Joo niin kävin. Ei ollut sinkkuristeily vaan ihan normi risteily. Oli ihan hauskaa kun siel oli pari ruotsalaista naista ja menin sit niiden kans porealtaaseen ja sit se toinen näytti tissit minulle. Juotiin paljon ja hauskaa oli. Olin siellä kaverin kanssa mutta se meni omia menojaan kun löysi sieltä jonkun tutun. Ostin sitten viinaa sil tissi naiselle koska se ei saanut sielt tax freestä ja mentiin niiden hyttiin juomaan. Rahaa meni varmaan 350 euroa kun join paljon kaikkea. Kannattaa näin syksyllä mennä risteilee kun kotona on aika tylsää yleensä.
Kävin risteilyllä
42
321
Vastaukset
Varsinkin Sinkkulaivaa katsoessa käy välillä mielessä lähteä pitkästä aikaa (edellisestä kerrasta on yli vuosi) laivalle, mutta sitten kun alkaa miettiä, ei siellä tunnu olevan mitään tekemistä. Ryyppää, syydä rahat tax freehen josta tuskin saa halvempaa tavaraa kuin maissa, syö kalliisti joko ankeassa buffetissa tai tavanomaisessa perusravintolassa. Onko laivalla muuta tekemistä? Naisseuraahan sieltä ei tietty saa mihinkään yöllisiin toimintoihin, ellei etunimi ole Bicky.
- emppuliinu
Enpä tidä, mutta ostaisin laivalta isot kasat karkkia!!! :D
- No miten kävi?
Painoitko sitä lihavaa ruotsalaista?
- truu ätmi
Ostelit naiselle viinaa, muttet silti saanut pillua.
- lkfejseklfj
Mutta näyttihän se sentään tissit. Ätmiksi ihan hyvin.
- parhaan ikäineN
Oli tosi romanttisen kuuloista...
- Näin on marjat
Ja sitten heräsit.
- Reipas Mies
Voisinko veikata että jos risteilet ensi kerralla Tallinnan suuntaan niin ellen sanoisi jopa että saletisti natsaa?
Sullehan tuli totaalinen crash 'n' burn kun oikein näiden naisten hyttiin pääsit muttet scorannut. Tuolla 350 eurolla kyllä suostuttelisi ammattinaista vaikka mihin. Trikit ja mowsit, cowboy-hattu ja muut.
Koko juttusi pelastaa hyvä känni sekä se että olit kaverin kanssa liikkeellä joka nostaa ehdottomasti tämän kokemuksen palstan kärkeen syksyn eventtinä. Kannattaa siis risteillä ennen pikkujoulu-kautta kun sitten palstalta moni mies lähtee sinne itsensä nolaamaan ja kännikuskiksi kamunaisilleen.Niin eipä sitä nuoren miehen kannata koskaan yksin tollaisille laivaristeilyille lähteä, joten kyllä se kaverin mukana olo on sen aloittajan reissun pelastanut.
Sain risteilylahjakortin Tukholmaan muutama viikko sitten. Ajattelin lähteä serkkuni kanssa ja serkkukin oli alkuun ihan kiinnostunut. Katselimme sitten risteilyjen hintoja - lahjakorttiin sisältyi ilmainen hytti yhdestä halvimmista hyteistä mikä sopi meille ihan mainiosti.
Hintoja katsellessamme tajusimme, ettei meillä kummallakaan ole varaa lähteä ilmaisesta hytistä huolimatta. Pelkästään ruokaan menee paljon rahaa, ei kahdella köyhällä näin ex tempore ole varaa laittaa lähes 100 € parin päivän takia.
Olen halunnut lähteä risteilylle jo pitkän aikaa, puhutaan ihan vuosista, mutta omaishoitajana siihen ei oikein ole ollut mahdollisuutta, rahallisesti olisi ollutkin. Nyt kun sitten voisin mennä, niin minulla ei ole varaa. Todella ironista.
Mietin sitten, että jos nyt kuitenkin lähtisin, vaikka risteily veisikin rahaa mutta, no niin, en halunnut lähteä yksin enkä saanut muuta matkaseuraa, kun niitä tuttuja ei ole kuin muutama.
Sitä paitsi olin aina mielessäni kuvitellut meneväni risteilylle kesällä. Sateisessa ja kylmässä säässä ei ole kovin mukava tallustella edes pitkin Tukholman katuja. Eikä loka-marraskuun ilmoilla voi kannellakaan kovin kauan viipyä merta ihailemassa.
Ehkä ensi kesänä sitten. Olisi kiva päästä vihdoinkin lomalle, ylipäänsä edes muutamaksi päiväksi pois arkirutiineista. Olen ollut viimeksi lomalla vuonna 1998 ja se reissu oli kyllä lähempänä painajaista kuin lomaa.- Ikisinkku M
Tuo ihan oikeasti on liikuttavaa, jos haluatkin lähteä ja keksit keinon miten anonyymisti voitaisiin toimittaa, olisiko kirjeenä poste-restanteen, niin minusta voitaisiin laittaa sinkut-palstalle matkakassakeräys, löytyisi varmaan varmaan useampikin joka voisi muutaman euron irrottaa niin että sapuskarahat ainakin tulisi kasaan. Tieitenkään et halua kerjätä mutta jokunen euro ei paljon tuntuisi per lahjoittaja ja menee sitä turhempaankin varmaan rahaa, ihan mukava olisi ajatella että pääsisitte palstan ilkeiden ätmien tuelle reissuun :)
Ikisinkku M kirjoitti:
Tuo ihan oikeasti on liikuttavaa, jos haluatkin lähteä ja keksit keinon miten anonyymisti voitaisiin toimittaa, olisiko kirjeenä poste-restanteen, niin minusta voitaisiin laittaa sinkut-palstalle matkakassakeräys, löytyisi varmaan varmaan useampikin joka voisi muutaman euron irrottaa niin että sapuskarahat ainakin tulisi kasaan. Tieitenkään et halua kerjätä mutta jokunen euro ei paljon tuntuisi per lahjoittaja ja menee sitä turhempaankin varmaan rahaa, ihan mukava olisi ajatella että pääsisitte palstan ilkeiden ätmien tuelle reissuun :)
Voi että, löytyyhän siltä sydän! :)
Ikisinkku M kirjoitti:
Kaunis ajatus, mutta en mitenkään kehtaisi ottaa toisten rahoja. Tuntisin itseni ihan pummiksi ja minulla olisi huono omatunto :-(
Mieluiten kuitenkin haluaisin lähteä kesällä, tai sanotaan nyt aikavälillä toukokuu-elokuu. Ulkona voi istua penkillä jäätelöä syöden ja katsella ihmisiä ja ihan jo tuolla aiemmin kertomieni asioiden takia kesällä olisi mukavampaa.
Pimppalooralle vielä, että kyllä Ikiksellä sydän on, on vain piilottanut sen tällä palstalla ainakin liian syvälle eikä Ikisinkku M ihan tosissaan ole palstajuttujensa kanssa.- Ikisinkku M
femnerd kirjoitti:
Kaunis ajatus, mutta en mitenkään kehtaisi ottaa toisten rahoja. Tuntisin itseni ihan pummiksi ja minulla olisi huono omatunto :-(
Mieluiten kuitenkin haluaisin lähteä kesällä, tai sanotaan nyt aikavälillä toukokuu-elokuu. Ulkona voi istua penkillä jäätelöä syöden ja katsella ihmisiä ja ihan jo tuolla aiemmin kertomieni asioiden takia kesällä olisi mukavampaa.
Pimppalooralle vielä, että kyllä Ikiksellä sydän on, on vain piilottanut sen tällä palstalla ainakin liian syvälle eikä Ikisinkku M ihan tosissaan ole palstajuttujensa kanssa.No se kehtaaminenhan siinä tietysti helposti tulee mutta jos ajattelet asian niin että vaikka jos kävisit reissussa ja vastineeksi kirjoittelisit sitten palstalle miten meni niin jos oli hyvä reissu niin siitä tulisi sitten monelle varmaan ihan hyvä mieli ja kun kuitenkaan ei isosta sunmmasta tuossa olisi kyse niin voisi osallistujat laittaa vain sen verran ettei tunnu missään heillä mutta sinulle tulisi siitä riittävästi kun kuitenkin lipetit ja muut jo on. ilmoittele vaan palstalla vaikka sitten keväämmällä jos noin pienestä jää kiinni kun ei minusta saisi jäädä sen takia reissu tekemättä kuitenkaan.
juu, onhan se ja aikalailla piilossa, silloin se on turvassa enkä minä aina ihan tosissani tosiaan näitä naputtele :D - 5+12
pimppaloora kirjoitti:
Voi että, löytyyhän siltä sydän! :)
Aina kun on jostain rahasta kysymys naisille niin se on romanttista, mitä enemmän pistää rahaa menemään sitä romanttisempaa.
Ikisinkku M kirjoitti:
Minäkin olen valmis lahjoittamaan, jotta @femnerd pääsee risteilylle. Keksikää vaan keino miten se toteutetaan.
5+12 kirjoitti:
Aina kun on jostain rahasta kysymys naisille niin se on romanttista, mitä enemmän pistää rahaa menemään sitä romanttisempaa.
Tai sit mun mielestä oli vaan hieno ele tarjoutua auttamaan toista. Ei tässä ollut rahasta kyse. Ikisinkku olisi voinut vaikka tarjota matkalaukkuaan lainaan ja se olisi ollut ihan yhtä hienoa.
- pikkuvinkki
Ota ruuat matkalla itse mukaan. Tukholmasta voi ostaa lisää. Näin itsekin opiskeluaikana, vaikka tosin köyhyys ei ollut laivaruokailun esteenä. Ei vain kiinnostanut syytä rahojaan kalliseen laivaruokaan.
helka kirjoitti:
Minäkin olen valmis lahjoittamaan, jotta @femnerd pääsee risteilylle. Keksikää vaan keino miten se toteutetaan.
Voi, kiitos helka-kiltti! :-)
En mitenkään pysty ottamaan vastaan rahaa, varsinkaan kun kyseessä ei ole mikään elintärkeä asia mihin rahaa tarvitsisin.
Olen ajatellut pistää sivuun vaikka 15-20 euroa kuussa, siitä tulee ihan sievoinen potti ensi kesää varten.pikkuvinkki kirjoitti:
Ota ruuat matkalla itse mukaan. Tukholmasta voi ostaa lisää. Näin itsekin opiskeluaikana, vaikka tosin köyhyys ei ollut laivaruokailun esteenä. Ei vain kiinnostanut syytä rahojaan kalliseen laivaruokaan.
Ihan hyvä idea ja ajattelin itsekin tuota erityisesti lähtöpäivän iltaa varten.
Buffet-ruokailun olin ajatellut ottaa vain Tukholmasta lähtiessä.
Kun ravintolassakaan ei tule käytyä syömässä kuin tosi harvoin, tänä vuonna olen kyllä käynyt jo useammin kuin varmaan viiden viimeisen vuoden aikana, niin jo pelkkä buffetkin on elämys. Olen muuten ollut buffetissa viimeksi juuri vuonna 1998. Voi ei, nyt tästä tuli taas valitusvirsi :-( mutta kun kerran olen risteilyllä niin haluaisin hieman luxusta ja minulle buffetkin on sitä.Ikisinkku M kirjoitti:
No se kehtaaminenhan siinä tietysti helposti tulee mutta jos ajattelet asian niin että vaikka jos kävisit reissussa ja vastineeksi kirjoittelisit sitten palstalle miten meni niin jos oli hyvä reissu niin siitä tulisi sitten monelle varmaan ihan hyvä mieli ja kun kuitenkaan ei isosta sunmmasta tuossa olisi kyse niin voisi osallistujat laittaa vain sen verran ettei tunnu missään heillä mutta sinulle tulisi siitä riittävästi kun kuitenkin lipetit ja muut jo on. ilmoittele vaan palstalla vaikka sitten keväämmällä jos noin pienestä jää kiinni kun ei minusta saisi jäädä sen takia reissu tekemättä kuitenkaan.
juu, onhan se ja aikalailla piilossa, silloin se on turvassa enkä minä aina ihan tosissani tosiaan näitä naputtele :DKuten tuoss helkalle jo laitoin, niin aion ruveta säästämään kuukausittain rahaa ensi kesää varten. Voinhan minä sitten kertoa palstalle Tukholman reissustani.
Meinasin muuten laittaa tuohon viestini loppuun juuri tuon saman mitä itse kirjoitit, eli olet piilottanut sydämesi, jotta se olisi turvassa tunteilta. Älä pidä sitä liian piilossa kuitenkaan, ethän Ikis-kiltti :-)femnerd kirjoitti:
Ihan hyvä idea ja ajattelin itsekin tuota erityisesti lähtöpäivän iltaa varten.
Buffet-ruokailun olin ajatellut ottaa vain Tukholmasta lähtiessä.
Kun ravintolassakaan ei tule käytyä syömässä kuin tosi harvoin, tänä vuonna olen kyllä käynyt jo useammin kuin varmaan viiden viimeisen vuoden aikana, niin jo pelkkä buffetkin on elämys. Olen muuten ollut buffetissa viimeksi juuri vuonna 1998. Voi ei, nyt tästä tuli taas valitusvirsi :-( mutta kun kerran olen risteilyllä niin haluaisin hieman luxusta ja minulle buffetkin on sitä.Ainakin yhteen aikaan omien eväiden vienti laivalle oli kielletty. Ei sitä käytännössä mitenkään voinut valvoa, mutta kiellettyä kuitenkin.
Ja sehän on laivamatkan paras hetki, kun pääsee buffetiin :)- Ikisinkku M
femnerd kirjoitti:
Kuten tuoss helkalle jo laitoin, niin aion ruveta säästämään kuukausittain rahaa ensi kesää varten. Voinhan minä sitten kertoa palstalle Tukholman reissustani.
Meinasin muuten laittaa tuohon viestini loppuun juuri tuon saman mitä itse kirjoitit, eli olet piilottanut sydämesi, jotta se olisi turvassa tunteilta. Älä pidä sitä liian piilossa kuitenkaan, ethän Ikis-kiltti :-)Onkos se lahjakortti muuten sitten voimassa enää ensikesänä? Hyvähän se olisi kuitenkin käyttää pois ja jos ajateltaisiin että laitettaisiin muutama euro kattorajaksi lahjussummalle niin että se ei todellakaan tuntuisi missään kenelläkään joka haluaa osallistua mutta sen verran saisi kasaan että voisitte käydä reissun heittämässä, se olisi mukavaa lahjoittajillekin kuin liki olemattomalla panoksellä pääsisi ikäänkuin osallistumaan eikä olisi itsellä sitä lähtemisen vaivaa. Jos ajattelisit vaikka niin että onhan niitä työpaikoillakin kaikenlaisia keräyksiä joihin kerätään läksiäis, synttäri yms. rahaa ja sitten ostetaan jotain turhaa jollekin niin tässä nyt kuitenkin tulisi ihan tarpeeseen keräys ja me palstalaiset haluttaisiin kokea vähän antamisen iloa jotta saataisiin sitten ajatella olevamme hyviä, ethän sinä sitä saisi kieltää meiltä :D
- ätmi
femnerd kirjoitti:
Pimppalooralle vielä, että kyllä Ikiksellä sydän on, on vain piilottanut sen tällä palstalla ainakin liian syvälle eikä Ikisinkku M ihan tosissaan ole palstajuttujensa kanssa.Laitat nyt femnirso vaikka paypal-tilin pystyyn. Voin helposti maksaa vaikka pari kymppiä siitä hyvästä, että käyt nussituttamassa itsesi medelsvenssoneilla ja lopetat kitinän vähäksi aikaa.
- ht ...
helka kirjoitti:
Ainakin yhteen aikaan omien eväiden vienti laivalle oli kielletty. Ei sitä käytännössä mitenkään voinut valvoa, mutta kiellettyä kuitenkin.
Ja sehän on laivamatkan paras hetki, kun pääsee buffetiin :)Nämä jotkut ei omia eväitä jutut nyt on jotain huonoa huumoria. Ei nyt tietenkään ristelylaivat voi sellaisia estää (kun tossa kulkee esim. virolaisia työläisiä, yms. noilla laivoilla), muuta kuin tullimääräysten perusteella, kun toiseen maahan ollaan matkalla niin ei saa ehkä olla mitään tuoretuotteita, siemeniä, yms.
Jos haluaa lähteä risteilylle muttei halua maksaa ryöstöhintaa laivan buffetista (nehän on täysin ylihinnoiteltuja verrattuna buffetteihin maissa, vaikka onkin todella kattavia ja joissain niissä viiniäkin sai siihen hintaan ryystää päälle niin paljon kuin haluaa ;) ...en tosin tiedä onko enää ilmaisia buffet viinejä... niin aina voi ottaa vähän eväitä ja ostaa vaan tax freestä hieman epäterveellistä mutta ihan kohtuu halpaa energiaa (suklaata, sipsejä, karkkia). Kyllä niillä pari päivää hengissä säilyy ja ihan sama raha menis kotonakin ruokaan.
Risteily siis maksaa lippujen lisäksi vain niin paljon kuin sen laittaa maksamaan. Eli riippuen siitä käykö buffetissa ja juoko paljon viinaksia baareissa.
ps. voin ottaa osaa femnerdin matkakassa lahjoituksiin. Kyllä täältä palstalta pitää saada joku yksinäinen nainen tai mies risteilylle. Tai ihan sama vaikka menis jonkun kaverinsa kanssa. :) - 8+14
pimppaloora kirjoitti:
Tai sit mun mielestä oli vaan hieno ele tarjoutua auttamaan toista. Ei tässä ollut rahasta kyse. Ikisinkku olisi voinut vaikka tarjota matkalaukkuaan lainaan ja se olisi ollut ihan yhtä hienoa.
Miksi et kommentoinut miten hyvä sydämistä oli että markoboylle ostettiin ps4.
- erkki-täti
Hei Femnerd!
Menkää ihmeessä risteilemään! Pienellä budjetilla ei kannata ostaa ainakaan kaikkia aterioita laivalla, eikä kyllä muutenkaan. Syötte lähtiessä kunnolla, ja sitten aamulla maihin Tukholmaa kiertämään. Tukholmassa on tosi paljon hyviä ja edullisia paikkoja ruokailuun. Ja niitä siis löytyy ihan keskustasta joka makuun, husmankostista etnisiin.
Ei sitä laivan ruokaa ole kiva syödä monta kertaa, korkeintaan ostaa paluumatkalle buffettilippu ja huolehtia nestetankkauksesta siellä sitten oikein huolella, että jaksaa bailata :) erkki-täti kirjoitti:
Hei Femnerd!
Menkää ihmeessä risteilemään! Pienellä budjetilla ei kannata ostaa ainakaan kaikkia aterioita laivalla, eikä kyllä muutenkaan. Syötte lähtiessä kunnolla, ja sitten aamulla maihin Tukholmaa kiertämään. Tukholmassa on tosi paljon hyviä ja edullisia paikkoja ruokailuun. Ja niitä siis löytyy ihan keskustasta joka makuun, husmankostista etnisiin.
Ei sitä laivan ruokaa ole kiva syödä monta kertaa, korkeintaan ostaa paluumatkalle buffettilippu ja huolehtia nestetankkauksesta siellä sitten oikein huolella, että jaksaa bailata :)Hei erkki-täti! Kiva, että palasit taas palstalle!
Hiukan noin tuota ruokailua olin ajatellutkin, aamupalan olin lisännyt laskelmiin Tukholmaan saapuessa.
Buffettia olin ajatellut myös tuohon samaan kohtaan. 70-luvun lottomainosta mukaillen "sais kerrankin syyäkseen, tuota" ja myös juuakseen, kun juomat ovat ilmaisia, viiniä saa lipittää niin paljon kuin huvittaa.
Noh, en ole bailaajatyyppiä ollut koskaan. Vaikka mistäs sitä tietää, jos hiprakassa vähän joraisinkin ja ottaisin takaisin menetettyä nuoruuttani :-)
- Jii007
Eiköhän järjästetä sellainen ätmiristeily. Koko palstan miesporukka laivalle ja jos ei naista saa niin voi takaisin tullessa hypätä sitten vaikka mereen. Luultavasti siitä reissusta kyllä tulisi joukkoitsemurha, mutta ainakin Darkkis pääsisi taas laivalle.
- Gay Cruising
Darkkis saisi ainakin munaa sieltä.
Oma veikkaukseni on, että risteilylle ei lopulta lähtisi ketään. Suurin osa ensin kieltäytyisi risteilystä koska "ei kiinnosta paljon homoilu" (="en uskalla lähteä eikä ole äiti laittamassa ruokaa laivalla") tai "ei siellä kuitenkaan saa pillua joten ei kannata". Näin ainakin kaikki palstan miittiyritelmät ovat kuivuneet kokoon.
- Jii007
lord.boredom kirjoitti:
Oma veikkaukseni on, että risteilylle ei lopulta lähtisi ketään. Suurin osa ensin kieltäytyisi risteilystä koska "ei kiinnosta paljon homoilu" (="en uskalla lähteä eikä ole äiti laittamassa ruokaa laivalla") tai "ei siellä kuitenkaan saa pillua joten ei kannata". Näin ainakin kaikki palstan miittiyritelmät ovat kuivuneet kokoon.
Näin vähän ajattelinkin. Tottahan se varmaan kuitenkin on, että ei sitä pillua saa laivalla jos ei kerran maissakaan saa.
- Asiapuhetta nösvät!
Jii007 kirjoitti:
Näin vähän ajattelinkin. Tottahan se varmaan kuitenkin on, että ei sitä pillua saa laivalla jos ei kerran maissakaan saa.
Ette te ätmingääset tule KOSKAAN saamaan pildee. Homoseksissä on saumanne.
- BoobFear
Onneksi olit kaverin kanssa. Meinasin jo alkaa ajattelemaan negatiivista, kun luin tuon otsikon ja luulin että olit yksin risteilyllä. Voit olla varma, että ilman sitä kaveria siellä mukana olisi jäänyt tissit näkemättä.
- kiltti atm
Haluaisin risteilylle mutta en yksin viitsi lähteä.
- Näin on marjat
On siellä ainakin miehistö paikalla, jottei laiva ole ihan tuuliajolla. Ja varmaan pari muutakin ihmistä tulee kyytiin.
Monille tuntuu olevan kynnys lähteä yksin reissuun. Miksi ette oikeasti kerää palstan pojista porukkaa ja lähtisi yhdessä pienelle reissulle?
Ihan vaan tavoitteena tutustua uusiin ihmisiin ja päästä vähän tuulettumaan.No mä en kyllä lähtisi ainakaan tämän palstan miesten kanssa laivaristeilylle tai mihinkään reissuun, sillä suurin osa tämän palstan miehistä kun on just näitä epäasiallisia idiootteja, jotka ovat vaan mulle aina kaikesta vittuilemassa.
Mieluummin sitä lähtisi sitten hyvässä seurassa, jos täältä sellaista voisi ensin löytää.- Yusuf
DarkFear kirjoitti:
No mä en kyllä lähtisi ainakaan tämän palstan miesten kanssa laivaristeilylle tai mihinkään reissuun, sillä suurin osa tämän palstan miehistä kun on just näitä epäasiallisia idiootteja, jotka ovat vaan mulle aina kaikesta vittuilemassa.
Mieluummin sitä lähtisi sitten hyvässä seurassa, jos täältä sellaista voisi ensin löytää.Sina tarkoitta minää. Me menna yhdessa muistelema sinne ensimmaine yhdyntamme! Insallah!
- mies.
Olen ollut yksin laivalla joskus 8 vuotta sitten. Ei siellä nyt mitenkään kivaa ollut yksin että parempi sinne kaverin on mukaan ottaa. Pitää olla tosi sosiaalinen ja hyvännäköinen että voi mennä naisille juttelee. Naisia ei kiinnosta jos mies on ruma.
- Baöticboy
Riippuu todellakin tyypistä. Itse en ole mikään mallipoju, mutta rehti,reipas ja lihaksikas sekä kiinteä peppunen kaveri, jolla on....yksin olen muutamia kertoja laivalla ollut. Hauskaa on ollut.
- Darkkis voi opastaa!
Baöticboy kirjoitti:
Riippuu todellakin tyypistä. Itse en ole mikään mallipoju, mutta rehti,reipas ja lihaksikas sekä kiinteä peppunen kaveri, jolla on....yksin olen muutamia kertoja laivalla ollut. Hauskaa on ollut.
eiköhän sullekin löydy sieltä vanhempi somalikundi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793