Onko tällaisia ihmisiä olemassakaan?

yksystäväkiitos

* Ei ryyppää (tai tupakoi) ja on joko kokonaan juomatta tai nauttii hyvän viinilasin silloin tällöin.
* Käsitys juhlimisesta on hyvä illallinen, leffailta, kokkaaminen tms. hyvien ystävien kanssa, eikä suinkaan perseet olalle -meininki lähibaarissa
* Tykkää lukea ennemmin kirjoja kuin näpytellä tablettia tai älypuhelinta
* Ei harrasta irtosuhteita, seksisuhteita ja "säätämistä" ja ylpeile niillä ympäriinsä kovaan ääneen
* Joka toinen sana ei ole vittu
* Nauttii kahviloissa käynnistä, kirjastoista, taidemuseoista, markkinatapahtumista/messuista jne.
* Ei ole kiihkouskovainen mutta suhtautuu neutraalisti tai on jopa kiinnostunut hengenasioista/yliluonnollisesta/eri uskonnoista tai mytologioista
* Ei elä nokka kiinni peilissä mutta osaa keskustella myös sisäisestä ja ulkoisesta terveydestä ja kauneudesta (enkä nyt tarkoita tällä "vittu sä oot lihonu" -tyyppistä ajatuksenvaihtoa)
* Pitää eläimistä
* Osaa olla lapsenmielinen mutta ei lapsellinen
* Tykkää matkustella
*välittää perheestään ja ystävistään
* On oikeasti rehellinen, luotettava ja hyvä kuuntelija eikä koskaan petä luottamusta

Niin että jos teitä on olemassa niin ilmoittautukaa mulle kiitos. Tuntuu että tässä maassa ei ole ollenkaan kyseiseen kuvaukseen sopivia alle kolmekymppisiä. Lienen sitten syntynyt väärälle vuosikymmenelle tai on muuten vain liian kovat kriteerit kun aitoja ystäviä ei tunnu löytyvän.

Terveisin pintaliitäjiin kyllästynyt.

20

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täytekirjoitus

Ei tuo kuvaus kaukana minusta ollut. Vaan en usko olevani ihan niin poikkeava että olisin ainutlaatuinen, tosin en ole enää alle 35 v.

• mano93

Nuo kuvaukset sopii minuun aika hyvin :D olen 21v

• mano93

Jos haluat yksityiskohtia, niin tässä tulee

- En tupakoi enkä juo alkoholia
        - Pidän rauhallisesta ajanvietosta kavereiden kanssa (esim. elokuvan katsominen).
        - Luen paljon kirjoja (en lue romaaneja, mutta paljon kirjoja esim. historiasta).
        - Harvemmin kiroilen, en laisinkaan normaali keskustelun aikana.
        - Käyn ruokapaikoissa ja kirjastossa, taidemuseossakin on tullut käytyä.
        - En ole kiihkouskovainen, mutta noudatan Raamatun ohjeita elämässäni.
        - En välitä ihmisten ulkonäöstä, jos on luonteeltaan mukava ja rauhallinen, se riittää minulle.
        - Matkustelen aika harvoin ulkomaille, mutta matkustelen Suomen rajojen sisällä.
        - Perheeni on minulle tärkeä, tulen heidän kanssaan toimeen ja autan heitä aina kun voin.
        - Olen rehellinen enkä puhu kenestäkään pahaa toisille.

• yksystäväkiitos
        mano93 kirjoitti:

Jos haluat yksityiskohtia, niin tässä tulee

- En tupakoi enkä juo alkoholia
        - Pidän rauhallisesta ajanvietosta kavereiden kanssa (esim. elokuvan katsominen).
        - Luen paljon kirjoja (en lue romaaneja, mutta paljon kirjoja esim. historiasta).
        - Harvemmin kiroilen, en laisinkaan normaali keskustelun aikana.
        - Käyn ruokapaikoissa ja kirjastossa, taidemuseossakin on tullut käytyä.
        - En ole kiihkouskovainen, mutta noudatan Raamatun ohjeita elämässäni.
        - En välitä ihmisten ulkonäöstä, jos on luonteeltaan mukava ja rauhallinen, se riittää minulle.
        - Matkustelen aika harvoin ulkomaille, mutta matkustelen Suomen rajojen sisällä.
        - Perheeni on minulle tärkeä, tulen heidän kanssaan toimeen ja autan heitä aina kun voin.
        - Olen rehellinen enkä puhu kenestäkään pahaa toisille.

Oi kuulostat tosi mukavalta :)

• mano93
        yksystäväkiitos kirjoitti:

Oi kuulostat tosi mukavalta :)

kiitos

• hyvä kirjoitus, juuri tuollainen ihminen olisi ihanne kumppani !!!

• yksystäväkiitos

Pointtini tekstissä oli se, että kaikki nykyiset "ystäväni" ovat jokaista vastaantulevaa paneskelevia, joka ilta ryyppääviä ja konetuliaseena vittua suoltavia tapauksia, joille päivän suurin murhe on jos kynsi katkesi tai tupakat loppui. Heidän mielestään kissat kelpaisi turkiksiksi ja haukkuuvat omia äitejään huoriksi. En jaksa tällaista enkä aio olla enää heidän kanssaan tekemisissä. Haluan oikeita ystäviä, aitoja ihmisiä. Nykymaailma kammottaa. Jos joku tahtoo jutella kanssani asioista tai on itse ystävää vailla, e-mailini on [email protected]

En siis etsi parisuhdetta vaan sydänystäviä.

• xxxxxxxxx

Minkä ikäinen itse olet ja mistä päin?

• Yö jo laskeutunut

Kaikki muu päti 100%, paitsi en kyllä oikein perusta matkustelusta, ellei siihen liity luonto, hiljaisuus tai jokin oikeasti kaunis/uusiuttava/mielenkiintoinen kokemus.

• vviiissviiss

Ensin ajattelin, että joo on... mutta sitten, alle kolmikymppinen... sori, siihen kriteeriin en enää mahdu :(

• yksystäväkiitos

Taitaa olla tuo ikä yksi lysti. Muutetaan vähän ilmoitusta: Aloitusviestin kriteerit pitäis muuten natsata mutta ikää saa olla 0-100. Eihän se ystävyys syntymävuotta katso.

• petäsmiäs

Meil viipalees on pajo tommosii!!

• yksilö

Hienoja ajatuksia. Nykymaailmassa on vaan sellanenkin ongelma,ettei minkäänlaisia ystäviä monellakaan ole. Yksinäisyys raastaa täydellisyydessään.

• Onnea etsintään

Aika kovat nuo sun kriteerit, eikö se ole tärkein asia että viihtyy ystävän kanssa ja arvostaa vaikka hän ei aivan samanlainen olisikaan. Ymmärrän kyllä sinua, en itsekään yhtään pidä ''pintaliitäjistä''. Kyllä ystäviä aina löytää, jos vain on sosiaalinen ja osaa tutustua ihmisiin. Sen kyllä huomaa jos jonkun kanssa synkkaa ja tuntuu että vois tulla hyväkin ystävä, vaikka ei täyttäis noita sun kriteerejä :)

• sorarouva

En tiedä missä liikut jos et tuollaisia tapaa. Itse en juuri muun laisia tunnekkaan.

Et ole syntyny väärään aikakauteen vaan liikut väärissä piireissä.

• Vaikka en täysin 100% vastaa jokaista kohtaa, tunnistan itseni selkeästi tuosta kuvauksesta. Suurimpana erona ehkä se että juon joskus, mutta aina vastuullisesti enkä perseile (baarikierrokset ei kiinnosta). Röökiä myös menee joskus hyvin harvoin mutta sen loppuminen ei koskaan vituta. Kiroilen kyllä kohtuullisesti kaveriseurassa, muuten osaan käyttäytyä kuin normaali ihminen ja muokata kielenkäyttöäni seuran mukaan.

Olen n. 24 elinvuoteni aikana tuntenut joitain tälläisiä henkilöitä ja tunnen muutaman edelleen, mutta ei ole kyllä liikaa samankaltaista porukkaa tullut vastaan.

• minnea

Täällä ilmottautuu alle kolmikymppinen nainen.. Kirjat ja taidemuseot ei ehkä oo mun juttu, mutta muuten tunnistin itseni. Löytyyköhän tälläisiä miespuolisia jostain.

• tämmöinenlöytyy

Olen aika lähellä kuvailemaasi ihmistä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Olen itse 29-vuotias mies:

- Juon alkoholia ehkä kahden kuukauden välein ja sekin on 1-2 kaksi lasillista viiniä hyvässä seurassa. Viini-juustoillalliset on loistavia!
      - En tykkää "bilettää" vaan on mukavempaa viettää iltaa mukavassa seurassa ja vaikka katsoa leffaa yhdessä
      - Tämä ei mätsännyt: käytän kyllä paljon älypuhelinta / tablettia / tietokonetta, mutta en yleensä muiden seurassa
      - Olen ehkä jollakin tavalla konservatiivinen seurustelun suhteen. En harrasta yhden illan suhteita ja en ole edes koskaan kokeillut sellaista. Mielestäni seksi kuuluu vain parisuhteeseen / avioliittoon.
      - Kiroilen erittäin harvoin
      - Tykkään käydä museoissa ja erilaisissa tapahtumissa
      - Mielestäni ihminen saa uskoa mihin haluaa kunhan ei tyrkytä sitä tai aiheuta vahinkoa muille. Yliluonnollisuus kiinnostaa, vaikken sinänsä usko niihin. Vaikken ole uskovainen niin uskon vahvoihin moraalikäsityksiin.
      - Olen jonkin sortin terveysintoilija ja se näkyy vahvasti elämäntavoissani. Kuntoilen lähes päivittäin.
      - Lemmikkejä ei ole tällä hetkellä, mutta niitäkin on ollut runsaasti aikoinaan
      - Osaan olla leikkisä ja hassutella
      - Matkustelen vähintään kerran vuodessa ulkomaille. Maita on tullut koluttua useampi kymmenen ja ulkomailla olen myös asunut.
      - Ystävät ovat tärkeitä ja perhe niiltä osin joiden kanssa tulen toimeen
      - Minulle kunnia on tärkeämpää kuin halu. Toisen ihmisen luottamuksen pettäminen on yksi häpeällisempiä asioista joita voisin tehdä.

• Jujudiidi

-En juo enkä tupakoi, en edes joskus sitä viinilasillista. Ei se viini edes maistu hyvälle. Mielummin hyvämerkkistä teetä, kuin viiniä.

- Juhliminen on aika laaja käsite, se nyt menee millainen olo on. Baarissa tulee käytyä todella harvoin (kerran parissa vuodessa), enkä näe baarissa käymistä harvoin mitenkään huonona asiana, riippuen tietenkin missä baarissa käy. Usein kuitenkin juhliminen on enemmänkin juuri tekemistä ilman alkoholia ystävien ja läheisten kanssa.

- Luen jokunverran kirjoja, mutta enemmän tykkään katsella dokumentteja netistä, ihan laidasta laitaan.

- En ole harrastanut kertaakaan irtosuhteita. Eivät sovi minulle.

- Ei tule sanottua vittua kovinkaan montaa kertaa, jos yhtään.

- Mielestäni kahviloissa känyti ja muualla käynti on ihan mukavaa ja niissä yritän aina käydä. Taidenäyttelyt tosin eivät ole olleet jostain syystä itseäni varten, vaikka itse olenkin taiteellinen ihminen. En tiedä miksi.

- En ole uskovainen, mutta uskon, että kuoleman jälkeen on jotain,mikä ei kuitenkaan ole tätä huhuttua taivasta tai helvettiä.

- Nokka kiinni peilissä on aika kaukana omasta itsestäni, mutta olen aina ollut kiinnostunut esim. mitkä ruuat ovat keholle hyväksi ja ottanut niistä selvää. Myös etsin aina välillä kauneudenhoitovinkkejä, sellaisia mitä voi tehdä kotona, ilman että niihin kaadetaan miljoona kemikaalia. Eihän se ole hyväksi iholle ja keholle.

- Eläimet on super rakkaita täällä kirjottavalle.

- Myönnän, joskus olen lapsellinen, kun päälle sattuu, aika harvoin tosin.

- Matkustella tykkään, mutta ainakin tiettyihin paikkoihin vain.Enemmän tykkäisin lähteä luonnon lähelle telttailemaan, kuin johonkin supersuosittuun lomakohteeseen johonkin turkkiin.

- Olen aina ollut kuunteleva ystäviäni kohtaan ja pitänyt heidän salaisuudet, harmi vain, ettei minulla ole aina sellaisia ystäviä sattunut kohdalle.

Hei, itse olen juuri ja juuri alle kolmekymppinen,mutta harvoin sitä tulee löydettyä ystävää, jolla 100% kaikki kiinnostuksen kohteet kohtaa. Nekin aikanaan muuttuu.

• Kaverilista

Mäki haluan just tuon listauksen mukaisen ystävän. :DDDDD
      Voisin kuvitella itse kirjoittaneeni kyseisen "kriteerilistan", samanhenkisiä tai edes samansuuntaisia ihmisiä on niin vaikea löytää!

* En ryyppää koskaan. En ole ikinä ollut humalassa tai edes hiprakassa.

* Vihaan "perseet olalle" -meininkiä. Baarissa voin toki käydä, jos kaveri sitä vaatisi, mutten todellakaan viihdy sellaisissa paikoissa, koska kaikki ovat kännissä ja typerehtivät.

* Näpyttelenkin tietokonetta ehehe. Ei vaiskaan, tykkään olla koneella, mutta se tarkoittaa _työntekoa_. Tykkään myös lukea kirjoja, enkä voi sietää sitä, kun JONKUN SEURASSA näprätään fucking hifilaitetta hyi yök. Voiko epäkohteliaampaa olla?

* "Säädöillä" tai muulla sellaisella leveilijät... pyh. Seurustelen vakaasti yhden ja ainoan ihmisen kanssa, enkä näe aiheelliseksi muutenkaan levitellä suhteen sisäisiä asioita eteenpäin. :D

* Kiroan "paljon", mutten todellakaan joka lauseessa, enkä varsinkaan jos tiedän ettei vastapuoli siitä tykkää. Se vain tarttuu työpaikalta. :<

* Kahvilat, museot.. <3

* Ateisti, mutta silti kiinnostunut eri uskonnoista / uskomuksista ilmiönä. :D Tunnen "kiihkouskovaisiakin" ja keskustelen mielelläni heidänkin kanssaan, ikäänkuin näkökulmien vaihtona. Tuputtamisesta suuntaan tai toiseen en pidä, enkä syyllistämisestä ("oot huono ihminen ku et oo uskossa!!!" Joo en ole.)

* Olen ruma, mutta kyllä ulkonäöstä ja varsinkin sen ihannoinnista ilmiönä voi puhua. Terveys kiinnostavampi aihe.

* Erittäin eläinrakas. <3

* En tiedä miten erottelisin lapsellisen ja lapsenmielisen, tai miten muut sen erottelevat, mutta omasta mielestä en ole lapsellinen.

* TykkäISIN matkustella, en vain pääse koskaan. ;(

* Joo ei ku vihaan perhettäni ja ystäviäni... No ei todellakaan, tarkotus olis niistä kyllä välittää henkeen ja vereen, vaikka kaikki mun elämässä olleet ihmiset on ollut ihan kauheita. :D Välitin silti niistäkin.

* En osaa valehdella, joten rehellinen forever. Joskus siitä on haittaakin. :(

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2142
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2009
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1405
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1059
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      57
      977
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      948
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      828
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      789
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      770
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe