"Työssä" työpajalla - Ajatuksia

Loser?

Mitä ajattelet nelikymppisestä pitkäaikaistyöttömästä miehestä joka on " työssä" työpajalla ja saa siitä " palkkaa" 9 euroa päivä ? työmarkkinatuki.
Tekee siellä " työtä" jota ei voi oikeana työnä pitää - siis pussittaa ja kasaa jotakin huuhaa tuotteita.
Miehellä on kyllä ammatillinen koulutus mutta työtä ei ole löytynyt.

59

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelkkää positiivista ajattelen.

• Tämä ei normaalia

Onko Helkalla joku erityinen lääkitys menossa?

• Tämä ei normaalia kirjoitti:

:D Se pitääkin varmaan tarkistaa ja korjata.

Mutta ihan selväjärkisenäkin olisin vastannut samoin, koska minusta se, että ihminen on aktiivinen ja haluaa olla työmarkkinoilla sillä panoksella, mikä juuri nyt on mahdollista, on pelkästään positiivinen asia.

• munakuuri
        Tämä ei normaalia kirjoitti:

helka saa munaa

• Totuus sinusta DF

Ajattelen kaikkea negatiivista sinusta, olet myös neitsyt-setä ja hc-atm!

Hyvä että kuitenkin vihdoin myönnät vajaavaisuutesi DarkFear!

• Koska sinä väsyt tuohon?

Et kai koskaan...vai?

• joirgoird

Onhan siellä vanhempiakin tyyppejä. Nykyaikana ei vaan löydy töitä kaikille, eikä sille minkä mahda. Ihan turha vaivata päätä mitä siitä muut ajattelee. Jos joku itseään parempana pitävä ei sitä ymmärrä, se on hänen ongelmansa, sillä tämä lama on tullut jäädäkseen. Voi moni korkeapalkkainenkin löytää itsensä vielä työttömänä.

• Super ATM

"Voisin kuvitella seurustelevani tällaisen miehen kanssa, mutta ei vain ole sitä kemiaa".

• hyvä ihminen!

Hyvää ajattelen?

• Hyvää ajattelen

Hyvää ajattelen sinusta, koska kirjoitat kivasti :)
      Piristääkö sen työssäkäynti sinua? Ainakin tulee sun säännöllisesti lähdettyä joka arkipäivä. Kivampaa se kuin kotona löhötä.
      En minä tykkää kenestäkään sen vuoksi, että hän tekee jotain tiettyä työtä. Ei työ määritä ihmisen mukavuutta.

• puhun yhtä teen tois

"Ei työ määritä ihmisen mukavuutta."

- Entäs raha?

• Hyvää ajattelen
        puhun yhtä teen tois kirjoitti:

"Ei työ määritä ihmisen mukavuutta."

- Entäs raha?

Ei raha määritä ihmisen mukavuutta!

Jos olet eri mieltä, niin kerro ihmeessä, kumpi on mukavampi.
        Kerro myös, millainen rahakkuus tai rahattomuus tekee mukavaksi.
        Suomessa pärjää, jos osaa hoitaa plankettien täyttämiset, että saa tarvittaessa tukia ja jos ei syö enemmän kuin tienaa.

• ex-työtön

Parempi sekin kuin olla täysin tyhjänpanttina tekemättä mitään tai ryypätä.

• 9009088080808090

Mullekin on joskus näitä tukityöpaikkoja ehdotettu, jopa niin että olisi pitänyt mennä opettamaan, mutta sanoin suoraan etten mitään turhaa ilmaishommaa tee. Mutta kiva niille jotka tykkää.

• 6+1

Täällä viisikymppinen nainen samassa tilanteessa, paitsi että tykkään notkua tässä paikassa.

• En ole nainen, mutta jos yritän asettua naisen asemaan, niin ainakin hän näkisi että saat ainakin jotain aikaan. Et ole laiska paska, joka vaan ryyppää päivät pitkät ja spämmää netin palstoille sontaa (vrt. Sinkut).

Lisäksi siinä on ainakin enemmän kaurismäkeläistä työläisromantiikkaa kun meidän narukäsitoimistorottien tapauksessa.

• Ikisinkku M

Asenne ratkaisee tuollaisessa työssä ihan niin kuin monessa muussakin ja jos olisin ollut pitkään työttömänä voisin ihan mielelläni itsekin tehdä, käydä ikäänkuin päivähoidossa tekemässä tuollaista hommaa missä ei ole juuri vastuuta tai tehokkuusvaatimuksia. Olisi varmaan ihan mukavaa käydä notkumassa paikalla ei niin kovin tosissaan, puhua p..kaa, heittää huuulta ja parantaa maailmaa muiden samassa tilanteessa olevien kanssa ja jos joku katselisi pitkin nokkaa ongelma olisi hänen eikä minun koska tietäisin silti olevani fiksumpi kuin hän.

• Kilttimies.

Olin joskus sellaisella pajalla töissä 2 vuoden ajan ja kela jätti maksamatta sen 9 euroa koska työkkäri ei suostunut lähettämään lausuntoa kelaan. En aio mennä koskaan enää sellaseen työtön vaikka työkkäri on monesti yrittänyt saada minua orjatyötön sen jälkeen. Enkä nää mitä järkeä mennä 2 vuodeksi istuskelemaan jonnekkin pajalle. Itse sain ehkä kolme tehtävää sen 2 vuoden aikana. Sitä sitten sanotaan kuntouttavaksi toiminnaksi. Olen pysynyt paremmassa kunnossa käymällä salilla kun jossain paskaduunissa. Piti lisäksi pelätä koko ajan milloin joku jännämies puukottaa minua selkään kun siellä sellaisia oli samassa paikassa. Olivat saaneet yhdyskuntapalvelua vaimojensa hakkaamisesta.

• Ikisinkku M
        Kilttimies. kirjoitti:

Olin joskus sellaisella pajalla töissä 2 vuoden ajan ja kela jätti maksamatta sen 9 euroa koska työkkäri ei suostunut lähettämään lausuntoa kelaan. En aio mennä koskaan enää sellaseen työtön vaikka työkkäri on monesti yrittänyt saada minua orjatyötön sen jälkeen. Enkä nää mitä järkeä mennä 2 vuodeksi istuskelemaan jonnekkin pajalle. Itse sain ehkä kolme tehtävää sen 2 vuoden aikana. Sitä sitten sanotaan kuntouttavaksi toiminnaksi. Olen pysynyt paremmassa kunnossa käymällä salilla kun jossain paskaduunissa. Piti lisäksi pelätä koko ajan milloin joku jännämies puukottaa minua selkään kun siellä sellaisia oli samassa paikassa. Olivat saaneet yhdyskuntapalvelua vaimojensa hakkaamisesta.

Aika pitkään olet ollut, eikö tuommoisesta pääse sitten pois kohtuullisessa ajassa kun eihän tuon pitäisi mikään tienaamisen väline olla sille pajalle vaan keino estää syrjäytymistä ja luulisi että joku puoli vuotta olisi riittävä jakso. Aika paljon on pielessä jos tuollaisessa kuntouttavassa työssä pidetään samoja naamoja noin pitkiä aikoja, itse ajattelin että avaajalla olisi ollut joku puolivuotinen enkä itsekään jatkuvasti alkaisi kulkemaan vaan semmoisen kohtuullisen pätkän voisin käydä. Jännämiehet ottaisin haasteena, kokeilisin miten paljon niitä voi hoopottaa siellä.

• Kilttimies. kirjoitti:

En viitsi vapaa-ajalla ryhtyä selvittämään, onko edes laillista sopia kahden vuoden pajajaksoista, mutta käytännössä pajajakson keskimääräinen pituus on 3-6 kk.

Joko kiltti mies pistää taas hieman omiaan tai sitten on kyse jostain muusta kuin kuntouttavasta työtoiminnasta. Sen tavoite, muuten, on ihan eri asia kuin kuntosalilla käymisen. Eikä se varmasti ole estänyt harrastamasta myös sitä, luultavasti pajajaksoon on jopa sisältynyt myös liikuntaa ja muita virikkeitä.

Mutta ihan sama.

• 2+9
        Ikisinkku M kirjoitti:

Aika pitkään olet ollut, eikö tuommoisesta pääse sitten pois kohtuullisessa ajassa kun eihän tuon pitäisi mikään tienaamisen väline olla sille pajalle vaan keino estää syrjäytymistä ja luulisi että joku puoli vuotta olisi riittävä jakso. Aika paljon on pielessä jos tuollaisessa kuntouttavassa työssä pidetään samoja naamoja noin pitkiä aikoja, itse ajattelin että avaajalla olisi ollut joku puolivuotinen enkä itsekään jatkuvasti alkaisi kulkemaan vaan semmoisen kohtuullisen pätkän voisin käydä. Jännämiehet ottaisin haasteena, kokeilisin miten paljon niitä voi hoopottaa siellä.

Kaksi vuotta oli maksimi joskus, nykyisin kuusi kuukautta.

• ...
        2+9 kirjoitti:

Kaksi vuotta oli maksimi joskus, nykyisin kuusi kuukautta.

Ei kai tossa mitään aikarajaa ole kuinka kauan saa tehdä...?

• 2+9
        ... kirjoitti:

Ei kai tossa mitään aikarajaa ole kuinka kauan saa tehdä...?

Työkokeilussa maksimi on kuusi kk. Työnantajien väärinkäytösten vuoksi laskettu kahdesta vuoden maksimista.

• 2+9
        2+9 kirjoitti:

Työkokeilussa maksimi on kuusi kk. Työnantajien väärinkäytösten vuoksi laskettu kahdesta vuoden maksimista.

...kahden vuoden maksimista.

• Ikisinkku M
        2+9 kirjoitti:

...kahden vuoden maksimista.

Varmaankin ihan hyvä että laskettiin. Harmi kun kaikki hyvätkin asiat saadaan pilattua sillä kun jotkut alkaa ahnehtimaan ja käyttämään hyväkseen systeemiä.

• arvelen näin
        helka kirjoitti:

En viitsi vapaa-ajalla ryhtyä selvittämään, onko edes laillista sopia kahden vuoden pajajaksoista, mutta käytännössä pajajakson keskimääräinen pituus on 3-6 kk.

Joko kiltti mies pistää taas hieman omiaan tai sitten on kyse jostain muusta kuin kuntouttavasta työtoiminnasta. Sen tavoite, muuten, on ihan eri asia kuin kuntosalilla käymisen. Eikä se varmasti ole estänyt harrastamasta myös sitä, luultavasti pajajaksoon on jopa sisältynyt myös liikuntaa ja muita virikkeitä.

Mutta ihan sama.

helka taitaa olla joku virastotäti, kelan virkailija tms.

• 18+12
        Ikisinkku M kirjoitti:

Varmaankin ihan hyvä että laskettiin. Harmi kun kaikki hyvätkin asiat saadaan pilattua sillä kun jotkut alkaa ahnehtimaan ja käyttämään hyväkseen systeemiä.

Minua harmittaa, sillä vaikka kaikki ystäväni virnuilevat tyhmyydestäni kun teen palkatonta, olen silti tyytyväinen. Hain tuonne itse, kukaan ei painostanut, tyrkyttänyt tai uhkaillut, oman mielenterveyteni vuoksi, ja saahan työkokeilussa hiukan enemmän rahaakin.

Työnantaja ei voi työllistää, on aivan persaukinen aatteellinen yritys, mutta on ainakin sen rehellisesti sanonut eikä ole sellainen kusettajafirma, millaiseen on moni varsinkin nuori ihminen pettynyt.

Ja koska tiedän työllistymismahdollisuuteni vähäisiksi (yleinen lama ikärasismi), lusisin mielelläni kaksikin vuotta.

• arvelen näin kirjoitti:

helka taitaa olla joku virastotäti, kelan virkailija tms.

Joo, me Kelassa istutaan työaikana Sinkut-palstalla. Nytkin palvelen tässä samalla selkeää ätminkäistä ja olen kirjoittavani hänen jotain lausuntoaan vaikka oikeasti kirjoitan tätä.

(Tällä palstalla pitänee tosin olla varovainen sarkasmin kanssa, koska asioista tulee yllättävän helposti palstatotuuksia.)

• Kympin Nainen

Ihmettelen ainoastaan, että miksi nimimerkkisi on "Loser?", koska et ole kertonut mitään sellaista, joka nimimerkkisi selittäisi.

• Ajattelen, että paska säkä on miehellä käynyt.

• En ajattele ainakaan mitään negatiivista. Hyvä se vaan on, että päiviin saa toimintaa, tapaa muita ihmisiä ja päiviin tulee samanlaista rakennetta kuin muillakin työssäkäyvillä. Helpompaa on sitten sopeutua jos ja kun saa töitä.

Työttömyys on niin yleistä eikä sille itse voi oikein mitään kun töitä vaan ei ole kaikille ja ajat ovat epävarmat nyt työpaikan saannin ja jopa pysymisen suhteen.

• 3+4

Naiset ajattelee sellaisesta miehestä, että hän on ihan hyvä mies (jollekkin muulle kuin itselleen).

• Jii007

Itsekin noissa höpötöissä olleena ajattelen kahdella tavalla.
      Ihan hyvä, että on edes jollain tavoin "töissä", mutta ihan orjahommiahan ne kuitenkin on ja pistävät ajattelemaan, että onko siinä hommassa oikeasti mitään järkeä kun kuitenkin saman rahan saa tekemättä mitään. Se hyvä puoli kuitenkin on, että voi sanoa olevansa töissä jos joku nainen kyselee.
      Tekisin noitakin hommia ihan mielelläni kun niistä saisi edes oikeaa palkkaa eikä mitään karkkirahoja.

• 13+5

On työkokeilulla pientä vaikutusta - vaikka 9 € tuntuu pieneltä, tekee se kuukaudessa jo ihan kivan potin pitkäaikaistyöttömän laihaan kukkaroon, varsinkin jollei tarvitse käyttää bussia työmatkoihin. Lisäksi päivärahakin on korotettu.

• 5+18
        13+5 kirjoitti:

On työkokeilulla pientä vaikutusta - vaikka 9 € tuntuu pieneltä, tekee se kuukaudessa jo ihan kivan potin pitkäaikaistyöttömän laihaan kukkaroon, varsinkin jollei tarvitse käyttää bussia työmatkoihin. Lisäksi päivärahakin on korotettu.

Korotettua päivärahaa saa 200 päivää ja jos on ollut joissakin työvoimapoliittisissa toimenpiteissä jo aiemmin niin päiviä on jo kulunut ja voi olla että korotettu pv-raja jää saamatta.

• Jii007
        13+5 kirjoitti:

Aivoon se kuitenkin ottaa tehdä niitä kaikkein paskimpia hommia mitä kukaan muu ei halua tehdä, ja vielä lopulta pienemmällä palkalla kuin ne muut siellä työpaikalla.
        Se hyöty itselleni oli kuitenkin, että kun en tuhlaile rahojani ja osaan elää vähällä, niin vähän jäi rahaa jopa sukan varteenkin.

• Jii007 kirjoitti:

Aivoon se kuitenkin ottaa tehdä niitä kaikkein paskimpia hommia mitä kukaan muu ei halua tehdä, ja vielä lopulta pienemmällä palkalla kuin ne muut siellä työpaikalla.
        Se hyöty itselleni oli kuitenkin, että kun en tuhlaile rahojani ja osaan elää vähällä, niin vähän jäi rahaa jopa sukan varteenkin.

13 5 ja Jii007 ovat molemmat oikeassa. Se 180€/kk on ihan merkittävä fyrkka perusturvan varassa elävälle. Jos pajallakäyntiin ei kulu rahaa, niin käytännössä tuolla tienaa saman verran kuin pienipalkkaisimmat duunarit lyhemmällä työajalla ja ilman mitään oikeaa tulosvastuuta, mikä ei välttämättä ole mitenkään paska diili.

Minkäänlaista sosiaalista arvostusta tuolla ei saa. Sinänsä arvostan kohteliaisuutta sen sijaan, että läimäistään tylysti toista ihmistä naamaan kertomalla se, mitä ihan oikeasti ajatellaan. Näitä kohteliaisuuspuheita ei kuitenkaan kannata uskoa - jokaisen silmissä olet samalla asteikolla, teit sitten jotain pajatyötä tai maleksit himassa työttömänä kaljaa juoden. Toisaalta pienipalkkaisimmat "oikeat työt" eivät nekään nosta miehen statusta juuri ollenkaan.

• 13+15
        outsider1 kirjoitti:

13 5 ja Jii007 ovat molemmat oikeassa. Se 180€/kk on ihan merkittävä fyrkka perusturvan varassa elävälle. Jos pajallakäyntiin ei kulu rahaa, niin käytännössä tuolla tienaa saman verran kuin pienipalkkaisimmat duunarit lyhemmällä työajalla ja ilman mitään oikeaa tulosvastuuta, mikä ei välttämättä ole mitenkään paska diili.

Minkäänlaista sosiaalista arvostusta tuolla ei saa. Sinänsä arvostan kohteliaisuutta sen sijaan, että läimäistään tylysti toista ihmistä naamaan kertomalla se, mitä ihan oikeasti ajatellaan. Näitä kohteliaisuuspuheita ei kuitenkaan kannata uskoa - jokaisen silmissä olet samalla asteikolla, teit sitten jotain pajatyötä tai maleksit himassa työttömänä kaljaa juoden. Toisaalta pienipalkkaisimmat "oikeat työt" eivät nekään nosta miehen statusta juuri ollenkaan.

Sosiaalisesta arvostuksesta - työkokeilun hyvänä puolena on lisäksi se,että nyt voin kirjoittaa työhakemuksiini "Työskentelen nyt paikassa X", sillä pitkäaikaistyöttömien hakemuksen lentävät suoraan paperikoriin. Ei mikään pakko selventää, että työ on työkokeilutyötä.

• Laatu_nainen

Onhan se surullista jos aikuinen ihminen on jossakin leikkityössä. Nelikymppisen pitäisi olla elämänsä huipulla ja saada työstä oikeaa palkkaa että saisi joitakin hankintoja tehtyä.

Surullista ja hyvinkin masentavaa.

• Jii007

Oikea nainen ei sanoisi tuollaista ääneen. Ajettelisi kyllä noin, mutta ei kertoisi sitä yleisesti.

• Entä jos on jo työkyvyttömyyseläkkeellä masennuksen vuoksi?

• "Nelikymppisen pitäisi olla elämänsä huipulla ja saada työstä oikeaa palkkaa että saisi joitakin hankintoja tehtyä."

Pitäisi ja pitäisi.

Kuka määrittelee sen mitä pitäisi olla? Kuka määrää missä pitäisi olla kussakin elämänvaiheessa?
        Elämä kun ei todellakaan ole ennaltasuuniteltu eikä se mene niin kuin itse haluaa ja suunnittelee.

Mitä hankintoja muka pitäisi tehdä ja jälleen kerran kuka määrää mitä pitäisi saada hankittua? Eiköhän se ole jokaisen itse päätettävissä mitä hankkii, vaikka rahaa olisi kuin roskaa.

En ymmärrä tällaista laumakäytöstä ja pitäisi-ajattelua. Omilla aivoillaan ajattelu ja ennalta-annetun ja pakkosyötetyn "pitäisi olla sitä ja tätä"- ajattelun todellisia syitä ja rationaalisuutta voisi miettiä. Mitkä tahot hyötyvät eniten "pitäisi"-ajattelusta.

• Miten on?
        femnerd kirjoitti:

"Nelikymppisen pitäisi olla elämänsä huipulla ja saada työstä oikeaa palkkaa että saisi joitakin hankintoja tehtyä."

Pitäisi ja pitäisi.

Kuka määrittelee sen mitä pitäisi olla? Kuka määrää missä pitäisi olla kussakin elämänvaiheessa?
        Elämä kun ei todellakaan ole ennaltasuuniteltu eikä se mene niin kuin itse haluaa ja suunnittelee.

Mitä hankintoja muka pitäisi tehdä ja jälleen kerran kuka määrää mitä pitäisi saada hankittua? Eiköhän se ole jokaisen itse päätettävissä mitä hankkii, vaikka rahaa olisi kuin roskaa.

En ymmärrä tällaista laumakäytöstä ja pitäisi-ajattelua. Omilla aivoillaan ajattelu ja ennalta-annetun ja pakkosyötetyn "pitäisi olla sitä ja tätä"- ajattelun todellisia syitä ja rationaalisuutta voisi miettiä. Mitkä tahot hyötyvät eniten "pitäisi"-ajattelusta.

Suostuisit siis itse seurustelemaan miehen kanssa, joka tienaa 9 e/kk? Sanot varmasti kyllä näin netissä, mutta entä tosielämässä? Mieti tarkkaan.

• Miten on? kirjoitti:

Suostuisit siis itse seurustelemaan miehen kanssa, joka tienaa 9 e/kk? Sanot varmasti kyllä näin netissä, mutta entä tosielämässä? Mieti tarkkaan.

"Suostuisit siis itse seurustelemaan miehen kanssa, joka tienaa 9 e/kk?"

Suostuisin vaikka tienaisikin 9 e/kk. Jos toista rakastaa ja arvostaa ihan aidosti niin en usko, että rahan takia rakkaus loppuisi.

Oikeasti noin vähän ei tienaa pajatyössä vaan tuo 9 euroa tulee jokaisesta pajatyöpäivästä työmarkkinatuen lisäksi ja verottomana. Olen itsekin ollut tuollaisessa pajatyöpaikassa.

• Realismia peliin
        femnerd kirjoitti:

"Suostuisit siis itse seurustelemaan miehen kanssa, joka tienaa 9 e/kk?"

Suostuisin vaikka tienaisikin 9 e/kk. Jos toista rakastaa ja arvostaa ihan aidosti niin en usko, että rahan takia rakkaus loppuisi.

Oikeasti noin vähän ei tienaa pajatyössä vaan tuo 9 euroa tulee jokaisesta pajatyöpäivästä työmarkkinatuen lisäksi ja verottomana. Olen itsekin ollut tuollaisessa pajatyöpaikassa.

" femnerd" nyt vaan puhuu, mutta jos oikeasti mies olisi jossakin pitkäaikaistyöttömien huuhaa töissä tai palkkatukityössä, niin kyllä se kiinnostus lopahtaisi lyhyeen.

Ajatteles nyt järjellä nelikymppistä miestä tai vaikka naista joka tuollaisessa on mukana - Sellaisella ei ole varaa juuri mihinkään joten ei sellaisesta suhteesta tulisi mitään ja tuollaisessa touhussa mukana olo aiheuttaa alemmuutta ja häpeää joka taas vaikuttaa henkilöön itseensä erittäin negatiivisesti.

• Realismia peliin kirjoitti:

" femnerd" nyt vaan puhuu, mutta jos oikeasti mies olisi jossakin pitkäaikaistyöttömien huuhaa töissä tai palkkatukityössä, niin kyllä se kiinnostus lopahtaisi lyhyeen.

Ajatteles nyt järjellä nelikymppistä miestä tai vaikka naista joka tuollaisessa on mukana - Sellaisella ei ole varaa juuri mihinkään joten ei sellaisesta suhteesta tulisi mitään ja tuollaisessa touhussa mukana olo aiheuttaa alemmuutta ja häpeää joka taas vaikuttaa henkilöön itseensä erittäin negatiivisesti.

Joo, sinähän miehenä tiedät paremmin kuin minä mitä mieltä olen.

"Ajatteles nyt järjellä nelikymppistä miestä tai vaikka naista joka tuollaisessa on mukana"

Olen itsekin ollut tuollaisessa mukana.
        Mutta ihan järjellä ajatellen ongelma ei olekaan siinä kelpaako minulle työtön mies vaan siinä kelpaanko minä työttömällekään. Olen läski, ruma, vanha, mielisairas ja köyhä kuntoutustukilainen. Juu, todellinen "catch"! :-D

• orjuusko ihanaa

vit.ttaa kun ihminen joutuu tekemään orja työtä kyllä työstä kuuluu maksaa palkkaa minusta työ kun työ on saman arvoista ei muurari ole parempi kuin lautapoika tai toisin päin ja se ihmetyttää toinen työntekijä haluaa orjatyötä hänelle palkka toiselle ei

• Kiltti mies.

No en minä sepittänyt mitään omia. Sitä silloin oli vaan pakko ottaa pas.ka orjatyöt vastaan kun ei halunnut menettää työttömyyskorvauksia. Sitä tuli sitten kaikkea tehtyä kun luuli että siitä olis jotain hyötyä. Ei sitä osannut tai uskaltautunut kieltäytyä eikä tiennyt miten kieltäytyä kun ei tuntenut siitä kaikkia säädöksiä. Koko ajanhan ne työkkärissä mulle tyrkytti orjahommia.

Tein minä välillä oikeetakin työtä, maalasin taloja ja mökkejä ja olin talkkarina leirintäalueella.Se oli ihan mukavaa hommaa vaikka siitä ei juuri tienannut, sai hiukan rahaa ja ruuan päälle ja lisäksi pääsi raflaan ryyppäämään ilmaiseksi omistajan laskuun muutamankerran. Oon mä täs nyt syksylläkin puita hakannut ja tehnyt jotain pikkuhommaa ja niistä on tienannut lähes saman mitä orja työstä saa kuussa.

• 2+11

Minua ei työkkäri ole koskaan pakottanut mihinkään, kaikkeen olen oma-aloitteisesti hakenut, työkkäristä saanut apua aina pyytäessäni. Joko täälläpäin Suomea onparempi työkkäri tai minä olen niin suloinen, että saan hyvää kohtelua ;) Työttömänä olen ollut kohta kolme vuotta.

• Nälkätaiteilija-

Tuohan on tosi romanttista hommaa, mutta samaan aikaan täytyy olla tietenkin romaanikäsikirjoitus pöytälaatikossa, että romantiikka lunastuu täydessä volyymissaan.

• ätmi.

Olin viimeksi töissä spr kirpputorilla. Siellä oli sellasia jännämiehiä jotka oli saanut rankkua oikeudelta joten ne oli siellä suorittaas yhteiskuntapalvelua vai mitä se on. En minä siellä kauaa viihtynyt koska en halua olla rikollisten kanssa samassa tilassa.

• 8+18

Mä en oikein ymmärrä että miksi kukaan tekisi näitä 9e/pvä orjatöitä kun mistä tahansa hanttityöstä esim varastotyöstä saa jo 10e/h ja sinne pääsee kuka tahansa..

• M40 ja osat

Minä en pääse edes hanttitöihin. Minulla on rakennusalan koulutusta ja työkokemustakin, mutta en pääse enää edes rakennuksille apu- tai siivoustöihin.

• Höpö höpö. Työttömyystaustalla ei saa nykyisin minkäänlaista työtä. Ehkä jotain kokonaan provikkapalkattua puhelinmyyntiä maksimissaan.

• Lässyn lässyn

8 18. Et sen verran tiedä nykyajan varastotöistä, 3v koulutus on logistiikka puolella. Jos sulle 10€/h on vähän, niin jätä sä ne "hanttihommat" väliin. Mulle kyllä kelpaa tes:n mukainen palkka. Eikä kumppanin tarttis tienata tuotakaan. Asenne ratkasee.

• 3+14
        Lässyn lässyn kirjoitti:

8 18. Et sen verran tiedä nykyajan varastotöistä, 3v koulutus on logistiikka puolella. Jos sulle 10€/h on vähän, niin jätä sä ne "hanttihommat" väliin. Mulle kyllä kelpaa tes:n mukainen palkka. Eikä kumppanin tarttis tienata tuotakaan. Asenne ratkasee.

Ei varastotyöhön tarvita minkäänlaista koulutusta, varastotyö(keräily) kun on niitä töitä johon nuoret menee ensimmäisenä koska niihin pääsee tosi helposti. Itsekin taisin niissä aloittaa.
        Mulla on tällä hetkellä 12e/h hanttityössä ja liian vähän on tämäkin.

• 3+14 kirjoitti:

Ei varastotyöhön tarvita minkäänlaista koulutusta, varastotyö(keräily) kun on niitä töitä johon nuoret menee ensimmäisenä koska niihin pääsee tosi helposti. Itsekin taisin niissä aloittaa.
        Mulla on tällä hetkellä 12e/h hanttityössä ja liian vähän on tämäkin.

Näin ole kymmenen vuotta sitten. Nyt on työttömyys lisääntynyt, useita isoja varastoja automatisoitu eikä varastotyöntekijän paikkoja enää ole vapaana samaan malliin kuin ennen, ja niihin vaaditaan järjestään koulutus tai työkokemus. Ihmeen moni kuvittelee, että asiat tulevat aina olemaan samoin kuin heidän nuoruudessaan.

Mitä tulee 10€/h bruttopalkkaan, niin jos pelkästään sen varassa on, niin kyllä se elintaso on aika niukasti parempi kuin 9€/päivä-tyharjoittelijalle. Jälkimmäinen saa kaikki mahdolliset tuet täysimääräisenä, kun taas aito palkka leikkaa heti kaikkia tuki armotta (asumistuen saa kai nykyisin vähän aikaa pitää kokonaisena). Puhutaan maksimissaan parin satasen lisätuloista, ja niiden eteen pitää tehdä oikeita töitä 8 tuntia päivässä...

• job.

Suosittelisin että hakisitte hanttitöihin tekstinkäsittelijäksi, hanttitöistä varmasti mukavimmasta päästä. Itse kun aloitin vuokrausfirman kautta niin palkka oli 1600e/kk ja sitten kun siirryin suoraan asiakasfirmaan niin palkka vuorolisien kanssa parhaimmillaan 2600e/kk. Pelkkää näppäimistön naputtamista, suht rentoa.

• EIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Jos ei taidot riitä yrittäjäks eikä kukaan palkkaa niin on tyydyttävä vähempään.Eläin mailmassa tämmöset olis jo syöty.Ihmisissä on se huono puoli et kaikki kuvitellaan saman arvoisiksi varsinki suomessa ..... Jokainen on oman onnensa herra

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe