Laihdutus nukkumalla??

virtahepo

Lihoin kesän aikana 10kg. Olen todella voimaton.
Nukun öisin n.5 tuntia kun pitää herätä töihin. Viikossa nukun n. 45h.
Olen töissä n. 40-80 tuntia viikossa, keskimäärin yleensä n.56h.
Ruokavalion pitäminen on vaikeeta, olen kai liian lepsu.

Miten toimisi tälläinen laihdutus:
aamulla klo 6: ruisleipä jossa kinkkua, juustoa, salaattia, paprikaa
töissä tai töiden jälkeen n.klo 12 taas jotain??

Sitten kun pääsee töistä kotiin n.klo 14 menee nukkumaan ja nukkuu koko illan? Sitten herää, käy suihkussa ja menee yöunille ja jos ei saa unta ottaa jotain unilääkettä?
Tämä vain niinä päivinä kun on vain 8h töitä.
Sitten jos on pidempi päivä niin:
aamulla klo 6: leipä
klo 16: esim rahka
klo 18: päivällinen
klo 20: teetä?

Lauantaina ja sunnuntaina söisi vähän jotain hedelmiä

Teen kahta työtä, ekassa työssä pystyn olemaan syömättä koko vuoron mutta tokassa työssä en.

En tähänkään asti ole syönyt kauheasti ja silti olen pullea..
Onko syömättömyys haitaksi? Millainen olisi hyvä ruokavalio kun en ehdi/jaksa liikkua melkein yhtään? Olen todella onneton ja väsynyt koko ajan

3

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistuuonnistuu

      On olemassa ainakin 8/16 -paasto. Se perustuu siihen, että vuorokaudetsa 8h syödään, ja loput 16 h ollaan syömättä. Esim. jos syö ensimmäisen aterian klo 16, voi syödä ruokaa klo 00:00 asti. Sen jälkeen nukutaan, ja ollaan aamupäivä syömättä. Ainakin jotkut urheilijakaverini väittävät sen polttavan tehokkaasti rasvaa.

      Jos tuo ei houkuta, niin siinä tapauksessa suosittelisin päinvastaista toiminta tapaa. Eli syödään pitkin päivää ja monia pieniä aterioita. Joillain ihmisillä on nimittäin taipumusta siihen, että ollaan päivä syömättä ja sitten vedetään tolkuttomasti mitä vai ilman rajoja. Sen sijaan olisi hyvä syödä pieniä aterioita, ettei nälkä pääse yltymään älyttömäksi. Syö esim. rahkaa, salaattia, kanaa jne. ja pystyy pääsääntöisesti välttelemään valmisruokia. Jos on valmisruokia pakko syödä, suosittelen keittoja, joissa on kuitenkin kohtalainen määrä kaloreita (esim vuohenjuustoinen tomaattikeitto, hernekeitto, juureskeitto jne.)

      Jos keittojakin syö vaikka 5 päivässä, luulen kulutuksen jäävän johonkin 1000 kcalin tienoille. Joskus niitä voi sitten korvailla salaateilla, kohtuullisella määrällä raejuusto jne.

      Se on totta, että ihminen kuluttaa energiaa nukkessaankin ja laihtuu silloinkin. Sen sijaan unilääkkeet eivät ole ratkaisu laihdutukseen vaan ruokavalio. Urheilu auttaa, mutta sen vaikutus on aivan olematon ruokavalioon verrattuna

    • 3444444121212

      Et tule laihtumaan, päinvastoin, tulet lihomaan lisää.

      Ensiksi pitäisi saada unirytmisi kuntoon. Nukutko päiväunia, siksi et saa yöllä ajoissa unta, eli nukut vain 5h? Untahan pitäisi saada n. 7h yö. Jos nukut päiväunia, lopeta se ja pakota itsesi pysymään iltaan asti hereillä. Unilääkkeitä älä nyt lähde käyttämään, saat vaan unirytmisi ja kehosi sekaisin saatat joutua niihin koukkuun.

      Myös tuollainen olematon syöminen saa sinut varmasti mässyttämään huonoa ruokaa. Jos sinulla nyt jo ongelmaa sen kanssa, niin miten luulet että käy, kun syöt huonosti? Saat ahmimiskohtauksia.

      Miksi terveellinen, tasapainoinen ruokavalio ei käy?

      Energiaa saa hyvin tuoreista kasviksista ja hedelmistä. Pinaatti,parsakaali, kukkakaali, banaanit, appelsiinit, ym.. Tottakai sinulla ei ole energiaa, jos et syö mitään kehoa ruokkivaa ruokaa.

      Väsymys ja masentunut olotila johtuvat varmasti huonosta syömisestä. Oikeanlainen syöminen korjaa nuokin tilat.

    • iuopti9

      a. vähemmän töitä
      b. enemmän unta
      c. kunnon ruokaa tasaisin välein

      Esim. kunnon aamupala klo 6, töissä välipala tai lounas, iltapäivällä päivällistä, illalla pari leipää tms. ennen nukkumaanmenoa.
      Kasviksia/hedelmiä joka aterialla, muista proteiini esim. pavut, tofu, soijarouhe.

      Jos uni ei millään tule, on ok ottaa silloin tällöin unilääkettä. Liian vähäinen unensaanti = tulee suurempi himo nopeaan sokeri/rasva/suolamättöön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2087
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1600
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1226
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      488
      1145
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1135
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe