Airbag merkkivalo

Tommi-

Kävin koeajamassa yhtä autoa.
Auto vaikutti muuten ihan hyvältä mutta pisti silmään yksi asia.

Nimittäin airbag merkkivalo paloi vaikka auto on käynnissä? Onko tämä normaalia?
Olen ollut aina siinä käsityksessä että airbagin merkkivalo palaa ainoastaan virrat päällä, ja heti kun auton starttaa valon tulisi sammua jos airbagit ovat kunnossa.

7

11874

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masa

Rikkihän se on. Saadaan ehkä huollossa resetoimalla toimimaan kuten normaalisti (kertomallasi tavalla), mutta silti vika saattaa tulla kohta uudelleen. Jokin liitin saattaa olla löysällä, esim. istuimen alla (turvavyönkiristimet saman valon piirissä).

• raimo

Sori kun lainaan tätä aihetta mutta omassa autossani on sama vika.
        Airbagin valo palaa siis mittaristossa vaikka auto on käynnissä. Kohta olisi katsastus edessä. Meneekö auto läpi katsastuksesta jos airbagin valo palaa kokoajan?

• hakkapelitta 4
        raimo kirjoitti:

Airbagin valo palaa siis mittaristossa vaikka auto on käynnissä. Kohta olisi katsastus edessä. Meneekö auto läpi katsastuksesta jos airbagin valo palaa kokoajan?

airbag valo voi joskus kyllä palaakkin ilman vikaa-matkustajan tyyny ketketty pois päältä esim.avaimella

• masa
        raimo kirjoitti:

ei mene läpi, hylätty tulee jo pelkän valon perusteella

• Lamppu

Se vika saataa maksaa
      On tullut aika monille eteen ranskalaisissa

• Nubira?

Oliko koeajamasi auto Daewoo Nubira?

• skoda

abs valon vilkkuminen ja johtovikaa !
      Kirjoittanut: hyundai getz 3.11.2004 klo 12.20

Sähköjohtimissa vikaa
      Hyundai Getzit korjaamolle

Hyundai Getzit kutsutaan korjaamolle muutostyöhön sähköjohdotuksessa havaitun rakennevian johdosta. Maahantuoja ei kuitenkaan vahvista vian yhteyttä tapahtuneisiin tulipaloihin.
      Hyundailla on meneillä Getziä koskeva takaisinkutsukampanja sekä Suomessa että Ruotsissa. Syynä korjaamokutsuihin on konehuoneen johdotus. Muutostyön kohteeksi ilmoitetaan yksi moottoritilan johtosarjan maadoituspisteistä.
      Maadoituspisteen muutos tehdään siksi, että pisteestä lähtevä maajohto ohjaa vettä yhteen johtosarjojen sähköliittimistä. Auton omistajalle maksuton korjaus kestää noin puoli tuntia. Autojen haltijoille on lähetetty asiasta kirje.

Maahantuojan mukaan vian seuraukset eivät ole vakavia. Ellei korjausta tehdä, ABS-varoitusvalo saattaa syttyä aiheettomasti.

Erään lukijamme mukaan tilanne on kuitenkin toinen. Hänen Getzinsä joutui toukokuussa korjaamolle, koska johdinsarja syttyi palamaan. Tiettävästi myös Ruotsissa on palanut ainakin yksi auto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      163
      2571
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      205
      1198
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1111
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      933
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66