Saako valittaa?

jiivee89

Olin kesän työtön ja sain välitysfirman kautta duunia. JES!:D "vaikea saada muuten duunia, ilman suhteita". Olin tyytyväinen tietenkin, mutta työpaikallani perus palkka on 1600e/kk. Siellä on huonompipalkkaisiakin ja sitten joitain jotka saa vähän yli 2000e/kk. Firmassa n. 1500 henkeä.
Olen nyt huomannut, että tuolla 1600e/kk ei pysty tekeen mitään kummallista. Ei voi viikonloppusin käydä viihteellä, saatikaan yleensä ostaa mitään.
No niin. Monilla palstoilla elvistellään ja valitetaan jostain 2300e/kk ja paremmistakin palkoista?! Sitten Suomen keskipalkka on kai juuri jotain 2300-2500e/kk? Miten ja kuka näitä palkkoja saa? Monet MONET ihmiset joutuu tekeen kahta työtä, jotta saa tarpeeksi rahaa. Onko elämän tarkoitus, että uhrataan elinikä työntekoon? Eikö elämän pitäisi olla arvokasta ja ainutlaatuista? Silti ihmiset eriarvoistetaan ja joillain on kaikkea, kun jotkut ei saa elämässään mitään.
Kouluttautumaankaan ei kaikki pääse. Tässäkin jyllää se, että pitäisi olla vaikutusvaltaiset sukulaiset/tuttavat, jotta pääsisi hyviin asemiin elämässä ja opinnoissa..
Sekin on mielenkiintoista, miten hyvä terveys tällä hetkellä kuuluu vain niille hyväpalkkaisille paperinpyörittäjille, jotka saavat hulluja palkkoja! Fyysistä duunia, paskoilla palkoilla tekevät eivät jaksa/kerkeä kuntoilemaan vapaa-ajalla. Tai ei ole varaa.
Tässä jo paljon mitä mielessä. Paljon jää laittamatta, mutta tulisi vain iian pitkälti luettavaa jos kaikesta avautuis=) Odotan mietteitä, kokemuksia ja argumentointia.

6

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tervetuloa todellusuutee

      Köyhät kyykkyy vaan..
      Elämä ON.
      Onnellisuus etsittävä muualta kuin rahasta.

    • Joo oon eläny todellisuudessa jo vuosia, mutta miksi ihmiset ei tee mitään, vaan kituuttaa. Sitäpaitsi maailma on luotu niin, ettei ilman rahaa voi olla onnellinen. Naisetkin etsii itselleen vain hyvätuloisia miehiä:D joten onnea ei saa kuin hetkeksi. Sitäpaitsi rahat kun on vähissä, niin luo se elämään turhaa painetta. Tämän paineen takia ihmiset ryyppää suomessa niin paljon...
      Eikö olisi aika hoitaa koko suomen asiat kuntoon ja lopettaa aina tietyn porukan asioiden ajo hallituksessa!?
      Kaikkien kansanedustajien tulisi ajaa koko suomen asiaa..eikä etenkään omaa tonttiaan..

      • SItten viellä..Oon keskustellu monien kans tästä ja se harmittaa miten monet vastaa just "elämä on". Järjetöntä miten ihmiset vain alistuu tilanteeseen! Järjetöntä vaan elää päivästä toiseen, odottaen viikonlopun känniä!!!!!


      • dfhygqeryq
        jiivee89 kirjoitti:

        SItten viellä..Oon keskustellu monien kans tästä ja se harmittaa miten monet vastaa just "elämä on". Järjetöntä miten ihmiset vain alistuu tilanteeseen! Järjetöntä vaan elää päivästä toiseen, odottaen viikonlopun känniä!!!!!

        Mitä sitten mielestäsi pitäisi tehdä? Kirjoittaa nettipalstalle ja toivoa että elämä korjaantuu sillä?

        Toki asiat voisivat aina paremminkin olla. Mutta on myös paljon sellaisia ihmisiä joilla ei ole töitä ollenkaan ja kuukausitulot ovat reilusti alle 1000€/kk... Harvat ihmiset ovat tyytyväisiä siihen mitä heillä on. Jos tienaisit 3000€/kk olisit hetken iloinen ja muutaman vuoden päästä olisit taas täällä valittamassa kuinka se ei riitäkään mihinkään kun verojakin menee niin paljon jne jne jne.

        Jokaisella meistä on vain oman elämänsä avaimet. Se mitä niillä tekee riippuu täysin itsestä.


      • jiivee89
        dfhygqeryq kirjoitti:

        Mitä sitten mielestäsi pitäisi tehdä? Kirjoittaa nettipalstalle ja toivoa että elämä korjaantuu sillä?

        Toki asiat voisivat aina paremminkin olla. Mutta on myös paljon sellaisia ihmisiä joilla ei ole töitä ollenkaan ja kuukausitulot ovat reilusti alle 1000€/kk... Harvat ihmiset ovat tyytyväisiä siihen mitä heillä on. Jos tienaisit 3000€/kk olisit hetken iloinen ja muutaman vuoden päästä olisit taas täällä valittamassa kuinka se ei riitäkään mihinkään kun verojakin menee niin paljon jne jne jne.

        Jokaisella meistä on vain oman elämänsä avaimet. Se mitä niillä tekee riippuu täysin itsestä.

        Kirjoitan tänne, koska haluan tietää muiden ihmisten kannan ja yleisen kuvan Suomen tilanteesta. Haluaisin vain yleisen keskustelun kasvavan asiasta, jotta asioille ehkä tätä kautta tapahtuisi jotain. "Eikö suomi24 ole tätä varten?".

        Ei ole tarkoituksen mukaista ryhtyä mihinkään vallankumoukseen, vaan kaikkien tulisi kasvattaa selkäranka ja ruvettava ajattelemaan muitakin kuin itseään"mikä olisi sopivaa vuodelle 2014". Keskustelua herättämällä ja asioista monissa paikoissa puhuminen saa ihmiset ehkä miettimään asioita ja ehkä sitä kautta se tuo muutosta.
        Ihmisten pitäisi vaatia kansanedustajilta tasa-arvoista kohtelua ja kaikkien hyvinvoinnin hoitoa. Suomessa on paljon hyväosaisia jotka tekevät lumetöitä, eli ovat suojatyöpaikassa. Etenkin kunnallisissa duuneissa ja sitten eivät ole valmiita luopumaan etuuksistaan.

        Lopuksi. On vaikea saada duunia"etenkään hyvää" näinä aikoina, koska josset tunne oikeita tyyppejä ei duuniakaan helpolla tuu. Ilman rahaa et pysty pitämään elintasoa korkealla ja sitä rahaa ei jää käteen paljon mitään, niin mistä sitä "onnea" sitten haetaan?! Monet hake viinasta, mutta en siinä näe järkeä. Olenhan minäkin vain ihminen. Silti olen jo nähnyt sen verran elämää, että olisin tyytyväinen palkkaan josta jäisi säästöön niin, että pääsisi ulkomaillekin, voisi hyvillä mielin ostaa jotain kivaa yms. perustaa vaikka perheen. Nyt minun pitäisi tehdä tupladuunia ja muuten syödä nukkua ja paskantaa..Missä vaiheessa ihmisen on lupa pitää omaa aikaa, tai nauttia jostain mistä pitää?
        "Olen kyllä kova tekemään töitä. Siitä on monta työtodistusta" Silti ei elämä voi olla=työ.


    • Viellä tuosta, että jos suomessa voi olla viellä 1000e/kk tienaavia, niin ei se ihme ole jos suomessa on itsemurhaluvut korkealla ja juoppous yleisin harrastus"joidenkin saadessa useiden tuhansien kuukausipalkkoja..". Ylimääräiset ulkomaan avut pois ja maahamuttorahoitukset pienemmiksi kunnes on saatu oma tontti kuntoon! Eihän kukaan mene remppaamaan jonku muun taloa ja tonttia, ennen kuin on oma laitettu kuntoon! Omalta tontilta tarvis nyt vaan kitkeä paljon rikkaruohoja ja talosta vaihtaa mätä katto ja hajonneita perustuksia pitäisi korjata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe