Vähän yli puol vuotta sitten alkoi vuoristoratakyyti helvetistä, kun vaimo tunnusti pettäneensä edellisenä iltana humalassa. Hän itki ja selkeesti katui sitä tosi syvästi, ja katkaisi samantien välit kakkoseen eikä ole sen jälkeen ollut tekemisissä hänen kanssaan. Ennen pettämistä oltiin muutaman kuukauden asumuserossa, ja sain muuttaa takaisin kotiin samana päivänä kun hän tunnusti. Siitä lähtien ei oo ollut minkäänlaista pelkoa tai pienintäkään merkkiä siitä että pettäminen toistuisi. Ja tietyt asiat jotka mua ahdisti meidän suhteessa ennen pettämistä, on nyt poissa, eli tavallaan olosuhteet ovat paremmat kuin aiemmin.
Mutta. Mun pään sisällä on ihan järkyttävää myllerrystä. Välillä on parempia päiviä, mutta sitten taas iskee ahdistus ja johtaa yleensä monen päivän kierteeseen jossa se vaan pahenee ja kasvaa eikä saa nukuttua kunnes lopulta on kävelevä zombi. Järkyttäviä pakkoajatuksia, kostonhaluisia tunteita, murhanhimoa kakkosta kohtaan, masennusta, epätoivoa, itsetunto ihan palasina. Pahinta on että ei pysty luottamaan vaimoon, vaikka hän on kaikin tavoin osoittanut katuvansa ja olevansa luottamuksen arvoinen.
Kertokaa joku miten tästä kyydistä pääsee pois.
Vuoristoratakyyti helvetistä.
11
294
Vastaukset
- Ajan kanssa
Ajan kanssa. Muutama vuosi ja sitten helpottaa, jos vaimosi ei anna aihetta epäillä uudelleen.
Kannattaa käydä terapeutille juttelemassa, ei tuo tilanne mikään helppo ole itse kokonaan selvittää. - Kaarlo4928385385
Hyväksy nuo tunteet. Normaaleja ajatuksia. Älä kosta vaan päätä että mietit paripäivää ja huomaat ettei sillä voita mitään.
Terapiaa ja avointa keskustelua. Jos et ole vielä käynyt keskustelemassa niin suosittelen terapiaa. Olen siis mies itsekin.
Jos tästä on apua niin itse kävin myös samankaltaisessa myllerryksessä. Alunperin olin sitä mieltä etten halua mennä kertomaan murheitani kenellekkään. Vaan sanonpahan vain kokemuksesta että helpottaa kun kertoo aivan kaiken terapeutille. He tekee sitä työkseen ja ovat jo kuulleet kaiken mitä sullakin on mielenpäällä.
Jajoo enpä ole koskaan hävennytkään itkeä ja itse vollotin kyllä kun päästelin tunteitani. Ei ole heikkouden merkki, päinvastoin.
Samaa kokeneena voin sanoa että pääsee siitä yli ja eteenpäin.- vaikea yhtälö
Tuo vuoristorata voi jatkua vaikka vuosia. Petos voi olla taakse jäänyttä elämää tai uusiutua muodossa tai toisessa myöhemmin. Takuita ei ole.
Jotkut muuttuu ja jotkut ei. Osa jaksaa elää pettäjän kanssa, vaikka muutosta ei tapahdu. Osa ei pysty enää jatkamaan suhteessa petetyksi tulon jälkeen, vaikka toinen muuttuisikin. Hyvin persoonakohtaista.
- Sovinisti36
Siinä on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa miten toimia. Jätät vaimon ja vaihdat uuteen. Rakkaus on ikuista mutta kohteet vaihtuu. Minä vaihdoin möykyn uuteen ja nyt on ihana sporttinen nainen tilalla. Hauskaa kestää niin pitkään kuin kestää, ei turhia odotuksia. Rento kiva elämä. Toinen vaihtoehto on , että käy vieraissa kunnon kosto kierros. Nai niin paljon kuin ehdit, niin eukon pettäminen tuntuu sen jälkeen aivan samalta. Kukin tyylillään, mutta näin minä toimisin. Nyt saattaa muutama moralisti nostaa päätään, mutta aivan sama. Kenenkään takia kannata valvoa tai riutua. Uutta matoa koukkuun.
- Tiukka paikka
Kun vaihdat uuteen, kysypä ensiksi kuinka monta seksikumppania hänellä on ollut ja onko pettänyt montakin kertaa. Eli jaossa on paljon näitä, joilla on vieläkin kauheampi historia kuin nykyisellä.
Tilanteenne vaatii kyllä jatkuakseen terapeutin apua, sillä mikään ei ole entisellään vaikka kuinka toivoisitte, terapeutti osaa avustaa ajatteluun oikealla tavalla.
Sillä unohdusta ei yleensä tule kuin dementikolle, aina joku asia nostaa tuon esille, vaikka siihen ei olisi aihettakaan, mutta terapeutin avun voimin opitte käsittelemään tähän liittyvät tunteenne asiallisesti.
Puolisosi pitää pystyä nyt sellaiseen, että ei koskaan lähde ulos edes kaveriporukassa ilman sinua, hänellähän ei enää ole mitään luotoa, eikä pidäkään olla.
Vaihtamallakaan tuskin tilanne paranee, sillä vastassa on varmasti suurin osa samanlaisia tai pahempia ja sinkuillakin on lukemattomia kumppaneita, joten vertailupohjaa on liikaa ja siksi elämä ei onnistukaan nykyisillä pareilla, kun se avioelämä on aloitettu tuolla tavoin. Tiukka paikka kirjoitti:
Kun vaihdat uuteen, kysypä ensiksi kuinka monta seksikumppania hänellä on ollut ja onko pettänyt montakin kertaa. Eli jaossa on paljon näitä, joilla on vieläkin kauheampi historia kuin nykyisellä.
Tilanteenne vaatii kyllä jatkuakseen terapeutin apua, sillä mikään ei ole entisellään vaikka kuinka toivoisitte, terapeutti osaa avustaa ajatteluun oikealla tavalla.
Sillä unohdusta ei yleensä tule kuin dementikolle, aina joku asia nostaa tuon esille, vaikka siihen ei olisi aihettakaan, mutta terapeutin avun voimin opitte käsittelemään tähän liittyvät tunteenne asiallisesti.
Puolisosi pitää pystyä nyt sellaiseen, että ei koskaan lähde ulos edes kaveriporukassa ilman sinua, hänellähän ei enää ole mitään luotoa, eikä pidäkään olla.
Vaihtamallakaan tuskin tilanne paranee, sillä vastassa on varmasti suurin osa samanlaisia tai pahempia ja sinkuillakin on lukemattomia kumppaneita, joten vertailupohjaa on liikaa ja siksi elämä ei onnistukaan nykyisillä pareilla, kun se avioelämä on aloitettu tuolla tavoin.Mitä auttaa kysyä uudelta, että kuinka monta seksikumppania hänellä on ollut. Oletatko, että jokainen sanoo sen oikean luvun? Mä itse pyydän aina sellaista kysyvää miestä sanomaan ensin sen oman lukunsa. Ja suhteutan omani sitten hänen lukuunsa. Eikä sekään selvitä oikeaa lukua, jos hallitsee hyvin naintijutut. Enemmänhän siitä oppii, kun on ollut yhden hyvän kanssa kuin kymmenen huonomman. Joten enemmän se määrä kertoo vain epävarmuudesta ja pienestä sitoutumiskammosta, että on mielummin useammissa seksisuhteissa kuin vain olisi yhdessä. Ja turha on kysyä pettämisestäkään, tuskin sitä kukaan tunnustaa, jos toinen on juuri sellainen, jonka kanssa haluaisi olla.
Niin kauan, kunnes petetty ei ole käynyt omaa tilaansa kokonaan lävitse ja päässyt asian kanssa tasapainoon, niin yhtä kauan on turha lähteä uuteen suhteeseen. En ainakaan mä lähtisi petetyt miehen kanssa uuteen suhteeseen "laastariksi", ennenkuin mies on tasapainossa menneisyytensä kanssa. Enkä mä alkaisi käymään sen miehen kanssa läpi petetyn problematiikkaa. Se asia hänen pitäisi hoitaa ensin exänsä kanssa ja jos se ei onnistu, niin terapeutin kanssa. Luulisin, että pettämisen kokenut ihminen, joka ei ole käynyt asioitaan selväksi, etsii siitä uudesta suhteestaankin koko ajan pettämisen merkkejä ja epäilee, vaikka siihen ei olisi aihettakaan.
Mutta tuossa pettämistapauksessa mies ei voi sitoa oman puolisonsa menemisiä. Se vaikka toinen on pettänyt asumuseron aikaan toista, ei anna petetylle oikeutta alkaa "hallinnoimaan" pettäneen menemisiä ja määrittelemään sitä, mitä toinen saa tehdä ja mitä ei. Jos elämä on yhdessä niin vaikeaa, niin on järkevintä hoitaa se eroprosessi kokonaan läpi ja aloittaa oman terapeointinsa jälkeen uusi elämä.
- mz81
"Ongelma" tässä on vaan se että rakastan vaimoani tosi syvästi enkä halua olla ilman häntä. Ollaan oltu yli 10 vuotta yhdessä ja meillä on oikeesti tosi hyvä ja läheinen suhde, pettäminen johtui vaimon selvittämättömistä ongelmista joihin en pystynyt auttamaan, kun hän ei oikein antanut mun niihin puuttua, mutta nyt hän on selvitellyt niitä ja huomaan että hän on henkisesti ehjempi ihminen. Enkä myöskään usko että kostaminen oikeesti parantais omaa oloa, kun ajatuksestakin tulee paha olo. Lekuri tarjos psyykelääkkeitä ja unilääkkeitä mutta ei kiinnosta turruttaa tunteita niillä. No yhdessä vaiheessa otin bentsoja, niitä piti olla pariksi kuukaudeksi mutta söin ne viikossa enkä muista siitä viikosta mitään, ja kun pillerit loppu niin ahdistukset iski kahta kauheempana ja lisäks vieroitusoireet bentsoista. Joten se tie on mun osalta kuljettu. Terapiaa, ehkä. Oon vaan sen luonteinen kaveri, että herkästi koen voinko toiseen luottaa vai en. Eli pitäis löytää sellanen terapeutti johon voin luottaa. Ehkä täytyy sit vaan etsiä.. Kiitos vastauksista.
- Uni tärkein
mz81, tärkein asia on uni. Tee töitä sen kanssa, että et valvo. Mene lääkäriin, jos tarvis. Nuku päivätorkkuja, jos yöllä ei uni tule. Unettomuus vetää tunteet pintaan.
- Anothersivinisto
Minusta tuntuu että vaimosi pettää sinua sen vuoksi että tarvii välillä tosi miestä. Kuulostat nössöltä tekstiesi perusteella. Jokainen tosi mies tietää että kostopanot vapauttaa katkeruuden tunteen. Sovinisti36 on tässä asiassa oikeassa.
- mz81
Vaimo ei enää petä mua. Hän myönsi että koko juttu johtui hänen omista ongelmistaan, eikä hän ole muhun tyytymätön vaan pitää minua itse asiassa tosi miehenä. Ei hän muuten olisi jäänyt ja ollut järjettömän onnellinen kun annoin anteeksi ja tulin takaisin, koska hän oli sitä ennen jo kylmästi jättänyt mut eikä ollut missään aikeissa ottaa takaisin, ennenkuin hän pettämisen jälkeen tajusi mitä oli mennyt tekemään.
- rtfgbhg
Uskon, että hän ei sua enää petä, jo tuo että ei kyennyt säilyttämään salaisuutena sulta, on positiivinen merkki. Olisin huolissani, jos hän olisi niin paatunut, että olisi pitänyt salasuhdetta vuoden ja valehdellut sulle. Sellaiseen ihmiseen ei voi luottaa ollenkaan. Vaimollasi tuntuu olevan vielä normaalin ihmisen omatunto tallella, joten uskon, että teille vielä jan kanssa päiväkin alkaa paistaa, vaikkei se siltä nyt tunnukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1193412Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.881202- 93965
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827