Teenkö väärin (ja miksi)?

^0-0^

Tiedän yhden perheen jolla on suuria rahahuolia. Mies työttömänä ja nainen kaupan kassalla töissä. Perheeseen kuuluu kolme lasta.
Itse olen hyvin toimeentuleva ja voisin hyvin helposti poistaa tämän perheen rahahuolet, esimerkiksi maksamalla heidän lainat pois.

Ongelma tässä on se, että tämä perhe ei tunne minua eikä edes tiedä että olen olemassa.
Jos he jotain kautta saisivat tiedon minusta ja uskoisivat että olen olemassa, auttaisin heitä tottakai. Näin ei kuitenkaan ole, joten joudun seuraamaan vierestä heidän kärsimystään.

44

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sä voit itse mennä ja tutustua heihin.

• ^0-0^

Voisin tottakai mennä, mutta en mene. Heidän pitää kuulla minusta muuta kautta ja sen jälkeen uskoa, että olen olemassa.

Unohdit muuten vastata, teenkö väärin.

• Voisit auttaa mutta et auta. Onhan se vähän väärin.

Miksi heidän pitää kuulla sinusta muuta kautta?

Jos oikeasti haluaisit auttaa sinä menisit asiasi kanssa heidän puheilleen.

• ^0-0^
        auroraboreallis kirjoitti:

Voisit auttaa mutta et auta. Onhan se vähän väärin.

Miksi heidän pitää kuulla sinusta muuta kautta?

Jos oikeasti haluaisit auttaa sinä menisit asiasi kanssa heidän puheilleen.

Haluan toimia kuten Jumala toimii. Eikö se ole oikea tapa toimia?

• ^0-0^ kirjoitti:

Mutta kun sinä et ole jumala. Ja miksi ei jumala toimisi siten että menee ihmisen luo jolle on asiaa?

• ^0-0^

Mutta kun sinä et ole jumala. Ja miksi ei jumala toimisi siten että menee ihmisen luo jolle on asiaa?

Niin, miksi Jumala ei toimi niin. Siihen en osaa vastata.

• kysyvä ei tieltä eks

Jos omatuntosi kehoittaa sinua auttamaan ja jätät sen tekemättä (Tekosyillä!) teet väärin!

• Kysyvä ei tieltä eks

Miksi et mene? Suora tie on paras!

• Maria-Elisabet
        ^0-0^ kirjoitti:

Jumala tuntuu puhuvan suoraan sinulle!

• Anonyymi
        ^0-0^ kirjoitti:

Niin, miksi Jumala ei toimi niin. Siihen en osaa vastata.

Pelottaako sota ?

• asia kirkas

Teet oikein, koska seuraat Raamatun esimerkkiä.

• Siitä ei oo vain mitään hyötyä koska ap ei aio rahoja antaa perheelle ja syy on se etteivät he tunne toisiaan.

Ap ei halua mennä esittäytymään vaan odottaa että jumala esittelisi heidät. Naurettavaa.

• ^0-0^

Siitä ei oo vain mitään hyötyä koska ap ei aio rahoja antaa perheelle ja syy on se etteivät he tunne toisiaan.

Ap ei halua mennä esittäytymään vaan odottaa että jumala esittelisi heidät. Naurettavaa.

Älä vääristele. En minä odota että Jumala esittelee meidät.

Eihän Jumalakaan pelasta ihmisiä jotka eivät usko hänen olemassaoloonsa tai jotka eivät ole kuulleet hänestä, joten toimin samoin.

• ^0-0^ kirjoitti:

Eihän Jumalakaan pelasta ihmisiä jotka eivät usko hänen olemassaoloonsa tai jotka eivät ole kuulleet hänestä, joten toimin samoin.

He kyllä uskoisivat olemassaoloosi jos menisit heidän puheilleen ja esittelisit itsesi.

Miksi et tee niin? Huvittavaa.

• ^0-0^

He kyllä uskoisivat olemassaoloosi jos menisit heidän puheilleen ja esittelisit itsesi.

Miksi et tee niin? Huvittavaa.

Samoin teksi kaikki kärsivät ihmiset, jos Jumala menisi heidän puheilleen ja esittelisi itsensä. Silti hän ei tee niin.

• Maria-Elisabet
        ^0-0^ kirjoitti:

Hyvä ystävä! Sinulla on rahaa ja haluat autta! Mene ja tarjoa apuasi!

• Maria-Elisabet
        ^0-0^ kirjoitti:

Erinomainen tilaisuus olla se "Laupias samatialainen"!

• Maria-Elisabet

Millä tavoin ko. henkilö seuraa Raamatun esimerkkiä? Hänhän tuntee aivan selvästi KEHOITUSTA auttaa! Siis AUTA! Siillä Jumalan Pyhä Henki vaikuttaa sekä tekemisen että tahtomisen!

• Magda bonjasi symboliikkasi. Uskomatonta ettei muut hokanneet mitään. Funtsikaa.

• olenko laskelmoiva?

Eihän avun antaminen mitään esittelyjä vaadi. Olen ainakin itse joskus auttanut myös ihan "salaa". Mieluummin vastakin autan anonyymisti, sillä aikoinaan kun olin paremmissa tuloissa, saatoin auttaa jotakin avuntarpeessa olevaa ihmistä. Mutta huomasin että tämä auttaminen huomioitiin siinä muodossa, että minua yritettiin käyttää hyväksi ja oltiin vaatimassa rahalainaa autokauppoihin ym. Tuo auttamani henkilö sujautti minulle käyntikorttinsa, johon oli myös lisännyt tilinumeronsa.

Auttaminen on mielestäni joskus ihan OK, mutta ei ole sopivaa että aletaan pumppaamaan kaikkea mahdollista hyötyä hyväntahtoisesta ihmisestä joka halusi tulla avuksi kun tilanne oli paha. En usko että meitä on tarkoitettu olemaan jatkuvana avoimena rahakukkarona, jonka sisältöä toiset saavat halunsa mukaan kuluttaa. Jumala varmaan ohjaa kun näissä asioissa rukouksin kulkee.

Olet ehkä lukenut rukousvastauksista, joissa joku on yllättäen saanut rahasumman tai muunlaisen lähetyksen kun hätä on ollut suurin. Ehkäpä näissä ainakin joissakin tapauksissa on ollut avunantajana joku lähimmäinen joka on kuullut kun Jumala on kehoittanut auttamaan.

Haluan vastakin auttaa, jos ja kun minulla on siihen mahdollisuus. Mutta mieluummin autan siten ettei avusaaja tiedä minua siitä kiittää. En halua toisen olevan minulle kiitollisuudenvelassa, enkä halua huhun kiertävän että tuossa on sellainen ihminen jolta voi mennä oikein porukalla mankumaan.

• auroraboreallis

Mutta kun aloittaja EI AIO AUTTAA, sillä avuntarvitsijoiden tarvitsisi ensin uskoa hänen olemassa oloonsa ennen kuin hän voi auttaa.

Nyt autettavat eivät usko aloittajan olemassaoloon.

Aloittaja vetoaa siihen että Jumalakin vaatiii ensin uskoa olemassa oloonsa ennen kuin antaa apunsa.

Eikö ole älytöntä?

• Aloittaja ei ole

Mutta kun aloittaja EI AIO AUTTAA, sillä avuntarvitsijoiden tarvitsisi ensin uskoa hänen olemassa oloonsa ennen kuin hän voi auttaa.

Nyt autettavat eivät usko aloittajan olemassaoloon.

Aloittaja vetoaa siihen että Jumalakin vaatiii ensin uskoa olemassa oloonsa ennen kuin antaa apunsa.

Eikö ole älytöntä?

Lukenut Raamattua, sillä siellä sanotaan seuraavaa:

Matt. 5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.

Tuo kohta laajemmin:

44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

• kysyvä ei tieltä eks

Jos olet halukas auttamaan, niin anna tieto itsestäsi ja kysy ,saatko auttaa!

• ^0-0^

En tee niin. Toimin kuten Jumala toimii.
        Pysyn piilossa kunnes he ymmärtävät ottaa minusta selvää.
        En kuitenkaan paljasta itseäni, vaan heidän pitää uskoa että olen olemassa, vaikka eivät saa minulta mitään tietoa.

• provomittari
        ^0-0^ kirjoitti:

En tee niin. Toimin kuten Jumala toimii.
        Pysyn piilossa kunnes he ymmärtävät ottaa minusta selvää.
        En kuitenkaan paljasta itseäni, vaan heidän pitää uskoa että olen olemassa, vaikka eivät saa minulta mitään tietoa.

Mikä tässä sinulle nyt on tärkeintä? Se, että saisit jännittävän kokemuksen siitä että Jumala "esittelee Sinut yöllisessä näyssä, ilmestyksessä tai näyssä" tuolle hätää kärsivälle pariskunnalle?

Onko sinulle tärkeintä saada itsellesi joku upea kokemus tai saada sulan hattuusi kun olet niin merkittävä henkilö, vai onko sinulle tärkeintä saada auttaa näitä ihmisiä?

Alan epäillä, että aloitusteksti on provo...

• Hyväks Käyttäjä

Tarkoitatko että aloittajaa saadaan käyttää hyväksi? Häneltä saadaan vaatia kaikkea hyvää välittämättä hänestä itsestään ollenkaan? Onko sellainen hyväksikäyttäjä tehnyt oikein?

• ^0-0^
        provomittari kirjoitti:

Mikä tässä sinulle nyt on tärkeintä? Se, että saisit jännittävän kokemuksen siitä että Jumala "esittelee Sinut yöllisessä näyssä, ilmestyksessä tai näyssä" tuolle hätää kärsivälle pariskunnalle?

Onko sinulle tärkeintä saada itsellesi joku upea kokemus tai saada sulan hattuusi kun olet niin merkittävä henkilö, vai onko sinulle tärkeintä saada auttaa näitä ihmisiä?

Alan epäillä, että aloitusteksti on provo...

Tärkeinä on se, että saan toimia niin kuin Jumala toimii,
        eli auttaa heitä jotka uskovat ja jättää auttamatta heitä jotka eivät usko.
        Tämä perhe ei usko minuun, koska ei edes tiedä että olen olemassa.

• No aloitus on provo ja halu näyttää että Jumala tekee väärin kun Hän ei auttaa kaikkia ihmisiä jopa vastoin heidän oma tahtoa. Elikä itsemurhapotilas kalikka päähän ja väkisin sairalaan tai vankilaan missä ei voi tehdä paha itselle vapan valinnan kautta. .

• minusta ei

Onko sinusta väärin auttaa itsemurhaa hautovia?

• minusta ei kirjoitti:

Onko sinusta väärin auttaa itsemurhaa hautovia?

Jotkut ateistit ovat sanoneet että on väärin pakottaa ihminen Taivaaseen.

• ateisti.
        savonarola kirjoitti:

Jotkut ateistit ovat sanoneet että on väärin pakottaa ihminen Taivaaseen.

Miksi sellainen joka ei usko taivaan olemassaoloon sanoisi niin?

• j.t.p.

Niin, kyhäyksesi on tietysti kuvitteelline jan provo.

Sitä eivät näytä nämä muut vielä huomanneen.

Sepustuksestasi näkyy, ettet ole juuri vaivaa nähnyt tarinasi suhteen.

Ehkä et pysty parempaan. Ehkäpä sinulla ei ole riittävästi mielikuvitusta ja ideoita.

Voi toki olla, että halusitkin tuoda tällä tavalla pelastumattomana esille oman kärsimyksesi.

Mene ja tiedä.

• ^0-0^

ok

• Aloittaja ei ole

Kyllä minä tämän aloituksen provoksi ymmärsin, mutta nähdäkseni on hyvä ennemmin informoida sitä, mitä Jumala oikeasti on ja se tapahtuu siis Sanalla, ja se Sana tekee aikanaan tehtävänsä, eli jyviä on hyvä kylvää, ja Raamattu sanoo myös seuraavaa uskovalle:

1. Piet. 3:15 vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,

Siis vastakkain asettelun kautta ei saavuteta ketään, vaan saadaan aikaan vain vastareaktio, eikä se liene Herran tahto ?

• ^0-0^

Olemmeko siis yksimielisiä siitä, että Jumala tekee väärin koska auttaa vaan heitä jotka uskovat hänen olemassaoloonsa, eikä kaikkia jotka tarvitsevat apua?

• Luetko jo ?

Matt. 5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.

Tuo kohta laajemmin:

44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
        45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
        48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Uskosta osaton ei näe vielä eikä ymmärrä sitä, että hänkin elää Jumalan Rakkaudessa ja huolenpidossa, joten sinäkin olet siis sokea sille, että sinustakin pidetään huolta kaiken aikaa !

• ^0-0^
        Luetko jo ? kirjoitti:

Tuo kohta laajemmin:

Uskosta osaton ei näe vielä eikä ymmärrä sitä, että hänkin elää Jumalan Rakkaudessa ja huolenpidossa, joten sinäkin olet siis sokea sille, että sinustakin pidetään huolta kaiken aikaa !

Älä vaihda puheenaihetta.

• En vaihda !
        ^0-0^ kirjoitti:

Älä vaihda puheenaihetta.

Sillä koko tuo alustuksesi perustuu siihen näkemykseesi, että Jumala kohtelee uskovia ja uskosta osattomia eri tavoin, mutta näin siis ei ole !

Sinä olet Jumalan siunauksista osallinen ihan kuten uskovakin, vaikka et sitä näekään etkä ymmärräkkään !

• Köyhäja kipeeee

Joo tuu maksaa meillekiin...Huh.Tää on pakosti provo:D

• uhuii

Mene vaan ja maksa pikkuperhe tärviölle. Kakarat oppii löysän rahan makuun ja miehenpuoli kadottaa lopullisesti identiteettinsä.
      Kyllä ihmisen pitää ponnistella toimeentulonsa eteen, muuten alkaa patogeeni tekemään patoa korvien välissä.
      Sairaus ja muu hyväksyttävä peruste on oma juttunsa.

• Teet väärin koska olet ihminen ja vertaat itsesi Jumalan kanssa.

• leeviläinen

Voihan vitalis. Kaikkea tyhmää sitä palstalla saakin lukea.

Mitä väliä sillä on, tunteeko kyseinen perhe Sinua, vai eikö tunne. Pääasiahan kyseessä on auttaminen. Ja mikäli Sinulla tosiaankin on varaa auttamiseen, mutta katsot vaan sivusta lähimmäisesi kärsimistä, niin siinä on se suurin vääryys, että ummistat vaan silmäsi ja sanot: "Jos he jotain kautta saisivat tiedon minusta, niin auttaisin heitä".

Jos Sinä noin anonyymisti autat lähimmäistäsi aivan vilpittömin tarkoitusperin, niin sinä saat siunauksen Isältä, joka on Taivaassa.

Eikö siis Isä Jumalan siunauksen periminen ole se kaikkein tärkein asia elämässämme, eikä suinkaan muuta toisarvoiset vaikuttimet.

• Anonyymi

En ymmärrä aloittajan ajatusten kulkua!
      Kyselet muilta neuvoa ja neuvoja saatuasi, ne heti kumoat, kun kuitenkin tiedät jo itse vastauksen nruvojia paremmin!
      Haiskahtaa trollimaiselta!

Tee mitä teet!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      134
      2734
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      261
      2317
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      22
      1423
    4. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      115
      1082
    5. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      97
      1050
    6. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1023
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      932
    8. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      56
      833
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      50
      781
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      280
      774
    Aihe