olen käynyt ortopedillä, ,jalkahoitolassa, monella lääkärillä ei kukaan osaa poistaa känsää .
on vaikea kävellä kun varpaan välissä ja jalkapohjassa känsä. . kaikkea olen kokeillut mikään ei auta. luulis olevan yksin kertaisin toimenpide moneen muuhun verraattuna. MUTTA suuri apu kävelemiseen.
MIKSI KUKAAN LÄÄKÄRI EI OSAA KÄNSÄÄ POISTAA
14
427
Vastaukset
- nainen5
Jalkahoitajat poistaa känsiä, en nyt ymmärrä miksi näin ei ole käynyt. Nähtävästi siellä on nyt jokin muu kuin känsä vaivana.
- apujaa
nähtävästi et ymmärrä mitä luet . lääkärikö ei kerro tai jalkahoitaja jos siinä ois muutakin? eli jos ois muuta niin siksikö ei lääkärikään tiedä mitä tehdä?
- raneksi sanovat
Känsä varpaan välissä on paha. Meikällä känsä nimeltään martha vaivasi 20 v. Sitä raspasin ja viilasi, sitä polttivat terveyskeskuksessa. Apteekin myrkkyjä siihen tuhlasin satoja euroja.
Kuulin sitten varman vinkin, poraa se läpitte. Niin sitten porasin. Nelimillisellä terällä ja akkukoneella. Sattuihan se sikanaan aluksi.
Ohje seurasi mukana. Kipu loppuu kun pidät vähän taukoa ja jatkat. Jotkut elimistön suojamyrkyt turruttavat kivun pois.
Niin martha alkoi erittään kudosnestettä ja kuoli pois. Eikä koskaan siihen varpaaseen ole tullut tilalle. Sen viereiseen tuli. Laitan taas homman laittaen uusiks.
Muuten tosijuttu. Jokainen tehköön sietokykynsä rajoissa mitä tehtävä on. Kun Lyytille kerroin, se moitti, olisit pässi edes kynttilänliekillä mahdolliset liat siitä terästä. - JEESUSTEIPPI AUTTAA
Laita ilmastointiteipin pala känsän päälle...viikon pidät,sitten jalkakylpy,kuivaus,känsän viilaaminen jalkaviilalla.Taas sama juttu,niin känsäsi katoaa varmasti!
- äly hoi, älä jätä
Apteekista saa nykyää ihan KÄNSÄNPOISTOO tarvittavaa ainetta, eikun kipase sinne vaan ja ongelma on tipotiesään.
Onneksi on Apteekkki
Äly hoi, älä jätä. - Joko jätti?
> olen käynyt ortopedillä, ,jalkahoitolassa, monella lääkärillä ei kukaan osaa poistaa känsää .
Eikö kukaan näistä osaa neuvoa apteekkiin? Yleensä reseptin kanssa sinne, on ensimmäinen ohje!- apujaa
jaa en niin tyhmä ole kuin te , apteekista lässyttäjät . enkä kyselis jos niistä olisi ollut apuja. vai laitatteko te voiteita vaikka leikkaus olisi tarpeen johonkin vaivaan?
vaan kun ajattelin että joku olisi löytänyt OIKEAN lääkärin joka osaa tehdä jotain. jolle ei mikään MIKÄÄN MUU EI AUTA.
- irt tri
Onko se pelkkä känsä vai onko siinä jotain, mikä ei ole ihonväristä? Esim. punaista tai mustaa ... joskus ei näe kuin suurennuslasilla.. :-(
- Känsät-ön
Ihan samaa mieltä aloittajan kanssa.
Ei kunnon känsään mitkään jeesustelut sun muut teipit eikä apteekin tropit auta saatikka jonkun jalkahoitajan hipelöinnit.
Minulla oli päkiässä aikoinaan känsä ja yrittelin sitä kaivella itse ja kaikilla muilla konsteilla. Mikään ei auttanut.
Sitten menin kunnanlääkärille ja näytin känsää sille . Hoiti homman siltä paikalta kuntoon.
Homma meni niin, että tohtori otti esille ison hevospruutan, jolla sanoi laittavansa puudutetta paikalle. Sanoi, että voi vähän sattua. Ja kun lääkäri niin sanoo, niin todellakin sattui. Työnsi 3-5 senttiä jalkapohjaan sivusuunnassa sitä piikkiään niin, että jänteet vaan rutisi ja sitten pruuttasi aineet sisään. Sen jälkeen vielä kaksi samanlaista annosta perään. Viimeinen ei enää sattunut aivan niin hirveästi, koska ekapistos alkoi jo vaikuttaa. Melko mojovalta tuntui kuitenkin se viimeinenkin.
Sitten tohtori otti saunakuupan näköisen instrumentin ja lapioi känsän juurineen ulos. Se ei enää tuntunut miltään, rutina vain kuului.. Sitten vaan jotain mönjää päälle ja kovasti siteitä lisäksi. Homma oli siinä.
Eipä ole känsät sen koommin vaivanneet. Ihmettelen vaan, että eikö nämä nykyiset lääkärinplantut osaa edes tuollaista hommaa tehdä. Oma kokemukseni tapahtui jo 60-luvulla pienellä maaseutupaikkakunnalla.
Luulisin, että tuollaiset tv-tohtori Kiminkisen tapaiset tyypit hyvinkin tuntevat vielä kunnon temput känsiin.- villasukkaa jalkaan
Minulla ja veljelläni oli kipeät känsät jalkapohjissa 70-luvulla. Sitten joku kertoi että pitää alkaa pitämään paljaassa jalassa aitoja villasukkia. Sellaset hankittiin ja kas kummaa , känsät hävisivät eikä ole palanneet. Känsät olivat sellaisia juurellisia ja keskellä kipeä piste, kuin onkalo. Ite pidin villasukkia aina kun kykenin. En muista kuin pian känsät hävisivät, meni varmaan useampi viikko.
- Älä usko huijaria!
villasukkaa jalkaan kirjoitti:
Minulla ja veljelläni oli kipeät känsät jalkapohjissa 70-luvulla. Sitten joku kertoi että pitää alkaa pitämään paljaassa jalassa aitoja villasukkia. Sellaset hankittiin ja kas kummaa , känsät hävisivät eikä ole palanneet. Känsät olivat sellaisia juurellisia ja keskellä kipeä piste, kuin onkalo. Ite pidin villasukkia aina kun kykenin. En muista kuin pian känsät hävisivät, meni varmaan useampi viikko.
Ja höpöhöpö. Kas kun et muistanut mainita villasukan merkkiä. Mutta sehän tietysti seuraa myöhemmin...
Känsä on ihan lääketieteellinen ilmiö, eikä siinä villasukka(merki)t tai muut poppakonstit auta. - villaa villaa
Älä usko huijaria! kirjoitti:
Ja höpöhöpö. Kas kun et muistanut mainita villasukan merkkiä. Mutta sehän tietysti seuraa myöhemmin...
Känsä on ihan lääketieteellinen ilmiö, eikä siinä villasukka(merki)t tai muut poppakonstit auta.äläs sano...
jos kyse noista juurista, niin voi miettiä mistä juuri saa voimansa.
Siinä voi ihmisen mielialakin vaikuttaa. Ja jos villalla on oma luonnonmukainen vaikutuksensa, niin .mistäs tietää. - apujaa
villaa villaa kirjoitti:
äläs sano...
jos kyse noista juurista, niin voi miettiä mistä juuri saa voimansa.
Siinä voi ihmisen mielialakin vaikuttaa. Ja jos villalla on oma luonnonmukainen vaikutuksensa, niin .mistäs tietää.JAA käytän aina kotona ja yöllä villasukkia eipäs ole auttanut sekään . kaikkea olen kokeillut mainittuja ja ja sen seittemää muuta. kenkiä vaihdan alati, piikkarit oli nuorena sillon ei ollut känsiä ihmekyllä.
tiedän että kun saa sen känsän juuren pois sen jälkeen hoitaa niin ei tulis . mut miks ei laseria tai leikkausta tm. ole sitä vaan ihmettelen . vai haluttomat, kyvyttömät lääkärit.
- Vaikeeta.
Se on niin vaikeeta saada korjauksia aikaiseksi. Edes känsien suhteen.
Mieluummin niitä vain tutkitaan ja lääkitään. Lääkitään ja tutkitaan!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819