Ahistaa, kun en osaa pitää puoliani..

väsynyt kansalainen

Miksi annan aina miehen pompottaa mua?

Ollaan käymässä läpi todella isoa kriisiä miehen uskottomuuden jäljiltä, tarkoituksena kuitenkin jatkaa yhteiseloa kaikesta huolimatta. Asutaan tällä hetkellä erillään, mutta tiiviisti ollaan miltei päivittäin tekemisissä. Samoin pariterapiassa käydään viikoittain. Jokin aika sitten tuli riitaa jostain, kun mies oli käymässä luonani. Hän poistui paikalta ja oli painellut suoraan baariin. Ei mulle kertonut mitään eikä tuskin olisi kertonutkaan, ellen olisi sattunut kysymään seuraavana päivänä. Minun mielestä tässä tilanteessa, jossa luottamusta on nolla, niin ei ole kauhean fiksu ratkaisu lähteä baariin kertomatta siitä mulle. Noh, mieskin siinä sitten hoksasi, että eipä tainnut olla järkevä veto alkuunkaan ja ehdotti, josko ei sitten tässä hetkeen käytäis ollenkaan baareissa, yksin eikä erikseen. Ok, passaa mulle, koska en muutenkaan viihdy siellä kovinkaan usein.
Mies joutuu työnsä puolesta reissaamaan paljon, usein ulkomaita myöten ja nyt seuraavat kolme viikkoa taas reissussa viikot, viikonloput juuri ja juuri ehtii olla maisemissa. Noilla reissuilla "joutuu" käymään "edustamassa" baareissa, joten yhteinen sopimuksemme on niiltä osin yhtä tyhjän kanssa. Nyt yksi ystäväni kysyi minua mukaansa koiranäyttelyyn, joka sattuu olemaan juuri isänpäivän aikaan. Kerroin asiasta miehelle, joka veti tietysti heti sääli mua -korttinsa esiin ja alkoi jaamailla sitä, että kun meillä on nyt ollut tätä kriisiä ja kaikkea, niin ois kyllä paljon mukavampi kun vietettäisiin isänpäivää koko perheellä. Ja voitaisiin sitten koko perheellä käydä yhdessä reissussa joskus. Niimpä niin, sitä odotellessa.
Tuntuu, ettei mulla ole enää muuta elämää kuin paimentaa lapsia, omat harrastukset saaneet jäädä kun ei ehdi tehdä muuta, kuin kuskata lapsia heidän harrastuksiin kun mies ei ole koskaan maisemissa. Tuntuu kuin kulkisin aamusta iltaan kuin ohjelmoituna, ilman hetkenkään irrottautumista arjesta. Tunnen aina syyllisyyttä menoistani, mikäli menen jonnekin yksin, oli se sitten tyttöjen ilta tai ihan vain vierailu toisella paikkakunnalla ystävän luona. Mies saa aina jotenkin kummasti olemuksellaan ja käytöksellään aikaan sen, että mulle tulee syyllinen olo. Olen hänelle asiasta maininnut ja aina hän hyvin auliisti lupaa, että totta kai sä voit mennä ja käydä, ei siinä mitään, mutta sanaton viestintä kertoo kaikkea muuta. Kai olen liian kiltti ja alistuvainen ja annan turhaan pompottaa...

8

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puppua pukkaa

Valtava sepustus päältä katsottuna. Ei houkuta lukemaan! Hyvästi!

• ythrsfaersd

No eipä tolle kukaan muu voi mitään tehdä kuin sä itse.
      Kirjoitit tossa lopussa, että "sanaton viestintä kertoo kaikkea muuta" - no mitä sitten? Jos mies muutoin näyttää vihreää valoa, niin jätä sanattomat viestit sikseen ja ala pitää puolesi! Jos miehen reissutyö rassaa, sano se hänelle äläkä puhise itseksesi. En mä nyt sitten tiedä, onko reissutyöhön liittyvät edustusjutut jotain, mitä kannattaa rinnastaa vapaa-ajan baarireissuihin..?

Mutta joo, turhaa sun on jupista olevasi liian kiltti ja alistuvainen - joko tyydyt osaasi tai avaat suusi ja pidät puolesi. Ei sun mieskään mikään ajatusten lukija ole, vaikka sä kaiketi osaatkin hänen ajatuksensa lukea...

• monta tapaa katsoa

Jos ette kerran asukaan enää yhdessä ja muutenkin näet miehen vain negatiivisessa valossa, niin miksi edes haluat jatkaa suhdetta?!

Vaikutat aika kiukkuiselta, katkeralta, vihaiselta ja riidanhaluiselta, syyllistät miestä omista tuntemuksistasi, jotka ovat ihan sinun omia tuntemuksiasi. Tunteet ovat ihan ok, mutta niistä on turha syyttää miestä. Mies petti, sinulle tuli tunteita petetyksi tulemisesta.. katkeroiduit.. no niin, miehesi siis hallitsee nyt sinua, koska annat hänen tekojensa aiheuttamien tuntemusten hallita sinua. Jospa vain luovut vihaisuudesta ja annat tunteille periksi (miehelle anteeksi) ja ajattelet, että mies ei vie elämäniloani enää..

Sinulle on ETUOIKEUS saada osallistua lastesi harrastuksiin, mies on se säälittävä, joka jää paitsi lasten elämästä!

• äläs ilkeile

Olihan kommentti, jopas jotakin, puoli ilkeästi täällä analysoit sitä kun pettäminen ja omin päin vapaa ajan vietto katkeroittaa, varmasti samoin kävis noin jokaiselle! Evvk asenne muiden ongelmia kohtaan ymmärrettävää etenkin jos itsellä ei ole tuotakaan vähää mitä ap:lla. Ei tuollaisia perheen rikkomispäätöksiä tehdä noin vain, miehen pitäisi tehdä töitä luottamuksen takaisin saamiseksi ja sitä ei näytä tekevän.

Ei se mies mitään hallitse, mitä psykopaskaa! Ap:ta ei kohdella nyt oikein mies ei ole tajunnut tai ei pysty parempaan tällä hetkellä, viiden vuoden päästä tilanne voi olla toisinpäin, ihmissuhteet kehittyvät ja taantuvat sykleissä, pettämiskriisi voi ola päällä kauan. Mies ajattelee tällä hetkellä vain itseään, eli on itsekäs eihän tuossa muuta ole. Ap pitäköön rajansa. Ottaa aikaa tehdä oikeat päätökset kun kyseessä on perhe. Miehellä on oma vastuunsa toiminnastaan vaika toki tunteet on aina omia. Niinhän mies suhteessa makaa kuin petaa, ja nyt on ulkoruokinnassa ja erossa perheestään.

• monta tapaa katsoa
        äläs ilkeile kirjoitti:

Olihan kommentti, jopas jotakin, puoli ilkeästi täällä analysoit sitä kun pettäminen ja omin päin vapaa ajan vietto katkeroittaa, varmasti samoin kävis noin jokaiselle! Evvk asenne muiden ongelmia kohtaan ymmärrettävää etenkin jos itsellä ei ole tuotakaan vähää mitä ap:lla. Ei tuollaisia perheen rikkomispäätöksiä tehdä noin vain, miehen pitäisi tehdä töitä luottamuksen takaisin saamiseksi ja sitä ei näytä tekevän.

Ei se mies mitään hallitse, mitä psykopaskaa! Ap:ta ei kohdella nyt oikein mies ei ole tajunnut tai ei pysty parempaan tällä hetkellä, viiden vuoden päästä tilanne voi olla toisinpäin, ihmissuhteet kehittyvät ja taantuvat sykleissä, pettämiskriisi voi ola päällä kauan. Mies ajattelee tällä hetkellä vain itseään, eli on itsekäs eihän tuossa muuta ole. Ap pitäköön rajansa. Ottaa aikaa tehdä oikeat päätökset kun kyseessä on perhe. Miehellä on oma vastuunsa toiminnastaan vaika toki tunteet on aina omia. Niinhän mies suhteessa makaa kuin petaa, ja nyt on ulkoruokinnassa ja erossa perheestään.

Miehellä on työ, joka estää perheen arkeen osallistumisen. En näe miehen toiminnassa mitään itsekästä tällä hetkellä.

Kyllä se niin vaan on, että jos kantaa vihaa ja kaunaa toisia kohtaan, niin silloin nämä muut hallitsevat omia tunteita ja omaa olotilaa.

Itse en näe mitään ristiriitaa siinä, että jos toinen on pettänyt, etteikö baariin voisi sen jälkeen mennä. Kyllä sitä pettämistä muualla tapahtuu ihan yhtä hyvin, ei siihen baareja tarvita, jos haluaa pettää.

Ap on itsekäs, jos mielummin menee koiria katsomaan, kuin viettäisi isänpäivää perheensä kanssa.

Olen itse käynyt ap:ta kovemman elämänkoulun ex-parisuhteessani, joka kesti 20 vuotta. Siinä sitä oppi, että saa olla vain kiitollinen, kun on saanut hoitaa lapset ja kodin lähes 100%.sti yksin. Eipä ole jäänyt lasten elämästä mitään muuta paitsi, kuin se aika, kun olen ollut töissä ja he koulussa. Pettämisistä ja väkivallasta en halunnut katkeroitua, päätin pitää elämäniloni sattui ja tapahtui mitä vain. Mies uhkasi tappaa meidät kaikki, jos eroan.. lopulta oli vain pakko uskaltaa erota lasten edun takia.. poliiseja tarvittiin usein ja lastensuojelua hurjistunutta miestä rauhoittamaan.. hymyä ei mies onnistunut huulilta viemään, vaikka kuinka yritti.

• oppeliini1

Siis kuka tuo mies on?
      Lastesi isä? Oletko ollut naimisissä hänen kanssaan? Onko hän vain miesystäväsi?
      On vaikea osallistua keskustelemaan kanssasi kun ei tiedä kenestä on kyse.

Olettaen että lapsesi olet itse saanut aikaan, silloinhan sinulle autommaatisesti kuuluu valvollisuus pitää heistä huoli, kuten olet tehnytkin.

Tehdäksesi omia harrastuksia, miksi et palkkaisi naapurin nuorta lastesi (kuulostaa kuin he olisivat jo koulu-iässä) luokse saadaksesi muutaman tunnin itsellesi?
      Viis miehestä ja hänen lupauksistaan, hän ei kuitenkaan tee asialle yhtään mitään auttavaa joten sinun on järjestettävä se itse.

Turhaan myoskään suret miehen osallistumatta sinun ja lasten yhteisiin rientoihin, menkää ilman häntä! Teillä todennäkoisimmin on paljon hauskempaa ilman tuota mustamaalaavaa oliota.

Hänellä kuulostaa olevan kiireinen oma elämä omine asumuksineen, miksi edes roikut hänessä? Vain laske hänet totaalisesti menemään ja pidä hauskaa lastesi kanssa. Kohta he lentävät pesästä, sitten kyllä kaiholla muistelet aikoja joita vietit heidän kanssaan!

• Aamuxxx

Hmmm... Ikävä juttu, että on tullut valtataistelua. Voisitko nätisti ja rauhallisesti sanoa, että menet isänpäivänä käymään koiranäyttelyssä tapaamassa ystävääsi, ja sopia lasten kanssa aamuksi yhteisestä isänpäivän aamupalasta. Isä ja lapsethan voisivat tehdä jotain kivaa yhdessä silloin.

Eihän tuo koiranäyttely liity mitenkään teidän sopimukseenne baariin menemisestä? En ainakaan osaa kuvitella alkoholin näyttelevän siellä kovinkaan suurta osaa:D. Etkä ole edes katoamassa sinne yhtäkkiä, vaan miehesi on voinut varautua hyvissä ajoin, ehtii miettiä muita suunnitelmia lasten kanssa siksi ajaksi.

Mukavaa näyttelyä!

• Aamuxxx

Ja jos susta tuntuu, että annat liikaa periksi miehelle, niin osaatko sanoa mistä se johtuu? Etkö luota siihen, että hän pysyy luonasi? Tahtoisi olla kanssasi, vaikka olisitkin ikävä, ja kävisit koiranäyttelyssä ystävän kanssa, vaikka hän tietysti juuri kaikista vuoden päivistä juuri sinä päivänä tahtoisikin kiehnätä kainslossasi.

Uskoisin alistumisen pohjautuvan pelkoon. Mutta mitä oikein pelkäät, menettämistä? Mitä menettäisit, jos menettäisit miehen? Miehen joka pettää. No,varmasti menettäisit paljon hyvää, ja rakkaan ihmisen, mutta kyllä sinä selviäisit. Pelkoja käsitellessään kannattaa miettiä se kaikkein pahin skenaario - siihen on sitten helpompi suhteuttaa omat pikku pelkonsa.

Joka tapauksessa. Olen varma, että saatte järjestettyä pienen isänpäivähuomioinnin ja koiranäyttelyyn menon. Ja se mies voi äpyttää aikansa, että isänpäivänä ja kaikkea, mutta kyllä se ehtii kainaloosi päästä sitten myöhemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3793
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      147
      3509
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      41
      1992
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      136
      991
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe