yrittää vielä?

miisu84hse

Mies on ollu huono puoliso ja itsekkään en ole hoitanu suhdetta lasten jälkeen. Nyt muutama viikko pudotin kuin pommin taivaalta ja haluan eron. Mies meni ihan shokkiin ja on ollu tosi kurjana sen jälkeen. Hän on luvannu kaiken tehdä jotta saatais suhde toimimaan. Minulla ei ole enään rakkautta jäljellä, mutta voisinko rakastua vielä joskus tähän ihmiseen jos se muuttuis? Mitään väkivaltaa ei kotona ole ollut eikä mies ole juoppo. Tunnollisesti on aina työnsä hoitanu. Ainoat syyt minun puolelta olisi lapset ja koti minkä takia voisin yrittää.. annanko vielä vähän aikaa ja katson tämänkin kortin?

13

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mites sä ite?

      Itsekkään et ole hoitanut suhdetta lasten jälkeen ja vaadit pelkästään miestäsi muuttumaan. Ei tule toimimaan ennenkuin itsekin muutut.

    • aloita itsestäsi

      Aloita siitä, että alat itse ensin olemaan se hyvä puoliso, niin eiköhän rakkaus seuraa perästä, kun kuvauksesi perusteella miehessä ei ole mitään suurempaa vikaa kuitenkaan.

    • yrittääymmärtää

      Selvennä miten "huono puoliso" miehesi on ollut?

      • ei ole puoliso

        Miten mies on puoliso,jos ette ole avioliitossa. Mies ei ole ilmeisesti kosinut?


      • miisu84hse
        ei ole puoliso kirjoitti:

        Miten mies on puoliso,jos ette ole avioliitossa. Mies ei ole ilmeisesti kosinut?

        Ollut perheen kolmas lapsi. Ei ole tarpeeksi auttanu kun apua olen tarvinnut. Kiroilee. Nyt on kyllä lopettanut.


      • onko nyt niin että
        miisu84hse kirjoitti:

        Ollut perheen kolmas lapsi. Ei ole tarpeeksi auttanu kun apua olen tarvinnut. Kiroilee. Nyt on kyllä lopettanut.

        No ompa kamala mies kun ihan kiroillut on joskus. Oletko sä pyytänyt häneltä apua nalkuttamatta ja huutamatta? Aloituksesi perusteella mies on ihan tavallinen mies. Tilanne ei paremmaksi muutu ellet myös sinä itse muutu. Ei ole pelkästään miehesi velvollisuus parantaa teidän elämää. Se teidän pitää tehdä yhdessä.

        Onko nyt käynyt niin, että sun tunteesi häntä kohtaan on kuolemassa syystä tai toisesta? Oletko kenties ihastunut johonkin toiseen mieheen? Ja nyt etsit miehestä vikoja ja uhkailet erolla?

        Erolla uhkailu liitossa on aika kamalaa. Jos uhkaat niin toteuta myös uhkauksesi. Älä leiki vakavilla asioilla. Varmasti tuntee mies olonsa kurjaksi. Sä pelaat jotain outoa valtapeliä.

        Mutta katso ihan ensiksi itse peiliin. Näkyykö sieltä täydellinen puoliso?


      • piparminttuli
        miisu84hse kirjoitti:

        Ollut perheen kolmas lapsi. Ei ole tarpeeksi auttanu kun apua olen tarvinnut. Kiroilee. Nyt on kyllä lopettanut.

        Siis ihan tavallinen mies. Niitä on tyttöhyvä tosi harvassa miehiä jotka tekee kotona yleensä mitään.

        Se nyt vain on niin että me naiset kyllä vaaditaan miehiä tekemään kotitöitä, mutta sitten jos hän valtaakin ne niin eipä sekään ole hyvä.

        Jos haluat että mies tekee saman verran kotitöitä kuin sinä, niin muista että silloin hän voi saman verran myös päättää mitä kodin seinät pitää sisällään.

        Oletko varmasti valmis antamaan miehesi päättää minkälaiset verhot, matot, huonekalut ym. teillä on. Tai missä kaapissa mikin astia on. Entä jos hän haluaakin ihan erilaiset kuin sinä. Kumman valtakuntaa silloin se koti on.

        Eli, mieti. Jos haluat että valtakuntasi on töiden osalta tasan niin se on sitten myös muulta osin. Moni mies jättää kodin naisen valtakunnaksi juuri siitä syystä että nainen haluaa päättää kaikesta mitä kotiin hanitaan ja missä ne on kotona.

        Kaikki ei ole niin yksiselitteistä. Tulee kattoa asioita myös miehen kannalta ja vähän laajemmin.


    • 17+7

      Varmaan siinä mielessä näkyy että nainen on tehnyt 100 % kaikesta paskaduunista jota lapsiperheessä piisaa aamusta yöhön, mies vähän poimiskellut rusinoita päältä.
      tottakai hän haluaa että vaimo jatkaa niin piikana kuin sängyssäkin.
      Jatkatko?

    • 741

      Aina kannattaa kattoa ettei tarvitse katua. Sillä sinun miehessä ei tunnu olevan kuitenkaan mitään vikaa. En ymmärrä millä lailla hän olisi ollut huono puoliso.

    • Onneton65

      On noita lupauksia kuunnellut itse 26 vuotta ja aina sana jatkui joten jossain varmaan on se onni joka oikeasti kolahtaa, itseensä ei kannata pitää itsestään selvyytenä.

    • elämäopettaa

      Usko pois ettei se elämä ole sen ruusuisempaa eron jälkeen. "Toimivasta" parisuhteesta joka on ajautunut umpikujaan lasten,töiden,kodin hoitamisen yms. ohella ei kannata ihan heti luopua. Koska eron jälkeen hoidat edelleen ne samat asiat, ja enemmän. Nykymaailmassa erotaan niin helposti. Harvassa on ne parit jotka oikeasti menee läpi sen harmaan kiven. Rakkaus ei lopu, se jää taustalle. Sitä et löydä kuin etsimällä se uudestaan. Se sama ihminen johon aikanaan rakastuit on edelleen se sama hyvine ja huonoine puolineen. Se jonka kanssa perustit perheen. Se tunne mitä kaipaat on jäänyt arjen jalkoihin. Yhdessä voitte sen vielä löytää jos haluatte. Mutta se vaatiin 110% panostuksen molemmilta osapuolilta.
      Kokemuksesta voin sen kertoa ettei ero ns. hyvästä, normaalista ja toimivasta suhteesta kannata lähteä kun se tunne puuttuu. Se katoaa melkeinpä kaikilta jossain vaiheessa yhteistä elämää...
      Sen kun olen huomannut että harvassa ovat ne hyvät ja normaalit vapaat ihmiset...
      Mitä voitte menettää jos yritätte tosissanne? Mitä menetätte jos ette yritä...niinpä!

      • arner

        Samaa mieltä. Jos nyt on vaan päällimmäisenä huonot puolet kumppanista mielessä. Ajattele hetki, niin varmasti hyviäkin puolia löytyy. Panostaa molemmat suhteeseen niin onni voi vielä löytyä!


    • josrakkauspuuttuu

      Niin, seuraavaksi varmaan on miehen vuoro näyttää mitä "mitä tahansa " hän käytännössä tekee liiton eteen. Pariterapiassa voisivat päästä kuiville, ilman ulkopuolista apua tuskin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1937
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1326
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1192
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe