Reilua?

siikasilli

Olen töissä pienehkössä elintarvikkeita myyvässä yrityksessä noin vuoden. Pomo vaikutti aika jalat IRTI maasta tyypiltä ja hyvin paljon henkisistä asioista kiinnostuneelta. Vähän jännitti mutta enimmäkseen ajattelin että jes, varmaan hyvä ja avoin ilmapiiri täällä.

Aika pian kuulin työntekijöiltä kuitenkin toista. Riitoja, työntekijät lähteneet ovet paukkuen, alasajettu henkilökunta... Olen itsekin aika nuori ja ollut hölmö selvästi. Epäkohtia alkoi näkyä ja katsoin niitä sormien läpi kun muut vanhatkaan työntekijät eivät kitisseet, miksi minä avaisin suuni?
Istuimme pakollisessa palaverissa, ilmaiseksi.
Kesällä työskentelylämpötila 35 c ilman mitään ilmastointa ja olimme surkeita valittajia kun ehdotimme toimenpiteitä. Johan elintarvikkeetkin kärsii! Lähes kaikkityöntekijät kärsi erilaisista lämpöhalvauksen oireista, ainiin tosiaan juotavaa ei saanut pitää kassalla ettei asiakkaat näe (tätä naurettavaa sääntöä emme tosin helteiden aikaan noudattaneet)
Kun sairastuimme, meille suututtiiin ja kerrottiin ettei mitään tuuraajia ole, kehtaatko jättää työkaverisi pulaan jäämällä kotiin sairastamaan? No ei kehdannut työntekijä vaan tuli töihin, Tuuraaja olisi ollut mutta pomo ei halunnut soittaa hänelle (ei yksinkertaisesti pitänyt tyypistä, ja myös kertoi sen meille)

Onko muuten olemassa jotain ohjeistusta siihen että vanhempi työntekijä kuuluisi olla etusijalla kun porukkaa lasketaan pois? Olen huomannut että jos liityt liitttoon tässä työpaikassa, potkut tulee tai vuorot vähenee.
Myös se vaikutti että lähdin vapaapäivänäni reissuun, enkä päässyt palaveriin jonka ajankohta oli päätetty päivää ennen palaveria. Reissuni tietty sovittu jo viikkoja ennen. Enpä tiennyt että sellasesta vois pomo suuttua ja lyödä luurin korvaan.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. 126
        3339
      2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

        Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
        Tv-sarjat
        91
        3071
      3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

        Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
        Ikävä
        17
        2318
      4. Kyllä poisto toimii

        Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
        80 plus
        27
        1814
      5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

        "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
        Yhteiskunta
        21
        1678
      6. Haluan jutella kanssasi Nainen

        Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
        Ikävä
        15
        1539
      7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

        Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
        Seinäjoki
        18
        1514
      8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

        Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
        Ikävä
        29
        1456
      9. Onko mies niin,

        että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
        Tunteet
        20
        1427
      10. Hermo mennyt sotealueeseen?

        Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
        70 plus
        81
        1365
      Aihe