Minun tarinani

Dani098

Minun tarinani työpaikkakiusaamisesta koostuu niin monesta vuodesta että harmittaa että olen tuhlannut elämästäni niin paljon. Mieli tekee edelleen lähteä, mutta pidän työstäni ja kaikesta siihen liittyvästä, pidän jopa nykyisestä työpaikastani, ainut mikä ei sovi yhtälöön on kiusaajani. Hän antoi aluksi ymmärtää olevansa ystävällinen, sai minut puhumaan asioistani avoimesti. Kunnes jouduin huomaamaan olevani jatkuvasti selkään puukotuksen uhri. Takana päin puhutaan minusta pahaa, aina pääpuhujana tämä sama ihminen. Edessä päin teeskennellään muuta. Työasioissa viedään kunnia itselle ellen ole sattunut puhumaan suoraan pomon kuullen, jolloin se on mahdotonta. Perhe-elämääni repostellaan ja joka päivä saan kuulla vittuilua. Pomokin tietää tämän. Kerran on asiaan puuttunut, se auttoi ehkä viikon, mutta kiusaajani esitti pomolle marttyyria, ja kaiken olleen vain "vitsiä.

10

468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sovittelia

Voit ehdottaa pomolle sovittelua. Jos pomo tietää kiusaamisesta, hän on lain edessä vastuussa puuttua siihen. Työyhteisösovittelu on tehokas tapa lopettaa kiusaaminen.

• julma menestyy

Minusta tällaisen vainoojan pitää nistata. Pitää ottaa omat neuvit kiusaajaa kohtaan. Olen senverran v*ttuuntunut kiusaajaan,että tulee saamaan käsittelyn. On pilannut meidän perhe-elämän täysin,huomiotta ei jää työnantajakaan. Kosto elää ja tulee olemaan suloista. Tällaisia kirjotuksia ei saisi olla,tiedän. Oma apu paras apu.

• kärpäslätkä

Myötätuntoni on puolellasi, tiedän miltä tuntuu. Yllättävää että tuollaisiinkin otuksiin voi työelämän myötä törmätä, jotka roikkuvat kiinni kuin hirvikärpäset vielä siviilielämänkin puolella, jopa työsuhteen päätyttyä.

• 4+11

Työpaikkaväkivalta on äärimmäinen kokemus. Vain toinen uhri tietää, millaista on elää jatkuvan häpäisyn kohteena, pelätä toimeentulon puolesta, menettää yöunet, terveys ja lopulta läheisiä ihmisiäkin, kun mieli murtuu työpaikkapirun takia. Tallaisten paineiden alla ihmisestä löytyy voimia ja puolia, joiden olemassa olosta ei muuten tietäisi.

• vahvempi minä
        4+11 kirjoitti:

Työpaikkaväkivalta on äärimmäinen kokemus. Vain toinen uhri tietää, millaista on elää jatkuvan häpäisyn kohteena, pelätä toimeentulon puolesta, menettää yöunet, terveys ja lopulta läheisiä ihmisiäkin, kun mieli murtuu työpaikkapirun takia. Tallaisten paineiden alla ihmisestä löytyy voimia ja puolia, joiden olemassa olosta ei muuten tietäisi.

Niin se on. Mutta kerta kerralta vahvempana, entistä enemmän ihmisiin luottamusta ja uskoa menettäneenä, jatkaa kuitenkin taivaltaan, entistä tietoisempana millaisia pahuutta henkeviä piruja tämä maailma pitääkään sisällään.

Jos tästä kaikesta selviää suht selväpäisenä ja hengissä, niin voi pitää itseään vahvana. Vaikkakin sinut kohteeksi valittaisiin, vaikkapa kerran jos toisenkin, mutta kun tästä kaikesta selviät pää pystyssä, niin olet henkisesti vahvempi kuin he, jotka joukolla käyvät kimppuusi, kun yksin eivät ole mitään eivätkä uskalla.

• Anonyymi

Tuollaiset sovittelut auttavat, kun kaikki työyhteisön jäsenet ovat henkisesti perusterveitä. Luonnehäiriöisten kanssa mikään ei toimi.

• Anonyymi

Itselläni oli samanlainen kaksinaamainen työpaikalla, huomasin sen hyvin pian että kuka niitä juttuja levittää. Tein sille akalle niin että kun kyseli kuulumisiani valehtelin ja suurentelin kaikkia juttuja, oli mukava seurata akkojen naamoja kun tämä juorukello riensi kertomaan näitä eteenpäin. Sitten kun tuli joku kyselemään näistä juoruista niin pokkana sanoin että se akka höpisee mitä sattuu, meni juoruköörillä pasmat sekaisin kun eivät tienneet miten asiat olivat.

• Anonyymi

Ilmeisesti on aika tavallista, että joku kaksinaamainen laitetaan perään kyselemään kuulumisia vielä työsuhteen päättymisen jälkeenkin.

Puhun tiedustelijalle puuta heinää. Tämä utelias ihminen asuu samalla seudulla ja kyselee asioistani myös muilta ja levittelee saamiaan "tietoja". Ilonsa kullakin.

• Anonyymi

Tuommosiin nyt ei halua kukaan tutustua, joten tekevät kaikista itselleen "tuttuja".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6044
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3131
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2406
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2078
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1751
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1616
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1521
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe