Miehille kysymys avioliiton läheisyydestä

äitijapuoliso34

Mistä johtuu,että mies avioliitossa hiljalleen hiipuu, ei anna vaimolleen enää minkäänlaista fyysistä läheisyyttä? On kyllä henkisesti läsnä, empaattinen ja hoitaa kotitöitä, lapsia. On hyvä isä. Mutta aviovaimo on se joku ihminen vain, asuinkumppani?
Asia on tabu, siitä ei puhuta. Mistä johtuu, kertokaa miehet? Ja mitä tehdä?

5

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+16

      Meillä tilanteeseen johti ainakin vaimon lähes täydellinen haluttomuus seksiin. Kaikki tekemäni aloitteet ja pelkästään "kainaloon" otot torjuttiin vuosien ajan.
      Läheisyyttä ja seksiä meillä oli ja on muutaman kerran vuodessa silloin kun se vaimolle sopii.
      Yritin aikani, yli kymmenen vuotta, mutta kun minkäänlaista vastakaikua en saanut
      jätin tyrkyttäytymisen kokonaan; tottapahan ilmoittaa jos tuntee tarvetta lähestyä.
      Minulle avioliitosta on tullut osa yhteistä liikeyritystä, jossa hoidan muuten oman
      osuuteni, mutta vaimo saa olla ihan rauhassa. Katsotaan tilanteen jatko muutaman vuoden kuluttua, kunhan nuorimmainen tulee täysi-ikäiseksi.

    • Ihmettelevä mies

      Meillä on käynyt ihan samoin,sillä erolla että minä miehenä kaipaan sitä läheisyyttä.
      Ymmärrän tuskasi ja haluaisin vastauksia minäkin.

    • Manfred...

      Äiti ja puoliso?

      Vai oletko miehellekin pelkästään äiti?
      Näkeekö hän sinut myös naisena ja puolisona?
      Kohteletko häntä kuin miesta vai kuin lasta?

    • ruttunokka

      Tuo nyt on potaskaa. Olemme olleet naimisissa 38v ja yhä läheisyys toimii. Tunteet ei ole hävinneet ne on vain syventyneet.

      Mistä moinen kuvitelma on tullu että avioliitossa se häviäisi minnekkään. Kyllä vaimoni on aivan yhtä ihana ja tärkeä, kuin silloin seurustelun alussakin.

    • piparminttuli

      Tuo läheisyyden puuttuminen ei ole tavallista. Mutta en usko että sitä syytä täältä löytyy. Uskon että niissä suhteissa on monia eri syitä.

      Kannattaa keskustella sen puolison kanssa näistä asioista. Mieluummin sen puolison kanssa kuin täällä höpö höpö sivuilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe