Pukeutuminen

Jii007

Yksinkertainen kysymys miehille ja naisille.

Millainen pukeutuminen herättää teidän mielenkiinnon vastakkaiseen sukupuoleen tavallisessa tilanteessa kuten vaikka kaupassa tai kadulla?
Naisille varsinkin tuntuu olevan paljonkin merkitystä millaiset vaatteet miehellä on.

Itse en kylläkään kiinnitä juuri huomiota kenenkään pukeutumiseen, koska itselleni ainakin on tärkeintä se, että niissä vaatteissa on mukava olla. Se on ihan sama mielestäni vetääkö nainen menemään tuolla kaupungilla pieruverkkareissa vai jossain tyylikkäässä mekossa jos se nainen vaan muuten miellyttää minun silmääni.
Lutkavaatteet sattuvat kyllä silmiini ja meinaa mennä hermo.

Miten te pukeudutte?
Itse pukeudun aina muumi t-paitaan, kalastajahattuun, nalle puh shortseihin, valkoisiin tennissukkiin ja sandaaleihin. Niissä vaatteissa minä viihdyn ja ne ovat mielestäni hienot.

77

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arki on paras

olet oikeassa on aivan sama millai nainen pukeutuu joko on kiinnostava tai ei ole mutta ihan normaalit tavalliset arkivaatteet naisella ei arkena juhlavaatteita arki asuna juhlat on juhlia tietysti hameet sopivat naiselle legginksit farkut verkkarit gollege housut tuulipuku tai ulkoiluasu arkivaatteet on ihguja

• Jii007

Arkivaatteissa nainen onkin kauneimmillaan, koska silloin se ei yritä olla mikään maailman kaunein nainen. Vaatimattomuus kaunistaa mielestäni.

• 4+3
        Jii007 kirjoitti:

Arkivaatteissa nainen onkin kauneimmillaan, koska silloin se ei yritä olla mikään maailman kaunein nainen. Vaatimattomuus kaunistaa mielestäni.

Mikä on arkivaatteet ne voivat olla sun ja mun mielestä kaksi eri asia. Toiselle ne on verkkarit toiselle se on farkut jakulla.

• Jii007
        4+3 kirjoitti:

Mikä on arkivaatteet ne voivat olla sun ja mun mielestä kaksi eri asia. Toiselle ne on verkkarit toiselle se on farkut jakulla.

Arkivaatteet on minulle tavalliset vaatteet kuten farkut, verkkarit, colleget, hupparit jne. Sanotaan sitten mieluummin niin, että laittautumaton nainen on kaunein.
        Ei paljastavia vaatteita, ei 150kg pakkelia naamassa. Luonnollisuus on kaunista.

• Tilanteeseen sopiva. Kun mennään kävelylle metsään niin verkkarit ja huppari tai tuulipuku ovat ihan ok, näin kylmillä ilmoilla pitää jo olla pipokin (lippis ei sytytä). Kaupungilla farkut ja lämpötilan mukainen pusero takki. Eli ihan tavallinen.

• Jii007

Mikä vika on lippiksissä?
        Kelpaakos kalastajahattu?

• Jii007 kirjoitti:

Mikä vika on lippiksissä?
        Kelpaakos kalastajahattu?

Aikuinen mies lippiksessä - mieluummin ei. Kalastajanhattu kelpaa jos ollaan kalassa.

• kysyn vaan
        helka kirjoitti:

Aikuinen mies lippiksessä - mieluummin ei. Kalastajanhattu kelpaa jos ollaan kalassa.

saan helkasta sellaisen kuvan miehellä täytyisi olla puku päällä kun menee isoon kauppaan ja puku päällä kun käy lähikaupassa hakemassa 1 maito ja puku päällä jos tekee pihatöitä ja kotona puku päällä mutta krakaa ei tarvi silloin käyttää jos vieraita ei ole taitaa helka olla hieno pieru nainen ja toinen mitä on älykäs keskustelu

• kysyn vaan kirjoitti:

saan helkasta sellaisen kuvan miehellä täytyisi olla puku päällä kun menee isoon kauppaan ja puku päällä kun käy lähikaupassa hakemassa 1 maito ja puku päällä jos tekee pihatöitä ja kotona puku päällä mutta krakaa ei tarvi silloin käyttää jos vieraita ei ole taitaa helka olla hieno pieru nainen ja toinen mitä on älykäs keskustelu

En omasta tekstistäni löydä yhtään mainintaa puvusta.

• mitä juttelette
        helka kirjoitti:

En omasta tekstistäni löydä yhtään mainintaa puvusta.

ei löydykkään mutta yleisesti olen saanut sen kuvan mutta millaista on älykäs keskustelu a älykäs ihminen

• scrg
        kysyn vaan kirjoitti:

Ainakin siellä missä minä liikun puku on ensisijaisesti työvaate erityistilanteisiin siinä kuin joku haalarikin ja toissijaisesti muodollisiin juhlatilaisuuksiin. Puvun ideakin oikeastaan on vähän kuin peittää persoonaa asiansa tieltä.

• neiti ruiskukka

Yhdyn helkaan tässä lippis asiassa. Ihan mikä tahansa muu lätsä hatut pipot..ym käy, mutta lippis vaan on aika karsea päähine.

• ,,|,,
        neiti ruiskukka kirjoitti:

Yhdyn helkaan tässä lippis asiassa. Ihan mikä tahansa muu lätsä hatut pipot..ym käy, mutta lippis vaan on aika karsea päähine.

Annat kummiskin piparii jännäjyystärille, jolla on NY lippis vinosti päässä.
        Fiksumpaa olisi ollut sanoa, että se lippis on päähine muitten joukossa ja ehkä se ei kaikille sovi tai jonkun mallinen lippis ei sovi.

• sdgsdg

Ahaa, no alanpa sitte kesäisin pitämään pipoa jos lippis on kerran niin idiootti päähine.

• Jii007

En kyllä ymmärrä mikä vika on lippiksessä. Paljaspäin en kehtaa kesäisin pyöriä kun pään muoto vain korostuu, ja yleensä kun ulos menen niin olen siellä pitkään ja on mahdollisuus saada auringonpistos, ei paljoa naurata sitten kun päähän koskee sen takia kun naiset ei tykkääkään lippiksistä.
        Sen verran minäkin älyä omistan, että en mitään pipoa päähän vedä kesällä vaikka se nyt ehkä sitten fiksummalta näyttäisikin. Mitään homohattuja en kyllä käytä, että tietäkää se saatana!

Lippistä käytän kyllä jatkossakin aina kun kalastajahattu on pesussa, vaikka nyt en sitten saa pillua sellaisilta laatunaisilta kuin helka ja neiti ruiskukka.

• Jii007
        ,,|,, kirjoitti:

Annat kummiskin piparii jännäjyystärille, jolla on NY lippis vinosti päässä.
        Fiksumpaa olisi ollut sanoa, että se lippis on päähine muitten joukossa ja ehkä se ei kaikille sovi tai jonkun mallinen lippis ei sovi.

Nuo vinolipat ovat juuri muotihinttareita. Yleensä niillä on jotain "muotitatuointeja", "tyylikkäitä" muotivaatteita, muotihiukset (ANA-VITUN-NAS!) ja he asuvat salilla. Oikeastaan massamuotihinttari olisi parempi sana. Yleensä muotihinttarit ovat nuoria jannuja, ja aika iso osa heistä on myös jännäjätkiä.

• neiti ruiskukka
        Jii007 kirjoitti:

En kyllä ymmärrä mikä vika on lippiksessä. Paljaspäin en kehtaa kesäisin pyöriä kun pään muoto vain korostuu, ja yleensä kun ulos menen niin olen siellä pitkään ja on mahdollisuus saada auringonpistos, ei paljoa naurata sitten kun päähän koskee sen takia kun naiset ei tykkääkään lippiksistä.
        Sen verran minäkin älyä omistan, että en mitään pipoa päähän vedä kesällä vaikka se nyt ehkä sitten fiksummalta näyttäisikin. Mitään homohattuja en kyllä käytä, että tietäkää se saatana!

Lippistä käytän kyllä jatkossakin aina kun kalastajahattu on pesussa, vaikka nyt en sitten saa pillua sellaisilta laatunaisilta kuin helka ja neiti ruiskukka.

Niistä vaan tulee vähän juntatava vaikutelma. Tulee mieleen joku Niko Nousiais tyyppinen vinolippainen muotihinttari (sanojasi lainaten), hiphoppari tai 16 -v. bändipaidoissa laahustava ja peltorallia ajeleva amisjätkä. Eikä oikein mikään noista tyyleistä iske. Mutta toki jokainen saa pukeutua ihan miten haluaa ja joku kiinnostuu kyllä noistakin tyyleistä.

Mutta jos haluaa uutta näkökulmaa omaan pukeutumiseen niin eikö joku virkattu kesämyssy ois ihan hyvä :D Herättäis ainakin huomion. Kalastajahattukin on parempi ku lippis. Genio mente vai Gentle man, en nyt muista kumpi se palstan tyylitaituri on (menee nimimerkit sekasi), vois tulla valistamaan teitä vaikka panamahatuista.

• Jii007

Niistä vaan tulee vähän juntatava vaikutelma. Tulee mieleen joku Niko Nousiais tyyppinen vinolippainen muotihinttari (sanojasi lainaten), hiphoppari tai 16 -v. bändipaidoissa laahustava ja peltorallia ajeleva amisjätkä. Eikä oikein mikään noista tyyleistä iske. Mutta toki jokainen saa pukeutua ihan miten haluaa ja joku kiinnostuu kyllä noistakin tyyleistä.

Mutta jos haluaa uutta näkökulmaa omaan pukeutumiseen niin eikö joku virkattu kesämyssy ois ihan hyvä :D Herättäis ainakin huomion. Kalastajahattukin on parempi ku lippis. Genio mente vai Gentle man, en nyt muista kumpi se palstan tyylitaituri on (menee nimimerkit sekasi), vois tulla valistamaan teitä vaikka panamahatuista.

En minä mikään John Dillinger ole! Ennemmin vedän jamaikapipon päähän kesällä kuin panamahatun.

Olkoon Jii sitten juntti, joka käyttää lippistä. Ihan tiedoksesi, että sitä lippistä voi pitää muutenkin kuin suoraalippaa vinossa tai karjalalippistä amistyyliin.

Muotihinttari esimerkkisi on muuten varsin osuva.

• Mies 28v

Eipä miehille ole paljon eri kesälakki vaihtoehtoja olemassa. Se on joko lippis tai sitten pitää olla paljainpäin. Joku stetsoni vois kenties olla mahdollinen, mutta vaikuttas keikarimaiselta. Kun hiukset on mitä on, niin pitää sitten kulkea lippis päässä, kun ei avopäinkään kehtaa.

• Kympin Nainen
        Jii007 kirjoitti:

En minä mikään John Dillinger ole! Ennemmin vedän jamaikapipon päähän kesällä kuin panamahatun.

Olkoon Jii sitten juntti, joka käyttää lippistä. Ihan tiedoksesi, että sitä lippistä voi pitää muutenkin kuin suoraalippaa vinossa tai karjalalippistä amistyyliin.

Entäs lätsä (vai miksi "nykynuoriso" niitä kutsuu?)? Niissä on mielestäni tyylikkäitä mutta samaan aikaan rentoja vaihtoehtoja.

• neiti ruiskukka
        Mies 28v kirjoitti:

Eipä miehille ole paljon eri kesälakki vaihtoehtoja olemassa. Se on joko lippis tai sitten pitää olla paljainpäin. Joku stetsoni vois kenties olla mahdollinen, mutta vaikuttas keikarimaiselta. Kun hiukset on mitä on, niin pitää sitten kulkea lippis päässä, kun ei avopäinkään kehtaa.

miksei avopäin kehtaa? Kyllähän sitä sisälläkin kuljetaan avopäin. No on totta, että joku stetsoni tai panamahattu voi vaikuttaa vähän typerältä jos ei se sovi ollenkaan muuhun tyyliin.

Miten ois vaikka baskeri, tähän tyyliin.

https://www.google.fi/search?q=baskeri miehelle&biw=1366&bih=657&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=-IA1VOa9BYvmyQOO2YHwDw&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=rJoQbp_7ByElLM:;SmKfjBSJjL1M2M;http://scontent-a.cdninstagram.com/hphotos-xpa1/t51.2885-15/10362308_306898919468955_1811552676_a.jpg;http://web.stagram.com/tag/baskeri;306;306

• Jii007
        Kympin Nainen kirjoitti:

Entäs lätsä (vai miksi "nykynuoriso" niitä kutsuu?)? Niissä on mielestäni tyylikkäitä mutta samaan aikaan rentoja vaihtoehtoja.

Ei mielestäni sovi pyöreään päähän. Niissä näyttää sitäpaitsi vanhalle, ja minä kuitenkin vielä toistaiseksi viettelen niitä "parhaita" nuoruusvuosiani.

• Kympin Nainen
        Jii007 kirjoitti:

Ei mielestäni sovi pyöreään päähän. Niissä näyttää sitäpaitsi vanhalle, ja minä kuitenkin vielä toistaiseksi viettelen niitä "parhaita" nuoruusvuosiani.

No nähdäkseni tässäkin parhaat nuoruusvuodet menossa:

http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/650392/650392,1326539860,30/stock-photo-close-up-of-a-handsome-and-confident-man-wearing-sweater-and-cap-in-outdoor-92718139.jpg

Mutta toki lätsässä, niin kuin missä tahansa hatussa, pään muoto ja myös kasvojen muoto on tärkeässä roolissa.

• Jii007
        Kympin Nainen kirjoitti:

http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/650392/650392,1326539860,30/stock-photo-close-up-of-a-handsome-and-confident-man-wearing-sweater-and-cap-in-outdoor-92718139.jpg

Mutta toki lätsässä, niin kuin missä tahansa hatussa, pään muoto ja myös kasvojen muoto on tärkeässä roolissa.

Olkoon vaan, mutta minä en näytäkään tuolta mieheltä.

Minulle on olemassa tasan kolme vaihtoehtoa kalastajahatun lisäksi, lippis, pipo ja hupparin huppu. Huppu on suosikkini kun sinne voi piiloutua.

• Kympin Nainen kirjoitti:

Ai onko pappahattu nykyään taas muodissa? Siinä tapauksessa minun isäni on ollut muodin huipulla jo pitkään. :)

• Jii007
        stellaria81 kirjoitti:

Ai onko pappahattu nykyään taas muodissa? Siinä tapauksessa minun isäni on ollut muodin huipulla jo pitkään. :)

Hienoa, että joku muukin pitää noita pappahattuina. Suostun tuollaisen laittamaan päähäni sitten kun minulla on pitkä ja valkea parta, ja kun olen aloittanut piipun polttamisen.

• Kympin Nainen
        stellaria81 kirjoitti:

No muodista en osaa sanoa mutta kyllähän noita täällä isolla kylällä näkee... Ja tässä haettiin siis vaihtoehtoa lippikselle, eli henk.koht. mielipide on että miljoona kertaa mieluummin tyylikäs lätsä kuin lippis.

• Ikisinkku M
        Kympin Nainen kirjoitti:

No muodista en osaa sanoa mutta kyllähän noita täällä isolla kylällä näkee... Ja tässä haettiin siis vaihtoehtoa lippikselle, eli henk.koht. mielipide on että miljoona kertaa mieluummin tyylikäs lätsä kuin lippis.

Minusta tuo oli ihan hyvä eli aika huippu kun ottaa huomioon etten yleensä koskaan pidä minkäänlaista lakkia, lippistä nyt ainakaan, mutta tuommoista lätsää ehkä voisi pitääkin jossain tilanteessa.

• knalli ja sateenvarjo
        Jii007 kirjoitti:

Osta trilby tai trilby-tyylinen hattu. Tykkäisit varmasti, jos fisustajan kotsasta tykkäät. Ja paremmalta trilby pyöreessä päässä näyttää.

• Stetson™ on
        Mies 28v kirjoitti:

valmistajan nimi, ja tekee erilaisia hattuja. Googleta (miesten) hatut, niitähän on vaikka mitä. Jos ei ole halua tai rohkeutta lähteä keikaroimaan, jossain H&M:n verkkokaupassa on mainstreamia ja siellä on aina jotain hattuja.

• Jii007
        knalli ja sateenvarjo kirjoitti:

Osta trilby tai trilby-tyylinen hattu. Tykkäisit varmasti, jos fisustajan kotsasta tykkäät. Ja paremmalta trilby pyöreessä päässä näyttää.

Onko gangsterien käyttämät hatut nykyään muodissa? Ei siinä mitään, mutta minusta tuollaiset hatut ei oikein sovellu kuin puvun kanssa, ja pukua en käytä varmaan milloinkaan. Täällä Junttilassa saisi varmaan vielä pataankin aika vihaista vauhtia tuollaisten hattujen takia.

• öööö...
        Jii007 kirjoitti:

Onko gangsterien käyttämät hatut nykyään muodissa? Ei siinä mitään, mutta minusta tuollaiset hatut ei oikein sovellu kuin puvun kanssa, ja pukua en käytä varmaan milloinkaan. Täällä Junttilassa saisi varmaan vielä pataankin aika vihaista vauhtia tuollaisten hattujen takia.

Katsoitkohan fedoraa? Trilby-tyylisessä hatussa on yhtä pieni lieri kuin kalastajan hatussa -> kts. hattu.fi / miesten kangas- ja villahatut (siellon hyvin pikkulierisiä trilbyjä)

• 13+2

Miehillä villatangastakki on hot

• Pese ja pidä

Tyylikäs ja rento mies sattuu kivasti silmiin ja erottuu eduksensa. Päällä voi olla mitä tahansa tilanteeseen ja miehen malliin sopivaa, kun sisältö on kohdallansa, hymyilevä, elämästään nauttiva ukkeli. Silloin ei vaatteilla ole väliä, ne haluaa riisua hetimiten :)

• aina seksi mielessä

taas se nähdään naiset on seksipetoja heti vaan riisutaan ja hommiin

• scrg

Pohdinnan jälkeen sanon että rekisteröin ihmisen pukeutumisen suunnilleen kahdella asteikolla, jotka ovat tarkoituksenmukaisuus ja huomiotaherättävyys. Jos kummassakaan ei mennä äärilaitaan niin en todellakaan kiinnitä huomiota yksityiskohtiin.

• Ex PUA

No itsehän pukeudun näin:

http://static.naamapalmu.com/files/cx/medium/x8amqdut.jpg

Saan näin ollen demonstroitua olevani korkeampaa alfa-statusta, ja omaavani sukupuolisen kypsyyden. Se myös osoittaa että olen itsevarma ja osaan sosiaaliset säännöt täydellisesti.

Tämä johtaa siihen että parittelen vain kuumimpien "perfect 10" naisten kanssa, vähintään kahden kanssa kerralla, joskus useammankin.

Pitää myöntää, että se tapahtuu vahingossa, koska negaan niitä muita sanoin kuten "et pääse mukaan senkin ruma läski" mikä saa heidät kiihottumaan entisestään, enkä voi estää heitä osallistumasta.

Viimeisetkin lakoaa, kun heitän DHV:n jossa kerron ravintolaketju Burger king on nimetty muuten minun mukaani, saan siitä niin paljon IOI-signaaleja että seuraava päivä meneekin kirjoitellessa kenttäraportteja, ja ottaessa vastaan muilta alan miehiltä kohteliaisuuksia.

• Pari päivää sitten tuli yliopistolla vastaan mies, jolla oli musta knallihattu, musta salkku, musta sateenvarjoo (ei satanut) ja polviin asti ulottuva beige takki.

Melkein kävin ilmaisemassa kunnianosoitukseni tuolle uljaalle uroolle, mutta jänistin sitten kuitenkin.

Hitto kun ei tule koskaan oltua kännissä koulussa, olisi sosialisointikin niin paljon helpompaa.

• Ääripäät kiinnittää huomiota, joko negatiivisesti tai positiivisesti. Jos on positiivista, niin saatan jopa sanoa jonkun pienen kohteliaisuuden, eikä tämä ole sidottu sukupuoleen mitenkään. Kiinnitän huomiota myös naisten pukeutumiseen ja uskallan kehua.
      Aika paljon on ihmisiä siinä harmaassa massassa, johon ei katse kiinnity.
      Tulee mieleen tavallaan, että vaatteilla "koreilu" on sellaista soidinmenoa naisten ja miesten välillä. Pyritään näyttämään mahdollisimman kiinnostavalta vastakkaisen sukupuolen silmissä ja tuodaan niitä oman kropan parhaita puolia esiin (miehet korostavat harteikkuuttaan tai reisiä ja naiset vaikka vyötäröään, rintoja tai peppua). Ja sitähän se kai jossain määrin onkin.

Tilanteen mukainen pukeutuminen on kai tärkeintä, sitten tulee vaatteiden oikea koko. Lisämaustetta tuo persoonallisuus, yksityiskohdat ja värit.
      Aina yllättää positiivisesti, jos mies on nähnyt vaivaa tyylinsä ja ulkonäkönsä eteen.

• scrg

Naisissa yllättää aina miten paljon nähdään vaivaa pukeutumisen eteen suhteessa siihen miten ilmeisen vähän on nähty vaivaa vartalon eteen.

• scrg kirjoitti:

Naisissa yllättää aina miten paljon nähdään vaivaa pukeutumisen eteen suhteessa siihen miten ilmeisen vähän on nähty vaivaa vartalon eteen.

Pitäisi myös muistaa pukeutua sen oman kroppansa mukaan. Useimpien naisten virheenä on liian pienet vaatteet ja miehillä liian isot vaatteet.
        Ja olet oikeassa tuossa, että pieni kuntoilu ei olisi pahitteeksi kenellekään...
        nimim. "aloitin kuntosalitreenit" :D

• Jii007
        pimppaloora kirjoitti:

Pitäisi myös muistaa pukeutua sen oman kroppansa mukaan. Useimpien naisten virheenä on liian pienet vaatteet ja miehillä liian isot vaatteet.
        Ja olet oikeassa tuossa, että pieni kuntoilu ei olisi pahitteeksi kenellekään...

Tänään taas kaupassa näin lihava nuoren naisen, joka oli änkäytynyt johonkin lasten koon paitaan. Miksi? Tuntuuko se oikeasti mukavalle kun se paita kiristää niitä ihroja?

Minä myönnän pukeutuvani hieman liian isoihin vaatteisiin, mutta teen sen kahdesta hyvästä syystä:
        1. Ne on huomattavsti mukavammat päällä, koska on enemmän tilaa heilua niissä. 2. Olen tasapaksupötikkä joten ne vaatteet ei kuitenkaan korosta minun leveitä hartioitani tai valtaisia rintalihaksiani.

• Jii007 kirjoitti:

Tänään taas kaupassa näin lihava nuoren naisen, joka oli änkäytynyt johonkin lasten koon paitaan. Miksi? Tuntuuko se oikeasti mukavalle kun se paita kiristää niitä ihroja?

Minä myönnän pukeutuvani hieman liian isoihin vaatteisiin, mutta teen sen kahdesta hyvästä syystä:
        1. Ne on huomattavsti mukavammat päällä, koska on enemmän tilaa heilua niissä. 2. Olen tasapaksupötikkä joten ne vaatteet ei kuitenkaan korosta minun leveitä hartioitani tai valtaisia rintalihaksiani.

Liian pienet vaatteet ovat kyllä epämukavat ja ihmettelen itsekin kun näkee ylipainonsa kanssa kamppailevia nuoria naisia survoutuneena kolme numeroa liian pieniin kuteisiin. Tietysti ne kuteet ovat kauttaaltaan myös joustavaa trikookangasta, joka antaa aika paljon periksi ja luo ehkä sen valheellisen kuvan omasta koosta.
        Kyllä minäkin mahtuisin xs-kokoisiin leggingseihin heittämällä... Oleko silloin xs-kokoinen? En. Näyttäisikö se hyvältä? Ei tod.! Käytänkö edes leggingsejä? En!

• scrg
        Jii007 kirjoitti:

En tietysti voi olla 100% toisen puolesta, mutta epäilisin että liian iso vaate on vain huono korvike sopivalle vaatteelle.

Lonkan, polven, olkavarren ja kyynärpään liikkumakohdat jos on vaatteessa oikealla kohdallaan niin liikkuminen sujuu oikean kokoisessa ja muuten sopivassa vaatteessa. Kaikki vaatteet ei voi olla sopivia kaikille, koska emme ole kaikki kuin Leonardon piirtämä mies.

• kaapuuu
        pimppaloora kirjoitti:

jos vaatteet jää pieneksi ja ostat vaan uusia, annat periksi, etä ede yritä koskaan mahtua vanhoihin vaatteisiin. siksi naisia liikkuu liian pienissä vetimissä, yksu selitys

• ```

Naiset pukeutuu enemmän toisia naisia varten. Siis jos puhutaan tyylistä ja muodista kiinnostuneista naisista. Varmaan jossain punaisten lyhtyjen kadulla naiset pukeutuu niin, että se miellyttää erityisesti miehiä.

Tästä aiheesta "ketä varten naiset pukeutuu" palstan naiset vänkäsi joskus (useastikin?) mies32:n kanssa, jonka mielestä naiset pukeutuvat miehiä varten (ja katselevat naisten lehdistä miesten kuvia toisten naisten kuvien sijaan).

• Sisäisesti komea

NAISISSA kiinnitän huomiota siihen mitä pukeutuminen kertoo heistä:

-Onko nainen pukeutunut siten voiko päätellä miten lihava/pyöreä nainen on vaatteiden alla joka on ehdoton no-no minulle

-Onko nainen pukeutunut liikunnallisesti tai urheilullisesti joka kertoo että mitä hän aikoo kehollaan tehdä positiivisessa mielessä

-Onko nainen pukeutunut "yli" tai niin huolitellusti että antaa kuvaa naisesta pikkutarkkana joka keskittyy siihen miltä näyttää ja etsii jotain miestä samanlaisella elintasolla, "virka"-jakkuihin pukeutuvat naiset ovat niin OUT!

-Onko nainen pukeutunut merkki ja trendivaatteisiin näyttääkseen ja ollakseen "suosittu" mikä on hevon-paskaa (jokainen näyttää lähes samalta pissis -brunetti/blondilta

-Onko nainen pukeutunut jonkin alakulttuurin mukaisesti tuodakseen esille kuinka "erikoinen" on ja että "vaatteet on aatteet", yms. hevon-paskaa

-Onko nainen pukeutunut kuin urbaanijuntti joka antaisi vihjeitä hänen olevan jonkin sortin white trash tyrkky

Persoonallisella, huolettomalla, rennolla ja jopa aika mitäänsanomattomalla pukeutumisella herättää minun huomion.

• Ikisinkku M

"Millainen pukeutuminen herättää teidän mielenkiinnon vastakkaiseen sukupuoleen tavallisessa tilanteessa kuten vaikka kaupassa tai kadulla?"

Minun huomion kiinnittää aina tyylikkään naisellisesti mutta ei pornahtavasti pukeutunut nainen, siis semmoinen josta heti näkee että on nainen muttei esittele paljastele itseään, tällaiseen syyskeliin sopii vaikka tuommoinen tyyli:

http://fashionweekmix.com/fashion/2011/09/long-skirts-boots.jpg

• parhaan ikäineN

En kyllä laittais tuollaista "tilkkutäkkiä" päälleni. Ja en tiiä, onko yläosassa huivi/huiveja vai mitä, mutta en laittais kyllä niitäkään. Tuo trikoopaita on ihan kivan värinen.

• Ikisinkku M
        parhaan ikäineN kirjoitti:

En kyllä laittais tuollaista "tilkkutäkkiä" päälleni. Ja en tiiä, onko yläosassa huivi/huiveja vai mitä, mutta en laittais kyllä niitäkään. Tuo trikoopaita on ihan kivan värinen.

No nyt kun mainitsit niin onhan se pikkuisen tillkutäkkimäinen tuo hame mutta ihan reipas arkipukine. Lähinnä tuossa tarkoitinkin tyyliä että pitkä hame on kiva ja sitten joku tuommoinen villashaalikin on kiva naisella, jostain syystä tuossa tosiaan on tuo alempikin mikähän lie oikeastaan liikaa ja paitahan on kivan värinen.

• oikein bueno
        parhaan ikäineN kirjoitti:

Kyllä tuollaiset vaatteet sopii hyvinkin jollekin Jenni Vartiaisen näköiselle kaunottarelle.

• neiti ruiskukka
        Ikisinkku M kirjoitti:

No nyt kun mainitsit niin onhan se pikkuisen tillkutäkkimäinen tuo hame mutta ihan reipas arkipukine. Lähinnä tuossa tarkoitinkin tyyliä että pitkä hame on kiva ja sitten joku tuommoinen villashaalikin on kiva naisella, jostain syystä tuossa tosiaan on tuo alempikin mikähän lie oikeastaan liikaa ja paitahan on kivan värinen.

Onhan tuossa aika paljon tuota tavaraa vaikka sinänsä ihan kiva kokonaisuus onkin. Lyhyet tai vähän muodokkaammat naiset voivat kyllä näyttää aika pönäköltä noin kaapumaisessa asusssa. Sinänsä tykkään kyllä tuollaisesta kerrospukeutumisesta.

Pukeuduin tässä taannoin tuon värisiin saappaisiin. Tummaan puuvillamekkoon, jossa oli pientä tummanviolettia kukkakuviota. Vähän polvien alle ulottuva. Alla valkoinen pitsihelmainen alusmekko, joka saattoi vilahdella jossain käänteessä mekon alta. Jalassa mustat paksut sukkahousut. Mekon päälle laitoin ruskean pitkän villatakin, jossa ei siis mitään kiinnitysmekanismia, mutta saa kiedottua tarvittaessa lämpimämmin päälle. Kaulaan valkoinen kevyt tuubihuivi ja vanhahtava kaulakello.

Hyvin tarkeni ilman takkiakin ja sisällähän voi heittää vaikka villatakkia ja huivia vähemmäksi niin ei tuu kuuma.. Lisäksi on tosi helppo ja käytännöllinen asu. Mikään ei kurista, kiristä tai ahista.

• Ikisinkku M

Onhan tuossa aika paljon tuota tavaraa vaikka sinänsä ihan kiva kokonaisuus onkin. Lyhyet tai vähän muodokkaammat naiset voivat kyllä näyttää aika pönäköltä noin kaapumaisessa asusssa. Sinänsä tykkään kyllä tuollaisesta kerrospukeutumisesta.

Pukeuduin tässä taannoin tuon värisiin saappaisiin. Tummaan puuvillamekkoon, jossa oli pientä tummanviolettia kukkakuviota. Vähän polvien alle ulottuva. Alla valkoinen pitsihelmainen alusmekko, joka saattoi vilahdella jossain käänteessä mekon alta. Jalassa mustat paksut sukkahousut. Mekon päälle laitoin ruskean pitkän villatakin, jossa ei siis mitään kiinnitysmekanismia, mutta saa kiedottua tarvittaessa lämpimämmin päälle. Kaulaan valkoinen kevyt tuubihuivi ja vanhahtava kaulakello.

Hyvin tarkeni ilman takkiakin ja sisällähän voi heittää vaikka villatakkia ja huivia vähemmäksi niin ei tuu kuuma.. Lisäksi on tosi helppo ja käytännöllinen asu. Mikään ei kurista, kiristä tai ahista.

Juu siis kyllähän kropanmalli voi tehdä tanttamaiseksi mutta hoikalle/normaalille käy tuommoiset pitkät hameet hyvin ja näyttää naiselliselta.

Oliko ruiskukkakuviota :D Tai no ne taitaa olla sinisiä mutta nätti yhdistelmähän tuo on varmasti ollut ja villavaate antaa aina lämpöisen kuvan siitä ihmisestäkin joka sitä kantaa, pidähän varasi ettei "kiihottaa", siis "ujo atm40" ala kohta sultakin jokapäivä tenttailemaan mitä on päällä, minuun tuommoinen asu ainakin tekee vaikutuksen :)

• neiti ruiskukka
        Ikisinkku M kirjoitti:

Juu siis kyllähän kropanmalli voi tehdä tanttamaiseksi mutta hoikalle/normaalille käy tuommoiset pitkät hameet hyvin ja näyttää naiselliselta.

Oliko ruiskukkakuviota :D Tai no ne taitaa olla sinisiä mutta nätti yhdistelmähän tuo on varmasti ollut ja villavaate antaa aina lämpöisen kuvan siitä ihmisestäkin joka sitä kantaa, pidähän varasi ettei "kiihottaa", siis "ujo atm40" ala kohta sultakin jokapäivä tenttailemaan mitä on päällä, minuun tuommoinen asu ainakin tekee vaikutuksen :)

Mulla on älytön määrä isoäidin neliöitä, joista on joskus toivottavasti tulossa tilkkupeitto, mutta niistähän saisikin mukavan kutittavan ja reikäisen tilkkutäkkimäisen hameen tehtyä :D

Oli violetiksi geenimanipuloitua ruiskukkakuviota.
        "pidähän varasi ettei "kiihottaa", siis "ujo atm40" ala kohta sultakin jokapäivä tenttailemaan mitä on päällä, minuun tuommoinen asu ainakin tekee vaikutuksen :)" Jep, vaikenen tästä lähtien kuin muuri :) vaikka eiköhän pimppaloora saa pidettyä "kiihottaa" -tyypin uteliaisuuden aisoissa.

• Ikisinkku M

Mulla on älytön määrä isoäidin neliöitä, joista on joskus toivottavasti tulossa tilkkupeitto, mutta niistähän saisikin mukavan kutittavan ja reikäisen tilkkutäkkimäisen hameen tehtyä :D

"pidähän varasi ettei "kiihottaa", siis "ujo atm40" ala kohta sultakin jokapäivä tenttailemaan mitä on päällä, minuun tuommoinen asu ainakin tekee vaikutuksen :)" Jep, vaikenen tästä lähtien kuin muuri :) vaikka eiköhän pimppaloora saa pidettyä "kiihottaa" -tyypin uteliaisuuden aisoissa.

Piti ihan googlata kuvahakuun nuo isoäidin neliöt, näyttäähän noista monenlaista syntyvän, aika moderniakin kamaa:

http://minaitte.net/wp-content/uploads/2011/08/minaitte_isoaidinnelio2.jpg

Juu, ei kannata nyt hiiskuakaan hetkeen kun olet noin hyvän kuvan mieliin polttanut :) ne taitaa kiihotella nyt privaatisti kun ei ole hetkeen enää palstalla alter egollaan ujo atm40 udellut :)

• neiti ruiskukka
        Ikisinkku M kirjoitti:

Piti ihan googlata kuvahakuun nuo isoäidin neliöt, näyttäähän noista monenlaista syntyvän, aika moderniakin kamaa:

http://minaitte.net/wp-content/uploads/2011/08/minaitte_isoaidinnelio2.jpg

Juu, ei kannata nyt hiiskuakaan hetkeen kun olet noin hyvän kuvan mieliin polttanut :) ne taitaa kiihotella nyt privaatisti kun ei ole hetkeen enää palstalla alter egollaan ujo atm40 udellut :)

Joo, saa nähdä mikä vuosituhat noista oikeasti jotain valmista saa aikaiseksi. On yhdenlainen ikuisuusprojekti tuokin.

Huomasin saman. Tuon hulaballoota aiheuttaneen paljastuksen jälkeen on aika radikaalisti nuo viestittelyt vähentyneet.

• Ikisinkku M

Joo, saa nähdä mikä vuosituhat noista oikeasti jotain valmista saa aikaiseksi. On yhdenlainen ikuisuusprojekti tuokin.

Huomasin saman. Tuon hulaballoota aiheuttaneen paljastuksen jälkeen on aika radikaalisti nuo viestittelyt vähentyneet.

Eipähn nuo hirveästi ruokaa pyydä niin anna odotella insipiraatiota ihan rauhassa :)

Ehkäpä ne viestittelyt on vain kuumentuneet kulisseissa kun ei tarvitse ulkopuolisista uteliaista välittää :D

• neiti ruiskukka
        Ikisinkku M kirjoitti:

Eipähn nuo hirveästi ruokaa pyydä niin anna odotella insipiraatiota ihan rauhassa :)

Ehkäpä ne viestittelyt on vain kuumentuneet kulisseissa kun ei tarvitse ulkopuolisista uteliaista välittää :D

Luultavasti just noin :)

• 17+9
        oikein bueno kirjoitti:

Kyllä tuollaiset vaatteet sopii hyvinkin jollekin Jenni Vartiaisen näköiselle kaunottarelle.

Miks ei muille?

Tuossahan on hame, joka on vähän hmmm..., mutta toisaalta hauska (tehty vanhoista paidoista?), neuletakki, huivi ja saappaat. Mielestäni hyvät vapaa-ajan arkivaatteet. Mekko on käsittämättömän helppo vaate, ja saappaat pitää kylmää loitolla. Allehan voi turpostaa, vaikka lyhyet villahousut, jos meinaa palella.

• neiti ruiskukka kirjoitti:

Tein reilu kolme vuotta sitten isoäidin neliöistä, eri värisistä, itselleni liivin. Olen lihonut niin, että en voi tai kehtaa paremminkin, pitää sitä. Sääli, koska en ole pitänyt sitä kertaakaan.

• Jii007
        femnerd kirjoitti:

Tein reilu kolme vuotta sitten isoäidin neliöistä, eri värisistä, itselleni liivin. Olen lihonut niin, että en voi tai kehtaa paremminkin, pitää sitä. Sääli, koska en ole pitänyt sitä kertaakaan.

Olisko laihduttaminen sitten mitään? Tuskin se liivikään itsestään suurentuu ja päällesi mahtuu.

• ihan vaan siksi
        17+9 kirjoitti:

Miks ei muille?

Tuossahan on hame, joka on vähän hmmm..., mutta toisaalta hauska (tehty vanhoista paidoista?), neuletakki, huivi ja saappaat. Mielestäni hyvät vapaa-ajan arkivaatteet. Mekko on käsittämättömän helppo vaate, ja saappaat pitää kylmää loitolla. Allehan voi turpostaa, vaikka lyhyet villahousut, jos meinaa palella.

Jotenkin huvittaa ajatus Tuksusta tuollainen hame päällä. Sama kuin neljän tonnin erikoisvanteet -79 Ladassa.

• sovinistimies

Naisen ulkonäössä on tärkeintä tissit, perse ja nätti naama. Pukeutumisella ei ole väliä, mutta tietysti sen parempi mitä paljastavampaa vaatetta päällä ;).

• Näin on marjat

Noh, pakko sanoa, että reipas lenkkeilevä nainen, jolla on tiukat trikoot jalassa ja värikäs urheilupaita päällä, herättää mukavia ajatuksia ja saa hyvälle mielelle.

• 1+1=101

Pukeudun "tilanteen mukaan", eli sään mukaan, tai mitä teen, tai minne olen menossa ja mitä siellä jossakin teen.
      Kun naiset sanovat, että miehen tulisi pukeutua "tilanteen mukaan", niin ne tarkoittavat haaveissaan, että miehen pitäisi olla aina pukeutunut, kuin Dressmannin mainoksessa.
      Naiset eivät tosin itse todellakaan osaa/halua pukeutua tilanteen mukaan. Naisille "tilanne" seuraa aina muotia.
      Naiset seuraa aina muotia kuin miehet haluaisivat olla enemmän käytännöllisempiä.

• jonossa seisoja ;)

Eilen ruokakaupassa käveli vastaan nuori nainen, jonka vaatetus ei välttämättä monia sytyttäisi, mutta minun mieleen oli. Tämä nätti blondi oli vetänyt rennosti harmaat collegehousut ja miesten ruudullisen flanellipaidan päälle, jalassa converset. Hiukset oli pitkät suorat ja vaaleat, ponnarille laitettu. Nätit kasvot, kroppa näytti olevan aika timmi, peppu oli tiukan pyöreä, ja rintavarustusta näytti olevan. Siinä jonossa oli aikaa ihailla tuota naarasta, ja myönnän, alkoi seisoa.

• 687

Tummiin pukeutunut mies näyttää mielestäni hyvältä. Eli vaikka mustat läskipohjat, tummansiniset farkut ja musta nahkatakki tai poplari.
      Negatiivisessa mielessä huomiota herättää valkoiset kengät, valkoiset vaatteet ja värikkäät ruutupaidat mitä monilla näkee.
      Vaikka eipä tässä itellään mitään sanavaltaa voi olla kun välillä tulee verkkareissa lähdettyä kauppaan :)

• 10+14

Ihan samantekevää se on mulle. Ei mua haittaa vaikka nainen pukeutuis rumasti, omapahan on ongelmansa.

• 11+13

Niin ja itse pukeudun pelkästään blankkoihin vaatteisiin missä ei ole mitään nippeliä ja nappelia, mielellään mahdollisimman tumma voimakas väri.

• Esteettinen Einari

Ei se haittaa, jos pukeutuu rumasti, kunhan riisuuntuu kauniisti.

• Karu M35

Yleensä katson vähän pitempään heti jos nainen on huoliteltu. Tykkään naisilla korkkareista ja saappaista.

• multitool

Tässä eräs päivä joku itseni suuntaan, ohitse ja poispäin kävelevä nainen. Tekokuituinen maihari, jonkinlaiset pystysuuntaiset laskokset, vyötärö vyöllä korostettu, suorat väljät puuvilla-tai villahousut ja tolppakorkkarit. Kaikki mustaa.
      En ole mustan värin ystävä, mutta hänen ulkonäössään ja asussaan se toimi.
      Ihan ensimmäisenä huomion kiinnitti rento kävelytyyli ja kädet takin taskuissa.
      Kiireetön eteneminen.

• bumlebum

Arkivaatteet ovat useinmiten työvaatteet. Meillä kun pukeudutaan siististi ja tyylikkäästi, miehillä usein puvut, naisillä suorat housut, kauluspaidat, puserot. Itse pidän mekoista ja hameista, pitkät ja lyhyet (töihin sopiva helman pituus). Käytän avokkaita, saappaita, korkoa kaikissa. Ei mitään bling blingia eikä suuria koruja tai mauttomia värejä, mutta en pidä mustasta. Usein valkoinen, sininen, ruskea Tykkään pukeutua naisellisesti. Vapaalla saatan pyöriä collegehousuissa ja hupparissa.

Kiinnitän huomiota, jos ihminen on hienostuneesti pukeutunut, tai sitten jos ihminen on mauttomasti pukeutunut esim.hame niin lyhyt että juuri peittää "sen" tai vaatteet niin pienet, että pelkää niiten räjähtävän.

Mieheltä en odota mitään pukeutumistyyliä, kunhan on siistit, istuvat vaatteet.

• Au naturel

Kun ämmä on alaston, niin että näkyy tissit ja pillu!

• SekaSikiö

En osaa eritellä mitään tiettyä pukeutumistyyliä.
      Kunhan se sille käy ikään, kroppaan, käyttäytymiseen jne yhdistettynä.
      Eikä se pelkkä pukeutumistyyli koskaan herätä sitä mielenkiintoa.

• SekaSikiö

Ja tosiaan miten minä pukeudun...
        Riippuu vuodenajasta, säästä, onko vapaa- vai työpäivä, olenko menossa jonnekin vai mähötänkö vaan kotona.
        Yleensä pukeutumiseni on massaan sekottuvaa, mutta toisinaan se erottuu tietyillä asusteilla tai tyylisuuntauksilla. Nekin saattavat joskus vaihdella. Joskus pukeudun arkisesti jopa liian tylsästi, joskus hyvinkin naisellisesti, joskus rokahtavasti ja joskus vähän hippi-tyylisesti jne... Se riippuu edellä mainituista asioista ja mielialasta :) Minusta on moneksi.

• Gammaromeo

En ainakaan tunnista, että naisen pukeutumisella olisi paljon merkitystä minulle. Monta kertaa tärkeämpää on, että miltä nainen muuten näyttää. No jos nainen on muuten ok, niin paljastava pukeutuminen toki kiinnittää huomiotani, samoin tiukka hame ja piikkikorot. Punaiset kengätkin on kivat niin kuin David Bowien "Let's dance" kappaleessa. Tai buutsit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      5587
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3703
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3245
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      454
      2589
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      261
      1620
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1366
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1319
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1293
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      151
      1196
    Aihe