Kun tarkastelee helluntailiikettä ja sen jäsenistöä voi helposti tulla johtopäätökseen, että heidän joukossaan on paljon hajaannusta, kiistaa, riitaa ,sekasortoa ja kaikenlaista pahaa. Kun lukee tätä helluntalaisuus palstaa niin tämä näkemys vain vahvistuu.
Uskovat piikittelevät toisiaan, syyttävät toisiaan epäuskoisiksi ja saatana omiksi, kadotuksen lapsiksi, hulluiksi ja paljon muuksi.
Sitäkä Jumalan Henki saa aikaan?
OLen itse entinen Helluntailainen mutta poistuin joukosta juuri näiden syiden vuoksi. Helluntailaisuus perustuu omien halujen tyydyttämiseen. Etsitään kokemuksia.
Olen huomannut myös sen, kuin Raamattu kyllä sisältää Jumalan ilmoitusta mutta se kuitenkin on pääasiassa Jumalan inspiroimaa. Näillä kahdella on eroa paljonkin. Inspiroitu kirjoitus ei sisällä puhdasta Jumalan ilmoitusta vaan siihen pääsee sekoittumaan ihmismieli ja sen halu ja näkemys.
Maailmassa on ainakin yksi todella Jumalan antama ilmoitus. Se on Urantia kirja, joka antaa vastauksen kaikkiin ihmismielen kysymyksiin. Lukeekapa sitä.
Vastalausemyrskyn jo tiedän. Mutta se ei muuta totuutta. Urantia kirja on Universumin Isän suurenmoinen lahja meille. Hänen Poikansa Jeesus, lahjottautui maan päälle, meidän ikuinen hyvä mielessään.
Riitaa ja kiistaa
13
<50
Vastaukset
Mielenkiintoista. Löytyisikö tuo urantia kirjastosta tuolla nimellä? Kuka sen on kirjoittanut?
Uskovaiset tietysti tuomitsevat sen. Ei ole asiaa joista ei fundis löydä jotain negatiivista millä lyödä toista ihmistä.
Tästä asiasta minä parhaillaan kirjoitan -uskovaisille-ketjussa lihalliset pyhät.
On aivan totta mitä sanot. Uskovaiset riitelevät keskenään.
Tuossa ketjussa greeen taas sättii lateraalista joka sättii tiestää. Tosin aiheesta. Ja minäkin olen saanut osani.
Minusta lukee tuossa ketjussa erään uskovaisen sanomana että olen aina ollut tyhmä mutta nyt tullut vielä tyhmemmäksi.
Hän vastaa viestiin jossa emiilio kysyy muilta että oletteko nähneet missä vihollisen hengessä aurora kirjoittaa...
Aurora yrittää vain saada tieställä lisätietoa liittyen parantumisihmeeseen. Aurora ei purematta niele sitä kun toinen väittää kokeneensa yliluonnollisen parantumisen.
Auroralle ei siis ole tehty lobotomiaa vaan aivot toimivat yhä.
Yksi uskova näkee että se on merkki siitä että minulla on paha olla.
Minun omalla käsityksellä ei ole merkitystä-uskovainen ei tajua totuutta.
Siltä pohjalta joudun arvioimaan näiden uskonelämää. Eivät tunnu tajuavan totuutta.- rikki meni
joko aloitit isänpäivän kunniaksi? onko vähän aikaista, jää kakku tekemättä ja munat särkyy ennenaikojaan.
rikki meni kirjoitti:
joko aloitit isänpäivän kunniaksi? onko vähän aikaista, jää kakku tekemättä ja munat särkyy ennenaikojaan.
Lopeta se vittuilu tai jumala heittää tiiliskiven taivaasta päähäsi. Se tipahtaa sieltä samaan tapaan kuin raamattusi.
Aloittajalle raamatusta että olet aivan oikeassa.
- voi ihmettä
No voi sentään, eli Jumala on antanut kaksi kirjaa ihan itse ihan itsestään no voi sentään !
Kuten huomaat ap, uskovainen tuomitsee, aivan niin kuin ennustettiin.
Nää on nää uskovaiset niin ennalta-arvattavia.- poks shihhh
auroraboreallis kirjoitti:
Kuten huomaat ap, uskovainen tuomitsee, aivan niin kuin ennustettiin.
Nää on nää uskovaiset niin ennalta-arvattavia.Eli oikeassa olin, korkki on jo auki !
- korkki pois ja onnee
poks shihhh kirjoitti:
Eli oikeassa olin, korkki on jo auki !
se onniin ennalta arvattavaa näillä urantiasekoilijoilla ja vastaavilla !
Korkki on aina auki oli syy mikä tahansa, ilo tai suru, sieltä he etsivät sitä urantiaansa putelin pohjalta.
se on aina pohjauurteessa se onni! korkki pois ja onnee kirjoitti:
se onniin ennalta arvattavaa näillä urantiasekoilijoilla ja vastaavilla !
Korkki on aina auki oli syy mikä tahansa, ilo tai suru, sieltä he etsivät sitä urantiaansa putelin pohjalta.
se on aina pohjauurteessa se onni!Hyvää paistia ja salaattia. Niin ja maitoa.
Tästä tulikin mieleeni kalamoksen viesti jossa hän kirjoittaa että te uskovaiset tarvitsette aina vaan maitoa.
Mitä se sillä tarkoitti?
Tuttipullo sulle.
- taivaasta se tuli Ra
Eräs ikämies oli saarnamatkalla junan kyydissä, ja luki siinä Raamattuaan.
nuoret ryypiskelijät likipenkissä hokasivat asian laadun ja sanoivat että kuules mies, etkö tiedä että piru on jo kuollut !
saarnamies kaivoi lompuukistaan pari kymppiä ja antoi sen porukalle sanoen, otan osaa ,se on kova kohta orpolasten kohtalo. On se niin kovaa kun piru on kuollut sano saarnamies.
- tipe tipe tip tap
Älä sammu vielä tänään, sen aika on huomenna vasta!
Jaa joulu tulee ja sinäkin sammut.
Mitä se kalamos tarkoitti sillä maito-jutullaan? Että te tarvitsette aina vain maitoa?
Mull on maitoa tässä, miten sulle saataisiin?
Hyvää paistia.
Lihaa... miksi te ihmettelette onko liha kuollut, totta kai liha on melkein aina kuollutta, ainakin minun paistissa.
Huomenna syön siskonmakkarakeittoa.
Pitäisi alkaa tiskaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1532885Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2812566Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.421599Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?381510- 1211232
- 1081163
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee151095Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041053Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e371019Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La611003