Mies! (tai nainen)Paljonko käytät rahaa vaatteisiin kuukaudessa?

vaate-friikki

Mistä liikkeistä ostat vaatteesi pääasiallisesti?

Jos haluaisit jonkun vaatteen lahjaksi kumppaniltasi, mikä vaate se olisi?

18

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • määmy

Päällyskuteet kauluspaitoi myöte mä duunaan ite kuteeni & puolisolleni.

Joskus ostan kivoi iskulause T-paitoi tai painan iskarit paitaan

• Eniten varmaan Stockmannilta, koska siellä on niin laaja merkkivalikoima. Sinänsä ostopaikalla tai merkillä ei ole väliä. Tarjoustalo on aivan yhtä hyvä ostopaikka kuin Bossin tai Gantin putiikkikin.

En halua, että kukaan ostaa minulle vaatteita ilman, että olen itse valitsemassa. Tosin olen ajatellut, että ensi joululahjaksi haluan Rouva Ratikalta aidon karvalakin nykyisen kiinalaisen tekoturkissomisteisen lakin tilalle.

• ap.

Kuinka paljon kuukaudessa käytät rahaa vaateostoksiin?

• ap. kirjoitti:

Kuinka paljon kuukaudessa käytät rahaa vaateostoksiin?

En osta vaatteita kuukausittain. Löysin vanhan laskelman, jonka mukaan vaatteisiin ja kenkiin menee keskimäärin noin 70€ kuukaudessa. Kun ostaa uuden puvun, on puolen vuoden vaaterahat jo sileänä.

• Olen ostanut aika paljon postimyynnin kautta vaatteita. Firmoja en viitsi mainostaa, mutta varmasti jokainen ne tuntee tavalla tai toisella. Kuukaudessa en pysty sanomaan, kun en osta kovin usein uusia vaatteita, hyvä jos aina yhtään mitään edes puolivuosittain. Joskus menee vuosikin, ennen kuin hankin mitään uutta.

Aika usein muutenkin koitan olla säästeliäs ja ostan edullisia vaatteita. Mitä tulee käytettyä perusteellisesti. Enemmän käytän rahaa lapsen vaatetukseen, koska eri vuodenaikoina ja lapsen kasvaessa niitä saa hankkia kohtuu usein. Tässä on vähän käynyt niin, että minä entinen törsääjä olen oppinut jäämään itse ilman ja olemaan tarkka rahasta.

• Miten ihmeessä kukaan osaa ostaa oikean kokoisia vaatteita netistä? Minullakin on kaapissa vaatteita ässästä ällään. Jopa saman mallisia Dieselin farkkuja, joista yhdet on 30 tuumaiset, muutamat 31 tuumaiset ja yhdet 32 tuumaiset ja kaikki saman kokoisia.

• Jee Jee
        Ratikkakuski kirjoitti:

Miten ihmeessä kukaan osaa ostaa oikean kokoisia vaatteita netistä? Minullakin on kaapissa vaatteita ässästä ällään. Jopa saman mallisia Dieselin farkkuja, joista yhdet on 30 tuumaiset, muutamat 31 tuumaiset ja yhdet 32 tuumaiset ja kaikki saman kokoisia.

Ratikka hyvä jos ostat netistä, sit sovitat kotona.
        Et ehkä tykkää, tai se on väärän kokoinen; palautat sen!
        Vaihdat sopivampaan kokoon tai väriin...tai hylkäät kokonaan. Tuotteen hinta hyvitetään sulle kyllä. Niin yksinkertaista se on.

Mullakin on farkut 27 Diesel ja 28 Levi`s tuumaset ja molemmat on sopivia.

Emo tekee mulle vaatteita, ostan kirppareilta jos löydän kivaa,
        alennus myynneistä....vaihdan kavereiden kanssa, lainaan.
        Mut "hulluille päiville" en mene, ihan mielletön tungos ei mun juttu!

• Ratikkakuski kirjoitti:

Miten ihmeessä kukaan osaa ostaa oikean kokoisia vaatteita netistä? Minullakin on kaapissa vaatteita ässästä ällään. Jopa saman mallisia Dieselin farkkuja, joista yhdet on 30 tuumaiset, muutamat 31 tuumaiset ja yhdet 32 tuumaiset ja kaikki saman kokoisia.

Mä oen onnistunut ähes aina saamaan oikean kokoiset vaatteet postimyynnistä. Mulla on yksi ostopaikka mistä aina saa juuri sitä mitä tilaa, niin koon kuin laadunkin mukaan. Itse en (denim) farkkuja käytä ollenkaan, ehkä sekin vaikuttaa millaista materiaalia kamppeet on?

Meillä naisilla on aika paljon näitä housumallejakin enemmän mitä miehillä. :)

Mä en myöskään osta vaatteita tuumakokoisina.

• exmex kirjoitti:

Mä oen onnistunut ähes aina saamaan oikean kokoiset vaatteet postimyynnistä. Mulla on yksi ostopaikka mistä aina saa juuri sitä mitä tilaa, niin koon kuin laadunkin mukaan. Itse en (denim) farkkuja käytä ollenkaan, ehkä sekin vaikuttaa millaista materiaalia kamppeet on?

Meillä naisilla on aika paljon näitä housumallejakin enemmän mitä miehillä. :)

Mä en myöskään osta vaatteita tuumakokoisina.

Ups, kirjaimia putos pois. Tässä vieraassa koneessa on jäykkä näppäimistö. ;( Pitää hakata kauheesti nappuloita.

• exmex kirjoitti:

Ups, kirjaimia putos pois. Tässä vieraassa koneessa on jäykkä näppäimistö. ;( Pitää hakata kauheesti nappuloita.

Tuli vielä noista kokonumeroista mieleen: Ne on kuulemma vuosien saatossa muuttuneet. Jos oli 30 vuotta sitten kokoa 36, on sitä nyt 20 kiloa painavampana. Moinen huijaus kun lisää vaatteiden myyntiä.

Sitten ostin viime syksynä fleecen itselleni, joka oli kokoa 40. Minulle ei ole vieläkään selvinnyt, miten miesten ja naisten fleece poikkeaa toisistaan, koska ei tuo ainakaan kiristä hartioista eikä rinnan kohdalla ole löysää. Sama tuote viereisessä rekissä oli kokoa 52, mutta se ei ollut tarjouksessa. ;-)

• runontaja off

Yleensä valtakunnallisesta yleistavaratalosta. Housuja on riittävästi, ellen liho, paitoja ostelen

• runontaja off

Ja viimeisen kymmenen vuoden aikana vaatteisiin on kulunut noin 1000 euroa, eli 100 €/kk ja kuukaudessa sitäkin vähemmän

• runontaja off kirjoitti:

Ja viimeisen kymmenen vuoden aikana vaatteisiin on kulunut noin 1000 euroa, eli 100 €/kk ja kuukaudessa sitäkin vähemmän

Taisi tulla näppäilyvirhe, mutta asia tuli silti selväksi. ;-)

• Ei ossoo räknätä:.
        runontaja off kirjoitti:

.

"Aivan käsittämätön räknättäväksi"

har!11

.

• en ostele vaatteita joka kuukausi, mut jos ny jonku keskiarvion heittäis koko vuoden vaateostoksista nii korkeintaan pari kymppiä per kuukausi menee, ehkä..

ostan mun vaatteet pääsääntöisesti kirpputoreilta, alusvaatteita ja sukkia lukuunottamatta, joskus saattaa mukaan tarttua jotain myös yleisimmistä ketjumyymälöistä (henkkamaukka, seppälä, lindex yms..) tai ihan perusmarketeista varsinkin alennusmyyntien aikaan,

mää haluan sovittaa vaatteen aina ennen ostamista et en toivo niitä lahjaksi,

• En osta joka kuukausi vaatteita, vaan kausittain. "Ongelma" on se, että jopa parikyt vuotta vanhat vaatteeni sopivat vielä itselle, joten koon takia en niitä raaski pois heittää.Mutta mallit, jotka miellyttää ja maku tietysti on voineet muuttua. Viimeksi olen kuukauden sisään ostanut talvitakin, joka oli samantyyppinen kuin entinen, 10v. sitten ostettu, mutta tyyliikkäämpi ja istuvampi, mielestäni. Hinta oli 70e, oli isolla alennuksella, joten raaskin sen ostaa (netistä, vaikka oli vieras merkki itselle). Ylipäätään eniten miellyttää tanskalaiset ja ranskalaiset vaatemerkit, aika tuntemattomat merkit monelle.

Käyttäisin mielelläni halpisliikkeitä, esim. Lindex,henkkamaukka,Kappahl mutta oikeastaan aina kun näiden mainoksessa joku vaate näyttää hyvältä, paikan päällä se ei ole sitä koskaan. Joko malli, leikkaus tai materiaali "falskaa". Siksi en näistä liikkeistä koskaan osta netin kautta, enkä siis muutenkaan, nykyään. Koot ovat näissä myös nykyään jättimäiset, kuten Ratikkakin totesi, entinen 36 vastaa nykyään vähintään 38:aa, ja itse en ole laihtunut tai lihonut, koska paino ja pituus on pysynyt samana. Mulla esim. takki täytyy olla 34, muuten se on teltta.

Ihanne olisi, jos voisi tehdä vaatteet itse, mutta kun on peukalo keskellä kämmentä-tyyppi, niin ei voi mitään :( Second hand-kaupoissa olisi myös kiva käydä useammin, mutta maalta käsin sekin on vaikeampaa. Ei vain ole aikaa kierrellä ja etsiä. Siksi netistä on helpointa,myös netin second hand:eista, siis.

En halua kumppanilta vaatelahjoja,koska hän ei ymmärrä naisten vaatteista mitään (paitsi, että sanoo:"hieno on", jos joku miellyttää:)) Ainoastaan, jos olen itse jonkun valinnut, niin sitten :)

• seiskeet:.!1#>%?+

.

"Seiskeet-luku tulee vielä uudestaan takaisin"

har!111

.

• Milloin mistäkin, nyt olen suosinut kierrätystä ostan mielellään kirppiksiltä ja sitten nyt ihan viimeksi sain vaatteita kun oli pieneksi jäänyt.

Kumppanilta lahja, se olisi oloasu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      53
      1934
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1649
    Aihe