Voiko rakkautta palauttaa?

särkynyt

Hei.
Sanon ihan aluksi että suomi ei ole minun äidinkieli joten sananvalinnat saattaa olla huonot, mutta toivottavasti ymmärrätte kysymykseni.

Olen ollut noin 4 vuotta suhteessa maailman ihanimman naisen kanssa ja ollan asuttu noin 3,5 vuotta yhdessä.
Olimme kuin luotu toisillemme. Teimme aina kaiken yhdessä ja olimme muutenkin aina 24/7 toisemme kainalossa.
Elämä oli ihana ja luulin että olen vihdoinki löytänyt sen oikean.

Kunnes noin vuosi sitten vaihdoin työpaikkaa ja muutama kuukausi sitten aloin myös käymään salilla uuden työpaikan tiloissa.
Sanoin myös tyttöystävälleni useasti että myös hän voisi harrastaa liikuntaa enemmän ja pitää kroppaansa kunnossa.
(Hänelle on tullut suhteen aikana muutama kilo lisää mutta se ei ole asian pointti eikä se haittaa minua. Mulle hän on edelleen maailman kaunein nainen.)

Vihjailin asiasta ehkä vähän liiankin usein ja välillä liian suoraan (hölmö kun olen) joten hänen itsetunto on kärsinyt viime aikoina aika pahasti.
Hän on huomauttanut asiasta muutaman kerran mutta en ymmärtänyt asian vakavuutta silloin.
Ja tästä syystä suhteesta on myös se "kipinä" hävinnyt pikkuhiljaa.

Kunnes pari päivää sitten hän ilmoitti haluavansa joko tauon tai eron.
Olin todella järkyttynyt ja olen edelleen. Miten en voinut ymmärtää asian vakavuutta ennen ja miten huonosti olin kohdellut häntä.
Eilen iltamyöhään puhuttiin asiasta ja itkettiin molemmat.
Hänellä on kuulemma vielä tunteita minu kohtaan mutta tunteet eivät ole enää entiset.
Hän haluaa olla yksin ja miettiä omaa elämää ja tunteita. Ja ehkä jonain päivänä voitaisiin mennä taas treffeille ja aloittaa kaiken alusta.
Haluaisin uskoa sen että palaamme joskus vielä yhteen, mutta onko se edes mahdollista?
Tekisin sen eteen ihan mitä tahansa, mutta kaikki tuntuu niin toivottomalta.

Viime yön hän vietti (tyttö)kaverin luona joka asuu tässä kävelymatkan päässä. Ja aamulla kävi hakemassa vaatteita ja muuta pikkutavaraa pois.
Tein hänelle selväksi että rakastan häntä yli kaiken ja tekisin mitä tahansa hänen puolesta.
Hän sanoi useamman kerran että myös hänellä on vielä tunteita, mutta tarvitsee aikaa niiten selvittämiseksi.

Ja nyt hän on poissa. Ja täällä on niin hiljaista ja kylmää.
En ole pystynyt tekemään mitään muuta kuin itkemään vaika se ei ehkä miehelle sovi.


Mutta, miten kauan hänelle pitäisi antaa aikaa? Milloin voisin ottaa häneen taas yhteyttä? Kutsua ulos syömään tai leffaan.
Onko rakkautta edes mahdollista palauttaa? Rakastumisen tunnetta ei tietenkään saa takaisin, mutta rakkautta...?
Mitä minun kannattaisi tehdä tässä tilanteessa?
En todellakaan haluaa menettää häntä ja tekisin ihan mitä tahansa jotta voisin korjata kaiken.
Onko minulla enää mitään toivoa, vai onko peli jo menetetty?

Kiitos.

6

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pilipalia

      Ei ole itsekään suomalainen.Kuintenkin kerron naisena oman mielipideen asiasta.Voi mitä menit kertomaan tyttölle parista kilosta.Kuin mies tai nainen on niin rakastunut kuin sa itse sen kerrot, luulisin että sulla pitäisi sokea olla ja ei tajukaan että pari kilo naiselle on lisää tullut.Vähään epäilleen- rakastitko oikeasti sitä naista?
      Uskon että nainen on sut ennemään rakastunut siksi että sinä mietit vain sanoja mitä olet kertonut.Kirjoituksessa lukee että nainen paljon mietinyt ja itkenyt ja ollut kaverin luonakin.Oletko sinä omista huonoista fiiliksestä puhunut omille kavereille? Ei uskoo.Mieti onko elämässä tärkein kroppa missä tulee joskus pari kilo lisää tai esimerkiksi kaunis,kiltti nainen,seksikas nainen- nainen keneen kanssa haluat olla? Uskon syvästi ettei sellaista tilanneta kukaan pystyy korjamaan.Naiselle jää siitä arpi ikuinen.Kuin olisin itsee mies ja samassa tilantessa ei oikestaan ei uskalla sitä korjamaan mennä.Ehkä joku antaa sinulle apu ei itselleen ei tule mitään sellaista mieleen mitä see voisi olla.Hieno kuin siihen Suomalainen nainen antaisi neuvoo. Olen itse tässä maassa asuessa paljon hyviä neuvoja suomalaisilta naisilta saanut.Neroja naisi täällä ja odattaa kyllä joku sut neuvoo.

      • särkynyt

        En ole kertonut tästä muille kuin omalle siskolleni.
        Tiedän että olen käyttäytynyt kuin sika ja vaatinut turhia asioita.
        Ehkä osittain siksi että olimme niin pitkään yhdessä ja pidin häntä itsestäänselvyytenä.
        Mutta vasta nyt tajuan miten ihanan ihmisen olen menettänyt.

        Mulle ei todellakaan ole naisen kroppa kaikkein tärkein.
        Mutta olen hölmö enkä kertonut sitä hänelle silloin.
        Oli helppo heittää mitä tahansa sanoja, mutta nyt vasta tajuan miten hän on kärsinyt tästä.
        Ja jos saisin uuden mahdollisuuden niin en ikinä tekisi enää samaa virhettä.
        Mutta taitaa olla jo myöhästä.

        Tämä on vaan niin vaikeaa. Hänen kanssa kaikki oli helppoa.
        Tekisin mitä tahansa jotta saisin uuden tilaisuuden ja voisin tarjota hänelle sitä mitä hän on oikeasti ansainnut.

        En vain ymmärrä miten en tajunnut sitä aikaisemmiin.
        Yhdenä päivänä hän sanoi rakastavansa minua ja seuraavana päivänä tulee ero kuin salama kirkkaalta taivaalta.

        Aamulla lähetin muutaman viestin jossa pyysin anteeksi. Ja myös silloin kun hän kävi hakemassa tavaroita pyysin anteeksi ja kerroin kuinka paljon rakastan häntä.

        Myöhemmiin kirjoitin rauhallisesti hänelle pitkän kirjeen jossa kerroin omista tunteista ja että ikävöin häntä. Ja että haluaisin olla parempi mies hänelle jos vain saisin mahdollisuuden.
        Kirjoitin myös että en häiritse enempää ja annan hänen miettiä rauhassa.
        Ja toivon että hän ottaisi minuun yhteyttä kun on siihen valmis.

        Mutta miten tästä eteenpäin?
        Tuntuu että olen menettänyt ihan kaiken mitä mulla oli eikä millään ole enää merkitystä. :(

        Miten ihminen voi olla niin hölmö...?


      • särkynyt
        särkynyt kirjoitti:

        En ole kertonut tästä muille kuin omalle siskolleni.
        Tiedän että olen käyttäytynyt kuin sika ja vaatinut turhia asioita.
        Ehkä osittain siksi että olimme niin pitkään yhdessä ja pidin häntä itsestäänselvyytenä.
        Mutta vasta nyt tajuan miten ihanan ihmisen olen menettänyt.

        Mulle ei todellakaan ole naisen kroppa kaikkein tärkein.
        Mutta olen hölmö enkä kertonut sitä hänelle silloin.
        Oli helppo heittää mitä tahansa sanoja, mutta nyt vasta tajuan miten hän on kärsinyt tästä.
        Ja jos saisin uuden mahdollisuuden niin en ikinä tekisi enää samaa virhettä.
        Mutta taitaa olla jo myöhästä.

        Tämä on vaan niin vaikeaa. Hänen kanssa kaikki oli helppoa.
        Tekisin mitä tahansa jotta saisin uuden tilaisuuden ja voisin tarjota hänelle sitä mitä hän on oikeasti ansainnut.

        En vain ymmärrä miten en tajunnut sitä aikaisemmiin.
        Yhdenä päivänä hän sanoi rakastavansa minua ja seuraavana päivänä tulee ero kuin salama kirkkaalta taivaalta.

        Aamulla lähetin muutaman viestin jossa pyysin anteeksi. Ja myös silloin kun hän kävi hakemassa tavaroita pyysin anteeksi ja kerroin kuinka paljon rakastan häntä.

        Myöhemmiin kirjoitin rauhallisesti hänelle pitkän kirjeen jossa kerroin omista tunteista ja että ikävöin häntä. Ja että haluaisin olla parempi mies hänelle jos vain saisin mahdollisuuden.
        Kirjoitin myös että en häiritse enempää ja annan hänen miettiä rauhassa.
        Ja toivon että hän ottaisi minuun yhteyttä kun on siihen valmis.

        Mutta miten tästä eteenpäin?
        Tuntuu että olen menettänyt ihan kaiken mitä mulla oli eikä millään ole enää merkitystä. :(

        Miten ihminen voi olla niin hölmö...?

        Haluaisin vain tietää voiko tauko auttaa tässä tilanteessa vai elättelenkö turhaa toivoa?
        Uskon että hänellä on edelleen tunteita minua kohtaan mutta ymmärrän myös miksi hän lähti.


    • Pilipalia

      Olet kuintenkin jotain tehnyt.
      Me naiset ollaan vaan niin erilaisia kuin miehet
      Yritää jotain noin kahdeen viikoon päästä uudelleen (anna häneen rauhassa mietia asioita)
      Pyydää sen jälkeen kaunisti tapamaan ja vielä jutteleman
      Osta kukkia hänelleen kuin tavaat hänet
      Kuin vaikka esimerkiksi tulisi sun kotiin- laita eteesen lattia ruusuja täynää
      Kuin see ei lämmitää naisen sydäntä - ei lämmitä muukaan

      • särkynyt

        ok, kiitos vastauksesta!

        Mietin että jos annan hänen viikon tai kaksi aikaa miettiä enkä ota sen aikana mitään kontaktia häneen.
        Ja sen jälkeen pyydän sitten nätisti vaikka illalliselle johonki kauniiseen ja romanttiseen ravintolaan.
        Hän on aina puhunut kuinka haluaa johonkin hienoon ja kalliseen ravintolaan syömään mutta en ole koskaan vienyt häntä sellaiseen. Ollaan käyty vain mäkissä, kiinalaisessa yms perus paikoissa.
        Mutta jos veisin hänet johonki hienoon paikkaan johon hän voisi laitta jonkun kauniin mekon ja olisin itsekin siististi pukeutunut.
        Mentäisiin tavallaan treffeille uudestaan. Enkä pyytäisi häneltä mitään vaan vietettäisiin mukavaa aikaa yhdessä. En kyselis mitään meidän suhteesta, vaan juttelisin ihan muista asioista. Antaisin hänen itse kertoa sitten kun on valmis siihen.
        Vai onko tämä liian yliammuntaa? Pitäisikö minun vain kokata hänen lempiruokaa ja laitta kynttilöitä ja kukkia kotona?
        Tosin siihen hän on tottunut koska laitoin usein iltaisin ruokaa kun hän tuli töistä.

        Haluaisin kuitenkin tehdä jotain erityistä. Jotain sellaista jotta hän ymmärtäisi että olen tosissani ja oikeasti kadun kaikkea mitä olen tehnyt.

        En vain tiedä kuinka kestän kaksi viikkoa, kun jo pari päivää on ollut yhtä kidutusta ja painajaista.
        Haluaisin tehdä sen kaiken heti ja nähdä hänen hymyn.
        Mutta odotan... tunti kerrallaan. Toivottavasti en odota turhaan. :(


      • Pilipalia
        särkynyt kirjoitti:

        ok, kiitos vastauksesta!

        Mietin että jos annan hänen viikon tai kaksi aikaa miettiä enkä ota sen aikana mitään kontaktia häneen.
        Ja sen jälkeen pyydän sitten nätisti vaikka illalliselle johonki kauniiseen ja romanttiseen ravintolaan.
        Hän on aina puhunut kuinka haluaa johonkin hienoon ja kalliseen ravintolaan syömään mutta en ole koskaan vienyt häntä sellaiseen. Ollaan käyty vain mäkissä, kiinalaisessa yms perus paikoissa.
        Mutta jos veisin hänet johonki hienoon paikkaan johon hän voisi laitta jonkun kauniin mekon ja olisin itsekin siististi pukeutunut.
        Mentäisiin tavallaan treffeille uudestaan. Enkä pyytäisi häneltä mitään vaan vietettäisiin mukavaa aikaa yhdessä. En kyselis mitään meidän suhteesta, vaan juttelisin ihan muista asioista. Antaisin hänen itse kertoa sitten kun on valmis siihen.
        Vai onko tämä liian yliammuntaa? Pitäisikö minun vain kokata hänen lempiruokaa ja laitta kynttilöitä ja kukkia kotona?
        Tosin siihen hän on tottunut koska laitoin usein iltaisin ruokaa kun hän tuli töistä.

        Haluaisin kuitenkin tehdä jotain erityistä. Jotain sellaista jotta hän ymmärtäisi että olen tosissani ja oikeasti kadun kaikkea mitä olen tehnyt.

        En vain tiedä kuinka kestän kaksi viikkoa, kun jo pari päivää on ollut yhtä kidutusta ja painajaista.
        Haluaisin tehdä sen kaiken heti ja nähdä hänen hymyn.
        Mutta odotan... tunti kerrallaan. Toivottavasti en odota turhaan. :(

        Muuten sulla on hyvia ajatuksia.Kuin tiedäät että hän tykkää jossain ravintolassa syömässä käydää tee see hänelleen.Muista että noin kuukauden päästä viet hänet vielä johonkin.Kyllä sa tiedäät mistä hän tykkää.Ettei vaan tee sitä mielytyksessä että saisit hetkellä hänet takaisin.Kuin menete ravintola tai johonkin muuhun, kysyy häneltä mihin me voisimme seuraavaa kerra johonkin mennä?
        Naine tykkää kuin mies ajattelle asioita etukäteen


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      250
      2296
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1891
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1565
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      132
      1332
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1200
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1155
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe