Masentuneet; hiihtäkääpä alkavana talvena

Ilmainen resepti !

ihan tosissaan, vaikka 100-1000km. Niin veikkaan ettette ole masentuneita enää keväällä...

33

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tottakaivaanjos

Kuntoilu auttaa masennukseen.

• Niin veikkaan ettett

Niin veikkaan ettette ole masentuneita enää keväällä...

• ...
        Niin veikkaan ettett kirjoitti:

Niin veikkaan ettette ole masentuneita enää keväällä...

ILMAINEN??? Kai siihen nyt sukset tarvii. Ja monot. Ja sauvat. Ja asianmukainen pukeutuminen. Ei taidakaan olla niin ilmaista... Mulla jää käteen vuokran, lääkkeiden ja laskujen jälkeen 150€/kk. Sitäpaitsi sairastan erittäin vaikeaa masennusta eli sängystä vessaan- matka on jo melkein ylivoimainen. Olen sängyssä 23h/vrk, en jaksa muuta. Että sitten hiihtämään...

• Jeps kukkuu.

Liikunta on laiha lääke ja kaikilla ei ole suksia tai rahaa suksiin.
      Niin tai näin tuo poistaa masennuksesta noin 10%
      Jotakin muutakin pitää keksiä. on liikunta toimiva ja hyvä,mutta
      vielä jotain muuta tarvitaan.

• pennissä on

miljoonan alku.. sama on tervehtymisessä....

• Niinpä. Juoksin parhaimmillaan 20 kilsan lenkkejä, eikä se juurikaan auttanut masennukseen. Lähinnä se aiheutti sen, että jatkuvasti oli kaikenlaista jalkakrepaa. Totesin sitten, että älyttömien kilometrien juokseminen on melko hölmöä toimintaa objektiivisesti katsoen, ja lopetin koko touhun. Masennus ei moisen pakkoliikkeen lopettamisen jälkeen ainakaan huonontunut. Saattaa olla, että nyt juoksemisen tuloksena muistoksi jäi jonkinlainen krooninen hengitystietulehdus (astma?), kun en aikoinaan malttanut parantaa tautejakaan kunnolla pakonomaiselta liikkumiselta.

Nyttemmin olen ymmärtänyt, että liikunta voi jopa auttaa, mutta määrä tulee pitää _kohtuullisena_. Ei pidä langeta nykyaikana aina pääministeritaholta levitettyihin huuhaauskomuksiin, joiden mukaan älyttömän kova ja rankka liikunta tuottaisi yhtään mitään hyvää.

• ympäri
        outsider1 kirjoitti:

Niinpä. Juoksin parhaimmillaan 20 kilsan lenkkejä, eikä se juurikaan auttanut masennukseen. Lähinnä se aiheutti sen, että jatkuvasti oli kaikenlaista jalkakrepaa. Totesin sitten, että älyttömien kilometrien juokseminen on melko hölmöä toimintaa objektiivisesti katsoen, ja lopetin koko touhun. Masennus ei moisen pakkoliikkeen lopettamisen jälkeen ainakaan huonontunut. Saattaa olla, että nyt juoksemisen tuloksena muistoksi jäi jonkinlainen krooninen hengitystietulehdus (astma?), kun en aikoinaan malttanut parantaa tautejakaan kunnolla pakonomaiselta liikkumiselta.

Nyttemmin olen ymmärtänyt, että liikunta voi jopa auttaa, mutta määrä tulee pitää _kohtuullisena_. Ei pidä langeta nykyaikana aina pääministeritaholta levitettyihin huuhaauskomuksiin, joiden mukaan älyttömän kova ja rankka liikunta tuottaisi yhtään mitään hyvää.

Aivanko tosiaan ymmärsit sen että olet persoona joka harrastaa liikuntaa oman tarpeen mukaan?Eihän liikuntaa voida pitää jonkun epäonnistuneen poliitikon ohjeena?Liikunta on hyvä mutta oman kunnon ja tarpeen mukaan.

• Ei mitään uutta....
        outsider1 kirjoitti:

Niinpä. Juoksin parhaimmillaan 20 kilsan lenkkejä, eikä se juurikaan auttanut masennukseen. Lähinnä se aiheutti sen, että jatkuvasti oli kaikenlaista jalkakrepaa. Totesin sitten, että älyttömien kilometrien juokseminen on melko hölmöä toimintaa objektiivisesti katsoen, ja lopetin koko touhun. Masennus ei moisen pakkoliikkeen lopettamisen jälkeen ainakaan huonontunut. Saattaa olla, että nyt juoksemisen tuloksena muistoksi jäi jonkinlainen krooninen hengitystietulehdus (astma?), kun en aikoinaan malttanut parantaa tautejakaan kunnolla pakonomaiselta liikkumiselta.

Sulla näkyy muutenkin olevan vain on-off-kytkin... Ei mitään välimuotoja...

• Jos ei oo suksia

niin sitten voi vaikka juosta, hölkätä tai kävellä, kukin kuntonsa ja intressinsä mukaan... Yksi hyvä kuntoilumuoto on laittaa 0,5-2kg/ raaja nilkka- eli rannepainoja ja käydä kävelyllä 1-10km. Kyllä jää maailmanmurheet taakse kun hikoilee 1-5 x viikossa. Kukin kykyjensä mukaan..

Vaihtelun vuoksi voi välillä käydä kuntosalilla, uimassa, pyöräilemässä.

• ex kuntoiluhullu

Olen todennut, että liikunta kyllä auttaa masennukseen. Hiihtoakin olen harrastanut, parhaana talvena luokkaa tuhat kilometriä.

Mutta liikunta (ainakaan yksilöliikunta) ei välttämättä auta masennuksen syihin mitenkään ja masennus voi pahentua uudelleen heti, jos kuntoilun lopettaa. Itselläni pahin ongelma masennuksen lisäksi on ollut sosiaalisten tilanteiden pelko. Joukkuepelit voisivat auttaa, mutta olen niissä niin huono, että yrityksistä on ollut enemmän haittaa kuin hyötyä. Myös yksilöliikunta voi jopa pahentaa tilannetta, jos kukaan vähistä kavereista ei ole innostunut liikunnasta. Kuntoiluhullu voi saada lenkillä käynnistä tekosyitä olla lähtemättä muihin aktiviteetteihin, joista voisi olla pitemmän päälle enemmän iloa. Esim. seksiseuran tai kumppanin etsintä, sivistävä kulttuuri, lukeminen yms, matkailu, rahatilannetta parantava työ, opiskelu, mahd. vapaaehtoistyö jne.

Se täytyy sanoa, että fyysisesti terveellä lähes kaikki syyt olla harrastamatta liikuntaa ovat tekosyitä ja säälittävää selittelyä. Näin on myös omalla kohdallani, vaikka olen rikkonut jalkani eikä ne kestä juoksemista.

• Voi hyvä sylvi...

Tartteeko noiden olla toisensa poissulkevia;

"Kuntoiluhullu voi saada lenkillä käynnistä tekosyitä olla lähtemättä muihin aktiviteetteihin, joista voisi olla pitemmän päälle enemmän iloa. Esim. seksiseuran tai kumppanin etsintä, sivistävä kulttuuri, lukeminen yms, matkailu, rahatilannetta parantava työ, opiskelu, mahd. vapaaehtoistyö jne."

• 34rtg

Se on päivän selvää, että ulkona liikkuminen auttaa. Mutta turhaa sitä hokee niille, jotka sitä ei tee, koska ei se hokeminen auta lukossa olevia, pahentaa vaan asiaa. Ne, jotka pystyy käymään ulkona, ne käy siellä. Millä sitten minun laiset saa ulos? Ei ehkä mitenkään, kuolleita ollaan.
      Ps. mielen pitää olla vähemmän kehittyneesmpi, vajaa, että voi olla ajattelematta VÄHEMMÄN, ajattelematta negatiivisia ja kotia painavia asioita.

• Kokeileppa seuraavaa

teet ensin 5m:n ulkoilulenkin, sitten 6, sitten 7, 8 ja jopa 10 m:n ulkoilulenkin. Silloin uskallat ajatella jo 30m:n ulkoilulenkkiä joka nyt tuntuu ihan kamalalta asialta...

Noin helppoa se on...

• 34rtg
        Kokeileppa seuraavaa kirjoitti:

teet ensin 5m:n ulkoilulenkin, sitten 6, sitten 7, 8 ja jopa 10 m:n ulkoilulenkin. Silloin uskallat ajatella jo 30m:n ulkoilulenkkiä joka nyt tuntuu ihan kamalalta asialta...

Noin helppoa se on...

Eipä ole onnistunut vaikka mulle on sitä vuosia hoettu. Ei lukossa oleva masentunut saa mitään tuommosta rytmiä. Ihansama mitä sille sanotaan. Se on mennyttä.

• mikä lääkitys...
        34rtg kirjoitti:

Eipä ole onnistunut vaikka mulle on sitä vuosia hoettu. Ei lukossa oleva masentunut saa mitään tuommosta rytmiä. Ihansama mitä sille sanotaan. Se on mennyttä.

estää liikkumisen...

• Tai oikeammin;
        mikä lääkitys... kirjoitti:

estää liikkumisen...

Mikä lääkitys on vienyt liikuntakyvyn ?

• hyväkunmyönnätte
        Tai oikeammin; kirjoitti:

Mikä lääkitys on vienyt liikuntakyvyn ?

Ei mikään lääkitys, vaan työhön ja lenkille pakottaminen ja aresti. En voi liikkua, kuolen.

• Saanhan nauraa...
        hyväkunmyönnätte kirjoitti:

Ei mikään lääkitys, vaan työhön ja lenkille pakottaminen ja aresti. En voi liikkua, kuolen.

hahahahah:))))))))))))))))))))))))

• 18+8

5 tuntia viikossa saliteeniä ja 25km kävelyä. Vammat nilkoissa, alaselässä ja polvissa riskinä paikaltaan pois meno. Treenitehoja laskettu vammojen takia. Hiihtäminen ei suju. Koitettu on. En pysy edes tasaisella pystyssä sama ongelma pyöräilyn kanssa. Lapsena tein kumpaakin sujuvasti. Nykyään tarvitsen kaikki aistini edes pystyssä pysymiseen. Selkäni rikoinkin uudelleen kun pari vuotta sitten koitin sitä suksilla seisomista. Asiaan. Kun mulla on masennuskausi niin puntti ei nouse ees lämmittelypainoilla. Ei jaksa. Kävellä ei jaksa kuin vessaan ja sit levätään. Mulla masennus ei koskaan hiivi. Se rysähtää. Lähden aamulla tyytyväisenä treeniin ja pois täytyy hakea kun ei enää vaan pysty. Kotona istun tuijottamassa seinää ja itken. Syytä en tiedä. Ei pysty syömään ei jaksa peseytyä jopa puhuminen on vaivalloinen työ vaikka en puhu kuin yksittäisiä sanoja. Jostain syystä kirjoitustaito ei mene ja minuun saa kyllä yhteyden. Minä lähetän tekstiviestin takaisin silloin kun puhuminen ei onnistu. Ne toiminnot ei sitten varmaan sijaitse samassa osassa aivoja? Tätä saattaa kestää päiviä tai viikkoja. Sitten se menee salamana ohi. Pari päivää menee käynnistymiseen ja sitten vaan takaisin normaali elämään. Että hiihdä nyt siinä tai tee muutakaan sekaisin ollessasi. Mä siis sairastan kroonista psykoottista masennusta.

• 343242432423432423

Ihmeellistä että väitätte olevanne masentuneita?

Itsellä on vakava masennus jo vuosia ja monesti jo kaupassa käyminenkin vie kaikki voimat, niin miten jaksatte uhreilla noin ahkerasti?

• Mikähän vie voimat ?

Masennus vai lääkkeet ?

• 13+4

Vakavasti masentunut ei jaksakaan. Lievästi masentunut jaksaa hyvin ja keskivaikeasti jo heikosti, mutta sisulla pääsee kumman pitkälle. Kun on vakava tai psykoottinen päällä niin ei mitään jaksakaan.

• 8+15

Sukset maksaa sellaset viissataa euroa, eikä köyhillä ole sellaiseen varaa, eli eivät vo hiihtoa harrastaa. Totta, että liikunta auttaa masenukseen, mutta sitten pitää olla varaa syödä myös sen verran,mitä kalorinkulutus lisääntyy, jos harrastaa liikuntaa aktiivisesti. Köyhistä tän maan vallanpitäjät eivät ole kiinnostuneita.

Verrantona:

Luin Kelan ilmaisjakelulehdestä, että kaksi mukeloa omaava yksinhuoltaja Kelan teoreeettisessa esimerkissä (se siis oli teroreettinen esimerkki siinä lehdessä, mutta ilmeisesti sen verran lapsia omaavat kaikki saavat valtion rahoista) joka eroaa, saa Kelalta kuukaudessa 1618, 18 euroa sekä kaupungilta ( esimerkkitapauksessa kaupunkkina Vantaa) 250,41 euroa toimeentulotukea.

Arvatkaa, mitä saa lapseton yksinasuva korkeakoulutuksenomaava korkeakoulutettu valtiolta, joka (kohta, noin) nelikymppisen elämänsä aikana on ollut valtion tuilla yhteensä alle puoli vuotta elämästään ja silloinkin alimmalla työmarkkinatuella ja joka ei suuremmin koskaan ole valtion kassaa tuissa rasittanut, että mitä saa nälkää näkiessään valtiolta tukia?

= No, toimeentulotukea 241, 44 senttiä elämäntilanteen, yksinasuva, vuoksi tulottomana toimeentulotuen hakijana ja ko. summa sekin pitäisi maksaa joskus maailmassa kuukausia odoteltua työttömyyskorvauksista takaisin, lisäksi alle 200 euroa asumislisää omaan asumaansa vuokra- asuntoon. Jou saa valtiolta vastikkeettomia tukia kolme tonnia, jonkun toisen pitäisi maksaa kaikki eöinkustannuksensa alle 450 eurolla, tai joutuisi kadulle... Tässä Suomen "hyvinvointivaltio".

Ihan hyvin muksuja omaamattomat mitään kpoulutusta omaamattomat Suomessa elää. Ei ole pulaa ruoasta, eikä harrastuksista, ja ainakin telkkarin tosi- tv- ohjelmien perusteella kaikilla on myös kivasti sivistustettu kämppä ja suurimman kokoluokan telkkarit.

Vai että hiihtämään pitäisi mennä? Kuule yksinelävät ei paljoa hiihtele tai mitään harrastuksia omaa, kun joutuvat valtiossa rahoittamaan lapsiperheitä, jopa oman ruokansa ja syömisensä kustannuksella.

Ihan kaikkea hyvä' vaan lapsiperheille, mutta kyllä tästä maasta pitää muuttaa pois, jos ei ala pikkusen tasaantua se tukien jakaminen yhteisistä varoista. Jos yksi joutuu ruikuttamaan omilta sukulaisiltaan vuokrarahaakin kun valtio ei senttiäkään anna, ja joku toinen elää tyyyliin tonniviiden sadan vastikkeettomilla tuilla vuodesta toiseen vain siksi, että pyöräyttänyt muksuja, niin jossakin on iso epäkohta.

• 9+6

Ja kirjoitin, että muksuja _omaavat_ elävät ihan hyvin, jos ovat vaikka mitään oulutusta omaamattomiakin. Jos sen sijaan on yksinasuva korkeakoulutettu, pitäisi Suomessa nähdä nälkää ja toimeentulotukeakin saisi vain velaksi, vaikka laissa olisi toimeentulotukeen oikeutettu.

Mulla ei kenenkään natiaisia vastaan mitään ole, mutta en halua lapsettomana jäädä tähän maahan sitten, kun täytän viiskytvuotta, koska mulla ei ole velvollisuutta elättää muiden perheiden kakaroita tai maksaa niille työssä käymällä tukia, kun itse en saa valtiolta mitään, melkein mitään. Ja en ole rikas, vaan tavallisen perheen köyhä jälkeläinen, jolle ei edes toimeentulotukea myönnetä, mutta joka inisijä jolla on pikkumuksuja, nostaa sellaset yli tonnin joka kuukaisi valtion kassasta vastikkeettomia tukia, vaikka eivät päivääkään olisi käyneet töissä.

Voin vain kuvitella sitä tukien nyhtämisrumbaa ja keplottelua tuilla Suomessa, mitä harjoittavat rikolliset pikkulapsia omaavat lapsiperheet asuessaan muodollisesti erillään ja nyhtäessään kaikki valtion tuet. Jos yhäri saa vaikka 1800 tililleen tukia _valtiolta & yhteiskunnalta_ kuussa kahdesta mukelosta, se on liikaa, jos ja mikäli ne sellaiset työikäiset tyypit ei käy edes töissä. Terkuin nälkäinen, jonka nälkäkuolemalta on pelastanut oma perhe, eikä valtio koskaan

Lisään vielä.

• 12+11
        9+6 kirjoitti:

Ja kirjoitin, että muksuja _omaavat_ elävät ihan hyvin, jos ovat vaikka mitään oulutusta omaamattomiakin. Jos sen sijaan on yksinasuva korkeakoulutettu, pitäisi Suomessa nähdä nälkää ja toimeentulotukeakin saisi vain velaksi, vaikka laissa olisi toimeentulotukeen oikeutettu.

Mulla ei kenenkään natiaisia vastaan mitään ole, mutta en halua lapsettomana jäädä tähän maahan sitten, kun täytän viiskytvuotta, koska mulla ei ole velvollisuutta elättää muiden perheiden kakaroita tai maksaa niille työssä käymällä tukia, kun itse en saa valtiolta mitään, melkein mitään. Ja en ole rikas, vaan tavallisen perheen köyhä jälkeläinen, jolle ei edes toimeentulotukea myönnetä, mutta joka inisijä jolla on pikkumuksuja, nostaa sellaset yli tonnin joka kuukaisi valtion kassasta vastikkeettomia tukia, vaikka eivät päivääkään olisi käyneet töissä.

Voin vain kuvitella sitä tukien nyhtämisrumbaa ja keplottelua tuilla Suomessa, mitä harjoittavat rikolliset pikkulapsia omaavat lapsiperheet asuessaan muodollisesti erillään ja nyhtäessään kaikki valtion tuet. Jos yhäri saa vaikka 1800 tililleen tukia _valtiolta & yhteiskunnalta_ kuussa kahdesta mukelosta, se on liikaa, jos ja mikäli ne sellaiset työikäiset tyypit ei käy edes töissä. Terkuin nälkäinen, jonka nälkäkuolemalta on pelastanut oma perhe, eikä valtio koskaan

Lisään vielä.

Itseasiassa homma on suunniteltu niin, että kolme ihmistä (ne on niitä entisiä lapsia) elättää yhden vanhuksen. Valtio voisi tällä perusteella lopettaa lisääntymättömien tukemisen 65 vuotiaana. Yhteiskunta maksaa tukiaisia että saadaan huoltosuhde ylläpidettyä ja suomi nimistä valtiotahan ei ole ilman ihmisiä. On siis täysin oikein suomen kannalta että jos ei ole osallistunut talkoisiin synnyttämällä ihmisiä niin lähtee pois suomesta. Mieluiten jo mahdollisimman aikaisin.

• 11+8
        12+11 kirjoitti:

Itseasiassa homma on suunniteltu niin, että kolme ihmistä (ne on niitä entisiä lapsia) elättää yhden vanhuksen. Valtio voisi tällä perusteella lopettaa lisääntymättömien tukemisen 65 vuotiaana. Yhteiskunta maksaa tukiaisia että saadaan huoltosuhde ylläpidettyä ja suomi nimistä valtiotahan ei ole ilman ihmisiä. On siis täysin oikein suomen kannalta että jos ei ole osallistunut talkoisiin synnyttämällä ihmisiä niin lähtee pois suomesta. Mieluiten jo mahdollisimman aikaisin.

Paskapuhetta, nimimerkki "12 11": valtio ei tue lapsettomia yhtään mitenkään, joten puhut p*skaa, jos sanot, että valtio muka "lopettaisi" lapsettomien tukemisen lapsettomien ollessa 65- vuotiaita, kun ei ole sitä ennenkään aloittanut minkäänlaista lapsettomien tukemista.( Yksineläviä on maassa Suomi yli miljoona ihmistä). Sen sijaan valtio olettaa, että niiden jotka eivät halua tai voi hankkia omia lapsia, pitäisi elättää muiden lapset. Lapsettomien pientuloisten ja pätkätyöläisten ja tukien varassa olevien köyhien lapsettomien siis mahdollistaa leppoisa elämä sekä rikkaille että köyhille pikkulapsiperheille, itse saamatta valtiolta juuri mitään tukia. Sitä tämä valtio olettaa.

Ja milläs tavalla muka työssä käymättömät pikkulapsiperheet on hyödyksi yhteiskunnalle, jos nyt oikein kärjistän, kun tossa tekstissähän "natseillaan", että muka synnyttämättömiä ei valtion pitäisi mitenkään tukea? Pikkulapsiperheistähän osa kasvattaa lapsia, jotka eivät itsekään tule koskan käymään töissä, vaikka suurin osa lapsiperheistä kyllä toki käy ja pyrkii käymään töissä, työpaikkoja tosin tässä maassa on vähän. Ketä ne muka elättää, ne työssä käymättömät lapsiperheet, jos muka sinun mielestäsi ei "synnyttämättömille" valtion antaa mitään tukia ja kun kerran mielestäsi synnyttämttömien pitäisi muuttaa kotimaastaan muualle?

Luulis, että jos lapsia hankkii, että sitten olisi kahta suurempi motivaatio käydä töissä, jos on työikäinen ja jos ei ole terveysrajoitteita... Ja kirjoitan näin vain siksi, että itse olen nälkäkuoleman rajalle kidutettu Suomen valtion taholta saamieni "tukien" ( eli ei- melkein mitään) pienuuden vuoksi. Ei ole ollut aina varaa ostaa edes terveellistä ruokaa, ja niin vain siksi, etten ole halunnut hankkia lapsia. Sairastunut masennukseenkin siksi, että valtio on käyttänytg Älykäs ihminen. Ihan Suomen kansalainen ja Suomessa syntynyt, mutta näin on, ja ketään vallanpitäjiä ei kantasuomalaisten köyhien asiat tässä maassa tunnu kiinnostavan pätkän vertaa.

Ja mä olen sanonut, että mä en haluais keskustella hörhöjen kanssa edes tällaisilla nimettömillä Suomi24- palstoilla. "Hörhöjä" ovat: äärioikeistolaiset jotka ovat sairaalloisen ihmisvihaajia ja jotka tunkevat vihaa näille keskustelupalstoille ja ääriuskonnolliset hihhulit ( en puhu tavallisista uskovaisista ihmisistä, jotka kunnioitavat kaikkia ihmisiä) joiden mielestä kaikkien naisten pitäisi synnyttää sekä lisäksi kaikki ne kirjoittajat, jotka ovat oikeasti kiusanneet minua Suomi24- palstoilla.

Tekstis ei sanallakaan sivunnut palstan aihetta, eli masennusta. Miksi kirjoittelet minun viesteihini?

• 12+11
        11+8 kirjoitti:

Paskapuhetta, nimimerkki "12 11": valtio ei tue lapsettomia yhtään mitenkään, joten puhut p*skaa, jos sanot, että valtio muka "lopettaisi" lapsettomien tukemisen lapsettomien ollessa 65- vuotiaita, kun ei ole sitä ennenkään aloittanut minkäänlaista lapsettomien tukemista.( Yksineläviä on maassa Suomi yli miljoona ihmistä). Sen sijaan valtio olettaa, että niiden jotka eivät halua tai voi hankkia omia lapsia, pitäisi elättää muiden lapset. Lapsettomien pientuloisten ja pätkätyöläisten ja tukien varassa olevien köyhien lapsettomien siis mahdollistaa leppoisa elämä sekä rikkaille että köyhille pikkulapsiperheille, itse saamatta valtiolta juuri mitään tukia. Sitä tämä valtio olettaa.

Ja milläs tavalla muka työssä käymättömät pikkulapsiperheet on hyödyksi yhteiskunnalle, jos nyt oikein kärjistän, kun tossa tekstissähän "natseillaan", että muka synnyttämättömiä ei valtion pitäisi mitenkään tukea? Pikkulapsiperheistähän osa kasvattaa lapsia, jotka eivät itsekään tule koskan käymään töissä, vaikka suurin osa lapsiperheistä kyllä toki käy ja pyrkii käymään töissä, työpaikkoja tosin tässä maassa on vähän. Ketä ne muka elättää, ne työssä käymättömät lapsiperheet, jos muka sinun mielestäsi ei "synnyttämättömille" valtion antaa mitään tukia ja kun kerran mielestäsi synnyttämttömien pitäisi muuttaa kotimaastaan muualle?

Luulis, että jos lapsia hankkii, että sitten olisi kahta suurempi motivaatio käydä töissä, jos on työikäinen ja jos ei ole terveysrajoitteita... Ja kirjoitan näin vain siksi, että itse olen nälkäkuoleman rajalle kidutettu Suomen valtion taholta saamieni "tukien" ( eli ei- melkein mitään) pienuuden vuoksi. Ei ole ollut aina varaa ostaa edes terveellistä ruokaa, ja niin vain siksi, etten ole halunnut hankkia lapsia. Sairastunut masennukseenkin siksi, että valtio on käyttänytg Älykäs ihminen. Ihan Suomen kansalainen ja Suomessa syntynyt, mutta näin on, ja ketään vallanpitäjiä ei kantasuomalaisten köyhien asiat tässä maassa tunnu kiinnostavan pätkän vertaa.

Ja mä olen sanonut, että mä en haluais keskustella hörhöjen kanssa edes tällaisilla nimettömillä Suomi24- palstoilla. "Hörhöjä" ovat: äärioikeistolaiset jotka ovat sairaalloisen ihmisvihaajia ja jotka tunkevat vihaa näille keskustelupalstoille ja ääriuskonnolliset hihhulit ( en puhu tavallisista uskovaisista ihmisistä, jotka kunnioitavat kaikkia ihmisiä) joiden mielestä kaikkien naisten pitäisi synnyttää sekä lisäksi kaikki ne kirjoittajat, jotka ovat oikeasti kiusanneet minua Suomi24- palstoilla.

Tekstis ei sanallakaan sivunnut palstan aihetta, eli masennusta. Miksi kirjoittelet minun viesteihini?

Mjaa... eikö tue. Riittää että käytät tietä, asut jonkunlaisessa rakennuksessa, käytät jonkunlaisia terveyspalveluita, olet kouluttautunut jne...Suomessa ei ole semmoista kolkkaa tai ihmistä johon ei muodossa tai toisessa olisi yhteiskunnan rahoja laitettu. En jaksa kuitenkaan väitellä asiasta josta sinulla ei ole hajuakaan. Suosittelen kuitenkin sosiaalipolitiikan ja valtio-opin opintoja näin alkuunsa yhteiskunnan varoilla.

• Jos ei oo varaa

ostaa suksia voi mennä kävelylle... vai maksaako sekin...

Saamattomuus on pahe, joo.

• Kaikkea ne jotku

keksiikin ettei niiden tartte edes pitää omasta kunnostaan huolta, hyi.

• Ylös ulos ja lenkill

No niin, hopi hopi... reippailemaan, kukin kuntonsa mukaan...

Ulkoilulenkin voi aloittaa vaikka 5m:stä, jos ei jaksa pitempää lenkkiä aluksi. Sitten ensi viikolla voi nostaa sen jo 7,5m:iin, eiköstä vaan ? Ja ensi kuussa sitten jo 15m:iin... jne... Pennissä on miljoonan alku.

Ja sitten lopussa pääsee jo irti lorvikatarista.

• 34rtg

Se on päivän selvää, että ulkona liikkuminen auttaa. Mutta turhaa sitä hokee niille, jotka sitä ei tee, koska ei se hokeminen auta lukossa olevia, pahentaa vaan asiaa. Ne, jotka pystyy käymään ulkona, ne käy siellä. Millä sitten minun laiset saa ulos? Ei ehkä mitenkään, kuolleita ollaan.
      Ps. mielen pitää olla vähemmän kehittyneesmpi, vajaa, että voi olla ajattelematta VÄHEMMÄN, ajattelematta negatiivisia ja kotia painavia asioita.

• hyvää matkaa ..

helevettiin... koittakaa matkustaa omillanne.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      488
      1835
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      378
      1557
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1368
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1350
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      103
      945
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      51
      909
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      906
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      761
    9. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      65
      756
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      7
      742
    Aihe