ero

Onneton65

ok. 26 vuotta elettiin. Aikaa meni paljon ja aina oli päällimmäisenä ajatuksena se että miksi ole tässä suhteessa.
No meni itsetunto, en uskonut millään tasolla itseeni ja sain paskaa niskaani päivittäin. Olin ja tein kaikki aina väärin.
Nyt kun lopulta sain oikeasti lähdettyä POIS olen tyytyväinen. Lopputuloksena se että olen totaalisen YKSIN koska tuon suhteen aikana ei saanut olla yhtään ystävää.

Miten te muut olette päässeet tässä eteenpäin?
Onko kukaan muu ollut näin narsistisessa suhteessa se heikompi osapuoli?

6

443

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onneton70

Minulla on sama tilanne. Olen nyt eroamassa narsistisesta suhteesta. Kaikki mitä teen on aina väärin ja väärään aikaan enkä kuulemma osaa tehdä yhtään mitään. Vaikka tiedän että se ei oikeasti ole totta, niin silti välillä pelottaa miten osaan olla yksin. Ystäviä ei minullakaan enää ole ja yksinäisyys pelottaa. En tiedä miten edetä, mutta haluan uskoa että alun ongelmien jälkeen selviän kyllä. Aika paljon saan varmaan tehdä töitä että löydän uusia ystäviä ja tapoja olla sosiaalinen.

• Onneton65

Asiat vie aikansa, mutta kyllä niistä selviää. Kovin yksinäistähän tämä elämä on ja tarvitsee paljon itseluottamuksen kasvatusta joka vie voimia. Se ei paranna asiaa että myös työssä narsisti työkaveri, joka kaikin keinoin pilaa hyvän ilmapiirin ja yhdessä tekemisen onnen.

• tuttujuttu2
        Onneton65 kirjoitti:

Asiat vie aikansa, mutta kyllä niistä selviää. Kovin yksinäistähän tämä elämä on ja tarvitsee paljon itseluottamuksen kasvatusta joka vie voimia. Se ei paranna asiaa että myös työssä narsisti työkaveri, joka kaikin keinoin pilaa hyvän ilmapiirin ja yhdessä tekemisen onnen.

Sinulla on joskus ollut ystäviä, kaivapa vanha muistikirja esiin ja ota yhteyksiä. Ensin vaikka varovasti joulutervehdyksen muodossa, johon olet liittänyt toiveen nähdä ja vaihtaa kuulumisia.
        Työkaveriin päin joko annat toisen töristä ilkeyksiään toisesta korvasta sisään toisesta ulos tai opettele sanomaan vastaan. Tai molempia tilanteen mukaan. Se joka kynnysmattona kyykistelee, löytää aina kuraa niskastaan, saappaanjäljet vain vaihtuvat. Vasta kun nousee vaatimaan ihmisarvoista ja kohteliasta kohtelua, sellaista on luvassakin. Käy työterveydessä pyytämässä lähetettä psykologille tai hakeudu terapiaan jotakin muuta kautta, juuri tuon terveiden rajojen löytymisen ym. takia.
        Joskus työpaikan vaihtokin on osa tervehtymisprosessia? Voisitko alkaa aikuisopiskelun sinua kiinnostavasta alasta/asiasta, saat uutta mietittävää ja niitä kavereita väkisinkin.

• piparminttuli

Elämä tuollaisen kumppanin kanssa ei voi olla onnellista. Mutta nyt on alkanut uusi elämä sinulla. Älä anna viedä omaa itsearvoasi tuollaisen henkilön. Muista kertoa itsellesi joka aamu että olet mahtava ihminen ja nyt sinulla elämä on alkanut.

Jos et saanut tehdä jotain aiemmin niin nyt sitten teet ja nautit siitä.

Varmaan vie vähän aikaa ennen kuin saat uusia ystäviä ja tuttavia. Mutta sinun täytyy lähteä sieltä kotoa ulos. Aloita harrastus jota olet jo kauan halunnut harrastaa. Sieltä löydät kyllä uusia ihmisiä.

Etsi paikkakuntasi tukiryhmä eronneille. Sellainen varmasti löytyy. Mutta ennen kaikkea ala arvostamaan itseäsi. Olet hieno ja tärkeä ihminen ennen kaikkea itsellesi.

• jossu6

ok tiedä n mitä sen on menin yhden miehen kanssa yhteen ja se ilmoitti mulle yhtä äkkiä et haluaa eroa ja ymm. mieli muuttuu koko ajan,,, ja nyt ilmoitti voimme olla kihloissa ja tavata siltikin vaikka asuisimme erillään...

• Olen ollut tuollaisessa suhteessa. Helpotus eroon pääsystä on ollut suuri.

Olen ottanut uusia harrastuksia ja deittaillut ahkerasti. Olen viihtynyt aina hyvin yksin, joten asia ei ole ollut minulle mikään iso ongelma.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      76
      5235
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      64
      4659
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      125
      4601
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      338
      1937
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      86
      1579
    6. 92
      1514
    7. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1476
    8. 334
      1141
    9. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      981
    10. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      52
      933
    Aihe