Olen harrastanut rockabillyä jo 20v. eli tiedän mistä puhun.
Rockabilly on eräs rock´n´rollin alalajeista. Rockabilly syntyi kun vuonna 1957 Billy Norman (tästä nimitys rockabilly) niminen musta muusikko New Yorkista keksi yhdistää rock`n`rolliin country vaikutteita. Hän myös keksi rockabillylle tyypillisen rumpujen soittotyylin. Eli naputetaan virvelin reunaan. Keksintö syntyi vahingossa, kun keikkamatkalla Los Angelesiin rumpukalvo vaurioitui ja piti soittaa ilman kalvoa.
Tässä vielä vähän tietoa Billy Normanista:
Kotoisin New Yorkista, oli keksiessään rockabillyn 24 vuotias.
Normanin ensimmäinen bändi Billyboy Norman & The Rhythmcats. Tämä oli bluesbändi.
Seuraavaksi oli Billy Norman & The Cruelmen.
Tämän bändin kanssa hän alkoi esittää rockabillyä.
Billy Norman kuoli auto-onnettomuudessa v.1965
Ehti julkaista muutaman singlen sekä pari EP:tä. Ovat muuten äärimmäisen harvinaisia.
Tässä joitain Billyn biisejä:
Rock and roll hop
How can you be
One more change
Rockabilly rebels gonna get
Hey little baby
Old southern home
Mitä on rockabilly? Tässä vastaus!
6
1396
Vastaukset
- ????????????????
Google haulla ei löydy mitään tietoja tästä sinun Normannistasi, eikä myöskään mainitsemiasi piisejä. Tuskin häntä on ollut edes olemassa.
- elvisr...
Ja sitte kun löydät gookkelilla juttua Normannista, niin alat uskoa asiaan?
Se on kuule helppo järjestää...
PS. netistä löytyy totuus!
http://www.elvisrebel.tk - ????????????????
elvisr... kirjoitti:
Ja sitte kun löydät gookkelilla juttua Normannista, niin alat uskoa asiaan?
Se on kuule helppo järjestää...
PS. netistä löytyy totuus!
http://www.elvisrebel.tkEn tietenkään ala uskoa, jos siitä löytyy yksi tai muutama sivusto. Rockabillyn keksijästä pitäisi löytyä kuukkelilla satojatuhansia osumia, sitten uskoisin. Onko sekin helppo järjestää? Jos on, niin järjestäppä niin katsotaan.
- rebel
no ei varmaan googlesta löyvä mitään,minä sen sanon että vanhatb rockabilly asiat ei ole enää mitään niin suurta että netistä löytäisi kaikki,ainakin minä uskon tuohon tarinaan.yritän ainakin uskoa!
- JohnnyÄm
Paskaa haastelet niin että suupielet vaahtoo, tommosta kukkoo ei olemassakaan.
- rebel
moi.ainakin minä uskon sinun asiaasi,yritän ainakin uskoa.koska ei tuo niin ihmeellinen juttu ole,tai onhan se silleensä että ei varmaan enää hirveenä löydy netistä tietoa.mutta hyvä erttä joku tietää tästä rockabillyn syntymästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733