Saisinko apuja

riehnamuori

Hei anopit ja miniät.
Olen perinteitä rakastava, -kunnioittava ja - vaaliva anoppi.
Miniäni sai ihanan pikkuisen tyttövauvan. Olemme menossa katsomaan heitä viikonlopulla ja vien rotinat.

Koska minulla ei ole enään niin suurta uunia, että voisin leipoa rotinoihin sitä perinteistä ympyräelttaa. Niin onko kauhea moka jos leivon useamman tavan eltan ja leikaan ne siivuiksi ja laitan siivuina ympyrän muotoon.

5

261

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä tommosia vie!

Ei kukaan halua nykypäivänä kahvipöytäänsä mitään pullaelttaa. Turhaa sokeria ja vehnäjauhoja.... pelkkää tyhjää hiilihydraattia.

• kirvesmiehen muija

Ihanaa kun joku kunnioittaaa vielä perinteitä. Harvalla on enään niin suurta uunia että koko ympyrän saisi paistettua. Mutta tuo viipalointi on ihan hieno idea.

Rotinathan on perinne kainuussa ja pohjoiskarjalassa. Itsekkin sain rotinoita kun lapsemme syntyi.

Naapurit oli tehneet keskenään sopimuksen kuka mitäkin toi. Oli kiva kun ei tarvinnut välittää kahvileivästä kun tulivat vauvaa kattomaan. Osa toi myös lämpimän ruuan tai leikelautasen. Aivan ihana perinne. Vie toki rotinat miniällesi.

• 7864232

Minunkin työkaveri sai juuri tyttären. Viikonlopulla mennään kattomaan heitä. Ihanaa että joku muukin vaalii perinteitä. Niin myös me. Eli rotinat viedään. Hänen äitinsä, anoppinsa ja veljensä vaimo vie ne perinteiset. Joten minä vien muunnetun.

Olen sopinut että vien ruokatarjottimen ja he voivat osan siitä laittaa pakkaseen. Näin heillä on valmista ruokaa pakkasessa. Jos on joku päivä väsyneempi niin ei tarvitse kuin lämmittää ja saa levätä senkin ajan.

Onneksi työkaveri (vaikka on vielä nuori äiti) arvostaa perinteitä. Sillä niistähän on vain hyötyä ja iloa hänelle.

• eläväperinne

Perinteitä voi aina soveltaa.
      Täällä Karjalan ulkopuolella taitavat karjalaiset viedä mitä tahansa leivonnaista rotinoiksi.

• nuoriäiti

Ihanaa kun joku vielä jaksaa perinteitä vaalia. Itse sain naapurilta ihanan tarjottimen. Siinä oli syömistä vaikka muille jakaa. Hän tiesi ettei me olla makeen perään niin hän oli laittanu siihen piirakoita, voileipäkeksejä vaikka mitä lajia. Oli juustoja useaa erilaista ja sitten vielä monenlaista leikkelettä. Aivan ihana. Olimme tosi otettuja. Siinä oli kokonainen iltapala ja enemmänkin. Keitin kahvit ja pyysin heidät kahville ja nautimme tarjottimen antimista. Ja vielä jäi meillekkin siitä vaikka millä mitalla. Nyt on tarjotin jäljellä muistuttamassa ihanasta naapurista.
      En ollut koskaan ennen kuullutkaan moisesta tavasta, mutta olen nyt ottanut sen omaksikin tavakseni.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      39
      1198
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      83
      899
    3. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      44
      727
    4. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      720
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      216
      602
    6. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      48
      533
    7. Sano rakkaallesi

Suorat sanat! Mikä mieltä kaihertaa!
      Ikävä
      43
      499
    8. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      176
      498
    9. jumala ei auta hittojakaan..

kuka tahansa voi kirjottaa lapulle mitä vaan ja väittää että jumala olisi sen kirjoittanut... onko yksikään raamatun kir
      Sinkut
      204
      483
    10. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      59
      476
    Aihe