1+6 Pakuja halvalla

paniikissa

keltanen pörssi väärällään tollasia, kun ohmiset myi niitä paniikissa poies.

34

9916

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostaa

      tuollaisen, kuinkas halvalla niitä nyt oikein saa, puoleen hintaanko?

    • l-200

      No niin.

      No miksi hyvä ja toimiva auto pitäisi myydä pois?

      Mikäli autosta on tehty halvemman käyttövoimaveron alainen(N1 tai N1G-luokan pakettiauto) jossa etumatkustajien takana istuimia, voi tälläisen auton muutoskatsastaa takaisin henkilöautoksi takaisin. Korjataan vain tehdyt muutokset mikäli niitä on tehty ja muutoskatsastetaan takaisin henkilöautoksi, siinä se.

      Puheet että tälläisista ns. "täyden autoveron alaisista" pakettiautoista perittäisiin autoverot uudelleen muutoskatsastuksen(N1- tai N1G- > M1- tai M1G-luokaan) yhteydessä ovat vain urbaanilegendaa ja höpöhöpö-huhuja.

      Toki käyttövoimavero nousuu muutoskatsastuksen yhteydessä samalle tasolle mitä normaaleissa henkilöautoissa on.

      Pakettiauto jossa on kuljettajan turvatyyny ja ABS, ja joka on rek. 1 4 hlö mielestäni kannattaa pitää pakuna, tällöin säästää ainakin vakuutusmaksuissa, vaikkakin nopeus on rajoitettu max. 100km/h.

      Tästähän nyt ei ole haittaa kuin moottoriteillä joilla nopeusrajoitus on 120km/h(haittana nimellinen), muutenhan suomessa on voimassa 80km/h yleisrajoitus taajamien ulkopuolella ellei liikennemerkein ole toisin sallittu tai rajoitettu.

      Itse ainakin pidän autoni pakuna N1G-luokassa vaikka käyttövoimavero nousisikin mahdollisen lakiuudistuksen myötä, koska pakettiautossa vakuutusmaksut ovat edullisempia.

      Tosin olen kyllä sitä mieltä että tämä laki on sinällään jälleen kerran Suomalaisen pikkuvirkamies byrokratian tyylinäyte. Lakimuutos esitellään torsona ja käsitellään hätäisesti sen enempää sivuvaikutuksia miettimättä, kuten Suomalaiseen pikkuvirkamieskoneiston hyvään tapaan kuuluu. Äkkiä suttapaskaa kasaan ja ihmetellään jälkikäteen että mitenkäs tässä taas näin kävi.

      Todennäköisesti tätä lakia tehdessä on ajateltu verotuottoa vain käyttövoimaveron kannon kannalta. Todennäköisesti lakia tehdessä ei tulla huomioimaan sitä että tälläinen ns. "täyden autoveron" pakettiauto on hinnaltaa kalliimpi kuin normaali pakettiauto, ja luonnollisesti kalliimpi auto sisältää enemmän verotuottoa kuin halvempi auto.
      Mielestäni tälläisten autojen kohdalla käyttövoimavero tulisi säilyttää pakettiauton käyttövoimaveron tasolla.

      Perusteluna. Ko. auton hinta tuo verotuloja enemmän ostohetkellä valtiolle kuin mitä usean vastaavan henkilöauton vuosittainen käyttövoimavero, ja lisäksi tähän tulee vielä myös täyden autoveron alaisen pakettiauton käyttövoimevero vuosittaisena lisänä verotuottoa laskettaessa.

      Myönnettävä on että laissa on aukko joka mahdollistaa pakettiautoksi muuttamisen automalleissa joissa tätä ei ole tarkoitettu käytettäväksi. Laissa pitäsi olla selvennys tälläisten tapauksien kohdalla. Vertailukohtana pakettiautoksi rekisteröitäessä tulisi olla saman mallisarjan auto jolla valmistajan EU-tyypitys myös pakettiautoksi ja mallisarjassa olevan auton istumapaikkamäärä tulisi täyttyä myös pakettiautoksi rekisteröitävässä autossa siten että istumapaikkoja ei saisi muutella, pl. tilapäis istuimet jotka saisi poistaa.

      Tämä ehkäisi sellaisten auton muutoksen pakettiautoiksi joissa kantavuus ei riittäisi samaan henkilöpaikkalukuun verrattuna muihin saman mallisarjan sisällä oleviin autoihin, pl. 1 1 rekisteröinti.
      Es. vrt. Tyoota Avensis 2,0l Wagon/ Toyota Avensis 2,0TD Wagon. Avensis TD:n laskennallinen kantavuus ei riitä samaan istumapaikkalukuun kuin 2,0l bensamallissa, rekisteröinti pakuksi ei onnistu kuin 1 1 malliksi. Tällä ehkäistään käyttövoimaveron kannon kierto tehokkaasti koska autoa ei voi rekisteröidä pakettiautoksi vaan käyttövoimavero pysyy samana kuin henkilömallissa. Vaikkakin Toyotalla olisi EU-tyypitys pakettiautoksi tulisi kantavuusehdon mukainen verrokkisarjan istumapaikka luku täyttää samalla, mikäli ehto ei täyty auto pysyy käyttövoimaveroltaa henkilöautona.

      Dieselmallit joissa laskennallinen kantavuus riittäisi samaan paikkalukuun kuin vastaava bensamoottorilla varustettu verrokki, tällöin rekisteröinti pakuksi onnistuisi.

      Laki olisi selkeä ja kohtelisi tasapuolisesti kaikkia. Edelleenkään ne henkilöt jotka halaisivat ostaa sedan/HB-mallin auton maksaisivat käyttövoimaveroa normaalin henkilöauton mukaan. Kukaan ei ole estänyt ostamasta sellaista autoa jonka voi muuttaa pakettiautoksi.

      Toki nykyinen laki on kulutusta ohjaava koska eräs autoveroista päättävä virkamies päättää minkälaisilla autoilla Suomen EU-kansalainen SAA, huom. SAA ajaa suomessa. Tämä verotus jatkuu todennäköisesti senkin jälkeen kunhan täämä virkamies jää eläkkeellekkin, sillä mikään ei ole niin hyvä lypsylehmä valtion verokassaan kuin nöyrä suomalainen autoilija.

      Terveisin.
      L-200.

      • Jees

        tietää kuinka kauan käyttövoimavero tulee olemaan sillä tasolla mille se nyt hinataan näiden täysverollisten muutettujen pakujen osalta ? Saattaa olla että jo vuoden päästä joudutaan dieselautojen veroja taas muuttamaan " syntyneen tilanteen vuoksi " ! Itse pidän maasturini pakuna ja seuraan tilannetta .


      • jatkuu
        Jees kirjoitti:

        tietää kuinka kauan käyttövoimavero tulee olemaan sillä tasolla mille se nyt hinataan näiden täysverollisten muutettujen pakujen osalta ? Saattaa olla että jo vuoden päästä joudutaan dieselautojen veroja taas muuttamaan " syntyneen tilanteen vuoksi " ! Itse pidän maasturini pakuna ja seuraan tilannetta .

        Pakuna pidän myös, jo vakuutustenkin takia, mikäli menee hallituksen esityksen mukaan, sitten takapenkit pois, koska sen esityksen mukaan ei enään tarvita väliseiniä/verkkoja, koska täyttää kuljetustarpeeni ilman takapenkkejäkin, joiden kuljetus mukana maksaa n. 50€ kk


      • :-(

        Ittellä n. 100 € kalliimpi liikennevakuutus 0 % bonuksella pakuna (auton kok.massa 2510 kg). Jos olis kevyempi niin säästäis...


      • On.
        :-( kirjoitti:

        Ittellä n. 100 € kalliimpi liikennevakuutus 0 % bonuksella pakuna (auton kok.massa 2510 kg). Jos olis kevyempi niin säästäis...

        Itellä taas 33% halvemmat vakuutukset (IF) koska lasketaan ilman merkkiä ja mallia, on vain vuosimalli ja koneen koko( alle 2000cm)


      • japi

        Aivan ... itsellänikin tippui täyskaskon vuosimaksu n. 110 euroa täysillä bonuksilla !

        Ja saattaahan toi diesel verotuskin olla vuoden vaihteen jälkeenkin vielä ihan mitä vaan ... niin pakujen kuin henkilöautojenkin suhteen !

        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/vepshref.scr?{KEY}=HE 190/2004&{ID}=HE 190/2004&{EXTRA}=TUNNUS

        ... ton litanian kun ees jotenkin jaksaa lukee ni ainakin mä sain sen kuvan et , homma elää !

        Mut hitto kun olis joku hyväintekijä tappelemaan tän dieselveron laittomuutta vastaan , mihi tää oikein perustuu , saastuttaa vähemmän kuin 95 kulkeva ajoneuvo , kuluttaa sadalle kilsalle selkeesti vähemmän fossiilisia polttoaineita kuin 95 kulkeva , maksetaanhan jo diesel autoa ostettaessa het jo siinä hinnassa veroa selkeesti enemmän verrattuna bensa-autoon !

        Nii et onko tääkään nyt ihan kaikkien lakien mukainen vero olleskaan ???


      • japi
        japi kirjoitti:

        Aivan ... itsellänikin tippui täyskaskon vuosimaksu n. 110 euroa täysillä bonuksilla !

        Ja saattaahan toi diesel verotuskin olla vuoden vaihteen jälkeenkin vielä ihan mitä vaan ... niin pakujen kuin henkilöautojenkin suhteen !

        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/vepshref.scr?{KEY}=HE 190/2004&{ID}=HE 190/2004&{EXTRA}=TUNNUS

        ... ton litanian kun ees jotenkin jaksaa lukee ni ainakin mä sain sen kuvan et , homma elää !

        Mut hitto kun olis joku hyväintekijä tappelemaan tän dieselveron laittomuutta vastaan , mihi tää oikein perustuu , saastuttaa vähemmän kuin 95 kulkeva ajoneuvo , kuluttaa sadalle kilsalle selkeesti vähemmän fossiilisia polttoaineita kuin 95 kulkeva , maksetaanhan jo diesel autoa ostettaessa het jo siinä hinnassa veroa selkeesti enemmän verrattuna bensa-autoon !

        Nii et onko tääkään nyt ihan kaikkien lakien mukainen vero olleskaan ???

        ... lähinnä mä tarkotin tolla näit uudehkoja diesel autoja , nyt joku ottaa piruuttaan esimerkiks jonkun 30 vuotta vanhan nuhapumppunakumersun ja huutaa et vai saatuttaa vähemmän ...

        Tässäpä käännetäänkin taas sit kelkkaa auton käyttömaksun suuntaan joka mielestäni pitäis muotoilla juur sen egologisen kaavan mukaan !

        Eli jos saastuttaa vähemmän ja käyttää fossiilisia polttoaineita vähemmän (kulutan muuten n. 4.7 litraa dieseliä per 100 kilometriä) ni käyttömaksu sitä pienempi.


      • ok paku
        :-( kirjoitti:

        Ittellä n. 100 € kalliimpi liikennevakuutus 0 % bonuksella pakuna (auton kok.massa 2510 kg). Jos olis kevyempi niin säästäis...

        Sinua on viilattu linssiin jos vakuutus on kalliimpi pakuna.Itselläni on auton kok.massa 2150kg ja vakuutus 187€ halvempi vuodessa pakuna,eli vaihda vakuutus yhtiötä


    • antti autoilija

      ...On rajattu jo rekisterissä olevat nk "pakettiautot" pois. Jos esitys menee läpi, voimaantulon jälkeen katsastettuja ei saa enään halvalla verolla. Julkisuuteen annettiin kylläkin alunperin harhaanjohtavaa tietoa tästä muutoksesta....

      "Kaksikäyttöauton verotusta koskevia 11 §:n 1 momentin 1 kohdan
      säännöksiä ei sovelleta ajoneuvoihin, joiden ajoneuvorekisterissä
      olevaa luokitusta on muutettu 1 päivän tammikuuta 2003 ja tämän lain
      voimaantulon välisenä aikana."


      t. AA

      • Jees

        uudestaan !


      • Antti Autoilija

        Siellä se on selkeästi kerrottu. Kukaan ei ole viitsinyt käydä katsomassa esitystä, kun Kuitunen antoi jo asiasta "oman" tiedotteensa taannoin. Kuitunen ei ole yhtä kuin Suomen autoverotus, vaikka näin yleisesti luullaan.

        Sittemin perustuslakivaliokunnan käsittelyssä rajattiin pois jo rekisterissä olevat pakettiautot. Eli korkeampi verotus ei koske jo rekisterissä olevia autoja, kuten siellä mainitaanki:

        Tu 11 §:n 1 momentin 1 kohta :

        "Ajoneuvolle, jota käytetään muulla voimalla tai polttoaineella kuin
        moottoribensiinillä, määrätään käyttövoimaveroa. Käyttövoimaveron määrä
        päivää kohden on:

        1) henkilöautosta (M1- ja M1G-luokka) ja kaksikäyttöautosta (N1-luokka)
        sekä ajoneuvosta, joka siihen tehtyjen katsastamattomien muutosten
        johdosta vastaa käyttötarkoitukseltaan lähinnä henkilöautoa, 6,7
        senttiä jokaiselta kokonaismassan alkavalta sadalta kilogrammalta;"


        Tätä 6,7 sentin veroa ei siis sovelleta autoihin jotka on rekisterissä ennen lakimuutosta.

        AA


      • Jees
        Antti Autoilija kirjoitti:

        Siellä se on selkeästi kerrottu. Kukaan ei ole viitsinyt käydä katsomassa esitystä, kun Kuitunen antoi jo asiasta "oman" tiedotteensa taannoin. Kuitunen ei ole yhtä kuin Suomen autoverotus, vaikka näin yleisesti luullaan.

        Sittemin perustuslakivaliokunnan käsittelyssä rajattiin pois jo rekisterissä olevat pakettiautot. Eli korkeampi verotus ei koske jo rekisterissä olevia autoja, kuten siellä mainitaanki:

        Tu 11 §:n 1 momentin 1 kohta :

        "Ajoneuvolle, jota käytetään muulla voimalla tai polttoaineella kuin
        moottoribensiinillä, määrätään käyttövoimaveroa. Käyttövoimaveron määrä
        päivää kohden on:

        1) henkilöautosta (M1- ja M1G-luokka) ja kaksikäyttöautosta (N1-luokka)
        sekä ajoneuvosta, joka siihen tehtyjen katsastamattomien muutosten
        johdosta vastaa käyttötarkoitukseltaan lähinnä henkilöautoa, 6,7
        senttiä jokaiselta kokonaismassan alkavalta sadalta kilogrammalta;"


        Tätä 6,7 sentin veroa ei siis sovelleta autoihin jotka on rekisterissä ennen lakimuutosta.

        AA

        linkki !


      • masa

        varmaa tietoa vai taas feikkiä . Mistä päättelet , eikös täällä taannoin keskusteltu samoita pykälistä ja silloin tultiin siihen tulokseen että vero nousee ensi vuonna vaikka muutoskatsatettu ennen lain voimaantuloa !


      • Timo
        masa kirjoitti:

        varmaa tietoa vai taas feikkiä . Mistä päättelet , eikös täällä taannoin keskusteltu samoita pykälistä ja silloin tultiin siihen tulokseen että vero nousee ensi vuonna vaikka muutoskatsatettu ennen lain voimaantuloa !

        Hallituksen esitys Eduskunnalle laiksi ajoneuvovero-lain 11 ja 69 §:n muuttamisesta
        ESITYKSEN PÄÄASIALLINEN SISÄLTÖ:


        http://www.eduskunta.fi/triphome/bin/vepshref.scr?{KEY}=HE 190/2004


      • Jees

        kolme sivua taaksepäin ja sieltä nimimerkin Myönteisesti yllättynyt kirjoitus "kerrankin tuli asiaa ". Lukekaa siellä olevat keskustelut ! Sama aihe ! Mitä mieltä olette ?


    • eeuu

      Jos niitähullun halvalla ja plajon myydään, niin haluaisin itsellen sellaisen. Ei vaan ole tullut eteen. Vai johtuisiko siitä, että verotus niissä kuitenkin pysyy pakettiauton käyttövoimaverossa ja henkilöautoja onkin rekisteröity pakettiautoksi ja onkin parempi myyntivaltti.

      • kans!

        ja pian niitä hintatietoja. Saako esim pakettiautoksi rekisteröityjä Citroën Perslinkoja vm. 2004 jo alle kymppitonnilla? Mie ostan, mie ostan!


      • Missä halvat?
        kans! kirjoitti:

        ja pian niitä hintatietoja. Saako esim pakettiautoksi rekisteröityjä Citroën Perslinkoja vm. 2004 jo alle kymppitonnilla? Mie ostan, mie ostan!

        Missä halvat?Missä halvat?Missä halvat?Missä halvat?Missä halvat?

        Kertokaa jo! Pakko saada halvalla!


    • eeuu

      Asioista hyvin perillä olevat lähteet ovat kertoneet, että tällä hetkellä ei kukaan tiedä miten näiden kaksikaäyttöauotjen verotus tulee menemään. Ilmeisesti kaiken todennäköisin vaihtoehto tällä hetkellä olisi tämännäköinen. Lain voimaantuloon mennessä rekisteröidyt autot saavat kaikki kyseisen varoedun sikäli mikäli käyttövoimaveroa ei millään tavalla muuteta. Ja mikä parasta tämä koskisi myös ulkomailta tuotuja autoja, jotka ovat rekisteröity lain voimaantuloon mennessä.

      • huomenna

        vielä uuden maasturin muutettua pakuksi pienellä verolla ?


      • l-200
        huomenna kirjoitti:

        vielä uuden maasturin muutettua pakuksi pienellä verolla ?

        No niin.

        Kyllä auton voi pakettiautoksi katsastaa.

        Tosin pitää joko täyttyä autoverolain 23§ ja/tai 24§, tai maksettu täysi autovero(koskee lähinnä maastureita, ennen 3.5.-93 ensirekisteröidyt>>kattokorotus ja takapenkki pois, 3.5.-93 jälkeen, muutoskatsastus) tai täyttää muuten pakettiautoksi kelpaavan ajoneuvon määritelmä.
        Coupe, HB-mallit ja sedanit eivät käy pakettiautoiksi, farmari-mallit, tila-autot ja isot maasturit sen sijaan käyvät.

        Eri juttu on sitten miten laki muuttuu käyttövoimaveron kannalta. Tästä mahdollisesta tulevasta muutoksesta ei kenelläkään, siis EI KENELLÄKÄÄN ole varmuutta koska lakialoite on lausuntokierroksella eduskunnassa, ja tulee eduskunna käsittelyyn sitten kun lakiehdotus kierrokseltaan tulee. Huhuja siitä miten käyttövoimavero muuttuu liikkuu kyllä jo muutenkin tarpeeksi, aika näyttää mikä tulee olemaan todellisuus.

        Vielä ehtii ja kannattaakin pitää yhteyttä kansanedustajiin jotta mahdollinen lakimuutos ei olisi täysi tyrmäys käyttövoimaveron korottumisen suhteen. Tällä pakettiautoksi rekisteröinnin mahdollisuudella on saatu maasturi myynti uuteen nousuun ja pienille remonttiporukoille passelit doppeli pick-up:it myyntiin, koska käyttövoimaveron edullisuus tekee auton ostosta kannattavaman.
        Kaikkihan tietävät miten suomessa tapettiin maasturimyynti korottamalla maasturien autovero 100:n%, tämä korotus tapahtui maagisena päivänä 3.5.1993. Nythän maastureita on myyty juuri tällä pakettiautoksi rekisteröinnillä koska käyttövoimavero on edullisempi, lakimuutos tod. näk. tappaa sekä maasturimyynin ja että doppeli pick-up:it jälleen suomesta.

        Merkillistä oli että kun tässä kävin autoliikkeessä, ihan huvikseni(ei eräs T:reen ford-liike) niin myyjät puolustelivat käyttövoimaveron nostoa vaikka he samaan hengenvetoon epäilivät sen tukahduttavan myyntiä, siis ko. liikeessä suosivat veron nostoa että myynti vähenisi, ja tämä AUTOMYYJÄN suusta. Ei mene minun jakeluun että automyyjä toivoo veron korotusta joka tietää myynnin vähenemistä kalliissa autoissa.

        Mutta, toki maasturin joka on ensirekisteröity 3.5.-93 jälkeen voi rekisteröidä monipaikkaiseksi N1G-luokan pakettiautoksi, omanikin on ollut ko. autoluokan ajoneuvo jo kesästä, ja pysyykin sellaisena.
        Ei muta kuin konttorille kyselemään miten pitää toimia, puheita käyttövoimaverosta ei kannata kuunelle kovin tarkalla korvalla ainakaan vielä.

        Terveisin.
        L-200.


      • kuinka käy
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Kyllä auton voi pakettiautoksi katsastaa.

        Tosin pitää joko täyttyä autoverolain 23§ ja/tai 24§, tai maksettu täysi autovero(koskee lähinnä maastureita, ennen 3.5.-93 ensirekisteröidyt>>kattokorotus ja takapenkki pois, 3.5.-93 jälkeen, muutoskatsastus) tai täyttää muuten pakettiautoksi kelpaavan ajoneuvon määritelmä.
        Coupe, HB-mallit ja sedanit eivät käy pakettiautoiksi, farmari-mallit, tila-autot ja isot maasturit sen sijaan käyvät.

        Eri juttu on sitten miten laki muuttuu käyttövoimaveron kannalta. Tästä mahdollisesta tulevasta muutoksesta ei kenelläkään, siis EI KENELLÄKÄÄN ole varmuutta koska lakialoite on lausuntokierroksella eduskunnassa, ja tulee eduskunna käsittelyyn sitten kun lakiehdotus kierrokseltaan tulee. Huhuja siitä miten käyttövoimavero muuttuu liikkuu kyllä jo muutenkin tarpeeksi, aika näyttää mikä tulee olemaan todellisuus.

        Vielä ehtii ja kannattaakin pitää yhteyttä kansanedustajiin jotta mahdollinen lakimuutos ei olisi täysi tyrmäys käyttövoimaveron korottumisen suhteen. Tällä pakettiautoksi rekisteröinnin mahdollisuudella on saatu maasturi myynti uuteen nousuun ja pienille remonttiporukoille passelit doppeli pick-up:it myyntiin, koska käyttövoimaveron edullisuus tekee auton ostosta kannattavaman.
        Kaikkihan tietävät miten suomessa tapettiin maasturimyynti korottamalla maasturien autovero 100:n%, tämä korotus tapahtui maagisena päivänä 3.5.1993. Nythän maastureita on myyty juuri tällä pakettiautoksi rekisteröinnillä koska käyttövoimavero on edullisempi, lakimuutos tod. näk. tappaa sekä maasturimyynin ja että doppeli pick-up:it jälleen suomesta.

        Merkillistä oli että kun tässä kävin autoliikkeessä, ihan huvikseni(ei eräs T:reen ford-liike) niin myyjät puolustelivat käyttövoimaveron nostoa vaikka he samaan hengenvetoon epäilivät sen tukahduttavan myyntiä, siis ko. liikeessä suosivat veron nostoa että myynti vähenisi, ja tämä AUTOMYYJÄN suusta. Ei mene minun jakeluun että automyyjä toivoo veron korotusta joka tietää myynnin vähenemistä kalliissa autoissa.

        Mutta, toki maasturin joka on ensirekisteröity 3.5.-93 jälkeen voi rekisteröidä monipaikkaiseksi N1G-luokan pakettiautoksi, omanikin on ollut ko. autoluokan ajoneuvo jo kesästä, ja pysyykin sellaisena.
        Ei muta kuin konttorille kyselemään miten pitää toimia, puheita käyttövoimaverosta ei kannata kuunelle kovin tarkalla korvalla ainakaan vielä.

        Terveisin.
        L-200.

        heti tänään käymään konttorilla .


    • näyttää

      Näyttäisi jäävän ennalleen jo katsastetut pakuiksi, koskisi sitten vain uusia muutoksia

      • eeuu

        Kuten kirjoitin tulisi kaikkiin ennen lainmuutosta rekisteröityihin autoihin samanlainen mahdollisuus. Tätähän ei lue missään lakiehdotuksessa, mutta kuten tiedetään lait ovat muuttuneet eduskunnan käsittelyssä aikaisemminkin.


    • ostaja

      kuka olisi myymässä pakumaasturia ?

      • l-200

        No niin.

        Ei muuta kuin Ke-Pö kouraan ja sieltä etsimään.
        Tosin näitä uudempia pakumaastureita tuskin kukaan on myymässä, tai jos on niin sellainen kannattaa osta oikopäätä pois talteen, ne voivat olla kohta haluttuja autoja ;).

        Mahdollisesta lakimuutoksesta ei kenelläkään ole mitään tietoa siitä miten näiden autojen käyttövoimavero tulee käyttäytymään. Mittän lakia ei ole toistaiseksi muutettu, ainoastaan AKE on antanut oman näkemyksensä siitä miten verot muuttuvat, tosin AKE:n esityksellä ei ole mitään lainvoimaa takanaan, pelkkä paperin arvo eikä muuta.

        Oma paje on pakumaasturi pehmeillä penkeillä(-98), ja pysyy sellaisena, eikä auto ole myyytävänä :).

        Ei muuta kuin helvetinmoinen kansalaismissio eduskuntaan päin tätä pakulakia vastustamaan. Miksi tässä maassa EI VIELÄKÄÄN saisi ostaa hyvää ja turvallista(ja kallista) autoa jonka käyttökustannukset olisivat edullisemmat ja siedettävällä tasolla.

        Tätä voi kystä ensin itseltään, sitten siltä virkamieheltä jonka nimeä en sano, ja sitten pohtia omassa päässään että olisi ihan aikuisten oikeasti aika VAATIA muutosta, järkevää sellaista.

        Tälle pakumaasturin kyselijälle, onnea etsintään ja toivottavasti löydät hyvän pakumaasturin.

        Terveisin.
        L-200.


      • nopea

        Loimaalla pakuksi rekisteröity maasturi esittelyauto myydään . 1000 km ajettu Terrano .


      • japi
        l-200 kirjoitti:

        No niin.

        Ei muuta kuin Ke-Pö kouraan ja sieltä etsimään.
        Tosin näitä uudempia pakumaastureita tuskin kukaan on myymässä, tai jos on niin sellainen kannattaa osta oikopäätä pois talteen, ne voivat olla kohta haluttuja autoja ;).

        Mahdollisesta lakimuutoksesta ei kenelläkään ole mitään tietoa siitä miten näiden autojen käyttövoimavero tulee käyttäytymään. Mittän lakia ei ole toistaiseksi muutettu, ainoastaan AKE on antanut oman näkemyksensä siitä miten verot muuttuvat, tosin AKE:n esityksellä ei ole mitään lainvoimaa takanaan, pelkkä paperin arvo eikä muuta.

        Oma paje on pakumaasturi pehmeillä penkeillä(-98), ja pysyy sellaisena, eikä auto ole myyytävänä :).

        Ei muuta kuin helvetinmoinen kansalaismissio eduskuntaan päin tätä pakulakia vastustamaan. Miksi tässä maassa EI VIELÄKÄÄN saisi ostaa hyvää ja turvallista(ja kallista) autoa jonka käyttökustannukset olisivat edullisemmat ja siedettävällä tasolla.

        Tätä voi kystä ensin itseltään, sitten siltä virkamieheltä jonka nimeä en sano, ja sitten pohtia omassa päässään että olisi ihan aikuisten oikeasti aika VAATIA muutosta, järkevää sellaista.

        Tälle pakumaasturin kyselijälle, onnea etsintään ja toivottavasti löydät hyvän pakumaasturin.

        Terveisin.
        L-200.

        Koko diesel vero on feikki , mihin se perustuu ?

        Nouskaa barrikaadeille joukolla !


      • perustuu
        japi kirjoitti:

        Koko diesel vero on feikki , mihin se perustuu ?

        Nouskaa barrikaadeille joukolla !

        Ministerin USA:n-matkaan 50000 euroa!

        Opetusministeri Tuula Haatainen (sd) seurueineen kävi tutustumassa Amerikan huippuyliopistoihin ja Kalifornian viinitiloihin. Matkan hinta oli liki 50000 euroa.


      • vielä
        perustuu kirjoitti:

        Ministerin USA:n-matkaan 50000 euroa!

        Opetusministeri Tuula Haatainen (sd) seurueineen kävi tutustumassa Amerikan huippuyliopistoihin ja Kalifornian viinitiloihin. Matkan hinta oli liki 50000 euroa.

        Arafatilla on valtava omaisuus

        Askeettista julkisivua ylläpitänyt Jasser Arafat on todellisuudessa kerännyt valtavan omaisuuden.

        Äskettäin Forbes-lehti nosti Arafatin sijalle numero yhdeksän maailman rikkaimpien "kuninkaiden, kuningattarien ja despoottien" listalla.

        Arafatin henkilökohtainen omaisuus on noin 2,6 miljardia euroa amerikkalaisen CBS-tv-kanavan mukaan. Toisten lähteiden mukaan se olisi kuitenkin vain reilut 300 miljoonaa euroa, mutta suurimman arvion mukaan jopa kuusi miljardia euroa.
        --------------

        Onkohan julkista tietoa? paljonko menee veroja tännekkin, nimikehän luonnollisesti jokin muu kuin Arafatin tili


      • no niin
        nopea kirjoitti:

        Loimaalla pakuksi rekisteröity maasturi esittelyauto myydään . 1000 km ajettu Terrano .

        netistä .Mitä per...että pitiks näiden muka olla halpoja !Ei he...tti toikin makso 40000 tuhatta egee !


      • l-200
        no niin kirjoitti:

        netistä .Mitä per...että pitiks näiden muka olla halpoja !Ei he...tti toikin makso 40000 tuhatta egee !

        No niin.

        Kyllähän tuo on halvempi kuin jos listalta uuden tilaa. Pitää ensin selvittää mitä varusteita ko. autossa on ja sitten ottaa samanlainen listalta ja samoilla varusteilla niin päästään näkemään mikä se todellinen hinta ero on.

        Kyllä, 39900€ on iso summa rahaa, tätä ei käy kiistäminen. Summa on likimain neljännes miljoona mummun markaa(n.250 000 mk) ja tämä hintalappu jo karsii tyhjänpäiväiset renkaanpotkijat pois auton ympäriltä.

        Tässä onkin kyse käyttövoimaveron määrästä jos verrataan samaa auto henkilömaasturina(M1G-luokan ajoneuvo) ja maastopakettiautona(N1G-luokan maastoajoneuvo). Muutos pakettimaasturiksi onnistuu muutoskatsastuksella ja tällä keinon voi käyttövoimaverossa ja myös vakuutusmaksuissa säästää jopa n. 700€/vuosi.

        Tätä kirjoittaja mahtoi tarkoittaa edullisuudella, säästö syntyy veroissa, ei auton ostohinnassa.

        Jaa että miten vakuutusmaksut liittyy tähän asiaan? Jos otetaan kaksi aivan samanlaista autoa, vaikka Ford Mondeo-farmaria. Toinen auto on henkilöautoksi ja 5:lle henkilölle rekisteröity ja toinen, aivan prikulleen samanmoinen on 5:lle rekisteröity pakettiauto.
        Vuosittaisessa vakuutusmaksussa on eroa koska pakettiautoissa vakuutusmaksu määräytyy moottorin tilavuuden ja kokonaispainon mukaan, henkilöautoissa vakuutusmaksu menee taulukoiden mukaan.
        Pakettiautoissa on edullisempi vakuutus maksuiltaan(0-bonuksin, ja myös bonusten kanssa) vuositasolla kuin henkilöauto, vaikka autot olisivat identtisiä koriltaan(h:löauto/pakettiauto), jos et usko niin käy vakuutusyhtiössä kysymässä. Voinet yllättyä hieman.

        Terveisin.
        L-200.


    • miks

      pakuja sai eilen halvalla ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1939
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe