Teologiaa todennäköisyyslaskennan avulla.

Pakstori.

Matemaattisesti tai loogisesti hyvin harvoin ajatellaan teologiaa, vaikka kielestä ja teologiasta saa kaikesta todennäköisyyslaskelman - jos haluaa.... "Tapio Puolimatka" ainakin yritti ajatella kovin loogisesti, muutamassa kirjassaan, taistellessan jotain ateistimin suurinta typerää tulkintaa kohtaan, eihän väitteessä "Jumalaa ei ole olemassa"; ole mitään järkeä, jos ei edes tiedä silloin, mitä koko sana tarkoittaa.

Eli uskonnossa ajatellaan, että jokin on joko hyvää tai pahaa, ja esim. matematiikassa ajatellaan, että jokin on kieltesitä tai myönteistä, kuitenkaan ei ole kovin helppoa kielteisyyttä itsessään kuolla pahaksi, tai myönteisyyttä elää hyväksi? Koska hyvä asia voidaan kieltää, ja paha asia voidaan myöntää....

Aloitamme yksinkertaisella väitteellä: "Minä olen Hyvä".
JOS kyseinen väite on totta, olet hyvä, koko lauseen argumentti on suorastaan 100% totta ja oikein. JOS taas on valhetta, että "olen hyvä", se ei ole kokonaan paha lause, koska minulla olisi siis pyrkimys muuttua hyväksi, tai haluaisin olla hyvä. Tässä suoritetaan siis "kertolasku", asioiden totuusarvoille. Tässä on muuttujia enemmänkin: Oliko erehdys luulla itseään hyväksi, eli oliko se virhe, vai oliko se vain valhe?
Johannes, Jeesuksen "rakkain opetuslapsi", ajatteli, että valehtelijat joutuu Hellvetiin, ja totuudella pääsee taivaaseen, oli totuus itsestään sitten mitä hyvänsä, vaikka että olisin paha.
JOS on totta, että "olen paha", ja sanon noin, se ei ole kokonaan negatiivista, koska olisin puhunut totta, se olisi siis vain 50% pahaa... Pahempaa on siis sanoa olevnsa hyvä, jos on silti paha? 0% sellaisella hyvyydelle, joka sanoo itseään hyväksi, eikä se ole erehdys, se luultavasti liudentaa koko pahuus arvoa hieman ehkä noin 25% koko totuusarvosta?
JOS olen paha, ja en ole paha, niin sekin voisi siis olla erehdys, jonka arvo on noin 75% koko totuusarvosta, sillä puntarilla pääsisi puheidensa puolesta siis silti vielä taivaaseen....
Mutta Jeesus sanoo:" Jumala yksin on hyvä, vain hän on sataprosenttisen hyvä, eli jos et ole Jumala, mutta sanot olevasi hyvä, se on 0% taivaaseen menossa, mutta jos olet Uudestisyntynyt Jumalan lapsi, ja haluat olla hyvä, ja olet jo "hyvä lapsi"; ei sinun on kiellettyä pitää itseäsi edes hiukan hyvänä, mutta tässä on ehkä parempaa ajatella olevansa paha, koska jo sen totuusarvo tekee siitä vähintää 50% totta, vaikka pahuusarvo poistaa silti siitä 50%, koska ei kukaan tiedä, miten pahasi ilmenee, siksi jos sanoo olevansa paha, ei kaikki pahuus kadota, eihän Jumalakaan anna hyvää kunniaansa muille, eli siksi häneen verrattuna kaikki silti pahiksia...Ja jos oli vain erehdys luulla itseään pahaksi, silloin olet silti jo suurinpiiretin 3/4 arvossa hyvyydestä..Ei erehtyvää ihmistä Jumala rankaise, koska ei ihmisen puhetta tehty koneeksi, jonka on pakko olla koko ajan absoluuttisesti totta, mutta tahallaan ei saa valhedella, erehtyminen on sallittua, joskaan sitä ei kannata tavoitellaan itsessään.
Eli minkä tahansa "adjektiivin"; jollaisia hyvä ja paha on, vai onko ne substantiiveja,vastakohtaisuus tekee tällaisen 0% => 100% totuusarvokamppailun, ja pitkässä infromaatiossa, voi olla monta asiaa, jotka tekee todella tarkan lukeman sille, oletko hyvä=>100% totuudessa, vai 0% 100% valehtelija.

Hieman erillainen, ja tavallinen logiikan ongelma on miettiä salapoliisikertomuksissa, joko täydellä 0% tai täydellä 100% totuusarvoilla, kuka valehteli ja kuka ei, mutta ongelma on siinä, että koko asetelma voi olla silti vain hyvin taitavaa valehtelua, jossa jokainen valehteli, ja toden totta, ne on kaikki yleensä satua, ne jutut, joista siis valheteli kaikki patisi ehkä yksi, mutta sekin pitäisi huomata, että jos yksi ei heistä valehdellutkaan, pitäessään itseään syyttömänä, ja tavallisesti kaikki valehtelvat oikeudessa, jos joutuvat syytetyksi, että ovat syyttömiä. Ongelma on, että vääryys on niin viekas, että kaikki totuudellisuus ja oikeus, voi jäädä usean väärän todistajan lausnnon takia täysin vääräksi..."Jumalan viha kohdistuu vain sitä kohtaan, että totuutta pidetään vääryyden vallassa"...
Minä olen syntynyt 1975 eli toivon, että vaikka koen itseni usein pahaksi, ja moni muukin sanoo minulle jatkuvasti telepaattisesti niin, niin toivottavasti vain erehdys, eli 75% olisin kuitenkin Jumalan Lapsi, ja matkalla Taistelevaan Taivaaseen, tosin siellä on aluksi 7000 vuotta rauhan aikaa, koska maa on silloin tyhjänä ihmisen vaikutuksista, ja ihminen on ektoplasmahaamuna pilvissä tai matkalla muualle, "Taivaan kotiin" tuolloin, ja osa Hellevetissä, tuleensa palamassa maa-Äidin-magmassa.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veikko.

      Joo, nyt joku sanoo, että eihän kaksi asiaa riitä, vaan täytyy olla jokin yhteinen nimittäjä, niille kahdelle asialle, tai suorastaan siis se "toinen ulottuvuus", kuten imaginäärisyys, tai kommutatatiivisuuden poistaminen, osassa saman muuttujan laskutoimitusta, se avaa viimeisen syvyyden, jossa siis informaatiossa on jopa kertolakskussa tulossa ERI etumerkki tai muuttuja, toisinaan, kuten "vektorien ristitulossa"(googlea!), kun lasketaan kolmiulotteisia asioita. Eli vektoritulossa on merkitystä sillä, missä järjestyksesä a*i,b*j,c*k-vektorit toisensa kertovat, ja nille tehdään "determinantti". Se saadaan selville oikean käden säännööllä, pistämällä peukku, etusormi ja keskari eri suuntiin, mutta itte en heti muista, mikä niistä oli i,j ja mikä k? Todennäköisesti pinnassa olevat ovat etusormi ja keskari, ja syvyyssuunta peukku, "tarkista tämä".

      Kielellisesti ja uskonnossa tuo "kolmas asia" on siis sen asian nimi, josta tehdään nuo hyvä=>paha määriteet tai valhe=>totuus,arvonnat. Jos jokin on hyvä asia, kuten että, olen kiltti, kiva ja sen vastakohtana on olla paha, eli tuhma, ilkeä, niin itse sana, tuon adjektiiviparin hyvä-paha siis määrittää toiseen ulottuvuuteen, itse nimimäärite on aina pyhä, mikä tehdään, kun mietitään onko se hyvä asia, mutta jos nimimäärite tarkoittaa pahaa, se on esim. saastaisuutta, jossa sen omianisuudessa kaikki on vain satunnaista kaaosta, vailla Jeesuksen tekemää ELÄVÄÄ järjestelyä satunnaisuudelle.

      Se ei riitä vielä totuudessa elämiseen, ETTEI usko, jotain hyvää asiaa, joka ei ole ehkä vielä mahdollista, ja jos ei silti oltu valehdeltu vielä sen toteutuneen, siihen kannattaa uskoa, mutta sitä EI SAA ruveta ikuisesti inttämään pahaksi asiaksi, jos se olisi silti toteutuessaan HYVÄ asia....Jos oli totta, että jotain "Ihmettä" ei tapahtunut, ei ollut hyvä asia ollut väittää sen tapahtuneen, vaan jos eläisivät hihhuliparantamisetkin totuudessa, he eivät koskaan puhuisi kuin oikeasti tapahtuneista parantumisista, eihän Jumalallekaan ole se mahdollista, että ilman kohteen omaa uskoa rupeaisi häntä parantamaan, se voi vielä Jumallalle ja enkeilleen tuhansia vuosia, vaikka ihmisen aika olisi pysähdyksissä koko sen ajan, ja se "ihme" tapahtuisi muutamissa minuuteissa, ihmisen aikaa...Jumalahan on kaiken aikaa esim. tilavuudessa ympärillämme, koodannut itsensä valoa läpäiseväksi, ja on kaiken aikaa lähellä sinua, vaikket häntä nää, hän siirtää kehoasi tilavuutena ja alana kaikkialle, ja jokainenhan voi jonkun isähahmon kuvitella, olevan läheisessä tilvauudessa....Mutta parempi on ihmisenä elävänä oleva isukki, koska hän silti ymmärtää toimintasi paremmin, kuin kummalisena enkelinä vaikuttava tilavuudessa oleva Jumaluuden harhakoodaus - ihmisen mielestä harhaa, vaikka uskomme jo jopa radioaaltoihin ja infrapunaan....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      98
      6927
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2710
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2293
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1970
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1691
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      7
      1493
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1268
    Aihe