jossa olisi kytkettävä neliveto.kulutus alle 8l.ja tehoa auraukseen
mikä maasturi/pick-up
14
5272
Vastaukset
- ei o
4-veto vie enemmän bensaa/sieseliä,,,,,
- mika,
no sanokaa niitä jotka kuluttavat vähiten.
- vältä usa-autoja
mika, kirjoitti:
no sanokaa niitä jotka kuluttavat vähiten.
usa-autot kuluttaa karmeesti.
Vaikka olisivat dieseleitä.
Mikähän on syy........ ei siellä ole tekniikka kehittynyt.... - mika,
vältä usa-autoja kirjoitti:
usa-autot kuluttaa karmeesti.
Vaikka olisivat dieseleitä.
Mikähän on syy........ ei siellä ole tekniikka kehittynyt....millän kunnon jenkillä ei pääse alle 8l.
- miksi kulutus on karmea
mika, kirjoitti:
millän kunnon jenkillä ei pääse alle 8l.
Amerikassa olisi osaamista tehdä vähäkulutuksisia autoja, mutta,,, kun ei ole halua !
Onkohan siellä ideana kuluttaa mahdollisimman paljon öljyä. Omistavatko öljy-yhtiöt autotehtaat?
- l-200
No niin.
Minkälaiseen aurauskäyttöön auto tulee?
Pitääkö olla bensa- vai diesel-moottorilla?
Muita vaatimuksia kuin kytkettävä 4-veto?
Suoralta kädeltä saat unohtaa ajatuksen alle 8l kulutuksen/100km, isoissa pick-up:eissa ja maastureissa oli kyseessä sitten bensa- tai diesel-moottori.
Kaikissa yleisimmissä pick-up:eissa on kytkettävä 4-veto, alueet ovat takaveto, nopea 4-veto ja hidas 4-veto, sama maastureissa. Poikkeuksen muodostaa brittien defender:it ja lantikat joissa neliveto on jatkuva.
Taloyhtiöt käyttävät pick-up:eja auraustöissä jonkin verran eli tavan pick-up sopii kyllä auraukseen. Maasturillakin auraus onnistuu ja varmasti tehot riittää, plussana maastureissa on lukittava taka-akseli ja joissakin myös lukittava etuakseli, nämä kyllä varmistavat sen että maasturilla lumipenkka siirtyy taatusti.
ei muuta kuin katselemaan omaan käyttöön sopivaa peliä, ja vanha sääntö; halvalla ei saa hyvää pätee, varaudu maksamaan hyvästä hintaa.
Terveisin.
L-200.- mika,
300metrin pihatien auraukseen ja vois sitä tehdä työksikin kun on eläkkeellä aikaa
- mika,
mika, kirjoitti:
300metrin pihatien auraukseen ja vois sitä tehdä työksikin kun on eläkkeellä aikaa
bensa vai kiisseli.
- l-200
mika, kirjoitti:
300metrin pihatien auraukseen ja vois sitä tehdä työksikin kun on eläkkeellä aikaa
No niin.
Kts. linkki, tuommoinenko se pitäisi olla. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=178597&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?id_vehicle_type=@id_make=79@id_model=903@id_car_type=@pfrom=@pto=35000@yfrom=@yto=@search=Etsi
Siinähän on se mitä etsit, valmiissa paketissa.
Bensa- ja dieselkoneista sen verran että lava-auto kannattaa ehdottomasti ottaa dieselinä.
Kumpikin käytännössä vie saman verran polttoainetta, n. 9-10l/100km. Toki dieselistä joutuu maksamaan käyttövoimaveron, mutta hieman enemmänkään jos tule ajoa nin dieselin verot kuittaantuu pois polttoaineen hinnan säästössä.
Toinen vaihtoehto on että ostat pienen traktorin ja siihen perälevyn, kätevä sekin lumitöissä. Myös mönkijää puskulevyllä varustetuna kannattaa harkita. Sitä ei usko miten pirun kätevä ja monipuolinen peli tuollainen mönkkäri on työkäytössä, ennen kuin kokeilee sitä.
Mitenkäs sitä eläkeläisellä nyt olisi aikaa tehdä töitä, kaikki ne eläkeläiset jotka minä tunnen ovat kyllä niin kiireistä porukkaa etteivät työntekoa palkan vastineeksi ehdi edes ajatella, niitä omiakin hommia kun niillä tuntuu olevan, kerrankin kun on aikaa tehdä ;)
Terveisin.
L-200. - lanikka
eikös toi defender oo kuitenki lantikka aidoimmillan
- l-200
lanikka kirjoitti:
eikös toi defender oo kuitenki lantikka aidoimmillan
No niin.
Totta, deffehän on nimenomaan Land Rover.
Tarkoitin aiemmassa tekstissä siis Land Rover:eita ja Range Rover:eita, näitä sumuisten saarien autotuotteita.
Eipä silti, deffe on erittäin maastokelpoinen kulkine jo aivan vakiokuntoisenakin, taitaa jopa olla ihan kärkipään kulkineita.
Täytyy myöntää että kateellisena katselin tuttuani joka puski defender 110 HCPU:lla menemään lumessa, oma pajeni jätin suosiolla jäätien varteen, en edes viitsinyt yrittää peesailla perässä. Sitä jäällä ollutta luntakaan ei ollut kuin vaatimattomat n. 60 cm ja ei tehnyt heikkokaan painaa siinä defellä menemään.
Sitä paitsi, eihän defender ole oikeastaan auto, se on tapa elää(tämä siis kehuna autoa kohtaan)
Terveisin.
L-200.
- Jenkki
Ei pääse noin pienellä millään, mutta onhan noita pikkareita 6 koneilla ja niillä tuo homma sujuu ihan jees... GM, Dodge ja muut.
Itse ajelen Dakotalla ja kulutus on n 11-12 litraa.- äijä
http://www.mascus.com/product_card.asp?catn=Agriculture&prodid={DB61F22B-1164-4A46-B590-83B1086B463A}&page=3
- huoltoesimies
Miksi kulutus ratkaisee, jos aurattavaa on vähän. Hankintahinta ja käyttökustannukset on myös maksettava euroilla. Suzuki on halpa ja hauska, eikä leimattunakaan kulut ole montaa sataa vuodessa. Menee perheen kolmosautona. hinta 1000-2000€.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 455851
- 485346
- 483718
- 143675
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise963346- 313126
- 592884
- 572740
- 532400
- 381854