Työttömiä ollaan molemmat

heräis jo

Kello on puoli kaksitoista ja mies vaan nukkuu. On siivottu ja tiskattu eikä mitään tekemistä ole.

Helluntailaisuuspalstan antikin on yhtä tyhjän kanssa. Pelkkiä negaatioita.

64

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritä kestää. Mikä tämän aloituksen tarkoitus on?

• kiinni jäit

Sari vastaa itselleen.

• teidetään
        kiinni jäit kirjoitti:

Sari vastaa itselleen.

Sarihan on työtön ja luopioksi hänet teki se että ei saanut lapsia, siksi katkeruus paisuu täällä.

• sari111
        teidetään kirjoitti:

Sarihan on työtön ja luopioksi hänet teki se että ei saanut lapsia, siksi katkeruus paisuu täällä.

Sarihan on osapäivätyössä ja minulla on lapsia senkin typerä nettikiusaaja. Vielä uskovainen.

• on joo
        sari111 kirjoitti:

Sarihan on osapäivätyössä ja minulla on lapsia senkin typerä nettikiusaaja. Vielä uskovainen.

Sarihan on malliuskova,,,=)

• työkkärin sivuilla

Mm.Siivoojan paikkoja on.Siitä jopa maksetaan..

• luonnevikainen hullu

>>Mm.Siivoojan paikkoja on.Siitä jopa maksetaan..>>

En ole aloituksen tekijä, mutta usko tai älä, jotkut eivät kykene edes siivoojankaan töihin. Itselläni on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja välillä olen tehokas ja aikaansaava, mutta kun tulee liikaa stressiä, niin en kykene juuri mihinkään. On täysi työ, että jaksaa edes oman asuntonsa siivota tai käydä pesulla. Sekin tuntuu joskus ylivoimaiselle. Ei yksinkertaisesti pysty keskittymään, eikä ole voimia mihinkään ylimääräiseen. Jos olisi työpaikka, jossa otettaisiin huomioon ihmisen voimavarat ja voitaisiin joustaa jaksamisen mukaan, mutta missä tällaisia työpaikkoja on? Ei missään. Joka paikassa vaaditaan tehokkuutta ja jos olet sairaslomalla liian usein, niin olet pian entinen työntekijä. Kukaan ei huoli vajaakuntoista työntekijää, varsinkaan kun on yli viisikymppinen. Ja sitten kun joudut taistelemaan toimeentulosi kanssa byrokratian viidakossa, niin menee viimeisetkin voimat ja pian oletkin syvässä masennuksen kierteessä tai alat käydä ylikierroksilla ja elämä on ihan sekaisin. Mutta tätähän on jonkun normaalin ihmisen vaikea ymmärtää. Kaikki muut fyysiset sairaudet hyväksytään, mutta mielen sairaudet leimataan laiskuudeksi tai luonnevikaisuudeksi. Niin kuin ei olisi jo tarpeeksi kestämistä oman mielialahäiriön kanssa ilman että tulee leimatuksi ties millä leimalla. Olenkin miettinyt, että miten ihmeessä ihmisellä voi olla missä tahansa muussa kehonsa elimessä vikaa...esim. sydämessä, haimassa, selässä tai vaikkapa pikkurillissä...mutta aivot ovat sellainen pyhä elin, jossa ei voi olla mitään häikkää tai vikaa, vaan se on aina jotenkin ihmisen oma vika eli luonnevika, jos päässä on jotain häikkää. Aivot ovat siis ainoa elin ihmiskropassa, jonka viat ovat täysin ihmisestä itsestä johtuvia eli siis aivan ihmisen omaa syytä. Jos sinulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja olet saamaton ja masentunut, niin se on täysin ymmärrettävää. Tai jos sinulla on kilpirauhasen liikatoimintaa ja käyt ylikierroksilla, niin sekin on ymmärrettävää... MUTTA jos sinulla on aivojen kemiallisessa tasapainossa jotain häikkää, niin se ei sitten olekaan enää ymmärrettävää, vaan olet luonnevikainen hullu tai vain luulosairas laiskimus, jonka pitäisi vaan skarpata ja ottaa itseään niskasta kiinni!

• Lightning Star
        luonnevikainen hullu kirjoitti:

En ole aloituksen tekijä, mutta usko tai älä, jotkut eivät kykene edes siivoojankaan töihin. Itselläni on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja välillä olen tehokas ja aikaansaava, mutta kun tulee liikaa stressiä, niin en kykene juuri mihinkään. On täysi työ, että jaksaa edes oman asuntonsa siivota tai käydä pesulla. Sekin tuntuu joskus ylivoimaiselle. Ei yksinkertaisesti pysty keskittymään, eikä ole voimia mihinkään ylimääräiseen. Jos olisi työpaikka, jossa otettaisiin huomioon ihmisen voimavarat ja voitaisiin joustaa jaksamisen mukaan, mutta missä tällaisia työpaikkoja on? Ei missään. Joka paikassa vaaditaan tehokkuutta ja jos olet sairaslomalla liian usein, niin olet pian entinen työntekijä. Kukaan ei huoli vajaakuntoista työntekijää, varsinkaan kun on yli viisikymppinen. Ja sitten kun joudut taistelemaan toimeentulosi kanssa byrokratian viidakossa, niin menee viimeisetkin voimat ja pian oletkin syvässä masennuksen kierteessä tai alat käydä ylikierroksilla ja elämä on ihan sekaisin. Mutta tätähän on jonkun normaalin ihmisen vaikea ymmärtää. Kaikki muut fyysiset sairaudet hyväksytään, mutta mielen sairaudet leimataan laiskuudeksi tai luonnevikaisuudeksi. Niin kuin ei olisi jo tarpeeksi kestämistä oman mielialahäiriön kanssa ilman että tulee leimatuksi ties millä leimalla. Olenkin miettinyt, että miten ihmeessä ihmisellä voi olla missä tahansa muussa kehonsa elimessä vikaa...esim. sydämessä, haimassa, selässä tai vaikkapa pikkurillissä...mutta aivot ovat sellainen pyhä elin, jossa ei voi olla mitään häikkää tai vikaa, vaan se on aina jotenkin ihmisen oma vika eli luonnevika, jos päässä on jotain häikkää. Aivot ovat siis ainoa elin ihmiskropassa, jonka viat ovat täysin ihmisestä itsestä johtuvia eli siis aivan ihmisen omaa syytä. Jos sinulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja olet saamaton ja masentunut, niin se on täysin ymmärrettävää. Tai jos sinulla on kilpirauhasen liikatoimintaa ja käyt ylikierroksilla, niin sekin on ymmärrettävää... MUTTA jos sinulla on aivojen kemiallisessa tasapainossa jotain häikkää, niin se ei sitten olekaan enää ymmärrettävää, vaan olet luonnevikainen hullu tai vain luulosairas laiskimus, jonka pitäisi vaan skarpata ja ottaa itseään niskasta kiinni!

Usein ihminen koittaa selviytyä tämän yhteiskunnan luomien odotusten mukaan. Tosiasiallisesti ihmisen arvokkuutta ei määritä se kuinka tehokas olet tai kuinka paljon saavutat elämässäsi. Erilaisuus, on valtava rikkaus, ja jokaisessa on jotain,"pala elämää", josta jakaa toinen toisillemme, kun vain osaisimme kuulla ja nähdä sen.

"Kukaan ei muista kuinka hyvin olet työsi tehnyt, sinut muistetaan siitä, kuinka paljon olet rakastanut"

• työkkärin sivuilla

" Työttömiä ollaan molemmat "
        Vastaukseni ei ollut sinulle vaan ; Työttömälle ! Jos on sairas on eläkkeellä, ei työtön.

• luonnevikainen hullu
        työkkärin sivuilla kirjoitti:

" Työttömiä ollaan molemmat "
        Vastaukseni ei ollut sinulle vaan ; Työttömälle ! Jos on sairas on eläkkeellä, ei työtön.

>>" Työttömiä ollaan molemmat "
        Vastaukseni ei ollut sinulle vaan ; Työttömälle ! Jos on sairas on eläkkeellä, ei työtön.>>

Käytännössä koen kyllä samat paineet kuin työtönkin, koska oma "häiriöni" ei näy välttämättä aina ulospäin. Masentuneena ollessani välttelen yleensä ihmisten seuraa, joten he eivät yleensä näe, kun minulla on huono kausi. Ja vanhemmiten olen oppinut tiedostamaan omia tunnetilojani, missä mennään ja yritän vähentää stressiä elämässä silloin, kun huomaan, että nyt alkaa mennä sivuraiteille. Siksi joku voi saada minusta aivan väärän kuvan. Aina siihen stressin määrään ei kuitenkaan itse pysty vaikuttamaan ja tämän päivän työelämässä varsinkaan se ei onnistu ja siviilielämässäkin paineita aiheuttavat työssäkäyvät ja raskautetut veronmaksajat, jotka katsovat, että tuokin se vaan loisii meidän verorahoilla. Pitäisikö mennä kuuluttamaan heille kaikille, etten ole laiska vaan hullu? Kumpi olisi mielestäsi parempi...saada laiskan työttömän vai hullun leima... Kokemuksesta tiedän, että työttömyyskortistoissa on niitä, jotka tosiasiassa kärsivät mielenterveysongelmista, mutta ottavat mieluummin sen laiskan työttömän kuin hullun leiman.

• aloittaja64684

>>" Työttömiä ollaan molemmat "
        Vastaukseni ei ollut sinulle vaan ; Työttömälle ! Jos on sairas on eläkkeellä, ei työtön.>>

Käytännössä koen kyllä samat paineet kuin työtönkin, koska oma "häiriöni" ei näy välttämättä aina ulospäin. Masentuneena ollessani välttelen yleensä ihmisten seuraa, joten he eivät yleensä näe, kun minulla on huono kausi. Ja vanhemmiten olen oppinut tiedostamaan omia tunnetilojani, missä mennään ja yritän vähentää stressiä elämässä silloin, kun huomaan, että nyt alkaa mennä sivuraiteille. Siksi joku voi saada minusta aivan väärän kuvan. Aina siihen stressin määrään ei kuitenkaan itse pysty vaikuttamaan ja tämän päivän työelämässä varsinkaan se ei onnistu ja siviilielämässäkin paineita aiheuttavat työssäkäyvät ja raskautetut veronmaksajat, jotka katsovat, että tuokin se vaan loisii meidän verorahoilla. Pitäisikö mennä kuuluttamaan heille kaikille, etten ole laiska vaan hullu? Kumpi olisi mielestäsi parempi...saada laiskan työttömän vai hullun leima... Kokemuksesta tiedän, että työttömyyskortistoissa on niitä, jotka tosiasiassa kärsivät mielenterveysongelmista, mutta ottavat mieluummin sen laiskan työttömän kuin hullun leiman.

"Siviilielämässäkin paineita aiheuttavat työssäkäyvät ja raskautetut veronmaksajat, jotka katsovat että tuokin se vain loisiin meidän verorahoilla."

Huomaan että aloitukseeni on tullut paljon kuvaustasi vastaavia veronmaksajia, jotka komentavat työhön.

Työtä on haettu eikä sitä ole.

Korvausrahoilla saan hankittua sieniä ja marjoja, miksi minun pitäisi hankkia ne nimenomaan metsästä?

Kyllä meillä parikymppiä löytyy että saan ostettua ne kaupasta tai torilta.

Olen kyllä käynyt aiempina vuosina marjassakin.

Kalastaminen ei näin syksyllä onnistu varsinkaan kun ei ole onkea ja miten se haet kun ei ole autoa?

Ilmeisesti pitäisi onki olalla alkaa kävellä kilometrikaupalla kaupasta kotiin, tosin voi olla että siinä vaiheessa ne valkotakit onkin jo paikalla ja se hullun leima on taattu.

No, vitsi vitsinä.

Aloittajana sanon että nämä tähän ketjuun vastanneet jotenkin yrittävät päteä kustannuksellamme ja nostaa sitä omaa arvoa polkemalla meitä.

Minulla oli vain hieman ikävä aviomiestäni joka nukkui, mutta nuo hyväkkäät takertuivat sanaan työtön.

Markkueleivonenkin puoskaroi ja selittää ongelmani liittyvän geneettisyyteen.

Ei kukaan ihminen työttömyyttä ja mitäänsanomatonta tylsyyttä jaksa, ei sille tarvii mitään geneettisyyttä.

Enpähän lähde hellareihin ainakaan kun ovat noin sydämestään kylmää porukkaa joka pitää itseään ylpeästi työtöntä viisaampana.

• Valo Valvoja

Kyllä se on valvonukki joskus jos se nyt vähän nukkuu.

• nostre damn

Ei siivoojaksi pääse, toki jo soitat ja kysyt saattaa paikka sinulle avautua. T kirkon ennustaja.

• Monen kohtalo

Joku kysyi, mikä on avauksen tarkoitus. Avaus tuo esille muutamia asioita, jotka saattavat olla hyvinkin yleisiä:
      - työttömyys ja sen tuoma taloudellinen tiukkuus ja henkinen ahdistus. Elämä kaventuu ja tuntuu siltä, ettei Jumalakaan auta rukoiltaessa työtä ja normaalia toimeentuloa. Monet uskovat todistavat siitä, kuinka Jumala vastasi rukouksiin ja johdatti uuden työpaikan - niin, mutta miksi ei minulle ja/tai aviopuolisolleni?
      - arkiset askareet ovat rutiinomaisia, mutta ne ovat sitä tekemistä, mikä tulee tehdä. Sen jälkeen helposti aika vain mataa, ollaan ja odotetaan. Ihminen passivoituu elämänsä suhteen ja turtuu.
      - Usein meillä ei ole uskovia ystäviäkään. Työtön saattaa kokea seurakunnassa alemmuudentunnetta, kun muilla menee hyvin ja he todistavat, kuinka ihanasta Jumala on pitänyt huolen kaikista tarpeista. Helluntailainen etsii uskon yhteyttä ja vuorovaikutusta sitten vaikka helluntailaispalstalta.
      - helluntailaispalsta on täynnä negatioita, vihamielistä väittelyä, syyttelyä ja epäraitista opetusta. Kontaktia etsivä pettyy.
      - helluntailaispalstaltakaan ei saa mitään hyvää. Aika vain mataa, on siivottu eikä ole mitään tekemistä...

• Niimpä ja asiaa vaikeutetaan lisää tällä eläkeuudistuksella. Nuorten siirtyminen työelämään vaikeutuu entisestään ja erikoisesti vaikuttaen kielteisesti heidän tulevaisuuden uskoonsa.

Muutenkin nuorisotyöttömyys lieveilmiöineen maksaa todella paljon. Kun teknologia on vähentänyt työntekijöiden /työn määrää, niin teknologian kautta saatu hyvionvointi tulisi jakaa tasan. Ansiotyön pituus esim. 30 vuotta ja kapula seuraavalle sukupolvelle / nuorelle.

• Lightning Star
        markkulievonen kirjoitti:

Niimpä ja asiaa vaikeutetaan lisää tällä eläkeuudistuksella. Nuorten siirtyminen työelämään vaikeutuu entisestään ja erikoisesti vaikuttaen kielteisesti heidän tulevaisuuden uskoonsa.

Muutenkin nuorisotyöttömyys lieveilmiöineen maksaa todella paljon. Kun teknologia on vähentänyt työntekijöiden /työn määrää, niin teknologian kautta saatu hyvionvointi tulisi jakaa tasan. Ansiotyön pituus esim. 30 vuotta ja kapula seuraavalle sukupolvelle / nuorelle.

Minulle ei mene kyllä oikein "kaaleen" tämä työmarkkinapolitiikka. Samaan aikaan vouhkataan sitä, kuinka eri aloille tarvitaan työvoimaa, että vain sillä sadaan tämä yhteiskunta jaloilleen. Työvoimatalkoisiin ihmisiä kehoitetaan. Vanhempainvapaita lyhennetään... mutta missä on ne työpaikat? Lomautukset ja irtisanomiset ovat monella alalla sitä tätä nykypäivää.

Ehkä sitä on vain pieni ihminen, eikä ymmärrä tätä politiikkaa. Ehkä ne työpaikat ovat jossain tulevaisuudessa ihmisille kaavailtu olevan. Tässähän niiden työpaikkojen piti auta nuorillekin, suuren luokan jäätyä eläkkeelle?

• L_S
        Lightning Star kirjoitti:

Minulle ei mene kyllä oikein "kaaleen" tämä työmarkkinapolitiikka. Samaan aikaan vouhkataan sitä, kuinka eri aloille tarvitaan työvoimaa, että vain sillä sadaan tämä yhteiskunta jaloilleen. Työvoimatalkoisiin ihmisiä kehoitetaan. Vanhempainvapaita lyhennetään... mutta missä on ne työpaikat? Lomautukset ja irtisanomiset ovat monella alalla sitä tätä nykypäivää.

Ehkä sitä on vain pieni ihminen, eikä ymmärrä tätä politiikkaa. Ehkä ne työpaikat ovat jossain tulevaisuudessa ihmisille kaavailtu olevan. Tässähän niiden työpaikkojen piti auta nuorillekin, suuren luokan jäätyä eläkkeelle?

ei siis auta, vaan aueta, oli sana tuossa välissä, joka on viimeisellä rivillä...

• työkkärin sivuilla

"helluntailaispalstaltakaan ei saa mitään hyvää. Aika vain mataa, on siivottu eikä ole mitään tekemistä... "
        En ymmärrä tällaista asennetta. Kaikki pitäisi tuoda eteen tarjottimella ?
        Kai se työpaikkakin. Mitä olet tehnyt saadaksesi töitä ?
        Kouluttaudu, työkkäri tarjoaa kurseja jos et muuanne pääse. on oppisopimus koulutusta, se vain pitää hakea ITSE !
        Sensijaan että jäät kotiin säälittelemään itseäsi, mene edes lenkille se vähentää masennusta. On tutkittu. syö kalaa (rasvaiset kalat ) sekin vähentää masennusta . Mene seurakuntaan päivärukkariin, tekemään jotain sinne ? Kyllä jotain hommaa riittää.
        Käy vanhusten luona, moni vanhus on yksin. Varrmaan joku helarikin odottaa, kumpa joku kävisi, varmaan saat itsekkin jotain, ainakin se vanne pääsisisällä hellittää, kun huomaat, että muillakaan ei ole helppoa.
        Itse asiassa voit jopa todeta, mulla menee hyvin. Olen terve. voin kävellä, katsella upaa luontoa. Mennä keräämään marjoja jos on vielä, sieniä. ect. Tee jotain äläkä vain valita. Ja tämän palstan TASON NOSTAMME me kirjoitttajat.

• palstan taso
        työkkärin sivuilla kirjoitti:

"helluntailaispalstaltakaan ei saa mitään hyvää. Aika vain mataa, on siivottu eikä ole mitään tekemistä... "
        En ymmärrä tällaista asennetta. Kaikki pitäisi tuoda eteen tarjottimella ?
        Kai se työpaikkakin. Mitä olet tehnyt saadaksesi töitä ?
        Kouluttaudu, työkkäri tarjoaa kurseja jos et muuanne pääse. on oppisopimus koulutusta, se vain pitää hakea ITSE !
        Sensijaan että jäät kotiin säälittelemään itseäsi, mene edes lenkille se vähentää masennusta. On tutkittu. syö kalaa (rasvaiset kalat ) sekin vähentää masennusta . Mene seurakuntaan päivärukkariin, tekemään jotain sinne ? Kyllä jotain hommaa riittää.
        Käy vanhusten luona, moni vanhus on yksin. Varrmaan joku helarikin odottaa, kumpa joku kävisi, varmaan saat itsekkin jotain, ainakin se vanne pääsisisällä hellittää, kun huomaat, että muillakaan ei ole helppoa.
        Itse asiassa voit jopa todeta, mulla menee hyvin. Olen terve. voin kävellä, katsella upaa luontoa. Mennä keräämään marjoja jos on vielä, sieniä. ect. Tee jotain äläkä vain valita. Ja tämän palstan TASON NOSTAMME me kirjoitttajat.

Sinä et ainakaan omalta osaltasi sitä tee.

• ylösjaulos
        palstan taso kirjoitti:

Sinä et ainakaan omalta osaltasi sitä tee.

..etpä sitä tehnyt sinäkään,mutta varmaan turha mainita...Ihan ooikeita ja kannustaviksi tarkoitettuja juttuja ehdotettiin,miksi mollata?

• töihin siitä!

Pelkkiä negaatioita sinunkin avaus sisältää.

• Onko tä palsta muuttunut net missio ?? Kohta puhutaan Lehtien putomista ja ensi lumesta. Kaikki ja mitä vaan kelpaa syntiselle lihasille ihminen kun ei tartte miettiä mitä on ja tutkia oma sydäntä : Karkuuuuuuuuuuuuuun vaaaaaaaaaaaaaan !!!!!!

• luonnevikainen hullu

>>Onko tä palsta muuttunut net missio ?? Kohta puhutaan Lehtien putomista ja ensi lumesta. Kaikki ja mitä vaan kelpaa syntiselle lihasille ihminen kun ei tartte miettiä mitä on ja tutkia oma sydäntä : Karkuuuuuuuuuuuuuun vaaaaaaaaaaaaaan !!!!!!>>

No hyvä kun edes sinulla on nuo sydämen asiat ja empatiat kunnossa! Kristillinen rakkaus suorastaan huokuuuuuuuuuuuuuuuuuuu kirjoituksestaaaaaasiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!

• luonnevikainen hullu kirjoitti:

>>Onko tä palsta muuttunut net missio ?? Kohta puhutaan Lehtien putomista ja ensi lumesta. Kaikki ja mitä vaan kelpaa syntiselle lihasille ihminen kun ei tartte miettiä mitä on ja tutkia oma sydäntä : Karkuuuuuuuuuuuuuun vaaaaaaaaaaaaaan !!!!!!>>

No hyvä kun edes sinulla on nuo sydämen asiat ja empatiat kunnossa! Kristillinen rakkaus suorastaan huokuuuuuuuuuuuuuuuuuuu kirjoituksestaaaaaasiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!!!!

Joo empatiat sinua kohtaan joka ymmärtää noin hyvin humoria !!!

• luonnevikainen hullu
        savonarola kirjoitti:

Joo empatiat sinua kohtaan joka ymmärtää noin hyvin humoria !!!

>>Joo empatiat sinua kohtaan joka ymmärtää noin hyvin humoria !!! >>

Olen sitten varmaan tosikko ja tyhmä, mutta en tajua, mistä kohtaa kirjoituksestasi se huumori olisi pitänyt nähdä.

>>Joo empatiat sinua kohtaan joka ymmärtää noin hyvin humoria !!! >>

Olen sitten varmaan tosikko ja tyhmä, mutta en tajua, mistä kohtaa kirjoituksestasi se huumori olisi pitänyt nähdä.

Sä vasta hauska olet. Oikea huumorinikkari. Oletko mukana sellaisessa uusi kristillisessa talk show mitä ne mainosti radio dei-ssä .

• luonnevikainen hullu
        savonarola kirjoitti:

Sä vasta hauska olet. Oikea huumorinikkari. Oletko mukana sellaisessa uusi kristillisessa talk show mitä ne mainosti radio dei-ssä .

>>Sä vasta hauska olet. Oikea huumorinikkari. Oletko mukana sellaisessa uusi kristillisessa talk show mitä ne mainosti radio dei-ssä .>>

Tuosta radio dei:stä en tiedä mitään, mutta tässä keskustelupalstalla tätä "talk showta" tulee sinulle ja muille senkin edestä... hyvä kun saa vähän purkaa patoumia, niin ei vajoa aivan synkkänä tonne sängyn pohjalle tai ala hillumaan hypomaanisena...Meikäläisen kohdalla kun on vaarana aina nuo kaksi ääripäätä. Sen kultaisen keskitien kulkeminen onkin sitten taitolaji...

Mutta onneksi usko kuitenkin pitää pään jotenkin kasassa kaikista vaikeuksista huolimatta :)

• kyllikki B. 90 v.

Aina voi jotain yrittää. Jos kroppa antaa periksi, eikä ole liikunnallisia esteitä, voi koettaa hakea metsästä syksyn viimeiset suppilovahverot. Puolukkaakin saattaa löytyä. Jos on vesistöä lähellä, voi koettaa narrata mato-ongella, saa vähintään pikkusärkeä. Senkun laittaa lihamyllystä läpi, saa ainekset kalapulliin.

Isän kanssa sunnuntaiaamun ohjelmaan kuului pyöräretki valtatien tuntumaan keräämään viikonlopun saalis tyhjiä kaljapulloja.

Isä oli kotoisin pientilalta. Elämää tahditti jatkuva tekeminen. Rahaa oli niukalti, hän opetti jatkuvaan säästämiseen.

Perusasioita on: itsensä kunnioittaminen ja ahkeruus. Lähtökohtaisesti koskaan ja milloinkaan yksikään lainen tai läinen ei tule antamaan sinulle täysiä ihmisoikeuksia. Se jää sinun työksesi.

Ja miksi aina tarvii tyrkyttää jotain hanttihommaa ja toisten passaamista hattu kourassa? Koetetaas keksiä jotain kohottavampaa!

Jos on joku romeo siellä lakanoissa makoilemassa, voisi vaikkapa koettaa sovittaa romeon käteen jotain työkalunoloista ( edelleenkin edellyttäen, ettei ole liikunnallisia esteitä). Vielä sotien jälkeen oli tuikitavallista, että miehenpuoli sai aikaiseksi omin pikkukätösin jonkun kodintapaisen. Vuokrarahoihin kun uppoaa nopeaan tahtiin talon ainesten hinta ! Loppu sitten hartiapankista.

Samalla kasvaa kaikenlainen lihastonus ja saattaa siunaantua sitten siihen pikkukotiin asukeitakin ja niin on taas Suomi voimissaan eikä tarvitse olla NIIN huolissaan kaikenlaisista invaasioista.

• Upea vastaus, kiitos

Vielä löytyy Suomesta tekemisen meininkiä. Loistavaa ja kannustavaa!

• luonnevikainen hullu

>>Perusasioita on: itsensä kunnioittaminen ja ahkeruus.>>

Se itsensä kunnioittaminen ei vaan ole niin helppoa, jos se "peili" eli maailma joka suunnalta näyttää sinulle, että olet epäonnistunut luuseri ja yhteiskunnan loinen, jota ilman tämä maailma olisi paljon parempi paikka. Ja jos olet vielä sattunut saamaan jälkeläisiä, jotka ovat perineet nämä sinun surkeat geenisi, niin onnettomuus on kaksin- tai kolminkertainen. Jos sinulla ei ole "peilinä" sellaista sosiaalista verkostoa, joka näyttäisi toisenlaista armollisempaa kuvaa, niin vaikea sitä itsekunnioitusta on omasta päästään repiä. Jäljelle jää enää yrittää löytää sitä armollista ja armahtavaista "peiliä" Raamatusta, mutta sitäkin moni uskovainen käyttää vaan lyömäaseena. Menestysteologeja kyllä riittää.

>>Perusasioita on: itsensä kunnioittaminen ja ahkeruus.>>

Se itsensä kunnioittaminen ei vaan ole niin helppoa, jos se "peili" eli maailma joka suunnalta näyttää sinulle, että olet epäonnistunut luuseri ja yhteiskunnan loinen, jota ilman tämä maailma olisi paljon parempi paikka. Ja jos olet vielä sattunut saamaan jälkeläisiä, jotka ovat perineet nämä sinun surkeat geenisi, niin onnettomuus on kaksin- tai kolminkertainen. Jos sinulla ei ole "peilinä" sellaista sosiaalista verkostoa, joka näyttäisi toisenlaista armollisempaa kuvaa, niin vaikea sitä itsekunnioitusta on omasta päästään repiä. Jäljelle jää enää yrittää löytää sitä armollista ja armahtavaista "peiliä" Raamatusta, mutta sitäkin moni uskovainen käyttää vaan lyömäaseena. Menestysteologeja kyllä riittää.

Kuten toit jo esille, niin ihmisen / nuoren elämänm kehitys on haastavampaa tänä aikana kuin ennen. Kaikki päättäjämme on sokeita ja tästä ulkona kuin lumiukko ja lisäävät vaan haasteita entisestään.

Todellisuus on. Jos lapsi on perinyt geneettisyyden, jonka kehityksen ohjaus johtaa keskitasoa alempaan lahjakkuuteen esim. koulumenestyksessä, niin tämä ihminen kuuluu jo ryhmään, jotka syrjääntyvät yhteisostä helposti. Miten laaja-alaisesti ja miten syvää syrjäytyminen on riippuu geneettisyydestä ja erikoisesti miten paljon ympäritö tukee lasta.

On muuten uskomaton harppaus,- verraten sitä aiempaan,- miten paljon vaaditaan jo ala-aste ikäiseltä tietoa keskiverto todistuksen saamiseen,- puhumattakaan yläasteesta. Jos tämä taso tuottaa voimakasta pinnistelyä selviytymiseks, niin lapsi tarvitsee voimakasta tukea. Aina tätä tukea ei löydy, riippuen perheestä.

Sama tahti jatkuu ammatin samisessa ja erikoisesti mitä työnantaja vaatii työpaikan saamisessa.

Niin, kaiken huippu sokeudesta on tämä eläkeuudistuksen tie eli nuorilta päättäjien siivittämänä viedään normaali elämän rytmi haavaineen kokonaan pois tai ainakin vaikeuttaen sitä kohtuuttomasti.

Ainoastaan lahjakkaat / hyvän geneettisyyden omaavat pärjäävät kovenevassa maailmassa.

• Lightning Star

Kuten toit jo esille, niin ihmisen / nuoren elämänm kehitys on haastavampaa tänä aikana kuin ennen. Kaikki päättäjämme on sokeita ja tästä ulkona kuin lumiukko ja lisäävät vaan haasteita entisestään.

Todellisuus on. Jos lapsi on perinyt geneettisyyden, jonka kehityksen ohjaus johtaa keskitasoa alempaan lahjakkuuteen esim. koulumenestyksessä, niin tämä ihminen kuuluu jo ryhmään, jotka syrjääntyvät yhteisostä helposti. Miten laaja-alaisesti ja miten syvää syrjäytyminen on riippuu geneettisyydestä ja erikoisesti miten paljon ympäritö tukee lasta.

On muuten uskomaton harppaus,- verraten sitä aiempaan,- miten paljon vaaditaan jo ala-aste ikäiseltä tietoa keskiverto todistuksen saamiseen,- puhumattakaan yläasteesta. Jos tämä taso tuottaa voimakasta pinnistelyä selviytymiseks, niin lapsi tarvitsee voimakasta tukea. Aina tätä tukea ei löydy, riippuen perheestä.

Sama tahti jatkuu ammatin samisessa ja erikoisesti mitä työnantaja vaatii työpaikan saamisessa.

Niin, kaiken huippu sokeudesta on tämä eläkeuudistuksen tie eli nuorilta päättäjien siivittämänä viedään normaali elämän rytmi haavaineen kokonaan pois tai ainakin vaikeuttaen sitä kohtuuttomasti.

Ainoastaan lahjakkaat / hyvän geneettisyyden omaavat pärjäävät kovenevassa maailmassa.

Eikä tämä ole aina kiinni geneettisesti lahjakkuudesta, jos mitataan älykkyyttä, onko se tilastojen ja käyrien ylä vai alatasolla. Joskus voi olla niinkin, että herkät ihmiset8onko se sitten geneettistä tai ei), eivät pärjää tässä yhteiskunnassa. Sitä rikkautta, mitä herkkä ja lahjakaskin ihminen, pitää sisällään... yhteiskunta ei osaa valjastaa käyttövaraksi, vaan vie viimeisetkin toivon rippeet... vaikka mahdollisuuksia olisi, niitä ei tueta... koska ne on ne vahvat, jotka pärjäävät tässä maailmassa.

• Lightning Star kirjoitti:

Eikä tämä ole aina kiinni geneettisesti lahjakkuudesta, jos mitataan älykkyyttä, onko se tilastojen ja käyrien ylä vai alatasolla. Joskus voi olla niinkin, että herkät ihmiset8onko se sitten geneettistä tai ei), eivät pärjää tässä yhteiskunnassa. Sitä rikkautta, mitä herkkä ja lahjakaskin ihminen, pitää sisällään... yhteiskunta ei osaa valjastaa käyttövaraksi, vaan vie viimeisetkin toivon rippeet... vaikka mahdollisuuksia olisi, niitä ei tueta... koska ne on ne vahvat, jotka pärjäävät tässä maailmassa.

Niin, no mitä lahjakkuudella tarkoitetaan. Esim. joku ihminen voi olla erittäin luova ja lahjakas käden taidoissa, mutta täysin lahajaton matemaattisesti ja kielissä. Tämä ihminen ongelmoituu tämän päivän koulussamme ja helposti syrjäytyy, koska jo koulumenestys on surkea ja erittäin paljon aikaa ja tahtoa vaativaa. Monasti vielä eritasoiset hahmottamisvaikeudet lisää ongelmien laajenemista.

• Lightning Star kirjoitti:

>Joskus voi olla niinkin, että herkät ihmiset (onko se sitten geneettistä tai ei), eivät pärjää tässä yhteiskunnassa. Sitä rikkautta, mitä herkkä ja lahjakaskin ihminen, pitää sisällään... <

Niin, kyllä herkkyys on geneettisyyden muovaamaa. Juuri lahjakkaat ja luovat ihmiset omaavat tämän piirteen ja siinä olet oikeassa, ettei herkkien ihmisten lahjakkuutta monasti hyödynnetä. Niin, jos ihminen ei ole suuntautunut kirjallisuuden / taiteen alalle. Herkillä ihmisillä taas on taipumus masennukseen juuri tämän piirteen takia. Herkkinä /herkästi reagoivina ihmisinä kokevat ja elävät tilanteet voimakkaasti.

Niin, elämä ja arki ei maailmassa ole oikeudenmukaista maailman pahuuden tähden.

• Lightning Star

Niin, no mitä lahjakkuudella tarkoitetaan. Esim. joku ihminen voi olla erittäin luova ja lahjakas käden taidoissa, mutta täysin lahajaton matemaattisesti ja kielissä. Tämä ihminen ongelmoituu tämän päivän koulussamme ja helposti syrjäytyy, koska jo koulumenestys on surkea ja erittäin paljon aikaa ja tahtoa vaativaa. Monasti vielä eritasoiset hahmottamisvaikeudet lisää ongelmien laajenemista.

Aivan. Yhteiskunta tukee tietyllä tavoin teoreettista osaamista, vaikka se lahjakkuus ei ole pelkästään siinä.Yleensäkin koen, että jollain tavalla sitä omien vahvuuksien löytymistä ja itsetunnon tukemista, siihen pitäisi kiinnittää enemmän huomiota opetusmetodeissa.

Lapsi leimataan liian helposti ongelmaiseksi tai haastavaksi, jos se ei täytä tiettyjä mittapuita. Koulumaailma suosii tietyntyyppisiä ihmisluonteita. Kuka on normaali ja epänormaali? tätäkin voi kysyä, kun adhd -diagnooseja annetaan pienille koululaisille.

• ap4654
        Upea vastaus, kiitos kirjoitti:

Vielä löytyy Suomesta tekemisen meininkiä. Loistavaa ja kannustavaa!

Sinust ehkä. Täällä te puhutte työttömyydestämme kuin meitä ei olisi olemassakaan.

Tv: työtön syrjään potkittu aloittaja

Saako tuo meidän polkeminen ja kyykyttäminen teidät uskovat tuntemaan itsenne työtöntä paremmaksi?

• TOUHUTIMPPAisomies

surkea provo . kylli on keksitty juttu. luonnevikainen narsisti siinä paasaa taas kun on katkera elämälleen.
        menisit iso mies töihin ja lopettasit sen kaljan juonnin.

• luonnevikainen hullu
        TOUHUTIMPPAisomies kirjoitti:

surkea provo . kylli on keksitty juttu. luonnevikainen narsisti siinä paasaa taas kun on katkera elämälleen.
        menisit iso mies töihin ja lopettasit sen kaljan juonnin.

>>luonnevikainen narsisti siinä paasaa taas kun on katkera elämälleen. menisit iso mies töihin ja lopettasit sen kaljan juonnin.>>

Ensinnäkään minä en ole saanut narsistin diagnoosia ja koska kykenen tuntemaan empatiaa ja sääliä lähimmäisiäni kohtaan (toisin kuin monet "terveet" ihmiset) niin en todennäköisesti silloin ole narsisti.

Toiseksi en ole iso mies, vaan pieni nainen.

Kolmanneksi en juuri juo kaljaa sen enempää kuin muitakaan päihteitä.

• Kyllikki B. 90 v.

Sehän nyt tästä vielä puuttuu, että ollaan esimerkkinä tuleville polville. Välittömästi täytyisi lämpimäiset vaihtaa pois pöksyistä!

Aina ei ole tarjolla kummoistakaan palkkaa. Joskus on tarjolla pelkkää elämänkokemusta. Sekin täytyy ottaa vastaan, jos mielii eteenpäin mennä.

Vaikuttamisen suunnan kannattaa muuttaa ja olla itse esimerkkinä- varsinkin, jos on jälkikasvua.

Zotteja toivoo Kylli-muori, kyllä tää tästä.

• l9 lubdo

kyllikki 90 v ei voi olla oikea ihminen !
      herää tähän aikaan ja maailmaan eikä elämään sotavuosissa, metsässä kanttarelleja keräämässä. ja särjistä kalapullia... HAH !
      luuletko että joku nyky ihminen kiinnostuu jostain kalanperkauksesta? sillähän ne asiat paranee

• ei niitä töitä aina

Ei ole siivoojan paikkojakaan pienillä paikkakunnilla ja nykyään vaaditaan siihenkin jo monissa paikoin koulutusta.
      Anna miehen nukkua, kun on Herra unen lahjoja suonut.

• aloittaja6565

Eihän se nyt enää nuku.

Vastaajien tyyli on tässä ketjussa ylimielinen.

Sinä onneksi tajuat sen ettei töitä noin vain todellakaan löydy.

• aloittaja6565 kirjoitti:

Eihän se nyt enää nuku.

Vastaajien tyyli on tässä ketjussa ylimielinen.

Sinä onneksi tajuat sen ettei töitä noin vain todellakaan löydy.

Hengellistä työtä aina löytyy !!

Etsikää ensin Jumalan valtakunta niiin sen ohella annetaan kaikki myös työtä !!

20 Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä mieletön, tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta pois; kenelle sitten joutuu se, minkä sinä olet hankkinut?'
        21 Näin käy sen, joka kokoaa aarteita itselleen, mutta jolla ei ole rikkautta Jumalan tykönä."
        22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte.
        23 Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet.
        24 Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut!
        25 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
        26 Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta?
        27 Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
        28 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset!
        29 Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko.
        30 Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan.
        31 Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa.

• gdhgf

Ei ne pahuuttaan tai ylimielisyyttään noi vanhat ihmiset viskele neuvojaan. Se nyt vaan on sellaista itse koettua ja sillä on aikanaan pärjätty. Olot on olleet niin paljon erilaiset, ettei me edes tajuta.

Mut tollanen genetiikkajuttu on kyllä syvältä ja leimaavaa.

• Lightning Star

Olen pahoillani omalta osaltani, jos kirjoituksista tuli leimaava kuva ja olen ollut tahditon.

Varmastikin henkilökohtainen näkökulma asioista esim. herkkyyden osalta vaikutti pohdintoihin. Ehkä uskontopalsta ei ole tällaisten asioiden foorumeita.

• luonnevikainen hullu

>>Mut tollanen genetiikkajuttu on kyllä syvältä ja leimaavaa.>>

Itsestänihän minä kirjoitin, koska se on ainakin omalla kohdalla totta. Kyllä ne suvussa kulkee noi genetiikkajutut, mutta toisaalta, enpä tunne paljon sellaisia ihmisiä, joilla ei jotain häikkää olisi. Saattaa olla, ettei "virallisesti" mustaa-valkoisella ole, mutta epävirallisesti sen kyllä huomaa. Tai ehkä ne kaikki "normaalit" vaan kulkee eri piireissä kuin meikäläinen, niin ettei niihin koskaan törmää... Eikä ole elintasosta/koulutuksesta/varakkuudesta/älykkyydestä tai mistään muustakaan kiinni, koska kyllä niitä "hulluja" on ihan akateemisissakin, jopa työssäkäyvissäkin. Ja paljon on eri alan taiteilijoissakin myös heitä. Pahimmat hullut eli psykopaatit saattavatkin sitten taas olla aivan terveen kirjoissa ja menestyvät työelämässä tässä kovassa kilpailuyhteiskunnassa, koska heiltä puuttuu kaikki säälin ja empatian tunteet muita ihmisiä kohtaan. Voivat käyttää kaiken energiansa tässä elämässä menestymiseen ja käyttää surutta muita hyväkseen ja säälittä tuhota kaikki ne, jotka jollain tavalla ovat heidän tiellään. Ihmiset heidän lähipiirissään sen sijaan saattavat menettää mielenterveytensä ja joutua hullun kirjoihin, kun tällainen narsisti psykopaatti tuhoaa heidän psyykkensä ja itsetuntonsa.
        Mutta koska tämä on hengellinen palsta, niin laitetaanpa tänne jotain aihepiiriin liittyen Raamatustakin. Anteeksipyyntö aloittajalle, että tämä aihe lipesi työttömyydestä hulluuteen, mutta seuraava Raamatun luku sopii varmaan myös työttömillekin ja kaikille muillekin tämän maailman kurjille.

Jes.35
        1 Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.
        2 Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
        3 Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
        4 Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
        5 Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
        6 Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
        7 Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
        8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
        9 Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
        10 Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.

• luonnevikainen hullu
        Lightning Star kirjoitti:

Olen pahoillani omalta osaltani, jos kirjoituksista tuli leimaava kuva ja olen ollut tahditon.

Varmastikin henkilökohtainen näkökulma asioista esim. herkkyyden osalta vaikutti pohdintoihin. Ehkä uskontopalsta ei ole tällaisten asioiden foorumeita.

>>Olen pahoillani omalta osaltani, jos kirjoituksista tuli leimaava kuva ja olen ollut tahditon.>>

En minä ainakaan kokenut sinun kirjoituksiasi leimaavina ja tahdittomina. Päin vastoin ymmärsit mielestäni hyvin, mistä on kysymys monen ihmisen kohdalla. Itse olen juuri tällainen herkkä ihminen, joka kokee asiat ehkä liian voimakkaasti. Tyttäreni myös on herkkä ihminen ja monella tapaa taiteellinen, mutta hän oli myös koulussa aina erittäin hyvä oppilas. Hänen onnettomuudekseen koitui se, että joutui lapsena pedofiilin uhriksi. Tämä asia selvisi vasta aikuisena, kun hän alkoi käyttää huumeita. Ja samalla selvisi myös se, että moni muukin huumeiden ja päihteiden vääriinkäyttäjä on joutunut lapsena pedofiilin uhriksi. Se on suorastaan järkyttävää, miten paljon tällaisia sairaita ja perverssejä ihmisiä on tässä maailmassa. Ja he saattavat sitten olla näitä työssäkäyviä ja yhteiskunnan arvostamia "tukipilareita", kun taas heidän uhrinsa saavat kokea yhteiskunnan taholta pelkkää halveksuntaa ja ylenkatsomista. Mutta eivät he tule kertomaan kokemuksistaan julkisesti kenellekään, sillä häpeä pitää heidät hiljaisina. Ja tuska. Se on liian kovaa, että siitä kykenisi edes puhumaan.

• Kyllikki B. 90 v.

>>Mut tollanen genetiikkajuttu on kyllä syvältä ja leimaavaa.>>

Itsestänihän minä kirjoitin, koska se on ainakin omalla kohdalla totta. Kyllä ne suvussa kulkee noi genetiikkajutut, mutta toisaalta, enpä tunne paljon sellaisia ihmisiä, joilla ei jotain häikkää olisi. Saattaa olla, ettei "virallisesti" mustaa-valkoisella ole, mutta epävirallisesti sen kyllä huomaa. Tai ehkä ne kaikki "normaalit" vaan kulkee eri piireissä kuin meikäläinen, niin ettei niihin koskaan törmää... Eikä ole elintasosta/koulutuksesta/varakkuudesta/älykkyydestä tai mistään muustakaan kiinni, koska kyllä niitä "hulluja" on ihan akateemisissakin, jopa työssäkäyvissäkin. Ja paljon on eri alan taiteilijoissakin myös heitä. Pahimmat hullut eli psykopaatit saattavatkin sitten taas olla aivan terveen kirjoissa ja menestyvät työelämässä tässä kovassa kilpailuyhteiskunnassa, koska heiltä puuttuu kaikki säälin ja empatian tunteet muita ihmisiä kohtaan. Voivat käyttää kaiken energiansa tässä elämässä menestymiseen ja käyttää surutta muita hyväkseen ja säälittä tuhota kaikki ne, jotka jollain tavalla ovat heidän tiellään. Ihmiset heidän lähipiirissään sen sijaan saattavat menettää mielenterveytensä ja joutua hullun kirjoihin, kun tällainen narsisti psykopaatti tuhoaa heidän psyykkensä ja itsetuntonsa.
        Mutta koska tämä on hengellinen palsta, niin laitetaanpa tänne jotain aihepiiriin liittyen Raamatustakin. Anteeksipyyntö aloittajalle, että tämä aihe lipesi työttömyydestä hulluuteen, mutta seuraava Raamatun luku sopii varmaan myös työttömillekin ja kaikille muillekin tämän maailman kurjille.

Jes.35
        1 Erämaa ja hietikko iloitsee, aromaa riemuitsee ja kukoistaa kuin lilja.
        2 Se kauniisti kukoistaa ja iloitsee ilolla ja riemulla. Sille annetaan Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. He saavat nähdä Herran kunnian, meidän Jumalamme ihanuuden.
        3 Vahvistakaa hervonneet kädet, voimistakaa horjuvat polvet.
        4 Sanokaa hätääntyneille sydämille: "Olkaa lujat, älkää peljätkö. Katso, teidän Jumalanne! Kosto tulee, Jumalan rangaistus. Hän tulee ja pelastaa teidät."
        5 Silloin avautuvat sokeain silmät ja kuurojen korvat aukenevat.
        6 Silloin rampa hyppii niinkuin peura ja mykän kieli riemuun ratkeaa; sillä vedet puhkeavat erämaahan ja aromaahan purot.
        7 Hehkuva hiekka tulee lammikoiksi ja kuiva maa vesilähteiksi. Aavikkosutten asunnossa, missä ne makasivat, kasvaa ruoho ynnä ruoko ja kaisla.
        8 Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan.
        9 Ei ole siellä leijonaa, ei nouse sinne raateleva peto; ei sellaista siellä tavata: lunastetut sitä kulkevat.
        10 Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.

Aloittajalle

Kyllikki tosin on luomani karikatyyri, mutta kaikki on ihan taivaan totta ja elettyä elämää.
        Oikeassa elämässä olen kohta viisikymppinen koti-isä, pätkätyöläinen vuodesta 1990,
        Ei ne särjistä tehdyt kalapullat mitään häävejä ole- yök.

Suppilovahveroista saa kyllä mainion kastikkeen tai keiton, varsinkin kun lorauttaa sekaan tilkan kermaa.

• Lightning Star

>>Olen pahoillani omalta osaltani, jos kirjoituksista tuli leimaava kuva ja olen ollut tahditon.>>

En minä ainakaan kokenut sinun kirjoituksiasi leimaavina ja tahdittomina. Päin vastoin ymmärsit mielestäni hyvin, mistä on kysymys monen ihmisen kohdalla. Itse olen juuri tällainen herkkä ihminen, joka kokee asiat ehkä liian voimakkaasti. Tyttäreni myös on herkkä ihminen ja monella tapaa taiteellinen, mutta hän oli myös koulussa aina erittäin hyvä oppilas. Hänen onnettomuudekseen koitui se, että joutui lapsena pedofiilin uhriksi. Tämä asia selvisi vasta aikuisena, kun hän alkoi käyttää huumeita. Ja samalla selvisi myös se, että moni muukin huumeiden ja päihteiden vääriinkäyttäjä on joutunut lapsena pedofiilin uhriksi. Se on suorastaan järkyttävää, miten paljon tällaisia sairaita ja perverssejä ihmisiä on tässä maailmassa. Ja he saattavat sitten olla näitä työssäkäyviä ja yhteiskunnan arvostamia "tukipilareita", kun taas heidän uhrinsa saavat kokea yhteiskunnan taholta pelkkää halveksuntaa ja ylenkatsomista. Mutta eivät he tule kertomaan kokemuksistaan julkisesti kenellekään, sillä häpeä pitää heidät hiljaisina. Ja tuska. Se on liian kovaa, että siitä kykenisi edes puhumaan.

Monen asian edessä joutuu lähes sanattomaksi, tyttäresi tapaus, mitä hän on joutunut kohtaamaan, on yksi sellainen asia.

Ja vaikka tietää, että tänäkin päivänä tapahtuu sellaisia asioita, paljon...joku tuhoaa toisen elämää hirvittävin keinoin raakuudella... ja ehkäpä se voi monille tuntua hyvin kaukaiselta asialta? Silti se kärsimys mikä yksilölle, hänen läheisilleen on, voi olla hyvin raskasta kantaa. Ja tämä maailma menee menojaan päivä kerrallaan, viikko toinen toisensa jälkeen.

• lapsen tasolla
        Kyllikki B. 90 v. kirjoitti:

Aloittajalle

Kyllikki tosin on luomani karikatyyri, mutta kaikki on ihan taivaan totta ja elettyä elämää.
        Oikeassa elämässä olen kohta viisikymppinen koti-isä, pätkätyöläinen vuodesta 1990,
        Ei ne särjistä tehdyt kalapullat mitään häävejä ole- yök.

Suppilovahveroista saa kyllä mainion kastikkeen tai keiton, varsinkin kun lorauttaa sekaan tilkan kermaa.

Että viitsitkin aikuinen mies!! esittää jotain Kyllikkiä....Mutta sellaisia te helarit ootte, hulluja...::)))

• Kaikki mitä uskovaisilla oli työttömälle sanottavaa oli että mene metsään.

• on meitä vaan

Kai hän nyt osaa sieltä sentään pois tulla ilman sanomistakin vai mitä.

Eli kerro nyt mitä tuo kommnettisi niinkuin todella pitää sisällään, mitä sitä uskovanen pitäisi netissä sanoa jollekkin työttömälle, jonka selän tukena on koko yhteiskunta kymmenine virkaihmisineen häh !?

täälläkö se uskovaisen pitäisi ratkaista jokainen ongelma noin vaan tostra vaan, niinkö !

Mitähän sitä sinullekkin pitöäisi sanoa että se auttaisi, kerro!

• outo on aika

Olen kalastanut koko syyskesän vapaa-aikoina.

Pakkasessa on kalamurekaineita parikymmentä kiloa eikä maksanut mitään jos ei aikaa siihen lasketa.

samaan aikaan huomaan ettei enää ole nuoressa polvessa sellaisia jotka osaavat kalasta laittaa juuri mitään.

eikö se ole noloa sellainen että joka suupala on kaupasta kotosin, minusta se kertoo suuresta tylsyydestä ja henkisestä apatiasta ynnä kapeudesta.

viiden kilon hauki on erinomainen ruokapommi monella tapaa ja hyvin terveellinen kaiken lisäksi.

• slummien lapset

>>samaan aikaan huomaan ettei enää ole nuoressa polvessa sellaisia jotka osaavat kalasta laittaa juuri mitään.
        eikö se ole noloa sellainen että joka suupala on kaupasta kotosin, minusta se kertoo suuresta tylsyydestä ja henkisestä apatiasta ynnä kapeudesta.>>

Jos sinä olet syntynyt esimerkiksi köyhään kaupunkilaisperheeseen, niin miten kuvittelet, että ne lapset oppivat kalastamaan, jos ei ole kesämökkiä tai mummolaa maalla. Tuskin ovat lehmääkään luonnossa nähneet, tunnistavat sen vain kuvista.

• Niimpä. Asioita = itseään ei tulisi yleistää eli empatia on hyve tässäkin asiassa. Esim. jos nuori on syntynyt kaupunki ympäristöön ja ammatin saatuaan yhteiskunta passivoittaa hänet eli 30 vuotiaanakaan ei ole pysyvästi työelämässä. Passivoituminen on se suurin ongelma, jonka vaikutus on huomattava. Niin, onko tämä nuoren vika, vaiko ympäristön , vai kenen? kaikki ihimset passioituisivat hänen tilassaan,- vain geneettisyys vaikuttaa passiivisen käyttäytymisen laajuuteen.

Tuosta marjastamisesta ja kalastamisesta. Itse olen huomannut yli 40-vuotta työelämässä olleena, miten marjastus ja kalastus liittyy työssäkäyviin ihmisiin,- JOTKA OVAT AKTIIVISEMPIA kuin työttömät. Asiat ei todella ole yksinkertaisia jos ajatellaan ihmisen käyttäytymistä.

• uus avuttomuus

" miten kuvittelet, että ne lapset oppivat kalastamaan, "
      Nälkä opettaa laittamaan matoa koukkuun.. Ja työn perässä sitä on ennkin muutettu.

• kaikentietävyys

>>Nälkä opettaa laittamaan matoa koukkuun.. Ja työn perässä sitä on ennkin muutettu.>>

Elät varmaan jossain viime vuosisadalla. Ei tänä päivänä sentään köyhän tarvitse nälkää nähdä eikä siihen kuolla. Ja ei niitä työpaikkoja ole sen paremmin muuallakaan. Helsingissä saattaisi olla, mutta ei sinne kaikki Suomen työttömät mahdu.

Joillakin ihmisillä on niin yksinkertaiset ratkaisut ongelmaan kuin ongelmaan. Sinun kannattaisi alkaa poliitikoksi, kun tiedät niin hyvin ratkaisut näihinkin työttömyys- ja passivoitumisongelmiin. Näistä joka alan erikoisasiantuntijoista on huutava pula.

• Tässä viestiketjussa taidetaan käsitellä kahta asiaa ja miten näiden kahden eri ryhmän ihmiset elävät elintasossaan.

Niin, paras tilanne olisi, miten jo valtiovalta tukisi arkea, jossa joka perheessä vähintään toinen puolisoista olisi ansiotyössä ja erikoisesti työelmään päästäisi ammatin / koulutuksen saatuaan. Tänä päivänä todellisuus on, miten tähön vaikuttaa myös ihmisen geneettisyys eli miten ihminen menstyy opinnoissaan tällä alueella.Vain parhaimmille on työpaikkoja. Jopa ikärasisimi nostaa päätään puhumattakaan lahjakkuus.

Toinenb ryhmä.Kun ihminen putoaa /pudotetaan työpaikkojen ulkopuolelle, niin silloin tulee tärkeäksi tekijäksi omatoimisuus ja sen kehittäminen. Marjastaminen kalastuksineen jne.... omatoimisuus, jolla parannetaan työttömän arjen elintasoa.

• älä käytä tilannetta

Aloittaja on kirjottanut että sinä olet loukannut häntä geneettisyyspuheillasi ja sinä puoskari pahuuttasi jatkat.

• avohoitoa....
        älä käytä tilannetta kirjoitti:

Aloittaja on kirjottanut että sinä olet loukannut häntä geneettisyyspuheillasi ja sinä puoskari pahuuttasi jatkat.

Onko lääkityksesi kohdallaan???

• puoskarille
        avohoitoa.... kirjoitti:

Sullei taida olla.

• ytj nervouse
        avohoitoa.... kirjoitti:

Nuorena arvostettiin niitä, jotka on kauniita, ja niitä joiden iskällä oli duunipaikka ja varaa käydä ulkomailla pari kertaa vuodessa. Että semmosia uskovia..

• näitä riittää...
        puoskarille kirjoitti:

Sullei taida olla.

Sari se vaan jaksaa ja jaksaa.

• Jumalan hullu
        avohoitoa.... kirjoitti:

>>Onko lääkityksesi kohdallaan???>>

Minä pärjään tällä hetkellä ilman lääkitystäkin, mutta kylmään sydämeen ei auta mikään lääkityskään...enkä tarkoita tällä itseäni...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      92
      3965
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3317
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      126
      2627
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      212
      2004
    5. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      20
      1794
    6. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      87
      1770
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      97
      1719
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      110
      1549
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1301
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      57
      1212
    Aihe