mustasukkaisuus tuhoaa kaiken

taas jätetty

olen parisen kuukautta tutustunut erääseen mieheen ja hän on oikein epäluulloista sorttia menneen takia.Homma menee niin että en saa puhelinta käyttää kun olen itekseni,jos puhun toisten kanssa,petän joka ainoa kerta.Sitten kun tapaamme ,niin ihanaa on.Asumme erillämme ,olen kertonut reilusti itsestäni ja hänkin on ollut tosi villiä sorttia.Joka toinen päivä hän jättää mut,tänäänkin sen takia kun heti soittanut hälle,vaan joku puolen tunnin päästä.kÄNNYKÄSTÄ ALKAA EROT...E n jaksa tätä kun tapaamisemme ovat yleensä ihania,sitten alkaa epäilyt jos avaan puhelimen tai olen linjoilla toisen kanssa,eli kenen tahansa kanssa.emme oee mitään nuoria,vaan ihan elämää nähneitä keski-ikäisiä ihmisiä.Onko kellään vastaavaa ja miten suhde on jatkunut vai onko?

8

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taas jätetty

      ps ja se että mun täytyy olla aina tavoitelavissa ja ilmoittaa kun olen tullut kotia...tämä on kuin pantavangin elämää

    • Hei taas jätetty


      Kirjoitat olevasi jo aikuinen ja kokenut elämää. Aikuisena olet myös itse vastuussa omista valinnoistasi esimerkiksi siitä, millaisess suhteessa elät. Parin kuukauden suhde on vielä tutustumisvaiheessa. Voit itse päättää haluatko olla suhteessa jossa toinen pyrkii kontrolloimaan sinua.Toista osapuolta ei voi muuttaa.

      Mieleeni tulee kysymys, millaisia aikaisemmat suhteesi ovat olleet? Nimimerkiksesi valitsit 'taas jätetty'. Onko niin, että et ole ehkä itsenäistynyt vaan jätetyksi tulemisen pelossa annat sellaisen suhteen jatkua, jossa sinua rajoitetaan? Koetko olevasi jollain lailla muutenkin elämässäsi toisten talutusnuorassa? Millainen suhde sinulla on omaan itseesi?

      Mielelläni kannustaisin sinua pohtimaan omaa itsenäisyyttäsi, sitä mitä tahdot elämältä ja millaiseen käytökseen vedät rajat. Annatko toisen 'kytätä' sinua vai vihellätkö pelin poikki.
      Mustasukkaisuus ei mene ohi sillä, että tarjoat toiselle kontrollin mahdollisuuden. Itse uskon, että luottamus on ainoa vaihtoehto terveen parisuhteen synnylle


      Meiju, diakoni

    • soppani keitän itse

      Olen luonteeltani vilkas ja menevä,ja toinen ei ymmärrä sitä,koska hän haluaa mut kokonaan.Taas jätetty terkoitti että hän on aina kiristämässä jättämällä mua koska ei mene hänen tahtonsa mukaan tai hän epäilee muita miehiä.En ole tyhmä tai naiivi,olen vain hämmentynyt näin alkusuhteen voimakkaasta reaktiosta.

      • Jussijussijussijussi

        Niinpä. Haluatko elää vangittuna, rajoitettuna, kiristettynä ja tarkkailtuna hänen tahtonsa mukaan? Tuo on sinun päätöksesi. Itse olisin lopettanut tuon pelin jo kauan aikaa sitten, mutta nyt kysytäänkin sinulta.


    • tilanne elää

      Ei tietenkään,eilne keskustelimme vakavasti asioista,syistä ym asiaan vaikuutavista asioista.Teimme sopimuksia.

    • GATARINE

      kIITOS VASTAUKSISTA,odotin myös kokemuksen omaavilta ihmisiltä kokemuksia ja mielipiteitä,kuinka he ovat vastaavasti toimineet suhteessa,onko ajan saatossa parantunut asia vai juttu katkennut?

    • Greenmadeira

      Kun poikaystäväni kanssa olin seurustellut n 6kk-1v , mentiin yksiin illanistujaisiin ja mietittiin et kumpi olisi selvinpäin (kun autolla täytyy takaisin tulla). Päädyin (pienestä painostuksesta) sitten olemaan kuski. Iltaa istuttiin minulle vieraalla porukalla,olin tietysti hiljaisempi kuin muut. Sit joss.vaih iltaa meitä n5v vanhempi mies tokaisi "Ai, Villen eukko ei ota mitään.jaaha. Niin...sepä onkin siinä se mahdollisuus että juttelis kovasti muidenkin miesten kanssa. Ja mitäpä jos sitten tulisikin mukavampi mies eteen.parempi kun et anna juoda." Olin silloin nuori,ujo tyttönen vielä enkä sanonut tuohon mitään. Mutta jotenkin siitä tuli mieleen että olisi poikaystävälläni ollut ennenkin moinen tilanne. No, seurustelumme jatkuessa huomasin että mustasukkaisuutta tosiaan on,rutkasti.Tuli tosi kova riita kun lähdin luokkani kanssa tukholman risteilylle .Ajattelin että onko jo tullessani(yhteiseen kotiin) muuttanut pois. ei ollut, mutta huutoa sain. Nostimme kissan pöydälle ja sanoin että olen tosissani hänen kanssaan,mutta kavereitakin pitää mielestäni olla ,molemmilla. Kihlauduimme,syntyi lapsia,vuodet vieri. Mutta vieläkin ,tasaisesti vuoden väelin hän saa "kohtauksen" jostatin menostani. Välillä karjun pää punaisena että etkö tollo tajua,minä en tee lapsia kenenkään kanssa, että sitten pettäisin niiden isää jonkun kanssa!!!! Mutta ei auta. Hän on jo 15v epäillyt ja tulee epäilemään aina. Syy lienee jonkinasteisesti myös ex-tyttöystävän. Välillä mietin että jätän hänet sen "ison riidan" päätteeksi. Mutta ei,kyllähän minä häntä rakastan. Vai rakastanko enää. Välillä mietin että rakkaus on kyllä kymmenien mustasukk.riitojen jälkeen hiipunut. Välitän hänestä, mutten varmaankaan rakasta. Mutta edelleen olemme yhdessä. Välillä kyllä pohdin että olisiko jo aika päivät sitten mennyt ammattiauttajalle. Se olisi varmaan ainut keino saada syytökset loppumaan.
      Mutta jos joskus eroamme, en kaipaa varmasti vuosiin uutta suhdetta mieheen. Jokin osa minusta on rikottu niillä kaikilla turhilla syytöksillä. Ilman luottamusta meillä ei oo mitään, niin sanotaan laulussakin.

    • mirrukka

      Kiitos tarinastasi,olen toisaan ihmeissäni miehen kanssa,jos ei vastaa puhelimeen ,hän tulee kotiini katsomaan onko jätkiä ollunna ja sen sellaista.Hänen taustansa ovat rikkonaiset,ja entisen naiset hutsahtavia viinaan meneviä,,,,mutta mustasukkaisuus on paha vitsaus ja saa suhteeseen säröä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6223
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3788
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1470
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe