Moikka! Kirjoitin jo aijemmin samanlaisen aloituksen tänne, mutta hukkasin viestin. En ymmärrä minne se meni.
Mutta asiaan. Olen nuori nainen ja koko ikäni kuunnellut musiikkia ja se on elämäni tärkeimpiä asioita.
Haluaisin itse muusikoksi, minulla on kitara ja tykkään laulaa. Mutta onko niin, että menestyminen on tuurista kiinni? Ja mistä aloittaisin? Siis haluaisin kuulla ihan konkreettisesti vaihe vaiheelta menestykseen johtavat asiat. Unelmieni tiellä seisoo ajatus "vain pieni prosentti muusikoista menestyy".
En halua tehdä valtavirtamusiikkia, vaan raskaampaa.
Muusikoksi?
6
161
Vastaukset
- Tuosta se lähtee
Ei se tuurista ole kiinni. Tietysti joissakin tapauksissa se saattaa nopeuttaa asioita, mutta loppupelissä se on muista asioista kiinni:
-Hyvät ja omaperäiset biisit
-Pirusti töitä (promoamista, keikkailua, jne.)
-Innokkaat jäsenet bändiin.
Suurimman osan menestysmahdollisuudet kaatuu heti tuohon ensimmäiseen, mikä on tietysti ihan loogista. Hyviä biisejä ei ole helppo tehdä, puhumattakaan siitä että ne erottuisi vielä massastakin. Monet bändit pystyy toki tekemään sellaisia "ihan hyviä" biisejä mutta jos samat biisit on kuultu jo sata kertaa aikaisemmin ei se enää läpi lyö.
Toki tässäkin voi oikaista ja keskittyä pelkästään muista erottautumiseen, mutta kannattaa sitten varautua siihen että sellaiset "vitsit" ei yleensä jaksa sitä yhtä levyä enempää naurattaa.
Vaikka olisi ne hyvät ja omaperäiset biisit, ilman sitä tuuria joutuu tekemään pirusti töitä että saa tunnettavuutta ja nimen kartalle. Niillä "ihan hyvilläkin" biiseillä voi myös kovalla työnteolla päästä johonkin keskikastin tuntumaan mutta harvoin (jos koskaan) siitä ylöspäin.
Hyvät (soittajat) ja innokkaat bändikaverit on myös tärkeä juttu. Jos siellä bändissä yksikin jäsen on sellaista perässä vedettävää mallia, se vaikuttaa koko ryhmään ja sellaiset kannattaa laittaa heti kävelemään ovesta ulos. - Neppailija5454
Hyviä pointteja yllä mainittukin jo, mutta yksi tärkeimmistä jäi.
- Opiskelu!
Suurin osa itsensä musiikilla elättävistä on käynyt joko pelkän konservatorion tai jatkanut siitä korkea-asteen opintoihin (Siba tai AMK:t). Sen lisäksi, että oppii musiikkia monelta kantilta, tulee opiskeluissa luotua kontakteja, jotka ovat elintärkeitä menestyksekkääseen muusikon uraan. Varsinaisesti tutkintopaperillahan ei tee mitään, ellet halua esim. opettajaksi. - Määvaan
Superpaljon kiitoksia vastauksista! :) Mukava saada vastauksia kysymyksiin ilman, että joku alkaa aina lyttäämään tms. kuten usein keskustelupalstoilla on tapana. Thanks dudes!
- muusikko123456
Itselläni on vuosien kokemus musiikin parissa on tullut tehtyä yhteis projekteja, soitettu bändissä, omia soolo biisejä ynm. Aikaa olen käyttänyt enemmän ku oon sille saannut vastinetta ja kehittynyt siinä mitä teen ja oppinut mitä teen parhaiten hetkeäkään en vaihtaisi sillä mikään ei voita sitä tunnetta ku joku kehuu sun tuotoksia ja joku oikeesti diggaa siitä mitä teet tärkein asia musiikin parissa on kova työ, omaperäisyys ja biisit jotka ovat hyviä tietysti hyvällä tuurilla pääsee pitkälle mutta se ei ole se tärkein eikä todellakaan välttämätön
- Moipss
Moi, tykkään tosi paljon musasta, mäki haluisin perustaa bändin, jos joku on kiinnostunut( asun Lohjalla) pääsen kyllä muuallekin tulemaan. Tykkään itse laulaa tosi paljon ja piano menee riippuu vähän, mutta on kyl mahdollisuuksia harjoitella. Oon 12.vuotias ja laittakaa sp: [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä
Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi7910311Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?827066Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267033Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j1016285Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1066143Tutkielma Marinin hallituksen epäonnistumisista rankkaa luettavaa
Marinin hallituksen epäonnistumiset voi tiivistää negatiivisessa sävyssä seuraavasti: Hallitus teki useita vakavia virh945817Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455384Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845218Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa605153Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405088