eli Kurdi poikaystäväni (ei muslimi) haluiaisi että kävisimme imaamin luona joka lausuu 3-4 lausetta jotka minun pitäisi toistaa. Eli tietääkä kukaan mistä tuossa tarkalleen on lyse, ja mstä siinä tapahtuu ?
Hän sanoi että olisi ikäänkuinj jonkinlainen siunaus tai jotain, kun on valmis naimisiinmenon ja lasen saamiseen.
on kuulemma sitten helompi tehdä lapsi, vaikkei ole naimisissa.
eli jonkinlainen kunnia kysymys ?
imaamin siunaus ?
49
2588
Vastaukset
- meeiummarra
Mitä sinä oikein sönkkäät, onko kaikki hyvin?
- aloittaja...........
kiitos, on kaikki erinomaisesti minulla :)
ainakin muutama muu ymmärsi täysin ja sain hyviä vastauksia tänne ^^
ihanaa että on vierlä asiallisia kommentoijia, kun trollit ja muut inhotuksedt vallanneet koko palstan nykyisin :/
- outoaoutoa
Miksi imaamin siunaus,jos ei ole edes muslimi? Outoa... yleensä muslimithan näitä tekevät...
- aloitaja............
arvelisin että sukulaisten takia, äitinsä on muslimi myös sisaret ,veljensä eivät.
ainakaan eivät muslimin elämäntapoja noudata millään tavalla, ja sanoo ettei ole, eikä miustakaan sellaista halua, enkäö ikimaailmassa muslimiksi rupeaisikaan, agnostikko kun olen.
ja vaikka äitinsä ja siskonsa muslimeja ovatkin eivät hekään huivia käytä, rukoilusta en sitten tiedä.
- näinluulisin
Jos oikein ymmärsin, niin ilmeisesti olette kihloihin menossa, ainakin tällänen on itsellä tiedossa, että vois olla tuo?... tarvitsette ainakin todistajia ja siinä lausutaan muutama lause(en nyt muista mitä oli) ja laitetaan omat nimet paperiin ja todistajien nimet. Sitten imaami varmaan kysyy mitä haluat miehen ostavan sinulle esim. Kultaa, sormuksen(kulta?hopea?) Ja miehen on sitten tämä lahja ostettava.
- aloittaja...........
kiitos vatauksesta :) Tästä varmastiu on kyse, en itse tajunnut, onhan me kohloista puhuttu, mutta lapsen saaminen on ollut nyt molemmilla päällimmäisenä , sitten muut :)
- roba
Jos mies ei ole muslimi, niin ei imaami ihan vain sukulaisten takia siunaa mitään tai ketään.
- aloittaja...........
roba kirjoitti:
Jos mies ei ole muslimi, niin ei imaami ihan vain sukulaisten takia siunaa mitään tai ketään.
hän ei siis käyttäydy muslimin tavoin, mutta kirjoissa todennäköisesti on muslimi kuten vanhempansa.
- aloittaja..........
aloittaja........... kirjoitti:
hän ei siis käyttäydy muslimin tavoin, mutta kirjoissa todennäköisesti on muslimi kuten vanhempansa.
äitinsäkin neuvoi ettei esim facebookissa minua näytä muille, kun emme ole vielä naimisissa. Muslimi sukulaisten ja ystävien takia.
- softi
Aloittaja hei, etkö siis varmasti tiedä, onko mies muslimi, kun kirjoitat, että " todennäköisesti on muslimi ". Lapsia vaan tekemään, mitä väliä, onko muslimi vai mikä lie. Ei kuulosta hyvältä tuollainen, järki käteen!
Muslimit menevät suoraan naimisiin ilman mitään kihlauksia, ainakin omassa maassaan. - aloittaja...........
softi kirjoitti:
Aloittaja hei, etkö siis varmasti tiedä, onko mies muslimi, kun kirjoitat, että " todennäköisesti on muslimi ". Lapsia vaan tekemään, mitä väliä, onko muslimi vai mikä lie. Ei kuulosta hyvältä tuollainen, järki käteen!
Muslimit menevät suoraan naimisiin ilman mitään kihlauksia, ainakin omassa maassaan.no jos itse sanoo ettei ole muslimi , eikä halua olla. ei myöskään noudata islamia mityenkään niin tuskin sillloin on muslimi. Mutta ei se tarkoita ettei kirjoissa sitä ole koska lapsena sitä tuskin itse saa päättää.
eikä halua minunkaan olevan, nyt vielä täsmennyksenä. Eikä minusta sellaista tule ikimaailmassa, jos sellaista vaadittaisiin se olisi moikat siihen poaikkaan.
Tämän olen tehnt selväksi heti suhteen alussa.
- Raaka Watson
Ja taas yksi lisää. Mistä näitä idiootteja sikiää?
- Vjkjlljjjjjj
Kysy sitä äidiltäsi, hänellä kun on näköjään omakohtaista kokemusta sillä saralla.
- on avioliitto
Ei muslimimies voi hankkia lasta, jos ei ole naimisissa. Luulenpa, että kyseessä on islamilainen avioliitto. Ei heillä ole "kihlauksia" jonka jälkeen voi tehdä lapsia. Suomessa imaami voi vihkiä laillisesti käsittääkseni eli valtio hyväksyy imaamin suorittaman vihkimisen.
- näinonnäreet
Kyllä tämä on ns. Kihlautuminen naimisiin pitää mennä erikseen vielä maistraatissa, että on laillinen suomessa.
- näinonnäreet
näinonnäreet kirjoitti:
Kyllä tämä on ns. Kihlautuminen naimisiin pitää mennä erikseen vielä maistraatissa, että on laillinen suomessa.
Tietysti muslimeille tämä on avioituminen, mutta heillekin vielä hääjuhlat tämän jälkeen, mutta suomessa tarvitaan vielä maistraatti, näin ystävälläni oli.
- on avioliitto
näinonnäreet kirjoitti:
Tietysti muslimeille tämä on avioituminen, mutta heillekin vielä hääjuhlat tämän jälkeen, mutta suomessa tarvitaan vielä maistraatti, näin ystävälläni oli.
Islamilaista avioliittoa ei voi mieltää suomalaiseksi kihlaukseksi. Jos Suomessa vaaditaan maistraatissa vielä avioliittoon vihkiminen liiton virallistamiseksi, niin se on ihan eri asia, eikä muuta islamilaista avioliittoa kihlaukseksi. Minulla on edelleen kuitenkin sellainen käsitys, että imaami on Suomessa ihan laillinen vihkijä. Muista sekin, että lapsen syntyessä miehen suhtautuminen uskontoon saattaa muuttua...Minunkaan mieheni ei ole niin tiukka oman uskontonsa noudattamisen suhteen, mutta kun lapsesta on kyse, niin hän mielellään aloittaa lauseensa "Muslimimiehenä..." ja meillä on ollut aika pitkä ja kivikkoinen tie siihen, että mies ei saa slaagia, kun ostelen lapselle joululahjoja eli hän on joutunut nielemään sen karvaan maljan, että hänen lapsensa viettää kristillistä juhlaa.
- ap.............
on avioliitto kirjoitti:
Islamilaista avioliittoa ei voi mieltää suomalaiseksi kihlaukseksi. Jos Suomessa vaaditaan maistraatissa vielä avioliittoon vihkiminen liiton virallistamiseksi, niin se on ihan eri asia, eikä muuta islamilaista avioliittoa kihlaukseksi. Minulla on edelleen kuitenkin sellainen käsitys, että imaami on Suomessa ihan laillinen vihkijä. Muista sekin, että lapsen syntyessä miehen suhtautuminen uskontoon saattaa muuttua...Minunkaan mieheni ei ole niin tiukka oman uskontonsa noudattamisen suhteen, mutta kun lapsesta on kyse, niin hän mielellään aloittaa lauseensa "Muslimimiehenä..." ja meillä on ollut aika pitkä ja kivikkoinen tie siihen, että mies ei saa slaagia, kun ostelen lapselle joululahjoja eli hän on joutunut nielemään sen karvaan maljan, että hänen lapsensa viettää kristillistä juhlaa.
ok, hänen ystävänsä on myös naimisisssa suomalaisen naisen kanssa ja heillä on pieni lapsi. a ihan länsimaista elämää viettävät ja lahjoja lapselle ostetaan, ja kasvatus länsimainen.
- NoBiggie
on avioliitto kirjoitti:
Suomessa on vain kaksi moskeijaa, jossa vihitään "laillisesti". Muissa paikoissa suoritetaan islamilainen avioliitto. Me teimme ensin sen, mieheni ja hänen perheensä mielenrauhan turvaamiseksi. Minä suhtauduin siihen kihlauksena. Ei mikään isompi juttu tai seremonia. Kesti ehkä vartin. Plus sain mieheltäni 2000 € huomenlahjaksi. :) Mutta meillä muutenkin yhteiset rahat joten tämäkin ele hyvin symbolinen.
- näinonnäreet
NoBiggie kirjoitti:
Suomessa on vain kaksi moskeijaa, jossa vihitään "laillisesti". Muissa paikoissa suoritetaan islamilainen avioliitto. Me teimme ensin sen, mieheni ja hänen perheensä mielenrauhan turvaamiseksi. Minä suhtauduin siihen kihlauksena. Ei mikään isompi juttu tai seremonia. Kesti ehkä vartin. Plus sain mieheltäni 2000 € huomenlahjaksi. :) Mutta meillä muutenkin yhteiset rahat joten tämäkin ele hyvin symbolinen.
Näin minäkin sen miellän, et on ns.kihlautuminen täällä suomessa, koska ei ole pätevä suomen laissa vaan maistraattiin pitää mennä. Ja mun mies myös kutsuu tätä kihlautumiseksi vaikka muslimi onkin.
- DaniS
NoBiggie kirjoitti:
Hei. Olisin tekemässä itse myös tota. Eli ei laillista vihkimystä johon liittyy myös maistraattiin kirjautuminen vaan muslimi vihkiminen että vanhemmilla olisi mielenrauha. Voisitko kertoa missä moskeijassa tämän teitte koska kun itse oon netissä surffaillut niin näytti ainakin siltä että jotkut moskeijat ei tota suostu yksin tekemään vaan vaativat että maistraatti tehty ensimmäiseksi?
- Raaka_-_Watson
DaniS kirjoitti:
Hei. Olisin tekemässä itse myös tota. Eli ei laillista vihkimystä johon liittyy myös maistraattiin kirjautuminen vaan muslimi vihkiminen että vanhemmilla olisi mielenrauha. Voisitko kertoa missä moskeijassa tämän teitte koska kun itse oon netissä surffaillut niin näytti ainakin siltä että jotkut moskeijat ei tota suostu yksin tekemään vaan vaativat että maistraatti tehty ensimmäiseksi?
Itseasiassa ensin pitää hakea mielenterveystoimistosta todistus vakavasta mielisairaudesta. Vasta sitten voi mennä naimisiin muslimien kanssa
- hohohooo
toivottavasti tämä on provo. et tiedä onko tuleva lastesi isä muslimi ja et edes tiedä, että tuo imaamin siunaus tarkoittaa teidän välistä avioliittoa? ja kai olet perillä, että tuolla avioliitolla kirjoitat myös sopimuksen, että tuleva jälkikasvusi kasvatetaan muslimeiksi eikä sinulla ole tähän päätösvaltaa?
- aloittaja...........
no voi vittu, kuinka monta kertaa pitää sanoa, ETTEI OLE .
ja ei ole mistään naimisiin menosta kyse, kun ei sitä vielä halua. hänen mukaansa tämä on vaan muodollisuus helpottamaan elämää, koska sukulaisten silmissä kuitenkin edeleen on muslimi.´ja haluamme lapsia, mutta emme vielä naimisiin kun on sellaiseksi kirjattu aikoinaan, oletko sinä harras kristitty, ja käyt kirkossa juhlapyhinä ja sunnuntaisin kuj olet sellaiseksi kastettu, haloo järki käteen..
me voimme kyllä erota kirkosta, mutta muslimi maissa se ei ole niin yksinkertaista koska kyseessä on kuitenkin suvun kunnia.ja kuka nyt haluiáisi perheensä tulevan hyljeksityksi, vain koska ei tunnista kyseistä uskontoa.
kyllä hän selitti sen minulle, että on ikäänkuin avioliittolupaus, eli halutaan tuöevaisuudessa mennä naimisiin ja hankkia lapsia. - hohohooo
ja ei ole mistään naimisiin menosta kyse, kun ei sitä vielä halua. hänen mukaansa tämä on vaan muodollisuus helpottamaan elämää, koska sukulaisten silmissä kuitenkin edeleen on muslimi.´ja haluamme lapsia, mutta emme vielä naimisiin kun on sellaiseksi kirjattu aikoinaan, oletko sinä harras kristitty, ja käyt kirkossa juhlapyhinä ja sunnuntaisin kuj olet sellaiseksi kastettu, haloo järki käteen..
me voimme kyllä erota kirkosta, mutta muslimi maissa se ei ole niin yksinkertaista koska kyseessä on kuitenkin suvun kunnia.ja kuka nyt haluiáisi perheensä tulevan hyljeksityksi, vain koska ei tunnista kyseistä uskontoa.
kyllä hän selitti sen minulle, että on ikäänkuin avioliittolupaus, eli halutaan tuöevaisuudessa mennä naimisiin ja hankkia lapsia.muttakun muslimeilla EI OLE tuollaista ennen avioliiton siunausta, he eivät siunaa parisuhteita tai avoliittoja, koska ainoastaan avioliitto on sallittu, seurustelu ei.
tuo mistä miehesi puhuu on siis islamilainen avioliitto. ette ole suomen lain mukaan naimisissa, ellette käy erikseen vihkiytymässä maistraatissa mutta islamin lain mukaan tuo on sitova avioliitto, josta naisen on vaikea erota, mutta miehelle riittää, kun sanoo 3x, että hän haluaa erota. - Raaka Watson
kyllä hän selitti sen minulle, että on ikäänkuin avioliittolupaus, eli halutaan tuöevaisuudessa mennä naimisiin ja hankkia lapsia.Ohhoh, olisiko aika hieman opiskella mistä islamissa on kysymys?
Faktaa on se että islamista ei niin vaan lähdetä ja sanota että ei kiinnosta enää. '
Aikamoinen tyhjäpää taidat olla. - Ollako vai ei olla :-)
Raaka Watson kirjoitti:
Ohhoh, olisiko aika hieman opiskella mistä islamissa on kysymys?
Faktaa on se että islamista ei niin vaan lähdetä ja sanota että ei kiinnosta enää. '
Aikamoinen tyhjäpää taidat olla.Ajattele. Olisit mennyt naimisiin edes tajuamatta sitä itse! Aikamoinen mies sulla. Sellasta se on ulkomaalaisten kanssa. Pitää olla tarkkana. Rasittavaa.
- Aicha
kyllä hän selitti sen minulle, että on ikäänkuin avioliittolupaus, eli halutaan tuöevaisuudessa mennä naimisiin ja hankkia lapsia.Hei Aloittaja! Juuri tällätavaklla käännyin itse muslimiksi! Olen suomalainen nainen! Nyös avioliitto solmitaan samankaltaisesti,kuten kuvasit! Siihen tulee allekirjoitukset! Näin imaami vihkii avioliittoon! Muslimi eu saa tehdä lapsia,ilman avioliittoa! Kyllä miehesi käyttäytyy,kuten muslimi! Ei muslimi ei käy moskeijassa.
- aloittaja....
Aicha kirjoitti:
Hei Aloittaja! Juuri tällätavaklla käännyin itse muslimiksi! Olen suomalainen nainen! Nyös avioliitto solmitaan samankaltaisesti,kuten kuvasit! Siihen tulee allekirjoitukset! Näin imaami vihkii avioliittoon! Muslimi eu saa tehdä lapsia,ilman avioliittoa! Kyllä miehesi käyttäytyy,kuten muslimi! Ei muslimi ei käy moskeijassa.
omituista jos näin on, kun minä naimisiin ennen häntä halusin. niin miksi muka salaa pitäisi mennä kun voidaan mennä ihan reilustikin jos siltä tuntuu, ja hän tietää tämän moskeijassa ei ole minun tietääkseni käynyt, juo , polttaa ja syö ramadanina ja ei koskaan rukoile...
täytyy kai keskustella enemmän, ei olla mitään päivää sovittu ihan vaan puhuttu asiasta. Lasta on suunnniteltu tässä lähitulevaisuudessa, naimisiin ei ole ollut innokas menemään vielä. Tiedä sitten...
ehkä sitte olen vain tyhmä, mutta kihlautumisesta kuvittelin kyseen olevan, kun itsekin sanoi että lapsen saamisen takia olisi hyvä tämä suorittaa, niin onm helpompaa sitten hänen sukulaistenkin kannalta. - aloittaja.........
Aicha kirjoitti:
Hei Aloittaja! Juuri tällätavaklla käännyin itse muslimiksi! Olen suomalainen nainen! Nyös avioliitto solmitaan samankaltaisesti,kuten kuvasit! Siihen tulee allekirjoitukset! Näin imaami vihkii avioliittoon! Muslimi eu saa tehdä lapsia,ilman avioliittoa! Kyllä miehesi käyttäytyy,kuten muslimi! Ei muslimi ei käy moskeijassa.
nos jos minusta tulee muslimi tuolla tavalla ni johan on, tästä o vtsailimme tänään.
no saahan mnua muslimiksi kutsua jos haluavat, mutta siihen se jää, en minä muslimina aio esiintyä, kun se ei ole uskontoni, eikä hänkään sitä noudata.
ei minsutra tule muslimia vain jos joku niin sanoo, että nimi on paperisssa ja puff olet muslimi, kun en niitä' arvija jaa kenenkään kanssa enkä islamin uskoa voi itselleni enkä halua muslimin kanssa seurustella .
mitään puhetta ei ollut nimikirjoituksista eikä mistään lahjojen caihdosta tai mistä lie.. - Maryammm
aloittaja......... kirjoitti:
nos jos minusta tulee muslimi tuolla tavalla ni johan on, tästä o vtsailimme tänään.
no saahan mnua muslimiksi kutsua jos haluavat, mutta siihen se jää, en minä muslimina aio esiintyä, kun se ei ole uskontoni, eikä hänkään sitä noudata.
ei minsutra tule muslimia vain jos joku niin sanoo, että nimi on paperisssa ja puff olet muslimi, kun en niitä' arvija jaa kenenkään kanssa enkä islamin uskoa voi itselleni enkä halua muslimin kanssa seurustella .
mitään puhetta ei ollut nimikirjoituksista eikä mistään lahjojen caihdosta tai mistä lie..Huhhuh toivottavasti tämä on vitsi! Jos ei, niin opiskeleppa vähän islamin uskon perusjuttuja, niin huomaat että vain avioliitto on olemassa oleva tapa olla parisuhteessa. Ja ei imaami siunaa mitään kihlauksia tms. juuri tästä syystä. Miehesi voi sanoa, ettei ole uskonnollinen mutta tilanne voi muuttua hänen vanhetessaan. Miksi olet tekemässä lapsia ihmisen kanssa, jota et ilmeisestikään hyvin tunne? Muutenhan hän olisi sinulle tarkasti kertonut tästä aikomuksesta mennä moskeijaan. En voi kuin ihmetellä. Terveisin. Suomalainen muslimiksi kääntynyt nainen, jonka elämässä ei ole miestä eli en kuulu tähän miehen takia muslimiksi joukkoon, vaan olen itse uskontoani opiskellut
- kanttixz
Luin läpi koko ketjun ja pakko sanoa, että joku ei nyt ole ihan kohdallaan ap sinun kanssasi.
- aicha
Kuule watson! Kyllä Islamkin kieltää tappamisen! Ihmisiäja eläimiä pitää kunnioittaa!( sen järkikin sanoo)!!!
Myös kristinuskon nimissä tehty paljon väkivaltaa! Samoin myös muiden uskontojen nimissä!Watson voi oppia islamista kaiken vain opiskelemalla!
Itse lukenut koko raamatun,hinduhen pyhän kirjan Bhagavad Gita,sekä Koraani
a. Watson on täynnä ennakkoluuloja! Väittää vastoin parempaa tietoa... - Raaka Watson
aicha kirjoitti:
Kuule watson! Kyllä Islamkin kieltää tappamisen! Ihmisiäja eläimiä pitää kunnioittaa!( sen järkikin sanoo)!!!
Myös kristinuskon nimissä tehty paljon väkivaltaa! Samoin myös muiden uskontojen nimissä!Watson voi oppia islamista kaiken vain opiskelemalla!
Itse lukenut koko raamatun,hinduhen pyhän kirjan Bhagavad Gita,sekä Koraani
a. Watson on täynnä ennakkoluuloja! Väittää vastoin parempaa tietoa...Oletko ihan oikeasti lukenut koraanin?
Jos olet, niin ilmeisesti ne osat missä puhutaan vääräuskoisten tappamisesta ja maailman valloittamisesta ovat sinulta menneet ohi. Samoin suosittelen lämpimästi että luet Adolf Hitlerin Taisteluni, on miltei sanasta sanaan kuin koraani. Täsmälleen sama aate ja samat menetelmät. - ole varovainen
aloittaja.... kirjoitti:
omituista jos näin on, kun minä naimisiin ennen häntä halusin. niin miksi muka salaa pitäisi mennä kun voidaan mennä ihan reilustikin jos siltä tuntuu, ja hän tietää tämän moskeijassa ei ole minun tietääkseni käynyt, juo , polttaa ja syö ramadanina ja ei koskaan rukoile...
täytyy kai keskustella enemmän, ei olla mitään päivää sovittu ihan vaan puhuttu asiasta. Lasta on suunnniteltu tässä lähitulevaisuudessa, naimisiin ei ole ollut innokas menemään vielä. Tiedä sitten...
ehkä sitte olen vain tyhmä, mutta kihlautumisesta kuvittelin kyseen olevan, kun itsekin sanoi että lapsen saamisen takia olisi hyvä tämä suorittaa, niin onm helpompaa sitten hänen sukulaistenkin kannalta.Miksi miesystäväsi ei halua virallisesti naimisiin mutta haluaa lapsen? Hänen sukulaisensa eivät varmasti tunne sellaista kihlausta, jossa lapsi on ok, vaan islamilainen avioliitto. Eli miehesi haluaa islamilaisen avioliiton ja lapsen, mutta ei virallistaa avioliittoa Suomessa. Miksiköhän? Minulle tulee ensimmäiseksi mieleen se, että hänellä on jo yksi virallinen vaimo eikä länsimaissa voi ottaa toista virallista vaimoa. Vaimo voi jopa elää Suomessa vaikka et tietäisi hänestä. Moskeijassa voidaan imaamin luvalla vihkiä avioliittoon toisen vaimon kanssa. Esim ensimmäinen vaimo ei ole saanut lasta tms. syy. Näin olen ymmärtänyt. Ensimmäinen vaimo voi tällöin halutessaan ottaa avioeron mutta hänen ei ole pakko ottaa avioeroa. Mielestäni sinun tulee nyt olla tarkkana ja vaatia ensin se virallinen laillinen vihkiminen Suomessa ja sen jälkeen voitte halutessanne täydentää avioliiton moskeijassa.
- Rauhoittukaaa!!
http://www.islamopas.com/cermoni.html
Elikäs kyse on islamilaisesta avioliitosta vaikkei se olekaan suomen laissa laillinen, mutta miehellesi on varmasti tärkeää hengellisesti sopia tuo. Vaikka se ei velvoita sinua mihinkään laillisesti niin ymmärrän kyllä hyvin miksi miehesi haluaa tuon suorittaa sen ennen lapsen hankintaa. Muistan kun itse ensimmäistä kertaa näin mieheni hänelle oli äärimmäisen tärkeää että soitimme hänen kahdelle muslimi ystävälleen ja lausuimme nuo sanat ja todistukset. :) hänen oli paljon helpompi sen jälkeen olla kanssani. Eikä tarvittu mitään imaamia, ainoastaan hänen kahdelle ystävälleen lausuimme nuo sanat. Se oli miehelleni tärkeä juttu siis miksi olisin kieltäytynyt. Virallinen avioliitto sitten mekin solmitaan myöhemmin. Nyt mennään näin.- Rauhoittukaaa!
Niin ja ihanan lahjan sain myös häneltä, tuo lahjan antaminen on kait tärkeää tuossa yhteydessä.
- Kyse on tästä
Islamilainen vihkiminen
Avioliitto on islamissa siviilisopimus, kahden ihmisen keskinäinen liitto Jumalan ja ihmisten edessä. Siihen ei liity mitään mystistä eikä sakramentaalista sisältöä. Koska islamissa ei ole pappeutta, ei tarvita ketään suorittamaan vihkimystä - vaikka sellainen onkin toivottavaa, jotta itse vihkiseremonia saisi jonkinlaisen muodon. Ainoa, mitä tarvitaan, on vähintään kahden aikuisen muslimin läsnäolo ja avioliittolupausten todistaminen, ja että tapahtunut tehdään julkiseksi. Se on vähimmäisvaatimus islamin lain mukaan. Muslimimies voi mennä naimisiin muunuskoisen naisen kanssa, mutta musliminainen ei voi valita miehekseen kristittyä. Suomessa usealla islamilaisella yhdyskunnalla on vihkimisoikeus.
Vihkiseremonia voidaan suorittaa missä kokoontumispaikassa tahansa, joka katsotaan sopivaksi. Islamilaisen lain tunteva henkilö on tavallisesti todistamassa avioliittolupausten vaihtamista. Hän voi lausua joitakin kohtia Koraanista (kuten al-Fatiha ja suura 28, jakeet 22-28 ja puhua yleisesti avioliiton sosiaalisesta ja uskonnollisesta merkityksestä, miehen ja vaimon velvollisuuksista ja oikeuksista ja lopuksi pyytää Allahia siunaamaan uutta avioparia.
- Raaka Watson
Onkos muilla tuossa vasemmalla naisten perseenkutinaan tarkoitetun Canesten voiteen mainos?
Osui silmään. On ihan helvetin sopiva mainos palstan musupatjoille.
Päivän paras.onko sun akkas kovinkin hiivaine sitten, kovakin kutina..kun on noin tuttua tavaraa sinulle..
itse en ole tarvinnut.- Raaka Watson
piki.piki79 kirjoitti:
onko sun akkas kovinkin hiivaine sitten, kovakin kutina..kun on noin tuttua tavaraa sinulle..
itse en ole tarvinnut.Itseasiassa ei. Enkä ole koko tuotetta täällä koskaan nähnyt.
- ei enää koskaan
En ole sen jälkeen tarvinnut kun musu mieheen vaihdoin.
- Raaka Watson
ei enää koskaan kirjoitti:
En ole sen jälkeen tarvinnut kun musu mieheen vaihdoin.
Et tietenkään. Musut tykkää hoonata pakoputkeen.
- raaka halal jusuf
se on sua varten kun ramppaat hieromoissa harva se päivä
- phtyi apinaaaa
Raaka Watson kirjoitti:
Et tietenkään. Musut tykkää hoonata pakoputkeen.
Viihdyt siis homo-persuklubilla...
- Toive ajattelua :)
phtyi apinaaaa kirjoitti:
Viihdyt siis homo-persuklubilla...
Kyllä raaka-watson hiivasyndroomat tietää!!
- asenteesta kiinni...
Ollaan niin syvällä katjeruudessa,että ei huomata,että ollaan " eksytty aiheesta"?! Otsikko oli: imaamin siunaus.
Juuri tuo asenne,mikä watsonilla esimerkiksi on Watsonilla,on juurikin se syy miksi moni nainen ottaa ulkomaalaisen miehen!!! Ei tullaista asennetta kukaan normaali katsele.
Ei vaikuta aikuiselta/ normaalilta ajattelutavalta/ älykkään ihmisen kommenteita! Sory vaan - Raaka Watson
asenteesta kiinni... kirjoitti:
Ollaan niin syvällä katjeruudessa,että ei huomata,että ollaan " eksytty aiheesta"?! Otsikko oli: imaamin siunaus.
Juuri tuo asenne,mikä watsonilla esimerkiksi on Watsonilla,on juurikin se syy miksi moni nainen ottaa ulkomaalaisen miehen!!! Ei tullaista asennetta kukaan normaali katsele.
Ei vaikuta aikuiselta/ normaalilta ajattelutavalta/ älykkään ihmisen kommenteita! Sory vaanBuhahahahahaaaaaaa
Heips Amalia.
Kiva kun yrität.
Vielä kun opettelisit kirjoittamaan niin kyllä se siitä.
- ahahas
Taitaa olla kyseessä "islamilainen avioliitto", jota käytetään muslimimaissa yleisesti myös huorien kanssa. Eli solmitaan avioliitto tunniksi tai pariksi - käydään kiksauttamassa ja otetaan sen jälkeen ero. Sehän ei kai paljoa vaadi, oliko se niin, että mies sanoo 3 kertaa eroan ja that´s it. Älkää nyt antako höynäyttää itseänne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412338Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101828Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse671597Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801255- 631164
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171128TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161028Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891014Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42864- 70852