Mihin katosivat vanhat keskustelijat?

Hmm...

Poikkesin vuosien jälkeen katsomaan tätä palstaa, ja ihmetellä pitää. Nykyinen keskustelu on jankkaavaa ja tylsää. Mihin ovat palstalta kadonneet ne vanhat keskustelijat, joilta tuli vielä viisi vuotta sitten ihan järkeviä mielipiteitä ja jotka saivat aikaan paljon keskustelua? Pentecostal, Kadun-Nainen, sun-glasses, Työmies3, Basker, Sim-son jne.

61

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellari...

No itsekkin olet ollut vuosia poissa? Jospa syyt ovat ihan saman näillä pois lähteneilläkin. Ketään ei kiinnosta jatkuvasti lukea jankkauksia ja trollauskia. Mikäli kaipaat asiallisia keskusteluja, laita osaltasi kortesi kekoon. Minä olen ollut täällä reilut puolitoista vuotta.

• Minä olen ollut täällä 7-8 vuotta. Jukka ja tomumaja ja peku on olleet saman verran,he ei ole mihinkään kadonneet. juhani1965 vastasi ketjuuni ja hänkin on ollut aika kauan. samoin savonarola.

vielä täällä on niitä vanhojakin.

• * Olen ollut lähes päivittäin, ainakin 14 vuotta, Miten sinä Sari nyt Mohikaanin "unohdit"?

* Pitääkin tehdä parannusta ja parantaa tapojani ja alkaa kirjoittaa enemmän ja useammin
        ettei pääse unohtumaan ! Eikö niin Sari ? Samoin aloittajan muistia samalla hieman virkistää ! Oliko muuten 5 vuotta sitten jotain erkoista, oliko Mohikaani tapetilla silloinkin ?

* Avaaja olisi voinut tämän turhan avauksen sijaan kirjoittaa itse, mitä muiltakin odottaa, siis jotain hyvää ja asiallista rakentavaa, eikä nekatiivistä henkeä lisätä, sitähän täällä riittää. Mutta ei tämä palstaa enää hallitse uskovaiset helluntailaiset, vaan Sarin kaltaiset purnaajat, kun eivät koskaan pääse totuuden tuntoon. Sarinkin mielelstä evankeliumi on vaan jotain "sössöä mössöä", joka on Jumalan pilkaamista. !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Olen ollut lähes päivittäin, ainakin 14 vuotta, Miten sinä Sari nyt Mohikaanin "unohdit"?

* Pitääkin tehdä parannusta ja parantaa tapojani ja alkaa kirjoittaa enemmän ja useammin
        ettei pääse unohtumaan ! Eikö niin Sari ? Samoin aloittajan muistia samalla hieman virkistää ! Oliko muuten 5 vuotta sitten jotain erkoista, oliko Mohikaani tapetilla silloinkin ?

* Avaaja olisi voinut tämän turhan avauksen sijaan kirjoittaa itse, mitä muiltakin odottaa, siis jotain hyvää ja asiallista rakentavaa, eikä nekatiivistä henkeä lisätä, sitähän täällä riittää. Mutta ei tämä palstaa enää hallitse uskovaiset helluntailaiset, vaan Sarin kaltaiset purnaajat, kun eivät koskaan pääse totuuden tuntoon. Sarinkin mielelstä evankeliumi on vaan jotain "sössöä mössöä", joka on Jumalan pilkaamista. !

Hei mohikaani. Muistin sinut heti kun olin postannut tuon kirjoituksen.

Enkä ole ateisti vaan agnostikko. Mutta tämä palsta ei ole tarkoitettu edelleenkään minun uskosta keskustelua varten.

Ei se helppoa ole kun kaikki muut ympärillä uskovat ja itse on poikkeus. Uskovaiset ovat nähneet siinä syyn kiusata minua. Sinäkin mohis.

Minäkin olen ihminen ja minullakin on tunteet.7

Sorry kun unohdin sut listasta. Tulin palstalle kun sinä vielä kirjotit ritari olevaisena.

Pidin sinusta silloin.

Mohikaanina kirjoitit kerran -noin 9 vuotta sitten että olen psyykeltäni epävakaa ja uskossa vain joka toinen päivä.

Siitä lähtien olen vältellyt sinua sillä sinä hirveän herkästi arvioit muita mutta sinua itseäsi ei saa kukaan arvioida.

Loukkaannuin syvästi.

Onneksi tällä palstalla on molemmilla tilaa olla ja kirjoittaa.

Minä täällä vähän tavan vuoksi palloilen. Uskovien uhkaukset ja kiusaamiset on vähän liennyttänyt intoa olla täällä-harva uskovaisista suomaani aikaa ja panosta tälle palstalle arvostaa.

Tietenkin on poikkeuksia ja hyvä niin.

• twath?
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Olen ollut lähes päivittäin, ainakin 14 vuotta, Miten sinä Sari nyt Mohikaanin "unohdit"?

MOHIKAANI!Olet koukussa internettiin? Siis onko sinulla aikaa Jumalalle?

• MINÄ
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Ja entäs Minä?
        Minutkin Sari unohti!

• Jotain ihmisiä lähettää Jumala tänne ja ne on tasan niinkauan kun hän sallii.

• Täällähän minäkin olen kirjoitellut toistakymmentä vuotta ja maalliselle majalleni ikääkin on kertynyt muutama kuukausi päälle 80 vuotta. — Se kuulunee varmaan jo Isän kirjoissa maan päältä poistettavien luetteloon?

• Kanada parempi

Pentecostal on aiheena kiinnnostuksen erityisenä kohteena tänä syksynä radio patmoksessa.

Niin, ihmisä kuolee tasaiseen tahtiin. Nimimerkin vaihtaviakin löytyy. Joku lähtee ulkomaille ja asettuu asumaan luolaan, jossa ei ole nettiä.

Joku voi ulkomailla mennä muille palstoille kun thaivaimo löytyy viiaana neitsyenä.

http://www.youtube.com/watch?v=cveECs9BD8w

Hän muuti Kanadaan. Onhan siellä elämä paljon vapaampa ja halvempaa. Itsekin ofotan tilaisuutta muutta pois Suomesta. On parempiakin maita, olen käynyt katsomassa.

• Jaa että halvempi ?? Sekö ratkaisee. Mä olen ymmärtänyt että mihin Jumala meidät johdattaa on se ratkaiseva.

• Kanada parempi
        savonarola kirjoitti:

Jaa että halvempi ?? Sekö ratkaisee. Mä olen ymmärtänyt että mihin Jumala meidät johdattaa on se ratkaiseva.

Voiko näitä jaht asiaa verrata ja kuinka monta ihmistä Jumala johdatta niin selvästi että sanoo että mene tuonne ja tee niin tai noin? Kyllä minulle ratkaise halvat hinnat, se on sama missä asuu kunhan siellä ei ole riistoa, taloudellista tai jotain muuta. Suomessa rikollisuus on kasvussa kun lait ovat rikollisille tehottomat. Suomen viranomaiset jättävät rikoksia tarkoituksella tilastoimatta? Minä tiedän onko vastaus kyllä vai ei, ja kun sanon tietäväni niin en luule mitään.

Minulle Jumala ei ole sanonut että asu loppuikäsi Suomessa ja maksa ylihintaisista tuotteista isot tulot suomalaisille ruoantuottajille ja välistävetäjille.

Suomessa tonnikalapurkki lähes 2 euroa, ulkomailla 20 senttiä. Ja itse tonnikalaa siinä ei ole paljoa. Lähetysmaassa se maksaa sen 20 senttiä ja kun se tulee Suomeen niin hintaa on lisää. Muutan pois kunhan sauma tulee nut en voi kun on sitova tekijä Suomessa. Tiedän syyn siihenkin miksi rikollisten kanssa paljon tekemisissä olevien poliiisien rikostilasto on matala, voisi luulla että poliisit ovat rehelliin kansanosa Suomessa jos tilastoja uskoisi.

Kun poliisi tutkii poliisia niin siinä ensimmäiseksi mietitään sovittelua, joka ei tule viralliseksi rikosepäilyksi vaikka poliisin oma tutkija asiaa jo tutkisikin. Täytyy olla aika raju rikos ennen kuin aletaan tutkimaankaan, Suomen poliisissa on paljon rikoksia tehneitä.

• Tympääntynyt

Olihan se silloin ihan järkevää, mutta pikkuhiljaa palsta on muuttunut vikojen kaivelupaikaksi. Sellainen tapa keskustella ei pitkään kiinnosta niitä, jotka todella haluaisivat keskustella. Aika monen missio täällä tuntuu olevan saada helluntailaisittan uskovat huonoon valoon. Se on sitä aina oikeassa olemisen pakkoa ja oman pesän kehumista silläkun uhalla, ettei kaikki sielläkään ole lainkaan kunnossa.

Kaiken lisäksi täällä saa vapaasti haukkua ja riepotella uskovia ja kirkkoja laidasta laitaan, vaikka tämä on helluntailaisuutta käsitteleva palsta. jalovaarakin saa palstatilaa ihan niin paljon kuin joku vain jaksaa hänen telemisään repostella. Luotseja ei näy kiinnostavan pätkääkään. Kuulemma kiire! So what, lähtisivät nostelemaan, jos hommaa ei voi hoitaa. Näin on!

• * Eihän tällä palstalla ole koskaan voinut keskustella syvällisemmistä hengellisistä, koska aina tunkee väliin, esm. auroraborealliksen tapaisia turhanpäivisine leukailuineen. !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

* Eihän tällä palstalla ole koskaan voinut keskustella syvällisemmistä hengellisistä, koska aina tunkee väliin, esm. auroraborealliksen tapaisia turhanpäivisine leukailuineen. !

Kyllä sinä minut taas kohta unohdat. Itse vältän sinun ketjujasi en niihin ole kirjoittanut juuri mitään, joten miksi valitat?

• Tuo saattaa olla ihan oikea ilmaisu, kun sanot P.J;n toimintaa telemimiseksi!?

• Miro`

Olen ollut säännölisesti tällä palstalla noin kuusi vuotta, mutta en ainakaan muista nähneeni kokoaikana yhtäkään maintsemaasi nikkiä ainakaan tällä palstalla.

Onhan kyse varmasti nimenoaman tästä palstalsta?

• 9+7

Käy kurkkaamassa arkiston puolelta, sieltä löytyy noiden kirjoituksia.

• Onhan ihan luonnollista, ettei sellainen ihminen viivy kauaa tällä foorumilla ja yleensä yleisillä foorumilla , jos hän ei saa hallita kirjoittamisia. Näitä varten juuri on nämä yksityis pienet foorumit, joissa ihmisten tulee ajatella määrätyn kaavan mukaisesti. Kaavan, jota sanelee ja ohjaa ihminen. Taas pienet foorumit, jotka ovat suljettuja, niin näissä käydään myös syvällisempiä ja henkilökohtaisempia keskusteluja kuin näillä foorumeilla. Netistä löytynee jokaiselle sopiva foorumi.

Toiseksi foorumilla olemisiin vaikuttaa myös ajan käyttö ja sen muuttuminen.

• panianen lanka

ml213 alias markku lievonen on itse sellainen joka haluaisi hallita kaikkia mutta onneksi monet jo ohittavat punaiset lankansa ja aivoituksensa.

• panianen lanka kirjoitti:

ml213 alias markku lievonen on itse sellainen joka haluaisi hallita kaikkia mutta onneksi monet jo ohittavat punaiset lankansa ja aivoituksensa.

:)

onhan ml213:lla ollut ihan varteenotettvia mielipiteitä näiden vuosinen aikana. Eikä hän moitiskele koskaan toisten uskosta tai uskomattomuudesta.

• hellari...

En todellakaan lue kaikkia kommentteja, ei ole aikaa ja jätän ne huomiotta niin kuin elämässä joutuu paljolti tekemään. En halua ruokkia rolleja ja antaa palautetta niille, joiden tarve on vain työstää kapinaa ja omaa pahaa oloaan.
      Pitää toimia niin kuin kokee oikeaksi.
      Toivoisin palstalle enemmän hellareita, mutta eivät monet täällä viihdy.

• kakrut

New kids on the block.

• Rahat omaan taskuun

Kaikkea ei ehdi kommentoimaan ja elämässä eikä niin ole tarkoituskaan. Se mitä tehdään niin tehdään se Jumalan kunniaksi. Ei olla haaleita, välinpitämättömiä vaan ollaan innokkaita. Lopetetaan masentelu ja ollaan iloisia, onhan meillä mitä suurin ilonaihe. Mitä me maallisia miettimään, kyllä maailman ja sen jumalattomien pettäjänaisten miettiminen masentaa, mutt ei niihin pettäjänaisiin kannat ajatuksiaan ja rahojaan tuhlata.

• Mazdels (ei kirj.)

Täällä kirjoitteli taannoin ahkerasti myös "Kansojen profeetta". Joskus hän käytti ilmeisesti oikeaa nimeäänkin. Viime vuosien aikana hän on joskus piipahtanut palstalla muutaman viestin verran. Mitä kuulunee tälle profeetalle nyt? Jotenkin pidin hänen tyylistään, vaikka en ollutkaan samaa mieltä hänen kanssaan asioista. Ja olihan täällä Poikalapsi, joka taisi lähteä sitten pois kokonaan.

Itse olen kirjoittanut palstalla kahdeksan vuotta. Kirjoitin alussa eri nimimerkillä, jota en tainnut edes rekisteröidä. Pitäisi ihan yrittää etsiä nimimerkin mukaan, jos kirjoituksia löytyisi vielä netin kätköistä.
      - - -
      Nimimerkki 'Tympääntynyt' kirjoittaa, että palsta on muuttunut vikojen kaivelupaikaksi. Voisikohan siihen olla syynä Netmission -keskustelupalstan tiukentunut linja muutamia vuosia sitten? Sieltä tuli uskoakseni kriittisiä kirjoittajia lisää tälle palstalle. Myös Ristin Voitto on nyt tiukemmin Helluntaikirkon ohjauksessa, joten perinteiset helluntailaiset eivät saa sitä kautta omia mielipiteitään esille.

Uskoisin, että jos Helluntaiherätyksesä oltaisiin avoimempia myös liikkeessä tapahtuvien kielteisten asioiden suhteen ja myönnettäisiin puutteet, ne eivät näkyisi niin paljon tällä palstalla. Nyt kun linja on se, että pyritään salaamaan ja kieltämään nämä kielteiset asiat, se näkyy täällä vapaalla keskustelupalstalla.

Olen nimimerkki 'Tympääntyneen' kanssa samaa mieltä siinä, että täällä tulisi käsitellä helluntailaisuutta, ei muita uskonsuuntia. Tapaus Pirkko Jalovaara on siinä suhteessa poikkeus, että hänen kannattajistaan on suuri osa Vapaista suunnista ja mukana on paljon helluntailaisia. Toiseksi Jalovaaran rukouspalvelu ei juurikaan eroa helluntaiseurakuntien vastaavasta, mutta eroaa jyrkästi luterilaisen kirkon käytännöistä. Jos kirjoittaa täällä muista uskonsuunnista, olisi hyvä kirjoitusten yhteydessä mainita se, miten asia liittyy helluntailaisuuteen.

Ja pitää muistaa kuitenkin se, että helluntailaisuudesta voidaan olla hyvin montaa eri mieltä.

• Parempia vissiin

Minkälaisia ovat luterilaisen kirkon käytännöt rukouspalvelussa?

• Mazdels (ei kirj)
        Parempia vissiin kirjoitti:

Minkälaisia ovat luterilaisen kirkon käytännöt rukouspalvelussa?

Luterilaisen kirkon käytäntöihin ei kuulu kaatamiset ja muu epäjärjestys. Hyvin pieni osa luterilailaisista harjoittaa haelluntailaistyylistä rukouspalvelua.

• Niin voidaan......
      Ja tuo alias sim-son,sama kuin eroe.
      Sama kuin juhani original on poistunut,
      koska emme kumartaneet häntä!
      Ei huolinut resupekkoja kyytiinsä mersuun,
      ja omisti oman tuolin seurakunnassa!
      Nimellä varustetun.

Entinen evankelista ja vankilakundi.
      Siis pelson yliopiston käynyt.
      Oli kuulemma jumalan voideltu,
      ja häneen ei saanut koskea!
      Kait nykyään..onko edes uskossa.
      Loukkaantui ja meni pois.
      Hyvä niin.......

Riemastui
      kun ei konfassa saanut kuin kaksi perunaa,
      vaikka penkistä nousi 159kg!

• muuan muistelija

Heh Heh! Sulta unohtui Amos7, muuten tuntuu olevan hyvin muistissa kuulu evankelistamme.

• nakit ja muusi

Kyllä siellä konfassa olisi pitänyt muusata ne potut niin ei olisi jäänyt simsonnille niin pahaa mieltä vain kahdesta potusta. Toivottavasti ovat ottaneet opikseen...

• ???

Oletko sä saarai?

• "Mihin ovat palstalta kadonneet ne vanhat keskustelijat, joilta....."

Minä en ole kovin vanha ja jätitkin mainitsematta.
      Pakis on hieman vanhempi (109v).

• """Mihin ovat palstalta kadonneet ne vanhat keskustelijat, joilta.....""

Joo, tällä foorumilla olen kuluttanut parhaat ruuhkavuoteni.

Hyvä täällä on olla, kun saa toiselta "vanhukselta"" taustatukea :))

Täystykkänään on eräs Sisar kadonnut, ehkä jäänyt metsään etsimään jotain syötävää:) Hänen kanssaan olisi vielä mukava jutella.

Noh, toivottavasti antaa elonmerkkejä ennen kuin puut viheriöivät jälleen.

• to..
        pakis__ kirjoitti:

"""Mihin ovat palstalta kadonneet ne vanhat keskustelijat, joilta.....""

Joo, tällä foorumilla olen kuluttanut parhaat ruuhkavuoteni.

Hyvä täällä on olla, kun saa toiselta "vanhukselta"" taustatukea :))

Täystykkänään on eräs Sisar kadonnut, ehkä jäänyt metsään etsimään jotain syötävää:) Hänen kanssaan olisi vielä mukava jutella.

Noh, toivottavasti antaa elonmerkkejä ennen kuin puut viheriöivät jälleen.

Olen näköjään arvellut ikäsi hiukan alakanttiin... mutta tode on kyllä kadonnut. Jos laitat uuniin jotain eikö se sitäkään huomaa?

• to.. kirjoitti:

Olen näköjään arvellut ikäsi hiukan alakanttiin... mutta tode on kyllä kadonnut. Jos laitat uuniin jotain eikö se sitäkään huomaa?

" ikäsi hiukan alakanttiin"

Niin pitääkin, naisen ikä on aina arvoitus :) Sisaremme tode on lopettanut paistamisen sillä uunissa ei ole pitkäääään aikaan löytynyt mitään syötävävää, ei edes uunivuokia järsittäviksi.

Perin harmillista... sen vain tiedän, että Kolobilla hän ei voi olla.

• to..
        pakis__ kirjoitti:

" ikäsi hiukan alakanttiin"

Niin pitääkin, naisen ikä on aina arvoitus :) Sisaremme tode on lopettanut paistamisen sillä uunissa ei ole pitkäääään aikaan löytynyt mitään syötävävää, ei edes uunivuokia järsittäviksi.

Perin harmillista... sen vain tiedän, että Kolobilla hän ei voi olla.

Ehkä hän on Utahissa, Suolajärvellä,Tapani on nimittäin myös kadonnut. Siinä kaupungissa on kuuulema uusi suuri ostoskeskuskin, ovat ehkä eksyneet eivätkä osaa ulos.
        Toisivat edes tuliaisia. Sinulle on ikäsi vuoksi vaikea nyt enää mitään tuotavaa keksiä, rollaattoriakaan ei voi tuoda käsimatkatavarana, mutta minulle voisi hyvin tuoda kaksi tuliaista.

• tode*
        to.. kirjoitti:

Ehkä hän on Utahissa, Suolajärvellä,Tapani on nimittäin myös kadonnut. Siinä kaupungissa on kuuulema uusi suuri ostoskeskuskin, ovat ehkä eksyneet eivätkä osaa ulos.
        Toisivat edes tuliaisia. Sinulle on ikäsi vuoksi vaikea nyt enää mitään tuotavaa keksiä, rollaattoriakaan ei voi tuoda käsimatkatavarana, mutta minulle voisi hyvin tuoda kaksi tuliaista.

hello, dears! Ai meinaatko että olen lähenyt Tapanin ties monennesko vaimoksi?

ps. tässä on pitänyt kiirettä, ja toisekseen tämä palsta on kyllä muuttunut niin ei-kirkolliseksi, että kaikki hauskuus on mennyt . Laulutkin pitää olla 1600 - 1960 lukujen välimaasta. Kuka jaksaa? ;)

En ole tullut siirtyneeksi mormoni-kirkkoonkaan... Jahkapa tästä piristyn?

ps. pakis: koetan nyt laittaa paistia uuniin... onko luukku jo auki?

• to.. kirjoitti:

tode muistuttaa kirjoituksiltaan hiukan eksyksissä olevaa julkkistyyppiä ja harrastaa pilatusta.
        Kirjoituksissaan on samaa aksenttia kuin Äkkijyrkällä, joka antoi puulehmänsä Hyrsylän mutkan emännälle, joka taas on yhtä vetreä liikkeissään ilman pilatusjumppaakin.

• tode* kirjoitti:

ps. tässä on pitänyt kiirettä, ja toisekseen tämä palsta on kyllä muuttunut niin ei-kirkolliseksi, että kaikki hauskuus on mennyt . Laulutkin pitää olla 1600 - 1960 lukujen välimaasta. Kuka jaksaa? ;)

"hello, dears!"

Uuniluukku ei toimi, se on ihan tyhjä! Jospa paistaisin sinne sun uuniisi jotain. Yritän.

Kyllä on hyvä laulujen olla 1600-1700-luvuita ja minä jaksan, niissä on sitä jotain, jotain joka tältä ajalta puuttuu...:D

Kyllähän tämä plasta on mennyt mutrusuiden pasltaksi. Tapsan palstalla on haastellista vierailla silloin kun hän on laskeutunut välillä ihmiseksi Kolobilta.

En minäkään jaksa enää oikein täällä vierailla. Mutta on hyvä kun Peku jaksaa vaikka en aina ymmärrä mitä hän tarkoittaa. Mutta minulle hän yrittääkin puhua selkokieltä ottaen huomioon korkean ikäni.

• Pe.ku kirjoitti:

tode muistuttaa kirjoituksiltaan hiukan eksyksissä olevaa julkkistyyppiä ja harrastaa pilatusta.
        Kirjoituksissaan on samaa aksenttia kuin Äkkijyrkällä, joka antoi puulehmänsä Hyrsylän mutkan emännälle, joka taas on yhtä vetreä liikkeissään ilman pilatusjumppaakin.

"tode muistuttaa kirjoituksiltaan hiukan eksyksissä ...."

Eikä muistuta! sinä et vain ymmärrä. Sotket Hyrsylän ja Äkkijyrkän emännätkin tähän siniseen laatikkoon vaikka he eivät tänne kuulu ollenkaaN

Potaskavaaran emäntä kulkee suoraa tietä sinne minne hän uskoo kulkevansakin eikä Hyrsylän mutkan takaa.

• tode* kirjoitti:

"koetan nyt laittaa paistia"

Leivoin sinne muurikkapannullla paistettuja lettuja, tsekkaa maistuuko?

• pakis__ kirjoitti:

"tode muistuttaa kirjoituksiltaan hiukan eksyksissä ...."

Eikä muistuta! sinä et vain ymmärrä. Sotket Hyrsylän ja Äkkijyrkän emännätkin tähän siniseen laatikkoon vaikka he eivät tänne kuulu ollenkaaN

Potaskavaaran emäntä kulkee suoraa tietä sinne minne hän uskoo kulkevansakin eikä Hyrsylän mutkan takaa.

"Eikä muistuta!"

Hyvä.
        Sainpahan aikaan hiukan hakusessa ollutta adrenaliiniä :)

Mainitsemissani leideissä on erikoisen paljon naisenergiaa ja peräänantamattomuuttakin yhtä paljon kuin todella.

Ei kuka tahansa hakisi taiteilijaeläkettä jo kahdettakymmenettä kertaa, kuten Hyrsylän emäntä.

Kaappasin sen ensimmäisen uunillisen lettuja ja ihan yllätyin niiden mausta.
        Tärkeitä lettuja ei kannata laittaa vanhaan uunin ainakaan telepaattisia kykyjä omaavan yksilön kuullen.

• tode*
        pakis__ kirjoitti:

"koetan nyt laittaa paistia"

Leivoin sinne muurikkapannullla paistettuja lettuja, tsekkaa maistuuko?

lettuja ei vaan näy.

• tode* kirjoitti:

lettuja ei vaan näy.

"lettuja ei vaan näy."

Kummallinen juttu...? en ymmärrä. Pitääköhän tuo suomi24 s-posti jotein aktivoida, uudelleen kun sen ilmiasukin oli muuttunut?

Noh, laitan letut tulemaan postikortilla tai junalla.

Tietäisiköhän nm pe.ku kun hänellä on vain tässä asiasa ehkä parempaa tietoa kun meillä?

• Pe.ku kirjoitti:

"Eikä muistuta!"

Hyvä.
        Sainpahan aikaan hiukan hakusessa ollutta adrenaliiniä :)

Mainitsemissani leideissä on erikoisen paljon naisenergiaa ja peräänantamattomuuttakin yhtä paljon kuin todella.

Ei kuka tahansa hakisi taiteilijaeläkettä jo kahdettakymmenettä kertaa, kuten Hyrsylän emäntä.

Kaappasin sen ensimmäisen uunillisen lettuja ja ihan yllätyin niiden mausta.
        Tärkeitä lettuja ei kannata laittaa vanhaan uunin ainakaan telepaattisia kykyjä omaavan yksilön kuullen.

"Tärkeitä lettuja ei kannata laittaa vanhaan"

no siltä vähän vaikuttaa, tarvitsee kai vaihtaa opå-uuni uuteen opå-uunnin.
        (kirjoitin ruotsiksi jotta et moittisi mainostamisesta)

Mitäthän tuo alhalla oleva teksti tarkoittaa: siinä on pieni laatikko ja väkänen ja lukee " Haluan ilmoituksen sähköpostiini @suomi24.fi, mikäli joku vastaa viestiini"

Minulla ei ole aavisustakaan mikä sen salasana on, olisikohohan ollut Edwin Laine....

• pakis__
        to.. kirjoitti:

"Sinulle on ikäsi vuoksi vaikea nyt enää mitään tuotavaa keksiä"

Kyllä minulle voi tuoda tuliaisia. Haluaisin uuden kirjoituspöydän ja uuden tuolin. Rollaattoria en vielä tarviste.

" mutta minulle voisi hyvin tuoda kaksi tuliaista. "

Kun seuraavan kerran menen Utahin konferenssiin ja sinne ostoskeskukseen niin saatan tuoda sinulle ne kaksi tuliaista.

• pakis__ kirjoitti:

"Tärkeitä lettuja ei kannata laittaa vanhaan"

no siltä vähän vaikuttaa, tarvitsee kai vaihtaa opå-uuni uuteen opå-uunnin.
        (kirjoitin ruotsiksi jotta et moittisi mainostamisesta)

Mitäthän tuo alhalla oleva teksti tarkoittaa: siinä on pieni laatikko ja väkänen ja lukee " Haluan ilmoituksen sähköpostiini @suomi24.fi, mikäli joku vastaa viestiini"

Minulla ei ole aavisustakaan mikä sen salasana on, olisikohohan ollut Edwin Laine....

Olen tässä päässyt lettuja syömään heti aamusta.

Minä en huomaa missään tuota laatikkoa, josta saa ilmoitukset sähköpostiin.
        Se taitaa olla se ,joka oli jonkun muutoksen jälkeen surkeana ominaisuutena tällä palstalla, eli sähköpostiin saa halutessaan vastauksen, jos joku vastaa palstalla oleviin viesteihin, eli heti kun minä lähetän tämän viestin, niin saisit sähköpostiin ilmoituksen "Viestiin palstalla on vastattu".

En ole vuosiin käyttänyt sähköpostia, mutta eiköhän sinne ole sama salasana, kuin palstalle kirjautumiseenkin.

• leahimnnei kirj.
        pakis__ kirjoitti:

"Sinulle on ikäsi vuoksi vaikea nyt enää mitään tuotavaa keksiä"

Kyllä minulle voi tuoda tuliaisia. Haluaisin uuden kirjoituspöydän ja uuden tuolin. Rollaattoria en vielä tarviste.

" mutta minulle voisi hyvin tuoda kaksi tuliaista. "

Kun seuraavan kerran menen Utahin konferenssiin ja sinne ostoskeskukseen niin saatan tuoda sinulle ne kaksi tuliaista.

Hei dierit!
        Muistatteko kun muinoin,hyvinä aikoina
        olimme pe.kun laavulla,ja Il.marin?
        Silloin paranneltiin tätä palstaa..........

Kiva kun tode ja sie Pakis olette hollilla... :)

• Minä en niin vanha keskustelija tällä foorumilla ole,
      mutta onhan noita viestejä jo tuhasittain tullut kirjoitettua.

Minä olen vähennyt tältä palstalta muille foorumeille.
      Ja myös perustanut uuden keskustelufoorumin,
      joka on pyhitetty Rakkauden ilmapiirissä käytävälle
      Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittavalle keskustelulle
      Jumalan ilmoituksesta Hänen Sanassaan ja teoissaan.
      http://kalamos.keskustelu.info/viewtopic.php?f=18&t=2

• Kukaan ei ole maininnut nimim. Tähkäpäätä, joka välillä kirjoitti myös nimimerkillä Tähkis. Hän oli helluntailainen, vanhempi naishenkilö, joka oli poikkeuksellisen aktiivinen kirjoittaja tällä foorumilla ja teki runsaasti myös avauksia jostain raamatullisesta, häntä pohdituttaneesta asiasta. Käytännössä ei ollut päivää, etteikö Tähkäpää olisi ottanut johonkin kirjoitukseen kantaa. Viimeksi luin hänen kirjoittaneen, että hän ei näiltä palstoilta mihinkään katoa, vaikka pienen tauon pitikin ja sitten - Tähkäpäätä ei enää ole. Tämä ihmetyttää, sillä Täkäpää oli niitä kaikkein aktiivisempia kirjoittajia vuosien ajan.

Mitä tapahtui? Perusteliko Tähkäpää tai muut täältä poistuneet millään lailla haluaan lopettaa vuorovaikutus tällä foorumilla? Aina välillä - viimeisestä ei ole pitkä aika - tänne joku kirjoittaa kehottaen uskovia jättämään tämän palstan, sillä tämä on kuin pahan valtakunta. Hengellistä ravintoa saati ystävällistä, toista ihmistä kunnioittavaa keskustelua täällä on hyvin vähän. Hämmästelen itse sitä, kuin epäraittiisti, Raamatun vastaisesti ja ihmiskeskeisesti monet uskoviksi itseään nimittävät täällä kirjoittavat.

Tällä foorumilla alistut väkisinkin negatiivisten viestien sateeseen ja tulet mielipiteinesi alttiiksi monien sairaille ja tärkkeille hyökkäyksille. Eräs lähtijä kirjoitti viimeisessä viestissään, että häntä on kauan kehotettu lähtemään täältä pois. Hän kirjoitti aktiivisesti seitsemän vuotta ja se tuotti hänelle lopulta vain ahdistusta. Monet muut ovat jakaneet tuon lähtijän tuntemuksia.

Täällä on varmaan monenlaisia kirjoittajia. On niitä, joilla on erittäin suppea sosiaalinen verkosto, niitä, joilla on vakaviakin mielenterveysongelmia, niitä, jotka kokevat asiakseen vastustaa uskovia ja saavat tyydytystä vihaansa purkaessaan, niitä, jotka eivät tunne Raamattua kuin vähän ja toimivat siitä huolimatta kuin suuretkin Raamatun opettajat, niitä, jotka vakavissaan etsivät lohdustusta ja vertaistukea elämäntilanteessaan - ja niitä, jotka ovat Herran omia, etsivät rukoillen vastauksiinsa Pyhän Hengen vaikutusta ja haluavat aidosti tuoda pelastavan evankeliumin muillekin ja lohduttaa niitä, jotka ovat väsyneitä. Paljon on myös suoraan Jumalan kieltäjiä, jotka suoraan pilkkaavat uskovia ja koko kristinuskoa.

Luulen, että monella meistä ei ole ollenkaan ystäviä tai sitten vain muutama. Arjen harmaudessa netti on väline saada edes jonkinlaisia kontakeja ja palautetta jollekin sanomiselle. Varmaan on myös vahvasti nettiriippuvaisia, jotka roikkuvat lähes aamusta iltaan netissä - todennäköisesti tämä palsta on yksi niistä sivustoista, joissa he paljon aikaansa viettävät.

Moni katoaa täältä sen vuoksi, että heidän elämäntilanteensa muuttuu, he saavat tyhjäån arkeensa mielekkäämpää tekemistä, joku voi mennä naimisiin, saada työtä, harrastuksia ja muuta ajateltavaa. Joku voi löytää pitkän etsimisensä jälkeen seurakunnasta sen oman paikkansa ja sen myötä uskonystäviä, joiden kanssa yhteys on mielekkäämpää. Täällä näyttää olevan paljon myös niitä, jotka ovat pettyneet syvästikin helluntaiseurakuntaan ja haluavat jakaa kokemuksiaan ja ovat aidosti huolissaaan Suomen helluntailaisuudeen nykysuuntauksista. Joku voi olla katkera, mutta hänkin haluaa jakaa vaikeita tunteitaan. Moni helluntaiseurakunnasta irtaantunut lähtee myös helluntailaisuus-palstalta.

On aina myös mahdollista, että joku poistuu siksi, että hänen maallinen elämänsä päättyy ja iankaikkisuus alkaa. Jollakin on jo ikää ja sairauksia niin, että aktiivisuus tätä palstaa kohtaan pikku hiljaa vähenee - niin lienee käynyt mm. Kalamokselle, joka kirjoittanee enemmän omalla sivustollaan.

• Viestini lähettämisen jälkeen Kalamos oli itse ehtinyt kirjoittaa ja vahvistaa samalla olettamukseni! Siunausta Kalomokselle eläessäsi vielä täällä armon ajassa! Toivon, että sinulla on riittävästi terveyttä voidaksesi vaikuttaa Jumalan tahdon mukaisella tavalla.

3. Joh. 1:2 "Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy."

• 9 vuotta palstalla

Kalamos ja tähkäpää ei ole niin näitä vanhoja kirjoittajia joita aloittaja kaipailee. Ei se tähkäpääkään ollut kuin ehkä vuoden.

Häntä enemmän on kirjoittanut nimimerkki green joka sai monet kääntymään tähkäpäätä vastaan josta tämä loukkaantui ja häipyi.

Semper on eräs greeniin kyllästynyt kirjoittaja jota ei häntäkään ole näkynyt samasta syystä kuin tähkäpäätä.

Tähkäpää ja semper on osa tämän palstan värikästä historiaa mutta koska heillä kirjoitusaika on ollut vuoden tai pari, korkeintaan kolme ei heitä kukaan muista.

Eikä heidän viisautensa ollut mitenkään korkea että minäkään heitä kaipaamaan olisin jäänyt.

• betsypää

tähkis on entinen betsy

• Betsyn toinen nimimerkki on tiedossa! ei ole tähkis.

• betsypää
        pakis__ kirjoitti:

Betsyn toinen nimimerkki on tiedossa! ei ole tähkis.

on se

• tunsin
        betsypää kirjoitti:

on se

Totta pakis tähkis ei ollut petsy.

• ei sama
        tunsin kirjoitti:

Totta pakis tähkis ei ollut petsy.

En kovinkaan hyvin tuntenut tuota betsy nimmaria, mutta sen mitä aikanaan luin oli kaukana tähkäpään kirjoituksista. Betsyssä oli uskoa, tähkäpäässä uskomusta.
        Vai olisiko käynyt niin, että betsy olisi kääntänyt takkainsa ja alkanutkin tuottamaa tuota mitä tähkäpää tuottaa?
        Jotku luulevat tähkäpään olevan uskossa koska itse ovat jääneet samalle asteelle.

• betsypää
        pakis__ kirjoitti:

Betsyn toinen nimimerkki on tiedossa! ei ole tähkis.

oman kirjoituksesi plussasit. et kai sinä ole vaan se toinen kolmas tai jopa neljäs persoona betsystä?

• katoantaas

minäkin poikkesin pitkästä aikaa ja luin vain tämän ketjun.muistan vuosia sitten nimimerkin jumalan kuva lappajärven mies, en muista oikeaa nimeä julisti sitä ihmeparantumista mutta on kuulemma kuollut viime vuonna? eikä ollut edes 60 täyttänyt....sitten oli frihet nimerkki törkeä suustaan hellari kun oli/on...nojaa, häivyn taas moikkateille!!!!!

• Kyllä tä palsta voi vielä tulla turhuuden turhuuspalsta missä suolataan sitä sama mössöä kun net missionissa,, kun vaan saa tarpeex ihmisiä joka puhuu vain mössöä ja puhumalla pääsee ja vetä ihmisiä pois Jumalan painava käsi alta ja Hänen pelkoa.

• Kiitos vastauksesta nimim. "9 vuotta palstalla". Ehkäpä heidän "viisautensa" ei ollut korkealla tasolla, mene ja tiedä, mutta Tähkäpään kirjoituksia seuratessani huomasin hänen pyrkivän aina keskustelemaan Raamatun pohjalta ja raamatullisista kysymyksistä - koski aihe sitten helluntailaisuutta tai muuta kristillisyyttä. Se on jo paljon se. Moni täällä on sisäisesti herkkä ja ottaa vastakommentit itseensä - raja voi tulla lopulta sitten vastaan. Ei kukaan halua tulla loukatuksi, ei tällä palstalla eikä oikeassa elämässä.

9 vuotta palstalla - olet siis kirjoitellut tänne monia vuosia, mutta tuskinpa sinulla on tuonkaltaista pysyvää nimimerkkiä? Nämä foorumit antavat mahdollisuuden kirjoittaa joko omalla nimimerkillä tai sitten ottaa milloin vain käyttöön toisen, kirjaamattoman, nimimerkin ja vaihdella nimimerkkiä vaikka joka kommenttiin. Kuinkahan moni on mukana vuosikausia kirjautumatta, jolloin eri nimimerkkejä käyttämällä heidän palstahistoriaansa ei tiedä kukaan?

Varmaankin on myös tapauksia, joissa sama kirjoittaja kirjoittaa samaan ketjuun ja toisella nimimerkillä kannattaa tai positiivisesti kommentoi omaa kirjoitustaan. Ei liene harvinaista, että itse kirjoittaja antaa omalle kirjoitukselleen plussaa saaden kirjoituksen tuolla tavalla näyttämään hyvältä. Luulen, että moni kirjoittaa eri nimimerkillä sen vuoksi, että vakionimimerkki on saanut "kuraa niskaansa" ja nimimerkin oivalluksia on vähätelty - uudella nimimerkillä voi ottaa sitten räväkästi kantaa ja vaikkapa puolustaa itseään. Mielenkiintoista olisi tietää, kuinka moni kirjoittaja käyttää vakionimimerkkiä asiapitoisissa teksteissä ja purkaa tunteitaan ja kirjoittaa hyökkäävämmin toisella nimimerkillä?

Niin, savonarola, ehkä tästä voi tulla turhuuspalsta, vaikka monien mielestä tämä jo sitä on. Jokainen valvokoon pääasiassa omaa itseään ja vaellustaan. Kuinka moni kiivastuu ja suorastaan hyökkää toista vastaan vain sen tähden, että toisen raamatuntulkinta ei ole sama kuin oma? Kuinka moni syyllistyy kiivailemaan tavalla, joka ei ole Jumalan mielen mukaista, väittämään totuudeksi jotain, joka on todellisuudessa Raamatun Sanan vastaista ja kerta toisensa jälkeen kiertää samaa kehää ja palaa samaan rakkaudettomaan oman mielipiteensä korostamiseen? Kuinka moni luulee olevansa suurikin Raamatun opettaja, vaikka ei sitä ole?

Onko kovinkaan viisasta roikkua täällä päivästä päivään ja vuodesta toiseen, jos palstan henki on epäraitis, tunnelma rakkaudeton ja sekä uskovat, että maailman ihmiset hyökkäävät toinen toisiaan vastaan? Ajatellaan helluntaiseurakunnan tilaisuutta, jonka jälkeen joku olisi lähdössä pois omaan kotiinsa - hänelle sanottaisiin: älä lähde pois, eteisaulassa alkaa pian kova väittely, kiistely ja toistemme haukkuminen. Onko pois lähtejät lopulta tehneet aivan viisaan ratkaisun? Avauksen kysymys "mihin katosivat vanhat keskustelijat" olisi parempi muodossa "miksi vanhat keskustelijat katosivat?"

1. Kor. 8:2 "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee"
      Jaak. 3:1 "Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion."

• seurannut asiaa

Saattaa olla, että useat noista vanhoista keskustelijoista ovat niin masentuneita, että eivät kykene enää kirjoittamaan. Koska moni noista toi pelkkää LAHKOA esille, niin sillä teolla kävi Jumalaa vastaan ja Jumala ei loputtomasti siedä sellasta.
      Olikin kamalaa seurata lahokon toimintaa. Heidän taholtaan saivat huutia kaikki. Olivat uskossa, tai uskosta osattomia. Eivät todellakaan kutsuneet ketään, vaan pakottivat kaikkia omaan lahkoonsa.
      Heissä todella toimi se kuuluisa oma liha, vaikka naamioivat sen Raamatun opeilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      18
      6309
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4671
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      57
      3400
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      228
      2917
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      34
      2622
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2430
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      24
      2188
    8. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1767
    9. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1600
    10. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      193