500tkm kestävä paku?

max 400km pv

Mikä pakettiauto kestää luotettavasti vähäisin remontein 500tkm?
Maksavat alta 200tkm ajetut liikaa joten on nyt etittävä 200-300tkm välissä olevaa.
Merkillä ei muuten oleväliä kunhan kestää ja toimii ja tilaa on ajaa 181cm lihava ukko 109kg...

46

18702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eriauto

      Transporter, ssinne mahtuu isot polliisitki ja penkki kestää ja on mukava.

      • 203cm

        Mahtuu mahtuu kun ei ole väliseinää, muuten ei taatusti mahdu.


      • ukkomies1

        Kyllä se mukava on, ainakin pitkä malli. Omasta porterista (T5, neloskone) meni kone 330 000 km:n kohdalla. Olisin odottanut vähän pidempää vetoa. Siihen mennessä tehty kytkin jo kertaalleen, vaihdettu osaa vähän joka nurkkaan ja paikkaa. Eikä ole vedetty isoa kuortaa tai peräkärryjä ilman loppujäähdyttelyitä. Ei auttanut.... öljyä alkoi mennä ja veto poissa (mm. venttiilinohjurin kumit, nokka-akselin laakeriliuskat jo läpi, yksi pumppusuutin vaihtoon jo iässä yms.). Ei kovin vakuuttavaa. Tuon kun saan ajettua muutaman vuoden, ei tule enää volkkaria.


    • mä vaan

      Parempi kait kun sen mahtumisen puolesta käyt kokeilemassa miten sovit. Paljon volsua kehutaan, kilometreistä en sitten tiedä. Itse polvivaivaisena paksuna hiace-urpona en volsuun sovi kun siinä on etupyörä jollain tapaa mulle huonosti. Haisuliin sovin hyvin ja kilsat ainakin mulle olleet (2 tojoa, 17v) ilman korjaamohelvettiä - tosin huollan auton joka vuosi. Pompit kauppaan ja istut kyytiin niin näet ainakin mahdutko. En ala hehkuttamaan minkään merkin hyvyyttä mutta tsekkaa ympäristöstä minkämerkkisiä siellä vielä niitä vanhempiakin pörrää, huonoimmat on tainneet jo kohdata paalikoneen...

    • 100 kiloo

      Itsellä Hiase. Kaverini on pitkäjalkainen, eikä vatsakaan litteintä mallia.
      Hän siirsi Haisulin väliseinää 10 senttiä taaksepäin , helppo nakki. Jo rupee mahtumaan. Esim. Vito on 182 senttiselle äijälle pieni. 47 numeron jalatkaan eivät mahdu Se keskikonsooli on liikaa vasemmalla, joten jalkaa ei voi rennosti lepuuttaa kaasulla .

      • ei nakkikoppia pakuk

        Kummallista, kun pakettiautosta on kyse, ainut kriteeri on, miten ukko mahtuu hyttiin.
        Miten punkero iso mies kuormaa ja purkaa hiacen tavaratilan sisällön, varsinkin huoltoautoissa siellä on kuljettava nelinkontin, pienestäkin tavaramäärästä täyttyvässä takatilassa.


    • hiasemies

      Jep ainoa vaihtoehto on HIACE!

    • hiaset afrikkaan

      Ei v t tussa mitään hiasea,joskus -80 luvun alussa se oli jokseenkin nykyaikainen.
      nykyään auttamatta 30 vuotta vanhaa tekniikkaa.
      Ei ne onneksi täällä enää kauaa ihmisten kiusana ole,kiitos afrikan viennin.

      • Anonyymi

        8 vuotta vierähtänyt ja toiset 8 taidan ajella. On muute 02 malli eli museoon vielä ennättää!


      • Anonyymi

        Hiace on vielä pitkään ihmisten harmina. Eilen katsastin yli 700000km ajetun hiacen, ei mitään moitteita.


    • boxerkuski

      Hö,kohta höhlät hiasemiehet hakee kuljetuskalustonsa afrikasta.
      Hiaseja kun ei kohta muualta löydy,no paitsi täältä suomesta vannoutuneiden
      hiase uskovaisten hoivista.

      • hiacemies

        Miksi kateelliset täällä aina morkkaa hiacea?
        Onhan se ylivoimaisesti suosituin auto luokassaan.
        Ja nyt kun valmistus on lopetettu,käytettyjen hinta sen kun nousee.
        mikään muu paku ei ole yhtä haluttu,se kertoo jotain ......


    • 10+1

      Veikkaan, että millään uudella pakulla ei ajeta huolettomasti 500tkm:a. Vanhoilla Sprinttereillä sen nakkeli mennen tullen, mutta uusilla ei toivoakaan.
      Hiace on laite ja jää nähtäväksi, miten Pro-ace lunastaa Haisulin saappaat.

    • Huuhkaja

      Itsellä tuli juuri 580.000 täyteen vm-2000 T4 Transporterilla (102 hv). Koneeseen ei ole tehty muuta kuin määräaikaishuollot (jakohihna ja vesipumppu 90 tkm välein) ja öljynvaihdot 15 tkm välein. Öljyä kone ei vielä syö ja nokiarvot olivat katsastuksessa 0,8. 2,5 on kuulemma sallittu maksimi TDI koneella. Kulutus minun ajossa 7,8.

      Niveliä menee mutta nehän ovat kulutustavaraa. Pituutta minulla on 185 cm ja painoa 110 kg. Mahdun hyvin vaikka minulla on Recaro Style istuin ja istun 5 cm ylempänä kuin vakiopenkillä.

      Sen verran luotettava tuo auto on ollut, että kun siitä aika joskus jättää, etsin samanlaisen vähän ajetun (200-300 tkm). T5:sta en uskalla ostaa.

      • T4 olikin

        vielä vahva mitä ei T5:stä oikein voi sanoa. Hienouskaan ei paljoa auta jos auto ei vaan kestä jokapäiväistä normaaliakaan käyttöä.


      • Kestääkö?
        T4 olikin kirjoitti:

        vielä vahva mitä ei T5:stä oikein voi sanoa. Hienouskaan ei paljoa auta jos auto ei vaan kestä jokapäiväistä normaaliakaan käyttöä.

        Viisi vuotias uudesta asti minulla ollut 368000km ajettu T5 GP 103 kw, ei vie öljyä, eikä kuulosta ihmeelliseltä. Edessä alkuperäiset alapallot ja puslat sekä iskarit. Hiukkaussuodatin ja 3 x egr vaihdettu ja jarruja. Öljynvaihtoväli ollut 20tkm ja jäähdyttelyt aina ajon päätteeksi. Ajattelin ajella sen 500tkm ja sitten katsella uutta moottoria ja vaihdelaatikkoa.


      • Läskit haisoo

        Oletpa sinä paksu porsas.


    • ex transperse

      vw pakut yleensä yli arvostettuja yli hintasia

      • sprinttaaja

        T4 transportteri toimii vielä jollain lailla, T5 ei juuri ollenkaan.
        Oikein isoille miehille ei ole kuin Sprintteri, mun omalla on nyt mittarissa 650 000 ja vielä mennään. Kaverilla on 900 000 ajettu vm.-97 sprintteri, ruosteista huolimatta täysi työkalu vielä.


      • hyvä yksinkert.auto
        sprinttaaja kirjoitti:

        T4 transportteri toimii vielä jollain lailla, T5 ei juuri ollenkaan.
        Oikein isoille miehille ei ole kuin Sprintteri, mun omalla on nyt mittarissa 650 000 ja vielä mennään. Kaverilla on 900 000 ajettu vm.-97 sprintteri, ruosteista huolimatta täysi työkalu vielä.

        VW LT 2.8 on samalla korilla maskia lukuunottamatta, muutenkin samalla tekniikalla, moottori on vain parempi VW, jakopääkin kestävä hammaspyörävälitteinen.


    • hiacemies

      Kuka nyt volkkarilla ajaa,kun hiasejakin on tarjolla.

      • osta tojota starlet

        Voihan haisulilla "ajaa", jos on joutomies, eikä tarvitse mitään muuta kuljettaa, kuin itseään, mutta siihen on kuitenkin henkilö- tai farmariauto parempi.


    • Seppo Sepon Seppo

      Täällä ne kehuvat VW pukettiautoja.Onhan noita ollut.Huonoin mitä on tehty.Mitään vikaa ei puutu.Katsastustilastojen häntäpäässä.Aatun kosto tuulipukukansalle.

    • Tehot hukassa

      Kuunnelkaas portterin käyntiääntä sehän krohisee niinkun kahvimylly.

    • Tykkään vanhoista pa

      Kyllä se on paljon kiinni kuskista. Ennen työelämässä ollessa seurasin kuinka vähän kestivät firman pakut. ajoi milloin kukakin . Kukaan ei vastannut mistään . Kaahailtiin vaan.
      Tuskinpa ilman remontteja 400000 pääsee millään autolla. Ajoi niitä kuka hyvänsä.
      Se joka maksaa osaa myös huolehtia ajokistaan

      • eke2

        juuri näin


    • 2miljkm

      Itsellä 34v vanha Ford Transit turbottomalla 2,4l (46kw)York-dieselillä. Näitä vm78-84 Transitteja oli paljon mm poliisilla. Niillä ajetaan ilman peruskorjauksia 500-700 tkm. Normaalit ruostesuojaukset erillisestä rungosta huolimatta kannattaa tehdä ja lähes jokavuotinen juttu on takajarrujen herkistäminen( Käsijarruvaijerien kunnollinen voitelu auttaa asiaan).
      Auton rakenne on sodanjälkeistä perua ja ajo-ominaisuudet sen mukaiset. Meteliä on kuin sepelimyllyssä, mutta normaalilla ajolla autoa ei saa hajoamaan millään.
      Jos hankkii jotain sähköisiä lisävarusteita, niin alkuperäinen vaihtovirtalaturi (35A) kannattaa vaihtaa tehokkaampaan. Käynnistysongelmia ei ole ollut kireälläkään pakkasella, kiitos 2 akun ja hitaan vanhanaikaisen hehkutuksen. Edelliset akut kestivät 8v (latausjännite 13,8-14V). Öljynvaihtoväleillä (5000km) ei ole tarvinnut vielä lisätä öljyä, vaan pinta laskee sillä matkalla maksimista merkkien puoleen väliin.
      Vaikka tehdas väittää voimansiirrossa olevan "ikuiset" öljyt, niin minä olen ainakin vaihdattanut ne 1 - 2v välein, muutoin ylivaihteen kytkeytyminen alkaa takkuilla kylmillä ilmoilla.
      Auto on rakenteeltaan niin yksinkertainen, että tavallinen tallaaja pystyy tekemään sen normaalit huollot ja pikkukorjaukset ongelmitta.
      Auton ikää ei kannata pelätä, jos se ei ole mikään hirveän ruma ruostepesä. Pinnalliset ruostepilkut eivät haittaa mitään.
      Markkinoilla näitä näkyy enää harvoin, mutta 500 - 2000€ hinnalla saa sellaisesta idioottivarman remontti- tai rakennustarvikkeitten kuljettimen. Myös vanhat Toyota Hiacet ovat toimintavarmoja, mutta myynnissä olevat usein läpimätiä ja ylihinnoiteltuja. Niissä ei ole erillistä runkoa, joten ruostetta ei sallita katsastuksessa lainkaan.

    • uotre

      Ainoa on Transit Tai Hieace menneen talven lumia. On ollut Transportter Huonoin Hiace tonen. Transit paras. 700tkm ilman koneremonttia

      • jatkoaed

        ja sitten mä putosin lattialle ja heräsin....


    • eke2

      Kyllä se on paljon kiinni siitä miten autoa käsitellään, huolletaan ja missä käytössä se on. itselläni ollut 2kpl hiace, 2kpl dugato, mazda2200, mb 207, hiacessa vähiten remonttia.

    • maantiennielijä

      Made on usa chvy.90000th kilometriä ei mitään öljyt vaihtaa ja se on siinä 6.5L diesel.

      • lkjhgfghjklölkjh

        Silloin kun tuo 6.5l Chevrolet tuli markkinoille, se oli aina hajalla jo takuuaikana, eikä mitään pikkuvikoja. En tiedä onko lastentaudit sittemmin kaikki korjattu, vähän epäilen.


    • Pakuhankinnassa

      On pakun etsintä vaikea laji. Sprintteri tai hiace on ehdolla. Ilmastointi ja 4x4 ja automaatti pakollisia. Hiaceja ei taida olla D4D 3 litran koneella? Rakentaiskohan joku semmoisen? Avaimet käteen tyylillä Suomessa.
      Onko joku hyvä sprintteri malli? Kone paras ja mikä kone varottava? Onko automaattina joka kestää ja nelivedolla? Pienikokoiset paukut on etusijalla. Mikähän on noiden käyttömaksut?
      Hiacet vie paljon polttoainetta miten on mersut?

    • KestävinPaku

      Pari vuotta sitten viimeinen viesti tässä mielenkiinoisessa ketjussa.

      Jos kriteerit ovat luotettavuus, vähävikaisuus, pienet huoltokulut ja tosiaan 500tkm. On paras paku mikä? Edelleen Hiase?

      Mukavuudet ja nykyaikainen teknikkaa ovat toisarvoisia tässä vertailussa, niistä voi tehdä ihan oman viestiketjunsa.

      • HalpaHomma

        "Jos kriteerit ovat luotettavuus, vähävikaisuus, pienet huoltokulut ja tosiaan 500tkm. On paras paku mikä? Edelleen Hiase?"

        Puhutaanko tuossa nyt uusista vai (iki-) vanhoista kopeista?

        Mitä pieniin huoltokuluihin tulee, niin nykyajan eri automerkkien markkinamiesten puheissa se pääsääntöisesti tarkoittaa tekniikan pitkäikäisyyden tuhoavia ns. Long Life "huoltoja" ...

        Sitten voidaan vertailla paljonko nuo ylipitkin välein tehdyt "huollot" milläkin merkeillä ja malleilla kustantavat ja sekin vielä edellyttää vähintäänkin sen yksilöimistä millä koneella ja vaihteistolla ko. koppi on varustettu (kinnerikone vs. isompi kone & manuaali vs. automaatti & kaksiveto vs. neliveto jne.).

        Ps. Yleensä huoltojen halpuuden perään kyselevät riskeeravat olla pihtareita auton huollossa ja tarvikkeiden laadussa (halvinta kun pitää saada), eli sellaisilta ei käytettyä autoa tulisi edes ostaa.


      • Ramska

        Mikä olisi hintaluokassa 2000e paras vaihtoehto?


      • Anonyymi
        Ramska kirjoitti:

        Mikä olisi hintaluokassa 2000e paras vaihtoehto?

        Tämä edelleen kiinostaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä edelleen kiinostaisi.

        Ja työttömät turhanjauhajat, elkää vaivautuko.


    • Anonyymi

      Hei.hiace Ja Hyundai H1 uutena ostettuna kumpikin 2009 Hyundai hiace 2010 yrityskäyttöön.kumpikin peli liikkeestä päin suoraan alustan mönjäykseen.öljyn vaihtoa tehtyä 15 tuhannen välein tasaisesti 45 kilsanvälein kaikki öljyt perä vaihteistot jne jne.kuluvaa osaa molempiin vaihdettu.joten huollot on halvimpia remontteja ajois tehtynä.kumpikaan koskaan ei ole jättäny välille.kumpaakin tottakai olis voinu tulla mitä vain koska vain.kokemusta on 2003 uutena ostetusta hiacesta jossa meni vesipumppu 17tkm kohdilla 37 kohdilla venttiili poikki maanantai kappale varmaan no joka tapauksessa nykyisillä peleillä Hyundaille pian mittarissa 380 tuhatta ja toimii moitteettomasti päivittäisessä ajossa vieläkin.hiacen mittarissa tällähetkellä 310 tuhatta. Huom autot on yrityskäytössä joten niillä ajetaankin paljon. Mutta hyvän paketti auton löytäminen tänäpäivänä onkin vaikeaa.eli kilsoja kestävän pakettiauton salaisuus ON 1)jatkuva pieni huoltaminen heti kun joku menee rikki niin korjatkaa laadukkailla osilla 2)öljyjen vaihtoa max 15t välein (halvinta korjaamista).3 huoltakaa myös koria massaus uutena ja 10v ikäisenä sen jälkeen öljyämistä kun massaus kohtalaisen kallista. 4 pese autoa ja varsinkin suolaus ajankohta useasti 1 kerran viikkoon. 5 älä tupakoi autossa 6 toista 1-5 kohtia koko auton historian ja 7 muista uuteenkin autoon voi tulla vaikka mitä vikaa.

    • Anonyymi

      Ei millään uudella Pakulla aja tuota määrää.
      Esim Fordissa on öljyvaihtoväli 50 000km, tarkoittaa, että Moottori kestää juuri takuuajan.

      Jos öljyt vaihdetaan 15tkm välein ei uusia Fordeja menisi niin kaupaksi leasing yhtiöille.

    • Anonyymi

      Minulla transporter t4, 2,5 TDi ajettu 540000 km. Nyt on kone alkanut käymään kylmänä lyhyen ajon jälkeen tyhjäkäynnillä epätasaisesti. Kovassa huoltokäytössä ollut. Ruostetta on, sen kanssa kun ilkee ajella, niin matka jatkuu.

    • Anonyymi

      Ja aloittaja on ajellut jo hetken 4x4 hiacella ja havainto että selkeästi parempi ajettavuus 4x4 vs takaveto. Autossa oli jo valmiiksi teetetty äänieristys ja on iso vaikutus ns tehdas tuotteeseen. Auto tuli suomen ulkopuolelta. Erittäin tyytväinen 4x4 hiaceen !

    • Anonyymi

      Renault Master

    • Anonyymi

      Hiace on ainoa laadukkain. Sillä voi ajaa aina eikä korjuutella lukuisia vikoja joita on muissa ns laatu premium sakemanneissa ,ottaako totuus noin koville? saatte aja amillä vaan mutt avarmimmin TOYOTA HIACELLA!"!!

      • Anonyymi

        Ruoste syö mutta jokaisessa autossa on jotain hyvää🙂


    • Anonyymi

      Mersun sprinter, vaikka nyt kysyjää aihe enää koske varmaan mutta eipä tuo ole tähän päivään miksikään muuttunut. Ainoa kunnon paku missä on paras kuljettajan paikka, paras alusta, paras automaatti. Mutta kyllä tuossa 200-300tkm kohdalla saa laittaa uutta osaa aikalailla, puhun nyt mun kokemuksesta joka on kaupunkiajoa ja firman pakuista. Kyllähän noissa koneet on kestänyt ja automaatit. Ilmastointi on tosi kovilla helteillä kaupunkiajossa, kompurat ei kestä edes suomen oloja..

      Automaatti saa paskankin pakun edes huonoksi mutta ei ole paska sentään.
      Joskun ajelin jollain näillä fiatin pakuilla, onneksi oli automaatti koska ei prkl siinä olisi voinut jalkaa nostella kytkimelle kun joutuu istuu niin alhaalla muutenkin että ei tule katonreuna näkökenttään joka tulisi jos nostaisi penkin hyvälle korkeudelle. Ei näitä pakuja joitakin ole suunniteltu pohjois-eurooppalaisille isoille ihmisille isoinen jalkoineen vaan joillekkin kikkarapäille 150cm pituisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe