Kysymys pianotunneista

pianotyttö

Hei. Hankin juuri synan vanhan pianoni tilalle, sillä se alkoi olla jo huono ja vei turhan paljon tilaa. Olen käynyt pianotunneilla perhetutullani, joka ei oikeastaan ole piano-opettaja, vaan joskus musiikkiopistossa opiskellut. Minulla on noin kolme-neljä vuotta pianon soitta takana,osaan siis perusnuotit ja joitakin muita helppoja juttuja joita tuttuni on opettanut. Kyselisin kuitenkin sellaista että nyt kun hankin synan niin voinko käydä tavallisilla pianotunneilla, vai onko syna tunteja erikseen? Olisin myös hakemassa uutta opettajaa (tuttuni ei enää kerkeä), joten pitääkö opettajakin olla erikseen "synan soittaja"? Olen siis 14-vuotias tyttö. Olisi kiva jos saisin vastauksen ja anteeksi jos tämä tuli väärään paikkaan. Toivottavasti saitte selvää viestistä. ;)

3

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "6opettava piano"

      oma muksu menee hesan 10 kirjastoon opetukseen huomenna klo 18-19
      samalla opella sataa olla aikaa jatkaa 19:00-20:00 maksaa 20e
      ota vanhempas ja raha mukaan ja kysy siltä opetus on englaniksi opit samalla sitäki

      ope on nainen Melisa



      youtube 6opettava piano tolla tasolla olaan on saatu yks oppitunti 2viikoa sitten

    • Aikuinen oppija

      Itse olen aikuisten pianonsoiton alkeiskurssilla työväenopistossa. Sitä ennen olen opetellut itsekseni pari vuotta, joten uutta tietoa ja taitoa ei ole paljonkaan tullut. Meillä joillakin oppilailla on akustiset pianot, joillakin vain kiippari ja joillakin sähköpiano. Itselläni on sähköpiano.

      Niillä oppilailla, jotka käyttävät vain kiipparia tai muuta painottamatonta soitinta tai soitinta, joissa on löpsöt koskettimet, on vaikeuksia saada kunnollista kosketusta akustiseen pianoon. Eli tulee painettua kosketin vain puoliksi pohjaan tms, ääni jää vajaaksi.

      Eli jos haluaa opiskella pianonsoittoa, niin oman kokemukseni mukaan hyvä painotettu sähköpianokin käy aloittelijalle. Pelkällä kiipparilla ei opi kunnon kosketusta, pitäisi välillä käydä soittamassa kunnollisella soittimella. Tietysti jos on alkuaan opetellut akustisella soittamista, niin ongelma on lienee vähän vähäisempi.

      Itse kuuntelen sähköpianolla soittaessani lisäksi, että koskettimet taatusti painuvat kunnolla pohjaan ja kuuluu napsaus. Tosin oma Casioni taitaa olla sen verran hyvä, ettei kosketustuntuma tuota tässä vaiheessa isompaa ongelmaa. Kävin testaamassa opiston flyygeliä, ja en huomaa suurta eroa sormituntumassa.

      Eikös syntikan käyttötarkoitus eroa muutenkin pianosta, kun sillä saa ihan erilaisen äänimaailman aikaan? Itse välillä haaveilen, että olisi joku käytetty syntikka olemassa ihan vaan sellaista hassua pelleilyä ja erikoisten äänien etsimistä varten. Sähköpianossani on vain viidet erilaiset äänet.

      Eli mielestäni muu kuin piano käy pianonsoiton opiskeluun ainoastaan täysin alkeisvaiheessa.

    • akustisuutta

      Akustisella pianolla opiskelu: sinusta tulee pianonsoittaja.

      Sähköisillä pianokoskettimilla opiskelu: sinusta tulee kosketinsoittaja.

      Kirjastot on hyvä paikka akustisen pianon opiskelun soittoon p-opettajan kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe