Muusikoksi?

Määvaan

Moikka! Kirjoitin jo aijemmin samanlaisen aloituksen tänne, mutta hukkasin viestin. En ymmärrä minne se meni.
Mutta asiaan. Olen nuori nainen ja koko ikäni kuunnellut musiikkia ja se on elämäni tärkeimpiä asioita.
Haluaisin itse muusikoksi, minulla on kitara ja tykkään laulaa. Mutta onko niin, että menestyminen on tuurista kiinni? Ja mistä aloittaisin? Siis haluaisin kuulla ihan konkreettisesti vaihe vaiheelta menestykseen johtavat asiat. Unelmieni tiellä seisoo ajatus "vain pieni prosentti muusikoista menestyy".
En halua tehdä valtavirtamusiikkia, vaan raskaampaa.

6

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuosta se lähtee

      Ei se tuurista ole kiinni. Tietysti joissakin tapauksissa se saattaa nopeuttaa asioita, mutta loppupelissä se on muista asioista kiinni:

      -Hyvät ja omaperäiset biisit
      -Pirusti töitä (promoamista, keikkailua, jne.)
      -Innokkaat jäsenet bändiin.

      Suurimman osan menestysmahdollisuudet kaatuu heti tuohon ensimmäiseen, mikä on tietysti ihan loogista. Hyviä biisejä ei ole helppo tehdä, puhumattakaan siitä että ne erottuisi vielä massastakin. Monet bändit pystyy toki tekemään sellaisia "ihan hyviä" biisejä mutta jos samat biisit on kuultu jo sata kertaa aikaisemmin ei se enää läpi lyö.

      Toki tässäkin voi oikaista ja keskittyä pelkästään muista erottautumiseen, mutta kannattaa sitten varautua siihen että sellaiset "vitsit" ei yleensä jaksa sitä yhtä levyä enempää naurattaa.

      Vaikka olisi ne hyvät ja omaperäiset biisit, ilman sitä tuuria joutuu tekemään pirusti töitä että saa tunnettavuutta ja nimen kartalle. Niillä "ihan hyvilläkin" biiseillä voi myös kovalla työnteolla päästä johonkin keskikastin tuntumaan mutta harvoin (jos koskaan) siitä ylöspäin.

      Hyvät (soittajat) ja innokkaat bändikaverit on myös tärkeä juttu. Jos siellä bändissä yksikin jäsen on sellaista perässä vedettävää mallia, se vaikuttaa koko ryhmään ja sellaiset kannattaa laittaa heti kävelemään ovesta ulos.

    • Neppailija5454

      Hyviä pointteja yllä mainittukin jo, mutta yksi tärkeimmistä jäi.

      - Opiskelu!

      Suurin osa itsensä musiikilla elättävistä on käynyt joko pelkän konservatorion tai jatkanut siitä korkea-asteen opintoihin (Siba tai AMK:t). Sen lisäksi, että oppii musiikkia monelta kantilta, tulee opiskeluissa luotua kontakteja, jotka ovat elintärkeitä menestyksekkääseen muusikon uraan. Varsinaisesti tutkintopaperillahan ei tee mitään, ellet halua esim. opettajaksi.

    • Määvaan

      Superpaljon kiitoksia vastauksista! :) Mukava saada vastauksia kysymyksiin ilman, että joku alkaa aina lyttäämään tms. kuten usein keskustelupalstoilla on tapana. Thanks dudes!

    • muusikko123456

      Itselläni on vuosien kokemus musiikin parissa on tullut tehtyä yhteis projekteja, soitettu bändissä, omia soolo biisejä ynm. Aikaa olen käyttänyt enemmän ku oon sille saannut vastinetta ja kehittynyt siinä mitä teen ja oppinut mitä teen parhaiten hetkeäkään en vaihtaisi sillä mikään ei voita sitä tunnetta ku joku kehuu sun tuotoksia ja joku oikeesti diggaa siitä mitä teet tärkein asia musiikin parissa on kova työ, omaperäisyys ja biisit jotka ovat hyviä tietysti hyvällä tuurilla pääsee pitkälle mutta se ei ole se tärkein eikä todellakaan välttämätön

    • Moipss

      Moi, tykkään tosi paljon musasta, mäki haluisin perustaa bändin, jos joku on kiinnostunut( asun Lohjalla) pääsen kyllä muuallekin tulemaan. Tykkään itse laulaa tosi paljon ja piano menee riippuu vähän, mutta on kyl mahdollisuuksia harjoitella. Oon 12.vuotias ja laittakaa sp: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1500
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1257
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1217
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1156
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1014
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      755
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      752
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      377
      731
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      686
    Aihe