Miniä

anoppi1

En löytänyt sellaista keskustelupalstaa missä keskustellaan miniästä, joten kirjoitanpa sitten tänne.

Poikani on ollut 8v. saman naisen kanssa. Miniäni on aina ollut vähän sellainen töks ainakin väsyneenä, sanoo myös minulle päin naamaa. Kerran olen hänen kanssaan asiasta keskustellutkin ja hän sanoi, että eihän mitään pahaa sillä tarkoita vaikka hän välillä sanookin asioista melko suoraan.

Luulisi, että miniä nuorempana kunnioittaisi anoppia, eikä töksäyttäisi asioita suoraan.

Mitä te olette mieltä asiasta?

6

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anoppi itsekkin

      Olen itsekkin anoppi. Ja minusta on parempi että sanoo suoraan jos on sanottavaa eikä sitten myhäile selän takana.

      On aina asiat selvää. Ja eihän me anopitkaan aina niin päivänpaistetta olla. Ei haukku haavaa tee eikä haukkuva koira pure.

      • Mä kuule sanon, että

        On kaksi tapaa sanoa asiat: ystävällisesti ja töksäyttämällä.
        Moni ihminen kertoo sanoneensa suoraan ja totuuden jollekin päin naamaa.

        Ihmettelen aina, miksi "totuus" on usein negatiivinen tieto, joka voidaan sinkauttaa toisen kasvoille. Sanotaan vielä, "ei se suuttunut, totuudenhan minä sanoin".
        Miksi pitäisi olettaa, että toinen suuttuu totuuden puhumisesta!

        Tällaista totuudenpuhujaa nimitetään usein ilontappajaksi, sillä hän voi ihan tavallisessa hyväntuulisessa keskustelussa äityä totuuden torveksi ja sivaltaa toista "totuudella".
        Itse ei ehkä edes ymmärrä, että on sovittanut sanansa epäkohteliaasti ja ylimielisesti.


      • kaikki väärin aina
        Mä kuule sanon, että kirjoitti:

        On kaksi tapaa sanoa asiat: ystävällisesti ja töksäyttämällä.
        Moni ihminen kertoo sanoneensa suoraan ja totuuden jollekin päin naamaa.

        Ihmettelen aina, miksi "totuus" on usein negatiivinen tieto, joka voidaan sinkauttaa toisen kasvoille. Sanotaan vielä, "ei se suuttunut, totuudenhan minä sanoin".
        Miksi pitäisi olettaa, että toinen suuttuu totuuden puhumisesta!

        Tällaista totuudenpuhujaa nimitetään usein ilontappajaksi, sillä hän voi ihan tavallisessa hyväntuulisessa keskustelussa äityä totuuden torveksi ja sivaltaa toista "totuudella".
        Itse ei ehkä edes ymmärrä, että on sovittanut sanansa epäkohteliaasti ja ylimielisesti.

        Vaan paljonko pitää tällaisen ihmisen kantaa vastuuta kaikkien muiden ihmisten tunnereaktioista vai pitäisikö jokaisen kuitenkin yrittää hallita tunnemaailmaansa ihan itse? Jos ihminen ei ymmärrä ja tekee tätä jatkuvasti niin luultavasti ajattelee asioista jotenkin ratkaisevasti toisin kuin muut eikä yritä tahallisesti olla ilkeä kokoajan kaikille. Olisiko parasta vain olla lopultakin hiljaa , välttää ihmiskontakteja ja jättää jutustelu kaunopuheisemmille? On vaan tilanteita ja yhteisöjä joissa vetäytymistäkin katsotaan pahalla silmällä. Siinä sitten ollaan tilanteessa jossa sekä suun aukaiseminen loukkaa ja suututtaa muita ja sen kiinni pitäminen vielä enemmän. Yhtäkkiä väitetysti enemmän sosiaalista silmää ja taitoja omaavat ovatkin yhden kimpussa kaikki ja kovin kiinnostuneita teki mitä teki, milläs se selitetään jos se sosiaalinen ymmärrys kerran on niin paljon parempi? Sillähän se yleensä selitetään että toinen on aloittanut ja ansaitsee vaikka kuinka suuren sakinhivutuksen kaikessa epäkohteliaisuudessaan ja ylimielisyydessään, eikös niin.

        No, tämä tuli vaan mieleen. Luultavasti sellainen joka viljelee laajemminkin sanontaa "Tottahan se on" ei ole sosiaalisista kiemuroista ihan noin pihalla. Ei hän ymmärtäisi kuitata tölväilyjään kyseisellä aamenella jos ei ymmärtäisi sanoneensa hieman oudosti. Ellei sitten säikähdä muiden venähtäneitä naamoja ja yritä jotenkin paikata yllätyksenä tullutta mokaa...


      • 9541
        Mä kuule sanon, että kirjoitti:

        On kaksi tapaa sanoa asiat: ystävällisesti ja töksäyttämällä.
        Moni ihminen kertoo sanoneensa suoraan ja totuuden jollekin päin naamaa.

        Ihmettelen aina, miksi "totuus" on usein negatiivinen tieto, joka voidaan sinkauttaa toisen kasvoille. Sanotaan vielä, "ei se suuttunut, totuudenhan minä sanoin".
        Miksi pitäisi olettaa, että toinen suuttuu totuuden puhumisesta!

        Tällaista totuudenpuhujaa nimitetään usein ilontappajaksi, sillä hän voi ihan tavallisessa hyväntuulisessa keskustelussa äityä totuuden torveksi ja sivaltaa toista "totuudella".
        Itse ei ehkä edes ymmärrä, että on sovittanut sanansa epäkohteliaasti ja ylimielisesti.

        Tuokin on tulkinnan varainen juttu, mikä on ylimielistä- tai töksäyttämällä sanomista. Jokainen meistä tulkitsee asiat omalla tavallaan.

        Eikö olisi parempi yrittää vain tulle toimeen keskenään ja unohtaa tuollaiset vähäpätöset asiat. Sillä elämässä nuo on vähäpätöisiä asioita.

        Ajattele että olet haukkumassa sellaista ihmistä täällä joka on rakas pojallesi. Miltähän hänestä tuntuisi jos sen tietäisi.


    • anoppi1

      Niin no toisaalta kyllä, olet ihan oikeassa, eipähän tartte sitten miniänkään eikä minunkaan myhäillä selän takana.

    • alkup.

      Saanko kysyä, että onko sinulla myös
      Sellainen miniä, että hän sanoo suoraan,
      Jos hänellä jostakin asiasta sanottavaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe