Luettavaa Trabantisteille

2 tahtia

Näkyy olevan Trabant-buumi suomalaisissa lehdissä. Ihan viime aikaisia juttuja on ainakin:
Tuulilasi Turbo 3/2004: Heil Honecker! Trabantilla Unkarista Suomeen. Nelitahtinen versio. 8 sivua ja jatko-osa ilmeisesti tulossa.
Kaleva 2.11.: Trabi ja Warre pian harvinaisuuksia Saksassa. Paljon tilastotietoa Trabant-kannan harvenemisesta, muuttumassa keräilyesineiksi.
Keskipohjanmaa 31.10.: Vastaveto bemarikulttuurille. Tässäkin jutussa tyyppi toi Trabin Unkarista, mutta tää on vanhempi 2-tahti.
Lisäksi Hesarissa on syksyllä ollut ainakin 2 pikku-uutista, että Trabantista on tullut varkaiden suosikkimerkki sekä Saksassa että Unkarissa.
Loistohomma, että merkeistä tyylikkäin saa julkisuutta!

6

1961

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinulta

oliko trabantin pahvi-kovalevy ovet ynm. maalattu pintaan vai massana sotkettu väritys?

• 2 tahtia

Pintaan maalattua se on. Esim takaluukun sisäpinnasta maali hilseilee usein pois, sieltä näkyy sitten maaliton tumma kovalevy alta.

• En nyt haluaisi kehuskella mutta minäpä olen aikoinaan opetellut jalon autolla-ajamisen taidon Trabant merkkisellä farmariautolla.
      Isäukko törsäsi vuonna 67,jos en väärin muista 4700mk uuteen Trabant farmariin jolla sitten retkeiltiin kesäisin ympäri Suomea huikealla 110km.n huippunopeudella,alamäessä myötätuuleen.
      Sillä sitten minäkin sain mopoikäisenä ensituntuman autoiluun silloisella Artukaisten moottoriradalla.
      Kyllähän sitä vieläkin saattaisin Trabantin ostaa,kun on tuo käyttöohjekirjakin vielä tallella.

• akka

isäukko meni ostamaan "trabin", jolla meikäläinenkin opettelee kunnostuksen jälkeen autoilun jaloa taitoa! :D

• blackmagictiger

MULLA OLI PIENEMPÄNÄ TRABANTIN-PIENOISMALLI JOSSA OLI SILLOISEN DDRÄN TARRA TAKANA

• Samu-75

.. kuitenkin kirjoittaisit "huutamatta", eli ei pelkillä isoilla kirjaimilla. Ok?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2240
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      853
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      796
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      528
      737
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      67
      661
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe