Liiallinen karvoitus teinillä..

hairygirl

Elikkä voitte varmaan arvata mikä ongelma mulla on. Nimittäin se että mulla kasvaa kasvoja melkeinpä joka paikassa.. Olen siis 17 vuotias, ja oon joutunut sheivaamaan itseäni n.6-7 luokasta asti. Muistan kun 6 luokalla kaverini huomautti että mulla on TOSI tummat viiksikarvat, ja en ennen ollut kiinnittänyt huomiota mutta sitten huomasin että ne todella erottuivat... Otin sitten kotona sheiverin ja ajelin pois, ja myöhemmin tuli sitten tummana takaisin. Nykyään mulla kasvaa karvoja viiksien lisäksi, leuan alapuolella on jou 6 karvaa jotka nypin pois pinseteillä, kainaloissa, käsivarsissa, säärissä, reisissä(etu ja takapuolella), pepun alapuolella, alamahassa ja ylhäälläkin vähän, sekä varpaissa ja alapäässä tottakai. Ja korostan vielä etttä kaikki karvat on ERITTÄIN TUMMIA. siis ihan mustia. ja kyllä ajelen karvoja jatkuvasti, mutta se on ihan pakko. Huomasin siinä 7 luokallakkin että mun käsikarvat on melkeinpä mustat.. vaikka en sillon niitä ollut ikinä ajellut. Joten aloin sitten niitäkin sheivaamaan, sillä kuulin sillon tällön käsikarvoistanikin.. Eli siis jos en sheivaa niin karvat kasvavat ihan teräväkarvaisina ja tummina takaisin. joten ajelen karvat melko usein! joten siis mitä meiltä te olette etttä pitäisikö minun tehdä asialle jotain? Ja voiko tähän olla syynä esim monirakkulaiset munasarjat tms? Minulla on myös ylipainoa n.10 kiloa, mutta painoin ennen 35 kiloa enemmän ja silloinkin karvat oli. ja itseasiassa nyt laihdutuksen jälkeen karvat on entistä tummemmat.. vaikka luin että laihdutus saattaisi auttaa.. ja laihdutuksesta on aikaa vuosi. Onko tämä ihan normaalia vai pitäisikö mennä lääkäriin jos jokin onkin vikana? Pelottaa että alkaa nuo karvat kunnolla kasvamaan tuolla alaleuassakin/kaulan osassa....

1

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkäriin vaan

      Sheivaaminen saa karvat tuntumaan paksummilta ja terävimmiltä koska karvan latva on yhtä paksu kuin juuri.

      Ehdottomasti pitää mennä lääkäriin (gynekologille tai endokrinologille) jotta tarkistetaan hormoonit. Onko kuukautisesti normaalit (myös ilman e-pillereitä)? Runsas miestyyppinen tumma karvoitus, voi osoittaa että hormoonitoiminta on pielessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9479
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4017
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2790
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2554
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      178
      2538
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1803
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1632
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe