ero, kaveruus ja riita....

ppppppppppppppppp

Ei ehkä ihan oikea paikka, mutta riita tämäkin.

Eli erottiin, mut jätettiin. Ex sanoi, että haluaa pysyä kaverina ja että nähdään vielä. Mulla ei jääny mitään katkeruutta tai vihaa exää kohtaan. Annoin ajan kulua. Yritin sitten joskus ottaa yhteyttä exään ja olla kaveri. Vastaanotto oli melko vaivaantunut ja nuiva. Ajattelin, ettei ole vielä sopiva aika. Yritin myöhemmin sitten muutamia kertoja uudestaan. Aina suurinpiirtein sama homma. Yritin lähestyä häntä eri tavoin ja nähdä häntä. Välillä myös väärin ja se näytti vainoamiselta, vaikken sitä niin tarkoittanut. Kerran sitten hän soitti ja sanoi, että se ahdistaa tosi paljon ja pitää lopettaa se yhteyden ottaminen ja näkemisen yrittäminen, että eihän hänkään ota yhteyttä. Pyysin anteeksi, sain anteeksi. Mutta sitten mietin, että miksei minulta pyydetä anteeksi sitä, että luvattiin kaveruutta, muttei sitä voitu toteuttaa? Eikö minä saa tuntea pahaa oloa siitä, että sanottiin jotain, mutta todellisuus oli toista? Tuntuu, että minulle valehdeltiin. Halusin myös, että olisimme voineet pysyä kavereina, joten siksi tein niinkuin tein. En puolustele omia tekoja, mutta kun minusta tuntuu, että toinen teko johti toiseen ja en ole kuitenkaan yksin syyllinen koko tilanteeseen! Ja jos yritän tästä sanoa, niin vastaus on, että syyllistän ja toiselle tulee syyllinen olo. En halua toista loukata ja syyllistää, mutta miten sen voi sanoa toiselle, että kyllä hänen sanoistaan ja teoistaan, tai tekemättä jättämisestä kait tässä tapauksessa, on mulle tullut ihan sairaan paha olo ja mieli? En minä sitä ilkeyttäni halua sanoa tai tuntea, mutta ettei tää olo paisuis mun sisällä ja turtuis tähän, kun tuntuu, että minullekin on tehty väärin. Tajuan kyllä, ettei näissä erotapauksissa se kaveruus ehkä onnistu, mutta miksi siitä sitten puhua ja sanoa että pysytään kavereina, jos sitä ei pystytä sitten toteuttaan. Ei se vähennä tätä pahaa oloa siitä. Ja kyllä minusta tuntuu, että minultakin pitäs pyytää anteeksi, eikä vain minun toiselta!

6

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ppppppppppppppppp

      Niin ja vieläkö tätä asiaa voi nostaa esille toisen kanssa? Tuosta aiemmasta sopimisesta on nyt kulunut muutamia päiviä. Sovittuja asioita ei saisi muistella, mutta kun tuntuu, että tässä on vielä selvittämätön asia.

      • Jenniina

        Mielestäni sinun kannattaa unohtaa hänet. Eroamishetkessä lohduttaa hiukan ajatus, että ero ei olekaan ihanlopullinen, että voitaisiin jatkaa kavereina. Sitten kun se arki tulee, tulee kaipaus ja voikin olla tosi vaikeaa nähdä toista. Sekä jättäjällä että jätetyllä voi olla samanlaisi tunteita. Ilmeisesti hänelle on vaikeaa nähdä sinua, mutta sinulle ei. Uskoisin, että tuosta ei enää kaveruutta synny, joten parempi sinun katsella muita ystäviä itsellesi.


      • pppppppp..
        Jenniina kirjoitti:

        Mielestäni sinun kannattaa unohtaa hänet. Eroamishetkessä lohduttaa hiukan ajatus, että ero ei olekaan ihanlopullinen, että voitaisiin jatkaa kavereina. Sitten kun se arki tulee, tulee kaipaus ja voikin olla tosi vaikeaa nähdä toista. Sekä jättäjällä että jätetyllä voi olla samanlaisi tunteita. Ilmeisesti hänelle on vaikeaa nähdä sinua, mutta sinulle ei. Uskoisin, että tuosta ei enää kaveruutta synny, joten parempi sinun katsella muita ystäviä itsellesi.

        On epätodennäköistä, että siitä mitään kaveruutta enää tulee. Mutta minä ihmettelenkin sitä, että miksi en saisi tuntea pahaa oloa siitä ettei sitä paljon puhuttua kaveruutta tullutkaan ja hyvä kun saisin edes sanoa siitä! Ja haluaisin edes että toinen pyytäisi anteeksi. Tuntuu että minä myönsin virheeni ja pyysin anteeksi, mutta ettei sama mene vastavuorosesti tähän suuntaan. Ei tunnu reilulta näin.


      • Jenniina
        pppppppp.. kirjoitti:

        On epätodennäköistä, että siitä mitään kaveruutta enää tulee. Mutta minä ihmettelenkin sitä, että miksi en saisi tuntea pahaa oloa siitä ettei sitä paljon puhuttua kaveruutta tullutkaan ja hyvä kun saisin edes sanoa siitä! Ja haluaisin edes että toinen pyytäisi anteeksi. Tuntuu että minä myönsin virheeni ja pyysin anteeksi, mutta ettei sama mene vastavuorosesti tähän suuntaan. Ei tunnu reilulta näin.

        Saat tuntea tietenkin pahaa oloa, hän ei ole pysynyt siinä, mitä itse ehdotti. Ei ole reilua, se on totta, mutta te olette eronneet ja siksi asia ei ole muutenkaan normaalilla tolalla. Itse yrittäisin kuitenkin nyt vaan unohtaa tuon miehen, ja antaa asian olla. Mitä se muuttaisi, vaikka yrittäisit saada häneltä anteeksipyyntöä? Entä jos hän ei pyytäisikään anteeksi, olisiko olosi vaan entistä pahempi?

        Neuvoni on, että nyt nuolet havat ja menet johonkin muuhun suuntaan elämässäsi.


    • oppeliini1

      Ex on sanoin, tavoin ja teion ilmoittanut että: "Ole hyvä, jätä minut rauhaan!!!" Hän on poistanut sinut ystäviensä listoilta. Tajua tuo yksinkertainen tosiasia. Sitä tapahtuu eikä se ole maailman loppu!!!

      Kuinka sinun on niin vaikea tajuta noin yksinkertaista viestiä? Täytyyko se takoa kuminuijalla sinun päähäsi?

      Miksi sinä kinuat olematonta syyllisyyden tunnetta itsellesi? Tuo on jo vähän tyhmää!
      Vain, ole hyvä, jätä tuo ihminen rauhaan, suunnittle ja elä omaa elämääsi eteenpäin.

      • rohvessori

        Oppeliinilta tais mennä hieman viesti ohi, vaikka hyvä pointti sullakin on et antais asian olla. Ei aloittaja hae syyllisyyttä. Hän kokee tunteensa loukatuiksi. Hänelle on luvattu jotain, jota ei ole pidetty. Tässä tapauksessa kaveruutta. Eroissa kaveruudet on aina todella vaikeita kysymyksiä. Erittäin harvoin ne onnistuu.

        Aloittajalle:
        Sinulla on täysi oikeus tunteisiisi. Saat tuntea, että sinua on loukattu ja satutettu. Saat sen myös eksällesi sanoa, jos haluat ja koet tarpeelliseksi. Huolimatta siitä, että hän kokisi olonsa syylliseksi. Onhan hän kuitenkin puhunut sinulle asioita, joiden takana ei ole seisonut. Jokainen kantaa vastuun omista sanoista ja teoista. Eksäsi eikä kukaan mukaan voi kieltää sinua tuntemasta niin kuin tunnet.

        Kuitenkin, kuten alussa jo sanoin, erotapauksissa kaveruus oon äärimmäisen vaikea kysymys. On normaalia ettei eron jälkeen voi välttämättä pitkäänkään aikaan olla kaveri toisen kanssa. Menneiden aikojen muistot, toisen mahdolliset jäljellä olevat tunteet, sovittamattomat erimielisyydet ja mahdolliset muut asiat hyvin usein hiertävät sitä kaveruutta ja estävät aidon kaveruuden. Kun aikaa kuluu voi kaveruuskin ehkä onnistua. Tämän takia en usko, että eksäsi on sinua tahallisesti loukannut. On hyvin todennäköistä ettei hän vain ole pystynyt siihen kaveruuteen, jota hänkin mahdollisesti erotessa halusi. Siksi sitä kaveruutta ei kenenkään kannattaisi erotessa luvata. Sen takana seisominen on äärimmäisen vaikeaa.

        Muista kuitenkin, että tunteitasi - hyviä taikka pahoja - eksäsi ei voi sinulta kieltää! Älä kuitenkaan myöskään ala ammattiloukkaantujaksi. Älä odota eksältäsi enää mitään vaan mene eteenpäin. Olet tehnyt sen minkä voit. Jos eksäsi ei pyydä anteeksi, hän ei pyydä. Voit sen anteeksipyynnön häneltä kinuta, mutta parantaako se tilannetta, kun tiedät ettei se ollut aitoa anteeksipyytämistä? Ehkä löydät jonkun joka huomioi sinua ja sinun tunteita paremmin. Hänenkin kanssaan sinun tulee muistaa ja painaa mieleen, että tunteistasi tulee sinun puhua ja sanoa. Jos sinua loukataan, saat sinä siitä toiselle sanoa, vaikka toinen siitä miten mielensä pahoittaisi. Kunhan sanot sen asiallisesti ja loukkaamatta enää sitä toista.

        Tsemppiä sinne!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7376
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4292
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2125
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1879
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1671
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe