Treenaan Etelä-Euroopassa, jossa miehet ei paljon kyykkää, voin kertoa. Mutta yläkropat niillä on kondiksessa, varsinkin olkapäät on semmoiset, jotka tekee kateelliseksi.
Ainoa johtopäätökseni on, että kun ei treenaa jalkoja, niin yläkroppa kasvaa paremmin. Ja näkeehän tuon esimerkiksi pyörätuoliurheilijoissa. Useimmilla on todella hyvät olkapäät ja selkä yms.
Toisin sanoen, laitan jalkatreenin vähemmälle pariksi kuukaudeksi ja katsotaan löytyykä niitä olkapäitä edes hiukkasen.
Yläkroppa kasvaa paremmin kun ei treenaa jalkoja
74
3618
Vastaukset
- 17+18
Jep. Mites niiden etelän hedelmien jalkojen kunto?
- mieskunto ratkaisee
Tärkeintä kai mikä mieskunto. Etelän ukot ei väsytä itteensä kovilla jalkatreeneillä. Penkillä ja muilla vähän myskelia hartiaan ja naisiin...tuolla miehekkäistä miehekkäimmällä saralla me hävitään 6-0. Kyykätään sit vaan...
- RHP
"Ainoa johtopäätökseni on, että kun ei treenaa jalkoja, niin yläkroppa kasvaa paremmin."
AInoa johtopäätöksesi tulisi olla että lopetat treenaamisen.
Ei noin tyhmää rimppakinttua ole tullut vielä vastaan.
Saat virallisen leiman otsaasi:
RintaHauisPelle(ja vielä äärettömän tyhmä semmoinen).- esiinnytkö
toisaalla nimimerkillä Apina?
- a-p.l.
Ei kyykky ole mikään must, paitsi pakkotoisto.comissa. Jalkoja voi treenata vaik juoksemalla, sprintit varsinkin on hyviä. Jää aikaa ja energiaa kehittää kroppaa jonka itse haluaa. Mä pidän solakanlihaksikkaasta olemuksesta niin et just hartiarenkaan alueella ja selässä on vähän bodiakin. Sellasen oon saanu reenaamalla painoilla yläkertapainitteusesti ja jaloille ylämäkusprinttejä.
- Pikkupojat 2000-luku
"Ei kyykky ole mikään must, paitsi pakkotoisto.comissa. "
Kummallista muuten jutuiltasi kuullostat kuin olisit teinitoiston vip-käyttäjä.
"Jalkoja voi treenata vaik juoksemalla, sprintit varsinkin on hyviä. "
Maailman naurettavin väite. Ellei siis tavoitteena ole että on idiootti.
"Jää aikaa ja energiaa kehittää kroppaa jonka itse haluaa. "
Täysin naurettava perustelu.
"Mä pidän solakanlihaksikkaasta olemuksesta niin et just hartiarenkaan alueella ja selässä on vähän bodiakin. "
Se on hienoa jos semmoisesta pidät. Se suodaan sinulle. Tosin olet keksinyt itsellesi tuon tekosyyksi että et treenaa jalkoja.
"Sellasen oon saanu reenaamalla painoilla yläkertapainitteusesti ja jaloille ylämäkusprinttejä. "
Sinulla ei ole yläkerrassa eikä alakerrassa "bodia" 100% varmuudella.
"Se on siis tavoitteet mitkä ratkasee kuinka reenataan. "
Kuten sanottu, toiset tosiaan haluaa näyttää todella tyhmiltä. Tosin kun on näitä (teitä) pelkkää hauista pumppaavia pikkupoikia niin ei teiltä massaa löydy mistään niin ei sitä yläkroppaa erota alakropasta.
Jos joskus teille tulisi massaa niin tajuaisitte että jalkoja on pakko treenata. Ja tarkennukseksi jalkojen treenaaminen ei ole sählyä tai juoksemista. - apinaapinaapinaapina
Pikkupojat 2000-luku kirjoitti:
"Mä pidän solakanlihaksikkaasta olemuksesta niin et just hartiarenkaan alueella ja selässä on vähän bodiakin. "
Se on hienoa jos semmoisesta pidät. Se suodaan sinulle. Tosin olet keksinyt itsellesi tuon tekosyyksi että et treenaa jalkoja.
"Sellasen oon saanu reenaamalla painoilla yläkertapainitteusesti ja jaloille ylämäkusprinttejä. "
Kuten sanottu, toiset tosiaan haluaa näyttää todella tyhmiltä. Tosin kun on näitä (teitä) pelkkää hauista pumppaavia pikkupoikia niin ei teiltä massaa löydy mistään niin ei sitä yläkroppaa erota alakropasta.
Jos joskus teille tulisi massaa niin tajuaisitte että jalkoja on pakko treenata. Ja tarkennukseksi jalkojen treenaaminen ei ole sählyä tai juoksemista.se täällä taas näköjään purkaa angstiaan. tyylisi paljastaa sut nimimerkkien takaa...
- sprinttaamaan
Jos joskus teille tulisi massaa niin tajuaisitte että jalkoja on pakko treenata. Ja tarkennukseksi jalkojen treenaaminen ei ole sählyä tai juoksemista."Maailman naurettavin väite. Ellei siis tavoitteena ole että on idiootti."
Ei nyt ihan noinkaan. Kyllä nopeilla juoksuilla pystyy jalkoja harjoittamaan, ei tietenkään samanlaisia tuloksia odotettavissa kuin punttitreenillä mutta kuitenkin. Aloituksen väitettä että yläkroppa kasvaa PAREMMIN ilman jalkatreeniä en sen sijaan allekirjoita. - Pikkupojat 2000-luku
apinaapinaapinaapina kirjoitti:
se täällä taas näköjään purkaa angstiaan. tyylisi paljastaa sut nimimerkkien takaa...
"se täällä taas näköjään purkaa angstiaan. tyylisi paljastaa sut nimimerkkien takaa... "
Mikä koulukiusattu katkera lapsi siellä ulisee?
"Ei nyt ihan noinkaan. Kyllä nopeilla juoksuilla pystyy jalkoja harjoittamaan, ei tietenkään samanlaisia tuloksia odotettavissa kuin punttitreenillä mutta kuitenkin."
Lihaskasvua et nopeilla etkä hitailla juoksuilla kasvata kilon kiloa. Voi olla mahdollista että joitakin grammoja kymmenissä vuosissa, mutta siitäkään ei tiedä saako kävelystä saman tuloksen. - onnistuu kyllä
"se täällä taas näköjään purkaa angstiaan. tyylisi paljastaa sut nimimerkkien takaa... "
Mikä koulukiusattu katkera lapsi siellä ulisee?
"Ei nyt ihan noinkaan. Kyllä nopeilla juoksuilla pystyy jalkoja harjoittamaan, ei tietenkään samanlaisia tuloksia odotettavissa kuin punttitreenillä mutta kuitenkin."
Lihaskasvua et nopeilla etkä hitailla juoksuilla kasvata kilon kiloa. Voi olla mahdollista että joitakin grammoja kymmenissä vuosissa, mutta siitäkään ei tiedä saako kävelystä saman tuloksen.Kyllä pikajuoksulla voi saada lihaksia. Ei tietenkään niin paljon kuin progressiivisella painoharjoittelulla eikä samanlaisia voimia. Kuitenkin nopeat pyrähdyksen aiheuttaa ihan mukavasti kasvuhormoniryöpsähdyksiä ja siitä tulee lihaa jalkoihin, ja itse asiassa käsiinkin, tekeväthän ne kovasti työtä, jos siis maksimaalisia vetoja tehdään.
- Pikkupojat 2000-luku
onnistuu kyllä kirjoitti:
Kyllä pikajuoksulla voi saada lihaksia. Ei tietenkään niin paljon kuin progressiivisella painoharjoittelulla eikä samanlaisia voimia. Kuitenkin nopeat pyrähdyksen aiheuttaa ihan mukavasti kasvuhormoniryöpsähdyksiä ja siitä tulee lihaa jalkoihin, ja itse asiassa käsiinkin, tekeväthän ne kovasti työtä, jos siis maksimaalisia vetoja tehdään.
>Kyllä pikajuoksulla voi saada lihaksia
>Kuitenkin nopeat pyrähdyksen aiheuttaa ihan mukavasti kasvuhormoniryöpsähdyksiä
>siitä tulee lihaa jalkoihin
>ja itse asiassa käsiinkin
>tekeväthän ne kovasti työtä
>pikajuoksulla
Tämä taisi olla tässä. - onnistuu kyllä
>Kuitenkin nopeat pyrähdyksen aiheuttaa ihan mukavasti kasvuhormoniryöpsähdyksiä
>pikajuoksulla
Tämä taisi olla tässä.Okei eli oot sinäkin jostakin samaa mieltä etkä vain periaattees haraa vastaan. Hyvä kun löytyi yhteinen sävel. Eli tuollainen treenihän antaa kasvuhirmoonia ja kehittää nopeita lihassoluja mitkä on just niitä voimasoluja. Millasia sprinntitreenejä teet? Minä juoksen yleensä noin minsan vetoja ylämäkeen minsan palautuksella ja 6-8 kappaletta.
- uvucuc
>pikajuoksulla
Tämä taisi olla tässä.Hyvä. Nyt ymmärrän yhtä meidän salilla käyvää tyyppiä paremmin. Hän nimittäin heiluttelee käsiä tunnin ja häipyy. Hän treenaa kovaa käsitreeniä.
Tää on niin tätä. - pokuhyt
uvucuc kirjoitti:
Hyvä. Nyt ymmärrän yhtä meidän salilla käyvää tyyppiä paremmin. Hän nimittäin heiluttelee käsiä tunnin ja häipyy. Hän treenaa kovaa käsitreeniä.
Tää on niin tätä.Mites tuo kommentti tähän liittyy?
- toimiiiiii
sprinttaamaan kirjoitti:
"Maailman naurettavin väite. Ellei siis tavoitteena ole että on idiootti."
Ei nyt ihan noinkaan. Kyllä nopeilla juoksuilla pystyy jalkoja harjoittamaan, ei tietenkään samanlaisia tuloksia odotettavissa kuin punttitreenillä mutta kuitenkin. Aloituksen väitettä että yläkroppa kasvaa PAREMMIN ilman jalkatreeniä en sen sijaan allekirjoita."Indeed they do. Running up a hill repeatedly stimulates changes within the muscles in my legs. The quadriceps, calves, hip flexors and extensors, gluteals, even some of the muscles in my arms and shoulders all get a great workout, improving their strength and power. And I didn’t even have to lift a barbell or a dumbbell to do it. What I learn from running hills is that there is more than one way to train a muscle. You don’t necessarily have to lift a dumbbell to increase your muscular strength and endurance"
ja lähteenä run-fit.com - butr
Jos joskus teille tulisi massaa niin tajuaisitte että jalkoja on pakko treenata. Ja tarkennukseksi jalkojen treenaaminen ei ole sählyä tai juoksemista.Voi kauhia kun täällä ollaan tosissaan.
- sou????
butr kirjoitti:
Voi kauhia kun täällä ollaan tosissaan.
Jos ei kiinnosta niin mitäs täällä notkut?
- poko
Jos joskus teille tulisi massaa niin tajuaisitte että jalkoja on pakko treenata. Ja tarkennukseksi jalkojen treenaaminen ei ole sählyä tai juoksemista.massasta ei hirveesti hyötyä oman kropan hallinnassa huonontaa kiipeilyä ja telineurheilua merkittävästi. vähän niinkun tankki vs ferrari
- no kukapa ei
haluaisi esim voimistelijoiden kroppaa. ei niillä ole mitenkään isot jalat mut hirveesti lihaa ja voimaa yläkropassa ja hyvältä näyttää ja on funktionaalista.
- idea!
Asterix-keho on paras. Normijalat ja hirvee yläkroppa. Ei kannata edes kävellä liikaa ettei jalat kehity. Mitä hoikemmat jalat niin sitä massiivisempi yläkeho visuaalisesti. Sitä paitsi eihän jalat edes näy jos on housut jalassa.
- visuanisti
Siks mä just treenaanki pelkästään soutua, penkkiä, pystypunnerrusta ja habaa. Ja kuljen ilman housuja. On visuaalisesti vitun hyvän näköstä.
- majahagaf
Teen pelkästään kyykkyä kuusi kertaa viikossa. Jaloissa mukavasti kokoa jo, mutta haubersson noin 41cm äärimmilleen pullisteltuna.
Saanko aloittaa jo yläkropan treenin, vai suuttuuko palstalla joku.- a-p.l.
Soon siinä ja siinä. Sä voit pelkästään kyykätä vaikka koko elämäs eikä kukaan sano mitään tyyliin vitun reisipohjepelle..moon niin kyykkyjäbää moon kyykkään vaan ja yläkropalke pelkkää varjonyrkkeilyä -pelle. Vaan jätäpä kyykyt pois niin hyvä ettei roviolle viedä. Sattttana miten tietämätöntä porukkaa. Se on siis tavoitteet mitkä ratkasee kuinka reenataan.
- äijänder
No tollasen kundin olen nähny salilla. Oli hevimies kaiken lisäksi. Pitkä letti ja joku mötörhead tai motonet -paita päällä.
Teki aina kyykkyä 140 kg:lla. yläkroppaa sillä ei ollut käytännössä ollenkaan. Enkä niitten housujen läpi kiinnittänyt mitenkään huomiota massiivisiin jalkoihinkaan.
Luuletko todella niiden olevan toisensa pois sulkevia vaihtoehtoja?
Hyvinvoinnin kannalta tärkeimpiä ovat keskikroppa, selkä ja vatsa, sekä alaraajat.
Yläkerran kunto helpottaa elämää mutta pitemmälle menevä massan hankinta on pelkkää estetiikkaa.- valmentaja74
Vm43 puhuu taas asiaa. Toki voi yläkroppaakin jossakin jaksossa painottaa, mutta keskivartalo, myös syvät lihakset sekä jalat on pitemmmän päälle tärkeimmät.
- aiva selkeetä
Hyvinvoinnin kannalta tärkeintä on kestävyyskunto, ja se paranee parhaiten juoksemalla. Samalla jalat saa harjoitusta. Tämä aivan päivänselvää. Keskivartalo sa selkä seuraavaksi tärkeimpiä ja niitähän treenataan yläkroppaa treenatessa.
aiva selkeetä kirjoitti:
Hyvinvoinnin kannalta tärkeintä on kestävyyskunto, ja se paranee parhaiten juoksemalla. Samalla jalat saa harjoitusta. Tämä aivan päivänselvää. Keskivartalo sa selkä seuraavaksi tärkeimpiä ja niitähän treenataan yläkroppaa treenatessa.
Merkillinen seuraus! Olisikohan sillä mitään tekemistä aerobisen ( tai kestävyyskunnon, kuten sinä ilmaiset ) kanssa, että 5 - 6 viikottaista salitreeniä, 1 - 1,5h/kerta, syketasolla 110 - 130 raskaampien sarjojen jälkeiset huiput, pudottivat leposykkeeni 80 -> 50:een.
Siinä toteutui mätipuolen, selän ja alaraajojen vahvistuminenkin.
Oheisvaikutuksena verenpainelääkitysestä vapautuminen ja paineet ilman lääkitystä paremmat kuin lääkittynä.
Näkyy myös "kestvävyyskunnon" kohenemisena crossarissa, juoksumatolla ja fillarilla.
Yksipuoliset, pitkäkestoiset juoksujumputukset kangistavat koipia, pudottavat voimatasoa ja haittaavat punttitreeneissä nopeutta ja räjähtävyyttä vaativia harjoitteita.
Joukkuepelit, sähly, koris mm. ovat hyviä oheisharjoitteita kerran viikossa.
Myös tennis, sulis ja kössi ovat paikallaan.- 20+10
aiva selkeetä kirjoitti:
No ei aivan noinkaan. Lihaskunto pitää ryhdin hyvänä, aineenvaihdunnan ja hormonitoiminnan kunnossa sekä kehittää myös verenkierto- ja hengityselimistöä tiettyyn rajaan asti. Aerobiseksi liikunnaksi riittää esimerkiksi kävely, jos sykettä nostelee salilla tai spurteilla.
Ihmistä ei ole tarkoitettu juoksemaan pitkiä matkoja. - höpöhöpöhöpöhöpöhöp!
20+10 kirjoitti:
No ei aivan noinkaan. Lihaskunto pitää ryhdin hyvänä, aineenvaihdunnan ja hormonitoiminnan kunnossa sekä kehittää myös verenkierto- ja hengityselimistöä tiettyyn rajaan asti. Aerobiseksi liikunnaksi riittää esimerkiksi kävely, jos sykettä nostelee salilla tai spurteilla.
Ihmistä ei ole tarkoitettu juoksemaan pitkiä matkoja.Mihin ihmeeseen perustuu väite ettei ihmistä ole tarkoitettu juoksemaan pitkiä matkoja? Nyt kehottaisin perehtymään ihmisen anatomiaan ja evoluutiobiologien tutkimuksiin. Pitkien matkojen juoksu nimenomaan on ihmisten juttu. Ihminen on heikko, hidas ja kömpelö, mutta pirunmoinen kestävyysjuoksija.
- -------'":
vm-43 kirjoitti:
Merkillinen seuraus! Olisikohan sillä mitään tekemistä aerobisen ( tai kestävyyskunnon, kuten sinä ilmaiset ) kanssa, että 5 - 6 viikottaista salitreeniä, 1 - 1,5h/kerta, syketasolla 110 - 130 raskaampien sarjojen jälkeiset huiput, pudottivat leposykkeeni 80 -> 50:een.
Siinä toteutui mätipuolen, selän ja alaraajojen vahvistuminenkin.
Oheisvaikutuksena verenpainelääkitysestä vapautuminen ja paineet ilman lääkitystä paremmat kuin lääkittynä.
Näkyy myös "kestvävyyskunnon" kohenemisena crossarissa, juoksumatolla ja fillarilla.
Yksipuoliset, pitkäkestoiset juoksujumputukset kangistavat koipia, pudottavat voimatasoa ja haittaavat punttitreeneissä nopeutta ja räjähtävyyttä vaativia harjoitteita.
Joukkuepelit, sähly, koris mm. ovat hyviä oheisharjoitteita kerran viikossa.
Myös tennis, sulis ja kössi ovat paikallaan." Yksipuoliset, pitkäkestoiset juoksujumputukset kangistavat koipia, pudottavat voimatasoa ja haittaavat punttitreeneissä nopeutta ja räjähtävyyttä vaativia harjoitteita. "
No näinhän se tietenkin on. Sitä taas en ymmärrä, miksi juoksuharjoittelu niin helposti mielletään kuvailemasi kaltaiseksi tasapaksuksi jumputukseksi. Pitkäkestoinen, tasavauhtinen juoksu on vain yksi harjoitusmuoto. Jopa maratonille harjoittelevat tekevät muunlaisiakin harjoituksia, kuten intervalleja, vauhtileikittelyä, mäkijuoksuja. Kerran viikossa sitten vaikka pitkä tasavauhtinen. Pitkän peruskestävyyslenkin ei tarvitse edes olla kuin vaikka 60 minsaa, jos tavoitteena vain hyvä kunto, eikä esim maraton.
Ei painoharjoittelussakaan kovin pitkälle pötki jos tekee kovin yksipuolista ohjelmaa. Voit kyykätä 3 x 10 100 kilolla hamaan maailman tappiin, mutta ei kannata kovin hurjaa kehitystä odottaa. Eikä ilman herkistelyä taitaisi ne räjähtävätkään liikkeet kovin sähäkästi onnistua.
Kumma juttu että peruskestävyyttä halveksitaan nykyään niin kovasti. Aikoinaan mm Kaarlo Kangasniemi teki kerran viikkoon 10 km juoksulenkin.
Nykyään niin suositut, ja sinänsä erinomaiset lajit kuten salibandy, jääkiekko, sulkapallo eivät juuri sitä peruskestävyyttä kehitä. Tästähän on tullut ihan dokumenttia tölsystä kun on tehty kuntotesti x kertaa viikossa vaikkapa salibandya hareastaville. Omasta mielestään kondijsessa, mutta ihmisen hyvinvoinnin kannalta se olennaisin, peruskestävyys, puuttuu lähes kokonaan.
Kun ihmisiltä puuttuu peruskestävyys, on markkinamiesten helppo lähteä myymään erilaisia muutaman minuutin kunto-ohjelmia. Näillä lupaillaan loistavia tuloksia tutkimuksiin vedoten. Totta on, että jis sohvaperuna alkaa tekemään vaikka eräässä ohjelnassa mainostettua 3 min viikossa intervalliohjelmaa, toki hänen kehossaan tapahtuu positiivisia asioita. Onhan 3 min parempi kuin ei mitään. Jokainen vähänkin kunnon kohentamiseen perehtynyt kuitenkin ymmärtää, ettei niin voi kuntoaan kovinkaan pitkälle parantaa. -------'": kirjoitti:
" Yksipuoliset, pitkäkestoiset juoksujumputukset kangistavat koipia, pudottavat voimatasoa ja haittaavat punttitreeneissä nopeutta ja räjähtävyyttä vaativia harjoitteita. "
No näinhän se tietenkin on. Sitä taas en ymmärrä, miksi juoksuharjoittelu niin helposti mielletään kuvailemasi kaltaiseksi tasapaksuksi jumputukseksi. Pitkäkestoinen, tasavauhtinen juoksu on vain yksi harjoitusmuoto. Jopa maratonille harjoittelevat tekevät muunlaisiakin harjoituksia, kuten intervalleja, vauhtileikittelyä, mäkijuoksuja. Kerran viikossa sitten vaikka pitkä tasavauhtinen. Pitkän peruskestävyyslenkin ei tarvitse edes olla kuin vaikka 60 minsaa, jos tavoitteena vain hyvä kunto, eikä esim maraton.
Ei painoharjoittelussakaan kovin pitkälle pötki jos tekee kovin yksipuolista ohjelmaa. Voit kyykätä 3 x 10 100 kilolla hamaan maailman tappiin, mutta ei kannata kovin hurjaa kehitystä odottaa. Eikä ilman herkistelyä taitaisi ne räjähtävätkään liikkeet kovin sähäkästi onnistua.
Kumma juttu että peruskestävyyttä halveksitaan nykyään niin kovasti. Aikoinaan mm Kaarlo Kangasniemi teki kerran viikkoon 10 km juoksulenkin.
Nykyään niin suositut, ja sinänsä erinomaiset lajit kuten salibandy, jääkiekko, sulkapallo eivät juuri sitä peruskestävyyttä kehitä. Tästähän on tullut ihan dokumenttia tölsystä kun on tehty kuntotesti x kertaa viikossa vaikkapa salibandya hareastaville. Omasta mielestään kondijsessa, mutta ihmisen hyvinvoinnin kannalta se olennaisin, peruskestävyys, puuttuu lähes kokonaan.
Kun ihmisiltä puuttuu peruskestävyys, on markkinamiesten helppo lähteä myymään erilaisia muutaman minuutin kunto-ohjelmia. Näillä lupaillaan loistavia tuloksia tutkimuksiin vedoten. Totta on, että jis sohvaperuna alkaa tekemään vaikka eräässä ohjelnassa mainostettua 3 min viikossa intervalliohjelmaa, toki hänen kehossaan tapahtuu positiivisia asioita. Onhan 3 min parempi kuin ei mitään. Jokainen vähänkin kunnon kohentamiseen perehtynyt kuitenkin ymmärtää, ettei niin voi kuntoaan kovinkaan pitkälle parantaa.En vähättele aerobisia harjoitteita enkä lenkkeilyä. Minusta parasta lenkkeilyä sulan maan aikana on rastien perässä juokseminen.
Myös erilaiset pelit, joukkue ja yksilö ovat mielestäni hyviä kuntoa kohentavia ja punttitreeneistä palauttavia.
Yritän välttää näilläkin palstoilla esiintyvää fanatismia.
Oma kehitykseni olumpianostoissa tyssäsi aikanaan laiminlyötyyn aerobiseen kuntoon.
Varsinkin suurten lihasryhmien harjoitteet ja teho kärsivät aerobisen kunnon taantumisesta.
Uudelleen heräämiseni aikana olen yrittänyt salilla yhdistää lihaskunno ja aerobisen rytmittämällä sarjat ja palautukset suunnittelemalleni syketasolle.
Joukossa paljon perusvoimaa ja ajoittain myös maksimia.
Noiden lisäksi jokainen viikko 3 - 4kpl aerobista, 30 - 45 min jumputusta.
Suunnistusta lukuun ottamatta ulkolenkkeily on hiivatin yksitoikkoista.- nylykyttäjä
höpöhöpöhöpöhöpöhöp! kirjoitti:
Mihin ihmeeseen perustuu väite ettei ihmistä ole tarkoitettu juoksemaan pitkiä matkoja? Nyt kehottaisin perehtymään ihmisen anatomiaan ja evoluutiobiologien tutkimuksiin. Pitkien matkojen juoksu nimenomaan on ihmisten juttu. Ihminen on heikko, hidas ja kömpelö, mutta pirunmoinen kestävyysjuoksija.
Jep, ihmisen valtteja älyn lisäksi karvattomuus ja kyky hikoillen säädellä lämpöä ja siten juosta pitkiä matkoja. Ihminen voittanut hevosenkin kun on tarpeeksi laitettu matkaa.
- militääri
Aivan turhaa hakea punttipalstoilta hyväksyntää tämän ketjun tapaiseen aiheeseen. Tosiasia kuitenkin on, että hyvin monet harjoittelevat upein tuloksin ylävartalopainitteisesti, erityisesti sotilaat. Netistä löytyvä navy seals kunto-ohjelma yhtenä esimerkkinä. Se sisältää juoksua, uintia ja ylävartalolle leukoja, dippejä, punnerruksia ja vatsoja. Olen vetänyt 1 ja 2 tason pariin otteeseen läpi ja kuntoa tulee sikana. Se on tosi kylläkin ettei sillä kehonrakentajaksi tai voimanistajaksi tule, mutta hyväkuntoiseksi ja vahvaksi kylläkin.
- R-H-P
Jos jalat treenaa kovaa ja raskaasti, niin se vie liikaa resursseja muulta harjoittelulta. Ehkä pitäisi miettiä tarkemmin oma tavoite ja treenata sen mukaan. Jos ei kilpaile niin massiiviset reidet lähinnä kuluttavat voimavaroja, eri asia jos on kilpailutähtäin. Suomen kaikkien aikojen yksi parhaista kehonrakentajista Antti Jurvansuu ei treenannut jalkoja lainkaan Off-Seasonilla.
Jos ei kilpaile niin koko ruho liikkuu niiden kulkimien päällä!
Tavoitteena hyvä, helppo, kebyt olo eikä reisien ja pohkeiden esittely.
- Kimittäjä
Penkkihauispellet ovat voimilijoiden pohjasakkaa
- höööh
Miksi aina pitäisi arvioida treenaajia voimailijoiden näkökulmasta? Kuntoilijoita on monenlaisia ja siten tavoitteita. Tollasella asenteella voisin sanoa et voimanostajat on kuntoilijoiden pohjasakkaa ku ne ei tee viikottaista 2 h lenkkiä.
- ,--
Joo ja voimanostajat voimailulajien pellejä. Kyykyssä ja penkissä häärää lavan täydeltä porukkaa. Olympianostajat ainoita oikeita voimailijoita. Kunnon liikkeet, ei avustajia....joo...vai voisiko oikeasti olla niin et on monia erilausia hienoja tapoja harjoitella...
- Yksi ja ainoa
Olympianostot kuningaslaji.Työnnössä 170kg ja kansa katsoo haltioituneena yli-ihmistä.
- näin on!!!!!!!!!
näin on. voimanosto aika pelleilyä kun lavan täydeltä avustajia paitti tietty mavessa. penkkikin monilla isomahasilla ja lyhytkätisillä vaan tangon siirto mahan päällä ja siitä takas telineeseen. vaikka kuinka ois rautaa nii ei juuri vaikuta kun eihän ne juuri sitä nosta. ja entäs se penkkipaitapelleily????? olympianostot tosi urheilua. hieman off topicia....
- jässikkäxx
näin on!!!!!!!!! kirjoitti:
näin on. voimanosto aika pelleilyä kun lavan täydeltä avustajia paitti tietty mavessa. penkkikin monilla isomahasilla ja lyhytkätisillä vaan tangon siirto mahan päällä ja siitä takas telineeseen. vaikka kuinka ois rautaa nii ei juuri vaikuta kun eihän ne juuri sitä nosta. ja entäs se penkkipaitapelleily????? olympianostot tosi urheilua. hieman off topicia....
Menee hiukan offtopiciksi tämäkin, mutta kommentoin kumminkin. Oma suhtautumiseni noihin olympianostoihin muuttui kun näin salilla jonkun n. lukioikäisen arviolta 60 kg yleisurheilija- tms tytön napsivan 80 kg rinnallevetoja, kolmosia ihan tosta vaan. Ite oon mielestäni vahva, ainakin sen näköinen leveä jässikkä, mutta ei puhettakaan em suorituksesta. Maasta irti, kyllä, helposti, mutta rinnalle ei varmasti. Kyllähän noita penkissä pumppais mutta ei mitään mahkuja tän tytön rinnalla. Eli kyllä noissa painonnostojutuissa jotain kunnioitettavaa on. Respektiä!
- minimalusmia
Mä teen maastavetoa pari kertaa viikkoon ja lusäx muutama n 20 -30 minsan reipas juoksu. Muuta ei tarvi.
- jöykö
ite vetelen maassa, seisaaltaan tai tuolilla istuen 2-3 kertaa päviässä 5-7 päivänä viikossa. juoksemista en kyllä harrasta. koitan aina vuioro päivinä vetää eri käsillä.
- runkkaaja
Kehityksen kannalta on hyvä vetää välillä vasemmalla.
- Fucking kääpiö
Tässä taas tyyppi esimerkki kaverista jonka ÄO on kengän numeron neliöjuuri...............
- gonamies1
Jotain maalaisia heviäijiä täällä kommentoi. Niille reidet on fetissi.
Jos hake nykyseksikästä kroppaa, siinä ei jalat pullota kuten ratsastajan housut.- vahva keho
Asiaa puhut. Isot reidet näyttävät aina välttämättä läskeiltä. Jalkojen pitää olla hoikan jäntevät ja ylävartalon vahva kuten linkin kuvassa.
http://i.imgur.com/YU1rF.jpg - zxaeuio
vahva keho kirjoitti:
Asiaa puhut. Isot reidet näyttävät aina välttämättä läskeiltä. Jalkojen pitää olla hoikan jäntevät ja ylävartalon vahva kuten linkin kuvassa.
http://i.imgur.com/YU1rF.jpgHekoheko.....mut vakavasti, ihme spedeilyä tuo vänkääminen että jalat tarvis muutaku juoksua. Varmaan saa pikajuoksulla enempi lihaa kinttuihin ku tuossa linkin tekaistussa kuvassa. Toisaalta kuka edes haluausi että yläkropassa noin paljon lihaa, jos siis toiminnallista ja hyvännäköistä kehoa haluaa.
- HUHHHHHHHHHHHHHHHHUH
zxaeuio kirjoitti:
Hekoheko.....mut vakavasti, ihme spedeilyä tuo vänkääminen että jalat tarvis muutaku juoksua. Varmaan saa pikajuoksulla enempi lihaa kinttuihin ku tuossa linkin tekaistussa kuvassa. Toisaalta kuka edes haluausi että yläkropassa noin paljon lihaa, jos siis toiminnallista ja hyvännäköistä kehoa haluaa.
" ihme spedeilyä tuo vänkääminen että jalat tarvis muutaku juoksua."
" Varmaan saa pikajuoksulla enempi lihaa kinttuihin ku tuossa linkin tekaistussa kuvassa."
Ei jumalauta mitä urpoja nykyään pojat on? Ihan oikeasti?
Treenaa vaan niitä jalkoja juoksemalla, mutta lihasta et siten saa. Ja se on fakta että näytät aivan saaaaaaaatanan tyhmältä.
"Jos hake nykyseksikästä kroppaa, siinä ei jalat pullota kuten ratsastajan housut. "
En tiedä kuka on noin tyhmä että tuommoista sanoo. Puhumattakaan että jos hakee jotain "nykyseksikästä kroppaa", niin on äärimmäisen suurta myötähäpeää aiheuttava idiootti. - höpöhöpöhöpö
HUHHHHHHHHHHHHHHHHUH kirjoitti:
" ihme spedeilyä tuo vänkääminen että jalat tarvis muutaku juoksua."
" Varmaan saa pikajuoksulla enempi lihaa kinttuihin ku tuossa linkin tekaistussa kuvassa."
Ei jumalauta mitä urpoja nykyään pojat on? Ihan oikeasti?
Treenaa vaan niitä jalkoja juoksemalla, mutta lihasta et siten saa. Ja se on fakta että näytät aivan saaaaaaaatanan tyhmältä.
"Jos hake nykyseksikästä kroppaa, siinä ei jalat pullota kuten ratsastajan housut. "
En tiedä kuka on noin tyhmä että tuommoista sanoo. Puhumattakaan että jos hakee jotain "nykyseksikästä kroppaa", niin on äärimmäisen suurta myötähäpeää aiheuttava idiootti.Mitä se Apina siellä vikisee? Ite tuskin treenaat mitään, sipsejä mussuttava plösö kun olet. Et jaksa juosta ja pilkkaat niitä jotka jaksavat.
- HUHHHHHHHHHHHHHHHHUH
höpöhöpöhöpö kirjoitti:
Mitä se Apina siellä vikisee? Ite tuskin treenaat mitään, sipsejä mussuttava plösö kun olet. Et jaksa juosta ja pilkkaat niitä jotka jaksavat.
"Mitä se Apina siellä vikisee? Ite tuskin treenaat mitään, sipsejä mussuttava plösö kun olet. Et jaksa juosta ja pilkkaat niitä jotka jaksavat. "
Eiköhän se ole jo huomattu moneen kertaan kuka vikisee ja nöyristelee. Kuka huutelee internetissä, kuka suostuu samalle salille, kuka nöyrtyy.
"Ite tuskin treenaat mitään, sipsejä mussuttava plösö kun olet"
Sinut toivottelin tervetulleeksi Meijerille monta kertaa mutta ei pikkupoikaa näkynyt. Ja nyt olen ihan "plösö". Voi että.
" Et jaksa juosta"
Tajuatko pikkupoika että käyn itse lenkeillä?
"ja pilkkaat niitä jotka jaksavat. "
En pilkkaa niitä jotka jaksavat juosta lapsi, kun käyn juoksemassa itsekkin. Pilkkaan niitä jotka ovat niin tyhmiä että väittävät saavan juoksulla lihaskasvua jalkoihin. Ja täten keksivät tekosyyn jättää jalkojen treenaamisen salilla väliin.
Ja viimeksi käytiin jo läpi että sinun pitäisi päästä yli siitä koulukiusauksesta. Et ole enään saman ikäinen kun sillon koulussa kiusattaessa.
Lisätään vielä että turhaan tartut minun kommentteihin täällä internetissä, kun et päin naamaa tarttuisi yhteenkään kommenttiin. - tunariko
"Mitä se Apina siellä vikisee? Ite tuskin treenaat mitään, sipsejä mussuttava plösö kun olet. Et jaksa juosta ja pilkkaat niitä jotka jaksavat. "
Eiköhän se ole jo huomattu moneen kertaan kuka vikisee ja nöyristelee. Kuka huutelee internetissä, kuka suostuu samalle salille, kuka nöyrtyy.
Sinut toivottelin tervetulleeksi Meijerille monta kertaa mutta ei pikkupoikaa näkynyt. Ja nyt olen ihan "plösö". Voi että.
" Et jaksa juosta"
En pilkkaa niitä jotka jaksavat juosta lapsi, kun käyn juoksemassa itsekkin. Pilkkaan niitä jotka ovat niin tyhmiä että väittävät saavan juoksulla lihaskasvua jalkoihin. Ja täten keksivät tekosyyn jättää jalkojen treenaamisen salilla väliin.
Ja viimeksi käytiin jo läpi että sinun pitäisi päästä yli siitä koulukiusauksesta. Et ole enään saman ikäinen kun sillon koulussa kiusattaessa.
Lisätään vielä että turhaan tartut minun kommentteihin täällä internetissä, kun et päin naamaa tarttuisi yhteenkään kommenttiin.Mites toi jalkaprässi, lasketaanko se jalkojen treenaukseksi vai kyykky ja maastaveto vaan? Itellä semmonen tilanne, et selkä ei kestä oikein mavaa ja kyykkyjä, joten teen prässiä yhdellä ja kahdella jalalla. Ja juoksumatolla noin vartin reipasta juoksentelua. Neuvokaa kyykkymiehet, miten sais selän kestämään mavea ja kyykkyä ja onko prässi huono vaihtoehto?
- faktaakehiin
" Et jaksa juosta"
Lisätään vielä että turhaan tartut minun kommentteihin täällä internetissä, kun et päin naamaa tarttuisi yhteenkään kommenttiin.Tuu samalle salille, tuu samalle salille....mitä vittua! Haluatko samaan suihkuun selänpesijää?
sulla ei edelleenkään löydy pienintäkään viitettä siihen suuntaan että tietäisit treenaamisesta yhtään mitään. Pelkkää piruilua muiden treenaamisesta. Sulta ri saa yhtään kommenttia mite tulusi treenata tai miten itse treenaat. Eiku sori, käyt juoksemassa. Wau. Ja kuten aikausemmin oot sanonu, et reenaat ihan vaan reenaamalla. Ai hitto, miten pätevää.
Noin käyttäytyy ja kirjottaa alemmuuskompleksinen, kiusattu, läski sohvaperuna, joka käsi housussa kattoo hyväkroppasia actionstaroja ja fantasioi olevansa kovakin jätkä. Laitahan viimein jotakin asiapitoista rejstiä ja todista että oon väärässä jos pystyt. Ja turha vongata samalle salille. En tuu sun selkää pesemään. - no voi toista
" Et jaksa juosta"
Lisätään vielä että turhaan tartut minun kommentteihin täällä internetissä, kun et päin naamaa tarttuisi yhteenkään kommenttiin."Eiköhän se ole jo huomattu moneen kertaan kuka vikisee ja nöyristelee. Kuka huutelee internetissä, kuka suostuu samalle salille, kuka nöyrtyy"
On joo huomattu kuka huutelee internetissä, ilman että on mitään sanottavaa aiheeseen. Pelkkää piruilua muiden tekemiselle..
"Sinut toivottelin tervetulleeksi Meijerille monta kertaa mutta ei pikkupoikaa näkynyt"
Vai että ihan Meijerille. Tule sinä PT-Gymille. Mutta ihan vain tiedoksi, tämä on KESKUSTELUPALSTA. Täällä keskustellaan asioista, siis muut yrittävät keskustella, sinä piruilet, koska mitään tietoahan sinulla ei treenaamisesta edelleenkään juttujesi perusteella ole.
"En pilkkaa niitä jotka jaksavat juosta lapsi, kun käyn juoksemassa itsekkin"
No hyvä että käyt juoksemassa, ihanko Siwalla asti, se kun on kaiken lisäksi lähellä.
"Pilkkaan niitä jotka ovat niin tyhmiä että väittävät saavan juoksulla lihaskasvua jalkoihin"
Miksi pilkkaat, mikset kerro mitä tulisi mielestäsi tehdä? Lisäksi sivistyneeseen keskusteluun voisi laittaa vaikka jotakin omakohtaista. Miten itse treenaat ja millaisia tuloksia olet saanut.
"Lisätään vielä että turhaan tartut minun kommentteihin täällä internetissä, kun et päin naamaa tarttuisi yhteenkään kommenttiin"
No voi BUUUU-HUUUUUU! Onhan tämä tietysti ainoa paikka missä voit yrittää päteä, joten toki sinuun sattuu kun joku argumentoi piruilusi maan rakoon. Mutta olisit tyytyväinen. Täällä sinut vain argumentoidaan lyttyyn noin henkisesti. Livenä kun kävisit (jos siis uskaltaisit ja joskus liikkuisit ihmisten ilmoilla etkä vain virtuaalitodellisuudessa) saisit salaman nopeasti pataan tuolla tyylilläsi. - HUHHHHHHHHHHHHHHHHUH
no voi toista kirjoitti:
"Eiköhän se ole jo huomattu moneen kertaan kuka vikisee ja nöyristelee. Kuka huutelee internetissä, kuka suostuu samalle salille, kuka nöyrtyy"
On joo huomattu kuka huutelee internetissä, ilman että on mitään sanottavaa aiheeseen. Pelkkää piruilua muiden tekemiselle..
"Sinut toivottelin tervetulleeksi Meijerille monta kertaa mutta ei pikkupoikaa näkynyt"
Vai että ihan Meijerille. Tule sinä PT-Gymille. Mutta ihan vain tiedoksi, tämä on KESKUSTELUPALSTA. Täällä keskustellaan asioista, siis muut yrittävät keskustella, sinä piruilet, koska mitään tietoahan sinulla ei treenaamisesta edelleenkään juttujesi perusteella ole.
"En pilkkaa niitä jotka jaksavat juosta lapsi, kun käyn juoksemassa itsekkin"
No hyvä että käyt juoksemassa, ihanko Siwalla asti, se kun on kaiken lisäksi lähellä.
"Pilkkaan niitä jotka ovat niin tyhmiä että väittävät saavan juoksulla lihaskasvua jalkoihin"
Miksi pilkkaat, mikset kerro mitä tulisi mielestäsi tehdä? Lisäksi sivistyneeseen keskusteluun voisi laittaa vaikka jotakin omakohtaista. Miten itse treenaat ja millaisia tuloksia olet saanut.
"Lisätään vielä että turhaan tartut minun kommentteihin täällä internetissä, kun et päin naamaa tarttuisi yhteenkään kommenttiin"
No voi BUUUU-HUUUUUU! Onhan tämä tietysti ainoa paikka missä voit yrittää päteä, joten toki sinuun sattuu kun joku argumentoi piruilusi maan rakoon. Mutta olisit tyytyväinen. Täällä sinut vain argumentoidaan lyttyyn noin henkisesti. Livenä kun kävisit (jos siis uskaltaisit ja joskus liikkuisit ihmisten ilmoilla etkä vain virtuaalitodellisuudessa) saisit salaman nopeasti pataan tuolla tyylilläsi."Mites toi jalkaprässi, lasketaanko se jalkojen treenaukseksi vai kyykky ja maastaveto vaan?"
Tietenkin lasketaan.
Osuu näköjään jollekkin tuo koulukiusattuna oleminen arkaan paikkaan.
"Tuu samalle salille, tuu samalle salille....mitä ******! Haluatko samaan suihkuun selänpesijää?"
Varmaan kun tulisit rillit huurussa katsomaan miten painoja liikutellaan niin olisit hiljaa.
"sulla ei edelleenkään löydy pienintäkään viitettä siihen suuntaan että tietäisit treenaamisesta yhtään mitään. Pelkkää piruilua muiden treenaamisesta. Sulta ri saa yhtään kommenttia mite tulusi treenata tai miten itse treenaat. Eiku sori, käyt juoksemassa. Wau. Ja kuten aikausemmin oot sanonu, et reenaat ihan vaan reenaamalla. Ai hitto, miten pätevää. "
Ok. Jos sinun mielestä se että tulet treenaamaan samalle salille ja katsotaan miten painot liikkuu ei kerro mitään, niin onneksi olkoon, olet sekaisin siitä että sinua on kiusattu koulussa.
"Noin käyttäytyy ja kirjottaa alemmuuskompleksinen, kiusattu, läski sohvaperuna, joka käsi housussa kattoo hyväkroppasia actionstaroja ja fantasioi olevansa kovakin jätkä."
Miksi puhut itsestäsi? Aikaisemmin kerroit olevasi koulukiusattu pullukka. Niin älä projisoi mitään tähän suuntaan.
"Laitahan viimein jotakin asiapitoista rejstiä ja todista että oon väärässä jos pystyt. Ja turha vongata samalle salille. En tuu sun selkää pesemään. "
Se sinulle koulukiusatulle on vaikea ymmärtää. Mitä se todistaa että kirjoitan jotain tekstiä internetissä? Ei mitään. Se että minkälaiset massat ja on ja minkälaiset painot liikkuu kertoo paljon enemmän ja loppupeleissä minun ei tarvitse todistella sinulle yhtään mitään. Lisäksi se on tullut täysin selväksi että et tule samalle salille, vaan tyydyt huutelemaan internetissä. - HUHHHHHHHHHHHHHHHHUH
"Mites toi jalkaprässi, lasketaanko se jalkojen treenaukseksi vai kyykky ja maastaveto vaan?"
Tietenkin lasketaan.
Osuu näköjään jollekkin tuo koulukiusattuna oleminen arkaan paikkaan.
"Tuu samalle salille, tuu samalle salille....mitä ******! Haluatko samaan suihkuun selänpesijää?"
Varmaan kun tulisit rillit huurussa katsomaan miten painoja liikutellaan niin olisit hiljaa.
"sulla ei edelleenkään löydy pienintäkään viitettä siihen suuntaan että tietäisit treenaamisesta yhtään mitään. Pelkkää piruilua muiden treenaamisesta. Sulta ri saa yhtään kommenttia mite tulusi treenata tai miten itse treenaat. Eiku sori, käyt juoksemassa. Wau. Ja kuten aikausemmin oot sanonu, et reenaat ihan vaan reenaamalla. Ai hitto, miten pätevää. "
Ok. Jos sinun mielestä se että tulet treenaamaan samalle salille ja katsotaan miten painot liikkuu ei kerro mitään, niin onneksi olkoon, olet sekaisin siitä että sinua on kiusattu koulussa.
"Noin käyttäytyy ja kirjottaa alemmuuskompleksinen, kiusattu, läski sohvaperuna, joka käsi housussa kattoo hyväkroppasia actionstaroja ja fantasioi olevansa kovakin jätkä."
Miksi puhut itsestäsi? Aikaisemmin kerroit olevasi koulukiusattu pullukka. Niin älä projisoi mitään tähän suuntaan.
"Laitahan viimein jotakin asiapitoista rejstiä ja todista että oon väärässä jos pystyt. Ja turha vongata samalle salille. En tuu sun selkää pesemään. "
Se sinulle koulukiusatulle on vaikea ymmärtää. Mitä se todistaa että kirjoitan jotain tekstiä internetissä? Ei mitään. Se että minkälaiset massat ja on ja minkälaiset painot liikkuu kertoo paljon enemmän ja loppupeleissä minun ei tarvitse todistella sinulle yhtään mitään. Lisäksi se on tullut täysin selväksi että et tule samalle salille, vaan tyydyt huutelemaan internetissä."On joo huomattu kuka huutelee internetissä, ilman että on mitään sanottavaa aiheeseen. Pelkkää piruilua muiden tekemiselle.. "
Sitä minä sanoinkin. Et tee muuta kun huutele internetissä. Ja oliko sinulla treeniin liittyen jotain kysymyksiä?
"Vai että ihan Meijerille. Tule sinä PT-Gymille. Mutta ihan vain tiedoksi, tämä on KESKUSTELUPALSTA. Täällä keskustellaan asioista, siis muut yrittävät keskustella, sinä piruilet, koska mitään tietoahan sinulla ei treenaamisesta edelleenkään juttujesi perusteella ole."
Sinulle on siellä koulussa kiusattuna ollut teoria ja kirjat aina kaikki kaikessa ja tärkeintä. Sinun pitäisi tajuta että vaikka tietäisit kaiken teoriasta mutta et tee käytännössä mitään, olet nolla. Ja voin tulla sinne sinun salille, tosin jotenkin on semmoinen kutina että et ilmesty paikalle, varsinkaan lopussa olevien puheidesi perusteella. Mutta laita puhelinnumero tai sähköpostiosoite niin katsotaan millon sinulle sopisi.
"No hyvä että käyt juoksemassa, ihanko Siwalla asti, se kun on kaiken lisäksi lähellä."
Ok.
"Miksi pilkkaat, mikset kerro mitä tulisi mielestäsi tehdä? Lisäksi sivistyneeseen keskusteluun voisi laittaa vaikka jotakin omakohtaista. Miten itse treenaat ja millaisia tuloksia olet saanut. "
Olen kertonut jo, ja kerron jos joku kysyy.
"No voi BUUUU-HUUUUUU! Onhan tämä tietysti ainoa paikka missä voit yrittää päteä, joten toki sinuun sattuu kun joku argumentoi piruilusi maan rakoon. Mutta olisit tyytyväinen. Täällä sinut vain argumentoidaan lyttyyn noin henkisesti."
Käytkö vielä terapiassa? Vaikuttaa siltä että olet niistä koulukiusaajista todella traumatisoitunut.
"Livenä kun kävisit (jos siis uskaltaisit ja joskus liikkuisit ihmisten ilmoilla etkä vain virtuaalitodellisuudessa) saisit salaman nopeasti pataan tuolla tyylilläsi. "
Aivan. Taas sitä mennään ja puhut itsestäsi. Sinäkö minulle pataan antaisit? Semmoista en ole kokenut tässä elämässä vielä. Enkä usko että koulukiusattu poika semmoista minulle tarjoaa.
Jos lopetit nuorempana sen terapiassa käymisen niin aloita se uudelleen. Näköjään hermostut jo tuntemattomien ihmisten kommenteista niin pahasti että ei hyvältä näytä. - joulurauhaa
"On joo huomattu kuka huutelee internetissä, ilman että on mitään sanottavaa aiheeseen. Pelkkää piruilua muiden tekemiselle.. "
Sitä minä sanoinkin. Et tee muuta kun huutele internetissä. Ja oliko sinulla treeniin liittyen jotain kysymyksiä?
"Vai että ihan Meijerille. Tule sinä PT-Gymille. Mutta ihan vain tiedoksi, tämä on KESKUSTELUPALSTA. Täällä keskustellaan asioista, siis muut yrittävät keskustella, sinä piruilet, koska mitään tietoahan sinulla ei treenaamisesta edelleenkään juttujesi perusteella ole."
Sinulle on siellä koulussa kiusattuna ollut teoria ja kirjat aina kaikki kaikessa ja tärkeintä. Sinun pitäisi tajuta että vaikka tietäisit kaiken teoriasta mutta et tee käytännössä mitään, olet nolla. Ja voin tulla sinne sinun salille, tosin jotenkin on semmoinen kutina että et ilmesty paikalle, varsinkaan lopussa olevien puheidesi perusteella. Mutta laita puhelinnumero tai sähköpostiosoite niin katsotaan millon sinulle sopisi.
"No hyvä että käyt juoksemassa, ihanko Siwalla asti, se kun on kaiken lisäksi lähellä."
Ok.
"Miksi pilkkaat, mikset kerro mitä tulisi mielestäsi tehdä? Lisäksi sivistyneeseen keskusteluun voisi laittaa vaikka jotakin omakohtaista. Miten itse treenaat ja millaisia tuloksia olet saanut. "
Olen kertonut jo, ja kerron jos joku kysyy.
"No voi BUUUU-HUUUUUU! Onhan tämä tietysti ainoa paikka missä voit yrittää päteä, joten toki sinuun sattuu kun joku argumentoi piruilusi maan rakoon. Mutta olisit tyytyväinen. Täällä sinut vain argumentoidaan lyttyyn noin henkisesti."
Käytkö vielä terapiassa? Vaikuttaa siltä että olet niistä koulukiusaajista todella traumatisoitunut.
"Livenä kun kävisit (jos siis uskaltaisit ja joskus liikkuisit ihmisten ilmoilla etkä vain virtuaalitodellisuudessa) saisit salaman nopeasti pataan tuolla tyylilläsi. "
Aivan. Taas sitä mennään ja puhut itsestäsi. Sinäkö minulle pataan antaisit? Semmoista en ole kokenut tässä elämässä vielä. Enkä usko että koulukiusattu poika semmoista minulle tarjoaa.
Jos lopetit nuorempana sen terapiassa käymisen niin aloita se uudelleen. Näköjään hermostut jo tuntemattomien ihmisten kommenteista niin pahasti että ei hyvältä näytä.Jooooooohhh....uskottava se on ettei meille yhteistä säveltä löydy.
Mulla ja monella muulla vaan on omat tavotteemme ja sen mukaiset treenimenetelmät. Ne oikeasti toimii niihin tarkoituksiin kuin ainakin mä haluan. Koskaan en ole väittänyt että mun menetelmillä tullaan voimanostajaksi tai kehonrakentajaksi. Ei ole tarkoituskaan. Se ei silti tarkoita, etteikö tulisi tuloksia tai että olisi jotenkin kummallisen näköinen.
Uskottava kai se sitten on että tiedät treenaamusesta ja sitä harrastat. Sitä suuremmalla syyllä toivoisin rakentavaa kommentointia ja keskustelua. Vittuilu ei johda mihinkään positiiviseen. Ei myöskään ole realistista olettaa, että joku lähtisi satojen kilometrien päähän katsomaan kun joku tuntematon nostelee painoja. Nämä palstat on sitä varten että täällä voi jakaa tietoa, kokemuksia jne. Kuka tahabsa pelle osaa vittuilla. Kunnon keskustelu vaatii jo tietoa.
Niin tai näin, julistan omalta osaltani joulurauhan. Hyviä treenejä loppuvuodelle. - HUHHHHHHHHHHHHHHHHUH
joulurauhaa kirjoitti:
Jooooooohhh....uskottava se on ettei meille yhteistä säveltä löydy.
Mulla ja monella muulla vaan on omat tavotteemme ja sen mukaiset treenimenetelmät. Ne oikeasti toimii niihin tarkoituksiin kuin ainakin mä haluan. Koskaan en ole väittänyt että mun menetelmillä tullaan voimanostajaksi tai kehonrakentajaksi. Ei ole tarkoituskaan. Se ei silti tarkoita, etteikö tulisi tuloksia tai että olisi jotenkin kummallisen näköinen.
Uskottava kai se sitten on että tiedät treenaamusesta ja sitä harrastat. Sitä suuremmalla syyllä toivoisin rakentavaa kommentointia ja keskustelua. Vittuilu ei johda mihinkään positiiviseen. Ei myöskään ole realistista olettaa, että joku lähtisi satojen kilometrien päähän katsomaan kun joku tuntematon nostelee painoja. Nämä palstat on sitä varten että täällä voi jakaa tietoa, kokemuksia jne. Kuka tahabsa pelle osaa vittuilla. Kunnon keskustelu vaatii jo tietoa.
Niin tai näin, julistan omalta osaltani joulurauhan. Hyviä treenejä loppuvuodelle."Uskottava kai se sitten on että tiedät treenaamusesta ja sitä harrastat."
Voiko sitä nyt sanoa että tiedän treenaamisesta. Paljon on ainakin tullut treenattua ja ne tavat ovat ainakin minulle sopineet. Turvottu on niin että ihmiset ovat pyöritelleet silmiään. Vaakalukema räjähtänyt ja jatkaa kasvamista. Raskausarpia paikat täynnä. Voimatasot kasvaneet ja kasvaa. Siitä olen ainakin päätellyt että jotain on tehty oikein. Silti hyvin kaukana tyytyväisyydestä. Tosin mainittakoon että olen tehnyt ja teen monet asiat päin prinkkalaa.
"Vittuilu ei johda mihinkään positiiviseen. "
>Haluatko samaan suihkuun selänpesijää?
>Eiku sori, käyt juoksemassa. Wau. Ja kuten aikausemmin oot sanonu, et reenaat ihan vaan reenaamalla. Ai hitto, miten pätevää.
>Noin käyttäytyy ja kirjottaa alemmuuskompleksinen, kiusattu, läski sohvaperuna, joka käsi housussa kattoo hyväkroppasia actionstaroja ja fantasioi olevansa kovakin jätkä.
>Livenä kun kävisit (jos siis uskaltaisit ja joskus liikkuisit ihmisten ilmoilla etkä vain virtuaalitodellisuudessa) saisit salaman nopeasti pataan tuolla tyylilläsi.
Sieltä poimittu muutama sinun "vittuilu" edellisistä viesteistäsi. Eli nyt on pientä ristiriitaa ja kaksinaismoraalia havaittavissa.
"Ei myöskään ole realistista olettaa, että joku lähtisi satojen kilometrien päähän katsomaan kun joku tuntematon nostelee painoja."
Oletin että asut pk-seudulla.
"Kuka tahabsa pelle osaa vittuilla. "
Hehheh.
"Niin tai näin, julistan omalta osaltani joulurauhan. Hyviä treenejä loppuvuodelle. "
Kiillotan myös omaa sädekehääni: SItä samaa sinne.
- Ei jalkoja ?
Jalkoja kannattaa treenata kovaa samalla tavoin kun yläkroppaa. Koska jalkatreeni
tuottaa eniten testosteroonia, ja nukkuessa kasvuhormoonia, koko kropan
lihakset kasvavat samalla eikä syö yläkropan kehitystä millään tavalla. Ota
huomioon myös riittävä lepo ja tavoitteellinen ruokavalio. Omasta mielestä
kroppa näyttää todella epätasapainoiselta kun yläkroppa on julmetun kokoinen
ja alakroppa teinitytön rimpula kintut jne..... - grrrrr
Jos lihasten kasvattaminen on vaikeaa,niin treenimenetelmät on vääriä.
Jos jalkojen treenaaminen on työlästä,niin yleiskunto on huono,eli olet
rapakunnossa.Koko kehon treenaaminen on paras vaihtoehto,pitää mielen
virkeänä ja mieskunnon kovana.Kehonrakennus on oma lajinsa ja kova laji
onkin,mutta keho voi olla lihaksikas muutenkin ja jos se on sopusuhtainen,niin
se on todella näyttävää.Mikä on typerämmän näköistä kun hyvin treenattu
yläkroppa ja jalat on kuin kanankoivet.Malli tämmöiseen treeniin on otettu
pilapiirroksista.Etelässähän niitä pellejä riittää.Laiskuus kostautuu! Aktiiviaikana laiminlöin aerobisen kunnon hoitamisen ja sen seurauksena jalkatreenit tuntuivat inhottavilta ja jäivät liian vähälle ollen tuloskehityksen esteenä.
Nytkin, myöhäisheränneenä, jalkani ovat rempulat.
Suhteessa yläkroppa / jalat ovat lukemat 1,65 / 1,15.
Pitempien, pakollisten huilien aikana ensin kuihtuvat muutenkin rempulat koivet, pakarat ja selkä seuraavina.
Jos olisin hoitanut aikanaan asiani järkevästi olisi tilanne luultavasti toinen.
En ole koskaan tietoisesti hankkinut lihasmassaa mutta hieman sitä tuli väistämättä.
Ottakaapas huomioon tuosaa räyhäämisen lomassa SAID -periaate: Specific Adaptation for Imposed Needs.
Juoksija/suunnistaja, Sprintteri, OLY-nostaja: näiden kaikkien lajisuoritukset ovat hyvin erilaisia, käyttävät radikaalisti eri lihaksen energiantuottomeakinismeja ja näin ollen optimaalinen adaptaatio on hyvin erilainen. Eli 'kova kunto' riippuu lajista. Huippukuntoinen 5000m juoksija voi olla rapakuntoinen paskaläjä OLY-lavalla ja kääntäen.
Miettikääpä esim. J Karalahden pelikuntoa. Kuinka se treenaa? (ei juokse askeltakaan)
http://www.brianmac.co.uk/energy.htm
**
Ja herra yläkropalle: voit keskittyä yläropan bodaamiseen pääosin, mutta esim. 2 sessioo kyykkyä / MN per viikko ei sulata sun hauiksen nyppylää. Pidät vaan kykky/MN reenit lyhyinä ja melko raskaina.- Aloittajamies
No ei se varmaan sulata hauista, mutta koska olen jo miehen iässä, niin se väsyttää ja vie voimia treenata esim selkää kovaa! Ei tämmöinen nelikymppinen enää jaksa kovaa jalkatreeniä ja kovaa yläkropan treeni. Entistä vauhtia ilman että tulee ylikuntoon tms. Ja koska edelleen sanon että ne olkapäät on liian puisevat, niin aion treenata niitä enemmän!
- kannattaa vanhempana
Itse jo viisikymppisenä sanoisin, että kyllä jaksaa, ja kannattaa treenata koko kroppa. Itse treenaan koko kropan 2 kertaa viikossa, ylä ja alakroppa samassa treenissä. Ihan perusohjelmalla ja perusliikkeillä.
Sarjat toisessa treenissä 3-5 x 5 suht raskailla, toisessa jotain 3 x 8 - 12 toistoo.
liikkeet aina suurin piirtein samat, ihan pientä vaihtelua
1. Kyykky
2. Penkki / pystypunnerrus / dippi
3.Leuat / kulmasoutu
4. Mave (joka toinen kerta)
5. Vatsaa - yli 50v.
kannattaa vanhempana kirjoitti:
Itse jo viisikymppisenä sanoisin, että kyllä jaksaa, ja kannattaa treenata koko kroppa. Itse treenaan koko kropan 2 kertaa viikossa, ylä ja alakroppa samassa treenissä. Ihan perusohjelmalla ja perusliikkeillä.
Sarjat toisessa treenissä 3-5 x 5 suht raskailla, toisessa jotain 3 x 8 - 12 toistoo.
liikkeet aina suurin piirtein samat, ihan pientä vaihtelua
1. Kyykky
2. Penkki / pystypunnerrus / dippi
3.Leuat / kulmasoutu
4. Mave (joka toinen kerta)
5. Vatsaa52 -vuotiaana ja kymmeniä vuosia treenanneena hyvin jaksaa.
ohjelmarunko sama kuin yllä olevalla "seniorikolleegalla", siten että treenejä 4 krt/vko, joista kaksi ensimmäistä kovia voima (4x5...6) ja kaksi jälkimmäistä treeniä kestävyyttä (4x 8...12).
jako
1.pv jalat, kädet (ma)
2pv rinta, selkä, vatsa (ke)
3pv jalat, kädet (pe)
4pv rinta, selkä, vatsa (la)
ja tuosta syntyy... Minä penkkasin vielä 46 veenä pitkää sarjaa esim. kuudellakympillä!
Ei nelikymppisenä vielä kannata luovuttaa...en ainakaan minä aikoinaan.
Tulin 2 kuukauden matkalta äskettäin L-Palmasista jossa olen viettänyt viimeisen kuuden vuoden sisällä n.2.5 vuotta. Eri saleilla olen käynyt ja ihmetellyt ettei jalkoja reenailla kuin todella vähän. Yläkroppaa reenaillaan mutta esim. ns. kunnon kyykkäystä en nähnyt koskaan, prässin käyttöä kuitenkin.
Kyllähän kokonaisuus on monesti niin "hauskan" näköinen kapoisine jalkoineen.
Toisaalta ystävällisyys kanssa reenailijoita kohtaan saleilla on taas aivan toista luokkaa kuin esim. Suomessa.- yli 50v.
Kyykkypaikalla ole milloinkaan tungosta.
Testopitoisuuden saat ylös vain raskailla kyykyillä (siis luonnonkosteina).
Kun niskaan lataa 200kg tankoon ja sitten piiiitkä sarja pohjakyykkyä, niin kyllä vaikuttaa. Samalla mieskunto kasvaa huippuunsa.
Ikätovereille (ja nuoremmillekin) suosittelen oheen 25-50mg/vrk sinkkiä.
Naurettavaa, mutta totta että kollit hieroo yhtä pienintä lihasryhmää (hauis) useita kertoja viikossa ja laiminlyö suurimman lihasryhmän harjoituksen (pakara-jalat).
Ei varmaan tarvi olla mikään ydinfyysikko ymmärtääkseen että treenamalla yläkroppaa neljästi viikossa se kasvaa nopeammin kuin treenaamalla kahdesti viikossa.
- liika on liikaa
Ydinfyysikko ei tunnu ymmärtävän palautumisen päälle.
- joku jannu
Lihasten ei tarvitse olla täysin palautunut ennen seuraavaa treeniä, pääasia että tarvittava lepo tulee jossakin vaiheessa myöhemmin.
- 10+14
Yläkroppaa voi treenata myös vaikkapa työntävät/vetävät -jaolla jolloin saadaan helposti 2-3 päivää lepiä lihaksille ennen seuraavaa reeniä.
10+14 kirjoitti:
Yläkroppaa voi treenata myös vaikkapa työntävät/vetävät -jaolla jolloin saadaan helposti 2-3 päivää lepiä lihaksille ennen seuraavaa reeniä.
En tiedä jakoisuuksista hittojakaan mutta soveltamani periaate on tyydyyttänyt minua.
Keskiviikkoisin kyykyt, etukyykky tai hack tangolla.
Sunnuntaisin mave.
Maanataisin yläkropan koukistajat useammalla harjoitteella perus- ja/tai maksimivoimaperiaatteella.
Tiistaisin yläkropan ojentajat em. periaatteella.
Mukana molemmissa edellisissä maun mukaan muuta, mm. vatsaa yms.
Keskiviikko kyykkypäivä jotain muuta.
Torstai kuten maanantai mutta -10:n sarjoina
Perjantai kuten tiistai mutta -10:n sarjoina.
Lauantai huili.
Sunnuntaina mave.
Maanataisin ja torstaisin aerobiset jumputukset 30 - 45min.
Muulloin 2 x 5min.
Kaikki treenit sykettää seuraten 110 maksimi 170, huomikä!
Kokemukseni mukaan eri lihasryhmät ehtivät palautumaan sopivasti.
Joskus tulee liian ahnehdituksi maksimi ykkösiä mavessa tai hackissa peräkkäisinä viikkoina, joskus samallakin viikolla ja silloin ei elimistö ( hermotus ) ehdi mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456