Onko joku käyttänyt esim. Patentex Oval-nimisiä
ehkäisykapseleita (tai muuta merkkiä)? Onko niistä ollut jotakin haittoja?
Haluaisin hormonittoman ehkäisyn, ja kortsu ei tunnu parhaalta mahdolliselta vaihtoehdolta.
Olisiko niitä muita vaihtoehtoja kuin nuo kapselit? Olen 25v.
hormoniton ehkäisy
3
736
Vastaukset
- P.O:a kokeillut
EI ole ehkäisykapseli vaan emätinpuikko joka sisältää spermisidejä.
Muita merkkejä ei markkinoilla ole.
Ilman kondomia (vaikka valmistaja toisin antaa ymmärtääkin,siihen on muuten tulossa muutos piakkoin,siis tähän ehkäisyvarmuuteen) P.O ei anna kovin korkeata suojaa.
Eli,jos ei todellakaan halua tulla raskaaksi,niin P.O JA kondomi yhdessä!
Toisia P.O kuumottaa ja kirvelee,niin itseä kuin kumppania,toiset kokevat sen sotkuisena jne.
Itse en yksinkertaisesti luottanut siihen yksistään,ja kondomi vakisuhteessamme haluttiin pois.
Kirjoitat haluavasi hormonittoman ehkäisyn,miten olisi kuparikierukka?Entä hormonikierukka,jonka hormonipit. ei voi edes verrata e-pillereiden pitoisuuksiin?
Itselläni on kolmatta vuotta kuparikierukka,vuodot eivät ole lisääntyneet,tulehduksia ei ole ollut jne.,olen todella tyytyväinen.
Ja olen synnyttämätön,täällä kun joskus tösmää urbaaniin kaupunkilegendaan jonka mukaan sitä ei asennettaisi synnyttämättömälle.
Samoin Mirena asetetaan,ja sen aion ottaa seuraavaksi. - ikäloppu
Pillereiden lopettamisen jälkeen vakisuhteessa kokeiltiin P.O:ta. Itseäni se ei sottaisuutta lukuunottamatta juurikaan vaivannut, mutta mies valitti kirvelystä. Ehkäisyvarmuus ei myöskään liene niin korkea, mitä väittävät.
Jonottelin sterilisaatioon noin vuoden, ja hyvin selvisimme sen ajan kondomeillakin. - jane
Kokeiltu 2 kertaa ja loput kapselit lojuu käyttämättä kaapissa. Kuumotti ja kirveli molempia. Kortsukin on parempi vaihtoehto ja helpompikin. Muita hormonittomia en tunne kuin sen personan, mutta on mielestäni liian kallis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110