Pitääkö paikkansa se väite ettei mies ja nainen voi olla pelkästään ystäviä? Mukaan ei siis lasketa homoja vaan tarkoitan heteroja. Tästä asiasta on tehty tutkimuksiakin ja aiheeseen sopiva elokuva on Kun Harry tapasi Sallyn. Siinä elokuvassa käsitellään juuri tätä aihetta. Voiko mies ja nainen olla pelkästään ystäviä, tuntematta toisiinsa romanttista tai seksuaalista vetoa? Vai onko niin että se suhde muuttuu ajan myötä pakostikin seksuaalisiksi tai romanttiseksi suhteeksi?
Miehen ja naisen välinen ystävyys
9
147
Vastaukset
- Kallion kundi
On mulla muutamia naispuolisia ystäviä, joista en todellakaan ole kiinnostunut "sillä tavalla". Seksuaalinen vetovoima uupuu. Sitä joko on tai ei ole.
Makuasioista sopii kiistellä. "Yksi tykkää juoda aina tummaa olutta, joku toinen taas inhoaa siideriä..."
Kun vetovoima uupuu, voidaan ystävyydessä keskittyä asiakysymyksiin,
vaihtaa mielipiteitä ja kuulumisia vaikka maailman menosta. Unohtamatta kuitenkaan huumoria :D On mahdollista. Siihen on monia, usein aika mutkikkaitakin teitä.Joskus ne mutkat ovat sellaisia, että niihin on jossain vaiheessa kuulunut romanttinen ja/tai seksuaalinen veto jossain vaiheessa elämää jomman kumman puolelta tai molempien. Ja toki se veto voi palatakin joskus tai jossain tilanteessa, mistään ei tässä elämässä ole takeita. Mutta kyllä ystävyys on tosiaan mahdollista. Olen itse ainakin yhdelle miehelle hänen paras kaverinsa, hänen omien sanojensa mukaan. Vaikka harvoin nähdäänkin ja ollaan yhteyksissä. Joillekin muillekin yksi parhaista,jos heidän sanaansa on uskominen. Ja miksi en uskoisi. Mun ystävyyssuhteet ei muutenkaan yleensä katkea. Tapaamisissa voi olla vuosien taukoa, mutta ystävyys on siellä jossain.
Ei pidä. Suurimman osan miehistä kanssa voisi olla jonkin sortin ystävä tai kaveri, mutta ei yhtään enempää. Ei yhtään mitään seksuaalista tai vetovoimaa, mitä parisuhteeseen taas ehdottomasti tarvitsee. Mun oma henkilökohtainen näkemys ja tuntemus aiheeseen.
Eli hyvin harvan kanssa edes vaivautuisi kaveria enemmäksi.- exmex off
Skypeen siis kelpaa vain paras A-ryhmä. :)
exmex off kirjoitti:
Skypeen siis kelpaa vain paras A-ryhmä. :)
En vieläkään tiedä miten skypeä käytetään tai miten se toimii. Eli aika hiljaista sillä saralla on ja tulee olemaan.
Oikeastaan on harmillista, että naisten ja miesten väliset suhteet nähdään tarpeettomasti seksuaalisina. Ihmiset saavat sukupuolisia kiihokkeita eri asioista ja ovat myös saamatta niitä. Osa jopa pitää seksuaalisen kiinnostumisen tai kiihottumisen kurissa, vaikka sellasia väreitä ilmassa olisikin.
Itse ainakin näen, että miehen ja naisen välinen ystävyys auttaa näkemään asioita hieman laajemmilta näkökulmilta. Liikaa yleisestetään naisten ja miesten roolimalleja ja mahdollisia toiveita, odotteita ja luonteen ominasiuuksia. Ystävykset taasen voivat purkaa näitä käsityksiä ja muuttaa omia ennakoitaan - varsinkin väärintulkintojaan.- eIisakettu
Trollin ja ketun ystävyys on suurinta :-)
- sdfbsfh
No kyllä nyt varmasti valtaosa miehistä, ainakin ikänsä naisettomina eläneistä ajattelee jokaisesta vähänkin potentiaalisen näköisestä naisesta "niitä" juttuja vaikka voi antaakin naivin naisen ymmärtää että kavereita siinä vaan ollaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1024867Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2133886Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371354
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1701353En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531145