Saisinko apuja

riehnamuori

Hei anopit ja miniät.
Olen perinteitä rakastava, -kunnioittava ja - vaaliva anoppi.
Miniäni sai ihanan pikkuisen tyttövauvan. Olemme menossa katsomaan heitä viikonlopulla ja vien rotinat.

Koska minulla ei ole enään niin suurta uunia, että voisin leipoa rotinoihin sitä perinteistä ympyräelttaa. Niin onko kauhea moka jos leivon useamman tavan eltan ja leikaan ne siivuiksi ja laitan siivuina ympyrän muotoon.

5

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä tommosia vie!

      Ei kukaan halua nykypäivänä kahvipöytäänsä mitään pullaelttaa. Turhaa sokeria ja vehnäjauhoja.... pelkkää tyhjää hiilihydraattia.

      • kirvesmiehen muija

        Ihanaa kun joku kunnioittaaa vielä perinteitä. Harvalla on enään niin suurta uunia että koko ympyrän saisi paistettua. Mutta tuo viipalointi on ihan hieno idea.

        Rotinathan on perinne kainuussa ja pohjoiskarjalassa. Itsekkin sain rotinoita kun lapsemme syntyi.

        Naapurit oli tehneet keskenään sopimuksen kuka mitäkin toi. Oli kiva kun ei tarvinnut välittää kahvileivästä kun tulivat vauvaa kattomaan. Osa toi myös lämpimän ruuan tai leikelautasen. Aivan ihana perinne. Vie toki rotinat miniällesi.


    • 7864232

      Minunkin työkaveri sai juuri tyttären. Viikonlopulla mennään kattomaan heitä. Ihanaa että joku muukin vaalii perinteitä. Niin myös me. Eli rotinat viedään. Hänen äitinsä, anoppinsa ja veljensä vaimo vie ne perinteiset. Joten minä vien muunnetun.

      Olen sopinut että vien ruokatarjottimen ja he voivat osan siitä laittaa pakkaseen. Näin heillä on valmista ruokaa pakkasessa. Jos on joku päivä väsyneempi niin ei tarvitse kuin lämmittää ja saa levätä senkin ajan.

      Onneksi työkaveri (vaikka on vielä nuori äiti) arvostaa perinteitä. Sillä niistähän on vain hyötyä ja iloa hänelle.

    • eläväperinne

      Perinteitä voi aina soveltaa.
      Täällä Karjalan ulkopuolella taitavat karjalaiset viedä mitä tahansa leivonnaista rotinoiksi.

    • nuoriäiti

      Ihanaa kun joku vielä jaksaa perinteitä vaalia. Itse sain naapurilta ihanan tarjottimen. Siinä oli syömistä vaikka muille jakaa. Hän tiesi ettei me olla makeen perään niin hän oli laittanu siihen piirakoita, voileipäkeksejä vaikka mitä lajia. Oli juustoja useaa erilaista ja sitten vielä monenlaista leikkelettä. Aivan ihana. Olimme tosi otettuja. Siinä oli kokonainen iltapala ja enemmänkin. Keitin kahvit ja pyysin heidät kahville ja nautimme tarjottimen antimista. Ja vielä jäi meillekkin siitä vaikka millä mitalla. Nyt on tarjotin jäljellä muistuttamassa ihanasta naapurista.
      En ollut koskaan ennen kuullutkaan moisesta tavasta, mutta olen nyt ottanut sen omaksikin tavakseni.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      276
      19130
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      85
      3539
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2245
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1946
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1850
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1600
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1352
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1278
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      148
      1158
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe