Miksi farkkukoot ovat liian pieniä?

ihmettelevä

Ìhmettelen tässä miksi kaikkien hyvännäköisten farkkujen koot loppu vat pääosin tuumakokoon 34 tai 36. 36 tuumakoon farkut ovat yhtä kuin 91cm ympärysmitaltaan.

Minkä hemmetin takia farkkuja ei tehdä normaalin kokoiselle aikuiselle miehelle? Itse pukeuduin yllämainittuihin farkkukokoihin viimeisen kerran lukio-ikäisenä, 70kiloisena narukätenä ja nyt kun elopainoa on 90kg ja vyötärön/lantionympärys 103cm niin kyllä on helkkari soikoon vaikea löytää mistään hyvännäköisä farkkuja. Farkkuja pidetään lantiolla eikä vyötäröllä ja minun lantioni on keskikokoa. Ei vain hemmetti löydy melkein mistään oikeaa kokoa. Vain rumia farkkuja löytää isompikokoisena.

Näin meitä miehiä sorretaan. Enkä herranen aika ole edes vielä iso mies näillä mitoilla, ihan keskikokoinen mies olen.

Sitten ihmetyttää että tavallisissa esim verrytteluhousuissa olen vain kokoa XL ja tuota kokoa löytyy joka ikisesta housumallista ja löytyy vielä paljon isompaakin kokoa. Verrytteluhousuissa koko Medium taitaa vastata sitä farkkukokoa 36 mihin kaikki mallit pääosin loppuu, joten eihän farkkukoissa ole mitään logiikka.

Voisiko joku kertoa minulle miksi kaikki farkkukoot ovat suunnattu teini-ikäisille pikkupojille?

2

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surkeat kokomerkinnät

Mulla mahtuu vyötäröstä vielä jotenkin koot 34-36, mutta reisistä ei. Ärsyttää, kun joka paikka on täynnä slim fit-housuja, jotka sopivat korkeintaan murrosikäisille. Samoin lahjekokoa 34 on välillä vaikea löytää.

Lisäksi market-farkuissa kokomerkinnät on ihan outoja. Niissä mahtuu tuo 34 tuumaa vyötäröllä. Levis 501-farkuissa 38 on liian pieni, kun taas Jack&Jonesin farkuissa 36-38 on paras.

• käyttäjä

Monetkin farkkumerki myyvät kokoon 40-42 asti.

Toisaalta, jos olet oikeasti 70- kilosena pitänyt koon 34 farkkuja, on ne silloin ollut jo luultavasti *ainakin* 2 tuumaa liian isot. Hyvänä esimerkkinä, itsellä elopainoa n. 90 kiloa ja 33 farkut menee jalkaan ihan heittämällä. Ja lisättäköön tähän, että pidän usein kapeita tai ns. tapered/carrot fit malleja (reidestä tilava, kapenee alaspäin).

Tosin taisi itelläkin olla yläasteella 36- koon farkut, koska silloin kaikki oli lökäpöksyjä. Olihan ne nyt aivan saatanan isot! :)

Pitäkääpä nyt mielessä, ettei niitten farkkujen kanssa ole tarkoitus vetää mitään spagaatteja tai muitakaan jumppaliikkeitä. Tämä on vähän sama kun porukka testaa takkeja/puvuntakkeja ja heiluttelee käsiä kuin tuulimylly ja sitten takki on pieni, koska kun nostat kädet ylös, napa näkyy... MITÄ?! KOSKA NIINHÄN SIINÄ TAKISSA KÄVELLÄÄN! :)

Kaiken lisäksi farkkuihin lisätään nykyään aika paljon stretchiä, mikä tarkoittaa että pidettyäsi farkkuja tunnin tai kaksi jalassa, ne venähtää jo koon... tuonhan tekee siis 100% puuvillasta tehty farkkukin, mutta ei aivan yhtä nopeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      106
      6822
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4241
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      46
      3466
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3372
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      179
      3294
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      50
      3289
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2789
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      55
      2045
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      34
      1981
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13