pahaamieltä...

kyllästyttää

MIKÄ saa kampaajan nyrsimään tahallisesti naisasiakkaan hiukset ja aiheuttamaan näin pahaa mieltä asiakkaaseen??

158

3140

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DualCore

Pitää vain olla sitkeä ja ohjeistaa ettei tule jyrsittyä tulosta.
      Olen kaksi kertaa saanut nakerrellun tuloksen.
      Siitä etiäpäin menin kuvan kanssa :)

Oikeastaan minua häiritsee tuo "sinulla on niin kuivantuntuiset hiukset" lause joka lähtee aina kuin ammuttuna kampaajan suusta.

Sehän on suora tie taas puteleihin ja pulloihin joita pitää ostaa...

Kerran kyllä kävikin niin että kampaaja kyseli mitä tuotteita käytän kun on niin hyvät hiukset :D :D ja vastasin että käytän Lushin hoitoaineita.

Kampaaja meni hiljaiseksi.

Jotenkin kyllä ketjukampaajat säälittää kun heillä on paine myydä tuotteitaan.
      Lankaan olen mennyt kun kerrankin ostin oikein tuotepaketin joka ei sitten sopinut hiuksilleni.

Pst. Musta saippua on parasta millä hiukset voikaan pestä. Pesemättä voi olla jopa 4 päivää ja puhtaalta tuntuu, vaan on niin kallista ja saippua hupenee nopsaan.

Nää on näitä, mistä kenenkin hiukset tykkää.

• harmaata odotan!

Saippuastahan tulee hilseitä ja liukkaaksi tekee hiukset!

• Tuikku33

Kun astut meille kynnyksen yli,
        niin se ratkaisee mitä haluat?
        Jos olet tympeä ja
        kirvillä veistetty niin sitä saa mitä tilaa.
        Ei 80 e saa ohuista hiuksista tuuheita
        vaikka kuinka yritän.
        Mutta tervetuloa Salon Tuuheaan!

• Riikka19
        Tuikku33 kirjoitti:

Jos olet tympeä ja
        vaikka kuinka yritän.

Jee olen käynyt Sulla ja KIITOS,
        palautit itsetuntoni!

• Minna28
        Riikka19 kirjoitti:

Jee olen käynyt Sulla ja KIITOS,
        palautit itsetuntoni!

Toinen onnellinen,aika hassu sattuma-KIITOS!

• Äänestän jaloillani
        Tuikku33 kirjoitti:

Jos olet tympeä ja
        vaikka kuinka yritän.

Siis asiakkaan tulee olla iloinen ja positiivinen, jotta voi viihdyttää palveluntuottajaa? Näin mä olen ymmärtänyt muillakin aloilla. Siksi menen jopa Eestiin monessakin asiassa. "Jopa" siksi, että sitä maata pidetään tympeänä asiakaspalvelukulttuurin maana. Kokemukseni ovat toisenlaisia.

• Taru19
        Äänestän jaloillani kirjoitti:

Siis asiakkaan tulee olla iloinen ja positiivinen, jotta voi viihdyttää palveluntuottajaa? Näin mä olen ymmärtänyt muillakin aloilla. Siksi menen jopa Eestiin monessakin asiassa. "Jopa" siksi, että sitä maata pidetään tympeänä asiakaspalvelukulttuurin maana. Kokemukseni ovat toisenlaisia.

Tarjoan lipun ja asunnonkin
        meillä parturi 12e,Tallinassa 11.50e,
        eli tottakai kannattaa matkostaa ja
        olla niin maailman miestä,
        kävin ulkomailla parturissa jee.........!

• Kirsi34
        Taru19 kirjoitti:

Tarjoan lipun ja asunnonkin
        meillä parturi 12e,Tallinassa 11.50e,
        eli tottakai kannattaa matkostaa ja
        olla niin maailman miestä,
        kävin ulkomailla parturissa jee.........!

Joo näin on "säästin" 70 senttiä
        kiú kävin kampaajalla Tallinassa,
        no tulos vähän nolo,mut SÄÄSTIN!

• aikamoinen sattuma
        Minna28 kirjoitti:

Toinen onnellinen,aika hassu sattuma-KIITOS!

Tuikku , Riikka ja Minna osuneet klo 5.54, 5.57 ja 5.58 kaikki yhtä aikaa näppäimille kehuskelemaan salon tuuheaa-- onpas onnellinen sattuma kerrassaan!

• Just saying...
        harmaata odotan! kirjoitti:

Mustasta saippuastahan hän puhui. Ei siis tavallisesta.

• serafiina3
        harmaata odotan! kirjoitti:

^^ Dual Core tarkoittaa sellaista afrikkalaista mustaa saippuaa, joka luonnontuote.

• :DD
        aikamoinen sattuma kirjoitti:

Tuikku , Riikka ja Minna osuneet klo 5.54, 5.57 ja 5.58 kaikki yhtä aikaa näppäimille kehuskelemaan salon tuuheaa-- onpas onnellinen sattuma kerrassaan!

Naureskelin just tota itsekin... Aika paljon vaivaa nähnyt joku noissa peukuissa, taitaa olla liikaa aikaa.

• antali

Jus joo , -70 luvulla tuli yks teinipoika ja sano että vähä vähä leikataan . Tein työtä käskettyä , ei menny kuin puolisentuntia hän tuli takasi "äiti oli kysyny eikö a-l ollu kotona " . Asiakas ite oli tyytyväinen kun leikkasin hänen toivoman verran .

• kitekat

HEI!
        Kysyisin sulta, saako näitä tuotteita: Lush- ja Dual Core, tavallisesta vai mistä kaupasta.

• tukkatakussa
        :DD kirjoitti:

Naureskelin just tota itsekin... Aika paljon vaivaa nähnyt joku noissa peukuissa, taitaa olla liikaa aikaa.

Noloa XD

• tarpeeksi kokenut

Mielummin haulikon kanssa ja sanoo, jos et korjaa lähtee pää irti.

• ostariparturiko?
        Tuikku33 kirjoitti:

Jos olet tympeä ja
        vaikka kuinka yritän.

Olipa epäammattimainen vastaus. Sitä saa mitä tilaa. Asiakaspalveluopit jäänet kai käymättä. Tervetuloa tänne suurempiin kaupunkeihin oppimaan miten kohdataan erilaisia asiakkaita kohteliaasti, arvonsa säilyttäen.

• kihikihi
        serafiina3 kirjoitti:

^^ Dual Core tarkoittaa sellaista afrikkalaista mustaa saippuaa, joka luonnontuote.

taidanpa laittaa irtoletti raitoja pikkujoulujuhliin vihreitä ja punaisia olisko glitter raitoja jossain myynnissä :D

• KIUSAAJA ON!

Hän vittuilee näin käytännöllisesti ja nauraa mielihyvää itselleen tuottaen! Hän on ahdistunut, katkeroitunut ja haluaa näin tahallaan ärsyttää ja tuottaa pahaa mieltä toiselle!

• Kati22

Onko pojalla paha mieli?
        No kyl se siitä......,kait?
        Nyt eka asiakas ja päivä alkuu....

• oma vika

Mitäs menet sinne kiusattavaksi, ääliö!

• kampaajan vika!

Tässä maailmassa ei tarvita kampaajia. Vittuunsiitä kaikki kampaajat ja parturit. Menkää helvettiin? Sakset on keksitty?

• sakset/höylä
        kampaajan vika! kirjoitti:

Tässä maailmassa ei tarvita kampaajia. Vittuunsiitä kaikki kampaajat ja parturit. Menkää helvettiin? Sakset on keksitty?

Turhaa uhoomista, leikkaisit itse tukkasi, kun ne sakset on kerran keksitty.

• hauraat

? Ääliö haukkui ääliöksi. Ääliöllä kasvaa karvat sisäänpäin tai sit sillä on kalju. Vain ihminen, joka on kokenut samoin voi ymmärtää...

• Ansku19
        kampaajan vika! kirjoitti:

Ja sen huomaa...
        ei kiitos!

• ,mnbkbhhjbv

Ei kukaan kiellä leikkaamasta itse ;) Saat varmasti itse tehtyä täydellisen tuloksen, varsinkin jos haluat hiukset tasaiseksi.
      Mikä ihmisillä on, kun eivät kehtaa sanoa kampaajalle että hiukset on kauheat, haluan että korjaat ne tällä ja tolla tavalla... Helpottaisi huomattavasti sunkin elämääsi

• EI OLE!

EI. Tukka ei ole hyvin?

• pahaamieltä
        EI OLE! kirjoitti:

EI. Tukka ei ole hyvin?

PARAS kommetti kampaajalta aikoinaan oli kun menin antamaan palautetta hiustenleikkauksesta että "TAVALLINEN" ihminen ei voi katsoa onko hiukset leikattu jotakin kohtaa lyhyemmäksi VAIN KAMPAAJA VOI KATSOA SEN!!

• ite leikkaan
        pahaamieltä kirjoitti:

PARAS kommetti kampaajalta aikoinaan oli kun menin antamaan palautetta hiustenleikkauksesta että "TAVALLINEN" ihminen ei voi katsoa onko hiukset leikattu jotakin kohtaa lyhyemmäksi VAIN KAMPAAJA VOI KATSOA SEN!!

Miksi et leikkaa ite hiuksiasi, saat just sellaasen, kun toivot ja jollet ole tyytyväinen niin haukut ittes pataluhaksi.

• Käytännön kaiffari
        ite leikkaan kirjoitti:

Miksi et leikkaa ite hiuksiasi, saat just sellaasen, kun toivot ja jollet ole tyytyväinen niin haukut ittes pataluhaksi.

En ole käynyt parturissa 15:een vuoteen. Joskus exä leikkasi pari kertaa siinä välillä, mutta lähes aina itse.

Toki itse ei saa muodin mukaista kampausta ja ymmärrän, että designia haluavat käyttävät parturiliikkeitä. Ja saavatkin käyttää. Sinänsä suomalaiset taitavat turvautua omaan apuun liikaa, vaikka olisi varaa käyttää asiantuntijaa tai ammattilaista eri asioissa.

Mutta mä pärjään tukkani kanssa leikkurillani, ohennussaksillani ja muotovaahdoillani. Autoni korjaukseen taas niukasti on asiantuntemusta, tiloja ja vehkeitä.

• aloittajan harha

Mitä wtun rasismia. Jyrsivät myös miesasiakkailta liikaa! Eihän naisen edes tarvitse käydä lyhentämässä hiuksiaan, koska miehet tykkäävät jos naisella on pidemmät hiukset!

• oma tukka

Minä sanon aina kampaajalle, että se in korkeintaan 3 mm. Kyllä se kuitenkin lyhenee aina huomattavasti enempi, onneksi se ei ole pysyvä haitta... saisikohan kampaajalta muuten vahingonkorvausta esim. psyykkisestä pahoinpitelystä?

• Kampaajavastainen

Todellakin nyrsivät, minulta lähti 20cm sen 5cm sijaan. Olin erittäin tyytymätön! Paitsi jos kampaaja on nuori, niin hän ei uskalla ehkä pilata hiuksiasi.

• siis tajutkaa jo

Vain todella harvalle naiselle sopivat lyhyet mieshiukset.Vaikka kuinka olisi muka moderni ja nuorekas "leikkausmalli". Tai trendi väri siilessä.

Onko tämä niin vaikeaa tajuta.

• Kaksihaarainen

Ihme vastauksia. Saa kai sitä valittaa jos ei saa rahoilleen vastinetta. Provoja on näemmä liikenteessä.

Mulla on myös käynyt monta kertaa "jyrsinnät" kun olen joutunut vaihtamaan luottokampaajan syystä tai toisesta uuteen. Kannattaa tiedustella ympäriinsä mistä löytyy itselle mieluinen kampaaja ja pidättäytyä siinä. Ei ole kivaa kun on sovittu max kahdesta leikkaussenttimetristä ja kampaaja leikkaa jopa neljä...seuraava taas kolme, yksi pari senttiä ja yksi leikkaa oikein. Eikä kyse ole siitä etten saisi suutani auki, sillä sillä saralla ei ole mitään ongelmaa.

Yritä siinä sitten kasvattaa pitkiä hiuksia, joissa ei ole kaksihaaraisia. Oma hiuslaatuni vaatii kasvattaessakin sen, että latvasta leikataan ns. huonot pois vähintään kolmen kuukauden välein. Latvasuojistakaan ei ole apua eikä jätettävistä hoitoaineista. Käytän myös mm. kookos- ja manteliöljyjä. Vuosien tappelun tuloksena olen todennut, että on parempi olla tappelematta luontoa vastaan. Se ei näemmä hevillä suostu antamaan minulle pitkää luonnontukkaa...

Olen muuten kasvattanut hiuksia 15 vuotta. Kasvatan edelleen...

• suih tais otein pais

Oma hiuslaatuni vaatii kasvattaessakin sen, vaikka olenkin latvasta laho.
      että latvasta leikataan ns. huonot pois. Onnistuuhan se.
      Latvasuojistakaan ei ole apua. Ei ole ei.
      manteliöljyjä hevillä Tuoreosastolta saattaa löytyä, juu.

Ei ole kivaa
      Tuloksena olen todennut, että se ei näemmä hevillä suostu antamaan minulle. Kannattaa tiedustella ympäriinsä mistä löytyy.
      Eikä kyse ole siitä etten saisi suutani auki, sillä sillä saralla ei ole mitään ongelmaa.

• älämölöx

Monelle sopisi hieman nyrhitty ja lyhyempi malli kiva väri tai raidat päälle.Suomalaiset naiset ovat (ei kaikki) jotenkin hiirulaisia ja surkeita.Ei leikata kun "miäs ei tykkää lyhyestä" tms.Mulla luottokampaaja enkä sano juuri mitään toiveita kun tuoliin istahdan, paitsi viimeksi sanoin,että lyhennetään reilusti:)

• kotona ja hyvin

Valitettavasti, hyvin monella on tosi huonot hiukset...kuivat latvat ym...Johtuu siitä syystä kun värjäävät hiuksiaan kotona eivät suojaa hiustensa latvoja.Käyttävät sopimattomia hiusaineita ja lakkaa...sitten suoristusraudalla kärvennetään hiuksia.Kyllä näitä harakanpesiä näkee hyvin paljon.

Miksi niitä kuivia hiuksia ei saa leikata...kyllä en itsestään katkeilevat ja takkuuntuvat Eikä en ketään kaunista,päinvastoin antaa kantajastaan huonon kuvan ettei huolehdi itsestään.

• ------------

Eihän kampaajatkaan suojaa latvoja,kaikkea paskaa mättää päähän pilatakseen vaan.

• aineet
        ------------ kirjoitti:

Eihän kampaajatkaan suojaa latvoja,kaikkea paskaa mättää päähän pilatakseen vaan.

Heillä on paaaljon paremmat aineet kuin kaupasta ostetut.

• Ihankaikki

Kokemukseni mukaan jokainen nainen tulee jossakin vaiheessa kampaajalta itku silmässä ja sanoo, "kato nyt, tää on ihan kauhee, tää on ihan pilalla". Selvää on, että kampaajan yrittävät parhaansa, mutta ulkonäköasiat ja hiukset nyt vaan ovat NIIN ISO JUTTU!

• Kampaamotuoli vapaa!

Suomessa on vain harva kampaaja oikeesti hyvä?
        Liian monta kertaa kuulee kun asiakas tulee itkun kanssa kotiin-- lompakko tyhjänä.
        Jotain se selkeästi kertoo ammattitaidon tasosta täällä.

Hyvän kampaajan jos joku onnistuu täältä löytää niin tietoa pimitetään kuin valtion salaisuutta.

Nyrhijöitä ja päinpeppua hiukset värjääjiä tai tyyppejä jotka ei osaa edes perusblondausta/raidotusta löytyy pilvin pimein.
        Ei ne ihan turhasta ne asiakkaatkaan valita.

Asiakkaan kuuluu liidellä tyytyväisenä kampaajalta kotiin -- ei itku kurkussa!

Suomessa ihme touhua , asiakaskontakti aloitetaan marisemalla ja haukkumalla vaikkapa nyt asiakkaan hiusten latvat "onpa kuivat", tai "onks nää itse värjätty, onpa hamppua" ihan vierestä kuultu eikä tollaseen "kampaamoon " tee mieli mennä saati kampaamotuoliin istua.

Ulkomailla sentään tajutaan asiakkaan arvo!
        Lama karsii onneksi veks ne täysin onnettomimmat hapannaamat alalta?

• herää älyy

Ei öle älyä nousta älymään

• moon1966-31

Näin miehenä sanoisin että yleensä parturi ottaa liian vähän hiuksista ja pitää usein sanoa että ota lisää tuolta.

• tämä näin
    • manit pois

Ei, vaan lyhentävät liian vähän, jotta asiakas tulisi mahdollisimman pian uudelleen leikkauttamaan sen pari milliä pois, vaikka pyytää pari senttiä pois.

• kyllä kulta hyvä on.

Kyllä se niin vain on kun nainen palaa kotiin onnellisena hiukset lyhennettynä, niin mies kiroaa mielessään että meni tuonkin taas tekemään. Eikö se ämmä koskaan opi. Miehen pitää vielä esittää yhteisesti tyytyväistä. Odotappas kun kävellään seuraavaksi autokaupan ohi, niin maksan potut pottuina.

• LASKELMOITUA

Tykkäävät, suorastaan himoavat leikata, naisten suoriin pitkiin hiuksiin lyhyitä nyrhittyjä malleja. Saavat näin vakiasiakkaita ja kampaamoriippuvaisia.
        Sanomalla, tule taas noin kuukauden päästä, tai aikaisemmin, ettei pääse kasvamaan mallistaan ulos.
        Laitetaan myös väriä, että asiakas saadaan juurikasvukierteeseen. Lyhyttä nyrhittyä mallia, on todella hankala kasvattaa entiselleen, tasapitkäksi. Kun pää on eripituisia suortuvia täynnä, joita roikkuu miten sattuu, toisen silmän päällä ja korvallisilla. Yritäpä sitten koota tyhmännäköisesti klipseillä, pois epätasaisia hiusklimppejä roikkumasta.

• aika järkyttävää.
        LASKELMOITUA kirjoitti:

Tykkäävät, suorastaan himoavat leikata, naisten suoriin pitkiin hiuksiin lyhyitä nyrhittyjä malleja. Saavat näin vakiasiakkaita ja kampaamoriippuvaisia.
        Sanomalla, tule taas noin kuukauden päästä, tai aikaisemmin, ettei pääse kasvamaan mallistaan ulos.
        Laitetaan myös väriä, että asiakas saadaan juurikasvukierteeseen. Lyhyttä nyrhittyä mallia, on todella hankala kasvattaa entiselleen, tasapitkäksi. Kun pää on eripituisia suortuvia täynnä, joita roikkuu miten sattuu, toisen silmän päällä ja korvallisilla. Yritäpä sitten koota tyhmännäköisesti klipseillä, pois epätasaisia hiusklimppejä roikkumasta.

Naisten hiukset leikataan samalla mallilla kuin miestenkin.

Lyhyt tukka on niin kiva ja nuorentaa. Ja pascat on.

• tyytyväinen asiaks
        aika järkyttävää. kirjoitti:

Naisten hiukset leikataan samalla mallilla kuin miestenkin.

Lyhyt tukka on niin kiva ja nuorentaa. Ja pascat on.

Mulle ei ole koskaan leikattu väkisin mitään lyhyttä mallia , millaisia asiakkaita te olette, kun ette valvo kampaajanne työtä, tietty naama kiinni jossain seiskalehessä.
        Minulta on leikattu just se puoli senttiä, jonka olen pyytänyt, eikä ole edes koskaan suositeltu mitään uutta mallia, kun hän tietää, että haluun tän mallin mikä minulla on jo ollut 15v.

• pannaaks se sama
        tyytyväinen asiaks kirjoitti:

Mulle ei ole koskaan leikattu väkisin mitään lyhyttä mallia , millaisia asiakkaita te olette, kun ette valvo kampaajanne työtä, tietty naama kiinni jossain seiskalehessä.
        Minulta on leikattu just se puoli senttiä, jonka olen pyytänyt, eikä ole edes koskaan suositeltu mitään uutta mallia, kun hän tietää, että haluun tän mallin mikä minulla on jo ollut 15v.

"haluun tän mallin mikä minulla on jo ollut 15v. "

Jep. Mutta kaikki eivät halua sitä samaa kuin niillä joilla malli "ollut jo 15 vee".

Silti leikataan se sama kynitty kananpercetukka josta muodikkuus ja nättiys kaukana.

• tyytyväinen asiakas
        pannaaks se sama kirjoitti:

"haluun tän mallin mikä minulla on jo ollut 15v. "

Jep. Mutta kaikki eivät halua sitä samaa kuin niillä joilla malli "ollut jo 15 vee".

Silti leikataan se sama kynitty kananpercetukka josta muodikkuus ja nättiys kaukana.

Mulla kylläkin on pitkä paksu tukka ja oli myös 15 vuotiaana, enkä huoli kananper-settä, niin kun sinä.

• Todella!

Näin on käynyt minullekin joskus, viimeksi kuukausi sitten, vaikka kampaaja oli jo tuttu. Todella ärsyttävää!! Vaikka kuinka tein selväksi ettei pituudesta paljon, niin eiköhän vaan leikannut aivan liikaa. Idea kuvan kanssa menemisestä kyllä saa kannatusta. Täytyypä ottaa neuvosta vaarin, kunhan tukka on taas kasvanut siihen pituuteen mikä tyydyttää minua.

• .........

Mutta kun tahdon jyrsittyä - kiitti kun leikkasit sopivan lyhyeksi kampaaja!

• Ön jyrsijöit

Kyl hiyksiäki vöi jyrsiä jös ösää.

• Stadin vajakit

Vain idiootti käy kampaajalla, Jos ämmä on niin tyhmä, ettei osaa omia hiuksiaan laittaa olisi parempi pysyä siellä Helsingin keskustassa, eikä tulla ihmisten ilmoille neegereiden seasta.

• kivatukkainen N

Mistäköhän johtuu, että mulla on aina leikattu tukkaa ihan sopivasti? Itse kylläkin joka kerta sanon sentteinä, että paljonko haluan pois ja samalla näytän peukalon ja etusormen välisellä "mitalla", että paljonko haluan pois. Uskoisin, että virheet johtuvat juuri siitä, että sanotaan esim. niin, että halutaan 5 cm pois, mutta kuvitellaan se 5 cm pidemmäksi/pienemmäksi kuin mitä se mitta oikeasti on. Eihän ne kampaajatkaan kulje viivotin taskussa, vaan on parempi näyttää myös sormilla, että millaista pätkää sitä tarkoittaakaan.

Monelle naiselle tekisi kyllä hyvää olla välillä rohkea ja valmis leikkauttamaan tukkaansa ihan roimastikin. Hyvä hiusmalli nuorentaa kummasti. Hyviä esimerkkejä ovat Katri-Helena ja Paula Koivuniemi, joiden tukka ei vedä piirteitä alaspäin, mutta jokainen voi kuvitella, että miltä he näyttäisivät hartiamittaisessa ohuessa "polkkatukassa", jossa latvat ovat kärähtäneet, juurikasvu näkyy ja markettiväri ei sovi ollenkaan ihonväriin.

• selluliittikään ei k

Tietenkin voit suositella jos alat jo olemaan rupsahtanut, tai vaikutuksen alainen.

Myöskin jotkut cräkkiä käyttävät naiset rupsahtavat ulkomuodollisesti noin niinkuin ikäänsä oletettua aikaisemmin.

• Ei kampaaja

:) Onko sinulla jokin vakikampaaja? Jos on kokeile iheessä jotakin toista kampaajaa jos et ole tulokseen tyytyväinen. Itse pidän naisena lyhyitä, helppohoitoisia kaksivärisiä hiuksia. Minullakin meni aikaa, että löysin sopivan kampaajan mutta nyt olen vakiasiakas enkä ole edes aikeissa muuttaa kampaajaani. :):) tämä joidenkin miesten (ei todella kaikkien) ihanne pitää pitkiä hiuksia on vähän sitä, että mies on jo valmiiksi luonut naisihanteensa jolla pitää olla pitkät hiukset. Useinmiten lyhyet hiukset hyvin leikattuina eivät tarvitse paljonkaan minkäänlaista käsittelyä ja siksi pysyvät hyväkuntoisina. Pitkiä hiuksia kun sen sijaan useammat naiset muotoilevat, kuivattaat hiustenkuivaajalla yms...joten ne väkisinkin muuttuvat kuiviksi latvoista...niistähän on kasvu alkanut jo aikoja sitten. Itse olen kyllä sitä mieltä, että pitkien hiusten hoitoon tarvitaan paljon enemmän hoitoaineita, muotoilutuotteita ja :) mitä kaikkea naiset tekevät kauneutensa eteen.

• kävin just kampaajal

"Itse pidän naisena lyhyitä, helppohoitoisia kaksivärisiä hiuksia."

Mistä tuntee suomalaisen naisen esim ranskan tai viron kaunottarien seasta?

Lyhyeksi nyrhitty tukka ja croksit jalassa.

• Murto-osaläski
        kävin just kampaajal kirjoitti:

Minä luulin, että suomalaisen naisen tunnistaa ylipainosta tai rinnalla kulkevasta, usein jopa paksummasta miehestä.

• Ei mummolook
        kävin just kampaajal kirjoitti:

Lyhyeksi nyrhitty kananperse ja siinä tumma viininpunainen, mahdollisimman luonnoton väri on keski-ikäisen suomalaisnaisen look.

Itse olen käynyt 25 vuotta samassa kampaamossa ja siellä tiedetään, että hiukseni värjätään muodikkaasti luonnollisislla kullanruskeilla sävyillä monivärjäyksenä ja hiukset leikataan kerroksittain ja jäteään harteille ulottuviksi.

• jööyy
        Ei mummolook kirjoitti:

Lyhyeksi nyrhitty kananperse ja siinä tumma viininpunainen, mahdollisimman luonnoton väri on keski-ikäisen suomalaisnaisen look.

Itse olen käynyt 25 vuotta samassa kampaamossa ja siellä tiedetään, että hiukseni värjätään muodikkaasti luonnollisislla kullanruskeilla sävyillä monivärjäyksenä ja hiukset leikataan kerroksittain ja jäteään harteille ulottuviksi.

Naurahdin hieman kun palstan vieressä olevassa treffisivusto mainoksessa on keski-ikäisen suomalaisnaisen kuva kananperse tukallaan.

• No kappas vaan.
        jööyy kirjoitti:

Naurahdin hieman kun palstan vieressä olevassa treffisivusto mainoksessa on keski-ikäisen suomalaisnaisen kuva kananperse tukallaan.

Eipä yllättänyt.
        Saagim on ihan oikeassa kun sanoo suoraan tyyliin että suomimimmit on naisellisuudessa hiukka hakusessa.

• Itä-Suomesta

Muutaman kerran on nyrhitty, todella liian lyhyeksi, niin että neljä kuukautta on mennyt kasvattaissa ennen kuin on taas ollut siedettävä pituus. Omaan suomalaiselle harvinaisen paksut hiukset, jotka lisäksi ovat luonnonkiharat. Tälläisten leikkaaminen ei läheskään kaikilta kampaajilta onnistu. Kun leikataan märkänä, hius luonnollisesti nousee huomattavasti kuivana, ja on tällöin aiottua lyhyempi.

Ilmeisesti on helppoa leikata nopeasti mahd. lyhyeksi, luonnonkihara, tuuhea tukka vaatii erittäin huolellisen leikkauksen, ja huolellisuus ei ole monellekaan suomi-kampaajalle tyypillistä. Saman rahanhan he saa leikkasipa hyvin tai huonosti, ja nopeus on helppoa rahaa heille.

Olen oppinut vaatimaan, saatan olla hankala asiakas , mutta nykyisin enää yhä harvemmin tukkani on pilalle leikattu.
      Ja tätä kynimisilmiötä ei ole esim.Tallinnan kampaamoissa, siellä kyllä osaavat.

• asiaa!

-----tätä kynimisilmiötä ei ole esim.Tallinnan kampaamoissa, siellä kyllä osaavat.---

Toi on NIIN totta!!
        Siellä on kunnon osaamista ja PALVELUA!!!

• kampaajia riittää

No vaihda kampaajaa. Yli 5-kymppisenä tuli itselle ensimmäisen kerran nyrhityt hiukset, että ei se kovin usein osu kohdalle.

• sopiva pituus

Minulta on kyllä nyrhitty moneen kertaan!

Välillä käyn myös leikkauttamassa munakarvat.

• ilmainen neuvo
        sopiva pituus kirjoitti:

Minulta on kyllä nyrhitty moneen kertaan!

Välillä käyn myös leikkauttamassa munakarvat.

Vaihda lääkitystä.

• ....................

Vaihdettu on, ja useaan kertaan. Toiste en todellakaan mene paikkaan jossa hiukseni pilataan!

• euro on järkyttävää

Viis tukasta, se kasvaa, mutta HINNAT ON KAUHEET! Kattelin parturiaikaa itselleni ja lähes joka kampaamossa oli 40 e naisten hiukset eli 240 markkaa!!! Ennen vanhaan sillä sai permanentin melkeen kaksi kertaa, permis oli 150 markkaa.

Eihän hiusteleikkuu markka aikan ikinä ollu noin paljon, 30 markkaa tai 40 markkaa enintään.

Kyllä euro on nostanut huippuunsa hinnat.

Järkyttävää että ihmisiä käytetään hyväksi maksumiheinä. Onneksi olen opetellut itse leikkaamaan perheeni hiukset javärjäämään tarittaessa, ja omat leikkaa naapuri ja minä hänen.

Ei kukaan mene leikkauttaa hiuksia 240 markalla!

• tingi!

Tuohan on halpa hinta, minulta on välillä laskutettu kymppikin tukasta.

• Ei kun ei ole markka aikakaan.

• hemikuussa 13v

Mikä se markka on, siitähän on ikuisuus, kun se oli käytössä siitä on kohta 13v aikaa, unohda nyt jo ne markat ja ala elää nykyaikaa.
        Arvonlisäverokin on jo noussut moneen kertaan.

• huihai hiukset

Useimmiten kampaaja onnistuu mutta ei aina, onhan se nyt selvä juttu. Mun kokemus on se, että kampaaja on mielellään fiksannut näitä pitkiä hiuksia kivoiksi. Joskus on leikattu toivottua lyhyemmäksi mutta ne kasvoi takaisin jostain kumman syystä.

• uuslässy

Jös et öle tyytyväinen älä mäksä

• kännättää mäksää

Jös ei mäksä kämpääjä liimää tykän täkäs

• xxxo

Yhteen aikaan kun parturilla kävin, niin mulla oli kuvia millaseks halusin tukkani. Aina ei lopputulos ollut se mikä piti, vaik olikin kuva et saa hiukan vihiä millasen lookin haluaa.Sekä se et keskusteluja käytiin mm väri ja kui paljo leikataan.

Tärkeää on se että asiakasta kuunnellaan.Painatan vielä sanaa KUUNNELLA. Aika usein törmäsin ammattilaisiin jotka olivat työhönsä väsyneitä eivät jaksaneet keskittyä työhönsä saati asiakkaidensa toiveisiin. Ymmärrän sen että työ on kovaa ja paljon ihmisiä saman pvän aikana joutuu kuuntelemaan ja varmasti haasteellisia ihmisiä on.

Kaikenlaisia ammattilaisia on..Mutta se työnlaatu on kaiken a ja o.Olen tarkka hiuksistani ja jos havaitsen ammattilaisesta epävarmuuden ja osaamattomuuden mitä aika moni kehtaa näyttää etteivät osaa, niin suomeksi sanottuna ahdistun ja panikoin turhaa mikä lopputulos on.

Esim. Tampereella on eräs iso parturi ketju joissa koulutetaan jatkuvasti ammattilaisia...Suolaiset hinnat sekä 3 tuntia parhaimmillaan istut kampaamon tuolissa ja jauhat tyhjän päiväisistä asioista kampaajan kanssa. Kampaaja höpöttää ja tekee työnsä ja näyttää osaavalta ja kuinka taidokkaasti hän osaakaan puhua...3 tunnin istumisen jälkeen nouset penkistä ylös ja katsot peiliin...Täh; onks mulle muka tehty jotain?? Sitten peritään iso summa siittä että tulit päähoitoon ; sait värin päähän ja tukkaa kynitty enemmän kuin annoit luvan...

Parhaita kysymyksiä ammattilaisen suusta ; " Nyt en ymmärrä, vaalean ruskeat hiukset".
      " Hei miksi sulta valuu vettä näitten folioitten alta,mä ymmärrä" ( vaaleasta väristä tummaksi).
      "joo, en leikkaa sulle otsatukkaa.se ei sovi sulle". ( täh; asiakkaana maksan hänen työstään muttei suostu tekeen sitä mitä haluan.luulisi että raha kiinnostaa ja leikkaa vaikka ei sopisi)
      "miksköhän tää ruskee väri ei tartu sun hiuksiin?" ( vaaleesta suklaanruskeaan,ammattilainen laittaa kevyt värin blondin päälle joka on kestoo,ei kai se nyt tartukaan ku olis tarttenu olla kestona, silti tuosta huonosta työstä kehtas periä ytäyden hinnan)

Oon nyt 2 vuotta leikellyt hiukseni itse(pitkät hiukset ), en värjää tukkaani. Ja näin on hyvä. Elämäni varrella olen hakenut hyvää kampaajaa.Hetken olen saanutkin pitää sen mutta sitten on joutunut vaihtamaan.Max.muutaman vuoden yhtä ja samaa.Kaikenlaisia ammattilaisia on liikenteessä.Jotkut haltsaavat työnsä mutta sitten on niitä jotka pyörittelevät saksia sormissa eivätkä hallitse työtään.

• epämieluisaa palvelu

Toi on kuule tuttu juttu minullakin. Ensiarvoisen tärkeää olisi, että palvelu olisi asiakaslähtöistä. Samaan olen törmännyt mm. hiuksia värjätessä ja aina suosittelevat hiekan väristä minulle, vaikka itse pidän hiukan tummemmasta. Kyllä näissä asioissa se asiakkaan mielipide on kaikkein tärkein.

• Surkeeta touhua!
        epämieluisaa palvelu kirjoitti:

Toi on kuule tuttu juttu minullakin. Ensiarvoisen tärkeää olisi, että palvelu olisi asiakaslähtöistä. Samaan olen törmännyt mm. hiuksia värjätessä ja aina suosittelevat hiekan väristä minulle, vaikka itse pidän hiukan tummemmasta. Kyllä näissä asioissa se asiakkaan mielipide on kaikkein tärkein.

Toi just NIIN suomalaista kampaamomeininkiä:

"Suolaiset hinnat sekä 3 tuntia parhaimmillaan istut kampaamon tuolissa ja jauhat tyhjän päiväisistä asioista kampaajan kanssa. Kampaaja höpöttää ja tekee työnsä ja näyttää osaavalta ja kuinka taidokkaasti hän osaakaan puhua...3 tunnin istumisen jälkeen nouset penkistä ylös ja katsot peiliin...Täh; onks mulle muka tehty jotain?? Sitten peritään iso summa siittä että tulit päähoitoon ; sait värin päähän ja tukkaa kynitty enemmän kuin annoit luvan..."

• mielensä pahoittaja
        Surkeeta touhua! kirjoitti:

Toi just NIIN suomalaista kampaamomeininkiä:

"Suolaiset hinnat sekä 3 tuntia parhaimmillaan istut kampaamon tuolissa ja jauhat tyhjän päiväisistä asioista kampaajan kanssa. Kampaaja höpöttää ja tekee työnsä ja näyttää osaavalta ja kuinka taidokkaasti hän osaakaan puhua...3 tunnin istumisen jälkeen nouset penkistä ylös ja katsot peiliin...Täh; onks mulle muka tehty jotain?? Sitten peritään iso summa siittä että tulit päähoitoon ; sait värin päähän ja tukkaa kynitty enemmän kuin annoit luvan..."

Mulla tulee mieleen tästä nykyajan kampaamo buumista mieleen satu keisarin uudet vaatteet :D
        Jossa huijari huijaa keisaria ja osaa lipevänä puhua keisarin pyörryksiin.Sit kun se on saanut sen huijattua ja tehtyä itsensä naurunalaiseksi.Käärii häikäilemätön huijari rahat taskuihinsa ja häipyy vähin äänin pois. :D

Sitähän noi ammattilaiset osaa tehdä ja saada asiakkaan vakuuttuneeksi.Puhutaan puhutaan.Asiakas on jo niin pyörryksis puheen määrästä ja nyökkäilee kampaajan ehdotuksille.

• Kyllä kampaajat sai jättää turhat kommentit sanomatta. kyllä jolkainen itse tietää esm . onko hiukset vahvat. yks sano että on kun Duuman portailta. Kyllä tarrtis mollauksesta saada rahallinen korvaus.

• ammattilaisia?????

Onkohan meillä ollut samoja kamopaajia, meinaan niin tuttua tuo edellä kirjoitettu :

----..ammattilaisen suusta ; " Nyt en ymmärrä, vaalean ruskeat hiukset".
        " Hei miksi sulta valuu vettä näitten folioitten alta,mä ymmärrä" ( vaaleasta väristä tummaksi).
        "joo, en leikkaa sulle otsatukkaa.se ei sovi sulle". ( täh; asiakkaana maksan hänen työstään muttei suostu tekeen sitä mitä haluan.luulisi että raha kiinnostaa ja leikkaa vaikka ei sopisi)
        "miksköhän tää ruskee väri ei tartu sun hiuksiin?" ( vaaleesta suklaanruskeaan,ammattilainen laittaa kevyt värin blondin päälle joka on kestoo,ei kai se nyt tartukaan ku olis tarttenu olla kestona, silti tuosta huonosta työstä kehtas periä ytäyden hinnan)---------

• Olen jo vuosikausia leikannut hiukseni itse - juuri tuohon kampaajien egobuustailuun ("kyllä minä tiedän, miten tää kuuluu tehdä") kyllästyneenä.

Nostan koko kasan ylös tiukalle ponnarille ja leikkaan latvasta pois 2-10 senttiä riippuen siitä, miten pitkä leikkausten väli on ollut ja siitä, miten pitkäksi haluan hiusteni jäävän. Tällä keinolla hiukset lyhenee nätisti kerroksittain ja latvat kaikkialta katkeaa tasaisesti. Tähän vaaditaan kyllä muutaman vuoden sitkeyttä, miläli hiuksia on leikattu erilailla kerrostaen, sillä silloin ei kaikki hiukset ole tasaisesti ponnarin päässä... mut heti, kun ponnarin päässä on kaikki hiukset, jokainen hius katkeaa halutun senttimäärän ja hiukset on oikein kerrostetut.
      Otsahiukset leikkaan erikseen muutaman viikon välein.

Välillä käyn kampaajalla, laitatan kiharoita tai värjäyksiä, mutta koskaan en anna leikata!

• olepa rehellinen

"Olen jo vuosikausia leikannut hiukseni itse - juuri tuohon kampaajien egobuustailuun ("kyllä minä tiedän, miten tää kuuluu tehdä") kyllästyneenä."

Höpö höpö. Ei tuossa ammatissa pärjää tuollaisella asenteella. Taidat buustailla ihan itse.

• alan juntit
        olepa rehellinen kirjoitti:

"Olen jo vuosikausia leikannut hiukseni itse - juuri tuohon kampaajien egobuustailuun ("kyllä minä tiedän, miten tää kuuluu tehdä") kyllästyneenä."

Höpö höpö. Ei tuossa ammatissa pärjää tuollaisella asenteella. Taidat buustailla ihan itse.

Huonolla palvelulla kampaajat vetävät mattoa altaan.

Kun käytte niillä kursseillanne ja koulutuspäivillä niin eiks siellä opeteta asiakaspalvelusta mitään .

Muualla maailmassa naisasiakasta kohdellaan kuin prinsessaa sen aikaa mitä asiakastilanne kestää!

Onneksi on kuulemma vielä jäljellä ammattiylpeitä ja osaavia, asiakaslähtöisiä kampaajia!
        Mutta kertokaa kiitos mullekkin missä!

• Likaämpärinä
        alan juntit kirjoitti:

Huonolla palvelulla kampaajat vetävät mattoa altaan.

Kun käytte niillä kursseillanne ja koulutuspäivillä niin eiks siellä opeteta asiakaspalvelusta mitään .

Muualla maailmassa naisasiakasta kohdellaan kuin prinsessaa sen aikaa mitä asiakastilanne kestää!

Onneksi on kuulemma vielä jäljellä ammattiylpeitä ja osaavia, asiakaslähtöisiä kampaajia!
        Mutta kertokaa kiitos mullekkin missä!

Liikaa tuntuu, valitettavasti olevan niitäkin kampaajia. Joiden asiakkaat saa tuntea nahoissaan kampaajien henkilökohtaiset ongelmat. Kampaajan vaihdevuosivaivat, mieshuolet ja mahdolliset sairaudet ym. Asiakaspalvelu ja asiakkaan asiallinen kohtelu on tälläisille itsekkäille kampaajille sivuseikka. Kunhan saavat työn ohessa purkaa patoutumiaan asiakkaaseen ja ottaa siitä vielä kunnon korvauksen rahallisesti.

• sit mää päläpälä
        Likaämpärinä kirjoitti:

Liikaa tuntuu, valitettavasti olevan niitäkin kampaajia. Joiden asiakkaat saa tuntea nahoissaan kampaajien henkilökohtaiset ongelmat. Kampaajan vaihdevuosivaivat, mieshuolet ja mahdolliset sairaudet ym. Asiakaspalvelu ja asiakkaan asiallinen kohtelu on tälläisille itsekkäille kampaajille sivuseikka. Kunhan saavat työn ohessa purkaa patoutumiaan asiakkaaseen ja ottaa siitä vielä kunnon korvauksen rahallisesti.

"asiakkaat saa tuntea nahoissaan kampaajien henkilökohtaiset ongelmat. Kampaajan vaihdevuosivaivat, mieshuolet ja mahdolliset sairaudet ym."

No niinpä.
        Pahimmassa tapauksessa muiden asiakkaiden jutut juorutaan, vaikkei pätkääkään kiinnostaisi muuta kuin haluisi hiukset laitettua ja poistua asiallisesti ulos.

Juurikin tuosta syystä on tälläkin hetkellä matkustettava muutama sata kilsaa johonki TURKUUN , kun sieltä löytyi asiallinen MIESkampaaja, joka näitten höpötätien jälkeen kuin UNELMA! Tämäkin kampaaja löytyi suusta suuhun vinkin perusteella. Kyllä laadusta mielellään maksaa.

Mikä hitto on vikana nykykampaajissa?

Onneksi joku otti vihdoinkin asian esiin!

• olepa rehellinen kirjoitti:

Jaa millä mä buustailen? Sillä, että osaan leikata hiukseni paremmin kuin oikea kampaaja vai? Ok, sillä mä muuten buustailenkin!

• kimuli.

Melkeimpä jokainen kerta kampaajalla on ollut pettymys. Ei osata leikata suoraa otsatukkaa ja muutenki ihme nyherrystä.
      Varmaa johtuu siitä että kun ne leikkaavat märkänä hiukset nii ne ei tajuu sitä että kun hiukset kuivataan nii ne on sit lyhyemmät.
      Empä ees jaksa mennä kampaajalle ku saa maksaa jostai mikä ei miellytä.
      Tai sit sitä on vaan niin hiton surkea selittämää ettei ne tajuu :D

• silenzio pliiis

Niitä(kin) alan "ammattilaisia" aivan liikaa jotka pälättävät korvan juuressa enemmän kuin tekevät. Joskus olisi mahtava rentoutua oikean ammattilaisen käsissä joka tekee työnsä ja pitää naamansa -- ihan oikeesti--kiinni.

• tulee myös halvemmak

Opetelkaa leikkaamaan itse hiuksenne niin ei tarvitse valittaa, olen jo vuosia leikannut itse hiukseni, vaatii tosin hieman taitoa ja osaamista ja usean peilin käyttöä, mutta harjoittelemalla oppii

• ei liene vaikeeta.

aika moni leikkaa nykyään itse. Edellä mainituista syistä.

• horizonte

Mulla on kokemukset päinvastoin: toivon aina, että kampaajalla on oma näkemys ja myös uskallusta leikata kunnolla; rohkeasti lyhentävät kampaajat ovat parhaita. Suomessa on liikaa kampaajia, jotka leikkaavat kaikille lyhyttukkaisille saman mallin, joka on takaa liian pitkä ja näyttää nopeasti epäsiistiltä.

Asuin pari vuotta Thaimaassa, ja siellä osattiin leikata pohjoismaisia hiuksia paremmin kuin täällä; kampaajalla oli selkeä näkemys mallista etukäteen, ohjeita ei edes tarvinnut antaa, ja lyhyttä ja hyvännäköistä jälkeä tuli aina!

Tuntuu myös, että maissa joissa elintaso on alhaisempi kuin täällä Pohjolassa, käsityöammatteja arvostetaankin enemmän.

• mua taas ottaa päähä

Mua taas ottaa päähän että kun näin keski-ikäisenä menet parturille niin jos hänelle antaa vapaat kädet, niin takuulla saa juuri samanlaisen mallin tukkaansa kuin kaikilla muillakin keski-ikäisellä on. Eli tällä hetkellä näyttää olevan tyylinä vähän korvaa peittoon, takaa lyhyet ja väri ehdottomasti joku tumma. Niin tylsää kuin olla ja voi.
      Eikö kampaajan pitäisi ammattilaisena nähdä jo päällepäin minkälainen tukka kellekin sopii eikä tuijottaa pelkästään asiakkaan ikää?

Mä ainakin odotan, että parturi leikkaa tukan joka sopii asiakkaan kasvojen malliin ja muuhunkin tyyliin. Ei kaikki vanhemmat naiset halua lyhyttä kynittyä tukkaa vaikka se muka nuorentaakin.

• keski-ikä stailaus.

.....kun näin keski-ikäisenä menet parturille niin jos hänelle antaa vapaat kädet, niin takuulla saa juuri samanlaisen mallin tukkaansa kuin kaikilla muillakin keski-ikäisellä on.....

joo, noinhan se valitettavasti menee, sensuellit pehmeähiuksiset keski-ikäiset saadaan näyttämään miehiltä.

• JaaEttäKuivatLatvat

Sanotte että kampaaja leikkaa aina liikaa. Itse en saanutkaan hiustenleikkausta ollenkaan värin jälkeen enkä usein kampaajalla edes käy. Aikaa varatessani sanon aina että tyviväri ja latvojen siistiminen. Siinä vasta ihmettelemistä olikin, kuivaus ja valmis. WTF? Noin toimi mieskampaaja A porissa. Sainpahan tuon hiustenleikkuunkin mutta toisessa paikassa.

Muualla olen myös kuullut näitä "onpa kuivat latvat, leikataanko ainakin 10 senttiä pois?" No ei todellakaan, mieluummin pidän ne kuivat latvani kuin saan jonkun hiusmallin jota en saa laitettua mitenkään tai joka ei edes sovi minulle.

• Kirsi

Viesteistä saa käsityksen, etteivät asiakkaat tiedä kenellä käyvät, parturilla vai kampaajalla vaiko parturi-kampaajalla vaiko oikein vale- etuliitteellä olevalla. Joten? Käyttäkää mittanauhaa, ammatti- ihmiset.

• antali

Mitä tuosta hiuksethan on uusiutuva luonnonvara . Kampaajalle tullaan "lehestä leikattu malli mukana , sitten kampaajan pitäs taikoa suomalaisiin hienoihin hiuksiin malli joka on tehty keskieurooppalaisiin hiuksiin . Siinäpä sitä ollaan puhtaankaulan kans .

• mielensä pahoittaja

Sehän on hyvä kun ammattilaiset täällä puultavat koko homman ettei heissä ole vikaa vaan asiakkaissa. TEIDÄNHÄN VASTUULLA ASIAKKAAN HIUKSET OVAT!!!!! Teidänhän pitäisi pelastaa asiakkaan hiukset eikä pilata niitä.Eikös?? :)
        Vähän niinkun lääkärinkin vastuulla on potilas ja tämän henki.

• Pitkätukkainen

Antali, jos asiakkaalla on lehdestä leikattu malli mukanaan, niin ei voi olla kovin vaikeaa ammmattilaiselle leikata hiukset yhtä PITKIKSI kuin kuvassa.

Se on sitten ihan asiakkaan oma ongelma, näyttääkö leikkaus hänen hiuksissaan yhtä hyvältä. Föönillä ja vaahdoilla saadaan kyllä ohutkin hius tukevaksi ja paksun näköiseksi.

• potilas kuoli
        mielensä pahoittaja kirjoitti:

Sehän on hyvä kun ammattilaiset täällä puultavat koko homman ettei heissä ole vikaa vaan asiakkaissa. TEIDÄNHÄN VASTUULLA ASIAKKAAN HIUKSET OVAT!!!!! Teidänhän pitäisi pelastaa asiakkaan hiukset eikä pilata niitä.Eikös?? :)

En ole kuullut, et joltakin olis henki tai tervys menny parturissa, mutta sen olen kuullut ja tiedänkin yhen tapauksen ,et lääkäri oli tehny virheen ja potilas kuoli.

• petyin pahasti

Niimpä meikäkin meni parturiin kuvan kaa, kuvassa oli tuuhea pitkätukkainen nainen ja minulla ohut lyhyt ja suora hius ja se helkatin parturi ei teny mulle kuvan kaltaisia hiuksia , selitti vaan et ei näistä tuon näköstä saa,kun on pituutta ja paksuutta vallan liian vähän.
        Kyllä petyin ja menin seraavaan paikkaan ja sama peli ei sekään saanut mun hiuksista pitkiä ja paksuja, ihan on onnettomia noi parturit.
        Mieheni melkeen kalju haluis myös vähän tuuheemman kampauksen, mutta ei löydy sellaasta parturia joka osais tehä.

• Dyynäri

Kyllä hiykset vöi leikätä jös hälyää. Näisille söpii kyllä paremmin pitkä tykkä.

• säästän siinäkin

Sehän on vain hyvä jos leikkaa enemmän. Eipähän tarvi käydä niin usein.

• ex järsitty

onneks ei järsitä enää niskatukkaa, kun sanon tasapitkä

• laitetaanks raitoja

Jyrsitty niskatukka sopii vain armeija-äijille tai laivaston kadeteille.

• juhannax

Olen mies ja olen käynyt usealla kampaajalla. Vain yksi on osannnut leikata hiukseni ja hän on myös kuunnellut asiakasta kuinka hiukset leikataan. Se kampaaja oli Mikkelissä. Hänellä oli taito hyppysissä. Hän tiesi kuinka miehen hiukset leikataan ja mikä sopii minun pään muotooni parhaiten. Hän jätti jopa hiuksia eikä repinyt kaikkia pois. Tällainen parturi asuu Mikkelin Lähemäellä ja siellä on hänen parturiliikkeensä.Tämä parturi on nuori nainen.

• se on onnea kun

Välillä löytyy helmi.

• Mähän oikeen innostuin tästä aiheesta.
      Kannattaa antaa mahdollisimman tarkkoja ohjeita koko prosessin ajan.
      Viimeksi kun kävin kampaajalla puolisen vuotta sitten, kampaaja kysyi, että paljonko leikataan ennen kiharoita (olin varannut kihara-ajan). Vastasin, ettei senttiikään, paat vaan ne rullat. Sanoin, että jos sulla ei oo vinkula-vänkylä- rullia (ne tekee sellaista hauskempaa kiharaa), paat joka toisen mahdollisimman ison ja joka toisen pienemmän ja kiertelet ne eri suuntiin erpäjärjestelmällisesti. Tarkkailin puuhaa ja huomautin, jos lipsahteli... Kerroin myös, että pääliosaan laitetaan hoitoaine ennen rullausta, mutta alimmat hiukset kihartuu tosi huonosti, joten sinne pienet rullat ja tuplatehoaineet. Se kampaajahan on siinä mua palvelemassa ja siitä sen menetetystä vapaa-ajasta minä asiakkaana maksan, joten odotan, että tekee, mitä pyydän.

Edellisen kerran olin laitattanut hiuksiini kiharat ainakin 15 vuotta sitten, mutta muistin, miten homma parhaiten toimii.

Otsahiukset olivat hiukan venähtäneet, joten kampaaja kysyi, että leikattaisko vähän. Vastasin, että okei, mutta katsokin, ettet tee muuta kuin leikkaat tasan 4 milliä. Vahdin taas tiukasti. "Oletko varma, ettei muualta leikata?" "Satavarma, kiitos."

Odotin kaksi viikkoa ja ylempänä mainitulla keinolla leikkasin kiharoinnista kuivuneistä latvoista pois 10 senttiä ja hiukset olivat taas hyväkuntoiset.

• Olisikohan suomalaiset vaan liian arkoja vaatimaan?
      Aatellaan, että en mä kehtaa kampaajaa neuvoo ja ohjailla.

Mutta minun mielestäni pitää olla jämäkkä. Koska meillä on oikeus omaan tyyliimme, oli se millainen tahansa... ei kampaaja ole oikea ihminen määrittelemään tyyliämme ja ellei hän osaa rakentaa haluamaamme tyyliä itsenäisesti, hänelle on annettava tarkat ohjeet vaikka kädestä pitäen.

Otatin kerran myös geelikynnet pidennyksineen. Ohjeistin silloinkin tarkasti, millaiset, minkä pituiset ja malliset halusin - muotivirtaus olisi ollut ihan jotain muuta. En halunnut mitään erivärilakkauksia, mutta halusin yhden kimaltavaa luonnonkiveä muistuttavan kiven muutamiin kynsiin. Sellaista ei ollut kukaan vielä ennen halunnut, vastasi kynnenlaittaja hyvin epäilevästi minua katsellen. Mut sanoin, että se on mun mielestä rock ja niin nyt tehdään. Kynnenlaittaja ei pitänyt tekeleestään - se olisi halunnut tehdä kiemurakuvioita ja kukkasia - mutta mä olin tyytyväinen!

• mielensä pahoittaja

Minusta alan ammattilaiset voisivat ottaa vastuun työstään ja jos ryssivät työnsä niin reilusti vaan myönnettäs et on päässy virhe tapahtuun; hyvitetään ja korjataan virhe.Näin tulee molemmille osapuolille hyvä mieli ja jää asiakaspalvelusta hyvä kuva ja haluaa uudelleen käyttää palvelua.

Esim.jos ajatellaan ravintolaan kun menet syömään.Jos saat huonoa ruokaa tai muuten jotain vikaa siinä annoksessa ja tarjoilija kysyy maistuiko.Sanot et annoksessa esim. liha on raaka tai on kylmä yms.
      Ok, saat uuden annoksen ja laskusta hyvitetään ja saat vielä kahvin ilmaiseksi.
      Näin jää asiakkaalle hyvä kuva paikasta ja asiakaspalvelusta että sinua kohdellaan yksilönä ja sinut huomioidaan.

PALVELU on osa tärkeää markkinointia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eihän asiakas tule huonoon paikkaan jos hän saa huonoa palvelua että myöskin huonoa asiakaspalvelua.

Sillä rehellisyyden nimissä jotkut kampaajat päästelevät sammakoita suusta miettimättä pätkääkään mitä suustaan päästävät.
      Ja todellakin ovat juoruilijoita.
      Ja joitakin partureita tiedän jotka ovat alkoholisteja.Eipä huvita heidän käsiinsä mennä. :D
      Rankka työ vaatii rankat huvit. :D

• Tiedätkö jonkun ammattiryhmän, jossa ei ole alkoholisteja?

• mielensä pahoittaja
        hanielle kirjoitti:

Tiedätkö jonkun ammattiryhmän, jossa ei ole alkoholisteja?

Niinpä. :D

• HYVINHOIDETTUVITTU?

Niinpä. :D

VITUNKARVAT VOI ITSE LEIKATA JA SIISTIÄ NÄTISTI? ON KIHARAISET JA PEHMEÄT PESUN JÄLKEEN. JA MIES TYKKÄÄ?

• kylä näin o
        HYVINHOIDETTUVITTU? kirjoitti:

VITUNKARVAT VOI ITSE LEIKATA JA SIISTIÄ NÄTISTI? ON KIHARAISET JA PEHMEÄT PESUN JÄLKEEN. JA MIES TYKKÄÄ?

Pehmeet touhuu!! :D

• no sillaan kai
        kylä näin o kirjoitti:

Pehmeet touhuu!! :D

Häpykarvat voi nyhtää omin käsinkin pikku hiljaa päivien kuluessa. Kuka hullu mitään sähköleikkureita siihen käyttäisi, uusavuttomuutta semmonen. Olen muutaman kerran kalunnu häpykummun melkein kaljuksi hermostuksessani lähes huomaamattani.

• olen pettynyt

kun käyn,ne ei saa tukkaa kasvamaan,vaikka pää kalju. arvaa...harmittaako?
      mitä teen,moitinko lisää vai vaihdan pään?

• myös pettynyt

Samoin minä miulla ohut hius ja ne karvarit ei sitä paksummaksi saa vaikka kuinka pyydän ja maksan, huonoja ovat kaikki tyynni...

• 14+10

Ainut mitä olen ihmetellyt on ollut hintojen vaihtelu, välillä otetaan 25€ ja välillä 29€ vaikka samanlaisesta miesten hiustenleikkuusta on kyse samalla parturilla.
      Onko ideaa mistä tälläinen on peräisin?

• ja niitä riittää

on se taitoa vaativaa terävillä saksilla tai jopa veitsellä nyrjiä kuontaloita salonkikuntoiseksi. nautinto!

• päläpälä

Vanhat kampaajatädit ovat jo niin "leipääntyneitä", että ne samalla pälättää ja huonosti tekee työnsä.
      Repii ja raastaa ja värin pitää päässä enemmän kuin on määrätty ohjeessa.
      Ei kenenkään nahka siitä pidä!

• perunankuorija

Millainen puuro sellainen soppa tosin hiukset kasvavat aina uudestaan. Eikä niiden leikkuuta kuten värjäystäkään pidä jättää huomisen harjakaisiin vaan leikattava taikka värjättävä 2-3 vko ennen kyseistä tapahtumaa koska silloin niiden taipuisuus ja hehku on syvimmillään.

• blonditonhuoria

kaikki parturit onhuoria,mut kaikkihuorat ei oo partureita!!!!!!!!!!!!!!!
      sama koskee blondeja,vaihda vaan se parturi sana blondiksi!!!!!!!!!!!

• tyytyväinen asiakas

Minä olen erittäin tyytyväinen kampaajaani, jonka luona olen käynyt n.25 vuoden ajan nykyiselle kotipaikkakunnalleni muutettuani. Hän leikkaa hiukseni juuri sellaisiksi kuin haluan. Hän on ammattitaitoinen, kaikki kurssit käynyt nyt 50v nainen. On hiljaa, jos minä haluan olla hiljaa. Antaa siis aina minun valita. Hiusteni väriä (olen " blondi") on kehunut jopa täysin tuntematon nainen Tampereen Sokoksessa. Haluaisi kuulemma juuri saman sävyn. Pettyi, kun kuuli, etten olekaan tamperelainen...
      Myös 24v tyttäreni alkoi muutama vuosi sitten käydä tämän saman kampaajan luona. Hänkin on "blondi", mutta eri sävyinen.
      Meidän kummankaan hiuksia ei ole koskaan "nyrhitty" liian lyhyiksi.

• epäsosiaali poika31v

En tarvi kampaajan palveluja, halleluja! Osaan itsekin kammata hiukseni. Ne ovat myöskin helpot kammata ku pätkin niitä saksilla viikoittain, niin ettei ne pääse ryöstäytyyn käsistä. Siihen tarvii peiliä ja aikaa mutta kivampi ku o koko aja lyhy tukka. Inhottaa jos se pääsee kasvaa liikaa niin,sitten tuuli tarttuu niihi töyhtöihi ku pitäs lähtä töihi ja sen tuntee päässä. Ku on joka kohasta tasapitkä hiuksisto, on rento olo.
      Viimeksi kävin partuurissa 17.12. 2012. Ei se kallista ois leikkauttaa mutta kiusallista ku ei jaksas keksiä puhumista parturin kans eikä kehtaa olla hilijaakaa kahtakytä minsaa. 20 vuotta kävin samalla parturilla.

• fghnfhn

Hiukset on sopivan pituset sillon ku niien olemassaoloa ei edes muista, eikä niihin pysyty keskittymään sen enempää ku hengenvetoihin tai silmien räpäytyksiin. Niien pitää olla semmoset ettei tuuli tartu niihi, ne ei häpsy silmillä eikä hakkaa korvalehtiä, ottaa, ohimoita, poskia eikä kaulaa.

• harjaaja

Kampaajanhan tulee vain kammata. Parturi lyhentää hiukset.

• ei kannata

Sain itse tarpeeksi jo vuosia sitten kaikista kampaajista. Minulla ongelma oli päinvastainen. Hiukseni on n. kolme kertaa paksummat kuin normi-suomalaisen hiukset ja olleet melkein aina pitkät. Olen useasti pyytänyt niihin jotain uutta erikoista mallia, mutta kukaan ei ole suostunut leikkamaan, kun ovat kuulemma niin upeat. Onnistuin pari kertaa saamaan uuden mallin sillä, että suunnittelin itse tyylin, siis ilman mitään lehtikuvia, kerroin vain mistä voisi leikata ja miten. Ohjasin siis ammattilaista leikkamaan... huah.

Olen käynyt merkkikampaamoissa, lähiöpartureissa, siis aivan laidasta laitaan etsinyt ihmistä joka uskaltaa muutakin kuin polttaa hiukseni. Näin kävi viimeisen ja toisen kerran käydessäni värjäämässä hiuksia kampaamossa.
      Sain siis uuden mallin ilman omaa avustusta vain sitä kautta, että kampaaja poltti hiukseni pitkistä lyhyeksi polkaksi. En itse suuttunut asiasta, mutta sain haukut kampaajalta kun en kertonut mitä väriä olin hiuksiini laittanut. Kukaan ei tätä siis kysynyt, minun olisi pitänyt itse tietää kertoa.

Joten kyllä, oma kokemus näistä kädettömistä puoskareista loppui liki 10 vuotta sitten. Nyt olen oppinut laittamaan hiuksiani itse eri kampauksille ja värjäyksen teen aina itse. Kaikkeen sitä ihminen pystyy kun pettyy tarpeeksi.

• Pitkätukkainen

Ei voi olla hääppönen hiustesi kunto, jos hius palaa värjäyksessä! Nykyajan värit ovat todella hellävaraisia jopa suomalaisen hennoille hiuksille.

• ei kannata
        Pitkätukkainen kirjoitti:

Ei voi olla hääppönen hiustesi kunto, jos hius palaa värjäyksessä! Nykyajan värit ovat todella hellävaraisia jopa suomalaisen hennoille hiuksille.

Sori. Kyse oli värin poistosta ja olin hennannut hiukset aikaisemmin, se oli kuulemma syy. Eipä ollut joo hääppöinen kunto juu tuon käsittelyn jälkeen. Kaupan värin poisto ja värit ovat onneksi turvallisempia kuin kampaajan tökötit :) Ja nykyään olen onneksi pitäytynyt vain hennassa -sopii paremmin tällaiseen jouhitukkaan :))

• kakakaka
        ei kannata kirjoitti:

Sori. Kyse oli värin poistosta ja olin hennannut hiukset aikaisemmin, se oli kuulemma syy. Eipä ollut joo hääppöinen kunto juu tuon käsittelyn jälkeen. Kaupan värin poisto ja värit ovat onneksi turvallisempia kuin kampaajan tökötit :) Ja nykyään olen onneksi pitäytynyt vain hennassa -sopii paremmin tällaiseen jouhitukkaan :))

Ai että markettivärit turvallisempia? :DD hahhaha eihän niitä tutkita ja testata niin paljon kuin ammattilaisvärejä..taas tälläisiä tietämättömiä ihmisiä.. ja henna värjättyyn hiuksiin ei todellakaan saa tehdä värinpoistoa oikeasti. Ja värinpoisto on varmaan rasittavin käsittely hiuksille, että ei tietenkään ole hääppöinen kunto hiuksilla sen jälkeen, jos olet vielä tummista vaalentanut ne. huah

• sdfvsdv
        kakakaka kirjoitti:

Ai että markettivärit turvallisempia? :DD hahhaha eihän niitä tutkita ja testata niin paljon kuin ammattilaisvärejä..taas tälläisiä tietämättömiä ihmisiä.. ja henna värjättyyn hiuksiin ei todellakaan saa tehdä värinpoistoa oikeasti. Ja värinpoisto on varmaan rasittavin käsittely hiuksille, että ei tietenkään ole hääppöinen kunto hiuksilla sen jälkeen, jos olet vielä tummista vaalentanut ne. huah

Mitä se värjäys hyövää? Voihan ne värjääntyä itestäänki. minullaki oli ekaluokalla melkein olenkeltainen tukka ja lukion ekalla tumman suklaan värinen. Pitää jaksaa vaan oottaa. Nykyihminen vaan on niin kärsimätön että sennop pakko saaha jollain hapolla äkkiä tukka semmoseksi että se sopii päähän yhtä hyvin ku sarvi kissan kuonoon

• nyt selvi...

Hä, en ole koskaan enne kuullu et kampaaja on tehnyt nuotion jonkun päähän, taidat olla aikas vit-tumainen ihminen, kun sua tuolla lailla kohdeltiin hahaaaa.
        Taidat olla se naikkonen joka käy aina valittamassa meillä Sokoksessa ja purkamassa pahaa oloasi meille myyjille.
        Sinusta ei siis tykätä muuallakaan .

• ei kannata
        kakakaka kirjoitti:

Kaupan värinpoiston kanssa ei silloin nuorempana ollut mitään ongelmia. Ja kyllä mielestäni kampaajan tehtävä varmistaa mitä hiuksiin on laitettu ennen värin poistoa. Kyllähän autohuollossakin tsekataan se, mitä öljyä autoon on viimeksi laitettu.

Ja todellakaan kyse ei ollut siis minun hiuksistani, ne kasvaa nyt ja voi hyvin, -aloitus koski kampaajia ja heidän pätevyyttään tehdä työtä, lukea asiakastaan.

Kaikkea kivaa sulle. Toivottavasti pääset yli henkilökohtaisista möröistäsi :))

• asennevammakateus
        nyt selvi... kirjoitti:

Hä, en ole koskaan enne kuullu et kampaaja on tehnyt nuotion jonkun päähän, taidat olla aikas vit-tumainen ihminen, kun sua tuolla lailla kohdeltiin hahaaaa.
        Taidat olla se naikkonen joka käy aina valittamassa meillä Sokoksessa ja purkamassa pahaa oloasi meille myyjille.
        Sinusta ei siis tykätä muuallakaan .

keskenkasvuisiako liikkeellä.... Veikkaan että nuori jatkeilla ja lisäkkeillä turvotettu kempsumyyjä sokoksesta -olinko oikeassa?

• se entinen asiakas

Suomessa kampaajista valtaosa (9/10) leikkaa huonosti ja ymmärtämättä asiakkaan toivomuksia, vaikka kuinka selität, piirrät tai menet kuvan kanssa. Yksinkertaisesti siitä syystä, että kampaajan ammatti ei ole suosittu tai arvostettu. Älykkäät opiskelee ja amikseen kampaajalinjalle enkä enemmänkin joudutaan huonojen arvosanojen vuoksi. Ja niitä motivoituneita kampaajia, jotka ovat älykkäitä ja taitavia on vaikea löytää ja heidän aikojaan joutuu odottamaan pitkät ajat.
      On surullista ja toisaalta kuvaavaa, että keskustelussa aikaisemmin kampaaja (?) antoi ymmärtää, että hän leikkaa huonosti niiden asiakkaiden hiukset, joiden käytöksestä ei pidä.

• kotiparturi

amiskäytös ja -asenne, niillä ne on juuri monet kampaajat kuorrutettu. Ja jos erehdyt nimekkääseen liikkeeseen, näiden asiakaspalvelun ammattilaisten asenne yleensä vain pahenee, vaikka käytös olisikin toinen.

• Yo kampaajaksi

Amiksen pa-kam linjalle on kauhean vaikea päästä meidän likka haki sinne mutta ei päässyt ja sitte meni lukioon sinne pääs helpommalla. No lukion jälkeen sano hakevas uudestaan.

• tukkakeiju

Leikatkaa oma tukka itse sitten:D Ja juu kampaamo hinnat on kyllä kovat nykyään.. sen jälkeen kun heillä nousi ALV 9% -> 24% :p Käykää ammattikoulussa jossa on parturi-kampaamopuoli, siellä on naurettavan halvat hinnat eikä oppilaat uskalla paljon leikata sitä pituutta pois.

• se entinen asiakas

Leikkaankin nykyään omat, lasten ja puolison hiukset sekä värjään omat ja neitien hiukset, ei ole kovin ihmeellistä hommaa. Olisihan sitä joskus kiva mennä leikattavaksi, mutta kun 15 vuoteen en uutta hyvää kampaajaa löytänyt, niin en ole enää vuosiin jaksanut.

• kivaa oli :)

itselllenikin leikattiin taas aivan liian lyhyet hiukset. sanoin, että n. lapaluun puoleenväliin saa leikata. näytin vielä pelin avulla omasta selästä niin-tarkkaan-kuin pystyin, mutta sitten kampaajani meni leikkaamaan vaan vähän olkapään yli (kerrostamisessakin teki yhtä upeaa jälkeä..)

kaiken lisäksi kampaajallani meni n. 15 min ajastani selvittäessään jotain sekaannusta varauksissa ja jouduin maksamaan koko 45 minuuttisen, vaikka kestikin vain 30 min. onneksi ei ollut mikään kauhean kallis paikka.

• ouza

jei,oon aina tyytyväinen kampaajani tekeleisiin(on ollut jo yli 10.vuotta luottokampaajani)

• ikinä en ovea avaa

Kaiken huippu kun joskus vuosia sitten, menin keskustan kampaamoon.En ollut tervetullut selvästi ja olishan minun pitänyt jo nimestä arvata, etten kuulu joukkoon.

Miksi ei kampaamo laita ikkunaan, et ei taviksille. Myöhemmin tuli vielä kortti, jossa uusi osoite jonne voisin mennä, muka muutos kampaajan suhteen?

Kyllä epätasa-arvo oli silloin ja varmaan vieläkin.Olihan siellä ns.julkkiksia, ja minä, joka sai pitkiä katseita kampaajilta.

• Merkki Niminen

Ole käynyt kampaajalla viimeksi tammikuussa 2010. Sitten riitti. Pää keltaisena läksin ulos. Jos ei kampaaja onnistu vaalennusraitoja tekemään halutulla tavalla, niin missä vika? Kyllä ammattitaitoon kuuluu tietää mm. vaalennusaineen edellyttämä vaikutusaika supisuomalaisissa maantienvärisissä hiuksissa, joissa ei ole entistä värjäyskäsittelyä.

Kasvattamalla kasvatin nämä onneksi myöhemmin tummuneet "raidat" pois ja nyt leikkaan hiukseni kerran viikossa itse. Olen todennut, että harmaa väri ei ole yhtään hullumpi vaihtoehto. Hiukset ovat hyvässä kunnossa ja tuuhentuneet. Hoitoaineena käytän oliiviöljyä. Ennen hiusten pesua hiuksiin öljyä, annetaan vaikuttaa ja sitten shampoota joukkoon ilman, että kastelet tukkaa ensin.

Makuasioista on turha kiistellä, mutta kyllä minusta esim. viininpunainen tai musta jyrsitty miestukka saattaa sopia kauniskasvoiselle ja sirolle nuorelle naiselle. Sellainen tanakka ikääntynyt matami esa saaris -laseineen ja kynittyine kutreineen on harvoin miellyttävä näky. Mistä lie koko tyyli saanut alkunsa?

• läskit on rumia yök

Minusta vanhalle läskinaamalle ei sovi mikään, samoin mitkään vaatteet ei sovi valaalle.

• Jonissa

Opetelkaa leikkaamaan itse hiuksenne niin ei tarvitse valittaa, olen jo vuosia leikannut itse hiukseni, vaatii tosin hieman taitoa ja osaamista ja usean peilin käyttöä, mutta harjoittelemalla oppii http://goo.gl/S1jHLK

• Bonisa

jei,oon aina tyytyväinen kampaajani tekeleisiin(on ollut jo yli 10.vuotta luottokampaajani)
      http://goo.gl/S1jHLK

• faktaa kampaajista

Suomalaisille kampaajille opetetaan, että enemmän on enemmän. Mitä radikaalimpi muutos ja epäluonnollisempi värjäys, sitä parempi kampaajan omasta mielestään.

Muualla maailmalla kamopaajat osaavat tehdä taidokkaita leikkauksia pitkiin hiuksiin ja luonnollisennäköisiä ihmisen omaan väritykseen sopivia hiusvärjäyksiä.

Tässä se tarjonta, mitä saa, kun menee suomalaiselle kampaajalle:

http://img.photobucket.com/albums/v642/shakespeares_sister/shakes3/beth-ditto-ep.jpg
      http://hairstyleholic.com/wp-content/uploads/2014/08/Short-Haircut-For-Fat-Women-2014.jpg
      http://slodive.com/wp-content/uploads/2012/01/fat-women-hairstlyes/died-my-hair.jpg

Vinkki: katso kampaajan omia hiuksia. Jos ne ovat sellaiset, jotka voisit kuvitella itsellesi, voi kampaajan luottaa varmemmin. Lyhythiuksiseen kampaajaan en luottaisi. Niillä on hirveä hinku kyniä viimeisetkin hiukset pois.

• aika surkeeta

Täysin allekirjoitan tuon edellisen kommentin eli tuossapa ne suomalaiset leikkaustyylit kampaamoissa.
        Jopa tuo väriskaala stemmas mitä täällä tarjotaan.
        Kuva 2 "mukamoderni keski-ikäisen naisen sharon osborne-look".

Käyttäkää ja tarjotkaa asiakkaillenne niitä tuuhennuksia ja pidennyksiä kun niitä kerran on, tarjotkaa niitä muillekkin kuin teineille, tosin se vaatii vaivaa ja osaamista että tehdään KAUNIS ja NAISELLINEN tukka naiselle.

• n 55v pitkätukka
        aika surkeeta kirjoitti:

Täysin allekirjoitan tuon edellisen kommentin eli tuossapa ne suomalaiset leikkaustyylit kampaamoissa.
        Jopa tuo väriskaala stemmas mitä täällä tarjotaan.
        Kuva 2 "mukamoderni keski-ikäisen naisen sharon osborne-look".

Käyttäkää ja tarjotkaa asiakkaillenne niitä tuuhennuksia ja pidennyksiä kun niitä kerran on, tarjotkaa niitä muillekkin kuin teineille, tosin se vaatii vaivaa ja osaamista että tehdään KAUNIS ja NAISELLINEN tukka naiselle.

Ei kyl siellä missä minä käyn, siellä tehdään pidennyksiä niin ripsiin, kun hiuksiinkin, mutta sinne kun menee pitää olla rahaa, ei niitä hiuspidennyksiä ole varaa ottaa, jos on työtön tai matalapalkkainen.
        Mulla nyt onneksi hyvä työpaikka ja liksa hyvä.

• Suujollapuhua:)

Suhtaudu kampaajalle menoon samalla lailla kuin tatuoinnin hankkimiseen. Neuvo, anna mallikuva, esitä toiveita ja keskustele ennen leikkaamisen aloittamista :) Kampaajilla niinkuin tatuoijillakin on omat tyylinsä tehdä, joten suurpiirteisillä ohjeilla sovelletaan tottakai.

• vaihtelua

Pakko suositella Oulusta Jörö-Jukkaa! Itse olen käynyt jo vuosia ja koska mulla on ollu niin upeat hiukset aina kampaajan jäljiltä, on ystäväni ja työkaverinikin käyneet. Eikä kenelläkään valittamasta ja asiakkuus jatkuu edelleen! Mutta pakko sanoa, että ennen kuin tuonne menin...oli muutama aika karmea kokemus takana. Kyllä sen oman luottokampaajan löytäminen on vaikeaa.

• hilla p

kun pyydetään ettei käyttäisi latvaosuuden lievässä ohennuksessa ohennussaksia, joka pilasi edellisen leikkauksen (kun tulee omituisia "hallitsemattomia laajoja laineita" en osaa selittää tarkemmin), niin miksi siitä kampaaja vetää herneen nenään ja kehtaa näyttää sen vielä asiakkkaalle? Jätin käymättä siellä toisen kerran jälkeen.

• hilla p

niin tuosta ja muutamasta edellisestä kerrasta oppineena käyn vain mieskampaajilla ja kattelen meneekö kaikki hyvin, tähän asti on mennyt loistavasti, tehdään just niinku pyydetään, mystistä ettei asiakkaan tarvitse tuntea oloaan omituiseksi..

• antti rokka

Koska olet pöljä!

• Saksikädet käy
    • elovenawithaflame

Ei kannata käydä kampaajilla. Anna eloheinäsi kasvaa. Oma kasvaa jo alaselkään. Välillä kiepautan tukan nyörille ja siistin latvat saksilla. Hennaväreillä ja öljyshampoilla hoidan aina mielen mukaan. Yöllä pidän kiinni, päivän menee valtoimenaan.

Uskon, että omat hiukset on terveet juuri siksi, etten käy kemikaaleja sotkevilla kampaajilla, enkä kuuntele sitä mitä muka minun ikäiseni (55 ) pitäisi hiuksille tehdä. Kateellisten panettelua, ei muuta..

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4120
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3201
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2313
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2168
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      86
      1954
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1857
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1830
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1577
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1537
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1511
    Aihe