Poistettiinko ketju narsisti-evankelistasta?

valehtelijoitavain

Jos ketju on poistettu ylläpidon toimesta,se kertookin jo kaiken..Helluntailainen EI kestä valoa kun se osoitetaan omaan elämään...HYVÄ UUT!!! Jälleen yksi hyvä syy kertoa kaikille helluntailaisuuden mädännäisyydestä,kiitos :)

111

1557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei narsisti

      Miksi kukaan ei vastaa kysymykseen? Pitäisi tietää tarkka otsikon nimi, jonka voisi sitten googlettaa. Ei viestien pitäisi noin vain hävitä...

    • Mazdels (ei kirj.)

      Niin pitkälle kuin ehdin ketjua lukea, ei tämän pahantekijän nimeä mainittu. Olisiko pahantekijä tunnistanut itsensä tekstistä ja poistatti sen vuoksi ketjun kokonaan? Netmissionissa ja monissa muissa tiukasti valvotuissa foorumeissa poistot tämäntyyppisissä ketjuissa ovat arkipäivää. Helluntailaiset eivät sallisi, että heidän ikävät puolet kerrotaan julkisuuteen. Ikäviä asioita ja laiminlyöntejä kun ei helluntaissa ole, ne ovat helluntailaisten mielestä lähinnä luterilaisuudessa.

      • Ilm.18:4

        >>Helluntailaiset eivät sallisi, että heidän ikävät puolet kerrotaan julkisuuteen. Ikäviä asioita ja laiminlyöntejä kun ei helluntaissa ole, ne ovat helluntailaisten mielestä lähinnä luterilaisuudessa.>>

        Tämä taitaa ikävä kyllä päteä seurakuntaan kuin seurakuntaan. Vai osaako joku kertoa seurakunnan, joka olisi joskus tunnustanut...muuten kuin pakon edessä...tehneensä jotain väärin? Itselleni ei kyllä tule mieleen yhtään ainoata. Ne ovat kaikki yhtä suurta Babylonia, joka etsii vain omaa kunniaansa Jumalan kunnian asemesta Ilm.18:7

        Jes.47
        1 Astu alas ja istu tomuun, sinä neitsyt, tytär Baabel, istu maahan, valtaistuinta vailla, sinä Kaldean tytär; sillä ei sinua enää kutsuta hempeäksi ja hekumalliseksi.
        2 Tartu käsikiviin ja jauha jauhoja, RIISU HUNTUSI, nosta helmuksesi, paljasta sääresi, kahlaa jokien poikki.
        3 Häpysi paljastuu, häpeäsi näkyy; minä kostan enkä ainoatakaan armahda.
        4 Meidän lunastajamme nimi on Herra Sebaot, Israelin Pyhä.
        5 Istu äänetönnä ja väisty pimeään, sinä Kaldean tytär; sillä ei sinua enää kutsuta valtakuntien valtiattareksi.
        6 Minä vihastuin kansaani, annoin häväistä perintöni, minä annoin heidät sinun käsiisi; et osoittanut sinä heille sääliä, vanhuksellekin sinä teit ikeesi ylen raskaaksi.
        7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja LESKEYS; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta velhouksiesi paljoudesta, loitsujesi suuresta voimasta.
        10 Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun viisautesi ja tietosi, ne sinut eksyttivät, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta!"
        11 Sentähden kohtaa sinua onnettomuus, jota et osaa manata pois; sinut yllättää tuho, josta et lunnailla pääse, äkkiä kohtaa sinua perikato, aavistamattasi.


      • Anonyymi

        Niin,sehän ei ole laitonta,kun ei henkilön nimeä laita ja narsisti ei ulkopuolisille ole samanlainen kuin läheisilleen. Minun narsisti ex on alunperin hyvin köyhästä perheestä. Nykyään hän esittää varakasta,vaikka on ihan tavallisessa ammatissa. Lisäksi hänen nykyinen koittaa eroon hänestä. Välillä jo olivat erillään asumassa,mutta narsisti osaa puhua takaisin ja sama meno jatkuu,vaikka lupailee muuttua. Pyh.


      • Anonyymi

        Varmasti tunnisti narsisti itsensä.


      • Anonyymi
        Ilm.18:4 kirjoitti:

        >>Helluntailaiset eivät sallisi, että heidän ikävät puolet kerrotaan julkisuuteen. Ikäviä asioita ja laiminlyöntejä kun ei helluntaissa ole, ne ovat helluntailaisten mielestä lähinnä luterilaisuudessa.>>

        Tämä taitaa ikävä kyllä päteä seurakuntaan kuin seurakuntaan. Vai osaako joku kertoa seurakunnan, joka olisi joskus tunnustanut...muuten kuin pakon edessä...tehneensä jotain väärin? Itselleni ei kyllä tule mieleen yhtään ainoata. Ne ovat kaikki yhtä suurta Babylonia, joka etsii vain omaa kunniaansa Jumalan kunnian asemesta Ilm.18:7

        Jes.47
        1 Astu alas ja istu tomuun, sinä neitsyt, tytär Baabel, istu maahan, valtaistuinta vailla, sinä Kaldean tytär; sillä ei sinua enää kutsuta hempeäksi ja hekumalliseksi.
        2 Tartu käsikiviin ja jauha jauhoja, RIISU HUNTUSI, nosta helmuksesi, paljasta sääresi, kahlaa jokien poikki.
        3 Häpysi paljastuu, häpeäsi näkyy; minä kostan enkä ainoatakaan armahda.
        4 Meidän lunastajamme nimi on Herra Sebaot, Israelin Pyhä.
        5 Istu äänetönnä ja väisty pimeään, sinä Kaldean tytär; sillä ei sinua enää kutsuta valtakuntien valtiattareksi.
        6 Minä vihastuin kansaani, annoin häväistä perintöni, minä annoin heidät sinun käsiisi; et osoittanut sinä heille sääliä, vanhuksellekin sinä teit ikeesi ylen raskaaksi.
        7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja LESKEYS; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta velhouksiesi paljoudesta, loitsujesi suuresta voimasta.
        10 Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun viisautesi ja tietosi, ne sinut eksyttivät, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta!"
        11 Sentähden kohtaa sinua onnettomuus, jota et osaa manata pois; sinut yllättää tuho, josta et lunnailla pääse, äkkiä kohtaa sinua perikato, aavistamattasi.

        Häpy ei ole häpeä vaan nautinnon tuottaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin,sehän ei ole laitonta,kun ei henkilön nimeä laita ja narsisti ei ulkopuolisille ole samanlainen kuin läheisilleen. Minun narsisti ex on alunperin hyvin köyhästä perheestä. Nykyään hän esittää varakasta,vaikka on ihan tavallisessa ammatissa. Lisäksi hänen nykyinen koittaa eroon hänestä. Välillä jo olivat erillään asumassa,mutta narsisti osaa puhua takaisin ja sama meno jatkuu,vaikka lupailee muuttua. Pyh.

        Joo sama on ex narsistillani, vaimo on hyvin nääntyneen oloinen raasu. Välillä olivat asumiserossa,mutta narsku jollain kumman tavalla puhui uhrin takaisin. No onneks se uhri en enää ole minä.


    • Eenokki 12

      Minä olen viime aikoina kirjoittanut en valheellisesti helluntailaisista. Heille yhteisä maailmanlaajuisesti on valehteleminen ja keskuudessaan ilmentyneen kaiken pahan kieltäminen, Ja juudastelu näkyy olevan hengen hedelmä heille.
      Eivät tunne häpeää eivät kärsi muuta totuutta kuin mitä joku itseuskoinen on kehitellyt saaatanan kanssa.
      Kun olen osoittanut kaiken valheellisuudes ryhmä jaikali poistelee ryhmänä avauksiani.
      Mielipiteenäni ja näkemykseni mukaan jaikali on kiero kuin korkkiruuvi.

    • valehtelijoitavain

      Alkuperäinen otsikko sisälsi varmaankin sanat: "narsisti evankelista tuhosi elämäni"(perheen lasten elämän siinä sivussa),mutta koska en voi olla täysin varma,olisi hienoa,mikäli ketjun aloittaja voisi virkistää muistia :) Tämä on ihan uskomatonta tuubaa...Yli vuosikymmenen tuhlasin noissa kuvioissa,mitä sontaa sitä ihminen epätoivoissaan uskookaan,jättää kaiken terveen ja normaalin tällaisten harhauttavien oppien takia,voivoi...on kai joukossa joku aidostikin Jeesukseen uskova,muttamutta taitavat olla uhanalainen laji,kuten poistosta vodaan päätellä :)..

      • Anonyymi

        Sitähän me on. Onneksi tajusin häipyä niistä,olen yli kymmenen vuotta ollut vapaa onnellinen ja rukoilen itsekseni.


      • Anonyymi

        Aivopesua se on.


      • Anonyymi

        Minä myös tuhlasin parhaat vuoteni noissa piireissä. Se kaduttaa ja suututtaa,mutta minua oli lapsesta asti aivopesty tuohon klaaniin. Ei kai siinä lapsi muuta osaa kuin mitä hänelle syötetään!! Mutta nyt olen vuosia jo elänyt omaa elämää, kaukana noista.


    • Sillä vaimolla oli hirveä raivo ja viha miestään kohtaan, joka saattaa olla ihan tavallinen, ei-narsisti mies ja hellarit ruokkivat sitä raivoa ja katkeruutta. Minulle nimitti ex-miestään saastaksi.

      Oli miten oli, kummallekin eronneelle osapuolelle on ollut paras että ero on tullut. VArsinkin sille evankelistamiehelle kun nainen pitää saastana.

      • karta heitä

        >>Sillä vaimolla oli hirveä raivo ja viha miestään kohtaan, joka saattaa olla ihan tavallinen, ei-narsisti mies ja hellarit ruokkivat sitä raivoa ja katkeruutta.>>

        Eikös se ollut niin, että hellarit pitivät miehen puolta ja hylkäsivät naisen leimaten hänet sekopääksi. Aivan tyypillistä, kun on kyseessä narsisti. Narsistit ovat usein karismaattisia ja kykenevät esittämään ulospäin mitä miellyttävintä ihmistä, mutta lähipiiri pääsee näkemään, minkälaisia he todellisuudessa ovat. Narsistit ovat kuin siinä sadussa "keisarin uudet vaatteet", että he hankkivat ympärilleen oman "hovin", jota pystyvät manipuloimaan (mielistely, syyllistäminen, uhkailu, palkkiot jne.) haluamallaan tavalla, mutta "hovin ulkopuoliset" joutuvat sitten "tulilinjalle", mikäli uskaltavat millään lailla vastustaa tällaista narsistia. Narsistit ovat myös erittäin harjaantuneita havaitsemaan sen, mikä manipulointikeino puree kehenkin ihmiseen. Seurakunnat ovat tässä erittäin otollisia paikkoja tällaiselle täysin itsekkäälle, valtaa janoavalle ja hallitsemaan pyrkivälle ihmiselle, joka narsisti on. Narsistilla ei myöskään ole minkäänlaisia syyllisyyden tai empatian tunteita, joten heidän tunteisiinsa ei pysty vetoamaan. Narsistit pystyvät kyllä näyttelemään tunteita silloin, kun se palvelee jollain tavalla heidän valtapyrkimyksiään, mutta tunteet eivät ole aitoja. Ainoat aidot tunteet ovat itsesääli, katkeruus ja vihantunteet sekä kostonhalu silloin, jos joku asettuu poikkiteloin tai paljastaa heidän todelliset kasvonsa. Kirjassa "naamiona terve mieli" on erittäin hyvä kuvaus narsistista. Kannattaa lukea, sillä tämän päivän seurakunnat ovat täynnä näitä narsistisia "supersaarnaajia", joiden ainoa tarkoitus on vain olla parrasvaloissa ja kerätä itselleen maallista mammonaa keinoja kaihtamatta. Eivät he tunne syyllisyyttä siitä, vaikka veisivät jonkun köyhän viimeisetkin siemenperunat. He ovat omasta mielestään ansainneet kaiken, ja maailman ja ihmisten ainoa tarkoitus heidän mielestään on pyöriä heidän napansa ympärillä palvelemassa heitä ja täyttämässä heidän tarpeitaan.


      • Anonyymi

        Se oli ja on narsisti.


      • Anonyymi
        karta heitä kirjoitti:

        >>Sillä vaimolla oli hirveä raivo ja viha miestään kohtaan, joka saattaa olla ihan tavallinen, ei-narsisti mies ja hellarit ruokkivat sitä raivoa ja katkeruutta.>>

        Eikös se ollut niin, että hellarit pitivät miehen puolta ja hylkäsivät naisen leimaten hänet sekopääksi. Aivan tyypillistä, kun on kyseessä narsisti. Narsistit ovat usein karismaattisia ja kykenevät esittämään ulospäin mitä miellyttävintä ihmistä, mutta lähipiiri pääsee näkemään, minkälaisia he todellisuudessa ovat. Narsistit ovat kuin siinä sadussa "keisarin uudet vaatteet", että he hankkivat ympärilleen oman "hovin", jota pystyvät manipuloimaan (mielistely, syyllistäminen, uhkailu, palkkiot jne.) haluamallaan tavalla, mutta "hovin ulkopuoliset" joutuvat sitten "tulilinjalle", mikäli uskaltavat millään lailla vastustaa tällaista narsistia. Narsistit ovat myös erittäin harjaantuneita havaitsemaan sen, mikä manipulointikeino puree kehenkin ihmiseen. Seurakunnat ovat tässä erittäin otollisia paikkoja tällaiselle täysin itsekkäälle, valtaa janoavalle ja hallitsemaan pyrkivälle ihmiselle, joka narsisti on. Narsistilla ei myöskään ole minkäänlaisia syyllisyyden tai empatian tunteita, joten heidän tunteisiinsa ei pysty vetoamaan. Narsistit pystyvät kyllä näyttelemään tunteita silloin, kun se palvelee jollain tavalla heidän valtapyrkimyksiään, mutta tunteet eivät ole aitoja. Ainoat aidot tunteet ovat itsesääli, katkeruus ja vihantunteet sekä kostonhalu silloin, jos joku asettuu poikkiteloin tai paljastaa heidän todelliset kasvonsa. Kirjassa "naamiona terve mieli" on erittäin hyvä kuvaus narsistista. Kannattaa lukea, sillä tämän päivän seurakunnat ovat täynnä näitä narsistisia "supersaarnaajia", joiden ainoa tarkoitus on vain olla parrasvaloissa ja kerätä itselleen maallista mammonaa keinoja kaihtamatta. Eivät he tunne syyllisyyttä siitä, vaikka veisivät jonkun köyhän viimeisetkin siemenperunat. He ovat omasta mielestään ansainneet kaiken, ja maailman ja ihmisten ainoa tarkoitus heidän mielestään on pyöriä heidän napansa ympärillä palvelemassa heitä ja täyttämässä heidän tarpeitaan.

        Juuri niin. Ja piste. Olen se vaimo enkä enää onneksi missään tekosissa tuon narsistin kanssa enkä myös seurakuntien. Saan elää vihdoin rauhassa kaikilta osin. Siunausta kaikille.


      • Anonyymi

        Se on narsisti edelleen.


      • Anonyymi
        karta heitä kirjoitti:

        >>Sillä vaimolla oli hirveä raivo ja viha miestään kohtaan, joka saattaa olla ihan tavallinen, ei-narsisti mies ja hellarit ruokkivat sitä raivoa ja katkeruutta.>>

        Eikös se ollut niin, että hellarit pitivät miehen puolta ja hylkäsivät naisen leimaten hänet sekopääksi. Aivan tyypillistä, kun on kyseessä narsisti. Narsistit ovat usein karismaattisia ja kykenevät esittämään ulospäin mitä miellyttävintä ihmistä, mutta lähipiiri pääsee näkemään, minkälaisia he todellisuudessa ovat. Narsistit ovat kuin siinä sadussa "keisarin uudet vaatteet", että he hankkivat ympärilleen oman "hovin", jota pystyvät manipuloimaan (mielistely, syyllistäminen, uhkailu, palkkiot jne.) haluamallaan tavalla, mutta "hovin ulkopuoliset" joutuvat sitten "tulilinjalle", mikäli uskaltavat millään lailla vastustaa tällaista narsistia. Narsistit ovat myös erittäin harjaantuneita havaitsemaan sen, mikä manipulointikeino puree kehenkin ihmiseen. Seurakunnat ovat tässä erittäin otollisia paikkoja tällaiselle täysin itsekkäälle, valtaa janoavalle ja hallitsemaan pyrkivälle ihmiselle, joka narsisti on. Narsistilla ei myöskään ole minkäänlaisia syyllisyyden tai empatian tunteita, joten heidän tunteisiinsa ei pysty vetoamaan. Narsistit pystyvät kyllä näyttelemään tunteita silloin, kun se palvelee jollain tavalla heidän valtapyrkimyksiään, mutta tunteet eivät ole aitoja. Ainoat aidot tunteet ovat itsesääli, katkeruus ja vihantunteet sekä kostonhalu silloin, jos joku asettuu poikkiteloin tai paljastaa heidän todelliset kasvonsa. Kirjassa "naamiona terve mieli" on erittäin hyvä kuvaus narsistista. Kannattaa lukea, sillä tämän päivän seurakunnat ovat täynnä näitä narsistisia "supersaarnaajia", joiden ainoa tarkoitus on vain olla parrasvaloissa ja kerätä itselleen maallista mammonaa keinoja kaihtamatta. Eivät he tunne syyllisyyttä siitä, vaikka veisivät jonkun köyhän viimeisetkin siemenperunat. He ovat omasta mielestään ansainneet kaiken, ja maailman ja ihmisten ainoa tarkoitus heidän mielestään on pyöriä heidän napansa ympärillä palvelemassa heitä ja täyttämässä heidän tarpeitaan.

        Asiaa. Tuokin narsisti osaa puhua puolelleen ihmisiä. Nykyään säälittävä vanheneva ukko se on😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri niin. Ja piste. Olen se vaimo enkä enää onneksi missään tekosissa tuon narsistin kanssa enkä myös seurakuntien. Saan elää vihdoin rauhassa kaikilta osin. Siunausta kaikille.

        Sama täällä .


      • Anonyymi

        Taiat olla se narsisti ja puolustat itseäsi ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaa. Tuokin narsisti osaa puhua puolelleen ihmisiä. Nykyään säälittävä vanheneva ukko se on😂

        Sepä,muttaettä omasta mielestään todella nuorekas ja hurmaava😂


      • Anonyymi
        karta heitä kirjoitti:

        >>Sillä vaimolla oli hirveä raivo ja viha miestään kohtaan, joka saattaa olla ihan tavallinen, ei-narsisti mies ja hellarit ruokkivat sitä raivoa ja katkeruutta.>>

        Eikös se ollut niin, että hellarit pitivät miehen puolta ja hylkäsivät naisen leimaten hänet sekopääksi. Aivan tyypillistä, kun on kyseessä narsisti. Narsistit ovat usein karismaattisia ja kykenevät esittämään ulospäin mitä miellyttävintä ihmistä, mutta lähipiiri pääsee näkemään, minkälaisia he todellisuudessa ovat. Narsistit ovat kuin siinä sadussa "keisarin uudet vaatteet", että he hankkivat ympärilleen oman "hovin", jota pystyvät manipuloimaan (mielistely, syyllistäminen, uhkailu, palkkiot jne.) haluamallaan tavalla, mutta "hovin ulkopuoliset" joutuvat sitten "tulilinjalle", mikäli uskaltavat millään lailla vastustaa tällaista narsistia. Narsistit ovat myös erittäin harjaantuneita havaitsemaan sen, mikä manipulointikeino puree kehenkin ihmiseen. Seurakunnat ovat tässä erittäin otollisia paikkoja tällaiselle täysin itsekkäälle, valtaa janoavalle ja hallitsemaan pyrkivälle ihmiselle, joka narsisti on. Narsistilla ei myöskään ole minkäänlaisia syyllisyyden tai empatian tunteita, joten heidän tunteisiinsa ei pysty vetoamaan. Narsistit pystyvät kyllä näyttelemään tunteita silloin, kun se palvelee jollain tavalla heidän valtapyrkimyksiään, mutta tunteet eivät ole aitoja. Ainoat aidot tunteet ovat itsesääli, katkeruus ja vihantunteet sekä kostonhalu silloin, jos joku asettuu poikkiteloin tai paljastaa heidän todelliset kasvonsa. Kirjassa "naamiona terve mieli" on erittäin hyvä kuvaus narsistista. Kannattaa lukea, sillä tämän päivän seurakunnat ovat täynnä näitä narsistisia "supersaarnaajia", joiden ainoa tarkoitus on vain olla parrasvaloissa ja kerätä itselleen maallista mammonaa keinoja kaihtamatta. Eivät he tunne syyllisyyttä siitä, vaikka veisivät jonkun köyhän viimeisetkin siemenperunat. He ovat omasta mielestään ansainneet kaiken, ja maailman ja ihmisten ainoa tarkoitus heidän mielestään on pyöriä heidän napansa ympärillä palvelemassa heitä ja täyttämässä heidän tarpeitaan.

        Tyttäreni elämä on tällä hetkellä narsistin kynsissä:(


    • valehtelijoitavain

      On hyin ikävää,etteivät ihmiset oikeasti tajua,mitä on elämä uskovaisen narsistin rinnalla! Naisen "hirveä raivo" oli OIKEUTETTUA,etkö käsitä? Ilmeisesti et..Oikein hienoa,että erosivat,mutta naisen ja lasten tähden,ei miehen! Toivottavasti kyseinen ex-vaimo löytää AMMATTITAITOISEN terapeutin,eikä lankea mihinkään sielunhoitoaivopesuhömppään,joka rikkoo vain entistä enemmän..."Uskovaiset" ovat kipeitä järjestäen ja tekevät todella paljon pahaa monella tasolla:( Avaisitte silmänne!

      • valehtelijoitavain

        Kenties,KENTIES tuo mies on tehnyt jotain muutakin kuin kitsastellut talouskuluissa,kävikös mielessä? Tuollainen raivo lukuisten,kenties elämänmittaisten pettymysten seurauksena ja historia hengellisen väkivallan kohteena on todella hirvittävä lasti kantaa! Tiedän,sillä elän itse sitä samankaltaista henkistä kipua läpi,tosin,kokemukseni ovat paljon rajummat,mitä tuohon eronneeseen nais-ihmiseen tulee,mutta mielenterveys se on näköjään kovilla hänelläkin-kiitos helluntai! Ps. Ihan hesarissakin oli minun avioliittoni "huippuhetkistä" kirjoitusta(lue:poiisin takaa-ajoa,hakkaamista,aseella uhkailua pienen lapsen ollessa paikalla jne..En viitsi edes kertoa,mitä helvettiä elämäni oli,mutta yhtäkaikki,HELLUNTAIkansa senkun ymmärtää ja vaimo leimataan koska mies osaa PUHUA ja ESIINTYÄ!),niin ihana ja mukava tämä uskovainen mieheni oli! Ihan tiedoksi siis vain:tämä asia EI ole minun osaltani loppuunkäsitelty,totuus tuodaan julki,kun aika on kypsä :)Upeaa,kannustan jokaista liitossaan uskon varjolla kärsivää naista ottamaan ERON!


      • valehtelijoitavain kirjoitti:

        Kenties,KENTIES tuo mies on tehnyt jotain muutakin kuin kitsastellut talouskuluissa,kävikös mielessä? Tuollainen raivo lukuisten,kenties elämänmittaisten pettymysten seurauksena ja historia hengellisen väkivallan kohteena on todella hirvittävä lasti kantaa! Tiedän,sillä elän itse sitä samankaltaista henkistä kipua läpi,tosin,kokemukseni ovat paljon rajummat,mitä tuohon eronneeseen nais-ihmiseen tulee,mutta mielenterveys se on näköjään kovilla hänelläkin-kiitos helluntai! Ps. Ihan hesarissakin oli minun avioliittoni "huippuhetkistä" kirjoitusta(lue:poiisin takaa-ajoa,hakkaamista,aseella uhkailua pienen lapsen ollessa paikalla jne..En viitsi edes kertoa,mitä helvettiä elämäni oli,mutta yhtäkaikki,HELLUNTAIkansa senkun ymmärtää ja vaimo leimataan koska mies osaa PUHUA ja ESIINTYÄ!),niin ihana ja mukava tämä uskovainen mieheni oli! Ihan tiedoksi siis vain:tämä asia EI ole minun osaltani loppuunkäsitelty,totuus tuodaan julki,kun aika on kypsä :)Upeaa,kannustan jokaista liitossaan uskon varjolla kärsivää naista ottamaan ERON!

        Olen pahoillani. Hesarissa oli minunkin avioliittoni kun raamattukoulun käynyt mies tuikkasi asuntoni palamaan. Työtoverini sitten näytti Hesarin jutun jossa tuo tuhopoltto oli. Mies sanoi minulle että minun pitäisi ymmärtää kuinka häntä pelotti ettei hän päässyt asunnosta ulos, enkä minä olisi saanut ajatella hetkeäkään omaa omaisuuttani tms.henkistä kärsimystäni ja häpeää. Vain hänellä oli väliä, minulla ei ollut mitään arvoa!

        Kuten sanoin aloittajalla oli liian vähäiset tiedot siitä mitä hänen ex-miehensä teki.

        Minä selviän ilman katkeruutta kun yritän unohtaa menneet. Se on ko kirjoittajalle vaikeaa, voin sen ymmärtää kyllä.

        Yritä sinäkin unohtaa ja päästä katkeruudestasi.


      • Paljon kärsinyt
        valehtelijoitavain kirjoitti:

        Kenties,KENTIES tuo mies on tehnyt jotain muutakin kuin kitsastellut talouskuluissa,kävikös mielessä? Tuollainen raivo lukuisten,kenties elämänmittaisten pettymysten seurauksena ja historia hengellisen väkivallan kohteena on todella hirvittävä lasti kantaa! Tiedän,sillä elän itse sitä samankaltaista henkistä kipua läpi,tosin,kokemukseni ovat paljon rajummat,mitä tuohon eronneeseen nais-ihmiseen tulee,mutta mielenterveys se on näköjään kovilla hänelläkin-kiitos helluntai! Ps. Ihan hesarissakin oli minun avioliittoni "huippuhetkistä" kirjoitusta(lue:poiisin takaa-ajoa,hakkaamista,aseella uhkailua pienen lapsen ollessa paikalla jne..En viitsi edes kertoa,mitä helvettiä elämäni oli,mutta yhtäkaikki,HELLUNTAIkansa senkun ymmärtää ja vaimo leimataan koska mies osaa PUHUA ja ESIINTYÄ!),niin ihana ja mukava tämä uskovainen mieheni oli! Ihan tiedoksi siis vain:tämä asia EI ole minun osaltani loppuunkäsitelty,totuus tuodaan julki,kun aika on kypsä :)Upeaa,kannustan jokaista liitossaan uskon varjolla kärsivää naista ottamaan ERON!

        Se on tehnyt muutakin.Eli henkistä väkivaltaa lapsille!!! PAHAA sellaista.
        Jos olisikin vain minuun,eukkoon purkanut kaiken,mutta viattomat lapset,mitä ne oli tehneet että piti halveksia ja pelotella ja nöyryyttää?????Vai yrittikö satuttaa minua enempi tekemällä lapsille pahaa????


      • valehtelijoitavain
        auroraboreallis kirjoitti:

        Olen pahoillani. Hesarissa oli minunkin avioliittoni kun raamattukoulun käynyt mies tuikkasi asuntoni palamaan. Työtoverini sitten näytti Hesarin jutun jossa tuo tuhopoltto oli. Mies sanoi minulle että minun pitäisi ymmärtää kuinka häntä pelotti ettei hän päässyt asunnosta ulos, enkä minä olisi saanut ajatella hetkeäkään omaa omaisuuttani tms.henkistä kärsimystäni ja häpeää. Vain hänellä oli väliä, minulla ei ollut mitään arvoa!

        Kuten sanoin aloittajalla oli liian vähäiset tiedot siitä mitä hänen ex-miehensä teki.

        Minä selviän ilman katkeruutta kun yritän unohtaa menneet. Se on ko kirjoittajalle vaikeaa, voin sen ymmärtää kyllä.

        Yritä sinäkin unohtaa ja päästä katkeruudestasi.

        Niin,kovin tässä on töitä sen eteen tehty..Asiaa vain hankaloittaa se,että minä jouduin lasteni kanssa viranomaisten silmätikuksi miehen vuoksi ja sitä on nyt kestänyt kohta kymmenen vuotta...Kuten todettu,harvat ovat olleet ne uskovat,jotka ovat tukeneet-suurin osa on kääntänyt selkänsä ja pitää kiinni vääristä käsityksistään :/
        Olen antanut miehelle anteeksi,mutta kipu on silti jokapäiväinen kumppan-ilman pitkäkestoista terapiaa en jaksa eteenpäin.
        Kaikki varmasti ajallaan helpottaa,mutta hukatut vuodet kirvelevät-On hyvin vaikea ymmärtää,miksi Jumala sallii tällaista? Julkisuuteen seurakuntien sisällä muhivat vääryydet,se on minun näkemykseni. Onneksi Janne Villa on jo tähän aiheeseen tarttunut :)
        Eräs ystäväni tuomittiin riivatuksi ja käskettiin rukoilla enemmän ja lukea enemmän Sanaa,sekä tehdä parannusta,kun hän joutui psykoosiin ja sairaalaan...? Eräs toinen tapaus on,kun syöpää sairastavan uskovan puolesta ei menty rukoilemaan,koska hänen sairautensa johtui synnistä..? Ja kun oli aika,jolloin meidän oli ex-mieheni kanssa tarkoitus perustaa yritys ja oli rahaa aika runsaastikin,olimme hyvin kiinnostavaa ja tervetullutta seuraa-välittömästi,kun vaikeudet alkoivat,selkä kääntyi useimmilla..? Mielenkiintoista toimintaa.
        Sinne meni lapsenusko,tilalle tuli jokapäiväinen selviytyminen ja yksinäinen taistelu mielen romahtamista ja viranomaisia vastaan,helvetin pelko ja kaikki sairas opetus,mitä oli sisimpäänsä imenyt vuosien varrella vahingoitti minua lopulta enemmän,kuin auttoi. Hyvin opettavaista,mutten voi oikein suositella kenellekkään.
        Anteeksiannon ja vapauden päivää odotellessa :)


      • Anonyymi
        valehtelijoitavain kirjoitti:

        Niin,kovin tässä on töitä sen eteen tehty..Asiaa vain hankaloittaa se,että minä jouduin lasteni kanssa viranomaisten silmätikuksi miehen vuoksi ja sitä on nyt kestänyt kohta kymmenen vuotta...Kuten todettu,harvat ovat olleet ne uskovat,jotka ovat tukeneet-suurin osa on kääntänyt selkänsä ja pitää kiinni vääristä käsityksistään :/
        Olen antanut miehelle anteeksi,mutta kipu on silti jokapäiväinen kumppan-ilman pitkäkestoista terapiaa en jaksa eteenpäin.
        Kaikki varmasti ajallaan helpottaa,mutta hukatut vuodet kirvelevät-On hyvin vaikea ymmärtää,miksi Jumala sallii tällaista? Julkisuuteen seurakuntien sisällä muhivat vääryydet,se on minun näkemykseni. Onneksi Janne Villa on jo tähän aiheeseen tarttunut :)
        Eräs ystäväni tuomittiin riivatuksi ja käskettiin rukoilla enemmän ja lukea enemmän Sanaa,sekä tehdä parannusta,kun hän joutui psykoosiin ja sairaalaan...? Eräs toinen tapaus on,kun syöpää sairastavan uskovan puolesta ei menty rukoilemaan,koska hänen sairautensa johtui synnistä..? Ja kun oli aika,jolloin meidän oli ex-mieheni kanssa tarkoitus perustaa yritys ja oli rahaa aika runsaastikin,olimme hyvin kiinnostavaa ja tervetullutta seuraa-välittömästi,kun vaikeudet alkoivat,selkä kääntyi useimmilla..? Mielenkiintoista toimintaa.
        Sinne meni lapsenusko,tilalle tuli jokapäiväinen selviytyminen ja yksinäinen taistelu mielen romahtamista ja viranomaisia vastaan,helvetin pelko ja kaikki sairas opetus,mitä oli sisimpäänsä imenyt vuosien varrella vahingoitti minua lopulta enemmän,kuin auttoi. Hyvin opettavaista,mutten voi oikein suositella kenellekkään.
        Anteeksiannon ja vapauden päivää odotellessa :)

        Kuuntele sanaa, se on kaikki kerrottu, jo monia kertoja...

        "miksi Jumala sallii tällaista?"

        Tutkituttamattomat ovat Herran tiet

        https://www.youtube.com/watch?v=r1_c8uJiSg8

        "Eräs ystäväni tuomittiin riivatuksi ja käskettiin rukoilla enemmän ja lukea enemmän Sanaa,sekä tehdä parannusta,kun hän joutui psykoosiin ja sairaalaan"

        https://www.youtube.com/watch?v=Z9aUiCGldio


      • Anonyymi

        Juu en ole sielunhoidossa enkä aivopesussa enää. Siunausta. Elän omaa elämää. Luoja tuomitkoon ketä tuomitsee.


      • Anonyymi

        Onneksi minulla on lasten kanssa asiat nykyisin paremmin kuin hyvin💗👊En kaipaakaan sympatioita ja se saastainen narsisti jatkakoon uusien uhrien kiusaamista. Me ollaan päästy yli👍💝


      • Anonyymi
        valehtelijoitavain kirjoitti:

        Kenties,KENTIES tuo mies on tehnyt jotain muutakin kuin kitsastellut talouskuluissa,kävikös mielessä? Tuollainen raivo lukuisten,kenties elämänmittaisten pettymysten seurauksena ja historia hengellisen väkivallan kohteena on todella hirvittävä lasti kantaa! Tiedän,sillä elän itse sitä samankaltaista henkistä kipua läpi,tosin,kokemukseni ovat paljon rajummat,mitä tuohon eronneeseen nais-ihmiseen tulee,mutta mielenterveys se on näköjään kovilla hänelläkin-kiitos helluntai! Ps. Ihan hesarissakin oli minun avioliittoni "huippuhetkistä" kirjoitusta(lue:poiisin takaa-ajoa,hakkaamista,aseella uhkailua pienen lapsen ollessa paikalla jne..En viitsi edes kertoa,mitä helvettiä elämäni oli,mutta yhtäkaikki,HELLUNTAIkansa senkun ymmärtää ja vaimo leimataan koska mies osaa PUHUA ja ESIINTYÄ!),niin ihana ja mukava tämä uskovainen mieheni oli! Ihan tiedoksi siis vain:tämä asia EI ole minun osaltani loppuunkäsitelty,totuus tuodaan julki,kun aika on kypsä :)Upeaa,kannustan jokaista liitossaan uskon varjolla kärsivää naista ottamaan ERON!

        Oikein. Kulissit nurin vaan👍👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi minulla on lasten kanssa asiat nykyisin paremmin kuin hyvin💗👊En kaipaakaan sympatioita ja se saastainen narsisti jatkakoon uusien uhrien kiusaamista. Me ollaan päästy yli👍💝

        No hyvä,sillon on homma jo hallussa.kiva tietää.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Olen pahoillani. Hesarissa oli minunkin avioliittoni kun raamattukoulun käynyt mies tuikkasi asuntoni palamaan. Työtoverini sitten näytti Hesarin jutun jossa tuo tuhopoltto oli. Mies sanoi minulle että minun pitäisi ymmärtää kuinka häntä pelotti ettei hän päässyt asunnosta ulos, enkä minä olisi saanut ajatella hetkeäkään omaa omaisuuttani tms.henkistä kärsimystäni ja häpeää. Vain hänellä oli väliä, minulla ei ollut mitään arvoa!

        Kuten sanoin aloittajalla oli liian vähäiset tiedot siitä mitä hänen ex-miehensä teki.

        Minä selviän ilman katkeruutta kun yritän unohtaa menneet. Se on ko kirjoittajalle vaikeaa, voin sen ymmärtää kyllä.

        Yritä sinäkin unohtaa ja päästä katkeruudestasi.

        Olen päässyt jollain tavalla katkeruudesta, mutta harmittaa,että ne vuodet olisi voinut elää jonkun mukavamman miehen rinnalla ja ehkä olisi edelleen se mukava mies,joka on vain haaveissa. Ei mitään ylenpalttisen rikasta elämää vaan taas arvoista elämää. Se että kumpikin osallistuu tasapuolisesti kuluihin. Mutta se ei narsistien kanssa onnistu. Nykyään pysyn omassa taloudessa,vaikka oli joku tapailu kumppani. Yhteen en muuta koskaan kenenkään kanssa,miksi pitäisi??? En halua enää helvettiä elämääni.


    • Paljon kärsinyt

      Aloitin sen ketjun ja juu näkyjään poistettu.Asia ei muuksi muutu poistelemalla tai kieltämällä asioita. En ymmärrä kuka puolustaa narsistia.
      Se helvetti minkä elin läpi oli niin karmiva,etten halua kenenkään elävän sellaista.

    • sinut on nähty

      En ole tuota lukenut,enkätiedä narsismista,ku joku valtaansa väärin käyttävä ja alistava,niinkuin täälä kirjoitajatovat narsisteja,ainakin ylivaltainen ote panetteluun,eikä siunaamiseen ja esirukoukseen.Laitakaa sellainen palsta,että rukouspyynnöt kieroon kasvaneiden puolesta!,mutta oletteko rukoilleet kyseisen parin puolesta,etenkin narsisti evankelistan,jota panettelette?

      • sinut on nähty,ei ki

        Naristi ei saa sympatia pisteitä,ehkä Jumala armahtaa?


      • sinut on nähty,ei ki kirjoitti:

        Naristi ei saa sympatia pisteitä,ehkä Jumala armahtaa?

        Mä en ainakaan tahdo samaan taivaaseen oman narsistini kanssa.


      • kysyn vaan
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä en ainakaan tahdo samaan taivaaseen oman narsistini kanssa.

        Meinaatkos mennä samaan taivaaseen itsesi kanssa?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mä en ainakaan tahdo samaan taivaaseen oman narsistini kanssa.

        Eikös niissä ole varaa valita vähintään saman verran kuin Estoniassa oli kansia.

        https://www.youtube.com/watch?v=kilo6iqi6Pg

        Liekö niihin sitten yhtä vaikea kiivetä kuin sen Estonian kuuluisimman puolen tunnin aikana, vaikka ei siellä tiettävästi ollut kameieja eikä niiden mentäviä neulansilmiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös niissä ole varaa valita vähintään saman verran kuin Estoniassa oli kansia.

        https://www.youtube.com/watch?v=kilo6iqi6Pg

        Liekö niihin sitten yhtä vaikea kiivetä kuin sen Estonian kuuluisimman puolen tunnin aikana, vaikka ei siellä tiettävästi ollut kameieja eikä niiden mentäviä neulansilmiä.

        Aena paremp vaehtoehto pittee jalakasa kamarassa kiinni

        https://www.youtube.com/watch?v=P-WP6POdTgY


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös niissä ole varaa valita vähintään saman verran kuin Estoniassa oli kansia.

        https://www.youtube.com/watch?v=kilo6iqi6Pg

        Liekö niihin sitten yhtä vaikea kiivetä kuin sen Estonian kuuluisimman puolen tunnin aikana, vaikka ei siellä tiettävästi ollut kameieja eikä niiden mentäviä neulansilmiä.

        Hei..mitäs minusta tiiät?hienon laulun pistit.no..meissä jokaisessa asuu pieni narsku.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Hei..mitäs minusta tiiät?hienon laulun pistit.no..meissä jokaisessa asuu pieni narsku.

        Justiinsa kirjoitin toiseen ketjuun, että en haluaisi uskovien kanssa samaan taivaaseen. Hassusti aiheet joskus risteilevät, kirjoitit.. taivaasta ylempänä jotain..


      • Anonyymi

        Emme ole olleet yli 10vuoteen pari emmekä tule olemaan koskaan enää. Piste.


    • Born to be free

      Minä en halua puhuttavan enää parina.En halua missään yhteydessä liitettävän tuohon narsistiin itseäni.Häpeän,että tyhmyyttäni olin sen kanssa niin kauan.
      NIIN olin tyhmä ja nuori.
      Minäkään en halua samaan taivaaseen sen kanssa.

      • Jotenkin menee sun ajatuxet ristiin. Jos se on todella ollut tuo mies noin paha kun sä kuvaat. Ei se silloin Taivaaseen ole menossa . Kyllä sä sitä tiedät jos olet ollut uskonasioiden kanssa tekemissä lapsuudesta asti.. Sor´ry vaan mutta texti ei ole luotettava.


    • Tässäpä se

      Alkuperäinen viesti:

      Paljon kärsiinyt12.10.2014 20:58

      Helvetillisen aivopesun ja avioliiton jäljiltä vieläkin rikki.MINULLA SUUNNATON HÄPEÄN TUNNE ETTÄ ANNOIN KAIKEN TAPAHTUA.LAPSET ELIVÄT NIUKKUUDESSA KUN SINÄ ET OSALLISTUNUT EDES RUOKAMENOIHIN!
      PUHUVAT NARSISMISTA JA NARSISTI EI TAJUA TEKOJENSA SEURAUKSIA,MUTTA MINÄ EN VOI USKOA ETTÄ TUOLLAINEN HIRVIÖ PÄÄSEE PÖNTTÖJÄ KIERTÄEN PUHUMASSA paskaa TAIVAANKOTIIN.TAJUATKO PILASIT MINUN SEKÄ 3 LAPSEN ELÄMÄN.YKSI KÄRSI MASENNUKSEN,YKSI PANIIKKIHÄIRIÖISTÄ,.
      MINUA AIVOPESTIIN LAPSESTA ASTI,JEESUKSET JA HELVETILLÄ PELOTTELUT TULI TUTUIKSI.
      ITSEKIN NYT MASENNUKSEN KANSSA KAMPPAILLUT,MUTTA YRITÄN VIELÄ NAUTTIA ELÄMÄSTÄ.
      ET VÄLITTÄNYT LAPSISTA KOSKAAN,ETKÄ VÄLITÄ NYTKÄÄN.LISÄKSI KAHDEN MUUN NAISEN KANSSA ON SINULLA JO AIKUISIA LAPSIA,JOISTA ET KOSKAAN PIITANNUT.
      OLKOON MIKÄ NARSISMI TAHANSA,NIIN TOIVON OMANTUNNON PISTOA.
      OLET LISÄKSI LEVITTÄNYT VALHEITA MINUSTA.
      OLEN KUITENKIN ONNELLINEN ETTÄ TAJUSIN EROTA,VAIKKAKIN SE OLISI PITÄNYT TEHDÄ AIEMMIN.
      PYSTYTKÖ PUHTAIN SYDÄMIN JULISTAMAAN EVANKELIUMIA?KERRO.
      EIKÖ PISTÄ OMATUNTO?

      • Nimi esiin

        Parasta olisi, että paljastaisit tuon narsistisaarnaajan nimen. Silloin uskovaiset tietäisivät ja osaisivat karttaa sitä tyyppiä.


      • karta heitä

        >>EIKÖ PISTÄ OMATUNTO?>>

        Ei narsistilla ole omaatuntoa. Siksi hän juuri on narsisti.


      • karta heitä kirjoitti:

        >>EIKÖ PISTÄ OMATUNTO?>>

        Ei narsistilla ole omaatuntoa. Siksi hän juuri on narsisti.

        Minä näkisin että on kaxi narsistityypejä ??

        Toinen on se joka sanoo annas kun minä kerron annas kun minä näytän kuinka tämä tehdään ja on just tuollainen lihallinen joka paikan höylä ja joka ihmiset ihailee ja saa siitä ruoka ja kunnia riistetty Jumalalta ja josta Raamattu sanoo voi heitä jotka jo on saanut palkkansa.

        Sitten toinen ryhmä on niitä jotka istuvat lattiaan käpertyneenä ja katso vain itseä ja snoo vuodesta toiseen voi minua voi voi kun säälin iseäni ja ottaa ruokaa niiltä joka sanoo voi sinnu kun sä olet niin raasukka ja onneton väärin lyöty. Hän kasvaa siihen että täytyy olla onneton ja kurja ja löytää aina jotain itsessä ati sitä kohtalosta joka on satuttanut hänet lapsuudesta asti koska on huomannut että silloin hän joka on lähimmäisriipuvainen saa vedetty tiettyjä ihmisiä hänen luoxe voivotteleman yhteislaulussa ilman Jumala koska ei kumpakaan katso Kristusta vaan ressukka. Siitä on sitten kasvatettu piilonarsisti yhteiskuntaan joka rasittaa kaikki negatiivisuuden purkamisien kanssa ja kertoo vain ongelmista ja kärsimyyxistä vuos toisen perään onnellisena että on ihmisiä ympäri joka kuuntele häntä ja antaa ruoka sille narsismille.
        Mahdoton on hänellä ymmärtää katsoa jotain valoisia asioita elämässä tai kiittä jokaisesta asiasta niin kuin Raamattu kertoo että Uskova tulis tehdä koska Pelko ohjaa hänet ja pelkää menettää ihmissuhteet jotka juoxee hänen voivottelujen perään.


      • valehtelijoitavain
        savonarola kirjoitti:

        Minä näkisin että on kaxi narsistityypejä ??

        Toinen on se joka sanoo annas kun minä kerron annas kun minä näytän kuinka tämä tehdään ja on just tuollainen lihallinen joka paikan höylä ja joka ihmiset ihailee ja saa siitä ruoka ja kunnia riistetty Jumalalta ja josta Raamattu sanoo voi heitä jotka jo on saanut palkkansa.

        Sitten toinen ryhmä on niitä jotka istuvat lattiaan käpertyneenä ja katso vain itseä ja snoo vuodesta toiseen voi minua voi voi kun säälin iseäni ja ottaa ruokaa niiltä joka sanoo voi sinnu kun sä olet niin raasukka ja onneton väärin lyöty. Hän kasvaa siihen että täytyy olla onneton ja kurja ja löytää aina jotain itsessä ati sitä kohtalosta joka on satuttanut hänet lapsuudesta asti koska on huomannut että silloin hän joka on lähimmäisriipuvainen saa vedetty tiettyjä ihmisiä hänen luoxe voivotteleman yhteislaulussa ilman Jumala koska ei kumpakaan katso Kristusta vaan ressukka. Siitä on sitten kasvatettu piilonarsisti yhteiskuntaan joka rasittaa kaikki negatiivisuuden purkamisien kanssa ja kertoo vain ongelmista ja kärsimyyxistä vuos toisen perään onnellisena että on ihmisiä ympäri joka kuuntele häntä ja antaa ruoka sille narsismille.
        Mahdoton on hänellä ymmärtää katsoa jotain valoisia asioita elämässä tai kiittä jokaisesta asiasta niin kuin Raamattu kertoo että Uskova tulis tehdä koska Pelko ohjaa hänet ja pelkää menettää ihmissuhteet jotka juoxee hänen voivottelujen perään.

        Oli nyt kuinka vain,niin jos ihminen tekee vastuullisen päätöksen,hän vapauttaa itsensä toimimattomista tavoista/ihmissuhteista jne.. Monille usko korvaa päihteet,mutta samat ongelmat jäävät silti pinnan alle muhimaan. Kaikki inhimilliset ongelmat lakaistaan hengellisyyden alle,siksi esimerkiksi narsistikaan ei pääse parantumaan. Sellaisten puolesta on rukoiltava,etä SEURAKUNTA hänen ympärilläänjoka ruokkii tuota käytöstä tekee parannuksen! Jotta harhautunut,narsismiin sairastunut löytäisi myös terveen uskon ja tekisi parannuksen todelisesti. Näin vain ei ole, seurakunta on täynnä ihmiskunnian hamuajia ja keskenkasvuisia,jotka istuvat samoilla penkeillä vuodesta toiseen eivätkä uskalla muuttaa mitään,ennenkaikkea itseään..Sorry,but that`s the truth,savonarola!


      • valehtelijoitavain kirjoitti:

        Oli nyt kuinka vain,niin jos ihminen tekee vastuullisen päätöksen,hän vapauttaa itsensä toimimattomista tavoista/ihmissuhteista jne.. Monille usko korvaa päihteet,mutta samat ongelmat jäävät silti pinnan alle muhimaan. Kaikki inhimilliset ongelmat lakaistaan hengellisyyden alle,siksi esimerkiksi narsistikaan ei pääse parantumaan. Sellaisten puolesta on rukoiltava,etä SEURAKUNTA hänen ympärilläänjoka ruokkii tuota käytöstä tekee parannuksen! Jotta harhautunut,narsismiin sairastunut löytäisi myös terveen uskon ja tekisi parannuksen todelisesti. Näin vain ei ole, seurakunta on täynnä ihmiskunnian hamuajia ja keskenkasvuisia,jotka istuvat samoilla penkeillä vuodesta toiseen eivätkä uskalla muuttaa mitään,ennenkaikkea itseään..Sorry,but that`s the truth,savonarola!

        Ei sun tarvitsee olla pahoillaan. Et ole tehnyt mitään väärin . Ei ainakaan minua kohtiin. Olen sama mieltä. Ja narsistit olipa ne sitten mikä ´lajia tahansa " niin ei tä aikakausi saa heitä muuttumaan, koska niin vähän on Jumalan muuttuva voima liikkeelle joka auttais heitä ja joka sais kitkettyä tuo narsistipercele heistä ja muutos olis suorastaan suloisúus. Sen tekis Jumala heille jos päästäis Pyhä Henki mukaan. Mutta kun harhaopit ovat tuoneet henget joka estää karkoittaa ja sulkee Jumalan Pyhä Henki ulkona niin ettei ole kiinnostusta muuttua Jeesuxen kaltainen.


      • Anonyymi
        Nimi esiin kirjoitti:

        Parasta olisi, että paljastaisit tuon narsistisaarnaajan nimen. Silloin uskovaiset tietäisivät ja osaisivat karttaa sitä tyyppiä.

        Nimiä ei saa pistää. Ajelee bussia.


      • Anonyymi
        Nimi esiin kirjoitti:

        Parasta olisi, että paljastaisit tuon narsistisaarnaajan nimen. Silloin uskovaiset tietäisivät ja osaisivat karttaa sitä tyyppiä.

        Ajaa bussia. Nimiä ei saa sanoa. Mutta tulen aina lisäämään tämän vihjeen.


    • Paljon kärsinyt

      Ei täällä ihmisten nimiä saa julkistella.Valitettavasti.
      Kyllä minä paremmin pärjään nyt,mutta ikävä tosiasia on menneisyys.
      Sitä on mennyt rikki.
      Esim toivoisin uuden puolison,mutta tiedän etten kykene parisuhteeseen ja siksi ei suju.
      En halua kuin suhteen jossa asutaan erillään ja nähdään välillä,mutta monelle miehelle sellainen ei passaa.
      Pelkään uutta narsistia,vaikka tapaamani miehet ovat olleet aivan muuta,mutta pelko on takaraivossa...

      • näin on

        Jokainen terve ihminen ymmärtää tuon, ehkä aika korjaa pahimpia kuitenkin, ja tietty varovaisuus on tarpeen aina, kunhan se säätyy terveeseen asentoon.

        mutta kammottavaa on jos narsistimies tai nainen on saanut jonkun hengellisen aseman seurakunnassa. siitä on leikki kaukana.


    • Paljon kärsineelle:

      Haluan sanoa sinulle, että ymmärrän sinua - aivan sydämelläni. Joudun kuitenkin huomauttamaan, että on aivan oikein, ettei täällä saa julkistella ihmisten nimiä. Kuten olet huomannut näiden keskustelujen laatu on jatkuvasti hyvin agressiivista, hyökkäävää ja loukkaavaa - nimien julkaiseminen johtaisi suoriin henkilökohtasiin loukkauksiin ja tässä tapauksessa narsistiksi leimaamiseen tapauksissa, joissa narsismista ei kuitenkaan olisi edes kysymys.

      Itsekkäästi käyttäytyvää voidaan lyödä helposti nimittämällä häntä narsistiksi. Se on väärin ja vähättelee todellista narsismia, joka on pysyvä ja vakava persoonallisuushäiriö. Narsistisen henkilön mukavan ja rakkaudellisen ulkokuoren sisällä asuu henkiseen väkivaltaan pystyvä peto.

      Oikein sanoit jakaessasi kokemuksesi, sillä narsistin hankisen väkivallan kohteeksi joutunut menee rikki. Uhri kokeaa häpeää ja syyllisyyttä - usein käy niin, että uhri pyytää narsistilta anteeksi tunteitaan ja pahaa mieltään, kun ei pysty narsistia miellyttämään. Tällöin uhri on jo vakavasti tunnekoukussa henkisen väkivallan tekijään. Jossain vaiheessa voi tapahtua se, että uhrista itsestään tulee itseensä käpertyvä, itsesäälissä elävä ja - mikä pahinta itsekäs ihminen, jolla on vaikeuksia luoda normaalia, uutta ihmissuhdetta.

      Näet tämän aivan oikein sanoessasi: "tiedän etten kykene parisuhteeseen". Asialla on kuitenkin toinen puoli: uhriudesta voi toipua, vaikka se vie pitkän aikaa ja on yksinäinen, pitkä tie. Jumala ei ole tarkoittanut, että meitä löydään niin, ettemme enää koskaan nouse ja rohkaistu elämään. Et kykene nyt, mutta sinulla ei ole oikeutta lukita koko tulevaisuuttasi tämän hetken haavojesi mukaan. Ei sittenkään, vaikka tällä hetkellä olet vakuuttunut vammasi pysyvyydestä.

      Nimim. karta heitä toteaa oikein: "Ei narsistilla ole omaatuntoa. Siksi hän juuri on narsisti." Narsistiseen persoonallisuushäiriöön kuuluu kolme piirrettä. 1. Hänellä ei ole toimivaa omaatuntoa, joten hän on kykenemätön näkemään omaa julmuuttaan ja kuinka paljon pahaa se tuottaa uhreille, 2. Hänellä ei ole moraalia, joten hän kykenee toimimaan sen mukaan,minkä hän itse pitää oikeana ja oikeutettuna - näin hän voi toimia vastoin yleistä moraallitajua, 3. Hän ei tunne empatiaa - hän voi puhua rakkaudesta ja hyväksymisestä ja usein puhuukin, mutta hän ei tunne sääliä uhriansa kohtaan eikä todellista, säälivää rakkautta ketään kohtaan.

      Me uskomme, että Jeesus voi parantaa ja eheyttää meitä. Surullinen tosiasia on kuitenkin se, että narsistinen persoonallisuushäiriö on pysyä tila, ja uskova uhri tekee itselleen vain karhunpalveluksen odottaessaan, että narsisti muuttuisi rukouksen voimalla. Ainoa tie narsistin uhrille on sanoutua kokonaan irti narsistista ja lopettaa kaikenlainen yhteydenpito hänen kanssaan, jos se vain on mitenkään mahdollista.

      Hyvin surullinen tosiasia on sekin, että uhriin jää pysyvät sielun vammat. Se ei tarkoita sitä, että uhri olisi koko lopouelämänsä sidottu elämään vammojensa vankina. Ei, mutta uhri on muuttunut ihminen - haavoitettuna herkkä, arka ja varovainen, ettei enää tulisi hyväksikäytetyksi ja tavattoman paljon aitoa hyväksyntää ja rakautta lähimmäiiltään kaipaava. "Jos olisi edes joku, joka uskoisi, ymmärtäisi ja olisi rinnallani". Jumalan hoito narsistin uhrille on toisilta lähimäisiltä saatu "korvaushoito".

    • Nimim. näin on: "mutta kammottavaa on jos narsistimies tai nainen on saanut jonkun hengellisen aseman seurakunnassa. siitä on leikki kaukana."

      Se on kammottavaa, mutta karu todellisuus on sitä, että nimenomaan seurakunnissa ja kristillisissä yhteisöissä narsistit saavat helpsti valtaa. Kristillisyyteen liitetään sellaisia hyveitä kuin nöyryys, hiljaisuus, arvostelemisen välttäminen, ettei vain langettaisi väärään tuomioon ja esivallan kunnioittaminen. Nykyään tapahtuu aivan samaa kuin mitä tapahtui Korintin seurakunnasa, jossa valheapostilit olivat päässeet seurakunna johtoon ja julistustehtäviin. Paavali sanoo rohkeasti jopa niin, että he ovat valehtelijoita ja heidän loppunsa on kadotus. Hän ihmettelee sitä, että seurakuntalaiset suostuivat narsististen työntekjöiden väärän vallankäytön alle.

      2. Kor. 11:20 "Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin."

    • valehtelijoitavain

      Olisinpa tiennyt silloin,mitä narsistin kanssa eläminen tuo mukanaan,juuri noin,kuten kirjoitit natanael ...Todella mustaa huumoria tähän väliin: seurakunnan pastori totesi minulle nähneensä jo naimisiin mennessämme,ettei liitostamme mitään tule mutta KUITENKIN asioiden annettiin mennä pisteeseen,josta ei ollut paluuta. Oli avioliittoleiriä,oli pariterapiaa,oli sielunhoitoa,oli lukemattomia rukoushetkiä ja tilanteita ja kokoajan nämä uskovat ymärillä tiesivät ja näkivät sen,mitä itse en ymmärtänyt!!! Kukaan ei sitten katsonut velvollisuudekseen puuttua,varoittaa!!!! No,ovat varmasti nyt hyvin onnellisia,kun en enää ole heitä kritisoimassa ainakaan paikanpäällä.. Jumalan näkemyksestä ja mielipiteestä voikin sitten keskustella...Helluntai ja luterilaisuus ovat harhassa oppiensa kanssa,hurmosta ja muuta diipdaapaa...Siellä on monen elämä tuhottu,niin se on.

      • Anonyymi

        se puuttuminen toisen elämään ja avioihin ei ole kovin yksinkertainen asia, eli jokin tolkku siinäkin aevostelussa olisi hyvä pitää.

        vaikak kuinka näkisit asioita niin kokeileppas mennä puuttumaan, ei seurakunta mikään sairaala ole eikä sosiaalitoimisto, s eon aivan jotain muuta, mieti sitäkin kun noit akirjoittelet.

        oppiasiat ei kuulu millään tavalla narsistisen ihmisen tuomiin vaikka minkä nimisiin ongelmiin.


    • Anonyymi

      Vapaaaeurakunnassa elin narsisti aviomiehen matkassa yli 10vuotta elämästäni. Nuori ja tyhmä aivopesty olin. Olin 30v,kun järki iski päähän ja erosin ukosta ja seurakunnasta. Ja ai että miten olen yli 10 vuotta nyt ollut vapaa,onnellinen. Samaistun hyvin tähän Pauliinan kertomaan http://www.mahdollisuus.fi/stoorit/alistumisesta-vapauteen/ Moni näkee sen narsisti miehen hyvänä ja alistettu vaimo on se huono kakka ja miten se nyt jätti hyvän miehen. Joopa joo,ette nähneet sitä mitä kotona tapahtui. Alistamista.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Täällä ei saa nimiä julkaista,mutta liittyykö nykyään linja autoihin tämä "herra". Siinä vihje ja vinkki. Onneksi ei kokonaan vienyt luottamusta elämään.

      • Anonyymi

        On sitä vaan kaikenlaista tässä pallon päällä.


      • Anonyymi

        Liittyy.


    • Anonyymi

      Narsisti teettää itsestään juttuja, somessa esillä,kerää kavereiksi puolitututkin,jotta on lähes tuhat kaveria. Kääntää asioita. Valehtelee,näyttelee. Ajaa bussia. Ajaa bussia!

    • Anonyymi

      Narsisti ihmettelee avioerojaan. Naisten syy toki. Ei kerro miten itse käyttäytyi. Siivellä eläminen on hyvin tyypillistä. Mutta mennään bussilla!!

    • Anonyymi

      Eks vaimot leimataan. Valheilla. Mutta mennään bussilla. Jumala onneksi tietää totuuden.

    • Anonyymi

      Minne naisnarsistit ovat hävinneet tästä keskustelusta? Omakohtaisesti olen tuntenut seitsemäntoista. Lapsia yleensä vähintään viidelle miehelle. Juodaan ja etsitään uusia miehiä kapakoista. Manipuloidaan lapset ex-miehiä vastaan. Jos uskaltaa naiselle päivää sanoa on narsisti ja seksuaalinen hyväksikäyttäjä.

    • Anonyymi

      Yhä moni nainen elä miehen alistamana ja jumalan pelossa ei uskalla erota. Sanon teille naiset,tulkaa järkiin. Miehet vaan pitää teitä patjana ja kodin koneena. Erotkaa ja huomaatte kuinka paljon helpompaa on elää rauhassa!

    • Anonyymi

      Lapsuudenkodissa kiltiksi aivopesty päätyy helpoksi toisten hyväksikäyttämäksi https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/ihmissuhteet/itseaan-15-vuotta-vanhemman-miehen-avioliittoon-painostama-ja-lahisuhdevakivallan-kohteeksi-joutunut-anu-minulla-ei-ollut-taitoja-eika-elamankokemusta-vastustaa-miestani Näin kävi omalla kohdallani. 18vuotiaana naimisiin paljon vanhemman miehen kanssa . Onneksi kolmikymppisenä tulin ns järkiini ja erosin. Muutin myös pois siltä asuinalueelta. Nyt olen vapaa,onnellinen. Lapset aikuisia ja selvisivät psykoterapian ym avulla elämään ja pärjäävät hyvin jokainen ja olemme läheisissä väleissä. Uskon Jeesukseen,mutta en ihmisiin. Siunausta.

    • Anonyymi

      Narsistit osaavat esittää alussa pitkäänkin mukavaa. Pisin mitä tiedän on pari vuotta tyyppi jaksoi esittää,että pääsi naimisiin. Sen jälkeen olikin helevetti irti. Nyttemmin on avioero heillekin tullut ja helluntailaiset tuomitsi satanan haltuun. No narsistin rinnalla elo on kyllä pahempaa varmaan kuin pirun hallussa olo.

    • Anonyymi

      Helluntaisaarnaajia en pysty kunnioittamaan pätkääkään. Olen nähnyt liian paljon liian läheltä. Testamentteja kirjoitetaan omiin nimiin, vaikka ne olisi tarkoitettu seurakunnalle. Toinen liitää ympäri maailmaa ja jättää kertomatta vaimolle aviottomista lapsista. Järkytys on suuri, kun totuus lopulta paljastuu. Jumalan nimessä tehdään tämä kaikki ja toiset toivotetaan helvettiin. Näköjään vetää puoleensa narsistisia tunteettomia luonteita tämä seurakunta. Vaimot kotona alistettuina, asioista ei edes uskalla keskustella. Millaiset haavat tämä jättää, koko elämä voi olla pirstaleina.

      • Anonyymi

        Näin se on.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sain elämäni takaisin,kun avioerosin ja myös seurakunnasta erosin . Voi että, pystyn elämään,hengittämään. Rukoilen kyllä. Jeesus ei vaadi kestämään mitään ahdistavia ihmisiä. Siunausta joulunodotukseen :)

    • Anonyymi

      Ajattelen nykyään omilla aivoilla. Onneksi heräsin. Joitakuita se ärsyttää.

    • Anonyymi

      Samaa aivopesua jehovat,helluntait ym.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Narsistille ihmissuhteet ovat hyötysuhteita. Narsisti tarvitsee jatkuvaa vahvistusta ja ihailua ympäristöltään. Jos hän kokee tulevansa uhatuksi ihmissuhteessaan, hän mitätöi toista ja vetäytyy. Tämän vuoksi narsistin parisuhteet ovat yleensä lyhytkestoisia. Narsistin vaihtuvat suhteet perustuvat valloittamisen haluun ja kumppanin valinta pinnallisiin tekijöihin. Narsistin ihmissuhteet ylläpitävät hänen haurasta omanarvontuntoa.

      Narsistin käsitys itsestä on hauras ja osin epärealistinen. Omanarvon tunne perustuu uskomukseen itsestä erityisenä. Itsensä näkeminen ylivertaisena voi tarjota näennäisesti vakaan minäkuvan mutta sen hintana on joko vetäytyminen tai niiden asioiden kieltäminen, mitkä eivät vahvista ylivertaista minäkuvaa.

      Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että osa narsisteista ei kykene luomaan pitkää parisuhdetta, koska läheinen ihmissuhde tuo aina esiin ihmisen keskeneräisyyden. Narsisti ei kestä, että hänen heikkoutensa tulevat päivänvaloon.

      Ylivertaisen minäkuvan ylläpitäminen vaatii ympäristöstä tulevaa jatkuvaa myönteistä palautetta, ihailua ja kunniaa. Narsisti tarvitsee muita ihmisiä ylläpitämään hänen valheellista kuvaa itsestään. Samanaikaisesti läheinen yhteys muihin uhkaa hänen kokemusta itsestä ylivertaisena. Muiden kanssa ollessaan hän joutuu kohtaamaan tosiasian, että toisilla on ominaisuuksia, joita hänellä itsellään ei ole.

    • Anonyymi

      Narsistille ihmissuhteet ovat hyötysuhteita. Narsisti tarvitsee jatkuvaa vahvistusta ja ihailua ympäristöltään. Jos hän kokee tulevansa uhatuksi ihmissuhteessaan, hän mitätöi toista ja vetäytyy. Tämän vuoksi narsistin parisuhteet ovat yleensä lyhytkestoisia. Narsistin vaihtuvat suhteet perustuvat valloittamisen haluun ja kumppanin valinta pinnallisiin tekijöihin. Narsistin ihmissuhteet ylläpitävät hänen haurasta omanarvontuntoa.

      Narsistin käsitys itsestä on hauras ja osin epärealistinen. Omanarvon tunne perustuu uskomukseen itsestä erityisenä. Itsensä näkeminen ylivertaisena voi tarjota näennäisesti vakaan minäkuvan mutta sen hintana on joko vetäytyminen tai niiden asioiden kieltäminen, mitkä eivät vahvista ylivertaista minäkuvaa.

      Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että osa narsisteista ei kykene luomaan pitkää parisuhdetta, koska läheinen ihmissuhde tuo aina esiin ihmisen keskeneräisyyden. Narsisti ei kestä, että hänen heikkoutensa tulevat päivänvaloon.

      Ylivertaisen minäkuvan ylläpitäminen vaatii ympäristöstä tulevaa jatkuvaa myönteistä palautetta, ihailua ja kunniaa. Narsisti tarvitsee muita ihmisiä ylläpitämään hänen valheellista kuvaa itsestään. Samanaikaisesti läheinen yhteys muihin uhkaa hänen kokemusta itsestä ylivertaisena. Muiden kanssa ollessaan hän joutuu kohtaamaan tosiasian, että toisilla on ominaisuuksia, joita hänellä itsellään ei ole.

    • Anonyymi

      Moni uskova nainen elää nytkin narsistin alla.

      • Anonyymi

        Kuinka moni , mistä sait tiedon, kerro tarkempi luku kun kerran tiedät ok !


    • Anonyymi

      Olen se narsistin ex vaimo. Olen päässyt raunioista. Lapsetkin tällä hetkellä ok. Yksi vielä aika katkera isälleen,hänellä oikeus siihen.

    • Anonyymi

      Toisen ihmisen elämän tärveleminen on mielestäni murhaakin raskaampi rikos.

      Tällainen ihminen turmelee toisen ihmisen yhden, ainutkertaisen elämän, jota hän ei edes katumuksella voi koskaan korvata, tehdä tekemäänsä tekemättömäksi. Siitä jää vain syyllisyys, josta kerran on vastattava.

      Itseltäni, jo kauan sitten tapahtuneen pahoinpitelyjen seurauksena puuttuu joitain hampaita. Ikuinen, kosmeettinen vaurio. Pahoinpitelijän laatan näin kerran Malmin hautausmaan muistolehdon kallioon naulattuna, Hänen viimeisimmät läheisensä eivät siis olleet välittäneet hänelle edes omaa hautaa hankkia. Jätkä poltettu, paksu savu vain noussut krematoriosta, kun paska paloi. Tuhkat oli laskettu rinnakkain erään toisen tuttuni kanssa, olivat kuolleet lähes peräkkäisinä päivinä.

      Polvissani on ollut nivelmurtumaa jo lapsuudesta asti. Mitä ilmeisimmin lapsuuden helluntailaisten "selkäsaunojen" seurauksena. Työssä ne kuluivat ja murtuivat lisää ja nyt niissä on tekonivelet. Näitä, ym. eräs helluntaisaarnaaja tällä foorumilla muistaa aika ajoin, kaiken soffittelunsa seassa, pilkata. Ette usko, minkä helvetin olen elämässäni läpikäynyt. Nyt (vihdoinkin!) kaiken tekijät, ovat lähestulkoon kaikki kuolleet.

      Mutta minä elän, ... no, vielä ainakin hengitän.

      • Anonyymi

        Ei kestänyt Lutherkaan valoa, vaan ketju katosi ties minne.


      • Anonyymi

        Kerrotko mitenkä ne polvien ongelmat liittyvät helluntaihin ?

        minun tutuissani on monia tekonivelillä liikkujia eikä kukaan ole ollut lähelläkään helluntaita el'mänsä aikana.

        eli voisiko jo kun ikääkin on tullut, niin voisiko pikkuisen olla terveesti ajatteleva ja tajuta sekin, että JOS sattuu omistamaan pöhköt vanhemmat, niin se nyt ei pitäisi olla helluntain syy vai onko kaikki mailman ongelmat j a ongelmaihmiset helluntain syytä, onhan se suuri kiitoksen aihe jos isossa kirkossa ei ol eyhtään narsistia eikä muutakaan sairautta olemassa ollut koskaan, eikö olekkin!

        oliko Juudaskin helluntailainen, melko varmaan oli eikö ollutkin!


      • Anonyymi

        ihmeellisen elämän oletki elänyt jossa ihan kaikki on helluntain syytä, mitään muuta mahdollisuutta et ole kirjoitteluillasi ilmaissut koskaan, eli ihmeellinen elämä sen on täytynyt olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestänyt Lutherkaan valoa, vaan ketju katosi ties minne.

        Lutteri ei omistanut aurinkoklaseja ilmeisesti ollenkaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Nosto.

      • Anonyymi

        Ja myöskin,lähtekää pois,jos olette kiusattuja sukunne kautta.Minä olen joutunut henkisen väkivallan kohteeksi perheessäni,muutamat heistä ovat näkyvillä paikoilla hellareissa.Kerran kysyin jo pois nukkuneelta äidiltäni,miksi niin vihaatte minua,vastaus oli,etkö tiedä totuuden puhujasta ei ole koskaan pidetty!!!He ovat toivottaneet minut kuolemalle,halveksivat,tulevat joukolla kimppuun,jos sanon jotain.Minun puheita ei noteerata minään,mitään positiivista en saa itsrstäni puhua,he kyllä saavat pöntön takana kehua itseään ja heitä palvotaan.Tätä väkivaltaa käytettiin hellareissa,olen sen oven sulkenut,enkä ole tekemisissä sukuni kanssa.Nyt tietysti joku pyhimys alkaa saarnata anteeksiantamattomuudesta ym.mutta tiedän etten olisi ehkä enää hengissä jos en tätä ratkaisua tehnyt.Nyt tunnen vapautta,olen kuntoutumassa,saanut hoitoa haavoihini.Olen saanut lohtua paljon muiden kärsineiden avautumisesta,pitkään kannoin syyllisyyttä,etten ole hyvä uskis ja että minun osani on olla nolla.


    • Anonyymi

      Taidanpa tietää tämän herran. Bussia käyttää evankeliointiin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Minä erosin myös. Narsisti ei määrää. Up.


    • Anonyymi

      Myös vapaaseurakunnassa narsisteja. Erosin sellaisesta. Tässä hyvä video,jos mietit onko puolisosi narsisti https://m.youtube.com/watch?v=ivVZ5RN8guk Eksäni nykyinen elää sumituksessa. Eksäni on hänelle mustamaalannut minut. Kaikki on valhetta. Niin hän mustamaalasi minullekin edellisen vaimonsa. Hänellä on useamman naisen kanssa lapsia menneisyydestä. Toivottavasti nykyinen lukisi tämän ja ymmärtäisi. Jo he olivat välillä erossa,mutta narsisti sai vedettyä takaisin. Tuota se on lopun elämää.

    • Anonyymi

      4Moos.6:4-5 Niin kauvan kuin hänen nasiirilupauksensa kestää älköön hän syökö mitään mikä viiniköynnöksestä saadaan, älköön edes raakiloita tai tai köynnöksen versoja. Niin kauvan kuin hänen nasiirilupauksensa kestää, älköön partaveitsi koskettako hänen päätänsä. Kunnes kuluu umpeen aika, joksi hän on vihkiytynyt Herralle, hän olkoon pyhä kasvattamaan päänsä hiukset pitkiksi. Tuom.13:7 Ja hän sanoi minulle: Katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan; älä siis juo viiniä ja väkijuomaa äläkä syö mitään saastaista, sillä poika on oleva Jumalan nasiiri äitinsä kohdusta aina kuolinpäiväänsä asti.

    • Anonyymi

      4Moos.6:2-6 Niin Puhu israelilaisille ja sano heille: Kun mies tai nainen tekee nasiirilupauksen vihkiytyäksensä Herralle, niin pidättyköön hän viinistä ja väkijuomasta; älköön juoko hapanviiniä tai hapanta juomaa älköönkä mitään viinirypäleen mehua; älköön syökö tuoreita älköönkä kuivia rypäleitä. Niin kauvan kuin hänen nasiirilupauksensa kestää, älköön hän syökö mitään, viiniköynnöksestä saadaan. älköön edes raakiloita tai köynnöksen versoja. Niin kauvan kuin hänen nasiirilupauksensa kestää, älköön partaveitsi koskettako hänen päätänsä. Kunnes kuluu aika, joksi hän on vihkiytynyt Herralle, hän olkoon pyhä kasvattamaan päänsä hiukset pitkiksi. 1Sam.1:11

    • Anonyymi

      Ap.t.18:18 Mutta Paavali viipyi siellä vielä jonkin aikaa; sitten hän sanoi veljille jäähyväiset ja purjehti Syyriaan, mukanansa Priskilla ja Akylas; hän oli leikauttanut tukkansa Kenkreassa, sillä hän tehnyt lupauksen. Ap.t.21:23 Tee siis tämä, mikä me nyt sinulle sanomme. Meitä on täällä neljä miestä, jolla on lupaus täytettävänä.

    • Anonyymi

      Naiset kiertää kaukaa hyvät miehet ja luulevat rakastavansa kaikenmailman typeryksiä.

      missä viipyy järki!

    • Anonyymi

      Varmasti arka aihe. No minäkin helluntaisten pentuna sain remmiä ja risua ja pakkoistuttamista helluntaisrk penkeissä. Onneksi olen aikuinen ja nyt elän kuten huvittaa;)

    • Anonyymi

      Helluntailaisissa on jostain kumman syystä paljon narsisteja.

      • Anonyymi

        Totta. Myös vapaaseurakunnissa.


    • Anonyymi

      Turha poistaa

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hei olen tuon narsistievankelistan uhri. Nykyään olen toipunut aika hyvin,vaan kannan syyllisyyttä,että en aiemmin tajunnut repiä itseäni irti tuosta hirviöitä. Lapset ovat aikuisia, kaikilla on ollut haasteita mielenterveyden kanssa,mutta hengissä ollaan ja yritän parhaani mukaan tukea ja auttaa heitä.https://youtu.be/ADKNwlTnBVg voi olla shokki narsistille että emme ole valinneet vaan pikemminkin nousseet. Itselläni on nykyään hyvä työpaikka,hyvä kumppani ja oikein mainiosti asiat. Terveisiä siis täältä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe