Sana on vapaa!

pian opiskelemaan

Mitä ominaisuuksia mielestäsi hyvältä opettajalta voisi vaatia?

- rehellisyyttä?
- taitoa?
- tietoa?

muita kykyjä? millainen olisi huippuopettaja?

14

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun mielestä hyvä opettaja omaa hyvät vuorovaikutustaidot. Niin, että luennoimisen lisäksi tunneilla käydään keskustelua aiheesta.
      Hyvä opettaja osaa tuoda asiat selkeästi esiin.

      Itse olen kiinnittänyt huomiota yhden naisopettajan tapaan tuoda asioita esille. Liiallista jaarittelua. Asian esittämiseen menee hirveän pitkä aika ja mua ärsyttää se ihan julmetusti, kun ei voi heti mennä aiheeseen.
      Hän käyttää puheessaan hirveästi sellaisia ns. "turhia" täytesanoja "jaja", "totatota"jne. ja jää miettimään kesken lauseen ja hymisee.
      Turhauttavaa!

      • Ikisinkku M

        Tuosta tulee mieleen palstan naiseniskutekniikoiden -opettajat joilla kyllä varmaan on tietoa asiasta mutta kun se asia hukkuu miljoonaan riviin tekstiä ei sitä jaksa lukea läpi asti.


    • Grrr..

      Dippainssiopiskelijoiden olen kuullut valittavan sitä, etteivät luennoitsijat osaa oikeastaan opettaa. Osaavat asian ja ovat siinä itse taitavia, mutta tiedon jakaminen toisille ei oikein suju. Ovathan teekkarit sen verran välkkyjä, että opettelevat sitten itse sen mikä ei luennolla ole avautunut, mutta olisihan se hauskempaa jos luennoitsijoilla olisi edes jotain taipumuksia opettamiseenkin.

      • Ikisinkku M

        Johtunee siitä että niille monesti luennoi sellaiset jotka on aiemmin erikoistuneet siihen alaansa ja vasta myöhemmin hankkineet nimellisen opetuspätevyyden kun taas kutsumuksenaan opetusalalle hakeutuneet ja siihen luontaisesti soveltuvat ajautuvat helpommin yleisaineiden pariin.


      • Grrr..
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Johtunee siitä että niille monesti luennoi sellaiset jotka on aiemmin erikoistuneet siihen alaansa ja vasta myöhemmin hankkineet nimellisen opetuspätevyyden kun taas kutsumuksenaan opetusalalle hakeutuneet ja siihen luontaisesti soveltuvat ajautuvat helpommin yleisaineiden pariin.

        Totta varmaankin tuo erikoistuminen. Pitääköhän sellainen ihminen edes opettamisesta, joka mutisee omiaan luentosalin etuosassa? Minulla itselläni oli kerran oikein hyvä matematiikan opettaja. Hän paljasti opettamisensa salaisuuden. Hän kuvitteli opettaessaan, että kaikki oppilaat ovat tyhmiä. Mitä lienee kertoo minusta, että koin juuri tämän opettajan erityisen taitavaksi?


      • Ikisinkku M
        Grrr.. kirjoitti:

        Totta varmaankin tuo erikoistuminen. Pitääköhän sellainen ihminen edes opettamisesta, joka mutisee omiaan luentosalin etuosassa? Minulla itselläni oli kerran oikein hyvä matematiikan opettaja. Hän paljasti opettamisensa salaisuuden. Hän kuvitteli opettaessaan, että kaikki oppilaat ovat tyhmiä. Mitä lienee kertoo minusta, että koin juuri tämän opettajan erityisen taitavaksi?

        Niinpä, ehkä ne semmoiset haluaisi olla jossain muualla mutta kun ei paukut riittäneet menestykseen yrityspuolella ne sitten hakeutui opettajaksi kun taas ne hyvät opettajat halusivatkin opettajiksi ja se sitten näkyy kaikessa tekemisessä positiivisella tavalla. Meilläkin oli todella hyvät opettajat yleisaineissa kun taas ammattiaineissa aika monessa olisi ollut korjaamisen varaa. Varmaan tuossa matikan oettajan sanomisessa siinä mielessä perää että kun ei oleta liian korkeaksi kenenkään lähtötasoa niin suurin osa pysyy mukana ainakin jollain tavoin ja silti sieltä parhaat erottuu kun taas sellainen joka olettaa lähtötason liian hyväksi pudottaa suunnilleen kaikki kerralla kärryiltä.


    • miäs.

      Hyvännäköinen. Rumia kurppia on ihan liikaa opettajina

      • Grrr..

        Samainen naisopettaja, joka minulle matematiikkaa opetti, oli aina viimeisen päälle meikattu ja laitettu. Kulki aina korkeissa koroissa ja oli pukeutunut äärimmäisen tyylikkäästi ja naisellisesti. Kaunis nainen vaaleine kiharoine hiuksineen. Todella teräväpäinen. Ei tosiaankaan vastannut käsitystä tyhmästä blondista.


      • kis-kіsu
        Grrr.. kirjoitti:

        Samainen naisopettaja, joka minulle matematiikkaa opetti, oli aina viimeisen päälle meikattu ja laitettu. Kulki aina korkeissa koroissa ja oli pukeutunut äärimmäisen tyylikkäästi ja naisellisesti. Kaunis nainen vaaleine kiharoine hiuksineen. Todella teräväpäinen. Ei tosiaankaan vastannut käsitystä tyhmästä blondista.

        Ei kai ollut Turun kauppakorkean Irma Optimisti...


      • Grrr..
        kis-kіsu kirjoitti:

        Ei kai ollut Turun kauppakorkean Irma Optimisti...

        Eipä ollut sieltä päin. Muillakin on näköjään ollut näyttäviä opettajia.


      • Aina oppii uutta

    • eikiinnostayhtään

      Miksi tämä on sinkkupalstalla?

      • lord fuckdom

        Suksi vittuun.


    • SUOMI-Make

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1539
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1156
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      49
      992
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      182
      858
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      769
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      730
    7. 58
      625
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      624
    9. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      615
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      74
      546
    Aihe