Täällä on aika paljon 28-33-vuotiaita näissä aktiivikirjoittajissa. DarkFear, lord.boredom, Naisasialooseri jne. Johtuisikohan Tshernobylin vaikutuksesta vai mistä, että ätmiytyminen on niin vahvaa tuossa ikäryhmässä?
Mitä juomavedessä 80-luvun alussa?
27
237
Vastaukset
- liekö syy
Lama-ajan lapsia?
- ............
Lisätään listaa: Hämärän rajoilta, Mies1985, mies 86, eATMe. Teemu Miltokin 35-vuotiaana menee vielä melkeinpä samaan ikäryhmään.
- 11122233343222
Nin tai enemmänkin teknologian kehitys nössöönnyttänyt, ei ollut 80-luvulla vielä nettiä taikka peli- tai tietokoneita jokaisella.
Oiskohan kyse vain siitä että kolmekymppisenä herätään siihen että on tullut käyttäneeksi parhaat nuoruusvuotensa johonkin täysin hyödyttömään, kuten opiskeluun ja työntekoon, ja nyt sitten yritetään epätoivon vimmalla tarttua niihin viimeisiin pariutumismahdollisuuksien rippeisiin.
- ..............
Mutta entä kun nämä sama kirjoittajat kirjoittivat tänne näitä samoja juttujaan jo joskus 5-10 vuotta sitten?
- kenties...
.............. kirjoitti:
Mutta entä kun nämä sama kirjoittajat kirjoittivat tänne näitä samoja juttujaan jo joskus 5-10 vuotta sitten?
Ovat varhaiskypsinä havahtuneet muita aiemmin.
En tiedä. Ehkä minulle kävi niinkuin eräälle lapsuudenkaverilleni kertomansa mukaan kävi eli tipuin pää edellä leikkitelineesä alas. Tosin minulla ei toistaiseksi ole ainakaan diagnoisoitu aivovauriota, mutta kai sekin päivä vielä koittaa.
Varmaan oma ätmiyskierteeni alkoin (yllättäen) ala-asteelta. Muistan jo ensimmäisellä liikunnantunnilla kun olin ainoa pojista joka kävi liikuntatreenien jälkeen suihkussa. Minua läiskäytettiin perseelle ja muut repesivät nauruun. Tämä siis ensimmäisellä kouluviikollani. Myöhemmin minusta tuli androgyyni ja hintelä videopelinörtti joka kävi soittotunneilla kerran viikossa mutta ei koskaan panostanut musiikin teorian oppimiseen kunnolla. Kaiken kaikkiaan ala-asteella kiusaamista oli kuitenkin paljon vähemmän kuin ylästeaikana; yläasteaikana minua piikiteltiin jatkuvasti ja ne jäljet ovat jääneet minuun luultavasti pysyvästi.
Nykyään menee kuitenkin ihan hyvin.Ei Tshernobyl lisännyt säteilyannoksia kuin pienen murto-osan. Enemmän vaikuttavat asuinpaikan radonesiintymät ja mahdolliset röntgentutkimukset.
Voihan kyse olla vain sattumastakin tai siltä, että näytttä että olemme jotenkin yliedustettuja. Muita syitä voi olla, että meidän sukupolven aikana tietokoneista tuli jokaisen kotitalouden saavutettavissa olevaa tekniikkaa, mutta toisaalta vielä 90-luvulla tietokoneharrastuksella oli vähän negatiivinen leima. Kaikki eivät harrastuneisuudestaan huolimatta joutuneet kärsimään siitä, mutta yhtä kaikki, olimme nörttejä, joista tytöt eivät pitäneet. Nykyajan nuorilla asia on toisin, tietokoneet ja pelit lienevät varsin hyväksyttyjä harrastuksia, joten burgereimpia jonneja lukuunottamatta parikymppiset eivät joudu parisuhdesyrjäytymiskierteeseen.
Toinen seikka voi olla, että olemme tosiaan lama-ajan lapsia. En osaa arvioida, miten se juuri minuun on vaikuttanut, mutta monissa kodeissa tunnelmat kiristyivät tuntuvasti vanhempien työttömyyden tai muusta syystä johtuvan niukkuuden vuoksi. Toivottavasti nyt ei ole kasvamassa uutta ATM-polvea.
Noin muuten en tiedä. Eiköhän liene yksilölliset tekijät taustalla, koska moni minun luokalla ollut tietokonepelaaja on kyllä löytänyt parisuhteen ja elävät varsin normaalia elämää tietääkseni. Ehkä he tekivät jotain oikein siinä teini-iän lopussa tai parikymppisyyden alussa, kun minä puolestani elin nörtin roolia, enkä oikein sitten integroitunut muiden opiskelijoiden kanssa. Menestyneemmistä ikätovereista tiedän, että he menivät samaan korkeakouluun kaveriporukan muiden kanssa, kun minä taas menin käytännössä yksin vieraaseen kaupunkiin. Ei nyt varmaan kannata kuitenkaan jossitella, että miten olisi käynyt jos olisin mennyt samaan paikkaan kuin he.outsider1 kirjoitti:
Tietokoneita tai pelikonsoleita oli lähes joka kodissa jo 80-luvun puolivälissä.
Niin oli, ja 90-luvulla tultaessa nyt ainakin. Meillekin taisi tulla 1985. Mutta tietokoneharrastus ja varsinkin pelaaminen oli vielä pitkälle 90-luvun loppuun nössöjen hommaa, josta sieti saada turpaansa pojilta ja pilkkaa tytöiltä.
- Mitä muuten
lord.boredom kirjoitti:
Niin oli, ja 90-luvulla tultaessa nyt ainakin. Meillekin taisi tulla 1985. Mutta tietokoneharrastus ja varsinkin pelaaminen oli vielä pitkälle 90-luvun loppuun nössöjen hommaa, josta sieti saada turpaansa pojilta ja pilkkaa tytöiltä.
ns.kotitietokoneilla tehtiin ennen vuotta 1985, voiko niillä tehdä muuta kuin pelata?
Tieten ekstriimiä tuolloin lie ollut, jos joku rakennussarjoista kokosi niitä, ja sai ohjelmoitua siihen jonkin yksinkertaisen toiminnon.
Netti lie tullut tavallisen tallaajan ulottuville tuosta reilu 10 vuotta myöhemmin. Mitä muuten kirjoitti:
ns.kotitietokoneilla tehtiin ennen vuotta 1985, voiko niillä tehdä muuta kuin pelata?
Tieten ekstriimiä tuolloin lie ollut, jos joku rakennussarjoista kokosi niitä, ja sai ohjelmoitua siihen jonkin yksinkertaisen toiminnon.
Netti lie tullut tavallisen tallaajan ulottuville tuosta reilu 10 vuotta myöhemmin.Eipä niillä juuri muuta tehty, paitsi että jotkut myös ohjelmoivat 80-luvun kotitietokoneiden sisäänrakennetuilla basic-tulkeilla. Mitään ns. hyötykäyttöä noilla masiinoilla ei ollut. Pankkiasioita olisi teoriassa voinut hoitaa modeemin kanssa, mutta erittäin harva niin teki.
- ryppis
En näe mitään syytä olettaa, että juuri tuossa ryhmässä olisi erityisesti jotain miestyyppiä. Tai voi tietysti olla, mutta ainakaan palstaa ei voi käyttää perusteena. Nuoremmat miehet elävät vielä parhaita nuoruusvuosiiaan eivätkä heilu netissä ja vanhemmat ovat keskimäärin vähemmän tällaisten palveluiden käyttäjiä.
- 15+20
Fluoria oli ainakin Kuopiossa. Alumiinin tuotannosta tulevaa ongelmajätettä, jota kierrätettiin ihmisillä.
http://www.elinahytonen.fi/2011/01/fluori-suuri-valhe-2/ Tuskin sitä juomavedessä on mitään erikoista ollut, sillä mä ainakin itse oon ihan normaali ja tervejärkinen mies.
- joku muu
Joku voisi pitää tuota hyvänä itseironiana.
- joku vaan
joku muu kirjoitti:
Vanhempani olivat innokkaita sienestäjiä/marjastajia juuri tuohon aikaan.
Ehkä hieman syytän heitä. Elämä friikkina 29cm peniksen roudaajana ei ole aina helppoa. joku muu kirjoitti:
Ei tässä ollut mitään itseironiaa, vaan sanoin tässä ihan selvän tosiasian. Täysin typerä koko tällainen keskustelu ja varsinkin mua on ihan turha laskea tähän joukkoon edes kuuluvaksi.
- Suomi-Kake
DarkFear kirjoitti:
Ei tässä ollut mitään itseironiaa, vaan sanoin tässä ihan selvän tosiasian. Täysin typerä koko tällainen keskustelu ja varsinkin mua on ihan turha laskea tähän joukkoon edes kuuluvaksi.
Ätmihän sä olet ja tuohon ikäryhmään kuuluva. Ja taatusti yksi epänormaaleimmista tyypeistä tällä palstalla.
Suomi-Kake kirjoitti:
Ätmihän sä olet ja tuohon ikäryhmään kuuluva. Ja taatusti yksi epänormaaleimmista tyypeistä tällä palstalla.
Ja sä kun et tiedä musta ja mun elämästäni yhtään mitään, joten sun on aivan turha koittaa tehdä siitä jotain oletuksia, kun nämä sun oletuksesi näyttävät täällä koko ajan väärin vaan menevän. Se ikäryhmään kuuluminen onkin ainoa asia, miltä osin mä tohon joukkoon kuulun, sillä muuten mulla ei olekaan yhtään mitään samaa tollaisten luuserimiesten kanssa!!!!!!!!!! Että tiedäkin vaan sä vitun hinttipersehuora vittu se saatana!!!!!!!!!!!!!!
Sä sitä itse vittu varmaan joku saatanan ätmiluuseri oletkin ja kaiken lisäksi myös oikein vitun epänormaali!!!!!!!!- olet friikki
DarkFear kirjoitti:
Ja sä kun et tiedä musta ja mun elämästäni yhtään mitään, joten sun on aivan turha koittaa tehdä siitä jotain oletuksia, kun nämä sun oletuksesi näyttävät täällä koko ajan väärin vaan menevän. Se ikäryhmään kuuluminen onkin ainoa asia, miltä osin mä tohon joukkoon kuulun, sillä muuten mulla ei olekaan yhtään mitään samaa tollaisten luuserimiesten kanssa!!!!!!!!!! Että tiedäkin vaan sä vitun hinttipersehuora vittu se saatana!!!!!!!!!!!!!!
Sä sitä itse vittu varmaan joku saatanan ätmiluuseri oletkin ja kaiken lisäksi myös oikein vitun epänormaali!!!!!!!!Älä tule tätäkin ketjua tukkimaan noilla autistisilla kohtauksillasi.
- .............
DarkFear kirjoitti:
Sä sitä itse vittu varmaan joku saatanan ätmiluuseri oletkin ja kaiken lisäksi myös oikein vitun epänormaali!!!!!!!!Mitä mieltä olet siitä että Naisasialuuseri tunnusti ottaneensa suihin kaveriltaan jokin aika sitten? Mikset säkin vaan tulisi jo ulos kaapista?
olet friikki kirjoitti:
Älä tule tätäkin ketjua tukkimaan noilla autistisilla kohtauksillasi.
Kyllä varmasti tulen silloin, jos mut vedetään tahtomattani mukaan johonkin sellaiseen, mihin mä en edes kuulu. Tuskin olisin edes osallistunut koko tähän keskusteluun, jos mun nimeäni ei olisi mainittu tässä keskustelun aloituksessa.
............. kirjoitti:
Mitä mieltä olet siitä että Naisasialuuseri tunnusti ottaneensa suihin kaveriltaan jokin aika sitten? Mikset säkin vaan tulisi jo ulos kaapista?
No olkoon sitten mun puolestani naisasialuuseri joku hinttari, jos kerran sitä oikeasti on. Mulla kun sitä ei ole mitään tarvetta tulla mistään kaapista ulos, sillä mä kun en ole koskaan ollutkaan mikään homopersehuorahinttari, että tiedäkin sä vittu se saatana!!!!!!!!!!!!!!!!!
- työtön atm
Olen 33v. :O
- ehkäisypillerit
Gulp gulp lipiti lips estrogeenejä kurkusta alas, eli tässäkin asiassa ätmit voivat syyttää p*llua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4068892Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1743328- 181801
- 771156
- 761068
- 271055
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641011Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss79995- 55973
- 65930