Ulkonäkökriisi

mitätehdä

Selasin vanhoja lukiokuvia ja huomasin olevani luokkani rumin tyttö. Ymmärrän nyt miksi pojat eivät kiinnostuneet, ja miksi en koskaan kuulunut niihin suosituimpiin tyttöihin. Olin hoikka, kropasta ihan nätti tyttö, mutta minulla oli ohuet mitäänsanomattoman väriset hiukset ja tylsät silmälasit. Kasvonpiirteetkään eivät ole klassisen kauniit. Lisäksi olin ujo ja kuvista paistaa myös epävarmuus.

Mietin ketkä tytöistä ovat olleet suhteissa ja tulin siihen tulokseen, että kaikki muut paitsi minä. Yhtäkkinen havahtuminen tilanteeseen on outoa, sillä minua ei ole koskaan kiusattu tai haukuttu ulkonäön tai minkään muunkaan vuoksi. Olen ollut melko sinut ulkonäköni kanssa, vaikka olenkin tiedostanut sen, että en kuulu niihin kauneimpiin. Poikien ja miesten puutteen olen aina ajatellut johtuvan ujoudesta, mutta epäilemättä siihen on vaikuttanut myös ulkonäkö. Olen kai ollut aina se seinätapettiin hukkuva rikkaruoho. Olen jo melkein kolmekymppinen ja vieläkin ilman miestä ja vailla minkäänlaisia kokemuksia miehistä.

Haluaisin tehdä jotain asialle, mutta en tiedä mitä :/

19

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sukellusvene

      Väitätkö että miehet ei ole tehneet sulle aloitteita elämäsi aikana?

      • mitätehdä

        Joitain harvoja tapauksia lukuunottamatta ikäiseni miehet eivät ole oikein koskaan kiinnostuneet. Ja miksipä olisivatkaan kun minua viehättävämpiä naisia löytyy pilvin pimein.


      • ht ...
        mitätehdä kirjoitti:

        Joitain harvoja tapauksia lukuunottamatta ikäiseni miehet eivät ole oikein koskaan kiinnostuneet. Ja miksipä olisivatkaan kun minua viehättävämpiä naisia löytyy pilvin pimein.

        Harvoja... No niin... Niitä kiinnostuneita on sitten kuitenkin ollut. :)


      • sukellusvene
        mitätehdä kirjoitti:

        Joitain harvoja tapauksia lukuunottamatta ikäiseni miehet eivät ole oikein koskaan kiinnostuneet. Ja miksipä olisivatkaan kun minua viehättävämpiä naisia löytyy pilvin pimein.

        olisiko mahdollista että laittaisit tänne tai sähköpostilla kuvan itsestäsi?


      • mitätehdä
        sukellusvene kirjoitti:

        olisiko mahdollista että laittaisit tänne tai sähköpostilla kuvan itsestäsi?

        Ei todellakaan ole mahdollista! :D


      • sukellusvene
        mitätehdä kirjoitti:

        Ei todellakaan ole mahdollista! :D

        No sitten ei voida sanoa juuta eikä jaata. Kuva kertoisi heti mikä tilanne on mutta jos et halua tehdä asialle mitään niin ok :)


      • ht ...
        mitätehdä kirjoitti:

        Ei todellakaan ole mahdollista! :D

        Joskus pitää uskaltaa tehdä jotain "radikaaleja" vetoja jos ei ole tyytyväinen elämäänsä.

        Ketkään perheenjäsenesi tai kaverisi (etenkään naispuoliset) eivät tule koskaan sanomaan rehellisesti mikä ulkonäössäsi on vikana. Harva tuntematonkaan sitä varmaan uskaltaa sanoa, kun ei halua loukata.

        Kuitenkin, käytännössä pystyisit hakemaan sitä hieman rehellisempää vastakkaisen sukupuolen näkemystä joltain vastakkaisen sukupuolen edustajilta.

        En sano että sinun tulisi lähettää kenellekään täällä kuviasi. Mutta voithan vaikka nettideitissä käydä mittaamassa ulkoisen olemuksesi tasoa. (Kunhan et liikaa pety, se on nimittäin kovin pinnallista touhua.) Ja sitten voit kysyä esim. rehellistä mielipidettä joiltain nettideittikumppaneiltasi. Kusipäät ehkä suoraan haukkuvatkin, muut ehkä kierrellen voivat vinkata missä vika oikeasti on. Sieltä kuulostelemalla ja rivien välistä lukemalla voit onnistua saamaan parempaa käsitystä itsestäsi.

        Tai jos asut PK-seudulla, niin painutaan kahville ja kerron rehellisesti mielipiteeni mitä sinun kannattaisi ulkonäöllesi tehdä. ;)

        (No, en nyt oikeasti usko että uskaltaisit, mutta olenpahan nyt tarjonnut sitäkin vaihtoehtoa.)


      • mitätehdä
        ht ... kirjoitti:

        Joskus pitää uskaltaa tehdä jotain "radikaaleja" vetoja jos ei ole tyytyväinen elämäänsä.

        Ketkään perheenjäsenesi tai kaverisi (etenkään naispuoliset) eivät tule koskaan sanomaan rehellisesti mikä ulkonäössäsi on vikana. Harva tuntematonkaan sitä varmaan uskaltaa sanoa, kun ei halua loukata.

        Kuitenkin, käytännössä pystyisit hakemaan sitä hieman rehellisempää vastakkaisen sukupuolen näkemystä joltain vastakkaisen sukupuolen edustajilta.

        En sano että sinun tulisi lähettää kenellekään täällä kuviasi. Mutta voithan vaikka nettideitissä käydä mittaamassa ulkoisen olemuksesi tasoa. (Kunhan et liikaa pety, se on nimittäin kovin pinnallista touhua.) Ja sitten voit kysyä esim. rehellistä mielipidettä joiltain nettideittikumppaneiltasi. Kusipäät ehkä suoraan haukkuvatkin, muut ehkä kierrellen voivat vinkata missä vika oikeasti on. Sieltä kuulostelemalla ja rivien välistä lukemalla voit onnistua saamaan parempaa käsitystä itsestäsi.

        Tai jos asut PK-seudulla, niin painutaan kahville ja kerron rehellisesti mielipiteeni mitä sinun kannattaisi ulkonäöllesi tehdä. ;)

        (No, en nyt oikeasti usko että uskaltaisit, mutta olenpahan nyt tarjonnut sitäkin vaihtoehtoa.)

        Luulen tietäväni aika hyvin missä mättää, mutta en vain ehkä uskalla tehdä liian radikaaleja tarvittavia muutoksia.

        Olen ollut nettideiteillä jonkun aikaa ilman kuvaa, ja aika hyvännäköisetkin miehet ovat ottaneet yhteyttä. Kuvien vaihdon jälkeen osa miehistä on hävinnyt tuhkatuuleen - selittelemättä. Ei todellakaan ole saanut minkäänlaista selitystä miksi ei kelpaa.

        Kiitos tarjouksesta, mutta taidan kuitenkin kieltäytyä. Pk-seudulle tulee matkaa vähän liikaa :)


      • ht ...
        mitätehdä kirjoitti:

        Luulen tietäväni aika hyvin missä mättää, mutta en vain ehkä uskalla tehdä liian radikaaleja tarvittavia muutoksia.

        Olen ollut nettideiteillä jonkun aikaa ilman kuvaa, ja aika hyvännäköisetkin miehet ovat ottaneet yhteyttä. Kuvien vaihdon jälkeen osa miehistä on hävinnyt tuhkatuuleen - selittelemättä. Ei todellakaan ole saanut minkäänlaista selitystä miksi ei kelpaa.

        Kiitos tarjouksesta, mutta taidan kuitenkin kieltäytyä. Pk-seudulle tulee matkaa vähän liikaa :)

        "Kuvien vaihdon jälkeen osa miehistä on hävinnyt tuhkatuuleen - selittelemättä."

        Erittäin tuttu ilmiö, myös näin miehen näkökulmasta. Kuvan vaihto saa vastapuolen katoamaan.

        Siitä on hyvin helppoa päätellä että oma ulkonäkö ei vaan ole riittävän komea / kaunis sille vastapuolelle. Tietysti olettaen että kuva on oikeasti onnistunut ja kuvastaa hyvin omaa ulkonäköä.

        Kuva voi tietysti myös kuvastaa todella vahvasti jotain persoonallisuutta, joka on tullut mieleen profiilitekstistäkin, yms. - ja jos se on vastapuolelle ei-haluttavanlainen ominaisuus, niin se on sitten siinä.

        Todella hyvännäköiset miehet / naiset tietysti odottavat samaa vastapuolelta. Koska heillä on siihen varaa kun saavat tusinoittain vastauksia. Näiden henkilöiden pakeista/katoamisista ei kannata yllättyä jos jo tiedät että et ole ainakaan se ihan kaikkein kaunein kedon kukkanen.

        "Kiitos tarjouksesta, mutta taidan kuitenkin kieltäytyä. Pk-seudulle tulee matkaa vähän liikaa :) "

        Harmi. Olisi ollut varsin mielenkiintoista nähdä millaiset naiset täällä setvivät ulkonäköongelmiaan, mutta en nyt oikeasti odottanutkaan saavani asiaan selvyyttä. :)


      • nöösi_poika
        ht ... kirjoitti:

        Harvoja... No niin... Niitä kiinnostuneita on sitten kuitenkin ollut. :)

        Naisille löytyy aina vientiä. Jopa niille "harmaimmille" naisille.


    • ht ...

      "mutta minulla oli ohuet mitäänsanomattoman väriset hiukset ja tylsät silmälasit"

      Onko sinulla vielä silmälasit? Jos on, niin hanki uudet sellaiset jotka sopivat paremmin kasvoihisi. Tai hanki piilolinssit jos haluat eroon laseista (tai laserointi).

      Kuitenkin oikeanlaiset silmälasit voi olla jopa paremmat kuin ilman silmälaseja - kunhan ne on OIKEANLAISET. Äläkä ajattele pelkästään että missä laseissa tunnet itsesi kauniiksi... Välillä henkilö itse voi olla liian jämähtänyt omaan tyyliinsä eikä tunne heti itseään sinuiksi jossain muussa lookissa. Silti se toinen lookki voi olla paljon parempi sinun kasvoillasi. Yritä vaikka ottaa joku mies makutuomariksi että millaiset lasit näyttäisi sinulla hotilta.

      Ja jos vika siis on kasvoissa... Opettele oikeat meikkaustyylit. Käy vaikka ammattilaisella joka ymmärtää mitä asioita kasvoissasi kannattaa korostaa, ja mitä häivyttää.

      Ja se mitä ei vaan voi väheksyä naisilla... Oikeanlainen kampaus!
      Paras hiustyyli riippuu todella paljon kasvojen muodosta. Oikealla hiustyylin valinnalla voi todella huomattavasti parantaa kasvojen kauneutta.

      Ja sitten se ujous. Yleensä naisissa ei ujous haittaa miehiä, mutta tietysti jos ei ole se kaunein nainen, niin ei ehkä saa aloitteita miehiltä. Silloin se ujous alkaa vaikuttaa kun pitäisi itse olla hieman aloitteellinen.

      Tai ainakin heti kun saa jonkun miehen suunnalta potentiaalista aloitteellisuutta, niin pitää sitten tarttua siihen ja yrittää kuulostella olisiko siinä mahdollisuutta (jos itseäsi siis yhtään kiinnostaa se mies). Esim. yritä oikeasti tehdä aikaa tapaamiselle jos mies sitä ehdottaa. Jos juuri silloin et ehdi kun mies olisi sitä ehdottanut, niin älä pelkästään torppaa miehen aloitetta että "juuri nyt et ehdi koska (syy x)". Vaan yritä sitten itse löytää vastine ja ehdotus että milloin sinulle sitten kävisi se tapaaminen. Tällöin mies ei luule että et halua tavata ollenkaan, vaan ymmärtää että sinulla on kuitenkin kiinnostusta vaikka et ihan oikeasti juuri silloin ehdi.

      Muilta osin on aika vaikea sanoa mitään, koska oikeasti et kerro tarpeeksi tarkasti millainen olet tai miltä näytät. Mutta voin itse sanoa miehenä että niin kauan kunhan sinulla ei ole mitään todella merkittäviä epämuodostumia kasvoissa, olet kropaltasi ok (et ylipainoinen), ja ennen kaikkea olet luonteeltasi ok (et ole ärsyttävä luonne) - niin kyllä sinä miehille kelpaat, vaikket niitä komeimpia hurmureita voi odottaa saavasi suhteeseen.

    • mies 86

      Täällä toinen samanikäinen totaalikokematon miespuolinen. Olen ollut liian laiska tehdäkseni asialle mitään mutta tunnen silti nauttivani elämästäni ihan kohtuullisesti poikamiehenä. Itsekin pidän itseäni ainakin ulkonäöllisesti ja varmaan olemuksenkin puolesta harmaaseen massaan hukkuvana. Eipä se oikeastaan kauheasti haittaa.

      Muistan itse kun arviolta pari vuotta sitten eräs todella taviksen näköinen ja oloinen taloushallinnon naispuolinen opiskelija otti minuun sähköpostitse yhteyttä tiedustellakseen, olinko minä hänestä kiinnostunut vaikka hädin tuskin tunnistin häntä nimen tai ulkonäön perusteella. Hän itse perusteli hypoteesinsa siihen, että olin pari kertaa istunut hänen vierellään luennolla. Vastasin kohteliaasti ja asiallisesti että kyseessä oli väärinkäsitys mutta että se oli minun osaltani ihan ok. En kuitenkaan voinut olla ihmettelemättä tytön naiivia ajatusmallia. Olisin ymmärtänyt tilanteen hyvin joskus ala-asteiässä mutta en yliopistossa niinkään. Ulkonäöllisesti tyttö oli avauksessasi kuvaileman näköinen - "hoikka, kropasta ihan nätti tyttö, ohuet mitäänsanomattoman väriset hiukset ja tylsät silmälasit". Enemmän tai vähemmän. Olin itse vakuuttunut siitä ettei silläkään tytöllä mitään aikaisempaa kokemusta ollut miehistä, eikä kyllä välttämättä ole sitä vieläkään.

      "Haluaisin tehdä jotain asialle, mutta en tiedä mitä :/"

      Kuuntele sydäntäsi. Tuon neuvon olen monta kertaa yrittänyt antaa ihmisille jotka ovat kertoneet minulle tuntevansa olevan kadoksissa itsensä kanssa.

      • 6+12

        Eikö tuo todella taviksen näköinen tyttö olisi kelvannut? Sähköpostialoitehan on mitä parhain :)


      • mies 86
        6+12 kirjoitti:

        Eikö tuo todella taviksen näköinen tyttö olisi kelvannut? Sähköpostialoitehan on mitä parhain :)

        Ei se uskoakseni aloite ollut. Vaikka mistäpä sitä tietää kun tyttö tuntui muutenkin niin pihalla olevan.


    • 11+19

      Kyllä varmaan tosi hyvin kelpaisit, jos vaan jotenkin saisi sinuun yhteyttä ja asuisit lähellä.

    • Joskus kannattaa hommata se ulkopuolisen mielipide omasta ulkonäöstään. Itse työskentelin vuosia sillä alalla ja näin niitä hyviä muodonmuutoksia niin miehissä kun naisissakin.
      Ihan rohkeasti vaan stylistin pakeille käymään. Saat puolueettoman mielipiteen ja asiallisesti (toisin kun nettitreffeillä).
      Saat samalla kertaa vinkit hiuksiin, meikkiin, vaatetukseen... ihan koko hoito siis.
      Ne muutokset ei välttämättä ole isojakaan, eli ei tarvitse pelätä mitään jenkkimeininkiä, jossa naama pumpataan täyteen botoxia :D
      Suosittelen lämpimästi ihan kaikille käydä välillä päivityskatsauksessa.

      • Minä taas olen naistenlehtiä lukemalla oppinut sen verran, että toisinaan se muuttumisleikin lopputulos on paljon pahempi kuin lähtökohta. Erityisesti korpeaa kun luonnolliselta väriltään nätit pitkät hiukset lähes aina kynitään lyhyiksi ja värjätään rumiksi vain siksi että saataisiin ”ilmettä uudistettua”, täysin miettimättä sopiiko kyseinen tyyli henkilölle itselleen.

        Tokihan ne muuttumisleikit joskus onnistuvatkin, mutta nuo pahimmat mokat jäävät yleensä parhaiten mieleen ja aiheuttavat siksi pikkuisen epäluuloja stylistien ammattikuntaa kohtaan.

        Mutta kyllähän se ehkä itsellekin voisi tehdä hyvää jos joskus saisi jonkun ulkopuolisen arvion omasta tyylistään (jota ei oikeastaan ole olemassakaan, on vain erilaisiin olosuhteisiin soveltuvia vaatteita). Mistähän voisi saada semmoista ihan oikeasti opiskelijabudjetin kanssa yhteensopivaa tyylineuvontaa, jossa saisi palautteena jotain muutakin kuin suosituksen Diorin jakkupukumallista?


    • Köhbökuköu

      Sama tarina, mutta asian ymmärrettyäni olen käyttänyt erilaisiin muodonmuutoksiin vuosien varrella todella paljon rahaa ja voin sanoa, että kaikki on ollut yhtä tyhjän kanssa. Yksi kauneusleikkauskin takana, mutta vaikutus miesten kiinnostukseen pyöreä nolla. Miehille näyttää kelpaavan lähinnä a) säyseät maatuskat, jotka valitaan lasten äidiksi tai b) yhtä aivottomat Megan Fox -kopiot, joita pannaan vähän aikaa ja vaihdetaan sitten seuraaviin, kun naiset tyhmyys alkaa jo hävettää.

    • ...

      Minä taas tiesin aina olevani ruma, se oli kouluaikoina luokan pojille jokapäiväistä huvia, haukkua minua rumaksi.

      Mutta joo, jos aloitteita ei ole tullut, niin sitähän se tarkoittaa.

      Ainakin tylsät silmälasit ja hiukset voit muuttaa, se on jo alku.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3284
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      411
      2909
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2789
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2162
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      1990
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1337
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      77
      1181
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1030
    Aihe