olen 6 viikolla raskaana ja entiedä pitäisikö pitää vai tehdä aportti!! lapsen isä haluaisi sen ja myös minä itse mutta pelkään äitini reaktiota!! jaksankohan hoitaa sitä koska olen 17vee eli aika nuori mutta olisin jo 18vee kun se syntyisi
apua
15
1537
Vastaukset
- Maya
Kehotan pitämään lapsen.
Lapsi on lahja, se kasvattaa ja tuo paljon iloa. Tietysti on olemassa se kolikon kääntöpuolikin, mutta tuossa vaiheessa ei mielestäni tarvitse enää jännittää vanhempien reaktiota. Olethan lähes täysi-ikäinen.
Ei silti, olethan nuori ja haluat ehkä elää vielä elämääsi ennen perheenäidiksi ryhtymistä. Päätös tosiaan on sinun, mutta älä missään tapauksessa perusta päätöstä siihen etten uskalla äidille kertoa.
Tsemppiä ja onnea matkaan! :) - vaihtoehto
antaisit lapsen adoptoitavaksi. Monet ihmiset ovat lapsettomia!
- Milla.M
...on yksistään sinun ja poikakaverisi, ei kummankaan teidän vanhemman. Te elätte omaa elämäänne ja vanhemmat omaansa, jos äitisi ei osaa suhtautua tilanteeseen asiallisesti niin oma on häpeänsä. Miettikää asiaa tarkoin kaikilta kanteilta. Onnea matkaan!
- myös oikeassa
Asiassa vain on se mutta, että elävätkö omaa elämää vai ajattelevatko, että vanhempien "kuuluu" auttaa sekä rahallisesti että hoidossa. Jos pärjäävät omillaan ja isovanhemmat ovat vain isovanhempia eikä vastuussa ja pakkoraossa, silloinhan asia on selvä.
- lapsi
olen sitä mieltä .lapset on jumalan lahjojamutta kohtuus kaikessa.näin monen lapsen äitinä sanon.kyllä ehdit myöhemminkin.nuoruus on vaan niin lyhyt.itse olin 25v kun aloitin.siinä on jo nuoruus eletty.
- joku vaan
Olen nyt 20v ja pienen tyttären äiti. Minulle on tehty abortti 17 vuotiaana ja näin jälkeenpäin en kadu sitä, sillä kolmessa vuodessa ehtii saada elämässään paljon aikaiseksi sekä tekeen siittä lapselle sopivamman(ammatti..ym). Lisäksi jos muistelen itseäni 17 vuotiaana ja ajattelen tätä vastuuta mikä lapsen mukana tulee en olisi ollut sillon tähän valmis. Kaikkihan me olemme erilaisia enkä halua sanoa, että 17 vuotiaasta ei ole äidiksi. Kannattaa punnita tarkkaan. Vaikka abortissakin on omat riskinsä,niin eivät nyt silti kauheen yleisiä ole. Minä en ainakaan tunne yhtäkään ketä olisi jäänyt abortin vuoksi lapsettomaksi. Kirjoitit viestiisi siittä, että olisit kuitenkin 18 kun lapsi syntyy.. en ajattelisi asiaa niin. Sillä se äitiys alkaa jo raskaudesta eikä siittä koska se lapsi syntyy.
Toivottavasti löydät oiken päätöksen kumpaakaan vaihtoehtoa ei voi sanoa vääräksi taikka sinua sen perusteella tuomita, kunhan se on sinun oma.
- jos..
Ei ole poissuljettua että mokaavat ja jäät lapsettomaksi
- Instigator
Minä olin samanikäinen kun huomasin olevani raskaana. Puhuimme poikaystäväni kanssa asiasta paljon ja mietimme asiaa ja lopputulos oli että pidimme vauvan. Vanhempamme olivat yllättyneitä alkuunsa, varsinkin poikaystävän puolelta. Molemmin puolin ovat kuitenkin tukeneet todella paljon ja lapsi on heille hyvin tärkeä.
Nykyisin olemme naimisissa ja olemme saaneet toisenkin lapsen. Edelleen yhdessä ja onnellisia! Nuoruutta en ole mielestäni menettänyt, silloin kun olen halunnut jonnekkin lähteä niin se on aina onnistunut ja miehen kanssa olemme myös yhdessä päässeet ulos kun olemme olleet sitä vailla. Mutta jokainen tekee oman päätöksensä! Onnea sinulle ja poikaystävällesi! Kyllä äitisikin tottuu ajatukseen vaikka alkuunsa voi olla yllättynyt/ järkyttynyt.Minä ja mieheni olemme parikymppisiä ja odotamme esikoista rv. 28 1 ja helmikuussa on laskettuaika!
Meille lapsi on ollut toivottu ja kolmen keskenmenon jälkeen ihme!!Vanhempani olivat ajatuksesta innoissaan ja äitini oli pitkään puhunut että milloin meille tulee ensimmäinen lapsi..Mieheni vanhemmille se oli pieni järkytys kun ovat niin nuoria kuulemma mummiksi ja ukiksi,mutta hyvin ne ovat nyt tukeneet ja salaa ovat jopa onnellisia!Empä minä ainakaan nuoruuttani ole menettänyt kun ikinä en ole tarvinnut mennä niin kuin jotkut nuoret tekevät..semmoinen kotihiiri olen ollut aina!!Meillä piti olla häät kesällä mutta yllättävien asioiden takia se siirrettiin sitten ensikesäksi!
Mutta tärkeintä on tehdä oma päätös ja olla välittämättä mitä muut ajattelevat..puhu asiasta poikaystäväsi kanssa ja jos päädytte pitämään lapsen niin uskon teidän saavan paljon tukea!- angelika87
kiitos avusta me olemme päättäneet pitää vauvan vaikka aika nuoria ollaan, mutta kyllä uskon sen asiankanssa pärjääväni. Olen nytten 9 viikolla ja ensi viikolla on neuvola. Pelkään kyllä että en oikein osaa hoitaa sitä sillai kuin muut!! minun eikä poikaystäväni porukat vieläkään tiedä asiasta mitään mutta poikaystäväni porukat saavat sydänkohtauksen koska ovat aika nipottajia ja tarkkoja poikaystäväni elämästä!!!
- angelika87
kiitos avusta me olemme päättäneet pitää vauvan vaikka aika nuoria ollaan, mutta kyllä uskon sen asiankanssa pärjääväni. Olen nytten 9 viikolla ja ensi viikolla on neuvola. Pelkään kyllä että en oikein osaa hoitaa sitä sillai kuin muut!! minun eikä poikaystäväni porukat vieläkään tiedä asiasta mitään mutta poikaystäväni porukat saavat sydänkohtauksen koska ovat aika nipottajia ja tarkkoja poikaystäväni elämästä!!!
- Instigator
angelika87 kirjoitti:
Onnea teille valintanne johdosta!
Alkuun voi tuntua hankalalle, mutta kyllä se siitä sitten alkaa sujumaan!
Kyllä vanhempannekin tottuvat ajan kanssa ajatukseen lapsenlapsesta.
Jokainen hoitaa asiansa omalla tavallaan ja sitä oikeaa ainutta tapaa ei mielestäni ole.
Onnea teille kummallekkin ja voimia sinulle! - angelika87
Instigator kirjoitti:
Onnea teille valintanne johdosta!
Alkuun voi tuntua hankalalle, mutta kyllä se siitä sitten alkaa sujumaan!
Kyllä vanhempannekin tottuvat ajan kanssa ajatukseen lapsenlapsesta.
Jokainen hoitaa asiansa omalla tavallaan ja sitä oikeaa ainutta tapaa ei mielestäni ole.
Onnea teille kummallekkin ja voimia sinulle!äsken meni raskaus kesken
- lhl
olin mäkin 17,kun sain tietää olevani raskaana.ja 18 kun poika syntyi.kyllä mä oon ainakin jaksanut,vaikka 7vk on ollut pelkkää huutoa mahakipujen takia!=)rakastan poikaani silti yli kaiken.
vanhempani hyväksyivät pienin sulattelun jälkeen.nyt he ovat ihan rakastuneita!!!muutkin sukulaiset ovat ottaneet tän hyvin vastaan,vaikka yleensä ovatkin todella suppeeta porukkaa.eli tsemppiä vaan!ootko koskaan aatellut,että et välttämättä saa toista mahdollisuuta tulla äidiksi?lapsi on lahja... - mrx
Lasteni äiti täytti just 19 kun eka syntyi. Nyt tämä tytär on 22.
Lasteni äidin sisar teetti suunnilleen saman ikäisenä abortin. Sen jälkeen ei olekaan onnistunut saamaan lasta ja on ollut siitä suruissaan. Hän on nyt 35 v.
Harkitse !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 193727
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit233011En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322285- 912095
- 191966
- 261622
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui401576- 321502
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91414Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta
Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava4701393