Minua häiritsee tämä täällä viljelty ajatus, että jos nainen vain ei ole hirveän ruma eli siis on tavis, niin hänelle tunkee treffikutsuja ovista ja ikkunoista ja voi vain mennä baariin ja valkata parhaan. Pidän itseäni niin taviksena, kuin vain olla voi, samoin on monen ystäväni kohdalla, eikä niitä miehiä tosiaan ole liikaa tyrkyllä. Mitä te siis tarkoitatte taviksella, kun puhutte naisista? Kuvailkaa tavisnaista minulle.
Millainen on tavis?
9
144
Vastaukset
- ekejwelk
Tämän palstan sisäpiirillä on oma sanastonsa. Suojaikärajan tuntumassa (espanja,13v) oleva kaunis neitsyt ei ole tavis, muut ovat kurppia.,lutkia, pilalle jyystettyjä ym. :)
Osa epätoivoisista miehtistä tyytyy taviksiin kun muuta ei saa, ätmit pitävät visusti maineensa ja kunniansa tallella. - ...
Miehelle tavis on nätti nainen, ihan hyvä, hoikka vartalo, nätit kasvot, nätit pitkät hiukset, hyvä iho, hyvät hampaat. Ei mikään superkaunotar, mutta nätti. Sitten on vain ryhmät kauniit naiset ja naiset, joita ei ole olemassa (ne, joita naiset kutsuvat taviksiksi ja/tai rumat). Tästä syntyy tuo puhe taviksista ja siitä, että naiset saa miehen milloin vain haluavat. Todellisuudessa kyse on siitä, että miehet ei edes huomaa tavallisten naisten olemassaoloa.
- nainen vastaa
Elikkä alkuun mainittakoon, että itsehän en ole tavis ;) Näin tämmösen massasta poikkeavan outolinnun ja persoonallisen tyylin omaavan naisen silmään tavis nainen on yleensäkin vaatimattoman näköinen "tavallisesti/samallailla kuin kaikki muutkin" pukeutuva peruspirkko, jolla on tavanomaiset harrastukset ja intressit, eivät ovaa massasta poikkeavia mielipiteitä tai ajatuksia ja vähän jopa ehkä pyrkivät mielistelemään kanssaihmisiä tullakseen hyväksytyiksi. Mut älä ap huoli! Katukuvaa tsiigaillessa ja työelämässä tullu huomattua, et juuri taviksilla näyttäs olevan paljon todennäkösemmin se puoliso kuin persoonallisella naisella..
- ...
Minä myös naisena määrittelisin taviksen juuri noin, mutta miehet taitaa määritellä sen ihan eri tavalla.
- intj87
Hyvä että tämmösiäkin naisia löytyy :-) Itse olen mies, mutta en todellakaan halua mitään tavallista naista, koska en ole itsekään tavis (paitsi ehkä pukeutumisen kohdalla).Taviksesta tulee ensimmäisenä mieleen mahdollisimman tylsä massaihminen joka vieroksuu kaikkea valtavirrasta poikkeavaa, eikä omaa juurikaan omia perusteltuja mielipiteitä. Mutta en myöskään arvosta sitä että on pakko pukeutua mahdollisimman silmäänpistävästi vain sen takia, että muut huomaisi.
Minusta taas tämä on hieman subjektiivinen määritelmä tavikselle. Tässähän jokainen voisi itse päättää että kun pistän nyt tuon vähän erikoisemman hatun päähäni tai minulla on vähän erilaisia harrastuksiani kuin kavereillani, niin enpäs olekaan enää tavis. Tämän määritelmän mukaan tuskin kovinkaan moni ihminen pitäisi itseään taviksena, vaikka toisaalta voisi ajatella että taviksia pitäisi olla melkoisen paljon ihmisten joukossa.
Mutta määrittelykysymyksiähän nämä tietysti vain ovat. Jos jossakin tutkimuksessa otettaisiin huomioon tiettyjä ihmisten ominaisuuksia ja määritettäisiin näiden ominaisuuksien keskiarvot populaatiossa, niin luultavasti yhtään kaikilta osin keskimääräistä ihmistä ei olisi olemassakaan.
- Örkki
Nii tavis on sellane joka ei eroa mitenkään muust massasta..
- tavis = tavallinen
Tavis on semmonen tavallinen, ei mitenkään erottuva. Ei herätä hirveästi tunteita puolesta eikä vastaan. Sellainen joka on itsestäänselvyys, johon ei kiinnitä huomiota. Tavanomainen, ennakoitava.
Ja kyllähän tuollainen tavisnainen saa miehen helposti jos vähänkään yrittää. Ei niitä samalla tavalla tulla iskemään kadulla kuin niitä kauniimpia, mutta jos laittaa vähän meikkiä ja nättiä mekkoa ja menee yökerhoon, niin miehiä tulee kyllä lähestymään. Toisin kuin esim. miehinä ei kukaan nainen lähesty, vaikka olisi keskivertoa komeampi. - ht ...
Jos puhutaan tavisnaisesta ulkonäöllisesti, niin tämä palstalle linkattu sivu mielestäni esittää asian erittäin hyvin:
http://jonmillward.com/blog/attraction-dating/cupid-on-trial-a-4-month-online-dating-experiment/
Tuosta sivulta kun katsot 2. ja 3. naisten kuvaa, niin saat karkean arvion millaiselta tavisnainen näyttää. (Sama juttu miehillä, sekä 2. ja 3. naaman kuva on ehkä se tavismies.)
Sitten kun katsot samaiselta sivulta niitä nettideitissä saatuja aloitteiden määriä, niin ymmärrät minkä verran tavikset saavat aloitteita.
Kun vielä huomioit sen, että nettideitissähän aloitteita tulee moninkertaisesti verrattuna muuhun elämään. Ainoastaan jossain nightclubeilla ahkerasti joka viikonloppu käydessä voit odottaa jotain nettideittiä vastaavaa aloitemäärää oikeassa elämässäkin.
Samalla jos haluat kiinnittää johonkin huomiota, niin voit huomata että jopa ne tavisnaiset saavat saman verran tai enemmän aloitteita kuin komeimmat miehet.
Tavismiehet taas eivät käytännössä saa yhtään aloitteita naisilta, vaan joutuvat olemaan itse aloitteen tekijöinä tai sitten ikisinkkuina.
Oikeastaan ulkonäkö pitkälti määritteleekin sekä nettideiteissä että baareissa aloitteiden määrät, joten tavisluonteesta on noissa yhteyksissä turha puhuakaan. Se vaikuttaa vasta sitten sen aloitteen jälkeiseen etenemiseen - tuleeko jatkoa vai jääkö se siihen yksittäiseen keskusteluun/treffiin/tms.
Oliko vielä muuta kysyttävää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 922107
- 1291388
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231350Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291298- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371028- 89965
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?54891- 122787
- 82776