Mistä voi hakea avioerohakemuskaavakkeen?

Mistä hakemuksia saa

Entä mistä saisi apua ja neuvoja avioerossa?
Eropäätös on lykkääntynyt, koska eromme on kimurantti.
Olosuhteiden pakosta on tämä yhteinen nöyrryyttävä helvetti kestänyt näin kauan
ja alan olla hermot riekaleina ja avioero on paras ratkaisu kaikille nyt ennen kuin
tapahtuu jotain peruuttamatonta.

7

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apu on jo tulossa

      Googleta

      • nopeaero!

        MAISTRAATISTA?!


    • sätkä

      Käräjäoikeuden kansliasta. Täyttö vie noin viisi minuuttia ja sen voi jättää sinne heti.

    • itsekin tein

      Netistä. Jos tulostimen omistat on kädesäsi tuossa tuokiossa. Ja voit täyttääkin koneella.

    • Sananen tietoo

      Lomake löytyy täältä
      http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/kun_ke6502/

      Avioeroa voi hakea yksinkin, vaikka puolisosi ei haluaisi erota.
      Kirjallisen avioerohakemuksen voi jättää kotikunnan käräjäoikeuden kansliaan. Voit myös lähettää hakemuksen käräjäoikeuden kansliaan postissa tai sähköpostina.

      Avioeroa haetaan kahdessa vaiheessa.
      Ensin lähetetään avioerohakemus. Harkinta-ajan jälkeen avioeroa täytyy hakea uudelleen! Avioero saadaan vasta toisen hakemuksen jälkeen. Avioero astuu voimaan, vaikka toinen vastustaisikin sitä.

    • Käräjäoikeuden kanslioita on tosi harvassa.

    • Kirjastossa

      Minä kävin tulostamassa kirjaston koneella ja laitoin hakemuksen postiin. Jos hakee yksin, kannattaa kopioida 4 kpl, koska samalla kaavakkeella hoituu myöhemmin lopullisen eron haku.
      Jos haette puolisonne kanssa yhdessä, riittää yksi hakemuspaperi, jonka kummatkin allekirjoittavat.
      Mikäli haet eroa yksin, postita täytettynä 2 kpl samanlaisia avioerohakemuksia, joista toisen olet itse allekirjoittanut, mutta toisen allekirjoituksen jättänyt tyhjäksi. Sitten postitat ne Käräjäoikeudelle.
      Myöhemmin puolisosi saa sen toisen paperin ja allekirjoittaa sen ja siitä se lähtee.....
      Toiset 2 kpl säästätä odottamaan kunnes puoli vuotta on kulunut ja täytät siitä sen kohdan, jossa haet lopullista eroa (kohta 2), sillä perusteella että harkinta-aikaa on kulunut puoli vuotta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      126
      1309
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe