Mistä voi hakea avioerohakemuskaavakkeen?

Mistä hakemuksia saa

Entä mistä saisi apua ja neuvoja avioerossa?
Eropäätös on lykkääntynyt, koska eromme on kimurantti.
Olosuhteiden pakosta on tämä yhteinen nöyrryyttävä helvetti kestänyt näin kauan
ja alan olla hermot riekaleina ja avioero on paras ratkaisu kaikille nyt ennen kuin
tapahtuu jotain peruuttamatonta.

7

213

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apu on jo tulossa

Googleta

• nopeaero!

MAISTRAATISTA?!

• sätkä

Käräjäoikeuden kansliasta. Täyttö vie noin viisi minuuttia ja sen voi jättää sinne heti.

• itsekin tein

Netistä. Jos tulostimen omistat on kädesäsi tuossa tuokiossa. Ja voit täyttääkin koneella.

• Sananen tietoo

Lomake löytyy täältä
      http://www.suomi.fi/suomifi/suomi/asioi_verkossa/lomakkeet/kun_ke6502/

Avioeroa voi hakea yksinkin, vaikka puolisosi ei haluaisi erota.
      Kirjallisen avioerohakemuksen voi jättää kotikunnan käräjäoikeuden kansliaan. Voit myös lähettää hakemuksen käräjäoikeuden kansliaan postissa tai sähköpostina.

Avioeroa haetaan kahdessa vaiheessa.
      Ensin lähetetään avioerohakemus. Harkinta-ajan jälkeen avioeroa täytyy hakea uudelleen! Avioero saadaan vasta toisen hakemuksen jälkeen. Avioero astuu voimaan, vaikka toinen vastustaisikin sitä.

• Käräjäoikeuden kanslioita on tosi harvassa.

• Kirjastossa

Minä kävin tulostamassa kirjaston koneella ja laitoin hakemuksen postiin. Jos hakee yksin, kannattaa kopioida 4 kpl, koska samalla kaavakkeella hoituu myöhemmin lopullisen eron haku.
      Jos haette puolisonne kanssa yhdessä, riittää yksi hakemuspaperi, jonka kummatkin allekirjoittavat.
      Mikäli haet eroa yksin, postita täytettynä 2 kpl samanlaisia avioerohakemuksia, joista toisen olet itse allekirjoittanut, mutta toisen allekirjoituksen jättänyt tyhjäksi. Sitten postitat ne Käräjäoikeudelle.
      Myöhemmin puolisosi saa sen toisen paperin ja allekirjoittaa sen ja siitä se lähtee.....
      Toiset 2 kpl säästätä odottamaan kunnes puoli vuotta on kulunut ja täytät siitä sen kohdan, jossa haet lopullista eroa (kohta 2), sillä perusteella että harkinta-aikaa on kulunut puoli vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      88
      6103
    2. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      309
      5428
    3. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      53
      3400
    4. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      12
      3135
    5. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      106
      2749
    6. Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?

Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t
      Filosofia
      10
      1720
    7. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      21
      1650
    8. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      17
      1608
    9. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      33
      1477
    10. Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan

Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei
      Ikävä
      184
      1152
    Aihe