Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lohi

Minä

Kuinka paljon ilman nahkaa ja ilman voita paistetussa lohessa on kaloreita?

Olen todella hämmästynyt, kun energynetissä väitettiin, että yhdessä paistetussa lohenpalassa (nahka mukana) on n. 400 kaloria. Sehän on kamalan paljon?

Juuri olen oppinut sen, että proteiinit ovat parempia kuin "vaaleat hiilihydraatit", mutta tuolla lohipalan kalorimäärällähän saisi syödä melkein 4 dl riisiä. Ja yhdestä lohen palasta ei edes lähde nälkä...

11

12571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OlliL
    • Kalamestari
    • et onnistu

      Katsos kun laihduttamisessa ei ole kyse siitä, että saisi syödä mahdollisimman paljon.

    • cuba libre

      Mikäs lohennahassa on vikana laihdutuksellisessa mielessä?

      Arviot heittelevät: http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto?filter=Graavilohi http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto?filter=Savulohi,%20pelk%E4st%E4%E4n
      http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto?filter=*Lohi
      Olisikohan joku 170kcal/100g keskiarvo jos ei suosi erityisen rasvaista lohta. Hyviä rasvoja ne jokatapauksessa on, mitä lohesta saa.

      Erityisen vähärasvainen, tuore lohi taitaa olla 120kcal/100g ja siitä sitten ylöspäin, rasvapitoisuuden noustessa jonnekin luokkaan 220kcal/100g jos kysesssä erityisen rasvainen, iäkäs lohi. Rasvaisuuden näkee fileen rasvajuovista kohtuu hyvin. Kun lohen paistaa, niin sen fileen paino putoaa veden haihtuessa, ja valmistustavasta riippuen siinä saattaa rasvaa joko kaikota tai tulla lisää (mikäli paistaa esim. voissa )

    • diplomiliikkuja

      No et varmaan lihavaksi muutu, ainakaan lohen takia. On se mennyt kummaksi jos jo mietitään terveellisten ruokien ravintoarvoja.

    • eenaaja.

      Kannattaa tehdä lohikeittoa. Terveellistä ja hyvää.

    • Jätetäänkö lohta paistaessa tuleva lohen rasva pannuun ja syöntiin.
      Hyvää kun vaan kerma sekaan.
      Onko kaloreita kuinka runsaasti, rasvaa tulee esim. 1 desi.

      • Kuohukermassa on noin 350 kcal per desi. Itse hsrvoin paistan lohta vaan haudutan kypsäksi valkoviinillä maustetussa vedessä ja teen liemestä kastikkeen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kuohukermassa on noin 350 kcal per desi. Itse hsrvoin paistan lohta vaan haudutan kypsäksi valkoviinillä maustetussa vedessä ja teen liemestä kastikkeen.

        En ole kummoinenkaan kokki. Laitan lohifileen uuniin. Paistan 175 asteessa 25 minuuttia. En mausta ollenkaan, en edes suolalla. Hyvää sellaisenaan. Pahin moka mitä voi tehdä, on että paistaa fileen kuivaksi. 25 minuuttiakin on jo sillä rajalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole kummoinenkaan kokki. Laitan lohifileen uuniin. Paistan 175 asteessa 25 minuuttia. En mausta ollenkaan, en edes suolalla. Hyvää sellaisenaan. Pahin moka mitä voi tehdä, on että paistaa fileen kuivaksi. 25 minuuttiakin on jo sillä rajalla.

        Minä käytän kuumailmakypsennintä jos paistan. Maustan suolalla ja valkopippurilla. Käytän myös paistolämpömittaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kummoinenkaan kokki. Laitan lohifileen uuniin. Paistan 175 asteessa 25 minuuttia. En mausta ollenkaan, en edes suolalla. Hyvää sellaisenaan. Pahin moka mitä voi tehdä, on että paistaa fileen kuivaksi. 25 minuuttiakin on jo sillä rajalla.

        Filettä ei voi koskaan paistaa liian kuivaksi, sillä öljy jää aina antamaan makua, lohi ei kaipaa vettä, vaan vesi ja liika kosteus tekee lohesta ihan lötkyt jossa ei ole mitään rakennetta. Liian kuiva file tarkoittaisi kalan polttamista karrelle.
        Herkullisinta lohta saa kun sen loimuttaa avotulella, mutta se on tietenkin makuasia, koska moni tykkää myös savustetusta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe