Reilua?

siikasilli

Olen töissä pienehkössä elintarvikkeita myyvässä yrityksessä noin vuoden. Pomo vaikutti aika jalat IRTI maasta tyypiltä ja hyvin paljon henkisistä asioista kiinnostuneelta. Vähän jännitti mutta enimmäkseen ajattelin että jes, varmaan hyvä ja avoin ilmapiiri täällä.

Aika pian kuulin työntekijöiltä kuitenkin toista. Riitoja, työntekijät lähteneet ovet paukkuen, alasajettu henkilökunta... Olen itsekin aika nuori ja ollut hölmö selvästi. Epäkohtia alkoi näkyä ja katsoin niitä sormien läpi kun muut vanhatkaan työntekijät eivät kitisseet, miksi minä avaisin suuni?
Istuimme pakollisessa palaverissa, ilmaiseksi.
Kesällä työskentelylämpötila 35 c ilman mitään ilmastointa ja olimme surkeita valittajia kun ehdotimme toimenpiteitä. Johan elintarvikkeetkin kärsii! Lähes kaikkityöntekijät kärsi erilaisista lämpöhalvauksen oireista, ainiin tosiaan juotavaa ei saanut pitää kassalla ettei asiakkaat näe (tätä naurettavaa sääntöä emme tosin helteiden aikaan noudattaneet)
Kun sairastuimme, meille suututtiiin ja kerrottiin ettei mitään tuuraajia ole, kehtaatko jättää työkaverisi pulaan jäämällä kotiin sairastamaan? No ei kehdannut työntekijä vaan tuli töihin, Tuuraaja olisi ollut mutta pomo ei halunnut soittaa hänelle (ei yksinkertaisesti pitänyt tyypistä, ja myös kertoi sen meille)

Onko muuten olemassa jotain ohjeistusta siihen että vanhempi työntekijä kuuluisi olla etusijalla kun porukkaa lasketaan pois? Olen huomannut että jos liityt liitttoon tässä työpaikassa, potkut tulee tai vuorot vähenee.
Myös se vaikutti että lähdin vapaapäivänäni reissuun, enkä päässyt palaveriin jonka ajankohta oli päätetty päivää ennen palaveria. Reissuni tietty sovittu jo viikkoja ennen. Enpä tiennyt että sellasesta vois pomo suuttua ja lyödä luurin korvaan.

0

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
        Maailman menoa
        60
        2047
      2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
        Ikävä
        166
        1698
      3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
        Kotimaiset julkkisjuorut
        70
        1408
      4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
        Sinkut
        243
        1379
      5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
        Maailman menoa
        233
        1321
      6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
        Pyhäjärvi
        342
        1185
      7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
        Ikävä
        81
        1156
      8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
        Ikävä
        128
        1155
      9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
        Maailman menoa
        348
        1097
      10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
        Luterilaisuus
        318
        1086
      Aihe