Taalla ei juuri ole keskusteltu Pyhan Hengen pilkasta (joka onkin muuten ainoa synti jota ei saa anteeksi). Mita mielta te muut uskovaiset olette siita mita se tarkoittaa? Mita on Pyhan Hengen pilkka? Mita se pitaa sisallaan, kaytannossa? Olen kuullut mielipiteita/oletuksia (ei helluntailaisuus-palstalla), etta se voisi tarkoittaa mm. kun uskovainen henkilo kertoo toiselle uskovaiselle etta hanessa on vaara henki tms. Tasta on puhuttu etenkin vanhoillislestadiolaisuus-palstalla. Vanhoilliset kun eivat usko etta muut pelastuisivat kuin he. Heille on sitten sanottu etta he saattavat taman takia sortua Pyhan Hengen pilkkaan kun he sanovat muille uskovaisille jotka eivat ole vanhoillisia, etta ei ole uskossa "oikealla tapaa", eika siten heilla voi olla Pyhaa Henkea (kun eivat ole vanhoillisia). Tama nyt meni vahan vanhoillisten peilaamiseen, mutta se on esimerkki mita olen kuullut Pyhan Hengen pilkkaamisesta. Olisin kiinnostunut kuulemaan muitakin ajatuksia tasta aiheesta.
Pyhan Hengen pilkka?
73
2003
Vastaukset
- säkkipukuinen mies
Pyhän Hengen pilkka on armottomuutta toista ihmistä kohtaan. Sitä et voi saada anteeksi tässä, etkä tulevassa maailmassa.
Se, että jättää jonkun ihmisen Jeesuksen lahjoittaman pelastuksen ulkopuolelle, on armon eli Pyhän Hengen pilkkaa.
Jumalan armo on pyhä asia, joka on kaikkien ihmisten osa ilman erotusta.
'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
33. eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'- fri
Kyllä armottomuuden sentään anteeks saa olinhan minäkin vielä armottomampi ennen uskoon tuloa ja vieläkin puutteita on . Puollustelen sillä etten kykene "ihan" Jeesuksen tasolle. Toisaalta synnitöntä ihmistä etsimällä on hyvin vaikea löytää. Käsittäisin et jos tieten tahtoen pilkkaa Jumalan Henkeä,enkä tarkoita ihmisiä jotka ovat sairaita tai muuten täyttä ymmärrystä vailla (vaikea tietää ihmisinä). Jeesus Pietarille opetti anteeks antoa alati näin käsitin itse tuon määrän ja uskon et nää ihmisten kamalat teot annetaan useasti anteeks olemmehan erehtyväisiä, mut totuus tietenkin on et Pyhän Hengen pilkaa ei anteeks saa tässä eikä tulevassa ajassa jos niin on kirjotettu.
- Uskis
Nyt taitaa arvoisa säkki-mies; olla vähän hako- teillä. Tässä tapauksessa, on kyllä aivan muusta kyse.Ola
- säkkipukuinen mies
fri kirjoitti:
Kyllä armottomuuden sentään anteeks saa olinhan minäkin vielä armottomampi ennen uskoon tuloa ja vieläkin puutteita on . Puollustelen sillä etten kykene "ihan" Jeesuksen tasolle. Toisaalta synnitöntä ihmistä etsimällä on hyvin vaikea löytää. Käsittäisin et jos tieten tahtoen pilkkaa Jumalan Henkeä,enkä tarkoita ihmisiä jotka ovat sairaita tai muuten täyttä ymmärrystä vailla (vaikea tietää ihmisinä). Jeesus Pietarille opetti anteeks antoa alati näin käsitin itse tuon määrän ja uskon et nää ihmisten kamalat teot annetaan useasti anteeks olemmehan erehtyväisiä, mut totuus tietenkin on et Pyhän Hengen pilkaa ei anteeks saa tässä eikä tulevassa ajassa jos niin on kirjotettu.
Jos ette anna anteeksi toinen toisillenne, ei teidän taivaallinen isännekään anna anteeksi teille teidän rikkomuksianne.
Jos jättää jonkun ihmisen tai ihmisryhmän pelastuksen ulkopuolelle, syyllistyy armon hengen pilkkaan, eikä sitä voi saada anteeksi. Sillä taivaallisen isän anteeksiantamus seuraa vain sitä, joka antaa anteeksi myös muille.
Niinpä nykyiset pyhän hengen yhteisöt ovatkin itseasiassa Pyhän Hengen pilkan yhteisöjä.
Niin kauan kuin ihminen vaeltaa tuomiten toisia, hän on tuominnut itsensä. Armoton sydän ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Sen paikka on Kristuksen risti. säkkipukuinen mies kirjoitti:
Jos ette anna anteeksi toinen toisillenne, ei teidän taivaallinen isännekään anna anteeksi teille teidän rikkomuksianne.
Jos jättää jonkun ihmisen tai ihmisryhmän pelastuksen ulkopuolelle, syyllistyy armon hengen pilkkaan, eikä sitä voi saada anteeksi. Sillä taivaallisen isän anteeksiantamus seuraa vain sitä, joka antaa anteeksi myös muille.
Niinpä nykyiset pyhän hengen yhteisöt ovatkin itseasiassa Pyhän Hengen pilkan yhteisöjä.
Niin kauan kuin ihminen vaeltaa tuomiten toisia, hän on tuominnut itsensä. Armoton sydän ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Sen paikka on Kristuksen risti.asia taitaa olla ainoa ehto ja mittanauha anteeksiantamiselle ja anteeksisaamiselle. Tuntuuko se kenestä epäoikeudenmukaiselta?
- fri
säkkipukuinen mies kirjoitti:
Jos ette anna anteeksi toinen toisillenne, ei teidän taivaallinen isännekään anna anteeksi teille teidän rikkomuksianne.
Jos jättää jonkun ihmisen tai ihmisryhmän pelastuksen ulkopuolelle, syyllistyy armon hengen pilkkaan, eikä sitä voi saada anteeksi. Sillä taivaallisen isän anteeksiantamus seuraa vain sitä, joka antaa anteeksi myös muille.
Niinpä nykyiset pyhän hengen yhteisöt ovatkin itseasiassa Pyhän Hengen pilkan yhteisöjä.
Niin kauan kuin ihminen vaeltaa tuomiten toisia, hän on tuominnut itsensä. Armoton sydän ei voi päästä taivasten valtakuntaan. Sen paikka on Kristuksen risti.On todella kummastuttavaa et voi näin suuri eroavaisuus miten raamattu eri ihmisille avautuu. Jo sekin asia et toiset kokeen anteeks antamattomuutta, ku toinen lukee raamatusta ihmiselle ikäväksi kuulostavia kohtia ,joissa JUMALA on tuomarina ja tuomitsee synnin. Sehän pitäs olla armoa,kun joku vielä on uskollinen ja tuo esiin ,sekä armon että synnin. Jo menis melko imeläks jos ainoastaan sokeria "keittoon" laittas.Kyllä opetus on muutakin ku myötäilemistä. Usein nimittäin on niin et Jumala löytyykin silloin kun on vaikeeta, helpon tien kulkijat eivät Jumalaa ehkä niinkään tartte. Se et olen Hengen pilkan ymmärtänyt paljoa erilailla Kun nämä Jumalan Moosekselle antamat käskyt saa anteeksi niin tekee se asian kohdallani sellaiseksi,että kaikki synnit selvästi luvataan antaa anteeksi, siis kaikki muut mut ei Pyhän Hengen pilkaa ja kun tää sanotaan samassa kohtaa niin se merkitsee ettei ole mitään muuta syntiä, teitpä sit mitä tahtoo tai jätät tekemättä jota ei anteeks saa ku Hengen pilkka . Kysyn nyt vielä kerran miksi KAIKKI MUUT SYNNIT luvataan antaa anteeks ja lopuks mainitaan mut ei PYHÄN HENGEN pilkaa.
- säkkipukuinen mies
fri kirjoitti:
On todella kummastuttavaa et voi näin suuri eroavaisuus miten raamattu eri ihmisille avautuu. Jo sekin asia et toiset kokeen anteeks antamattomuutta, ku toinen lukee raamatusta ihmiselle ikäväksi kuulostavia kohtia ,joissa JUMALA on tuomarina ja tuomitsee synnin. Sehän pitäs olla armoa,kun joku vielä on uskollinen ja tuo esiin ,sekä armon että synnin. Jo menis melko imeläks jos ainoastaan sokeria "keittoon" laittas.Kyllä opetus on muutakin ku myötäilemistä. Usein nimittäin on niin et Jumala löytyykin silloin kun on vaikeeta, helpon tien kulkijat eivät Jumalaa ehkä niinkään tartte. Se et olen Hengen pilkan ymmärtänyt paljoa erilailla Kun nämä Jumalan Moosekselle antamat käskyt saa anteeksi niin tekee se asian kohdallani sellaiseksi,että kaikki synnit selvästi luvataan antaa anteeksi, siis kaikki muut mut ei Pyhän Hengen pilkaa ja kun tää sanotaan samassa kohtaa niin se merkitsee ettei ole mitään muuta syntiä, teitpä sit mitä tahtoo tai jätät tekemättä jota ei anteeks saa ku Hengen pilkka . Kysyn nyt vielä kerran miksi KAIKKI MUUT SYNNIT luvataan antaa anteeks ja lopuks mainitaan mut ei PYHÄN HENGEN pilkaa.
"Kysyn nyt vielä kerran miksi KAIKKI MUUT SYNNIT luvataan antaa anteeks ja lopuks mainitaan mut ei PYHÄN HENGEN pilkaa."
ANTEEKSIANTAMATTOMUUTTA EI VOIDA (lue: ei pysty) ANTAA ANTEEKSI, koska muutoin ANTEEKSIANTAMUS ei enää olisi täydellistä.
Sanotaan, että vaellamme armon alla. Voiko ihminen kokea olevansa armon alla, jos hän on samalla tuominnut jonkun toisen armon ulkopuolelle. EI VOI.
Entä voiko ihminen kokea olevansa pelastettu, jos hän on mielessään tuominnut jonkun toisen helvettiin. EI VOI.
Sitä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Anteeksiantamuksen kylvöllä ihminen niittää armahduksen. Tuomion kylvöllä rangaistuksen. - fri
säkkipukuinen mies kirjoitti:
"Kysyn nyt vielä kerran miksi KAIKKI MUUT SYNNIT luvataan antaa anteeks ja lopuks mainitaan mut ei PYHÄN HENGEN pilkaa."
ANTEEKSIANTAMATTOMUUTTA EI VOIDA (lue: ei pysty) ANTAA ANTEEKSI, koska muutoin ANTEEKSIANTAMUS ei enää olisi täydellistä.
Sanotaan, että vaellamme armon alla. Voiko ihminen kokea olevansa armon alla, jos hän on samalla tuominnut jonkun toisen armon ulkopuolelle. EI VOI.
Entä voiko ihminen kokea olevansa pelastettu, jos hän on mielessään tuominnut jonkun toisen helvettiin. EI VOI.
Sitä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Anteeksiantamuksen kylvöllä ihminen niittää armahduksen. Tuomion kylvöllä rangaistuksen.Kerta kiellon päälle en yhtään kirjoitusta ole lähettänyt ja sanonut et minä tuomitsisin jonkun. Joillekin Jumala antoi tehtävän julistaa. RAAMATTU TUOMITSEE itse ja Jumala on TUOMARI. Tuomarin tehtävä on tuomita tai julistaa vapaaksi eikö.? Minä en ole senkummemmin sanonut etten antaisi anteeksi ,voin vain sanoa ettet sinä enkä minä kykene varmaankaan yhtä täydellisesti anteeksi antoa tekemään, kuin Jumala. Suuri on ero jos kuitenkin sanotaan että kaikki muu annetaan anteeks täällä maanpäällä mut ei Hengen pilkaa täällä maanpäällä eikä ikusuudessa, miten kummassa sotket mielestäni toisen asian ,en nimittäin ymmärrä et nyt olis kaks syntiä joita ei anneta anteeks. Mistä ihmeestä täällä netissä on kysymys ku mainitaan et uskovat tuomitsee. Aiemmin olen kirjoittanut et Armoa enemmänkin tuodaan esille. Se onkin vaikea ihmisen käsittää et Jumala näytti suuren rakkauden ku antoi käskyt ihmisille.
fri kirjoitti:
On todella kummastuttavaa et voi näin suuri eroavaisuus miten raamattu eri ihmisille avautuu. Jo sekin asia et toiset kokeen anteeks antamattomuutta, ku toinen lukee raamatusta ihmiselle ikäväksi kuulostavia kohtia ,joissa JUMALA on tuomarina ja tuomitsee synnin. Sehän pitäs olla armoa,kun joku vielä on uskollinen ja tuo esiin ,sekä armon että synnin. Jo menis melko imeläks jos ainoastaan sokeria "keittoon" laittas.Kyllä opetus on muutakin ku myötäilemistä. Usein nimittäin on niin et Jumala löytyykin silloin kun on vaikeeta, helpon tien kulkijat eivät Jumalaa ehkä niinkään tartte. Se et olen Hengen pilkan ymmärtänyt paljoa erilailla Kun nämä Jumalan Moosekselle antamat käskyt saa anteeksi niin tekee se asian kohdallani sellaiseksi,että kaikki synnit selvästi luvataan antaa anteeksi, siis kaikki muut mut ei Pyhän Hengen pilkaa ja kun tää sanotaan samassa kohtaa niin se merkitsee ettei ole mitään muuta syntiä, teitpä sit mitä tahtoo tai jätät tekemättä jota ei anteeks saa ku Hengen pilkka . Kysyn nyt vielä kerran miksi KAIKKI MUUT SYNNIT luvataan antaa anteeks ja lopuks mainitaan mut ei PYHÄN HENGEN pilkaa.
kahdesta velallisesta, (Mt.18:23-35). Sallikaa minun ymmärtää tämä niin, että kuningas tarjoutui antamaan suurvelalliselle kaiken anteeksi. Mielestäni juuri tässä on hyvä esimerkki Pyhän Hengen pilkasta. Anteeksi saanut meni kuristamaan kanssapalvelijaansa, joka oli armahdetulle suurvelalliselle velkaa vain mitättömät sata euroa!
Minä uskon, että näitä tiukkapipouskovaisia on kostoa huutamassa tämänkaltaisessa velkavankeudessa hirvittävän paljon. Mistä muusta syystä vieläkin saattaa olla "alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen sanan tähden, joka heillä oli", (Ilm.6:9,10).
Heb.11:39. "Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu;
40. sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen."
Mitä se "jotakin parempaa" on? Siitä kertoo seuraavan luvun 12:24 jae: "ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri." Se puhuu ehdotonta anteeksiantamusta.
Kun Vanhan liiton pyhiä tapettiin, he huusivat; "Herra nähköön ja kostakoon", esim. (2.Ak.24:22). Mutta kun Stefanusta kivitettiin, hän sanoi: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä." Stefanus sanoi synnin synniksi ja pyysi Jumalaa antamaan sen anteeksi. Anteeksiantaminen on jalostetuinta kultavaluuttaa.- joplin
fri kirjoitti:
Kerta kiellon päälle en yhtään kirjoitusta ole lähettänyt ja sanonut et minä tuomitsisin jonkun. Joillekin Jumala antoi tehtävän julistaa. RAAMATTU TUOMITSEE itse ja Jumala on TUOMARI. Tuomarin tehtävä on tuomita tai julistaa vapaaksi eikö.? Minä en ole senkummemmin sanonut etten antaisi anteeksi ,voin vain sanoa ettet sinä enkä minä kykene varmaankaan yhtä täydellisesti anteeksi antoa tekemään, kuin Jumala. Suuri on ero jos kuitenkin sanotaan että kaikki muu annetaan anteeks täällä maanpäällä mut ei Hengen pilkaa täällä maanpäällä eikä ikusuudessa, miten kummassa sotket mielestäni toisen asian ,en nimittäin ymmärrä et nyt olis kaks syntiä joita ei anneta anteeks. Mistä ihmeestä täällä netissä on kysymys ku mainitaan et uskovat tuomitsee. Aiemmin olen kirjoittanut et Armoa enemmänkin tuodaan esille. Se onkin vaikea ihmisen käsittää et Jumala näytti suuren rakkauden ku antoi käskyt ihmisille.
"RAAMATTU TUOMITSEE itse"
Oman sydämen tuomio on niin tavattoman helppo auktoritoida raamatulla.
"voin vain sanoa ettet sinä enkä minä kykene varmaankaan yhtä täydellisesti anteeksi antoa tekemään, kuin Jumala."
Mistä tämä ylen armollinen Jumala yht´äkkiä ilmestyi kuvaan?
Paavali kirjoittaa, että hän on lain kautta (lue: tuomion kautta) kuollut pois laista (lue: tuomiosta), elääksensä Jumalalle.
Jos olen kuollut pois laista, en myöskään lue sitä enää kenellekään toiselle. Tämä ei johda jumalattomaan elämään, vaan pyhään, ihmisyyttä kunnioittavaan elämään. - säkkipukuinen mies
ekivaari kirjoitti:
kahdesta velallisesta, (Mt.18:23-35). Sallikaa minun ymmärtää tämä niin, että kuningas tarjoutui antamaan suurvelalliselle kaiken anteeksi. Mielestäni juuri tässä on hyvä esimerkki Pyhän Hengen pilkasta. Anteeksi saanut meni kuristamaan kanssapalvelijaansa, joka oli armahdetulle suurvelalliselle velkaa vain mitättömät sata euroa!
Minä uskon, että näitä tiukkapipouskovaisia on kostoa huutamassa tämänkaltaisessa velkavankeudessa hirvittävän paljon. Mistä muusta syystä vieläkin saattaa olla "alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen sanan tähden, joka heillä oli", (Ilm.6:9,10).
Heb.11:39. "Ja vaikka nämä kaikki uskon kautta olivat todistuksen saaneet, eivät he kuitenkaan saavuttaneet sitä, mikä oli luvattu;
40. sillä Jumala oli varannut meitä varten jotakin parempaa, etteivät he ilman meitä pääsisi täydellisyyteen."
Mitä se "jotakin parempaa" on? Siitä kertoo seuraavan luvun 12:24 jae: "ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri." Se puhuu ehdotonta anteeksiantamusta.
Kun Vanhan liiton pyhiä tapettiin, he huusivat; "Herra nähköön ja kostakoon", esim. (2.Ak.24:22). Mutta kun Stefanusta kivitettiin, hän sanoi: "Herra, älä lue heille syyksi tätä syntiä." Stefanus sanoi synnin synniksi ja pyysi Jumalaa antamaan sen anteeksi. Anteeksiantaminen on jalostetuinta kultavaluuttaa.Sanoisin tähän, että AAMEN.
Samasta asiasta Jeesus puhuu kun hän esittää vertauksen viinitarhan työmiehistä. Kaikki saivat lopulta saman denarin. Siis kaikki saivat lopulta saman pelastuksen. Mutta toiset napisivat. Herra sanoo: "Onko silmäsi nurja sentähden, että minä olen hyvä?"
Toisaalla puhutaan leivisköistä, joilla palvelijat tekivät kauppaa. Yksi kätki leiviskänsä maahan. Hän ei siis jakanut saamaansa armoa eteenpäin. Tähän Herra sanoo: "Heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
"Totisesti minä sanon, sieltä et pääse ennenkuin olet maksanut viimeisenkin rovon."
Sallikaa minun ymmärtää, että viimeinen ropo tarkoittaa kaikkien armahtamista niin kuin taivaallinen isäkin on kaikkia armahtanut. Uskis kirjoitti:
Nyt taitaa arvoisa säkki-mies; olla vähän hako- teillä. Tässä tapauksessa, on kyllä aivan muusta kyse.Ola
Jospa et kuitenkaan olisi niin varma, etteikö sittenkin olisi kysymys juuri tästä asiasta. Pyydän sinua lukemaan, Ola-veli, Matteus 18:23-35 jakeet, ja erikoisesti kaksi viimeistä jaetta! Huomioikaapa se, että tästä eteenpäin ei ole enää kysymys armahtamisesta eikä anteeksiannosta, vaan todellisesta velan maksamisesta.
Edellämainitussa tilanteessa jäi vielä tasan yksi mahdollisuus selviytyä velasta; maksaa itse se velka pois. Se on varmasti nöyryyttävä tilanne, jos joutuu kerjäämään vähän jokaiselta, jotta voisi lyhentää velkaa. Saattaa hyvinkin olla samanlainen tilanne kuin Lk.12:58,59, kun se "viimeinen denari" taitaa olla se kuuluisa "MINÄ" itse, joka on luovutettava ennemmin tai myöhemmin Jumalalle. (3.Ms.26:40,41).
näyttävät olevan sellaisia, esimerkiksi tapot, jotka joudumme itse sovittamaan, (1.Ms 9:6). Eiköhän me olla täällä sovittamassa kaikkea sitä Pyhän Hengen pilkkaa, mitä olemme tuhansien vuosien aikana täällä maan päällä tehneet? (Mt.23:29-36).
Jumala on sovittanut ja antanut anteeksi Kristuksessa Jeesuksessa kaikki muut "ennen tehdyt synnit" (Rm.3:25), vain Pyhän Hengen pilkat joudumme itse sovittamaan.
Menneet sukupolvet nousevat tuomiolle aina uusien sukupolvien kanssa(Mt.12:41,42). Ja kunakin aikakautena on sama juttu; "Tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat enemmän pimeyttä kuin valkeutta, sillä heidän tekonsa olivat pahat." (Jh.3:19).- Evankelista Leo J. Salmela
Hebr 10 luku
26. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
27. vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
28. Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
29. kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!odotus", juuri epätietoinen odotus on pahinta kaikessa ennen tuomiota. Raamattu mainitsee "iankaikkisen eron Jumalasta", mutta se kuuluu kyllä niihin negaatioihin. Sillä joka tuntee totisen Jumalan, tietää kyllä, ettei hänestä voi minnekään eikä ketään erottaa muuten kuin tehdä joku niin tietämättömäksi, ettei tämä tajua olevansa olemassa.
Kaikki mikä on, on Jumalassa. Eri asia on se, tietääkö olemassaoleva olevansa Jumalassa.- Uskis
Sinäkin olet tällä kertaa hako-teillä.Ola
- please
Uskis kirjoitti:
Sinäkin olet tällä kertaa hako-teillä.Ola
Voitko kertoa mistä sitten on kyse vaiko onko se salaisuus joka on kerrottu vain harvoille valituille?
- Linnea.
Uskis kirjoitti:
Sinäkin olet tällä kertaa hako-teillä.Ola
Eipä olekaan nyt Leksa hakoteillä. Lekasa sanoi ihan oikean kohdan. Pyhän Hengen pilkkaa on tuo ja myös se kun ei ota vastaan Jumalan kutsua ja pikkuhiljaa paatuu. Jumalan puhe loppuu. Armoa ei oteta jos sitä ei anneta.
Samoin se kun fariseukset haukkuivat Jeesuksessa olevan riivaajan. Silloin he pilkkasivat Pyhää Henkeä. - Uskis
Linnea. kirjoitti:
Eipä olekaan nyt Leksa hakoteillä. Lekasa sanoi ihan oikean kohdan. Pyhän Hengen pilkkaa on tuo ja myös se kun ei ota vastaan Jumalan kutsua ja pikkuhiljaa paatuu. Jumalan puhe loppuu. Armoa ei oteta jos sitä ei anneta.
Samoin se kun fariseukset haukkuivat Jeesuksessa olevan riivaajan. Silloin he pilkkasivat Pyhää Henkeä.Pyhää Hengen pilkkaa on monenlaista? mutta on myös sellaista, jota ei saa anteeksi, tässä eikä tulevassa elämässä; siis kuolemassa.Ja luulen ,että tämä aihe koskettaa juuri sitä kohtaa;yritän olla lyhyt sanainen, enkä viitsi aina ottaa raamatun-lauseita mukaan. Koska tämä on keskustelu palsta, eikä saarna-palsta.Ola
Uskis kirjoitti:
Pyhää Hengen pilkkaa on monenlaista? mutta on myös sellaista, jota ei saa anteeksi, tässä eikä tulevassa elämässä; siis kuolemassa.Ja luulen ,että tämä aihe koskettaa juuri sitä kohtaa;yritän olla lyhyt sanainen, enkä viitsi aina ottaa raamatun-lauseita mukaan. Koska tämä on keskustelu palsta, eikä saarna-palsta.Ola
Linnean ja Uskiksen väliseen keskusteluun heittää erään ajatuksen, niin se on sellainen, että meillä näyttää itsekullakin olevan erilaisia tuomioiden odotuksia. Jeesus kuitenkin vakuutti moneen kertaan, ettei hän ketään tuomitse eikä Isäkään tuomitse ketään. Mistä ne tuomiot sitten tulevat?
Siihenkin Raamattu antaa hyviä esimerkkejä. Olemme nähtävästi erilaisilla teoillamme kasanneet itsellemme erilaisia tuomion geenejä, ankaria tai armahtavaisia, (Rm.2:5), "Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtuu." (Mt.8:13). Ja jos me uskomme Jumalan "ankaraksi mieheksi", siis persoonaksi, niin hän on sinulle sellainen. Hän tuomitsee sinut "oman sanasi mukaan." (Lk.19:22).- Uskis
ekivaari kirjoitti:
Linnean ja Uskiksen väliseen keskusteluun heittää erään ajatuksen, niin se on sellainen, että meillä näyttää itsekullakin olevan erilaisia tuomioiden odotuksia. Jeesus kuitenkin vakuutti moneen kertaan, ettei hän ketään tuomitse eikä Isäkään tuomitse ketään. Mistä ne tuomiot sitten tulevat?
Siihenkin Raamattu antaa hyviä esimerkkejä. Olemme nähtävästi erilaisilla teoillamme kasanneet itsellemme erilaisia tuomion geenejä, ankaria tai armahtavaisia, (Rm.2:5), "Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtuu." (Mt.8:13). Ja jos me uskomme Jumalan "ankaraksi mieheksi", siis persoonaksi, niin hän on sinulle sellainen. Hän tuomitsee sinut "oman sanasi mukaan." (Lk.19:22).Minä ja Linnea, ja en usko kukaan muukaan ole pilkannut Pyhää henkeä!Ja minä en ole tuominnut; ja asetellut mitään muotteja kenellekään.
Nythän oli vain kysymys pilkasta? jota ei saa anteeksi! Pliis asia yhteys. Ola - Olevainen
ekivaari kirjoitti:
Linnean ja Uskiksen väliseen keskusteluun heittää erään ajatuksen, niin se on sellainen, että meillä näyttää itsekullakin olevan erilaisia tuomioiden odotuksia. Jeesus kuitenkin vakuutti moneen kertaan, ettei hän ketään tuomitse eikä Isäkään tuomitse ketään. Mistä ne tuomiot sitten tulevat?
Siihenkin Raamattu antaa hyviä esimerkkejä. Olemme nähtävästi erilaisilla teoillamme kasanneet itsellemme erilaisia tuomion geenejä, ankaria tai armahtavaisia, (Rm.2:5), "Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtuu." (Mt.8:13). Ja jos me uskomme Jumalan "ankaraksi mieheksi", siis persoonaksi, niin hän on sinulle sellainen. Hän tuomitsee sinut "oman sanasi mukaan." (Lk.19:22)."Minä en teitä tuomitse, vaan se SANA, jonka olen puhunut, se on tuomitseva teidät viimeisenä päivänä."
"En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.."
"Joka uskoo ja kastetaan, se palastuu, mutta joka ei usko, se TUOMITAAN kadotukseen."
Monia muitakin todistuksia on kadotuksen todellisuudesta, joka on yhtä todellinen kuin taivaskin.
Kehoittaisin lukemaan Joh.Ilm. 3 ensimmäistä lukua, siinä on 7:lle seurakunnan enkelille kirjeet, kuvaavat myöskin tämänpäivän seurakuntia.
Löydätkö ehkä sieltä itsesi, joka epäilet, ettei ole muutakuin taivas, lue myös pari viimeistä lukua Ilestyskirjasta, ehkä ne valaisee Jumalan aivoituksia ihmiskuntaa kohtaan, josta Hänellä on vielä hyvät ajatukset, koska tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat, toteutuuko Hänen tahtonsa, riippuu siitä, otammeko vastaan Hänen lahjansa, pelastajan, Jeesuksen Kristuksen? Olevainen kirjoitti:
"Minä en teitä tuomitse, vaan se SANA, jonka olen puhunut, se on tuomitseva teidät viimeisenä päivänä."
"En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.."
"Joka uskoo ja kastetaan, se palastuu, mutta joka ei usko, se TUOMITAAN kadotukseen."
Monia muitakin todistuksia on kadotuksen todellisuudesta, joka on yhtä todellinen kuin taivaskin.
Kehoittaisin lukemaan Joh.Ilm. 3 ensimmäistä lukua, siinä on 7:lle seurakunnan enkelille kirjeet, kuvaavat myöskin tämänpäivän seurakuntia.
Löydätkö ehkä sieltä itsesi, joka epäilet, ettei ole muutakuin taivas, lue myös pari viimeistä lukua Ilestyskirjasta, ehkä ne valaisee Jumalan aivoituksia ihmiskuntaa kohtaan, josta Hänellä on vielä hyvät ajatukset, koska tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat, toteutuuko Hänen tahtonsa, riippuu siitä, otammeko vastaan Hänen lahjansa, pelastajan, Jeesuksen Kristuksen?etteikö olisi muutakin kuin taivas, koska jopa jokaisesta sanasta joudumme jokainen tekemään tilin. Tulkitsen vain katoavaisen iankaikkisuuden eri tavalla kuin sinä. Sinä näytät tulkitsevan kadotuksen iankaikkisuuden Jumalan elämän iankaikkisuuteen, jolla ei ole alkua eikä loppua. Mutta te ette huomioi sitä, että vain Isällä Jumalalla, "jolla ainoalla on kuolemattomuus" ja katoamattomuus. (1.Tm.6:16).
Minä ymmärrän kadotuksen iankaikkisuuden kadotuksen alusta sen loppuun saakka kestäväksi, ei yhtään pidemmäksi, sillä Jumalan sana sanoo Jumalan vihasta: "Sillä en minä iankaiken riitele enkä vihastu ainiaaksi; muutoin henki nääntyisi minun kasvojeni edessä." (Jes.57:16).
Kun Jumala on täyttänyt Kristuksessa sydämensä aivoitukset, ei yksinkertaisesti jää mitään sijaa vihalle. Sillä rakkaus on täydellistä, joka ei koskaan katoa, mutta kaikki vajavaisuus lakkaa, jopa tietokin katoaa, (1.Kor.13:8-10).
Jumalan täyttyneessä armotaloudessa ei ole yksinkertaisesti sijaa Jumalan vihalle. Päättymätön kadotus on matemaattisestikin ajatellen mahdoton yhtälö. Verratkaapa esimerkiksi Psalmin 148:3-6 jakeita Markus 13:31 jakeeseen! Psalmissa sanotaan että taivasten taivaat, aurinko, kuu, ja tähdet on asetettu olemaan AINA JA IANKAIKKISESTI, siitä huolimatta Jeesus tiesi niiden katoavan.
En minä halua kenenkään uskoa horjuttaa, mutta kun minulta kysytään väitteilleni perusteluja Raamatusta, niin tässä puolustelen vain sitä uskoa, mistä minä olen sen saanut. Enkä minä ilman parannusta ketään julista pelastuneeksi, mutta kun Raamattu ilmoittaa Jumalan tahdon olevan, että "kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."
Ja kun lisäksi vielä Raamattu vakuuttaa ainakin kymmenessä raamatunkohdassa, että "Jumala tekee kaiken, mitä ikinä hän tahtoo", niin mikäpä on julistaessa Jumalan hyvää tahtoa ihmisille? Yrittäkää nyt, veljet ja sisaret etsiä sellaisia kohtia Raamatustanne, jotka voivat kumota nämä esittämäni teesit! Katsotaan sitten taas uudestaan, onko mitä tehtävissä.- Olevainen
ekivaari kirjoitti:
etteikö olisi muutakin kuin taivas, koska jopa jokaisesta sanasta joudumme jokainen tekemään tilin. Tulkitsen vain katoavaisen iankaikkisuuden eri tavalla kuin sinä. Sinä näytät tulkitsevan kadotuksen iankaikkisuuden Jumalan elämän iankaikkisuuteen, jolla ei ole alkua eikä loppua. Mutta te ette huomioi sitä, että vain Isällä Jumalalla, "jolla ainoalla on kuolemattomuus" ja katoamattomuus. (1.Tm.6:16).
Minä ymmärrän kadotuksen iankaikkisuuden kadotuksen alusta sen loppuun saakka kestäväksi, ei yhtään pidemmäksi, sillä Jumalan sana sanoo Jumalan vihasta: "Sillä en minä iankaiken riitele enkä vihastu ainiaaksi; muutoin henki nääntyisi minun kasvojeni edessä." (Jes.57:16).
Kun Jumala on täyttänyt Kristuksessa sydämensä aivoitukset, ei yksinkertaisesti jää mitään sijaa vihalle. Sillä rakkaus on täydellistä, joka ei koskaan katoa, mutta kaikki vajavaisuus lakkaa, jopa tietokin katoaa, (1.Kor.13:8-10).
Jumalan täyttyneessä armotaloudessa ei ole yksinkertaisesti sijaa Jumalan vihalle. Päättymätön kadotus on matemaattisestikin ajatellen mahdoton yhtälö. Verratkaapa esimerkiksi Psalmin 148:3-6 jakeita Markus 13:31 jakeeseen! Psalmissa sanotaan että taivasten taivaat, aurinko, kuu, ja tähdet on asetettu olemaan AINA JA IANKAIKKISESTI, siitä huolimatta Jeesus tiesi niiden katoavan.
En minä halua kenenkään uskoa horjuttaa, mutta kun minulta kysytään väitteilleni perusteluja Raamatusta, niin tässä puolustelen vain sitä uskoa, mistä minä olen sen saanut. Enkä minä ilman parannusta ketään julista pelastuneeksi, mutta kun Raamattu ilmoittaa Jumalan tahdon olevan, että "kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."
Ja kun lisäksi vielä Raamattu vakuuttaa ainakin kymmenessä raamatunkohdassa, että "Jumala tekee kaiken, mitä ikinä hän tahtoo", niin mikäpä on julistaessa Jumalan hyvää tahtoa ihmisille? Yrittäkää nyt, veljet ja sisaret etsiä sellaisia kohtia Raamatustanne, jotka voivat kumota nämä esittämäni teesit! Katsotaan sitten taas uudestaan, onko mitä tehtävissä.eri mieltä sinun kanssasi, ja siksi uskon Raamattua mieluimmin kuin sinun tulkintaasi, me ihmiset olmme niin perin erehtyväisiä!
Olevainen kirjoitti:
eri mieltä sinun kanssasi, ja siksi uskon Raamattua mieluimmin kuin sinun tulkintaasi, me ihmiset olmme niin perin erehtyväisiä!
Raamatun olevan eri mieltä kuin minä, mutta et perustele, missä kohti se on eri mieltä. Perusteluja Olevainen, perusteluja!
- Linnea,
Uskis kirjoitti:
Minä ja Linnea, ja en usko kukaan muukaan ole pilkannut Pyhää henkeä!Ja minä en ole tuominnut; ja asetellut mitään muotteja kenellekään.
Nythän oli vain kysymys pilkasta? jota ei saa anteeksi! Pliis asia yhteys. OlaPuhuit tuossa myöhemmin asiaa. Kyllä Pyhän Hengen pilkka on äärimmäinen paatumuksen tila. Henkilö ei enää välitä tilastaan ja pelastus on mennyt ikiajoiksi ohi. Karmea asia.
Yleensä joka pelkää tehneesä kyseisen pilkan ei ole sitä tehnyt. Pilkan tehnyt ei enää pelkää. Linnea, kirjoitti:
Puhuit tuossa myöhemmin asiaa. Kyllä Pyhän Hengen pilkka on äärimmäinen paatumuksen tila. Henkilö ei enää välitä tilastaan ja pelastus on mennyt ikiajoiksi ohi. Karmea asia.
Yleensä joka pelkää tehneesä kyseisen pilkan ei ole sitä tehnyt. Pilkan tehnyt ei enää pelkää.Pyydän sinua, Linnea, lukemaan ajatellen Matteus 18:23-35, jakeet. Minun mielestäni noissa loppujakeissa Jeesus selvästi ilmoittaa, ettei anteeksiantamusta ole, ennenkuin armahtamaton suurvelallinen on maksant kaiken velan!
- Uskis
ekivaari kirjoitti:
Pyydän sinua, Linnea, lukemaan ajatellen Matteus 18:23-35, jakeet. Minun mielestäni noissa loppujakeissa Jeesus selvästi ilmoittaa, ettei anteeksiantamusta ole, ennenkuin armahtamaton suurvelallinen on maksant kaiken velan!
Minusta näilla aiheilla, ei ole oikein asia-yhteyttä. Sorry Eino
Uskis kirjoitti:
Minusta näilla aiheilla, ei ole oikein asia-yhteyttä. Sorry Eino
pitää toki olla joka asiassa, rakas Uskis, mutta kun minulla on sellainen mielipide, että asiayhteys on molemmissa se, ettei kummassakaan tapauksessa enää sitä asiaa anteeksi saa, eikä anteeksi anneta. (Kohdat Mt.18:34 ja 12:31).
Asian juju näyttää olevan juuri se, että anteeksiantamaton mieli toista henkilöä kohtaan on sitä Pyhän Hengen pilkkaa. Luukas 6.37 sääntö pätee joka tapauksessa. Maksuksi kelpaa oma nöyrtyminen ja tämän asian tunnustaminen. (3.Ms.26:41).
- Ef.4:5
Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen saadun kasteen pilkkaaminen monin eri tavoin nimittelemällä sitä pelkäksi valeluksi tms. halventaen saattaa Pyhän Hengen hyvin murheelliseksi. Myös uusitakasteilla julkihäpäistään pyhää kastetta.
- fri
Varmaan kiinnostavia kommentteja tulee,mut jos Sana ilmoittaa ettei anteeksi anneta niin ei niitä tarte täällä pyrkiä sovitteleen, Toisaalta ihmisestä,joka on pilkan tehnyt ei varmaankaan enää kutsuta taivaasta olisi vastoin sanaa. Ihminen itse tietää kyllä,jos on tilassa jolloin teko on tehty. En usko myöskään et pilkaa voi uskomaton tehdä koska ei tunne Pyhää Henkeä. Toisaalta Kaliforniasta(tietääkseni todellinen) tapaus ryhmästä,joka kapakkaan mennessään pilkasivat monella tapaa uskovaisia, näyttelivät kuinka uskovat polvistuu rukoukseen ja puhuvat kielillä ym. .Kapakka oli tyhjetynyt ja nuo miehet erosivat toisistaan,mut kymmenen vuoden sisällä, kaikki kuolivat mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Kaikki kuitenkin traakisesti, viimeinen kuoli rautatie asemalla tapahtuneen junan törmätessään toiseen ja hän jäi väliin. Viimeinen uhreista tämän kertoi ja mainitsi itse syyksi pilkan jonka olivat tehneet mainiten samalla että jotkut voivat luulla ikäväksi kohtaloksi mut ei hän. Kertomus paljon lyhennetty eikä sinänsä kerro muuta kuin et Jumala voi tuomita jo tässä ajallisessa ajassa.
- Huhhuh
fri kirjoitti:
Varmaan kiinnostavia kommentteja tulee,mut jos Sana ilmoittaa ettei anteeksi anneta niin ei niitä tarte täällä pyrkiä sovitteleen, Toisaalta ihmisestä,joka on pilkan tehnyt ei varmaankaan enää kutsuta taivaasta olisi vastoin sanaa. Ihminen itse tietää kyllä,jos on tilassa jolloin teko on tehty. En usko myöskään et pilkaa voi uskomaton tehdä koska ei tunne Pyhää Henkeä. Toisaalta Kaliforniasta(tietääkseni todellinen) tapaus ryhmästä,joka kapakkaan mennessään pilkasivat monella tapaa uskovaisia, näyttelivät kuinka uskovat polvistuu rukoukseen ja puhuvat kielillä ym. .Kapakka oli tyhjetynyt ja nuo miehet erosivat toisistaan,mut kymmenen vuoden sisällä, kaikki kuolivat mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Kaikki kuitenkin traakisesti, viimeinen kuoli rautatie asemalla tapahtuneen junan törmätessään toiseen ja hän jäi väliin. Viimeinen uhreista tämän kertoi ja mainitsi itse syyksi pilkan jonka olivat tehneet mainiten samalla että jotkut voivat luulla ikäväksi kohtaloksi mut ei hän. Kertomus paljon lyhennetty eikä sinänsä kerro muuta kuin et Jumala voi tuomita jo tässä ajallisessa ajassa.
Eli tarkoittaa käytännössä sitä että ikuisen kadotuksen voi ansaita yhdellä tai kahdella ajattelemattomalla lauseella? Kuullostaa älyttömän kohtuuttomalta jos vertaa massamurhaajiin jne..
- fri
Huhhuh kirjoitti:
Eli tarkoittaa käytännössä sitä että ikuisen kadotuksen voi ansaita yhdellä tai kahdella ajattelemattomalla lauseella? Kuullostaa älyttömän kohtuuttomalta jos vertaa massamurhaajiin jne..
Miksi sit kaikki muu luvataan anteeks ei kai epähuomiossa Jumala olis kirjoitus virheitä tehny. Tietenkin minäkin näen Jumalan suurempana kuin naapurin et mulla on hiukan suurempi kunnioitus Häntä kohtaan. En tiedä sit minne tuomitsee voishan sen leikkisästi ottaa ,vaikka et muut on syntiä ja tää olis sit menny ihan henkilö kohtaisuuksiin ja tää tutkitaan uusiks ku nähdään, jos se lohduttaa enemmän. Selvää kuitenkin on et murhat ja muut luvataan anteeks antaa ota ja toimi sit niiden mukaan armoa Herralla riittää jos olet lyötäny oikean HERRAN.
- Uskis
fri kirjoitti:
Varmaan kiinnostavia kommentteja tulee,mut jos Sana ilmoittaa ettei anteeksi anneta niin ei niitä tarte täällä pyrkiä sovitteleen, Toisaalta ihmisestä,joka on pilkan tehnyt ei varmaankaan enää kutsuta taivaasta olisi vastoin sanaa. Ihminen itse tietää kyllä,jos on tilassa jolloin teko on tehty. En usko myöskään et pilkaa voi uskomaton tehdä koska ei tunne Pyhää Henkeä. Toisaalta Kaliforniasta(tietääkseni todellinen) tapaus ryhmästä,joka kapakkaan mennessään pilkasivat monella tapaa uskovaisia, näyttelivät kuinka uskovat polvistuu rukoukseen ja puhuvat kielillä ym. .Kapakka oli tyhjetynyt ja nuo miehet erosivat toisistaan,mut kymmenen vuoden sisällä, kaikki kuolivat mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Kaikki kuitenkin traakisesti, viimeinen kuoli rautatie asemalla tapahtuneen junan törmätessään toiseen ja hän jäi väliin. Viimeinen uhreista tämän kertoi ja mainitsi itse syyksi pilkan jonka olivat tehneet mainiten samalla että jotkut voivat luulla ikäväksi kohtaloksi mut ei hän. Kertomus paljon lyhennetty eikä sinänsä kerro muuta kuin et Jumala voi tuomita jo tässä ajallisessa ajassa.
Nyt alkaa jo polttaan, lähellä ollaan totuutta.
- Uskis
fri kirjoitti:
Varmaan kiinnostavia kommentteja tulee,mut jos Sana ilmoittaa ettei anteeksi anneta niin ei niitä tarte täällä pyrkiä sovitteleen, Toisaalta ihmisestä,joka on pilkan tehnyt ei varmaankaan enää kutsuta taivaasta olisi vastoin sanaa. Ihminen itse tietää kyllä,jos on tilassa jolloin teko on tehty. En usko myöskään et pilkaa voi uskomaton tehdä koska ei tunne Pyhää Henkeä. Toisaalta Kaliforniasta(tietääkseni todellinen) tapaus ryhmästä,joka kapakkaan mennessään pilkasivat monella tapaa uskovaisia, näyttelivät kuinka uskovat polvistuu rukoukseen ja puhuvat kielillä ym. .Kapakka oli tyhjetynyt ja nuo miehet erosivat toisistaan,mut kymmenen vuoden sisällä, kaikki kuolivat mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Kaikki kuitenkin traakisesti, viimeinen kuoli rautatie asemalla tapahtuneen junan törmätessään toiseen ja hän jäi väliin. Viimeinen uhreista tämän kertoi ja mainitsi itse syyksi pilkan jonka olivat tehneet mainiten samalla että jotkut voivat luulla ikäväksi kohtaloksi mut ei hän. Kertomus paljon lyhennetty eikä sinänsä kerro muuta kuin et Jumala voi tuomita jo tässä ajallisessa ajassa.
Minun nuoren uskin näkemys, olisi kyllä tämä, että Pyhän-hengen pilkkaa; ei voi kuka tahansa edes tehdä. Vain ainoastaan syvään luopio-tilaan vajonnut sielu! joka voisi siis ilmeisesti tahallisesti, pilkata Pyhää-henkeä. Hänellä ei ole enää armon-aikaa; siis hänen pelastus asiansa on loppuun-käsitelty. Jumalan armo on poistunut hänen päältään; toisin-sanottuna.Hän on täysin sielun-vihollisen oma!Hän voi matkia kieliä ja jopa vaikuttaa saatanallisia ilmiöitäkin, satunaisesti.Voisin olla ehkä väärässäkin, mutta sitten tarvitsen, ehkä valistusta. Nöyrimmin:Ola
- fri
Uskis kirjoitti:
Minun nuoren uskin näkemys, olisi kyllä tämä, että Pyhän-hengen pilkkaa; ei voi kuka tahansa edes tehdä. Vain ainoastaan syvään luopio-tilaan vajonnut sielu! joka voisi siis ilmeisesti tahallisesti, pilkata Pyhää-henkeä. Hänellä ei ole enää armon-aikaa; siis hänen pelastus asiansa on loppuun-käsitelty. Jumalan armo on poistunut hänen päältään; toisin-sanottuna.Hän on täysin sielun-vihollisen oma!Hän voi matkia kieliä ja jopa vaikuttaa saatanallisia ilmiöitäkin, satunaisesti.Voisin olla ehkä väärässäkin, mutta sitten tarvitsen, ehkä valistusta. Nöyrimmin:Ola
Jos, joku taidollinen tahtoo tuoda asian Esim. Saulin elämästä niin siitähän näkee kuinka Henki poistui ja hieman rinnastaisin aiheeseen. Tutki perusteellisesti niin näet.
pilkaksi saattaa Jumala katsoa kaiken sen vastustuksen, jota esitetään totisen Jumalan etsijälle. Jumala arvostaa etsijää, ei sitä, miten pitkälle joku on Jumalan tuntemisessa päässyt.
Jumala on salattu Jumala ja kerran löydettyäsi hän katoaa jälleen, joten minun elämäni on jatkuvaa kadottamista ja löytämistä.
"Sinä Israelin toivo, sen vapahtaja ahdingon aikana, minkätähden sinä olet kuin muukalainen maassa, kuin matkalainen, joka poikkeaa majaan vain yöpyäksensä? (Jer.14:8). Tai näin: "Sinä olet minulle kuin ehtyvä puro, kuin vesi, joka ei pysy" (Jer.15:18)- Tane
fri kirjoitti:
Varmaan kiinnostavia kommentteja tulee,mut jos Sana ilmoittaa ettei anteeksi anneta niin ei niitä tarte täällä pyrkiä sovitteleen, Toisaalta ihmisestä,joka on pilkan tehnyt ei varmaankaan enää kutsuta taivaasta olisi vastoin sanaa. Ihminen itse tietää kyllä,jos on tilassa jolloin teko on tehty. En usko myöskään et pilkaa voi uskomaton tehdä koska ei tunne Pyhää Henkeä. Toisaalta Kaliforniasta(tietääkseni todellinen) tapaus ryhmästä,joka kapakkaan mennessään pilkasivat monella tapaa uskovaisia, näyttelivät kuinka uskovat polvistuu rukoukseen ja puhuvat kielillä ym. .Kapakka oli tyhjetynyt ja nuo miehet erosivat toisistaan,mut kymmenen vuoden sisällä, kaikki kuolivat mitä ihmeellisimmillä tavoilla. Kaikki kuitenkin traakisesti, viimeinen kuoli rautatie asemalla tapahtuneen junan törmätessään toiseen ja hän jäi väliin. Viimeinen uhreista tämän kertoi ja mainitsi itse syyksi pilkan jonka olivat tehneet mainiten samalla että jotkut voivat luulla ikäväksi kohtaloksi mut ei hän. Kertomus paljon lyhennetty eikä sinänsä kerro muuta kuin et Jumala voi tuomita jo tässä ajallisessa ajassa.
Raamatussa on kohta, jossa Simon, entinen noita, on lähellä Pyhän Hengen pilkkaamista (Apt.8:18-24). Simon oli lähellä tehdä anteeksiantamattoman synnin, mutta pyysi Pietaria ja Johannesta rukoilemaan hänen edestään Herraa.
1 Joh. 5: 16 sanoo: "Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon ja Hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi."
Näin Simon sai anteeksi syntinsä. Onneksi hänelle ei käynyt näin kuin 1 Joh. 5:16 b-osassa sanotaan: "On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava." - stb
ekivaari kirjoitti:
pilkaksi saattaa Jumala katsoa kaiken sen vastustuksen, jota esitetään totisen Jumalan etsijälle. Jumala arvostaa etsijää, ei sitä, miten pitkälle joku on Jumalan tuntemisessa päässyt.
Jumala on salattu Jumala ja kerran löydettyäsi hän katoaa jälleen, joten minun elämäni on jatkuvaa kadottamista ja löytämistä.
"Sinä Israelin toivo, sen vapahtaja ahdingon aikana, minkätähden sinä olet kuin muukalainen maassa, kuin matkalainen, joka poikkeaa majaan vain yöpyäksensä? (Jer.14:8). Tai näin: "Sinä olet minulle kuin ehtyvä puro, kuin vesi, joka ei pysy" (Jer.15:18)tarkoitat talla:
"Jumala on salattu Jumala ja kerran löydettyäsi hän katoaa jälleen"??
-Milla tapaa Jumala katoaa "jalleen"? Mina olen loytanyt Jumalan eika Han minnekaan katoa! Han asuu sydamessani! stb kirjoitti:
tarkoitat talla:
"Jumala on salattu Jumala ja kerran löydettyäsi hän katoaa jälleen"??
-Milla tapaa Jumala katoaa "jalleen"? Mina olen loytanyt Jumalan eika Han minnekaan katoa! Han asuu sydamessani!ettei hän kauaksi katoa, vaan tarkoitin, että hänen pitäisi minussa kasvaa ja minun vähetä.
Kuten Jeremia kuvaa: "olen kuin vuotava astia."ekivaari kirjoitti:
pilkaksi saattaa Jumala katsoa kaiken sen vastustuksen, jota esitetään totisen Jumalan etsijälle. Jumala arvostaa etsijää, ei sitä, miten pitkälle joku on Jumalan tuntemisessa päässyt.
Jumala on salattu Jumala ja kerran löydettyäsi hän katoaa jälleen, joten minun elämäni on jatkuvaa kadottamista ja löytämistä.
"Sinä Israelin toivo, sen vapahtaja ahdingon aikana, minkätähden sinä olet kuin muukalainen maassa, kuin matkalainen, joka poikkeaa majaan vain yöpyäksensä? (Jer.14:8). Tai näin: "Sinä olet minulle kuin ehtyvä puro, kuin vesi, joka ei pysy" (Jer.15:18)poikenneeni aiheesta. Vajavaisuutensa tunteminen ei liity Jumalan pilkkaan millään tavalla. Kysymyksesi; "Miksi" oli aiheellinen.
- olennainen
Pyhän hengen pilkka on juuri tuo mitä salmela siteeraa eli, jos tiedämme paremmasta ja emme ota sitä vastaan, niin palkkana on erotus Jumalasta. Jos emme ota vastaan jeesusta sovittajana niin se on oma valinta ja Jumala ei meitä siihen pakota. Silloin ei ole mitään sovitettavaa. Helppoa. Kristinusko on siitä ihana, että meidän osuutemme on ottaa vastaan; ei antaa
ajatuksen, jonka Paavali oli huomannut Jumalan sanassa; Jumalan lupauksilla paljon parempi takuu ja toteutumisen mahdollisuus kuin meitä vastaan kirjoitetulla sanalla.
"Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on», sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme." (2.Kor.1:20).
Sen sijaan siitä, mikä on kirjoitettu meitä vastaan Paavali opettaa näin:
Kol.2:13. "Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset.
14. ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."
Kaikesta edellisestä huomaamme, että apostolit antavat suuremman arvon lupauksille, jotka Jumala on vannonut itsensä kautta, (Heb.6:13), kuin meitä vastaan kirjoitetut asiat, jotka on vannottu katoavaisen vihan kautta. (Heb.3:11).- Olevainen
tehneensä Pyhän Hengen pilkan, on tässä rohkaisun sana.
Lainaus IRT-kirjasta:
>> Monet ovat joutuneet suureen ahdistukseen ja hengelliseen pimeyteen pelätessään tehneensä synnin, jota ei voi saada anteeksi.
On usein sanottu, että juuri tälläinen huoli ja pelko osoittavat, ettei asianomainen ole syyllistynyt tähän syntiin.
Lutherin mukaan ihminen, joka todella on pilkannut Jumalan Henkeä, ei voi tuntea katumusta tai synninsurua. Katumaton ja paatunut syntinen ei tunne tuskaa Jumalan armon menettämisestä. Ihminen jonka Jumalan Henki on jättänyt, ei tunne kaipausta Herran puoleen. Jo pelkkä halu kuulua Herralle ja saada omistaa Jumalan armo on Jumalan Hengen työtä.
Se, jolla on tämä kaipaus, ei voi olla Jumalan hylkäämä. - Martha
Uskosin että Pyhän Hengen pilkka on se,ettei ota vastaan raamatun sanaa eikä tee parannusta eikä täyskäännöstä Jeeuskseen päintämän elämän aikana.
Tuntuis järkevältä ajatukselta.- fri
Kuinenkin Jumala antelis kaikki muut rikokset anteeks ja heittäs ne meren syvyyksiin,miksi?? Mitä tarkoitusta varten niitä anneltas anteeks. Samaan nippuunhan nekin sit menis ku viimeselle tuomille mennään. Syntiähän ei taivaaseen mene niin siinä kai on sama onko ne muutkin sit mukana???
- Martha
fri kirjoitti:
Kuinenkin Jumala antelis kaikki muut rikokset anteeks ja heittäs ne meren syvyyksiin,miksi?? Mitä tarkoitusta varten niitä anneltas anteeks. Samaan nippuunhan nekin sit menis ku viimeselle tuomille mennään. Syntiähän ei taivaaseen mene niin siinä kai on sama onko ne muutkin sit mukana???
Ei kun on niin et kaikki muut annetaan anteeksi.Silloinko ihminen ei ole tehnyt totuudessa parannusta niin ei voi silloin pelastua taivaaseen. Eihän sinne synti mene mutta jos pyytää koko sydämmestään anteeksi Jeesukselta syntejään.Katuu ja hylkää niin ei ole estettä taivaaseen menolle kun aika täällä on käyty loppuun.Niin edellyttäen tietenkin ,että on loppuun asti uskossa ja elää katuen syntejään jos on tietoisesti syntejä tehnyt.Täytyyhän se myös tietoisesti tunnustaa ja hylätä. Jos taas ei tee parannusta eikä usko mitä raamattu sanoo niin silloinhan on sama meneekö sitä synnin kanssa sitten tuomiolle.Joka on kuitenkin kaikille tuleva.Tuomio on oikeuden mukainen kun Jumalan arvio on siinä käynyt. t,Martha
- Nasse
Leikitäänpä ajatusleikki. Kuvitellaan hetki että jumala on olemassa. Jumala on kaiketi tuo "pyhä henki"
Joku pilkkaisi jumalaa. Teille on opetettu jumalan olevan armollinen, anteeksiantavainen jne. jne.
Miten tuollainen jumala nyt voisi niin kauhesti pilkkamisesta loukkaantua? Onko jumalkain samanlainen pikkumainen, omahyväinen, turhamainen, anteeksiantamaton pikkusielu kuin keskiverto uskis?
Eikö tässä nyt prosijoida ihmisen luonteenpiirteitä ja toimintatapoja jumalaan?- Uskis
Kuules nyt, koska et ymmärrä, niin ole ymmärtämättä! mutta jätä pilkan-teko kuitenkin tällä kertaa.Ola
Uskis kirjoitti:
Kuules nyt, koska et ymmärrä, niin ole ymmärtämättä! mutta jätä pilkan-teko kuitenkin tällä kertaa.Ola
Kyllä nyt sattui Nasse-sedällä olemaan ihan oikea ajatusjuonne: Job 35:5. "Luo silmäsi taivaalle ja näe, katsele pilviä, jotka ovat korkealla pääsi päällä.
6. Jos sinä syntiä teet, mitä sillä hänelle teet, ja vaikka sinulla paljonkin rikoksia olisi, mitä sillä hänelle mahdat?
7. Jos olet vanhurskas, mitä sillä hänelle annat, tahi ottaako hän mitään sinun kädestäsi?
8. IHMISTÄ, KALTAISTASI, KOSKEE jumalattomuutesi ja ihmislasta sinun vanhurskautesi..." jne.- tod e
tuo sana "Pyhä" on se pointti
eli kun joskus tulet ymmärtämään Jumalan pyhyyttä, ymmärrät myös Pyhän Hengen pilkasta jotain enemmän.
kyse ei ole siis siitä, että mukamas omahyväinen, turhamainen ja pikkumainen Jumala loukkaantuisi ihmisen tapaan pilkasta. - fri
ekivaari kirjoitti:
Kyllä nyt sattui Nasse-sedällä olemaan ihan oikea ajatusjuonne: Job 35:5. "Luo silmäsi taivaalle ja näe, katsele pilviä, jotka ovat korkealla pääsi päällä.
6. Jos sinä syntiä teet, mitä sillä hänelle teet, ja vaikka sinulla paljonkin rikoksia olisi, mitä sillä hänelle mahdat?
7. Jos olet vanhurskas, mitä sillä hänelle annat, tahi ottaako hän mitään sinun kädestäsi?
8. IHMISTÄ, KALTAISTASI, KOSKEE jumalattomuutesi ja ihmislasta sinun vanhurskautesi..." jne."Tässä vaiheessa aina herään"... laulun tekijä. Haluaisin mettäläisenä kysyä et mitä uskon suuntaa tai ryhmää edustat ku itte koen et ei olla samoja helareita. Katos ku en ole nii kauaa näillä sivuilla töherrelly voipihan olla et oot sen maininnukin. Itse kuulun helluntai srk enkä kylläkään edusta jotain rajattua kantaa enkä edes tiedä likikään onko aina "linjallakaan". Siksikin kysyn ku tuntuu ettei tulkintani ole likimainkaan samoilla linjoilla sinun kanssa. Jos taas näin on en tahdo opillisista eroista väitellä, niitä kuten tiedät on melkoiset määrät. Kerron oman näkemykseni suunilleen kuinka meidän "kodista" olen oppinut hieman myös tule "naapurin hajuja" mukaan, ymmärrät ku tulee joskus kylässä käytyä.
fri kirjoitti:
"Tässä vaiheessa aina herään"... laulun tekijä. Haluaisin mettäläisenä kysyä et mitä uskon suuntaa tai ryhmää edustat ku itte koen et ei olla samoja helareita. Katos ku en ole nii kauaa näillä sivuilla töherrelly voipihan olla et oot sen maininnukin. Itse kuulun helluntai srk enkä kylläkään edusta jotain rajattua kantaa enkä edes tiedä likikään onko aina "linjallakaan". Siksikin kysyn ku tuntuu ettei tulkintani ole likimainkaan samoilla linjoilla sinun kanssa. Jos taas näin on en tahdo opillisista eroista väitellä, niitä kuten tiedät on melkoiset määrät. Kerron oman näkemykseni suunilleen kuinka meidän "kodista" olen oppinut hieman myös tule "naapurin hajuja" mukaan, ymmärrät ku tulee joskus kylässä käytyä.
Kyllä minä olen rivihelluntailainen, ollut jo vuoden 1960 syksystä alkaen. Olen uskovien upotuskasteella käynyt ja Pyhästä Hengestä osalliseksi päässyt. Koettelen täällä Raamatun tulkinnasta mielipiteiden rajoja, että milloin ehdottavat helluntaiseurakunnasta erottamista. NetMissionin palstoille en enää pääse kirjoittamaan, kun siellä palstanvalvoja on niin puhdasoppinen helluntailainen.
Älköön kukaan vain minua uskoko! Jokaisen pitää toimia, ei niin kuin ihmiset sanovat, vaan sen mukaan, minkä tietää sydämessään oikein olevan. Sillä "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Myönnän nöyrästi, että uskoni on muotoutunut omakohtaisella Raamatun tutkimisella ja hiljentymisellä välillä yksinäisyydessä.
Raamatun tulkinnassa olen pyrkinyt noudattamaan Jeesuksen ja apostolien esimerkkejä, että antaa yhden raamatunkohdan selostaa ja valaista toista kohtaa. Pidän Raamattua Jumalan sanana, käännös- ja muita inhimillisiä virheitä lukuunottamatta. Luotan Pyhän Hengen opastukseen ja yksi parhaistä neuvoista minulle on 1.Jh.2:27, jota suosittelen kaikille Pyhästä Hengestä osallisille.- Nasse
tod e kirjoitti:
tuo sana "Pyhä" on se pointti
eli kun joskus tulet ymmärtämään Jumalan pyhyyttä, ymmärrät myös Pyhän Hengen pilkasta jotain enemmän.
kyse ei ole siis siitä, että mukamas omahyväinen, turhamainen ja pikkumainen Jumala loukkaantuisi ihmisen tapaan pilkasta.jos se onkin Allah se Jumala ja kristinuskon jumalaa ei ole olemassakaan?
Kuinkas sitten käy, kuka pilkkasi ja mitä "Pyhää henkeä"? - Nasse
Uskis kirjoitti:
Kuules nyt, koska et ymmärrä, niin ole ymmärtämättä! mutta jätä pilkan-teko kuitenkin tällä kertaa.Ola
"Hän on Jumala, ja paitsi Häntä ei ole muuta jumaluutta; Hän tuntee salatun ja näkyvän. Hän on laupiain, armollisin. Hän on Jumala, ja paitsi Häntä ei ole muuta jumaluutta, kuningas, pyhä, rauhantuoja, turvanantaja, kaiken suojelija, kaikkivoipa, korkein, kaiken suuruuden alkulähde. Kunnia Jumalalle ainoastaan! Hän on korkealla kaiken yläpuolella, mitä he Hänen rinnalleen asettavat. Hän on Jumala, luoja, alkuunpanija, muodostaja; Hänelle kuuluvat kaikki erinomaiset nimet. Kaikki taivaissa ja maan päällä ylistää Hänen kunniaansa; sillä Hän on kaikkivoipa, viisas."
(Koraani (59:22-24)) - Uskis
Nasse kirjoitti:
"Hän on Jumala, ja paitsi Häntä ei ole muuta jumaluutta; Hän tuntee salatun ja näkyvän. Hän on laupiain, armollisin. Hän on Jumala, ja paitsi Häntä ei ole muuta jumaluutta, kuningas, pyhä, rauhantuoja, turvanantaja, kaiken suojelija, kaikkivoipa, korkein, kaiken suuruuden alkulähde. Kunnia Jumalalle ainoastaan! Hän on korkealla kaiken yläpuolella, mitä he Hänen rinnalleen asettavat. Hän on Jumala, luoja, alkuunpanija, muodostaja; Hänelle kuuluvat kaikki erinomaiset nimet. Kaikki taivaissa ja maan päällä ylistää Hänen kunniaansa; sillä Hän on kaikkivoipa, viisas."
(Koraani (59:22-24))En tiennytkään, että olet noinkin lukenut? mutta kaikesta sydämestä kuitenkin: Tsemppiä ja siunausta sinullekin. Ola
- säkkipukuinen mies
ekivaari kirjoitti:
Kyllä minä olen rivihelluntailainen, ollut jo vuoden 1960 syksystä alkaen. Olen uskovien upotuskasteella käynyt ja Pyhästä Hengestä osalliseksi päässyt. Koettelen täällä Raamatun tulkinnasta mielipiteiden rajoja, että milloin ehdottavat helluntaiseurakunnasta erottamista. NetMissionin palstoille en enää pääse kirjoittamaan, kun siellä palstanvalvoja on niin puhdasoppinen helluntailainen.
Älköön kukaan vain minua uskoko! Jokaisen pitää toimia, ei niin kuin ihmiset sanovat, vaan sen mukaan, minkä tietää sydämessään oikein olevan. Sillä "sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Myönnän nöyrästi, että uskoni on muotoutunut omakohtaisella Raamatun tutkimisella ja hiljentymisellä välillä yksinäisyydessä.
Raamatun tulkinnassa olen pyrkinyt noudattamaan Jeesuksen ja apostolien esimerkkejä, että antaa yhden raamatunkohdan selostaa ja valaista toista kohtaa. Pidän Raamattua Jumalan sanana, käännös- ja muita inhimillisiä virheitä lukuunottamatta. Luotan Pyhän Hengen opastukseen ja yksi parhaistä neuvoista minulle on 1.Jh.2:27, jota suosittelen kaikille Pyhästä Hengestä osallisille."NetMissionin palstoille en enää pääse kirjoittamaan, kun siellä palstanvalvoja on niin puhdasoppinen helluntailainen."
Myös minut bannattiin NetMissionista. Olin kirjoittanut sinne vuodesta 2000 nimimerkillä "Jeesuksen aasi".
Kun kasvoin Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, minut heitettiin sieltä ulos.
Kaikkien ihmisten pelastus totuus oli viimeinen pisara.
Nykyään kirjoittelen täällä, sekä parilla muulla foorumilla monella eri nimimerkillä.
Millä nimimerkillä sinä kirjoitit Netmissionissa? säkkipukuinen mies kirjoitti:
"NetMissionin palstoille en enää pääse kirjoittamaan, kun siellä palstanvalvoja on niin puhdasoppinen helluntailainen."
Myös minut bannattiin NetMissionista. Olin kirjoittanut sinne vuodesta 2000 nimimerkillä "Jeesuksen aasi".
Kun kasvoin Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, minut heitettiin sieltä ulos.
Kaikkien ihmisten pelastus totuus oli viimeinen pisara.
Nykyään kirjoittelen täällä, sekä parilla muulla foorumilla monella eri nimimerkillä.
Millä nimimerkillä sinä kirjoitit Netmissionissa?nimimerkillä Eino, oikealla etunimelläni, pääasiassa vain Oppi- ja usko-foorumilla viime kesänä. Syyskuun alussa sitten bannasivat.
- tod e
Nasse kirjoitti:
jos se onkin Allah se Jumala ja kristinuskon jumalaa ei ole olemassakaan?
Kuinkas sitten käy, kuka pilkkasi ja mitä "Pyhää henkeä"?olet tosiaan sitä mieltä, että se voisi olla allah?
- Nasse
tod e kirjoitti:
olet tosiaan sitä mieltä, että se voisi olla allah?
En ole. Kuinka muuten uskallat ottaa elämää suuremman riskin ja kirjoittaa jumalan nimen pienellä kirjaimella? Po. Allah.
Valitettavasti iso osa teistä teeiteistä ei herää ennen kuolemaansa, vaan uskovat olemattomaan eläen elämänsä hukkaan. Teille ei tule edes palautetta kuoleman jälkeen, eihän kuollut enää voi huomata ettei sitä Jumalaa ole eikä elämää kuoleman jälkeen.
Sorry vaan tod e säkkipukuinen mies kirjoitti:
"NetMissionin palstoille en enää pääse kirjoittamaan, kun siellä palstanvalvoja on niin puhdasoppinen helluntailainen."
Myös minut bannattiin NetMissionista. Olin kirjoittanut sinne vuodesta 2000 nimimerkillä "Jeesuksen aasi".
Kun kasvoin Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, minut heitettiin sieltä ulos.
Kaikkien ihmisten pelastus totuus oli viimeinen pisara.
Nykyään kirjoittelen täällä, sekä parilla muulla foorumilla monella eri nimimerkillä.
Millä nimimerkillä sinä kirjoitit Netmissionissa?Muistelen sinun jossakin maininneen, että opiskelet raamattukoulussa jossakinpäin in the USA, olenko raiteilla? Tässäkin vähän aiheesta poiketen utelen, aiotko käyttää - no totta tietysti - opiskelutehtävissä hyödyksi netistä saatuja parhaita ajatuksia? Teetkö lopputyönä gradua tai vastaavaa?
Mieleeni nousi vielä yksi mielenkiintoinen kysymys; kun olen Raamatusta huomannut, että Paavali näyttää arvostaneen Raamatussa meille annettuja lupauksia monin verroin luotettavimmiksi kuin Jumalan vihastuneena lausumia purkauksia, esimerkiksi Rm.9:26, 2.Kor.1:20, vs. Kol.2:14, sekä Heb.6:13-16, vs. 3:7-11.
Kysynkin, onko raamattukoulussa opettajat ottaneet aiheeksi
tätä Jumalan hyvä sana as against meitä vastaan puhuttu negatiivinen sana? Jumala kun on itse sanonut sen näin olevan, (Hes.20:25).- stb
ekivaari kirjoitti:
Muistelen sinun jossakin maininneen, että opiskelet raamattukoulussa jossakinpäin in the USA, olenko raiteilla? Tässäkin vähän aiheesta poiketen utelen, aiotko käyttää - no totta tietysti - opiskelutehtävissä hyödyksi netistä saatuja parhaita ajatuksia? Teetkö lopputyönä gradua tai vastaavaa?
Mieleeni nousi vielä yksi mielenkiintoinen kysymys; kun olen Raamatusta huomannut, että Paavali näyttää arvostaneen Raamatussa meille annettuja lupauksia monin verroin luotettavimmiksi kuin Jumalan vihastuneena lausumia purkauksia, esimerkiksi Rm.9:26, 2.Kor.1:20, vs. Kol.2:14, sekä Heb.6:13-16, vs. 3:7-11.
Kysynkin, onko raamattukoulussa opettajat ottaneet aiheeksi
tätä Jumalan hyvä sana as against meitä vastaan puhuttu negatiivinen sana? Jumala kun on itse sanonut sen näin olevan, (Hes.20:25)."Muistelen sinun jossakin maininneen, että opiskelet raamattukoulussa jossakinpäin in the USA, olenko raiteilla? Tässäkin vähän aiheesta poiketen utelen, aiotko käyttää - no totta tietysti - opiskelutehtävissä hyödyksi netistä saatuja parhaita ajatuksia? Teetkö lopputyönä gradua tai vastaavaa?"
-Kylla, kayn Raamattukoulua nimelta BSF (Bible Study Fellowship). Se on vain kerran viikossa, eli se ei ole ns. "normaali" koulu. Sielta saadaan kotitehtavia joka paivalle. Ei, en kayta internettia tehtavien tekemiseen koska kysymykset (=kotitehtavat) ovat Raamatunpaikkoja, eli niiden tekemiseen tarvitsen vain Raamatun. Sielta ei saa mitaan lopputyota tai gradua, eli sielta ei valmistuta miksikaan. Siella kaydaan "vain" oppimassa Raamattua.
"Kysynkin, onko raamattukoulussa opettajat ottaneet aiheeksi tätä Jumalan hyvä sana as against meitä vastaan puhuttu negatiivinen sana? Jumala kun on itse sanonut sen näin olevan, (Hes.20:25)."
-En nyt oikein ymmartanyt mita tarkoitit negatiivisilla sanalla, mutta siella koulussa talla hetkella opiskelemme Apostolien tekoja, viime vuonna Israelin profeettoja (VH:n viimeisia kirjoja). Eli emme kay kerralla lapi koko Raamattua. stb kirjoitti:
"Muistelen sinun jossakin maininneen, että opiskelet raamattukoulussa jossakinpäin in the USA, olenko raiteilla? Tässäkin vähän aiheesta poiketen utelen, aiotko käyttää - no totta tietysti - opiskelutehtävissä hyödyksi netistä saatuja parhaita ajatuksia? Teetkö lopputyönä gradua tai vastaavaa?"
-Kylla, kayn Raamattukoulua nimelta BSF (Bible Study Fellowship). Se on vain kerran viikossa, eli se ei ole ns. "normaali" koulu. Sielta saadaan kotitehtavia joka paivalle. Ei, en kayta internettia tehtavien tekemiseen koska kysymykset (=kotitehtavat) ovat Raamatunpaikkoja, eli niiden tekemiseen tarvitsen vain Raamatun. Sielta ei saa mitaan lopputyota tai gradua, eli sielta ei valmistuta miksikaan. Siella kaydaan "vain" oppimassa Raamattua.
"Kysynkin, onko raamattukoulussa opettajat ottaneet aiheeksi tätä Jumalan hyvä sana as against meitä vastaan puhuttu negatiivinen sana? Jumala kun on itse sanonut sen näin olevan, (Hes.20:25)."
-En nyt oikein ymmartanyt mita tarkoitit negatiivisilla sanalla, mutta siella koulussa talla hetkella opiskelemme Apostolien tekoja, viime vuonna Israelin profeettoja (VH:n viimeisia kirjoja). Eli emme kay kerralla lapi koko Raamattua.stb! Tarkoitin negatiivisella Jumalan sanalla niitä Jumalan sanoja, joita hän on itse myöntänyt "ei hyvinä" antaneensa: "Niinpä minäkin annoin heille käskyjä, jotka eivät olleet hyviä, ja oikeuksia, joista he eivät voineet elää." (Hes.20:25).
Muutamia VL;n profetioita Paavali ymmärsi Jumalan antaneen jopa ironisena, eli päinvastaista tarkoittavana, mitä sanottu on: Rm.9:26. "Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: ´te ette ole minun kansani`, siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
Näitä edelläolevia ja niihin verrattavia lauseita minä mainitsin negatiivisiksi lauseiksi esimerkiksi tähän Paavalin opetukseen verraten: "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on», sentähden tulee myös hänen kauttaan niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme." Tuosta päätellen vain kaikki lupaukset voidaan pitää täysin varmoina, toteutettavana Jumalan sanana, toisin kuin meitä vastaan oleva sana.
Raamatussa on kieltämättä sellaisia lupauksia, jotka luotettavuudessaan menevät yli kaikkien muiden, esim. Gal.3:17, ja Heb.6:13. Sen sijaan Paavali katsoi Raamatussa olevan paljonkin toisarvoisia kirjoituksia, jotka Jumala "pyyhki pois säädöksineen, jotka olivat meitä vastaan ja olivat meidän vastustajamme, sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin." (Kol.2:14).- Jaska Jokunen
Nasse kirjoitti:
jos se onkin Allah se Jumala ja kristinuskon jumalaa ei ole olemassakaan?
Kuinkas sitten käy, kuka pilkkasi ja mitä "Pyhää henkeä"?Arabikristityt rukoilevat Jumalaa jonka nimi on arabiaksi Allah. Samoin kuin suomalaiset rukoileva Jumalaa ja englantilaiset God.
- tod e
Jaska Jokunen kirjoitti:
Arabikristityt rukoilevat Jumalaa jonka nimi on arabiaksi Allah. Samoin kuin suomalaiset rukoileva Jumalaa ja englantilaiset God.
arabi-kristitty on tullut tuntemaan Jeesuksen eli hän tunnustaa kolmiyhteisen Jumalan.
Pyhä Henki on persoona.
Ja ihminen joka ei vielä Jeesusta Kristusta tunne henkilökoht.Vapahtajanaan, ei myöskään voi samalla tavalla pilkata Pyhää Henkeä, sillä hänellä ei sitä vielä ole.
Mutta ihminen, joka on ottanut Jeesuksen vastaan
Vapahtajanaan ja on saanut Pyhän Hengen sisimpäänsä ja silti jatkaa synti elämää TIETOISESTI, niin silloin hän loukkaa Jumalan Pyhyytä ja kääntää selän Pyhälle Hengelle,
koska ei halua kuunnella sitä rakkauden ohjausta mihin parannuksen tekoon, Pyhä Henki haluaa johdattaa, niin silloin se on jo Pyhän Hengen pilkkaa.
Jumala ei salli itseään pilkattavan!
Jumala armossaan, antaa uskoville myös armolahjoja, ja kaikki täytyy olla alisteisina
Hänen Pyhälle Hengelleen ja Jeesuskin teki vain sen, minkä näki Isänsä tekevän.
Kuuliaisuus Hengelle tuo lunastuksen voiman.
Oikea Jumalan pyhyyden tunteminen, tuo
myös suurenmoisen kunnioituksen Persoonaa=
Pyhää Hengeä kohtaan, ettei missään mielessä halua pilkata, vaan saa iloita kun Jeesus Kristus meille Puolustajan ja Totuuden Hengen antoi, tämän elämän ajaksi, tänne meitä Rakkaudellisesti opettamaan ja ohjaamaan.
"Te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen
Hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet;
sillä Jumala OLI Hänen kanssansa."
Apt.10:38
"Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen
ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut.
Ja joka pitää hänen käskynsä,
se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä.
Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän,
siitä HENGESTÄ, jonka hän on meille antanut."
1.Joh.3:23-24pyydän sinua lukemaan esim. Mk.3:22-30 jakeet. Tuo esittämäsi asia on helluntailausuudessa opetettua mutu-tietoa, ei raamatullista faktaa; jos joku PH;stä osallinen on tehnyt karkean synnin eikä ole katunut, tällaisen henkilön PH hylkää, kuten kuningas Saulin tapaus osoittaa. On kovin epävarmaa, oliko Mk.3:22 mainitut henkilöt uudestisyntyneitä ja PH;stä osallisia koskaan olleetkaan.
Jeesus sanoi Pyhän Hengen osoittavan todeksi synnin, oikeamielisyyden ja tuomion. Ainakin sillä hetkellä Jeesuksen tekojen pilkkaajien sisin oli kaukana Pyhästä Hengestä. Pyhän Hengen pilkaksi saattaa hyvinkin riittää, että on kokenut Jumalan moninaista hyvyyttä ja silti pilkkaa totuuteen pyrkiviä ja siinä tapahtuvaa Pyhän Hengen työtä, Armon Henkeä.- fri
ekivaari kirjoitti:
pyydän sinua lukemaan esim. Mk.3:22-30 jakeet. Tuo esittämäsi asia on helluntailausuudessa opetettua mutu-tietoa, ei raamatullista faktaa; jos joku PH;stä osallinen on tehnyt karkean synnin eikä ole katunut, tällaisen henkilön PH hylkää, kuten kuningas Saulin tapaus osoittaa. On kovin epävarmaa, oliko Mk.3:22 mainitut henkilöt uudestisyntyneitä ja PH;stä osallisia koskaan olleetkaan.
Jeesus sanoi Pyhän Hengen osoittavan todeksi synnin, oikeamielisyyden ja tuomion. Ainakin sillä hetkellä Jeesuksen tekojen pilkkaajien sisin oli kaukana Pyhästä Hengestä. Pyhän Hengen pilkaksi saattaa hyvinkin riittää, että on kokenut Jumalan moninaista hyvyyttä ja silti pilkkaa totuuteen pyrkiviä ja siinä tapahtuvaa Pyhän Hengen työtä, Armon Henkeä.Mieleeni nousi, jos Pyhän Hengen pilkka on sivistyksen puutteen tulosta eli tuli vahinkossa sanottua sellasta et meni yö unet. Mulle se merkitsisi ÄLÄ ASTU OVESTA ULOS ÄLÄ PÄÄSTÄ KETÄÄN SISÄÄN OOTA VAIK KUOLEMAA. Ei ole tullu mieleen et olis täydellistä, vaikka mistä ryhmittymisistä etsis. Varma on kun opit ihmistä tunteen vähän enemmän niin "siivet"alkaa tippuu. Onni et sellasetkin esimerkit ku Elia ja ottas vaikka Jesajan joka huomas saastasuutensa. (kyl se mua lohduttaa)ettei tarte olla "viaton enkeli".
fri kirjoitti:
Mieleeni nousi, jos Pyhän Hengen pilkka on sivistyksen puutteen tulosta eli tuli vahinkossa sanottua sellasta et meni yö unet. Mulle se merkitsisi ÄLÄ ASTU OVESTA ULOS ÄLÄ PÄÄSTÄ KETÄÄN SISÄÄN OOTA VAIK KUOLEMAA. Ei ole tullu mieleen et olis täydellistä, vaikka mistä ryhmittymisistä etsis. Varma on kun opit ihmistä tunteen vähän enemmän niin "siivet"alkaa tippuu. Onni et sellasetkin esimerkit ku Elia ja ottas vaikka Jesajan joka huomas saastasuutensa. (kyl se mua lohduttaa)ettei tarte olla "viaton enkeli".
kun tunnustaa olevansa vajavainen ja vaikkapa vain vahingossa Pyhääkin Henkeä pilkanneensa, sillä "jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä", (1.Jh.1:9).
- fri
ekivaari kirjoitti:
kun tunnustaa olevansa vajavainen ja vaikkapa vain vahingossa Pyhääkin Henkeä pilkanneensa, sillä "jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä", (1.Jh.1:9).
jos kerra on kirjotettu ettei Pyhän Hengen pilkaa saa anteeks tässä eikä tulevassa ajassa. Muuten se vahinkossa puhuminen oli jokin muu synti!!!
on lähtiessään hypnotisoinut nettipastorit mykiksi koiriksi, jotka eivät osaa haukkua, (Jes.56:10).
- fri
Ei sitä nyt haukkumaan saa ruveta, llulee pian koiraks ja niiden kohtalohan on sama kuin velhojen jos ei muunnella tarkoituksia tekstistä. Joten jätetään haukkuminen vaikka orava koirille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619319Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492879Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja352671- 572551
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971955- 981872
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241826Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501361Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091227- 281211